מעורב הופס ליום ה' / מנחם לס

1.חמשת גניבות הדראפט הגדולות ביותר העונה

. בד"כ לוקח כ-5 שנים לוודא ששחקן רוקי הנראה fכוכב בשלשות רבעי עונת הרוקי שלו באמת הופך לכוכב NBA לקריירה. היו מחקרים ודיווחים בעבר של סטודנטים שעשו את תואר המסטר שלהם (אפילו כשאני הרצתי את המחלקה למנהל ושיווק ספורט באונ' אדלפי היו לי 2 סטודנטים שעבודת המסטר שלהם הייתה על נושא קרוב לזה) על נושא זה והתוצאות – בגדול – הן שבערך ב-75% מהמקרים רוקי'ס המוגדרים כשחקני "A" נשארים כאלה לשאר הקריירה, אבל רבע מהם לא מצליחים לשחזר את העבר שלהם (בתיכון ובמכללה) משך שאר הקריירה.

לדוגמא, לקייד קנינגהאם – שהיה TOP PROSPECT לפני הדראפט – יש עתה 'TO MAKE UP A LOT OF GROUND' להיות מה שציפו ממנו שיהיה. מצד שני אהן מובלי במספר 3 הוא בדיוק מה שציפו ממנו ואולי אף יותר.

גם ג'לן גרין וג'לן סאגס שניבחרו בטופ לא זורחים כפרנץ ווגנר או סקוטיבארנס שניבחרו אחריהם. אז עתה, כששלושת רבעי העונה כבר מאחורינו, הגיע הזמן לבחור כמה רוקי'ס שניבחרו מאוחר בדראפט והם מוכיחים את עצמם כגניבות אמיתיות.

ריקי או'דונל מה-'נשיון' 'הלך הפוך'. הוא מתרכז בבחירות דראפט נמוכות יחסית שעד עתה הצליחו מעל ומעבר מקום בחירתם. הנה חמש בחירות שיכולות להיחשב כ'גניבות': (https://publish.twitter.com/?query=https%3A%2F%2Ftwitter.com%2FPelsNationCP%2Fstatus%2F1491940560365658112&widget=Tweet)

5)קם תומאס, גארד, ברוקלין נטס. בחירת דראפט 27

היום ידוע שהיה זה קווין דוראנט שדחף את הנטס לבחור בקם תומאס לפני סיום הסיבוב הראשון. אחרת מי יודע לאן היה נופל. הוא בדרך להיות שחקן חשוב מאד בנטס אפילו כשכל כוכביה יחזרו לשחק. יש לו קליעה מצויינת, וכבר קלע 20+ עשר פעמים. הנה דורמא למה שהוא עשה לניקס ברבע הרביעי שהפך את הקערה על פיה במדיסון סקוור גארדן:

עליו לשפר את דיוק השלשות שלו (32%) אבל המיד-ריינג' שלו הוא 61% מצויינים. הוא ב-NBA להישאר שנים רבות.

4) טרה מן, גארד, OKC, בחירת דראפט 18

מן הגיע לדראפט כגארד רזה, גובה 1.89 מ' מאונ' פלורידה שאומנותו היא PULL-UP JUMP, ויכולות בפיק-אן-רול. בינתיים ב-NBA הוא מראה גברים נוספים כ-SPOT-UP שוטר, מגן מצויין, וצמד חמד עם רוקי אחר בקבוצה, בחירת הדראפט מס' 5 ג'אש גידי. הוא קובר עתה 39.5% מה-POST-UP טרייז שלו. אבל כפי שאתם רואים הוא הוסיף דרייבס, FLOATERS, ו-PULL-UPS. בקיצור, הוא מוכיח שיש לו את כל החבילה עם משחקים של 30, 28, 29 ו-24 בחודש פברואר.

3) אלפרן סנגון, סנטר, יוסטון רוקטס. בחירה מס' 16

השחקן הטורקי הזה שלח סרטון של עצמו, זוכה ב-MVP כבר שהיה בן 18. בגלל שאין לו את הגודל והמסה שסנטרים ב-NBA – כאילו – חייבים, בוחרי הדראפט לא לקחו אותו ברצינות. ובכן? ובכן, הוא מצא דרך להיות אפקטיבי מאד ללא גודל אידיאלי ובלי להיות אתלט מרשים. הוא הפך לאחד הרוקיס הפוריים והפרודוקטיביים ביותר עם 16.8 חיצים ו-9.2 קרשים. זה רק חלק מהסיפור: חובה לראות את ההטעיות שלו, המסירות שלו, והחסימות שלו להבין שצומח כאן סנטר מאד רציני. אין ספק שיוסטון מכה על חטא על שלא בחרה באבן מובלי בבחירה השנייה שלה, אבל הטורקי הצעיר מקטין את המכה. תנו מבט במסירה שלו: מזכיר את פאו גאסול!

2) הרב ג'ונס', פורוורד, פליקנס. בחירת דראפט 35

הפליקנס היו אמורים להציע עונה מהגיהנום עם כל הסיפור של זאיון ויליאמסון, ובאמת הם התחילו 12-1וכל הנבואות על עונה איומה נראו כנכונים. אבל ב-12-1 הרוקי הרב ג'ונס עלה לחמישייה ולפתע הפליקנס משחקים BB של 500.

עם ה-2.03 מ' שלו עם מוטות זרועות של שחקן הגבוה בעשרה סנטימטרים, הרב – עם האנרגייה השופעת שלו – עשה 'אובראול' של כל הגנת הפליקנס, וההתלהבות שלו נתנה גם דחיפה שקשה לתאר להתקפה. חטיפות הכדור שלו והחסימות שלו הפכו לדוגמא לשחקים הוותיקים האומרים לעצמם, 'אם הרוקי יכול, אז גם אנחנו יכולים'. על ההגנה שלו ידעו עוד באלבנה כשהיה 'מגן העונה של ה-SEC', אבל ההתקפה שלו שכאילו נולדה ב-NBA היא המתנה המתוקה ביותר לפליקנס. הם מצאו יהלום בסיבוב השני של הדראפט!!!

1) איו דוסונמו, גארד, שיקגו בולס, בחירה 38

דוסונמו היה ALL AMERICAN באילינוי בשנת הג'וניור שלו אבל עדיין נפל לסיבוב השני של הדראפט. למה? המנכ"לים של ה-NBA ראו ג'וניור שלא הלך לדראפט בשנת הסופומור שלו ובשנת הג'וניור שלו וחשבו, "הוא בוודאי לא טוב מספיק". אלא שהכירו אותו טוב יותר אמרו "לא מהיר מספיק לשחק גארד ב-NBA".

למזלו השיקגו בולס בחרו בו כאילו 'מתנה' על היותו בן עיר. זה היה לפני ששיקגו עשו "מתיחת פנים" מחלטת עם דמר דרוזן, לונזו בול, ואלכס קרוסו, ודוסונמו כאילו נשכח. כולם דיברו על 'שיקגו החדשה' מבלי לכלול אותו. אבל כשהוא כן הוכנס למשחק, פתאום קרה משהו לכל הקבוצה. כאילו קיבלה זריקת אנרגיה. הוא הביא NON-STOP תנועה, ומשחקו שיפר את משחקם של כל שחקני הבולס. פציעתם של לןנזו וקרוסו נתנו לו דקות שהוא כנראה לא היה מקבל, אז לפחות מבחינה זאת מעז יצא מתוק.

ההגנה שלו הייתה מהרגע הראשון כרטיס הכניסה שלו. הוא שיתק את טובי הגארדים ב-NBA. לא מאמינים? תשאלו את טריי יאנג איך היה לשחק נגד הבולס. לזה תוסיפו BUSTING DRIBBLE כקוסם, ו-HANDOFFS מסקרינים שמשחררים שחקנים בצורה שהם לא רגילים לה. נהוא הפך לשחקן מצויין בטרנזישיון, והכדרור שלו כמסיים BRERAKS הוא יוצא מין הכלל. עתה הוא מרווח את ההגנה של היריב עם קליעת שלוש שלפתע יושבת על 41.3%.

בואו נגיד זאת פה אחד: שיקגו בולס היא הפתעת העונה, ו-Dosunmu הוא הפתעת הדראפט

2) קווין דוראנט חוזר הערב לשחק בבית מול מיאמי

כוכב הנטס קווין דוראנט יופיע סוף-סוף במדי קבוצתו הערב נגד מיאמי. דוראנט סבל מפציעה בברכו השמאלית המכונה SMC (SPRAINED MEDIAL COLLATERAL) ב-16 לינואר. בתחילה הדו"ח הרפואי התקווה הייתה שהוא יחזור לשחק 'תוך 4-6 שבועות'. הערב יהיה השבוע ה-7 מאז פציעתו.

ב-36 משחקים העונה הוא קלע 29.3נק' עם 7.4 ריב' ו-5.8 אס' ב-36.5 דק' משחק. מספריו חסרו מאד לנטס שבהעדרו הקבוצה נפלה ממקום 2 במזרח למקום 8. התקווה היא שכשחודש אפריל יגיע גם קיירי אירוינג יוכל לשחק משחקי בית, ובן סימונס ייצא מהמאורה בה הוא מתחבא.

3) הלייקרס מרגישה שהיא 'מוכנה'

הנהלת הלייקרס והשחקנים נשאלו ע"י בוב ארום מהאתלטיק על הרגשתם לקראת הפלייאוף – או הפליי-אין – המתקרבים לבוא.

"מוכנים!" הייתה התשובה.

המשחקים האחרונים לא עולים בקנה אחד – כמו שאומרים החברים שלי מהדר יוסף – עם ההצהרה על 'קנה אחדק, אבל המתמטיקה, ראה זה פלא, די הולכת איתם: למרות כל ההפסדים, הקבוצות החלשות במערב נותנות ללייקרס כרית די רכה ועבה כשמדובר על הפלייאוף והפליי-אין. ייתכן מאד שדווקא כשהלייקרס תצטרך להיות במיטבה כל פצועיה יחזרו לפארקט, ומבחינה תיאורטית הם עדיין קבוצה שקבוצות אחרות עדיין מכבדים, ו…חוששים ממנה.

אבל כעת חיה? אחרי הפסדם השלישי הרצוץ, הפעם לדאלאס 109-104, הלייקרס זכו שוב לשריקות בוז ושלטים מעליבים, וזה הולך יחד עם המלחמה להישאר לפחות לפליי-אין.הלייקרס רק 2 משחקים לפני הפליקנס והבלייזרס, ומהצד השני הם 4.5 משחקים מאחורי הקליפרס במקום ה-8, ו-9 משחקים מאחורי הששית, המשוחררת מהפליי-אין.

נשאר שחקן מתריס אחד ושמו לברון ג'יימס הטוען, "מה כל הפחדים בקשר למה שיקרה עם הלייקרס? נשארו לנו מספיק משחקים לתקן את הכל! האמת היא שיש להם 21 משחקים עד הסוף ואתר TANKATHON מדרג אותם כמקום שני מבחינת קושי. "אני מבין", אומר לברון, "אבל עד שלא ישימו אותי בארון ויקברו אותי 3 מטרים באדמה, תמיד ארגיש שלא הכל אבוד ושישנה תקווה".

4) כאילו לא מספיקות הצרות והעלבות על הלייקרס, בחצי המשחק נגד דאלאס TNT בחרה בסרטון עם השיר "IT IS OVER" מפי הראפר KURUPT, FEATURING נטינה ריד

5) ואז כל הסושיאל מדיה…

או…

6. חדשות מפתיעות (טובות!) מהפליקנס בקשר לזאיון ויליאמסון

הרבה שכחו מקיומו של זאיון ויליאמסון שפצע את כף קגלו הימנית, החמיץ את 61 המשחקים האחרונים של הקבוצה, והיה אמור לחזור רק בעונה הבאה.

בינתיים הקבוצה הצליחה לשים ידה על סיג'יי מקולום ולפתע היא מתחילה לחשוב מחשבות פלייאוף. כמובן שפליי-אין, אבל לפני חודש איש לא חלם על כך.

לאור הצלחת הקבוצה לפתע הגיע טיפול מהיר, מיוחד לכף רגלו, ועתה מדברים על חזרתו של ויליאמסון ממש לפני הפלייאוף.

7. הסיקסרס יסכימו לוותר על טוביאס האריס הקיץ

איך מוותרים על שחקן של 20 נק' ו-8-10 ריבאונדים?

איך? כשיש לו בחוזה עוד 70 מיליון לשנתיים, ועם הבאת הארדן, הוא הופך לאופציה הרביעית בהתקפה אחרי ג'ו אמביד, ג'יימס הארדן, וטייריס מקסי.

הם ישמחו לתת אותו במחיר מתאים.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
36 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אשך טמיר המקורי
03/03/2022 5:19:23

תודה רבה דוק
הלייקרס הצחיקו אותי.
הם "מוכנים" להיות מודחים מהפליי-אין.

Avner
Avner
03/03/2022 8:05:09

בכלל לא בטוח, יש מצב שאתה אופטי מהר מדי 🙂
.
יש להם לוז ממש קשה, חוץ מיוסטון, ווש, וokc כל המשחקים 'הקלים' נגד יריבות ישירות, וכבר ראינו אותם מתקשים/מפסידים גם ליוסטון וokc.
ניו אורלינס בהתעוררות מסויימת וחייבים בדחיפות קצת הצלחות, פורטלנד והספרס 2.5 ו3.5 מאחוריהם בהתאמה. פורטלנד קבוצה צעירה שיכולה ותשמח להפתיע והספרס עף פעם לא הראו מחוייבות יתרה לטנקינג ככה שאי אפשר לדעת..
.
לברון סוג של עשה את נאום ה'פלאייאוף מוד' שלו, הם רק צריכים לסיים מקום אחד יותר נמוך מפעם קודמת. עם הלו"ז הנוכחי אני מתחיל להאמין בהם.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Avner

פורטלנד לא תפתיע אף אחת הם גופות אין מצב שיעשו פליי אין

אשך טמיר המקורי
04/03/2022 9:51:41
Reply to  Avner

זה מה שהתכוונתי, לא יגיעו לפלייאין

Smiley
03/03/2022 5:23:18

החדשות על זאיון נראות כמו משהו להשתיק טיפה את הביקורות שהיו עליו לאחרונה. לדעתי הוא לא ישחק העונה, בתקווה שיגיע מוכן לפתיחת העונה הבאה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Smiley

יחזור כמו שקאווי יחזור

trusttheprocess
trusttheprocess
03/03/2022 5:35:56

אוהדי הסיקסרס כבר הסכימו לוותר על האריס לפני שהוא חתם על החוזה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

יאללה במקום טוביאס הפח הזה אפשר להביא 2 שחקנים טובים שיתנו יותר ממנו. הבעיה שאין שחקני 4 טובים בליגה כמעט בלבל הזה. אם בסאנס מעוניינים אני לוקח את ברידגס וקאם גונסון עליו.

קאם תומאס חתיכת שחקן. היה תותח בקבוצה אחרת לצערו הוא עם דוראנט וקיירי יהיה לו קשה להפוך לכוכב. הצד הטוב שהוא פנוי יותר ולא ישמרו עליו כמו על כוכב.

Warrior
Warrior
03/03/2022 8:52:24

שהפ יתנו את אחד מקלעי השלשות הטובים בליגה ומועמד רציני לשחקן ההגנה של העונה בשביל טוביאס? השתגעת?

דוקטור רזי הופמן
03/03/2022 11:17:37
Reply to  Warrior

שימון והווישפול
גם אני רוצה את דוראנט בבוסטון במקום גיילן בראון….
🙂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לא במקום סמארט וגרנט וויליאמס?

דוקטור רזי הופמן
03/03/2022 13:01:40

קבל את בראון והטיימלורד.
בעצם קח את פריצארד ונייסמית….

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

איזה הפסך מבורך של מיאמי לא האמנתי חחח היה נראה גמור שם. מקווה דוראנט ינגב אותם וביום שבת אנחנו ננגב אותם ומעולים למקום ה1

Berch
03/03/2022 6:50:04

תענוג של מעורב
לא יודע למה אבל אני חובב של בחירות נמוכות שמצליחות להפתיע לטובה.
טוביאס האריס לא הגיע לגבהים שציפו ולכן זה מובן
🤓

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

איזה מוב של מרקל, שלח את לאנס לסחרור קל
https://youtu.be/pnGIYqxHBAA?t=38

דוקטור רזי הופמן
03/03/2022 11:21:00

תודה
חבל שפיספסתי
ראיתי את פילי הליילה, פיהווווווק

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מוקדש לאשך אתה תאהב את זה
https://youtu.be/nzXXLBNWzKo?t=167

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לפני ראס מישהו ביצע את זה גון דה וול
https://youtu.be/nzXXLBNWzKo?t=349

אשך טמיר המקורי
04/03/2022 9:53:14

איזה פצצה הוריד לו

MacLeod 1
MacLeod 1
03/03/2022 8:43:35

תודה דוק, באמת דראפט חזק.
זאיון אחד הגמורים, לא יודע מה ייצא ממנו

דוקטור רזי הופמן
03/03/2022 11:21:35
Reply to  MacLeod 1

חומוס?

etayef
etayef
03/03/2022 8:47:49

כשמסתכלים על הסגל הצעיר של שיקגו, שנתרם להם ע"י הלייקרס, אי אפשר שלא לתהות אם לברון לא הגיע באמת כדי להמשיך את המסורת של קובי – אופורטוניזם חד פעמי + הרס הקבוצה בסוף הקריירה.
מה היה להם רע בכל השחקנים האלה? למה לא יכלו להתפתח?
ינוחמו בדיוויס…

MacLeod 1
MacLeod 1
03/03/2022 9:10:56
Reply to  etayef

מזתומרת? דייויס ההבדל בין אליפות לחצי גמר מערב

אלכס דוקורסקי
03/03/2022 9:19:46

מנחם, תודה רבה. נהניתי לקרוא ולהכיר חלק מהשחקנים החדשים בליגה.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
03/03/2022 9:35:39

ברכות לדוראנט, נקווה שיחזור לכושר בהקדם. הליגה קצת פחות מעניינת בלעדיו.
תודה רבה על המעורב

אהרון שדה
03/03/2022 11:12:22

תודה מנחם
בסוף זו ליגה של רופאים
הליגה כל כך ארוכה ויש כל כך הרבה פציעות שממלא הבארקט צריך להיות סטודנט לרפואה ולא פרשן ספורט
זה התחיל בשנה שעבר וממשיך העונה
דוראנט , פול , דיוויס , ווילימסון להבדיל סימונס או מצב אישור ללא מחוסנים אצל קיירי
אך תמיד אומרים כאן
העיקר הבריאות

etayef
etayef
03/03/2022 12:23:26

לאחרונה זה גם עולם של רופאים עם הקורונה.
יש להאמין באדון העולם מלך המלכים – פייזר כמובן.

Amitlahev
03/03/2022 12:35:01

אחלה מעורב.
הרוקיז שציינת מככבים כבר חודשים גם בפנטזי ועושים הכל על המגרש.

FAN
FAN
03/03/2022 13:59:02

תודה מנחם התותח!
ממה שהבנתי הבעיה של וויליאמסון היא הרבה מעבר לפציעה..אומרים שהוא לא רוצה בכלל להשאר והוא הולך לעשות להם מעשה דיוויס.
מקולום אמר בראיון שציון לא יצר איתו קשר בכלל מאז שהוא הגיע לקבוצה, ורק אחרי שהראיון התפרסם ציון שלח לו הודעה או משהו כזה..

John
03/03/2022 16:54:38

שנה שעברה היה מחזור דראפט מאוד חזק. קאם תומאס הוא הפרשמן היחיד בחבורה שכולם ידעו שהוא bucket getter אבל כולם חששו שאם הוא לא כוכב לא ימצא תפקיד כרול פלייר. אם כמות פציעות כמו של השנה לבחור שחקנים שיכולים לתת בכל מני תחומים נהיה חשוב. לפעמים הפליימייקר שלך נפצע וצריך פתאום לשלוף שחקנים שיכולים לעשות סל מכלום.
.
איו דסומנו הוא עוד אחד מהדראפט הסופר עמוק של 2021 (כתבתי אז שבין מקום 15-40 הפערים הם לא גדולים). לפעמים זה רק עניין של מזל. דסומנו היה כוכב מכללות ענק ומועד מוביל לשחקן המכללות של שנה שעברה. אילמלא לונזו וקרוסו נפצעו (וגם זאק) לא היינו מגלים אותו והוא הוא היה נרקב כמו לא מעט רוקיז שכרגע יושבים על ספסלי קבוצות בליגה ולא מקבלים מספיק דקות כמו: אייזיה ג'קסון באינדיאנה, קומינגה, בוקנייט, ג'ארד באטלר, ג'יילן ג'ונסון…כל אחד מהשמות האלה טוב מהרבה שחקנים שמקלים דקות (חוץ מבוקנייט).
.
כתבתי באחד הפורומים שסי ג'יי הוא יותר מרק שחקן. והנה שבוע אחרי שיצר קשר עם זאיון ופתאום הפליקנס משחקים מעולה. אף אחד לא שם לב לאינגאם השנה. עבר לגמרי מתחת לראדר.
.
לברון צודק. עכשיו כשהחתימו את די ג'יי אוגוסטין לא יהיה ניתן לעצור אותם! אם רק קנדריק נאן יחזור ואנטוני day-to-day-vis יחלים בזמן אז הליגה בסכנה…

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

תודה רבה מנחם, הקאם תומאס הזה גבר עלינו העונה, בחור רציני.
.
הלייקרס, קרוב לוודאי, לא יעשו יותר מדי השנה. גם אם יצאו מהפלייאין קשה לי לראות אותם עוברים סיבוב.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
04/03/2022 8:55:56

תודה מנחם על מעורב מעניין
האמת אין לי בעיה לבעוט בגופה של הבבון, הוא מקבל מה שמגיע לו , לא מלך לא chosen ובנוסף טיפש לא קטן,
ההרמות שהאהבל הזה מרים להנחתה מעולות,האמירות והשקרים שלו מסדרים ל-ללל עגלות של חברי כפר בלי סוף.
ה-ללל באופן רשמי יבעט וישרוף את הבבון עד תליית הנעליים.
בלי צחוק , ג׳ני ידעה שהיא עושה חוזה עם השטן כשהיא החתימה את הבבון,סבבה ,בחירה שלה,קיבלה אליפות פארשית ,עכשיו מגיע החשבון והוא מתפרש על העשור הקרוב,
שאלת מיליון הדולר היא …. האם ישנו ג.מ טיפש מספיק לתת לבבון חוזה מקס

אשך טמיר המקורי
04/03/2022 9:46:51

100+

ירון, החלום
ירון, החלום
12/03/2022 23:08:56

בס"ד
תודה מנחם. מעורב נהדר.
הלייקרס בהחלט צריכים לחשוש, הם עלולים לא להגיע לפלייאוף.