חזון העצמות היבשות / טז"מ

וַיּוֹצִאֵנִי בְרוּחַ התקופה, וַיְנִיחֵנִי בְּתוֹךְ הַבִּקְעָה; וְהִיא, מְלֵאָה עֲצָמוֹת.  ב וְהֶעֱבִירַנִי עֲלֵיהֶם, סָבִיב סָבִיב; וְהִנֵּה רַבּוֹת מְאֹד עַל-פְּנֵי הַבִּקְעָה, וְהִנֵּה יְבֵשׁוֹת מְאֹד.  ג וַיֹּאמֶר אֵלַי–בֶּן-אָדָם, הֲתִחְיֶינָה הָעֲצָמוֹת הָאֵלֶּה; וָאֹמַר, אֲדֹוני המנג'ר אַתָּה יָדָעְתָּ.  ד וַיֹּאמֶר אֵלַי, הִנָּבֵא עַל-הָעֲצָמוֹת הָאֵלֶּה; וְאָמַרְתָּ אֲלֵיהֶם–הָעֲצָמוֹת הַיְבֵשׁוֹת, שִׁמְעוּ דְּבַר-סילבר.  ה כֹּה אָמַר אֲדֹוני הליגה, לָעֲצָמוֹת הָאֵלֶּה:  הִנֵּה אֲנִי מֵבִיא בָכֶם, רוּחַ–וִחְיִיתֶם.  ו וְנָתַתִּי עֲלֵיכֶם גִּידִים וְהַעֲלֵתִי עֲלֵיכֶם בָּשָׂר, וְקָרַמְתִּי עֲלֵיכֶם עוֹר, וְנָתַתִּי בָכֶם רוּחַ, וִחְיִיתֶם; וִידַעְתֶּם, כִּי-אֲנִי סילבר.  ז וְנִבֵּאתִי, כַּאֲשֶׁר צֻוֵּיתִי; וַיְהִי-קוֹל כְּהִנָּבְאִי, וְהִנֵּה-רַעַשׁ, וַתִּקְרְבוּ עֲצָמוֹת, עֶצֶם אֶל-עַצְמוֹ.  ח וְרָאִיתִי וְהִנֵּה-עֲלֵיהֶם גִּדִים, וּבָשָׂר עָלָה, וַיִּקְרַם עֲלֵיהֶם עוֹר, מִלְמָעְלָה; וְרוּחַ, אֵין בָּהֶם.  ט וַיֹּאמֶר אֵלַי, הִנָּבֵא אֶל-הָרוּחַ; הִנָּבֵא בֶן-אָדָם וְאָמַרְתָּ אֶל-הָרוּחַ  {ס}  כֹּה-אָמַר אֲדֹוני הליגה, מֵאַרְבַּע רוּחוֹת בֹּאִי הָרוּחַ, וּפְחִי בַּהֲרוּגִים הָאֵלֶּה, וְיִחְיוּ.  י וְהִנַּבֵּאתִי, כַּאֲשֶׁר צִוָּנִי; וַתָּבוֹא בָהֶם הָרוּחַ וַיִּחְיוּ, וַיַּעַמְדוּ עַל-רַגְלֵיהֶם–חַיִל, גָּדוֹל מְאֹד-מְאֹד.  יא וַיֹּאמֶר, אֵלַי, בֶּן-אָדָם, הָעֲצָמוֹת הָאֵלֶּה כָּל-בֵּית NBA הֵמָּה; הִנֵּה אֹמְרִים, יָבְשׁוּ עַצְמוֹתֵינוּ וְאָבְדָה תִקְוָתֵנוּ–נִגְזַרְנוּ לָנוּ.  יב לָכֵן הִנָּבֵא וְאָמַרְתָּ אֲלֵיהֶם, כֹּה-אָמַר אֲדֹוני המנג'ר, הִנֵּה אֲנִי פֹתֵחַ אֶת-קִבְרוֹתֵיכֶם וְהַעֲלֵיתִי אֶתְכֶם מִקִּבְרוֹתֵיכֶם, עַמִּי; וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם, אֶל-אַדְמַת יִשְׂרָאֵל.  יג וִידַעְתֶּם, כִּי-אֲנִי המנג'ר:  בְּפִתְחִי אֶת-קִבְרוֹתֵיכֶם, וּבְהַעֲלוֹתִי אֶתְכֶם מִקִּבְרוֹתֵיכֶם–עַמִּי.  יד וְנָתַתִּי רוּחִי בָכֶם וִחְיִיתֶם, וְהִנַּחְתִּי אֶתְכֶם עַל-אַדְמַתְכֶם; וִידַעְתֶּם כִּי-אֲנִי המנג'ר, דִּבַּרְתִּי וְעָשִׂיתִי–נְאֻם-סילבר.  {פ}

כך מתואר חזון העצמות היבשות בספר דברי הימים של נביא הליגה יחזקאל נג'י מדנבר,קולרדו.

הנביא Ezekiel "Zeke" Nnaji

רק לאחרונה שמענו שפילי במרדף אחר סנטר העל דיאנדרה ג'ורדן שעובר מקבוצה לקבוצה יותר מהר יותר מלברון ג'יימס וזאת אחרי שהם העבירו את סנטר העל הקודם שלהם אנדרה דראמונד לברוקלין ומחזיקים בקבוצה בנוסף את ווילי קולי סטיין, דבר שגיליתי מאחד התגובות באתר והצצה לסגל שלהם מאשרת זאת. סטיין וג'ורדן יצטרכו להילחם על מקומם עם סנטר על אחר בשם פול מיילסאפ, אדם בגילי ונראה יותר עייף.

ברוקלין אגב העבירה את אותו ג'ורדן המוזכר לעיל ללייקרס. בל נישכח שהלייקרס מחזיקים בסנטר על משלהם העונה לשם אול מייטי דוויטי או סופרמן.

כל משך העונה אנחנו שומעים על ניסיונות חזרה של כל מיני שחקני עבר כמו דארן קוליסון, ג'ו ג'ונסון שיבדלו לחיים ארוכים.

אפשר להוסיף לרשימה הזאת את יודינס האסלם שפרש לפני 5 שנים והפך לעוזר מאמן אבל שכחו לעדכן את המחשבים של הליגה ואני בטוח שבקרוב מאד נשמע על רצונם של האחים גאסול, ג'ואקים נואה ובריאן סקלבריני לחזור לליגה וכי הם מתאמנים באינטנסיביות לקראת הפלייאוף הקרב ובא.

עוד שחקן בגילי הוא טאז' גיבסון שהיה פעם "האיש שלי" ועד היום היום "האיש של תיבס" וכל עוד הוא יצליח לעמוד על הרגליים הוא יקבל 30 דק. אצל השוורים לאחרונה הפציע טריסטן תומפסון שמרוב ילדים שעשה (ביודעין ושלא ביודעין ובעקיפין) הודיע שיפרוש בקרוב בשביל לגדל אותם למרות שהוא צעיר מאד, רק בן 30 יחסית ליתר הגופות כאשר יקפץ אצל שיקאגו. אני בטוח שכעבור שנתיים אחרי הפרישה הוא יהיה מועמד לאיזה קבוצה בכירה המכוונת לריצת פלייאוף עמוקה.

חובב גופות נוסף שנחשף לאחרונה הוא קואץ' באד שנראה כמו רוצח סדרתי עם מסור במשחקים של הבאקס ואמון על החתמתם של ג'ורג' היל, ווסלי מתיוס, דמרקוס קאזינס וסרג' איבאקה שלתדהמתי רק בן 32 לפי הסטט אבל נראה ומשחק כמו בן 39 לפחות בין ניתוח לניתוח (מעניין אם בדקו את תעודת הלידה הקונגולזית שלו).

ההוקס מחזיקים גם הם בפגר משלהם "ביטר (לשעבר סוויט) לו" שהחמיץ עם השנים ולא זזים ממנו. מישהי נוספת שביצעה מוב נועז היא וושינגטון שביאה ישר מאירופה את הבן האבוד גרג מונרו לאחר פסק זמן של כ-3 שנים מהליגה.

דנבר מקום מושבו של הנביא נהנית מג'יימס אניס השלישי אחרי שנדד ברחבי הליגה כאשר אצל הלוחמים מהמפרץ ניתן להנות משירותיו של אנדרה איגודאלה שעבר כמה שנים בליגה ובקושי מצליח לחלץ עצמותיו אולם אם במקרה קולע משהו או לוקח איזה ריב' נשמע בשידור את השדרים אומרים שהוא גאון, חכם ובעל ניסיון.

עוד חכם ובעל ניסיון שהינו גם אחד מכוכבי הגופות בליגה הוא טרבור אריזה, המשענת של הלייקרס בהגנה. יחד איתו מככב בקבוצה גם קנת בייזמור שבתחילת העונה מישהו בלייקרס חשב שהוא כוכב ונתן לו חמישייה.

נחשפנו השנה גם למקרה הצלחה כאשר מישהו בקאבס הצליח לבצע את חזון העצמות היבשות בגופה של קווין לאב וקצת בגופה של רונדו השנה.

אנו רואים שבליגה דוגלים במשפט "אין חכם כבעל ניסיון" גם אם הוא גופה, נכה או לא זז כבר. אז בשביל מה יש ג'י ליג' שאל פעם אדם דגול פה באתר? האם הג'י ליג' זה עוד ליגה לעשיית כסף כחלק מליגת הכסף או נועד באמת לפתח צעירים? הצעירים בליגה לא מקבלים הזדמנויות באופן מספק. מאמנים רפי הבנה יעדיפו תמיד גופות מאשר רגליים טריות ויתנו לרוב הזדמנות רק כאשר השינוי יכפה עליהם מכורח הנסיבות. תראו את ממפיס לדוגמא, אין שם אפילו שחקן 1 בן 30. החבר'ה רצים. מי שעבר זמנו בטל קורבנו, תנו לדור החדש לשחק.

כמה דוגמאות לקיבעון אפשר למצוא בפילי למשל יש סנטר חביב בשם צ'ארלס באסי שביום רע שלו הוא כמו כל הגופות שמביאים לשחק לפניו והם ביום טוב שלהם. הילד רק בן 21 והראה יותר פוטנציאל מהם, בשביל מה שומרים אותו בקבוצה? הוא מביא יותר ניידות אנרגיה רצון ואתלטיות מאשר איזה סבא זקן שבא לקחת כסף הביתה וסובל מכאבי ברכיים. אחרת איך הוא ילמד לשחק בתור מביא מגבות?

אצל ההוקס ניתן לראות שקאפלה כבר בדרך להיות גופה בשנים הקרובות וכמו בשירו של יזהר אשדות " בצילו של יום קיץ הולך ודועך" כאשר אוקונגו הנגר הצעיר מתעלה עליו בכל, הן בהתקפה והן בהגנה, בפיזיות, בהאסל, בטריות ועדיין אנו רואים את המאמן המקובע ממשיך בשלו. ג'יילן ג'ונסון ושריף קופר לא מקבלים שניית הזדמנות כי הגופה של "ביטר לו" צריכה לקבל דקות, למה? בפלייאוף צריכים צעירים שילחצו, ירוצו, יהיו רעננים וזה עוד בעונה נוראית של ההוקס.

האם בג'י ליג' אין באמת שחקנים ברמה מספקת להחליף את כל הערימת גופות האלו? אין צעירים מוכשרים?

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. חחחחחחחחחחחחחחחחח, ענק שימון. לא הפסקתי לצחוק.
    כל הגופות התייבשו עוד מימי חזי ז"ל…
    ילדים שעשה (ביודעין ושלא ביודעין ובעקיפין), ונוסיף מקדימה מאחורה מלמטה ומלמעלה….

    1. אז ככה:
      שחקנים שבשיאם היו לגיטימיים ב-NBA – מאט קארול, דווין בראון, מרכוס פייזר (שלנו מוכר מהתקופה במכבי), טים פרייזר, כריס בושה, פרנק מייסון.
      שחקני יורוליג טובים – אנדרו גאודלוק, לורנזו בראון.
      שחקנים שעברו בארץ – מרכוס פייזר, קאסיב פאוול, רון הווארד, ואנדר בלו.

  2. משכורת רגילה בג׳י ליג היא 125,000 דולר. משכורת two-way היא 582,000 דולר. כל עוד המשכורות באירופה גבוהות יותר, שחקנים יעדיפו לשחק שם.

  3. לא בטוח שלגמרי הבנתי את כוונת המשורר כאן כי על כל דוגמא של שחקן מזדקן ( 30+) שכבר לא עושה את העבודה יש דוגמאות של כאלו שכן. גם הדוגמאות שהבאת – בוגי לדוגמא בהגדרה שווה את המעט מאוד כסף שהוא עולה, או קווין לאב שלגמרי עדיף על כל מיני ילדים מהג'י ליג. מה גם שאפשר באותה מידה לכתוב פוסט על כי מיני שחקני ג'י ליג צעירים שמסתובבים בליגה לכמה שבועות ונראים לא שייכים בעליל. קיצר, אני יודע שזה די ברור מאליו אבל לפני שמחתימים כל שחקן, בין אם צעיר מהג'י ליג או זקן מהלייקרס, בודקים מה הוא שווה ואם יש לו מה לתרום.

  4. מצד אחד אין בג'י ליג כל כך הרבה כשרונות, מצד שני שמעון צודק שמאמני נב"א הם שמרנים ויעדיפו לתת צ'אנס שני לשחקן מוכח בעברו על פני שחקן צעיר. יותר קל להסביר למה נתת את הכדור האחרון לסוויט לו, אם הוא מחטיא תוכל למשוך בכתפיים ולומר "אבל הוא עשה את זה עשרות פעמים בעבר".
    .
    נ.ב. חלק מהגופות הזקנות המוזכרות הם שחקנים שיכולים להיות טובים מאוד בסיטואציה המתאימה.

  5. גם אני לא מבין את ההעדפה הזאת ב-NBA של עצמות יבשות מאשר שחקנים צעירים מצויינים שעוברים לאירופה כי לא ניבחרו בדראפט , והם חומר מצויין למאמנים טובים ב-NBA (לעוזרי המאמנים יותר נכון) לפתח לשחקנים יעילים במקום זקנים שמזמן נגמר להם.
    טור טוב מאד, שמעון

  6. התחלת טוב וכבר רציתי למחוא כפיים אבל אז חזרת לטיעונים שחוקים.
    אז ככה – אף אחד לא מחתים אותם בשביל שיהיו חלק משמעותי. הם חלקי חילוף למקרה צרה. ובמקרה כזה אתה רוצה מישהו שלא צריך ללמוד מה עושים עכשיו. זה כל הסיפור.
    מי שצעיר ומראה שיכול לשחק משתלב ברוטציה – רוב אלו שציינת נועדו לחמם את הספסל ולשמש תעודת ביטוח.

    1. כמעט טוב זה גם התקדמות. השתפרתי😎
      חלקי החילוף הזולים האלה עולים ביוקר הם כמו מטוס רוסי משנות ה70. בדק שהם משחקים הקבוצה ממול רצה בדכ.
      עוד לא החלטתי מי יותר גרוע מיילסאפ או דיאנדרה קשה מאד לומר אבל הייתי נותן כנראה לדיאנדרה לשחק כי הוא גבוה יותר ויכול לקפוץ ללוב. לא יודע כבר אם מיילסאפ מגיע לסל בכלל מה3.
      הזקנים האלה לא עושים כלום על המגרש והם פחות רעבים מהצעירים.

        1. מסכים שמעון.
          הקבוצות עושות את זה בין היתר בשביל כסתח.
          הרבה יותר קל לתרץ לבעלים ולאוהדים החתמה של מילסאפ מאשר של נו ניים מליגת הפיתוח, אפילו שהראשון יקר יותר

  7. בטוח שיש שמרנות בקרב המאמנים, שגורמת להם להעדיף מישהו מוכר על פני רוקי שאולי יצליח ואולי לא. מצד שני וטרנים עולים יותר, כך שאם מישהו מעדיף שחקנים יקרים יותר, אולי יש צדק בטענתם… ראינו מספיק דוגמאות לשחקנים צעירים שלא הצליחו להשתלב בליגה

  8. קודם כל, חזון העצמות היבשות זו ההפטרה של הבר-מצווה שלי, אבל כאן אתה עושה אנלוגיה ניגודית כשהטיעון שלך הוא שעדיף לתת לצעירים יותר הזדמנויות.
    במקרים מסוימים אני אסכים איתך ובמקרים אחרים פחות, אבל כמו שכבר אמרו קודם, היתרון בשחקנים ותיקים הוא שאתה יודע פחות או יותר מה תקבל מהם.

  9. מעולה שמעון באמת מצעד גופות. שני השקל שלי – הכוכבים מעדיפים לידם שחקנים בגילם. בגלל זה לברון ודוראנט מילאו את קבוצותיהם בגופות. כך היה בלייקרס של מאלון ופייטון או בברוקלין של פירס וגארנט. גם כוכבי מילווקי בטווח גילאים סביר. מקרה חריג זה פול בפיניקס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט