מעורב הופס על יום חמישי בבוקר / מנחם לס

 


Jeanie Buss and Phil Jackson

 

CONFLICT OF INTERESTS?

ב-NBA קיים חוק האוסר על אדם למלא תפקיד רשמי ב-NBA אם קיים "CONFLICT OF INTEREST" במעמדו ותפקידו.

ה-NBA לא קיבלה בקלות – ועדיין קיימות שאלות – בקשר לתפקידו החדש של פיל ג'קסון בניקס, כשחברתו לחיים (בינתיים, ועדיין) היא ג'יני באס, שותפה ראשית בבעלות הלייקרס, ובעלת תפקיד חשוב בהנהלה – נשיאה.

גם הניקס וגם הלייקרס ניפגשו עם פיל להבטיח שאין כאן כל קונפליקט שיפגע באיזו שהיא צורה בניקס, או בלייקרס. זה אחד מהמקרים הכי HIGH PROFILE מזה שנים בליגה, וכולם שואלים שאלות.

ה-NBA מצאה לנכון להרגיע את הקהל:

NBA spokesman Mike Bass said to the Media:"To avoid even the appearance of a conflict, we have addressed the issue with the Knicks and Lakers to ensure that the relationship between Jeanie Buss and Phil Jackson will not affect how the teams operate."

אני לא יודע. שניהם נשיאי קבוצות. שניהם שוכבים ערומים באותה מיטה אחד על השנייה או השנייה על האחד. שני נשיאים עושים אהבה?

משהו לא נשמע 'רגיל'. אולי היום החשש הוא שטותי, אבל מה אם ב-2018 שתי הקבוצות ניפגשות לגמר ה-NBA? מה אם ג'יני מכריחה אותו לדאוג שהניקס מפסידה או שהוא יכול לחלום על זיון עד סוף ימיו? מי יודע, אולי הוא מטורף אחריה? אולי היא שולטת בו כמו שלריסה שולטת במומי? אולי הוא ה-POPPY שלה?

או אולי ההיפך? אולי הוא קשר אותה אליו בשיטה הקוסמית של כת 'הזן', וכמה מהעשבים המיוחדים שמעשנים שם בפגישות, והיא הפכה לשיפחה שלו, כמו ארבע השפחות של החציל של מומי, והוא יכול לתכנת אותה לעשות מה שבא לו?

אתם יכולים לצחוק, אבל היו דברים מעולם בצפון קוריאה ובבריה"מ של פעם. בשטיפת מוח ארוכה אפשר לחולל ניסים.

ישנן עוד בעיות: לג'קסון ישנם הרבה חברים בלייקרס. הוא ביחסים טובים מאד עם פאו גאסול למשל. אבל אם השניים אפילו אומרים 'שלום' בטלפון, זה TAMPERING. אסור בתכלית האיסור אפילו לחשוב אחד על השני. דייויד סטרן שכר קוראי מחשבות ל-NBA!

זה לא פשוט כפי שזה נראה.

*************************

כל הכבוד לג'קסון שניפגש עם קובי לפני ההחלטה

 

איש לא טוען שג'קסון ביקש רשות מקובי לעבור להנהלת הניקס. אבל כל הכבוד לו שאחרי כל השנים עם קובי, הוא מצא לנכון להיפגש עם קובי ולדסקס עמו את ההצעה שקיבל, ונטייתו לקבל אותה.

"מאד הופתעתי גם בגלל שרצה להיפגש איתי, וגם על ההצעה שקיבל. אני מעריך מאד את רצונו לפגוש אותי ולומר לי פה-לפה מה קורה. מאד הופתעתי מההצעה, וכמובן איחלתי לו הצלחה ומזל טוב!", אמר קובי ל-ESPN. אח"כ הוא הוסיף עם חיוך: "אחרי הכל, כמה מדיטציה יכול בנאדם לעשות? פיל לא יכול לשבת כל היום באחו ו-TO MEDITATE. בסוף היה ברור שהוא יעשה משהו!"

כשהוא יותר רציני, קובי הוסיף: "אני לא יודע היכן ובאיזה תפקיד הלייקרס היו יכולים למצוא עבורו תפקיד הולם. אני בטוח שאם היה מקום עבורו, הארגון (הלייקרס) היה כבר ניפגש איתו. אבל אם לא הלייקרס, אז ניו יורק. אני יודע שתמיד היתה לו פינה חמה לניקס, והרבה פעמים כאב לו שהם במצב לא טוב. ההשפעה שלו לא תהיה ישירה על השחקנים, אלא יותר על צוות האימון, על צורת המשחק, על האווירה, ועל כל הדינמיקה במועדון. משהו דומה למה שפט ריילי עושה במיאמי. הרבה ממה שאריק ספואלסטרה עושה בא מפט ריילי!".

באותה הזדמנות קובי דיבר גם על כרמלו: "אני לא מסכים לחלוטין שהוא רק סקורר, ושחקן אנוכי. היינו יחד מספיק זמן בהכנות לאולימפיאדה ובאולימפיאדה עצמה. הוא שחקן קבוצתי מצויין. לשחק איתו היתה אחת ההנאות הגדולות שלי כי הוא מרגיש ומבין כל מה שאני רוצה לעשות, ולהיפך".

ומה בקשר ללייקרס?

"כולם מנסים לעשות את הטוב ביותר שיכולים. היו לי כמה פגישות עם ג'ימי באס, והוא פועל בכל החזיתות. הוא מבין כדורסל ויודע מה הולך הרבה יותר מאשר חושבים. כל מה שנותר לי לעשות זה לחכות ולקרות מה יהיה. אני בוטח בהנהלה שהיא יודעת מה לעשות!"

***********************

 לארי בירד מתחיל להישבר מפרנק ווגל

 

האם יכול להיות שהסיפור של פרנק ווגל ייגמר עצוב??

כל זמן שהוא רכב על הצלחה בגלל שהיתה לו חמישייה כמעט מושלמת, הוא היה 'מאמן השנה' של רבים. גם כאן באתר ב-'אתגר התוארים' של חצי העונה כ-75% בחרו בווגל.

אבל קבוצתו ניכנסה למשבר והוא נראה ומתמהג כאילו מאומה לא קורה. ממשיך לדבר בשקט כמו מרצה באוניברסיטה כאילו אין לו דאגה בעולם, ובטיים-אאוטים כשקבוצתו מפגרת בעשר ומפשלת בהגנה, הוא ממשיך לדבר אליהם כמו ראש מחלקת האורטופדיה בבי"ח לצוות מנתחיו: בשקט, בהגיון. מבקש לעשות את זה, ושואל את דעתם על זה.

עד שלציפור נישבר.

הוא החליט לדבר עם ווגל ראשית דרך העתון, ואז באופן פרטי. למה דרך העיתון? כי לארי בירד אינו פראייר: הוא רצה להעליב ולפגוע במאמנו ברבים. לארי בירד הוא יחצ"ן מסוג מיוחד. כל פעם מפתיע בצורה אחרת.

אז הוא "סידר" לעצמו ראיון עם העתון 'אינדינאפוליס סטאר', וכמעט בטוח נתן למראיין את השאלות שרצה שיישאל.

-לארי, מה קורה עם הקבוצה?

-הם איבדו את הפוקוס והמוטיבציה, ואני לא רואה אף שחקן שלוקח אחריות ומנהיגות.

– ומה חלקו של פרנק ווגל במשבר?

-הוא המאמן, והבאק נעצר אצלו. אני לא רואה כל FIRE בקבוצה. הוא חייב להכריח "FIRE". אני לא רואה כל מלחמה. הוא חייב להכריח מלחמה.

-ומה אם השחקנים לא עושים מה שהוא מבקש?

-אז שיוריד להם דקות, וימצא שחקנים אחרים. ה_FIRE צריך להתחיל עם המאמן. אני רוצה לראות יותר קפיצות מהספסל, יותר צרחות על שחקנים שמפשלים, ויותר צרחות על שופטים שמפשלים, אפילו במחיר פאול טכני. מישהו חייב להכניס FIRE בקבוצה הזאת. הם התחילו לשחק כחבורת זקנים!

אני מציע לווגל לעשות בדיוק מה שלארי מצווה עליו. הערב נגד הניקס הם שיחקו ללא כל FIRE.  ללארי אין הרבה סבלנות!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. חובב גדול של הסגנון של פרנק.
    להשתגע על השחקנים מעולם לא תרם לשום קבוצה. שמירה על קור רוח הוא מעלה ענקית אצל מאמן.
    לדעתי חסר FIRE אבל האשמה היא בשחקנים. המאמן לא מתפקידו להיות מעודדת

  2. איזה ביצים יש ללארי בירד. אבל ווגל מאמן מצוין ולא יעשו לו כלום.
    מנחם יכול להיות שאיזה רוסי היפנט אותך פעם לאהוב כדורסל ולא התעוררת עדיין..?

  3. לאור תוצאות אמש ,ובזמן האחרון,
    במיוחד הפסד ההיט לבוסטון זה נראה כאילו
    אף אחת לא רוצה לסיים ראשונה במזרח ולפגוש את
    דטריוט ( להיט מצאפ גרוע מולם ) או את הניקס בסיבוב הראשון
    ואם אני מבין נכון בסיבוב השני מול שיקאגו או ברוקלין

  4. בסוף המשחק החשוב, לפני הגמר, זה הגמר האיזורי, וזה סיכון עצום לאבד את יתרון הביתיות שם, בשביל להימנע אחת משלוש קבוצות שלא באמת יאיימו על אף אחת בסיבוב ראשון (ניקס/אטלנטה/שרלוט), מה גם שבכל מקרה בסיבוב השני, שיהיה יותר קשה, מובטח לך הביתיות.
    בקיצור – לא יכול להבין איזה לוגיקה יכולה להצדיק ניסיון מכוון לגמור שני ולא ראשון במזרח.

  5. הסתכלתי על מה נשאר לכל קבוצה לשחק, ויש לי הרגשה שמיאמי גומרת עם המאזן הכי טוב. לא רק במזרח (על זה אני כבר מוכן להמר) אלא גם בכל הליגה.
    למיאמי נשארו 16 משחקים. הרבה מהם בבית. הרבה מהם נגד קבוצות שכבר גמרו את העונה. יש כמובן גם שני משחקים עם אינדי. לדעתי היא לא תפסיד יותר מ-3 מהם.
    לאינדי יש רק עוד 14, אבל מאוד קשים. אולי רק 3 מהקבוצות שמולן אין להן על מה להילחם. כל השאר יריבו איתם על כל משחק. בעשרת המשחקים האחרונים, שהיו יותר קלים על הנייר, הם עשו 5-5. בטוח שהם יפסידו יותר מ-5 מה14 שנותרו, ויגמרו אחרי מיאמי.
    אפילו הספרס, שיש להם 4 הפסדים פחות ממיאמי, יש להם מתוך 15 המשחקים שנותרו, מלבד 2-3 משחקים קלים, כל השאר קרבות עצומים על מיקומים ועל כניסה לפלייאוף מול קבוצות מערביות טובות כולל משחקים אצל אינדי ואצל OKC ואצל יוסטון ואצל GS ואצל דנוור ואצל דאלאס ואצל מינסוטה. אני לא רואה סיבה שפופ יתן לקבוצה שלו לירוק כ"כ הרבה דם במשחקים הללו, כי אין לו סיבה, וככה בלי להרגיש, למיאמי יש סיכוי להשוות ואולי לעקוף.
    OKC מצבה לא רע, אבל גם לה יש כמה משחקים קשים בחוץ (אינדי, קליפרס, יוסטון, פיניקס, דאלאס), כך שהיא בהחלט יכולה בסופו של דבר לגמור מאחורי מיאמי (כרגע יש יתרון של שני הפסדים לעומתה).

    1. ספרס – מיאמי, אתה מניח שמיאמי יפסידו 3, זה אומר שהספרס יפסידו 7? מתוך 15? כשיש להם גם את דנבר פעמיים, סקרמנטו, מינסוטה, פילידלפיה, לייקרס, נ"א? זה 7 משחקים נגד קבוצות שאין להם על מה לשחק…
      יוסטון מגיע אחרי 3 ימים מנוחה.

      יכול להיות, לא כזה סביר.

      יותר סביר שאוק' יתאפסו על עצמם ויעבור את סא ו\או אינדי גם.
      חשוב לזכור שלאוק משחק יתרון כי הם ניצחו בסדרה הפנימית מול סא (3:0) ככה שסא חייבת להיות נצחון אחד מעליהם.
      הספרס אחרי סאק' מתחילים לעבוד קשה, בחצי הדרך נדע כבר מה יהיה ההפרש מול מיאמי.

      הימור? הספרס יסיימו שניים בליגה גבולי שלישיים.

  6. אתה יודע, משחק אחד אפשר לגנוב
    לעבוד קשה במשך שתי סדרות ולהגיע לגמר סחוט ופצוע,
    לא יודע מה עדיף

  7. הספרס לא יגנבו שום משחק באוקלהומה בפלייאוף, צאו מהסרט.
    לכן רק תסריט שהם עם יתרון ביתיות יכול לתת להם אוויר לנשימה לסדרה כזאת.

    מצד שני אני לא רואה באמת את גרג סוחט את המיץ בשביל להשיג יתרון כזה.

    גם במזרח אני לא רואה את מיאמי ואינדיאנה מתאבדות בלי היתרון.
    בטח לא מיאמי.
    וויד יתחיל לשחק מחבואים בין ההרכב לאזרחי בדיוק בשבוע הקרוב כשהשריטה שלברון קיבל לפני כמה ימים תחלים.

  8. מנחם:
    1. מתי אתה מגיע לארץ? צריך לתכנן את המפגש.
    2. נתערב על משקה במפגש, שמיאמי גומרת ראשונה במזרח. איך שאינדי נראית עכשיו, ואיך שלוח המשחקים נראה, אני הרווחתי את המשקה שלי.

  9. ובאמת נראה שס"א שיחקו אתה לפחות מול מיאמי (וגם אינדי) – סיכוי יחסית נמון שהם יעברו אותם, אז אם ס"א יגיעו לגמר, יהיה להם יתרון ביתיות.

  10. אייל, אני ציינתי 7 משחקי חוץ שבהם יש להם סיכוי בהחלט להפסיד (ס"א). דנבר שאין לה מה להפסיד, ניצחה לאחרונה את מיאמי בביתה ואת הקליפרס בבית. יש לס"א שני משחקים נגדם בית-חוץ אחד אחרי השני בהפרש יומיים – בהחלט יש מצב שאחד מהם דנבר יקחו. יש להם חוץ מזה גם בבית משחקים נגד כול החבורה שנלחמת כמו אריות על המקום בפלייאוף במערב: ממפיס, ג"ס (פעמיים) דאלאס, פיניקס ומינסוטה. חוץ מפילי, נ"א ולייקרס (משחק אחרון – האמת לייקרס יכולים להפתיע אותם בבית, רק בשביל הכבוד), אין להם אף משחק שהוא קל. אפילו לא המשחק מחר בסקרמנטו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט