מוראנט נגד דרוזן, הסלטיקס בחלון המוקדם ושחזור גמר 2013 ביום שבת מסקרן / עידו רבינוביץ

מוראנט נגד דרוזן, הסלטיקס בחלון המוקדם ושחזור גמר 2013 ביום שבת מסקרן / עידו רבינוביץ

דטרויט פיסטונס (45-14) – בוסטון סלטיקס (26-35), 19:00

תענוג של שבת כאשר הסלטיקס, שניצחו תשעה מתוך עשרת המשחקים האחרונים שלהם, מתארחים במישיגן אצל הפיסטונס שהנחילו להם את ההפסד הטרי ביותר שלהם.

הסלטיקס לא פיגרו לשנייה בחמשת משחקי החוץ האחרונים שלהם, ההגנה ההיסטורית שלהם יחד עם התקפה משופרת סייעו להם לנצח את חמשת משחקי החוץ האחרונים שלהם בהפרש משותף של 148 נקודות. המספר הגדול בהיסטוריה לחמישה ניצחונות חוץ עוקבים.

הם לא התקשו במשחק האחרון שלהם נגד הברוקלין נטס, אותם הביסו בתוצאה 129:106. ג'ייסון טייטום הוביל את הירוקים עם 30 נקודות יעילות וקיבל סיוע של עוד שישה שחקנים שקלעו בספרות כפולות, כאשר הקבוצה כולה קלעה ב-54.1% מהשדה בעודם מחזיקים את הנטס ל-41.5% מהשדה.

דטרויט כאמור גברו על הסלטיקס במשחקם האחרון, שהיה הסופי לפני הפסקת האולסטאר. מערכה בה היו לסלטיקס 2 הזדמנויות לנצח, אך ג'יילן בראון וג'ייסון טייטום החטיאו זריקות בהתקפה האחרונה והשאירו את הניצחון המפתיע בידי הפיסטונס.

דטרויט הצליחו לחבר שתי ניצחונות רצופים לראשונה מאז תחילת ינואר לאחר שיצאו עם ידם על העליונה במשחקם הטרי מול הקאבלירס. ערב קליעה נוראי של השלישייה המובילה בדטרויט (4/16 לקייד קאנינגהאם, 4/15 לג'רמי גראנט, 1/7 לסאדיק ביי) ניצל בזכות התפוצצות של חמידו דיאלו מהספסל עם 21 נקודות.

אצל דטרויט, פרנק ג'קסון בספר למשחק עם פציעה בגבו.

מאידך, אצל אימה אידוקה והסלטיקס אין רשומים בדו"ח הפציעות נכון לכתיבת שורות אלו.

הימור: ברק לא פוגע באותו המקום פעמיים, בוסטון  לוקחים ב-17 הפרש.

אטלנטה הוקס (31-28) – טורונטו ראפטורס (26-32), 02:30

שתי קבוצות המקוות להתאושש מהפסדים ליריבות קונפרנס בחזרה מהפגרה נפגשות בג'ורג'יה כאשר הקנדים מדרימים למפגש מסקרן ב-"סטייט פארם ארנה" שבאטנלטה.

זהו המפגש השלישי בין הקבוצות רק בחודש זה, כאשר הדינוזאורים של ניק נרס צלחו את המכשול בפעמיים הקודמות. במשחק הראשון היה זה מטר השלשות (18 צליפות ב-50% הצלחה) יחד עם 31 נקודות של גארי טרנט שהביאו את הניצחון לחבורה של נרס. שלושה ימים לאחר מכן, זה היה פסקאל סיאקם שתפר 33 נקודות ב-16 זריקות בלבד שחתם את התוצאה החיובית לטובת קבוצתו.

הראפטורס ישמחו להשלים את הניצחון בסדרה על ההוקס ולהתעודד מהפסד הכואב בידי הצרעות משארלוט אמש. סקוטי בארנס קלע 28 נקודות ב-72.2% מהשדה, אך משחקים זוועתיים של פרד ואן פליט (8 נקודות, 40- במדד פלוס/מינוס) ופסקאל סיאקם (8 נקודות ב-23.1% מהשדה) הטביעו את הראפס, שנכשלו בהגעה למספר תלת ספרתי של נקודות מול אחת מההגנות הגרועות בליגה.

ההפסד האחרון של ההוקס היה קצת יותר מכובד, 112:108 כנגד מוליכת המזרח משיקגו – הפסד שהגיע מאצבעותיו של אחד מכוכבי הראפטורס של העשור האחרון – דמאר דרוזן.

דנילו גאלינרי ובוגדן בוגדנוביץ' השתלבו ל-53 נקודות משותפות, אולם משחק נפל של טריי יאנג (14 נקודות ב-3/17 מהשדה ללא שלשה, 4 איבודי כדור) היה אחד מהפקטורים המכריעים של כף המאזניים כנגד אטלנטה.

ג'ון קולינס, לו וויליאמס ודיאנדרה האנטר יחסרו אצל ההוקס הלילה.

או.ג'יי אנונובי כבר הוכרז בחוץ, פרד ואן פליט בסימן שאלה אצל טורונטו.

הימור: אהמר על הפתעה קלה עם ניצחון של אטלנטה ב-4.

קליבלנד קאבלירס (24-35) – וושינגטון וויזארדס (32-27), 03:00

המכשפים מהבירה תרים בעקבות ניצחון שלישי נגד האבירים מאוהיו העונה, שישמחו מצידם להשוות את תוצאת העונה הסדירה בין שתי הלוחמות הללו.

הוויזארדס מגיעים למשחק הלילה עייפים ומאוכזבים לאחר הפסד צורב לסן אנטוניו ספרס ב-2 הארכות אמש. ההגנה של הוויז הייתה מנומנמת עד לא קיימת, הם ויתרו על 157 נקודות לקבוצה הפושרת מהאלאמו כולל רבע שני בו הדורבנים צלפו 45 נקודות.

הקאבס ישמחו לנצל את היכולת החלשה של יריבתם, שכן הם מחליקים לאחרונה במיקומי המזרח הצפוף. האבירים של ג'יי.בי ביקרסטאף כבר הריחו את המקום הראשון בתחילת החודש, אך הם נמצאים כעת במקום ללא יתרון ביתיות בפלייאוף כאשר הסלטיקס הרותחים שבמקום השישי רק בהפרש משחק אחד מאחוריהם.

הקו האחורי של קליבלנד חסר במיוחד כעת בשל מגפת פציעות: קולין סקסטון כבר סיים מזמן את העונה, קאריס לוורט מתמודד עם פציעות חוזרות ונשנות כבר תקופה ארוכה, דאריוס גארלנד לא התאוש מהפציעה בגבו למרות שהשתתף באירועי האולסטאר וראג'ון רונדו נפצע לפחות לשבועיים הקרובים אתמול נגד הפיסטונס, משחק בו היה חייבים לנצח אך הפילו לאחד מהקבוצות הגרועות ביותר בליגה.

ברנדון גודווין, הרכז הבריא היחיד שנותר ברוסטר נכון לכרגע, צפוי לפתוח בעמדה מספר אחת. שחקן עם ממוצע של 5.9 נקודות בפחות מ-40% מהשדה ו-1.9 אסיסטים בלבד והוא כבר בן 26. גודווין היה סולידי מהספסל המשחק האחרון עם 15 נקודות ו-5 בישולים, אך כרכז ראשי ויחיד עם פוקוס גדול מצד היריבה לנצל את החולשה הזו, קשה להאמין שהוא יתעלה על עצמו פעם נוספת.

בנוסף לפצועים של קליבלנד שהוזכרו לעיל – בראדלי ביל, קריסטאפס פורזינגיס ותומאס ברייאנט מושבתים בצד של וושינגטון.

הימור: קליבלנד עוצרים קצת את כדור השלג עם ניצחון קשה ב-2 הפרש.

מיאמי היט (21-39) – סן אנטוניו ספרס (36-24), 03:00

שתי יריבות שנפגשו לשתי סדרות גמר אייקוניות בעשור הקודם מנגחות ראשים שוב כאשר שתיהן ישמחו לצאת עם ניצחון ערב שני ברציפות.

ההיט, שכעת מוליכים את המזרח בשיוויון עם השיקגו בולס, חגגו את החזרה לשגרה עם ניצחון מול יריבה ישנה יותר בדמותה של הניו יורק ניקס. גם במשחק כבוי לחלוטין של הצלף המחונן, דאנקן רובינסון (0 נקודות ב-5 ניסיונות מחוץ לקשת), החבורה של אריק ספולסטרה עדיין שייטו במדיסון סקוור גארדן.

הם החזיקו את הניקס על 15 נקודות בלבד ברבע המכריע ועשו עבודה נהדרת בקרב האיבודים (רק 8 בניגוד ל-18 של הניו יורקרים). טיילר הירו שוב הוביל את הקבוצה בנקודות כאשר קלע 25 מהספסל, הוא ממשיך לפרוח בתפקיד השחקן השישי וצפוי לזכות בתואר זה בסיום העונה בהתשחב בכושר הנוכחי הפנטסטי שלו.

גם הספרס יצאו עם תוצאה טובה אתמול במשחק מתיש נגד הוושינגטון וויזארדס. 4 שחקנים אצל פופוביץ' קלעו לפחות 23 נקודות – לוני ווקר, יאקוב פרטל, דז'ונטה מארי (שסיים עם טריפל דאבל) ומעל כולם, קלדון ג'ונסון שחתם את הערב שלו עם 32 נקודות קריטיות. הספרס נמצאים כעת במקום ה-11 במערב, משחק אחד בלבד מאחורי הבלייזרס שצפויים להתפרק לחלוטין ממש בקרוב בשל הסגל הדליל. המאבק של הספרס על מקום בפליי-אין צפוי להיות בעיקר עם ניו אורלינס, עמם הם בשיוויון מוחלט כרגע.

הימור: מיאמי מרוויחים ב-12 הפרש.

שיקגו בולס (21-39) – ממפיס גריזליס (20-41), 03:00

קרב מרתק בין שתיים מחמשת הקבוצות בעלות המאזן הטוב ביותר בליגה – מוליכת המזרח מעיר הרוחות מקבלת לידיה את החבורה הגועשת מטנסי. מלחמה בין שניים מהמועמדים המסקרנים ביותר לתואר ה-MVP של העונה הנוכחית.

נתחיל בסיפור של דמאר דרוזן, שחקן שנבחר לאולסטאר כבר מספר פעמים בעבר, אך לעולם לא שיחק ברמה של הגדולים ביותר. העונה הזו, הראשונה שלו בשיקגו וכבר בגיל 32, היא הטובה ביותר בקריירה שלו ללא כל צל של ספק.

זריקות הקלאץ' שלו נגד האטלנטה הוקס במשחק האחרון של הבולס בחזרה מהפסקת האולסטאר היו זריקות קלאסיות לדרוזן מחצי מרחק. זה היה משחק שמיני ברציפות של דמאר עם לפחות 35 נקודות ו-50% מהשדה או יותר. רצף אדיר שאפילו מייקל ג'ורדן לא הצליח להגיע אליו במדים האדומים של שיקגו.

בנוסף לדרוזן, יש חובה לציין את מי ששיתק את טריי יאנג בחלקים משמעותיים של המשחק ומוסיף המון לקשיחות של הסגל, איו דסומו. המספרים של הרוקי לא מפילים אף אחד מהכיסא, אך הילד המקומי שנולד בשיקגו ושיחק קרוב לבית במכללת אילינוי, מגן פנטסטי והוא זה שהכריח איירבול מטריי יאנג כשאטלנטה ביתרון נקודה עם חצי דקה לסיום. הוא מתעלה על עצמו ברגעים כאלו לא פעם העונה, עוד גחלילית חייכנית בעונה מלאת אור לשוורים של אילינוי.

בצד השני, ג'ה מוראנט. רק בן 22 וכבר מנהיג קבוצה צעירה לגבהים שלא מוכרים לארגון בשוק הקטן של טנסי. הפרנצ'ייז ששם דגש על סגנון משחק אולדסקול, "גריט אנד גריינד" בהובלת וטרנים קשוחים, מנוסים ובעלי אתלטיות מוגבלת כמו מארק גאסול וזאק ראנדולף הפך למפעל היילייטים מעופף של צעירים נפיצים כגון מוראנט, דזמונד ביין וג'ארן ג'קסון.

מוראנט מוביל את הליגה בנקודות לצבע למשחק וקולע 26.7 נקודות באחוזי יעילות כוללים של 53.2%. אם הגריזליס יצליחו לקפוץ מעל הווריורס ומוראנט ימשיך להנהיג את הקבוצה הצעירה, הוא יוכל להמם את כל עולם הכדורסל עם תואר MVP פוטנציאלי.

דילון ברוקס ו-ייב פונס ישבו בצד הלילה בסגל של טיילור ג'נקינס.

מנגד, לונזו בול, אלכס קארוסו ופטריק וויליאמס לא ישתתפו אצל בילי דונובן.

הימור: הגריזליס הרעבים יגיעו לנצח, 5 הפרש ממפיס בסיום.

מילווקי באקס (24-36) – ברוקלין נטס (29-31), 03:30

שחזור של אחת מהסדרות המרתקות ביותר בפלייאוף של העונה שעברה – הנטס הפצועים מוכרחים לחבר כמה תוצאות חיוביות לפני התרסקות טוטאלית מחוץ לפלייאוף, הבאקס מאידך יכולים להשתוות לפילדלפיה שבמקום השלישי עם ניצחון משלהם.

האיילים ממילווקי ניצחו את ארבעת המשחקים האחרונים שלהם בעונה הסדירה נגד הנטס, וכמובן דילגו מעליהם במשחק שבע של סדרת הפלייאוף בעונה שעברה בדרך לאליפות היסטורית. הבאקס לא שיחקו בתשעת הימים האחרונים, מה שנתן להם זמן להתאושש מההפסד הצורב לסיקסרס לפני הפגרה. לקריס מידלטון הייתה אפשרות לשלוח את המשחק ההוא להארכה, אך ניסיון שלו מדאונטאון בשניות הסיום לא צלל לתוך הרשת. מידלטון, כמו קלעים רבים אחרים העונה עם שינוי הכדור, צנח באחוזי הקליעה שלו מעבר לקשת. הנתון העונתי שלו בזריקות לשלוש נקודות הוא 35.6%, האחוזים הנמוכים ביותר שלו מאז עונת הרוקי.

"אני מרגיש שאני מקבל מבטים טובים לזריקות שלו. אני חש כי לרוב לא הכרחתי יותר מדי זריקות, שחבריי לקבוצה עדיין סומכים עליי, כך גם המאמנים. הם לחלוטין רוצים שאמשיך לזרוק" אמר מידלטון כאשר עלתה תמיהה על הנושא במסיבת העיתונאים האחרונה של הקבוצה.

הנטס אפילו לא מקבלים את הפריווילגיה להתלונן על היכולת של הכוכבים שלהם, כיוון שהם נאלצים להסתדר ללא הסופרסטארים של הקבוצה בשל מכת פציעות קשוחה מאוד שנחתה במחוז הניו יורקי.

קווין דוראנט, קיירי אירווינג, בן סימונס, גוראן דראגיץ' וג'ו האריס מהדרים את רשימת הפצועים בקבוצה של סטיב נאש. הם נפלו על הפרצוף במשחק האחרון שלהם, 129:106 נגד הבוסטון סלטיקס, כיוון שאין להם כוח אש להתמודד עם קבוצות איכותיות נכון לכרגע. סת' קרי שהגיע לא מזמן בטרייד הוביל את הקבוצה עם 22 נקודות, אולם זה כמובן לא היה קרוב להספיק נגד קבוצה כמו בוסטון.

בנוסף לפצועים של ברוקלין, גם ברוק לופז, ג'ורג' היל, פאט קונאטון, גרייסון אלן ודיאנדרה במברי לא יעלו על הפרקט מהצד של מילווקי.

הימור: הבאקס מטיילים עם ניצחון ב-22.

דנבר נאגטס (25-34) – סקרמנטו קינגס (39-22), 04:00

המשחק המאוחר ביותר בלילה מציג את המלכים מקליפורניה בביקור בקולוראדו אצל הכורים מדנבר.

זהו המשחק השני בין שתי הקבוצות בשלושת הלילות האחרונים, הנאגטס ניצחו בקלילות כאשר לוח התוצאות הראה 128:110 בסיום. וויל בארטון היה הכוכב המפתיע שקלע 31 נקודות ב-32 דקות בלבד על הפרקט. 33 נקודות של הרכש החדש בקליפורניה, דומאנטס סאבוניס, לא הצליחו להשאיר את המשחק צמוד.

הקינגס עשו סוויפ מפתיע על הנאגטס בעונה שעברה ופגמו במיקום הפלייאוף שלהם, היום דנבר וה-MVP המכהן, ניקולה יוקיץ', יהיו מאושרים להשלים את הנקמה עם טאטוא משלהם. ניצחון של הנאגטס היום ישווה את המאזן שלהם לשל הדאלאס מאבריקס שבמקום החמישי. אם הקינגס יהממו וימנעו מסוויפ, הם יורידו את הפער מהבלייזר שבמקום פליי-אין לשלושה משחקים ויותירו לעצמם את הסיכוי הקלוש של השתחלות לפלייאוף.

טרנס דייויס וראשון הולמס פצועים ולא ישחקו אצל סקרמנטו.

ג'מאל מארי, מייקל פורטר ג'וניור, זיק נאג'י ו-וולאטקו קאנקר לא יהיו זמינים למייק מאלון והנאגטס.

הימור: דנבר משלימים סוויפ עם ניצחון ב-10.

לפוסט הזה יש 119 תגובות

  1. בינתיים הסלטיקס חוזרים אחרי שדטרוייט הובילו רוב הרבע.
    ההגנה של הסלטיקס לא משהו להתפאר בו

  2. לא ברור לי מדוע דטרוייט קיבלו עבירה טכנית…
    היה צריך להיות אולי צעדים נגד דטרוייט או עבירה של וויליאמס
    אבל הרחקה של שחקן דטרוייט?

  3. דחף שופט שעמד על הקווים כי הוא סוג של היה בדרך שלו לחזור למגרש אחרי הצלה.
    השחקנים של דטרויט זה הנערי רפול של הליגה.

  4. איזאיייהיה סטיוארט נתן עבודה על הגב של סמארט וקינח בבושידו כשהוא זורק את סמאחטה בריצפז

  5. עידו, אני ממש אוהב לקרוא את הפריוויואים שלך. כמובן שהמשחקים המעניינים הם ממפיס בשיקגו והנטס במילווקי אבל אני רוצה לראות מה דני שלנו יכול לעשות הלילה בקליבלנד. הגיע הזמן שהוא ישבור את מחסום ה-14 נק' שלו!

  6. הסלטיקס לא מצליחים לייצר בריחה ואם יגיעו צמוד לסוף, יפסידו כי אי אפשר ממש לסמוך לא על בראון ולא על טייטום שיקלעו

  7. לא ייאמן שלמאמן המכובד אימה אודוקה אית לשובה לדטרוייט, קבוצה שהסלטיקס היו צריכים לסמן עליה שני איקסים בשבועיים האחרונים….
    מאמן גדול.

  8. הבעיה של הסלטיקס זה לא שחקנים טובים אלא מאמן שלא יודע איך לשלוט בקבוצה. מעניין מדוע סמאחטה בחוץ רוב הרבע השלישי?

  9. אוי ווייי תמונות הקהל. הם עברו מלהוביל ללפגר ב-10 בשתי דקות משחק – והם רוקדים בטיים אאוט כי אמרו להם. מילא אם זה היה הפרש קבוע מתחילת המשחק.

    1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
      זה מה שקורה ביו אס איי
      יש להם את 3 שניות החסד בניישונל טי וי
      לא באים בשביל לראות משחק אלא שיראו אותם בטמבלוויזיה!

      1. יש 15 אלף איש באולם
        אני בטוח שחלק מהם כוססים ציפורניים בעצבנות
        אבל הרוב באו להעביר כמה שעות עם הילדים בוויקאנד ועוד בדטרויט
        מה רע בזה או שאולי אסור להכני אותם רק למגרש?
        אם לא זורקים אבוקות לפרקט לא נכנסים

          1. מצד אחד לא צריך אבוקות ואלימות, מצד שני לא חייבים את הילדותיות מפלסטיק המצועצעת הזו. אפשר באמצע לא הכל חייב להיות סקנדל או פסטיבל אבל אם הבחירה בין השניים עדיף פסטיבל.

        1. לדעתי לאנשים מאוד איכפת מהקבוצה אבל זה עד הגבול הנכון בסוף זה בידור וספורט הלוואי עלינו פה בלבאנט בקיצור.

  10. דוקטור בכייני
    לא אמרתי לך שברגע שתעיפו אפסים כמו ריצ'רדסון ושרודר ותיתנו לצעירים לשחק תשחקו יותר טוב ?

    1. בדיוק
      ממשיכים עם מה שעובד.
      שאפו גם לדטרוייט. רואים שם קבוצה מצויינת. אם ימשיכו ככה התוצאות יגיעו.

  11. הגנת הבולס על גה זוועה כמו על השיקצה נותנים לו שעתיים לגלגל כדור ולנוח ולכדרר ואז לעשות מה שבא לו תלחצו אותו מפגרים הוא עייף אנתוני אדוארדס לחץ אותן משחק קודם גרם לו לאיבןדים וניגורים

  12. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  13. הזיה מה שקורה עם השיפוט. אתמול בלוס אנג'לס ועכשיו במילווקי. קארי עושה פאול שעה לפני הזריקה והשופט צריך שיתקנו אותו לשתי זריקות ולא שלוש

    1. וכמה רצית שבוסטון יינוגבו…..
      אתה יודע? אני אשמח לקבל את פילי בפליאופ ישר על הסיבוב הראשון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט