הנבחרת חוזרת לפעילות במפגש הראשון מתוך 2 נגד גרמניה – פריוויו למשחק הנבחרת / צוות הופס כדורסל אירופי

אתר פיב"א

14:30 ישראל (2- 0) – גרמניה (1-1):

היום בצהריים תארח נבחרת ישראל בכדורסל את מקבילתה הגרמנית בהיכל שלמה, המכונה גם "דרייב-אין", במסגרת המחזור השלישי של מוקדמות אליפות העולם בכדורסל. שתי הנבחרות האלה ייפגשו שנית ביום שני, הפעם בגרמניה, ולכן אנחנו ננצל משבצת זו כדי להיזכר במפגשי עבר מעניינים בין ישראל לגרמניה.

אליפות אירופה 2003:

נתחיל עם המשחק שפתח את הופעת שתי הנבחרות באליפות אירופה של 2003. השם הבולט הוא הכוכב הגרמני דירק נוביצקי בן ה-25, ואילו אצל ישראל הכוכב הגדול הוא מאיר טפירו, יחד איתו בולטים גור שלף, טל בורשטיין, יואב ספר, דרק שארפ המתאזרח ויותם הלפרין הצעיר כנציגי מכבי, וחשוב לציין גם את הגבוה המוביל – עידו קוז'יקרו.

נוביצקי עצמו נקלע ליום חלש יחסית, כנראה בגלל פציעה שהוא סחב בקרסול, אבל הגרמנים פתחו פער דו-ספרתי מהיר, בעיקר בזכות כמה שלשות, והצליחו לשמור על היתרון לכל אורך הדרך. גור שלף צמצם ל-4 בדקות הסיום, אבל זה לא הספיק, ולמרות 21 נקודות של טפירו, ישראל פתחו את האליפות עם הפסד 86- 81. לאחר מכן, שתי הנבחרות סיימו במקומות 2-3 בבית ב' של האליפות, אחרי ליטא שהביסה את שתיהן ב-20 ו-30 הפרש והניפה את הגביע בסופו של דבר.

השיטה אז הייתה שהמקום הראשון עולה אוטומטית לרבע הגמר ומקומות 2-3 הולכים למשחק פלייאוף, כך שגרמניה קיבלו את המקום השלישי בבית א' – איטליה לה הם הפסידו 86- 84, ואילו ישראל קיבלו את סלובניה שסיימה שנייה בבית א', וניצחו 78- 76, במה שהיה ההופעה האחרונה של ישראל ברבע הגמר עד כה. ברבע הגמר ישראל הפסידו לספרד, וסיימו במקום ה-7 אחרי הפסד ליוון וניצחון על רוסיה.

אליפות אירופה 2011:

אחרי 8 שנים שבהן גרמניה הייתה בצמרת העולמית (מדליית כסף באליפות אירופה ומקום 8 באליפות העולם), ואילו ישראל היו רחוקים משם (לא נכנסו לטופ 10 באירופה ולא היו באף אליפות עולם מאז 1986), שוב הן נפגשו במשחק הפתיחה של האליפות. הפעם דירק נוביצקי הגיע בתור הפיינלס MVP הטרי של ה-NBA, יחד עם כריס קיימן שנבחר לאולסטאר ב-2011. אחרי רבע וחצי צמודים הגרמנים החלו לברוח והביסו 91- 64.

ישראל התחילו את האליפות עם 3 הפסדים, כשצרפת וסרביה חגגו אחרי גרמניה, כך שהסיכוי לעלות לשלב הבא לא היה קיים וגם ניצחונות צמודים על לטביה ואיטליה בהארכה, האחרון מסל ניצחון של יניב גרין היו רק לפרוטוקול. גרמניה כן העפילו לשלב הבא, אבל הפסדים לספרד וליטא שלחו גם אותם הביתה לפני רבע הגמר.

אליפות אירופה 2013:

שנתיים מאוחר יותר, והפעם הנבחרות נפגשות במחזור האחרון של שלב הבתים. ישראל שוב פתחו עם 3 הפסדים רצופים, בהארכה לבריטניה, לאוקראינה ולצרפת, אבל הפעם אחרי ניצחון גדול על בלגיה ישראל היו זקוקים לניצחון של אוקראינה על בריטניה ולנצח את גרמניה. הגרמנים פתחו עם ניצחון על צרפת, אבל אחרי זה הפסידו בלגיה בהארכה, אוקראינה ובריטניה, והם איבדו את הסיכוי להעפיל לשלב הבא.

יותם הלפרין פתח מעולה ועם 10 נקודות ברבע הראשון הוביל את ישראל ליתרון 20- 12 בסיומו, אבל שטייגר, גונתר וטיבור פלייס הובילו את הגרמנים שהשלימו מהפך עד המחצית וברחו במחצית השנייה. כספי ופניני הובילו קאמבק וצמצמו להפרש מינימלי של 3-4 נקודות, אבל הגרמנים עמדו בלחץ מהקו והצליחו לשמור על היתרון בדרך לניצחון 80- 76 ששלח את שתיהן הביתה, למרות שאוקראינה ניצחו את בריטניה והעניקו לישראל את הסיכוי להעפיל.

אליפות אירופה 2017:

הפעם, הבית הישראלי בשלב הראשון של האליפות התקיים בארץ, אבל זה לא מנע מהנבחרת לפתוח עם 2 תבוסות לאיטליה וליטא לפני המשחק נגד גרמניה. הפעם, הכוכב הגרמני המובהק היה דניס שרודר, שהוביל ריצה גרמנית ויתרון 16 במהלך הרבע השלישי, אבל המתאזרח ריצ'רד האוול ועומרי כספי הובילו קאמבק.

כשמגיעים לרגעי הקלאץ' זה תורו של גיא פניני, והוא השלים מהפך עם שלשה ושרודר החטיא את ההזדמנות האחרונה של הגרמנים, כך שישראל ניצחו 82- 80. עם זאת, ישראל הפסידו בהארכה לגיאורגיה והובסו על ידי אוקראינה במה שהפך את האליפות הביתית לכישלון מהגדולים בתולדות הנבחרת, ואילו גרמניה סיימו במקום השני בבית והגיעו עד לספרד ברבע הגמר ולמקום השישי בסך הכל.

מוקדמות אליפות העולם 2019 – משחק חוץ:

קמפיין מוקדמות ראשון שמוזכר כאן (הבדיקה הייתה רק על 20 השנים האחרונות). הפעם ישראל וגרמניה נפגשו בשלב השני של המוקדמות, כשישראל מגיעים אחרי הפסד ביתי לגיאורגיה שהוריד אותם למאזן 3- 4, ואילו הגרמנים עדיין במאזן מושלם של 7 ניצחונות בשלב הזה. הקהל בלייפציג מצא את עצמו בהלם מוחלט ברבע השני כשריצת 17- 0 ישראלית יצרה פער גדול שהגיע ליתרון שיא של 23, ונדמה היה שגרמניה בדרך להפסד בכורה בקמפיין.

עם זאת, הגרמנים חזרו למשחק, בעיקר בשל 30 נקודות ו-13 אסיסטים של דניס שרודר ובדקות הסיום פתאום גרמניה ביתרון 7. הבחורים בכחול-לבן לא אמרו נואש, החזירו לעצמם את היתרון, וביתרון 91- 90 עמד תומר גינת על קו העונשין עם 0.4 שניות לסיום. הכדור הראשון נכנס, השני הוחטא (כנראה בכוונה), אבל פגע בקרש ולא בטבעת, והגרמנים קיבלו הזדמנות ושרודר הרים את מקסי קלבר לאלי-הופ שקבע הארכה, שבה ישראל קרסו לחלוטין והובסו 112- 98.

מוקדמות אליפות העולם 2019 – משחק בית:

מאז, גרמניה אמנם הפסידו ליוון, אבל הבטיחו את מקומם באליפות העולם, בעוד ישראל ניצחו את סרביה בבית, אך הפסידו לגיאורגיה גם בחוץ בהארכה, כך שבמאזן 4- 6 הסיכוי של ישראל לעלות לאליפות העולם, עם שני משחקים בלבד לסיום, היה תיאורטי בלבד. עם זאת, כל הקלפים הסתדרו עבור ישראל, כך שניצחון בית על גרמניה ובחוץ על סרביה היו מספיקים בדיעבד להעפלה.

הפעם היה לנו משחק צמוד בלי בריחות, וברבע האחרון היו אלה שתי שלשות של גיא פניני שהעניקו לישראל יתרון 8. הגרמנים צמצמו ל-2 וישראל איבדו את הכדור, אבל הניסיון להשוות לא צלח וטי ג'יי קליין סגר את המשחק מהקו בדרך לניצחון 81- 77 ישראלי, במשחק שהיה הופעת הבכורה בנבחרת של גיל בני, טי ג'יי קליין ואחד דני אבדיה.

3 ימים לאחר מכן, ישראל הובסו בפיוניר המיתולוגי על ידי סרביה והודחו, ואילו הגרמנים העפילו לאליפות העולם וסיימו במקום ה-18, מה שהעניק להם כרטיס לטורניר הקדם-אולימפי, ומשם למשחקים האולימפיים עצמם לפני כ-7 חודשים, בהם הגרמנים הודחו ברבע הגמר על ידי אוסטרליה.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. גל מקל הוא אומן פיק אנד רול, ולכן פרח תחת קטש.
    בנבחרת של גודס קשה לו יותר לבוא לידי ביטוי כי אין לו יתרונות פיזיים מיוחדים (גובה, ידיים ארוכות, זריזות…).
    הוא צריך לשחק פחות.
    מדר גם חזק בפיק אנד רול, אבל יש לו גם זריזות חתולית שאין לאחרים, לכן הוא מצליח "להציל את עצמו" ועדיין לייצר ולהיות יעיל.

  2. באסה משחק רע של הנבחרת לא הבנתי למה דאוסון לא שיחק ?
    היה יכול להועיל בסוג המשחק שהתפתח
    אני כבר כמה זמן ברושם שעשו ממדר הרבה יותר ממה שהוא
    גם מקל אכזב אותי
    לא מבין גם למה בקבוצה שכמעט ולא קולעת שלשה משחררים מהסגל את אדם אראל שיכול היה לעשות היום את ההבדל
    מקווה מאד שיתקנו בגרמניה ביום שני
    אם ננצח בטח מעל 4 אז נשכח מהמשחק הזה
    הפסד שם עשוי להשאיר אותנו שוב מחוץ למנדובסקט .

  3. הנבחרת, בטח בהרכב שבו שיחקה היום, היא הרבה דברים, מוכשרת היא לא.
    יש בדיוק שני שחקנים יוצרים בסגל הזה ושניהם לא מספיק טובים. אחד -מדר – קיבל קארט בלאנש לכדרר את השעון למוות ולהרוג כל סיכוי להתקפות מסודרות (וגם בהגנה, הגרמנים דאגו לבודד עליו שחקנים גבוהים שעשו עליו סלים לרוב). השני -דאוסן – היה די טוב במחצית הראשונה עד שיצא (ואז הגרמנים סגרו 9 נקודות פער) ולא חזר. אולי נפצע ואולי גודס החליט לחנך אותו או משהו, לא יודע.
    בסך הכל זו נבחרת של פורוורדים. היום גינת היה טוב בחצי הראשון, לוי נתן רגעי הגנה 'הנפלדיים' לפרקים אבל שניהם צריכים משחק מסודר כדי להצטיין ואת זה מדר לא הצליח לתת היום. מקל לעומתו הצליח לעשות כמה פיקנרולים אבל לא הצליח להיכנס למשחק ובהגנה היה ממש נורא.
    הדקות האחרונות היו מתסכלות במיוחד. הגרמנים היו מאורגנים כמו גרמנים, יישמו תרגילים, בודדו את השחקנים שהם רצו על המגינים שהם רצו וקלעו שלשות. הישראלים עוררו רחמים.

    מה שכן, היה אולם מלא שזה תמיד כיף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט