הליגה חוזרת מפגרת האולסטאר בליל חמישי של שבעה משחקים/ רותם אלרן

מנת השף

3:00 – מינסוטה טימברוולבס (28-31) VS ממפיס גריזליס (19-41)

גולת הכותרת של הלילה תגיע אלינו היישר ממינסוטה, שם הטימברוולבס יארחו את ממפיס נטולי דילון ברוקס.

הטימברוולבס העונה נראים מצוין, בוודאי בהשוואה ביחס לשנים קודמות – עם התקפת טופ 10 והגנה שלאורך חלקים גדולים של העונה הייתה באיזור זה, הקבוצה מצליחה לשמור על מיקום בפלייאין בהובלת טאונס ואנתוני אדוארדס. כשטאונס עם 24.4 נקודות למשחק ואדוארדס עם 22.9 (בעונתו השנייה בלבד), השניים מיקמו את עצמם כמובילים המובהקים של הקבוצה, ועם בנייה טובה סביבם מינסוטה נראית טוב. אחד החסרונות הגדולים של הקבוצה בשנים קודמות היה מחסור בכלים הגנתיים לגיטימיים, ועם ההבאה של פטריק בברלי והגדלת כמות הדקות של ג'ארד ואנדרבילט הקבוצה הצליחה למצוא פתרון, גם אם חלקי, לבעיה זו. הוולבס פחות טובים מממפיס ובשל כך הם מדורגים 5 מקומות מתחתיה בטבלת המערב, אך הם מסוגלים לתת פייט ואפילו לנצח הלילה, כך שיש סיכוי לא רע בכלל שנקבל משחק מצוין בין השתיים.

בצידו השני של המצ'אפ, הגריזליס מגיעים כפייבוריטים מהמקום השלישי במערב ובליגה. הקבוצה נראית מצוין בהובלתו של ג'ה מוראנט אשר פתח באולסטאר, יחד עם ג'ארן ג'קסון ג'וניור, דזמונד ביין ומספר שחקנים משלימים מצוינים נוספים דוגמת סטיבן אדאמס, טיוס ג'ונס, דיאנתוני מלטון או דילון ברוקס. הסגל הרחב והמגוון מאפשר לממפיס לפרוח בשני צידי המגרש, ופריחה זו מתבטאת בכך שהקבוצה נמצאת בין 10 המובילות ברייטינג ההגנתי וברייטינג ההתקפי, כשבאחרון היא נמצאת במקום החמישי בליגה – מעל מועדונים כמו מילווקי, מיאמי וגולדן סטייט. חסרונו של ברוקס יהווה בעיה חלקית בהגנה על אדוארדס, אך מלטון גם הוא מסוגל לספק תשובה טובה מספיק לאדוארדס על מנת למנוע התפוצצות מוחלטת של האחרון.

ההימור שלי הוא כאן הוא על משחק צמוד שייגמר בניצחון של הגריזליס.

שאר המשחקים

2:00 – דטרויט פיסטונס (45-13) VS קליבלנד קאבלירס (23-35)

המפגש המוקדם של ליל המשחקים יגיע אלינו ממישיגן, שם הפיסטונס, אשר יצאו לפגרת האולסטאר עם טעם מתוק של ניצחון מול הסלטיקס, יארחו את הקאבס הנמצאים במקום הרביעי במזרח.

כפי שציינתי, הפיסטונס יצאו לפגרת האולסטאר עם ניצחון, אך לפני ניצחון זה הגיעו 8 הפסדים רצופים. הקבוצה נמצאת במקום ה-14 במזרח ורמת התחרותיות שלה העונה היא בין הנמוכות ביותר בליגה, ולמרות שתגיע בסגל מלא לעומת קליבלנד שתשחק ללא גרלנד ולברט היא חסרת מסוגלות להתמודד עם אלן ומובלי בשני צידי המגרש. הזרקור הבוהק ביותר במשחק זה הוא ללא ספק המפגש בין קנינגהאם למובלי – שחקנים שנבחרו בשתיים מ-3 הבחירות הראשונות בדראפט האחרון, וכששניהם מרשימים העונה המשחק יהיה שווה צפייה ולו רק על מנת לחזות בדו קרב ביניהם.

מנגד, קליבלנד תגיע למשחק כפייבוריטית מובהקת – עם אחת מההגנות הטובות בליגה בהובלת מגדלי התאומים אלן ומובלי, יחד עם הנט רייטינג השביעי בטיבו העונה, הקבוצה מתפקדת מצוין ושומרת על יציבות ורמה גבוהם, גם אם היא ספגה פציעות לא מועטות לשחקני רוטציה חשובים. הגנתית היא טובה משמעותית מדטרויט החלשה, ולמרות חסרונו של גרלנד, המוביל ההתקפי של הקבוצה, הקאבס מסוגלים לייצר התקפה טובה מספיק על מנת לנצח את הפיסטונס.

ההימור שלי הוא על ניצחון מוחץ של קליבלנד.

2:30 – ברוקלין נטס (28-31) VS בוסטון סלטיקס (26-34)

במשחק זה, הנטס נטולי דוראנט, קיירי וסימונס יארחו בברקליס סנטר את הסלטיקס בהובלת טייטום ובראון.

על פי דיווחים אחרונים נראה כי מנדט החיסונים בניו יורק הולך לכיוון שינוי, עוד לא התבצע שינוי מסוים בפרוטוקולים בנושא כך שקיירי אירווינג לא ישחק הלילה, דבר אשר יפגע בנטס המידרדרים מול הסלטיקס שהלכו והשתפרו עד לפגרת האולסטאר. עקב פציעות, חוסר רצון של קיירי להתחסן וסימונס שטרם חזר למשחק לאחר שהועבר לקבוצה, הנטס הראו יכולת חלשה טרם פגרת האולסטאר, והיום יקוו לסטות מקו זה ולהשיג ניצחון, שעשוי להיות קריטי בשלב מאוחר יותר לאור הצפיפות במזרח והעובדה שהקבוצה נמצאת במקום השמיני באיזור.

בוסטון תגיע בסגל מלא לחלוטין, ויחד עם היכולת הנהדרת שהקבוצה הציגה לפני היציאה לפגרה נוצר מצב שבו היא הפייבוריטית המובהקת במשחק, דבר שככל הנראה לא היינו חוזים שיקרה לפני מספר שבועות. ב-13 המשחקים האחרונים של הסלטיקס הם מחזיקים בשני הפסדים בלבד, לא מעט בשל יכולת מצוינת של ג'ייסון טייטום – הפורוורד, שפתח לראשונה לאולסטאר, קלע ב-13 משחקים אלו 27.2 נקודות למשחק עם 49.8% מהשדה ו-38.1% משלוש, ולאחר עונה מקרטעת מצידו (במיוחד בגזרת היעילות) פריחה זו מסמלת טובות בלבד עבור בוסטון.

גם כאן אשים את ההימור שלי על האורחת ואהמר על ניצחון חד צדדי של הסלטיקס.

3:00 – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (40-18) VS פיניקס סאנס (10-48)

הסאנס, הקבוצה בעלת המאזן הטוב ביותר העונה בליגה, תגיע הלילה אל אוקלהומה סיטי, שנמצאת במקום ה-14 במערב ותשחק ללא לו דורט, מייק מוסקאלה, טיי ג'רום וקנריץ' וויליאמס אך תקבל בחזרה את שיי גילג'ס אלכסנדר.

הת'אנדר יגיעו למשחק הלילה כשהם מחזיקים במאזן/אחוז הניצחונות ה-27 בטיבו בליגה, ולמרות היכולת החלשה של הקבוצה השנה, נקודת אור עבורה היום תהיה חזרתו של שיי גילג'ס אלכסנדר – הקנדי החמיץ את עשרת משחקיה האחרונים, אך הלילה הוא יעלה על המגרש. הימצאותו של שג"א ככל הנראה לא תהיה ההבדל בין הפסד לניצחון, אך היא מעודדת עבור המועדון ועשויה לגרום למשחק להיות צמוד יותר משהיה עשוי להיות בלעדיו.

הידיעה על פציעתו של פול, שככל הנראה תגרום לו להחמיץ את שארית העונה הסדירה (או לפחות את רובה) יוצרת מצב לא אידיאלי עבור פיניקס, במיוחד לאור הפציעה של קמרון פיין שיחמיץ את המשחק הלילה, ובהיעדר רכז מוביל סביר להניח שנראה את הכדור בידיים של בוקר אפילו יותר מהרגיל. הסאנס החזיקו ברצף של 7 ניצחונות רצופים לפני היציאה לפגרה, והלילה היכולת שלהם ללא פול תיבחן בפעם הראשונה העונה. מול הת'אנדר היא עדיפה באופן חד משמעי ומגיעה כפייבוריטית, כך שלמרות הפציעה של פול הניצחון הלילה ככל הנראה יסיים באמתחתם של השמשות.

ההימור שלי הוא כמובן על ניצחון של פיניקס.

3:00 – שיקגו בולס (21-38) VS אטלנטה הוקס (30-28)

במשחק החמישי של פריוויו זה, הבולס, הנמצאים במקום השני במזרח כשהם מחזיקים במאזן שווה להיט הראשונים, יארחו את ההוקס – קבוצה הנמצאת על סף יציאה מהפלייאין ומחזיקה במאזן שלילי.

הבולס יגיעו למשחק ללא לונזו בול, אלכס קארוסו ופטריק וויליאמס הפצועים, אך גם עם יכולת נהדרת מצד זאק לאבין ודמאר דרוזן שסייעה למקם אותם במקום השני במזרח. הבעיה עבורה הלילה תהיה לעצור את טריי יאנג, אחד משחקני ההתקפה הטובים בליגה, ובהיעדרם של שני מגניה הטובים ביותר בעיה זו תבלוט במיוחד. למרות חוסר המסוגלות הפוטנציאלי לעצור את אייס-טריי, להוקס אין את הכלים להתמודד עם לאבין ודרוזן בכנפיים, כשהנשק ההגנתי הבולט ביותר שלהם הוא דיאנדרה האנטר, ומעבר לו אין להם מגוון גדול של מגני כנף.

מנגד, ההוקס מגיעים למשחק לאחר שניצחו בשני משחקיהם האחרונים, אך גם הפסידו ב-4 מה-6 אשר קדמו להם. היה פרק זמן שבו נראה שהקבוצה תחווה עלייה מחודשת, אך אטלנטה ממשיכה לשקוע בבינוניות וכעת נמצאת במרחק משחק בודד מעל הוויזארדס במקום ה-11, כך שיציאה מהפלייאין נראית קרובה מתמיד עבורם. הלילה ג'ון קולינס בספק, וכשבין כה וכה הסיכוי שלהם לנצח היה מוטל בספק, פציעתו של קולינס מורידה אותו עוד יותר, כך שיש סיכוי טוב שנראה ניצחון מצד המארחת במשחק זה.

ההימור שלי הוא על ניצחון של הבולס.

5:00 – פורטלנד טרייל בלייזרס (34-25) VS גולדן סטייט ווריורס (17-42)

הבלייזרס יבואו הערב מהמקום ה-10 במערב שלמרות מאזן שלילי מציב אותם בסיטואציית פלייאין, דבר שלא בטוח כלל שהם מעוניינים בו – עם ההעברה של מקולום ופאוול בטרייד דדליין, נראה שהקבוצה מכוונת לבחירה גבוהה העונה שתתווסף אל ניקוי תקרת השכר. בהיעדר דמיאן לילארד, אנפרני סיימונס פורח ומספק יכולת נהדר – הרכז המוכשר קולע 22.9 נקודות עם 6.0 אסיסטים בממוצע למשחק ב-20 משחקיו האחרונים, ובנוסף לכך קולע במשחקים אלו ב-41% משלוש על 10.5 זריקות למשחק מהטווח. הוא לבדו לא יספיק, ובוודאי שלא מול קבוצה ברמה של גולדן סטייט, כך שסביר להניח שלא נראה ניצחון מצד הבלייזרס הערב.

לעומת הבלייזרס שיגיעו ללא לילארד, נורקיץ', בלדסו ונאזיר ליטל למשחק, הווריורס נמצאים בסגל כמעט מלא, אך ה"כמעט" משמעותי כאן לאור כך שהנעדר משורותיהם יהיה דריימונד גרין. למרות היעדרותו של גרין, גולדן סטייט חזקה פי כמה וכמה מפורטלנד, וכשלאחרונה אין כלים הגנתיים לעצור את קרי סביר להניח שנראה את הווריורס מנחילים תבוסה במשחק זה.

אני מהמר על ניצחון קליל של גולדן סטייט.

5:00 – סקרמנטו קינגס (38-22) VS דנבר נאגטס (25-33)

המשחק האחרון בפריוויו זה יגיע אלינו מסקרמנטו, שם הקינגס עם הרכש החדש דומנטאס סאבוניס יארחו את ניקולה יוקיץ' והנאגטס.

אצל הקינגס, סאבוניס שיחק כבר ב-4 משחקים, מהם הקבוצה ניצחה 2, וכשהוא משחק לצד פוקס סקרמנטו ככל הנראה קבוצה עדיפה כרגע על פני מה שהייתה לפני הטרייד, גם אם הוויתור על האליברטון עשוי לפגוע בה בטווח הרחוק. הבעיה הגדולה במשחק זה עבור הקינגס תהיה ההתמודדות ההגנתית עם ניקולה יוקיץ', כשלא סאבוניס ולא ראשון הולמס מסוגלים להתמודד עם סט הכישורים שמביא הסרבי (ייאמר לזכותם שמעטים השחקנים שמסוגלים להתמודד עם יוקיץ').

דנבר מגיעה למשחק כשהיא מחזיקה בשלושה ניצחונות רצופים, והלילה היא ככל הנראה תהיה הפייבוריטית המובהקת, אף על פי שהקינגס מחזיקים בשניים משלושת השחקנים הטובים ביותר במשחק זה. ניקולה יוקיץ' משחק בכושר של MVP גם העונה, ולאור מצבת הגבוהים חסרת ההגנה של הקינגס הוא עשוי לחולל בהם שמות. יוקיץ' לבדו מחזיק את דנבר באיזור הפלייאוף, ואני מאמין שהלילה הוא זה שישיג לה את הניצחון.

ההימור שלי הוא על ניצחון של הנאגטס אשר יחתום את ליל החזרה מפגרת האולסטאר.

לפוסט הזה יש 96 תגובות

  1. לתחושתי, הסאנס מפסידים הלילה. ללא 2 המרכזים המובילים של הקבוצה יהיה קשה לסאנס מול כל קבוצה בליגה, בטוח שהמשחק חוץ. השנה ב-nba אין דבר כזה ניצחון חוץ קל.
    .
    בנימה אחרת,
    ולצערי כזו שלא קשורה לכדורסל –
    יש המון אנשים שאני מכיר עם משפחה וחברים שמוצאים את עצמם באזורי קרבות.
    לא נותר אלא לאחל לכולם לעבור את הטירוף הזה בשלום.
    .
    תודה, רותם.

  2. תודה רבה על הקדימון המשובח.
    אני לא מאמין למה שקראתי, מייק מוסקאלה משחק עדיין בליגה ?!
    מסוג השחקנים שמתאים לצפריר לעקוב אחריהם כל הקרירה, בהנהחה ושיחקו רבע שעה בלייקרס,.

  3. אם בפניקס חסרים רכזים מה יגידו בקליבלנד? כשהם בלי גארלנד הם יכולים להפסיד לכל קבוצה וזאת לא תהיה הפתעה (ועם גודווין ורונדו הסליחה)

  4. מילה לגבי סימונס – לפי רמונה שלברון הוא שבועות ולא חודשים מבכורה. קראתי גם שהוא מקווה להיות כשיר לשחק מול פילי בעשירי במרץ. יכול להיות שהוא צריך להראות שיש לו קשיים מנטליים בשביל התביעה או משהו כזה, אבל זה סימן רע מאוד לברוקלין שלא נראה שהשחקן מקס שלה ממש רעב לשחק.

    1. הוא לא יקבל סנט 1. יכול להמציא מה שבא לו ולתבוע חוץ מעלויות עוד שהוא יצטרך לשלם לא יצא לו מזה כלום.
      הוא ישחק מול פילי בחלום חחחח לא יהיה לו אומץ לדרוך באולם הוא יתחיל שם לבכות. אין סרט שסימונס ישחק מול פילי. הלוואי שישחק אבל לא יקרה.
      הוא לא משחק כי כל הפגרה היה עם בחורות ובילה נראה לך הוא התאמן? הוא לא בכושר בכלל אז הוא עכשיו לאט לאט נכנס לכושר. הוא מחכה לדוראנט. הוא לא יחזור לפני שדוראנט יחזור. צריך לרשום לו אסיסטים שכחת? בלי דוראנט מה יעשה? יפסיד ויאשימו אותו? 🤣

      1. הדיעה שלי על סימונס לא יותר טובה משלך. אני רק אומר שבנוסף לבעיות המקצועיות שלו, אין לו רבע מהרוח שיש לשחקני מקס של קבוצות אחרות. תראה איך יוקיץ משחק בעונה אבודה של דנבר, איך דונציץ עם הכלום שמסביבו. גם דוראנט ופול, ואפילו לברון (אבל אוף רקורד, שהדיון לא יהיה עליו), הם שחקנים שבראש ובראשונה אשכרה רוצים לשחק. סימונס לא מראה אפילו קמצוץ מזה

        1. למה אתה הולך רחוק? אמביד הביא לבד קבוצה שאמרו שבקושי תיכנס לפלייאוף למקום שלישי למזרח וזה אחרי שהוא החמיץ 9 משחקים בקוביד בתחילת העונה אחרי שהם פתחו 8-2 והובילו את המזרח
          סימונס פשוט קינא באמביד,הוא קינא שאמביד יותר טוב ממנו,הוא קינא שהקהל אוהב את אמביד יותר,הוא קינא שאמביד עובד על המשחק שלו בקיץ ומשתפר כל עונה במקום סימונס שעשה בטן גב כל קיץ

  5. תודה רבה רותם, עושה עבודת קודש
    אפרופו מיני במשחק המרכזי, לפעמים כשאני צריך קומדיה אני רואה היילייטס של פטריק בברלין: גם מנג'ר לפעמים מוסר ועושה את כל השטיקים של הכלבת שלו וזה תמיד עובד ומצחיק

    1. יאללה, שיהיו משחקים מעניינים וערב שקט בשאר הגזרות (מישהו יכול לתרגם את 'לילה שקט עבר על כוחותינו בדונייצק' לאוקראינית?).
      תודה רבה על הפריוויו

  6. סלטיקס קיבלו ברוקלין חסרה ברמות שלא ייאמנו כבר הובילו ב 20 ואודוקה עדיין עם האיסו.
    למה? הסלטיקס משחקים מכוער. חזרו למה שהיה לפני הכריסמס אבל נגדם אין שום כישרון….

  7. השופטוטים פשוט מרחמים על ברוקלין עם כל מיני שריקות הזויות נגד הטיימלורד, כמו למשל חוץ שהדביקו לו ויצא בכלל מנגיעה וברך של שחקן ברוקלין. איפה היה מאמן הסלטיקס? איפה הצאלאנג'? או הטכנית הזו שהדביקו לוויליאמס? שופטוטים.

  8. צופה בדטרויט-קליבלנד.
    צפייה בבאגלי גורמת לי בלבול עמוק.
    מה לעזאזל ראו בו הסקאוטים?
    איל אפשר לבחור בבחור הצנום והחסר שכל הזה לפני דונציק וטריי יאנג? נשגב מבינתי

  9. מסכנים ברוקלין שאין להם עכשיו ריבאונד הגנה אז הקלינגים חוזרים לאצבעות הארוכות של הטיימלורד שמעיף אותם לאזור הפרימטר ושחקני הסלטיקס מקבלים הזדמנויות לתקן.

  10. ושוב האיסו בבוסטון שלא יגיע לשום מקום.
    במקום, רוצה לראות הנעת כדור וחיפוש שחקן חופשי.
    איפה מאמן שיסדר את זה?

  11. איך השופטים לא שורקים לפחות 6 צעדים לטייטום במשחק הזה? בכדרור הוא עושה שני צעדים. בכניסה לסל 4
    WWA

    1. תקשיב צחוקים et לבד מתחיל לבחון את גבולות הגיזרה בצעדים ובאימונים שןאל אותי זה מותר ככה ומותר ככה ומותר ככה ושואל אותי ומה אם השופט לא רואה? אם אני עושה מהר ובשקט? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      הוא התאהב בסטפבק לבד והכל ככה לבד מעצמו 🤣🤣

      1. בוקר טוב טבדי
        אני מרותק לאטלנטה שיקקקה.
        טרה דפק את המשחק הזה ורק גלינארי ובוגדן החזיקו אותו בתמונה. בסוף ווי אול וויטנס לגדולה של דה רוזן

            1. עוד יצא לך ברקוביץ בבית…
              פשוט לא שמענו עליו הרבה זמן

  12. עוד מיד ריינג של דרוזן חחחחח סתם הורידו את הדאבל טים חחחחחחח וטריי מחרב להוקס איזה זבל היה דאבל טים על דרוזן לאהקלע כלום ההוקס הובילו לפתע ירד הדאבל טים 2 מיד ריינג והבולס מובולים ב1 15 שניות לסיום חחח

  13. העכברוש הארור דפק היום את המשחק של אטלנטה עם האיסו.
    תרה הוא אבו זקן איל בגדדי לעניים מרודים!

  14. במקום שיר הלילה, עינייני PC כלומר פיצי…
    בשנת 2018 הוחלט שפרס מפעל חיים להישגים בתחום ספרות הילדים על שם לורה אינגלס וילדר (כתבה את הספר בית קטן בערבה), שאיגוד הספריות האמריקני (ALA) מעניק מדי שנה בשנה מאז 1954, שוב לא ייקרא על שמה…
    ה PC והפרוגרסיבים זה כזה בולשיטטטטטטטטטטטטטטטטטטטט
    תקראו מה כתבה המתרגמת של הספר לעברית, אבירמה גולן (תרגמה אותו פעמיים!): מישהו פה באמת החליק על השכל. שלא לדבר על הצביעות וההתחסדות האמריקאית .תרגמתי את הספר בשנת 1974 ובשנה הבאה.הוא ייצא לאור מחדש אחרי שערכתי וריעננתי את התרגום. כמעט חמישים שנה אחרי התרגום הראשון קראתי שוב לעומק את כל הקטעים ה"שנויים במחלוקת" וחשבתי עד כמה הליברליזם העיוור של ימינו פוגם ביכולתנו להבין ולהכיר את הסיפורים הלאומיים והתרבותיים שלנו. ברור ש"אינדיאני טוב זה אינדיאני מת" אומר אחד האנשים הכי בלתי נסבלים בספר, ואילו אביה של לורה מייצג עמדה הפוכה, מלאת כבוד וסקרנות. ברור שיש פחד מהאינדיאנים. זה חלק ממציאות החיים. גם היחס לילדות ולנשים לא בדיוק ברוח הפמיניזם של המאה העשרים ואחת. אז מה. בקצב הזה נחרים את רוב הספרות הקלאסית, לילדים ולמבוגרים, ורצוי גם את התנ"ך.
    איככככככככככככככסססססססססססססס PC.

  15. ושוב השופטוטים, הפעם בדנוור.
    אין ספק פאול נגד דנוור, אין וויכוח. למה לעצור עכשיו את המשחק.
    תנו כדור מהצד לסאק וזהו.

  16. את מלון לא מעניינת הסטט, מוציא את יוקיץ וכאן תמו שידורנו מרוממה ירושלים..
    לילה טוב לצופים בבית

  17. השחקנים של הבלייזרס ניצלו את הדקות האחרונות של הגארבג' טיים ל:
    1. לתת כיף לשחקן ג"ס אחרי שקלע נגדם מהעונשין (לא בקטע ציני, זו הייתה ה-3 שלו ברציפות)
    2. לתת הטבעת תחרות הטבעות שהפכה לbasket interference
    3. להפוך איירובל ללייאפ

כתיבת תגובה

סגירת תפריט