הי דרומה לאילת – סיקור מהשטח למשחק של הפועל אילת נגד מכבי ת"א / עמיחי קטן

צילום – עמיחי קטן

אחרי שבוע עמוס של 3 משחקי גביע ביד-אליהו, ולקראת החזרה לסמסטר ב' בשבוע הבא, החלטתי לקחת חופש ולרדת לאילת. יחד עם התג של המנהלת (אם מישהו מכם קורא את זה – שוב תודה), החלטתי לנצל את ההזדמנות שגם מכבי תל-אביב יורדים דרומה ולגלות אולם ביתי שלא יצא לי להיות בו בעבר. הפעם, היו לי סידורים לפני המשחק, אז הגעתי לתיכון בגין, כלומר האולם הביתי של אילת, קצת פחות מחצי שעה לפני המשחק, ישר אל תוך התור הארוך שחיכה לי שם וההפעלות לילדים ליד.

צילום – עמיחי קטן.
צילום – עמיחי קטן.

מראש הנחתי שהמעבר ממשחקי הכרעה ביד-אליהו ובין אולם שמכיל 1,374 מקומות יגזור אווירה קצת שונה, ואולי חוויה קצת שונה עבורי אחרי היכל טוטו בחולון, הארנה בירושלים ויד-אליהו בתל-אביב בהם הייתי העונה. מלבדם, יצא לי בעבר להיות רק בהיכל הספורט מלחה שבעבר היה העולם הביתי של הפועל ירושלים, וגם זה היה לאחרונה ב-2008. בקיצור – הזדמנות לחוויה חדשה ומעניינת.

לאורך השנים, מכבי די התקשו באילת, כשהדרומיים ניצחו ב-2 משחקי הבית האחרונים שלהם נגד מכבי, כולל האחד ב-2020 בו דני אבדיה של מכבי קבע שיא קריירה של 26 נקודות (6/8 מהשדה, 3/4 לשלוש ו-5/13 מהעונשין), והמפגש הקודם בין הקבוצות הלך להארכה כפולה לפני שמכבי הצליחו לנצח. מכבי גם מגיעים אחרי פיטוריו של יאניס ספרופולוס ועם אבי אבן על הקווים, אבל אולי זה דווקא יביא תחושת דחיפות שתעזור לאלופה (עדיין) וכבר לא מחזיקת הגביע.

נכנסתי פנימה אחרי כרבע שעה בתור, כשהתג של המנהלת חסך כמה שלבים, ועכשיו הייתי צריך לפענח איפה לשבת. הימרתי שמאלה ומצאתי מקום פנוי בשורה הראשונה ביציע, ממש מעל הספסל של מכבי, דקות בודדות לפני שריקת הפתיחה ובדיוק בזמן להצגת השחקנים.

מצאתי את עצמי יושב ליד כמה ילדים, אחד מהם אוהד הפועל ירושלים שמדי פעם קרא לאנשי הספסל של מכבי שהתעלמו ממנו באלגנטיות. שורה אחת מעל, ישבה אישה שבכל פעם שהמשחק התחדש צעקה על כל הילדים שישבו כי הם מסתירים, ובפסקי הזמן כולם נעמדו לעודד, בניגוד ליציע של האולטראס שהיה בצד השני, ושם כמובן הקהל, בעיקר ילדים, עמד לאורך כל המשחק.

צילום – עמיחי קטן.

הפועל אילת – מכבי תל-אביב 66- 77:

דיברתולומאו פתח את המשחק עם שלשה, אליה הגיב פאטון עם 2 נקודות, אך מאז עברו 6:38 דקות עד לנקודות הבאות של אילת. בשלב הזה של המשחק, אילת היו עם 1/9 מהשדה, 0/5 לשלוש ו-6 איבודי כדור, ואילו מכבי התקשו גם כן, עם 4/13 מהשדה ו-1/6 לשלוש, אבל איבדו רק פעמיים, הלכו לקו והצליחו לנצל יותר הזדמנויות שהעלו אותם ל-11- 2 לפני שלשה של בריון אלן שעצרה את הריצה הצהובה.

ניצלתי את זה שאני קרוב לספסל. צילום – עמיחי קטן.

לקראת סוף הרבע הראשון, מכבי עברו להרכב של זיזיץ' וריינולדס ביחד ולהגנה איזורית, האחרון הגיע ל-9 נקודות ברבע הראשון, כולל שלשה שהעלתה את מכבי ליתרון 11. טוני דאגלס, בחירת סיבוב ראשון מדראפט 2009 המשובח – 29 על ידי הלייקרס – ושחקן עם עבר ב-NBA, סגר את הרבע הראשון עם שלשה וצמצם ל-18- 10 בסיומו.

צילום – עמיחי קטן.

מכבי המשיכו עם הרכב שני הסנטרים וההגנה האזורית בתחילת הרבע השני, ושוב לקחו לאילת כ-4 וחצי דקות לפצח את הרעיון ולקלוע סל שדה, אחרי שמכבי כבר עברו לרומן סורקין בעמדה 4 וההפרש כבר הגיע ל-20. מהשלב הזה, בריון אלן הצליח להגיע לסל כמה פעמים ושלשה של צוף בן משה צמצמה ל-16 לפני שג'ייק כהן סגר את המחצית עם סל שקבע 43- 25 לאורחים מתל-אביב.

פרסומות מחצית. צילום – עמיחי קטן.

ווילבקין ודיברתולומאו פתחו את המחצית השנייה עם סלים וקבעו יתרון שיא של 22, ומאז מכבי הורידו הילוך, מה שהתבטא בעיקר בכך שווילבקין שיחק רק ב-2 הדקות הראשונות של הרבע לפני שירד למנוחה ארוכה עד סוף הרבע, ובמשך חצי מהרבע גם אוונס היה על הספסל. ניהול המשחק של דיברתולומאו וזיו קצת פחות הצליח מבחינת מכבי, אילת הצליחו לנצל את מה שההגנה של מכבי נתנה וההפרש ירד ל-14 בסיום הרבע השלישי – 59- 45 די בטוח מבחינת מכבי.

ווילבקין כנראה ידע שמצפה לו מנוחה ארוכה יחסית… צילום – עמיחי קטן.

ווילבקין חזר לפרקט בתחילת הרבע האחרון, ואחרי סל של נועם אביבי הוא הגיב עם 2 קליעות עונשין. אלן וסקוטי קלעו עוד 2 מהקו לכל צד, ו-2 שלשות רצופות של דאגלס צמצמו ל-8 בלבד כשנותרו קצת יותר מ-6 דקות לסיום. בשלב הזה מכבי הלכו למניות הבטוחות – ווילבקין, זיזיץ' ואוונס – והם דאגו ש-8 יהיה ההפרש הנמוך ביותר שהמשחק הזה יראה מאז הרבע הראשון. פאטון ודאגלס החטיאו הזדמנויות לצמצם עוד יותר, וקיירי תומאס קבע את תוצאת הסיום בהטבעה – 77- 66 למכבי ת"א.

דיברתולומאו הוביל את קלעי מכבי עם 15 נקודות, זיזיץ' הגיע לדאבל-דאבל כבר במחצית הראשונה, ובסופו של דבר סיים עם 13 נקודות, 14 ריבאונדים, 2 חסימות ומדד 24, מה שהביא לו את תואר השחקן המצטיין ואת הראיון על הפרקט בסוף המשחק, ווילבקין הגיע ל-12 נקודות ב-2/7 מהשדה ו-7/8 מהעונשין, מתוך 21/22 קבוצתי של מכבי מהעונשין, ריינולדס לא קלע מאז ה-9 ברבע הראשון, ג'ייק כהן פתח בחמישייה וקלע 8, תומאס קלע 7 עם 3 חטיפות, סורקין קלע 5, אוונס (1/6 מהשדה) וזיו (2/8 מהשדה) קלעו 4 כל אחד ובלייזר לא קלע בדקות הבודדות שלו על הפרקט.

אנטה זיזיץ', השחקן המצטיין, מתראיין. צילום – עמיחי קטן.

אצל אילת, אלן קלע 20, דאגלס קלע 16, פאטון קלע 9 עם 6 ריבאונדים, אביבי קלע 7 עם 6 ריבאונדים ב-3/9 מהשדה, צוף בן משה קלע 6, דוליטל ושוכמן קלעו 4 כל אחד, ואילו הובר ורוינה לא קלעו.

חיבוק של אחרי ניצחון ובין ראיונות. צילום – עמיחי קטן

בסך הכל, היה משחק נחמד, אווירה רגועה, אבל נחמדה מאוד, משחק לא רע בסך הכל עם רגעים יפים, ואני הרוווחתי כרטיס בחינם בזכות האתר הזה, אז אני מרוצה וכנראה שגם מכבי שהשיגו ניצחון. דרך טובה להתחיל כמה ימי חופש בעיר הדרומית ביותר בישראל…

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

    1. בתמונה האחרונה לפני תחילת המשחק רואים חלק מהקהל. התמונה של שמעון מזרחי צולמה במחצית, אז האנשים שישבו לידו לא היו באותו זמן.
      לגבי השאלה שלך – נסעתי לאילת והייתי במשחק, אבל לא נסעתי רק עבור המשחק.

  1. פשוט מעולה עמיחי – גם התמונות והוידאו, גם הסיקור, ובעיקר בעיקר כל מה שמסביב.
    תודה ותהנה מהחופשה הקצרה

  2. ירדת לאילת ולא הודעת לי?! ד'חילול השויימע!

    יכלת להתארח אצלי בחינם! מה גם שמתארחות אצלי כרגע 2 סטודנטיות מאוסטריה וגרמניה בנות גילך שיכלת לשוטט איתם בעיר כי אני בעבודה כל היום! 🙂 הייתי מכין לך גם ארוחה טובה וכשרה למהדרין! חחחחח, ניחא!

    האמת וחשבתי להפוך לכתב הופס לענייני "הפועל אילת". אך לאחר התקופה הקשה שעברתי לאחרונה ולאחר יום עבודה מפרך, לעיתים זה פשוט עניין לי את העכוז! 🙂 האולם לרוב ריק בכל המשחקים וזה התיכון בו למדתי עד כיתה י"ב.

    מה גם, שברמה המקומית…אני יחסית "מוכר" כאן בשל תמיכתי בראש העיר דא"ז וכיום ח"כ מאיר יצחק הלוי…אז לא ממש מצאתי את עצמי בין העבודה, התחביבים, הפנאי ואפשרויות ליצירה!

    כל הכבוד על הסיקור! האמת מרגיש ש"חטפת" לי פה משהו…אבל ברוח טובה כמובן! 🙂

    סליחה שאני חוזר על דברים שכתבתי לך בפרטי, זה ברוח הקהילה.
    כמו שאמרתי, מוזמן ליצור איתי קשר אם תרצה לבלות קצת או לארח חברה לסטודנטיות ולגלות עמם את אילת! 🙂

    תהנה המון! בהצלחה בלימודים ובהמשך דרככך ככתב ועיתונאי ספורט!
    סחטיין!

    אה, והתחיל להתחמם בכמה ימים האחרונים! שים קרם הגנה! 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט