אירועי דיומא – 20.02.2022 – כדורגל, אופניים ושחמט

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא A-Deyoma-7.jpeg

כדורגל

ליגת העל – מחזור 23 / ניר מועלם :

19:00 בני סכנין – נוף הגליל : בני סכנין במקום ה-7 ובמרחק של הפרש שערים בלבד מהפליאוף העליון, והיא מארחת את נוף הגליל שבמקום ה-12 עם 3 נקודות מהפועל ירושלים שמתחת לקו האדום. בני סכנין נעצרה במחזור האחרון אחרי שני ניצחונות רצופים עם 1-1 מול הפועל חיפה בחוץ, ומנגד נוף הגליל שהתחזקה מאוד בינואר סיימה גם את משחקה בתיקו כאשר הצליחה לחלץ נקודה מחדרה אחרי 1-1. הימור – אני חושב שנוף הגליל תפתיע ותנצח את סכנין.

20:15 מכבי תל אביב – הפועל חיפה : מכבי תל אביב אומנם עדיין במקום ה-3 בליגה אבל היא רחוקה כבר 6 נקודות מב"ש ו-8 ממכבי חיפה, ככה שהיא חזק מאוד במירוץ האליפות, במיוחד שנשארו לה עוד שני משחקים מול ב"ש ומול חיפה, ככה שהכל פתוח עבורה, ומנגד הפועל חיפה שכיוונה לפליאוף העליון נמצאת כרגע רק במקום ה-8 עם 2 נקודות מרחק מהפליאוף העליון, והיא תהיה חייבת לנצח את המשחקים הקרובים לשם כך. מכבי תל אביב מגיעה אחרי ניצחון ליגה שלישי ברציפות אחרי 3-2 בדרבי מול הפועל תל אביב, אבל בחמישי האחרון הם הפסידו בהולנד 1-0 לפ.ס.וו. איינדהובן 1-0 במסגרת הקונפרנס ליג והגומלין יהיה כבר בחמישי הקרוב ויהיה מעניין לראות אם קראסטאיץ יעשה רוטציה, כאשר הפועל חיפה מגיעה למשחק אחרי 1-1 מול סכנין. הימור – מכבי עם ניצחון ליגה נוסף.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

טור האמירויות – קטע 1

ברוכים הבאים לפתיחת עונת האופניים של 2022 עם טור האמירויות. העונה למעשה כבר נפתחה לפני כחודש, עם מספר מירוצים מהדרגות הנמוכות יותר, כשהמירוץ שנפתח היום הוא הראשון בדרג הוורלד טור, הדרג העליון. בכל הקשור לחדשות המעניינות של הענף בפגרה שבין העונות, הרי שהחדשה המשמעותית ביותר הייתה כמובן פציעת האימונים הקשה של זוכה הטור והוואלטה, איגן ברנאל, שממנה הוא מנסה להתאושש כעת. הנגיף הארור ממשיך כמובן לתת את אותותיו בענף, מה שגרם (בין השאר) לביטולם של מירוצי פתיחת העונה באוסטרליה, ולכך שכמה מהקלאסיקות החד יומיות הקרבות באירופה יעמדו בפני סכנת ביטול מסיבה זאת. בגזרה המקומית, קבוצת סייקלינג אקדמי מתהדרת העונה בספונסר חדש, פרמייר טק, שהעביר את התמיכה מקבוצת אסטנה בעונות הקודמות, מה שהופך כעת את שמה של הקבוצה לישראל פרמייר טק (להלן IPT). הקבוצה גם התחזקה במספר כוכבים כמטפס הדני הוותיק, יאקוב פוגלסאנג, והמאיץ האיטלקי ג'אקומו ניצולו.
טור האמירויות הנפתח היום הוא כאמור מירוץ הוורלד טור הראשון של העונה. זהו מירוץ של שבעה קטעים, המתחלקים בין דובאי לאבו דאבי (הטור הוא למעשה איחוד של שני המירוצים שהתקיימו בעבר בנסיכויות אלו). רוב הקטעים במירוץ הם קטעים שטוחים, שיסתיימו במיאוצי סיום. המירוץ כולל גם קטע נג"ש קצרצר וגם שני קטעי טיפוס, שמן הסתם יקבעו את זהות המנצח בכל הטור. בהקשר זה המועמד המוביל לזכייה הוא כמובן הסלובני טאדיי פוגאצ'אר. זוכה שני הטורים האחרונים, וגם של המהדורה הקודמת של המירוץ, יעמוד כאן בראש הקבוצה הביתית, שתגיע לכאן בהרכבה החזק ביותר, הכולל העונה גם את הפורטוגלי ז'ואאו אלמיידה. המתחרה הראשי של פוגאצ'אר יהיה הבריטי אדם ייטס מאינאוס, שזכה במירוץ זה לפני שנתיים. מתחרה חזק נוסף יהיה הרוסי אלכסנדר ולאסוב, שעבר העונה לייצג את קבוצת בורה הגרמנית. מטפסים נוספים שנראה כאן הם רומאן בארדה, דויד דה לה קרוז וטום דומולאן, שינסה לאתחל מחדש את הקריירה התחרותית שלו. בגזרת קטעי המיאוץ, נראה כאן כתמיד את מיטב מאיצי הענף, ביניהם כוכבים כמארק קבנדיש, סם בנט, יאספר פיליפסן, ארנו דמאר, אליה ויוויאני, מאדס פדרסן, דילן גרונבייגן ופסקל אקרמן, שהחליף ברגע האחרון את פרננדו גביריה האומלל, לאחר שהאחרון נדבק בקורונה בפעם השלישית (!) לפני המירוץ. קבוצת IPT תגיע לכאן ללא ציפיות מיוחדות, ותנסה בעיקר לקושש הישגים בקטעים השטוחים, כשהמוביל כאן יהיה המאיץ איתמר איינהורן, שהישג שלו במירוץ זה יהווה סנסציה אמיתית לנוכח התחרות.
הקטע הפותח של המירוץ יביא לנו 185 ק"מ שטוחים במדבריות של אבו אבו דאבי, כשסיומו יעמת את כל המאיצים שהוזכרו כאן לעיל. שידור ביורוספורט 2 מ-12:50.


שחמט – אליפות העולם תתקיים בישראל; הסתיים גראנד פרי ברלין, מי יעלו למועמדים?/שחר אלוני

בתאריך 7.4 תתקיים בישראל אליפות העולם לנבחרות. מדובר בטורניר יוקרתי של 12 נבחרות, מהטובות ביותר בעולםץ
הטורניר מתקיים החל משנות ה 80', וטובי השחקנים בעולם נוטלים בו חלק.

* * *

היקארו נקמורה ניצח את ארוניאן בגמר וזו טבלת תחרות הגרנד פרי הראשונה (מתוך 3) שהסתיימה:

נקמורה – 13
ארוניאן – 10
ראפורט – 7
דומינגז – 7
סו – 4
אסיפנקו – 4
ווייצק – 4

שאר השחקנים קיבלו פחות נקודות גרנד פרי (בין 0 לבין 3).

זו טבלת הניקוד הכללית:

RoundGrand Prix points
Winner13
Runner-Up10
Semi-final loser7
2nd in pool4
3rd in pool2
4th in pool0



יש סה"כ 3 תחרויות שכל שחקן משתתף ב 2 מהן.
הניקוד המקסימלי לשחקן הוא כמובן 26 (פעמיים 13).

רק שני שחקנים יקבלו כרטיס למועמדים.
סביר שניקוד של 23 או 20 יספיק לכרטיס.
ניקוד של 17 בסבירות נמוכה יספיק.

כמובן שלנקמורה עם 13 יש עמדת פתיחה טובה לקראת התחרות השניה שלו, אבל הוא יצטרך גם שם להגיע
ל 7 נקודות ומעלה (חצי גמר) לדעתי, כדי לקחת כרטיס.

התחרות השניה תתקיים בבלגרד ותיפתח ב 28.2 (המשחקים יתחילו למחרת 1.3)

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. טוב מכיוון שהעונה כבר בעיצומה אז כמה עדכונים מיום אתמול עמוס:
    הוריקן רמקו ריסק את התחרות בנג"ש של הטור של אלגרב. אם הוא מוריד דקה מזהמן של קינג קונג על 30 ק"מ זה מפחיד לחשוב מה הוא יעשה למתמודדי GC "רגילים". היום יהיה הקטע האחרון כשאין מי שמאיים עליו.
    באנדלוסיה ווט פולס עם ניצחון מרשים אחרי 3 שנות בצורת לוקח יתרון 10 שניות על סופרמן לופז לקראת הקטע האחרון .
    בוולטה ולנסיה לנשים שלשם שינוי אפשר לתפוס בשידור חי (ומזעזע) אנמיק ון פלוטן הבלתי נגמרת מפרקת את כולן בקטע המכריע לקראת הניצחון במירוץ כולו היום. עומר שפירא במירוץ טוב עד עכשיו לא הצליחה לתת הופעה טובה.
    בצרפת בטור האלפים המריטימים טים וולנס מקדים את קינטנה ויצטרך להזיע כדי לשמור על חולצת המוביל בקטע האחרון.

  2. תודה ניר דוד ושחר (לפי סדר הכותבים)
    המון ספורט היום. מנצסטר, באיירן ומכבי תל אביב שיכולה לצמצם ל 4 מב"ש.
    אתמול מילאן יצאה בתיקו מאכזב מול פאקינג סלרניטה, אויי א-ברוךךך. מסיאס ורביץ'. מילאן עדיין ראשונה עם 2 מעל אינטר אבל לאחרונה 2 משחקים חסרים. משחק כמו אמש כולו הפסד…
    ריאל חזרה סוף סוף לדרוס עם 3 אפס על אללה-באס! עם אסאנסיו ויני וכארים. לא נראה שמשהו יפריע לה לקחת אליפות.
    יום ושבוע טובים לכל בית ישראל.

  3. עוד תוצאות של רצים ישראלים.
    ביטי דויטש רצה ב-2:31:35.
    גירמה אמרה סיים ב-2:07:34, כחמש עשרה שניות לאט יותר משיאו האישי.
    איימרו עלמיה – 2:08:14.
    עומר רמון קבע במרתון ראשון תוצאה נהדרת של 2:13:30.

    מארו, גירמה ואיימרו קבעו את הקריטריון לאליפות העולם ועומר השיג את הקריטריון לאליפות אירופה.

  4. לני קאמנה מנצח את הקטע האחרון באנדלוסיה מהבריחה. ווט פולס מגן על הניצחון בדירוג הכללי די בקלות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט