השני ברשימת ה-75 הטובים ביותר הרי הוא לברון ג'יימס / מנחם לס

************

TO BEGIN WITH – כפי שאומרים החברים שלי מכפר סבא – יש לי שלושה דברים לומר על לברון ג'יימס:

דבר ראשון:

לברון היה האחראי מספר אחד להביא את ראסל ווסטברוק מוושינגטון ויזרדס ללייקרס, מהלך שרוב אנשי הכדורסל שונאים (אבל אני לא מסכים עם כל רפי ההבנה שלא מסכימים כי ללא ראסל ווסטברוק ללייקרס לא היה כל סיכוי לעשות את הפלייאין)

דבר שני:

מאחר ואפילו שמעון יודע עכשיו שאם לברון ניבחר שני אז מייקל הוא בוודאי ראשון, אז יש לי דבר אחד לומר לזכותו של המלך: ה-STINT – מכסת העבודה – השנייה שלו בלייקרס היא טובה יותר מה-STINT השני של אלוהים בוושינגטון.

הווה אומר? הווה אומר שבדבר אחד, לפחות, המלך עולה על אלוהים.

בפוסט הזה אנחנו מדברים על השוואות. אין בריחה מזה. אז חובה לדבר על לברון ג'יימס לא רק כשחקן בפני עצמו אלא גם בהשוואה למייקל. הבה נגיד זאת ברורות, ולאט-לאט כדי שאפילו שימון יבין:

לברון, כשהוא היום במדי הלייקרס בגיל 37 (שזה גיל 97 בחיים), הוא עדיין שחקן של 30 נקודות למשחק, ללא ספק בחמישיית ה-NBA של היום, וייתכן – אני לא מתבדח – שהוא משחק היום – בהתקפה בעיקר – את הכדורסל הטוב בחייו!! לגבי מייקל לעולם לא נדע. הוא החליט להוריד את הגופייה כשהיה ברור לו שהוא נמצא בקבוצה הלא נכונה, והוא החליט לעבוד על המותג שלו – הבראנד 'AIR JORDAN' במקום על לנסות לשבור את שיא הנקודות של קארים.

מאמנו פרנק ווגל אמר אמש, אחרי הפציעה של הגבה:

: We still have Lebron. He’s the lion in the locker room and always

Being very, very attentive in everything you’re doing,” Lakers coach Frank Vogel said. “And that carries over to the rest of the group.”


James cradles the Larry O’Brien trophy after leading the Cavs to the 2016 NBA title as Cleveland became the first team in Finals history to rebound from a 3-1 series deficit. (Adam Pantozzi / NBAE via Getty Images)

דבר שלישי:

אני לא יודע זאת בבטחון כמובן, ואלוהים יסלח לי אם אני טועה כאן. אבל הדבר השלישי בקשר לאופי של לברון נגד האופי של מייקל?

*לברון לא מתאבל על פציעתו של AD. למה? עכשיו יש לו תירוץ טוב למה הלייקרס לא יילכו רחוק בפלייאוף (אם בכלל יגיעו לשם!)

*מייקל? מייקל היה אוסף את 10 השחקנים שנשארו ואומר להם: יש לנו מטרה אחת והיא להראות לעולם שאנחנו יכולים לנצח גם בלעדי AD. אם כל אחד ייתן 10% נוספים ממה שיש לו, ננצח גם ללא AD. אז חברה לקום, לא להוריד ראש, ובואו נצא להכות כמה ישבנים!

*************

דבר אחד אין לקחת מלברון וזה ה-KILLER INSTINCT שלו. אבל מצד שני יש את ה-SCARLET LETTER ('כתם הבושה') על רקורד הפלייאוף שלו: יש לו אותו מספר הפסדים בפיינלס של ה-NBA כמו שלמייקל ג'ורדן ישנם נצחונות.6-4 נגד 0-6!!! זאת הסיבה העיקרית כנראה שהאתלטיק בחרה בו שני למייקל.

Lebron has as many losses in the NBA Finals as Jordan has championships: six. Jordan’s perfect 6-0 mark in the NBA Finals, along with the matching six NBA Finals MVPs, is likely a large factor in why James finished at No. 2 on The Athletic’s list.

James’ 4-6 NBA Finals record has been his anchor in these debates while overlooking the fact that he made eight consecutive trips to the championship series. But this idea that LeBron was not the maniacal, winner-take-all killer that Michael was predates any NBA Finals trips and traces back to Game 1 of the 2007 Eastern Conference finals against the Pistons. LeBron had the ball late with a chance to win, but instead of taking the shot, he passed to a wide-open Donyell Marshall in the corner, who missed a 3. The stigmaנחותים ממנו has stuck ever since.

ישנן עוד סיבות: מייקל ג'ורדן היה אתלט נעלה על לברון: בעל ניתור טוב יותר, ובעל יחס כוח למשקל הרבה יותר טוב. ואולי הגורם החשוב ביותר הוא טיב ההגנה של שניהם ב-NBA: בעוד מייקל היה מגן מעולה שהיה מסוגל לשמור על כל שחקן מ-(1) – פוינט גארד – ועד (4) – פאור-פורוורד, בעוד לברון נראה לרוב די מתעצל בשמירה. כאילו זה מתחת לכבודו, ושאת העבודה המלוכלכת שיעשו נחותים ממנו. זה תמיד היה ה-PERCEPTION, וזה היה נכון כשהוא היה רוקי, והיום כשהוא בעונתו ה-20.

אבל למאמנו לו טיירון יש מה לומר בנידון:

But Lue disagrees.

Whenever (LeBron’s) back’s against the wall, he always produces,” said Lue, who played with Jordan late in his career in Washington before coaching James in Cleveland. “You have to have a killer instinct to be able to do that. Just because you’re not talking stuff, and you’re not in people’s face … I just don’t understand. Why does that mean you don’t have a killer instinct?

**********

הייתה גם ביקורת גדולה עליו כשהוא הודיע שהוא "לוקח את כשרונו לסאות' ביץ'", ואז, אחרי שתי אליפויות, עוזב את מיאמי לאנחות. גם כאן יש מי שמצדיק אותו, והפעם זה לא אחר מהבוס של מיאמי פט ריילי שאמר:

I thought it was the most normal thing for him to do,” Riley said. “Somewhere in your life, you have to clean up something and be able to move on. I always felt that even after he left Cleveland and came to Miami for professional reasons, he’s going to have to go back to his hometown one day, or he’s going to have a scarlet letter on him for the rest of his life.

So that’s a pretty damn courageous thing that he did and selfless thing to go back to Cleveland, to rebuild that team. Had he never done that, there was a possibility that he’d have a hard time being accepted there.

He did the right thing”

************

מה שהפוסט ב-THE ATHLANTIC מסכם לקראת הסוף זה המשפט החשוב ביותר:

For all of his magnificent accomplishments, for the millions in endorsements he has earned, for the school he has built, the championships won and the league he has reshaped, James’ singular greatest basketball achievement will forever be what he did for his hometown in 2016.

ואז המשפט האחרון:

Jordan can feel James’ breath on the back of his neck


מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
158 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דוקטור רזי הופמן
18/02/2022 1:19:56

מנחם, תקרא לי רפה הבנה אבל בגלל רוב הסיבות שמנית לברון לא ברשימה של 5 הגדולים שלי. אם קובי 6 אז לברון רק 7 מבחינתי.
ויש כאלה שהוא לא בעשירייה הראשונה אצלהם, אבל אלה רפי הבנה יותר גדולים ממני.

ברוך רובין
ברוך רובין
18/02/2022 1:31:05

דוק גם אתה התחלת עם השטות של קובי, קובי שחקן ענק בין הגדולים שהיו לברון הוא לא.

דוקטור רזי הופמן
18/02/2022 2:09:51

ברוך השב, הבן האובד…
לברון שחקן ענק בין הגדולים שהיו, בלק ממבה הוא לא….

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  מנחם לס

רפה הבנה מוחלט

ברוך רובין
ברוך רובין
18/02/2022 4:37:46
Reply to  מנחם לס

אה אני נושם ובריא פשוט במקסיקו נהנה עם המשפחה והחברים ופחות מוצא זמן להגיב או להשתתף בדיונים.

Tzafriros
18/02/2022 7:37:24

סוף סוף! גם אני חושב שקובי גדול מלברון! 5 האליפויות הם טיעון מספיק טוב מבחינתי.

דוקטור רזי הופמן
18/02/2022 11:00:17
Reply to  Tzafriros

צפריר, תחכה קצת, הוא עוד ייקח אליפות חמישית בעוד 10 שנים עם קבוצה של פנסיונרים…..
🙂

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/02/2022 11:28:29
Reply to  Tzafriros

הבדל של אליפות אחת אינו אומר דבר ובפרט שלברון היה הכוכב הראשי והמצטיין בכל ארבע האליפויות שלו וקובי היה כזה רק בשתי האליפויות האחרונות שלו וגם בהן נהנה מפציעות של גארנט (שבגלל פציעתו הסלטיקס לא יכולים היו להיות בפלייאוף 2009 ברמה של פלייאוף 2008 והלייקרס ניצחו בגמר את אורלנדו שהיו ברמה פחות מהסלטיקס בגמר הקודם) ופרקינס במשחק השישי בגמר 2010. זה אינו סותר שהלייקרס בראשותו הייתה אלופה ראויה.
באליפות הראשונה שלו הוא היה רק ראש צוות שסביב שאק. בשנייה היה הכוכב השני בחשיבותו ובשלישית אחד משני הכוכבים הראשיים.
גם בירד עם שלוש האליפות שלו לפניו כשבירד גאון כדורסל ברמה שקובי לא היה, קלעי טוב יותר מרחוק ומהרמוסר טוב משמעותית, חוטף טוב יותר באופן ברור

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/02/2022 11:37:02

שלחתי הטעות לפני סיום התגובה.

בירד היה גאון כדורסל ברמה שקובי לא היה, מנהיג ווינר גדול יותר והפך את השחקנים שסביבו ליותר טובים יותר מקובי, קלעי טוב יותר מקובי מרחוק ומהקו במידה ניכרת, מוסר טוב יותר משמעותית, חוטף טוב יותר באופן ברור. רק בשמירה אישית (ובאתלטיות שזה בטבע) ישנו יתרון משמעותי לטובת קובי אך במכלול היכולות והתכונות בירד עולה על קובי. זה נכון גם לגבי מג'יק שאמנם גם בקליעה מרחוק ומהקו פחות טוב מקובי ולא רק בשמירה.

ברוך רובין
ברוך רובין
18/02/2022 1:30:20

זאוי ואיי מנחם לצערי למרות הכתיבה הנכונה לא פגעת בשום דבר,
אני לא מבין מדוע הפסדים בגמר נחשבים לרעתו של לברון, מה הקילר אינסטינקט של מייקל לא עבד בחצי גמר?
.
לברון הרבה יותר אתלטי ממיקל חיה שונה לגמרי מכל מה שהכרנו בשיאו היה רכבת משא של 120 קילו עם מהירות וניתור של מספר 1 וכוח של מספר 4. גם לגבי ההגנה לברון בשיאו במיאמי שומר אדיר (השמירה שלו על רוז הייתה אחת מתצוגות השמירה הגדולה מאז ומעולם), ומספיק עם השטות שמייקל יכל לשמור על מספר 4 היו טוחנים אותו בפוסט די בקלות.
.
לברון ביכולת שמציג בגילו והקילונטראג שעבר זה משהו שלא היה בכדורסל ומי יודע אם יחזור.
מבחינת יכולת לברון הרבה יותר טוב ממיקל בכל פרמטר אבולציה של משחק, מייקל גדול יותר היסטורית וזה לא משהו שעוד אליפות לא תשנה.

שחר אלוני
18/02/2022 1:50:07

מסכים ברוך

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

רפה הבנה מוחלט. השיקצה לא קרוב למייקל בכלום

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/02/2022 11:38:07

ביכולת המגוונת הוא בהחלט כמו מייקל.

שחר אלוני
18/02/2022 1:49:43

תודה מנחם,
מסכים עם הסיכום שלברון נושף בעורפו של ג'ורדן אבל צריך עוד משהו כדי שהוא יהיה בבירור עדיף.
למשל לעבור את השיא של קארים, או 40 אלף נקודות, או עוד אליפות קשה, כמו חלק מאלה שהשיג.

האמת שמאד קשה לדרג בין קארים, ג'ורדן, לברון וראסל, אבל לברון עוד משחק, אז אולי בסוף הקריירה נוכל לומר אחרת, תלוי מה ישיג בהמשך

דוקטור רזי הופמן
18/02/2022 2:16:18

שחר
אם הוא לוקח את הלייקרס מהיום לאליפות השנה אז הוא באמת GOAT
שנינו יודעים שזה לא יקרה וזו קבוצה שהוא בנה בעצמו בשביל אליפות!
גם אם ישים 40 אלף ועדיין לא יקח אליפות בקליר פאטצ' שהוא מקבל כיום מחברים, הוא לא יהיה אף פעם GOAT.
גם בגלל ששתי אליפויות הוא חייב לדייויס ולקיירי. אבל אילה באמת וויכוחים עקרים.

ברוך רובין
ברוך רובין
18/02/2022 5:58:21

למה חייב לדיוויס ולקרי? אליפות לוקחים קבוצות לברון היה מדהים בשני הסדרות הללו. שחקנים בגילו של לברון משחקים כיום גולף בפלורידה, ואף אחד לא יכול לדעת שדיוויס כזה חרסינה

איצקו
איצקו
18/02/2022 9:47:23

בטח חייב לקיירי ודייויס לשופטים לדריימונד גרין שהורחק לבארנס שניגר לפופ שהוציא את טים לדאנקן שלא לקח קיבאונד לקוואי שהחטיא לנעל של מילר וכו'וכו'
אבל זה מתקזז עם האליפויות שגורדן חייב לקר ופקסון ותודה לביירון ראסל

שחר אלוני
18/02/2022 10:23:36
Reply to  איצקו

אם עוד שחקנים שאיתך קולעים, זה בסדר, הוא לא חייב לקלוע את כל סלי הניצחון בעצמו

שחר אלוני
18/02/2022 10:22:41

גם בלי עוד אליפות הוא בדיון. היו לו יריבות חזקות והגיע לגמר גם עם קב חלשה לפעמים.
אין דבר כזה קליר פאת

thetroll
thetroll
18/02/2022 6:10:13

עם כל העובדה שאני הייטר שלו גם אחד כמוני חייב להודות שמדובר בצ'וקר סדרתי בודאי שלא מגיע לקרסוליים של שחקן כמו קובי שחקן שמסתובב בליגה ובחיינו כבר 19 שנה מושך את הקריירה שלו בכח ובכל התקופה הזאת זכה בקושי ב 4 אליפויות כולן בזכות אחרים וגם כשהיה בסופר טים ברורה הפסיד 2 מ 4 לנוביצקי ולספרס. לזכותו יאמר שהוא מכוער חיצונית אבל עוד יותר מזה פנימית וטיפוס דוחה לחלוטין.
עד כאן זה הדברים הטובים שיש לי להגיד עליו. מה אפשר להגיד עליו רע? זה בכל זאת מקום שאמור להלל אותו להישאר מזכרת ככה לדורות הבאים אז אני מעדיף להשאיר את זה ככה רק את הדברים הטובים.

אשך טמיר המקורי
18/02/2022 6:30:35
Reply to  thetroll

סיכמת הכל

דוקטור רזי הופמן
18/02/2022 6:53:23
Reply to  thetroll

שמתי לך איזה לינק בבלוג החי שיקח אותך 30 שנה אחורה.
אז קח בירה מהמקרר או וויסקי מהארון, תתרווח ותצפה בהנאה רבה.
שכחת לציין שאת רוב השנים עשה במזפח.

thetroll
thetroll
18/02/2022 9:23:24

דוק יא אלוף תודה. הייתי בהופעה הזאת לא יאומן. שמעתי כל הבוקר באימון. את הוויסקי אני שומר לערב 🙂

דוקטור רזי הופמן
18/02/2022 11:02:28
Reply to  thetroll

טוב, תפתח עוד פעם, שידור ב' עם הוויסקי.
יש מצב שראינו זה את זה בהופעה הזו.

thetroll
thetroll
18/02/2022 11:26:01

וואלה יש 🙂

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
18/02/2022 14:12:05
Reply to  thetroll

חחחחח טרול
סיכום מעולה ללגסי של הבבון השואג
אצלי הבבון הבבון ראשון בלי תחרות בראש ערמת הזבל של חירייה

אשך טמיר המקורי
18/02/2022 15:34:47

מי שני על ההר? ראס? אבו-זקן?

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
18/02/2022 16:09:14

חחחחי
ראס #2 עם דה שוט על היידיים\אבו מנדבושקס #3\העכברוש עם הווארד בועל הנשים #4

אשך טמיר המקורי
18/02/2022 16:47:45

ליד ההר הזה חירייה מריח כמו ערוגה מבושמת

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
18/02/2022 17:03:16

חחחחח חופשי
מה שנקרא ,תן לי חופשה בחירייה

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/02/2022 13:03:11
Reply to  thetroll

הספרס היו קבוצה לא פחות טובה והשנה הראשונה עדיין לא התחברו לגמרי.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/02/2022 13:05:13
Reply to  thetroll

גם מייקל זכה האליפויות בזכות אחרים. הכוכבים הגדולים ביותר שיהיו לא יכולים לזכות באליפות לבדם בספורט קבוצתי. אך לברון היה המנהיג והכוכב הראשי והמצטיין באליפויות הללו.

thetroll
thetroll
19/02/2022 7:54:22
Reply to  thetroll

קראתי את התגובה שלי והזעזעתי ממני. זה מה שקורה כשאתה הייטר. תגובה מוגזמת לחלוטין. אי אפשר למחוק כאן אז אני מוריד ממנה את המשפט : לזכותו יאמר שהוא מכוער חיצונית אבל עוד יותר מזה פנימית וטיפוס דוחה לחלוטין.
זה לא קשור זה לא לעניין ומי שכתב את זה צריך להתבייש (אני). גוד שבס.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לא בראשמור. הרבה אחרי מייקל קובי קארים ווילט שהם בראשמור מבחינתי.
מפעיל כתבי חצר חצי ליגה עובדת בשבילו אף אחד לא שומר עליו תראו אתמול את רגעי הקלאץ מול יוטה חחח מביך נשמר כמו בן סימונס
שיחק רוב הקריירה בקונפרנס חלש ועלוב שהוא עצמו היה בסופר טימס.
הפסיד 2 גמרים כפייבוריט במיאמי לפחים של הספרס והמאבס. זכה ב2 גמרים בקושי עם סלים של אלן וקיירי שהוא בסופר טים וקבוצתו הרבה יותר טובה.
נשמר בדיחה כל הקריירה בקושי ראה דאבל טים אף אחד לא לחץ אותו הציק לו (חוץ מהצדיקים לבית סטיבנסון).
אוברייטד עצום שמפמפם לנו את עצמו דרך ערוצי התאגיד כאילו הוא איזה גואט פחחחחח
לדעתי הצנועה חי גם על חומרים

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/02/2022 13:11:52

בירד ומג'יק לפני קובי. הם היו גאוני כדורסל שקובי היה חולם להיות, והיו מנהיגים ווינרים גדולים יותר ועשו את חבריהם לטובים יותר יותר מקובי, מוסרים גדולים יותר משמעותית, חוטפים טובים יותר ומג'יק עוד יותר, ובירד היה קלעי גדול יותר מכל טווח ומהקו. היתרון היחיד המשמעותי של קובי על בירד היה בשמירה אישית וממג'יק גם בקליעה מרחוק (ויש להביא בחשבון שבעמדת הרכז המסירה חשובה לא פחות ואף יותר), אך במכלול היכולות והתכונות מג'יק ובירד היה כדורסלנים גדולים יותר

etayef
etayef
18/02/2022 6:29:13

היחס לווסטברוק לא צריך להיות האם הוא חיוני או לא לקבוצה, אלא מה הוא תורם ביחס למה שהשקיעו בו.
לא נראה לי שראס תורם ללייקרס יותר מקוזמה, הראל, קולדוול פופ וכל מי שוויתרו עליהם לטובתו, למעשה הרבה פחות.
כל זה בלי לדמיין מה היו עושים עם דמאר דרוזן שהיה שחקן חופשי והרבה יותר זול…

גיא רוזן
18/02/2022 6:49:18

קארים, ג'ורדן, לארי, מג'יק, ראסל, ווילט ולברון.
לא משנה איזה סדר פנימי בוחרים,
זו רשימת הטופ של הטופ.
.
אני קורא מעט מתגובות ההייטרים ומגחך. אף אחד לא היה טורח לכתוב כל כך הרבה על שחקן שלא באמת היה בדיון …
.
צ'וקר.
השחקן עם הכי הרבה נק' בפלייאוף בתולדות הליגה.
השחקן עם הכי הרבה באזר-ביטר בתולדות הפלייאוף.
השחקן היחיד להוביל בפיינלס את 2 הקבוצות בנקודות, אסיסטים, ריבאונדים, גגות וחטיפות.
4 אליפויות.
4 פיינלס mvp.
.
אפשר לשנוא, אפשר להמשיך להמציא סיפורים.
העובדות נשארות עובדות.
ההייטרים?
רק מחזקים את מעמדו.
.
צריך לקחת בחשבון שהסיפור שלו עדיין לא נגמר.
מה שהוא עושה השנה זה חסר תקדים –
לא היה שחקן בגילו,
לא היה שחקן עם פז"ם כמו שלו,
שנתן מספרים כאלו.
29 נק' למשחק.
חצי נקודה בלבד מפרידה בין 4 המובילים בממוצע נק' למשחק העונה (אמביד, יאניס, דוראנט, לברון).
האחוז של לברון הוא הטוב ביותר.
שוב –
הוא בן 37.
בלתי נתפס.
.
תודה, מנחם.

thetroll
thetroll
18/02/2022 8:52:26

מסכים עם כל מילה. כל ההייטרים האלה זה הייטרים זה הכל. כשבן אדם כותב על עצמו שהוא הייטר אז זה מעיד עליו יותר מאשר על כל דבר אחר ולא צריך להתרגש ממה שהוא כותב כי הוא לא אובייקטיבי. לברון ללא ספק השחקן שיש לו הכי הרבה : נקודות אסיסטים אהההה….נזכרתי – וגם איבודים. נמצא בראש הטבלה בגאון גם בסעיף הזה. הקטגוריה הראשית שבה הוא באמת ראשון ולא צריך לעקוף בה אף אחד. את זה הוא כבר השיג. את זה אתה לא כותב. הכי הרבה איבודים בתולדות הליגה. על מה כל זה מעיד? זה מעיד על שחקן דומיננטי שפשוט שיחק הרבה. 19 שנה הוא כבר בליגה אחד הראשונים (הראשון?) שבא ישר מהתיכון. לא מכללות ולא כלום לכן יש לו מהכל הרבה. זה לא עושה אותו GOAT. זה עושה אותו שחקן ששיחק הרבה. ויחסית למה ששיחק לא השיג הרבה וגם מה שהשיג – מזל שהיו שם ריי אלן קיירי ודווין וויד. צ'וקר. אבל את זה כותב מי שמצהיר על עצמו כהייטר ולכן לא צריך להתייחס אליו יותר מידי.

אשך טמיר המקורי
18/02/2022 9:00:27
Reply to  thetroll

ובועה (שזה כולל מערכת שמש שלמה של כוכביות, עוד לפני שהגענו לסידרה הכי מכורה במילניום מול דנבר), והיחנקות היסטורית של גולדן ב-3-1, והרחקה מוזמנת של דריימונד לפרובוקציה שלו…

thetroll
thetroll
18/02/2022 9:04:30

מדויק. במיוחד שהראה לדריימונד את שק האשכים (מה שמעיד על מיהו יותר מכל) מה שהוציא אותו מדעתו וגם להפסד האליפות ההיא. ובוגוט.

Warrior
Warrior
18/02/2022 9:11:07
Reply to  thetroll

יכול להגיג דבר דומה על 2015 שקיירי וקווין לאב נפצעו והסדרה עדיין נגמרה ארבע 2

thetroll
thetroll
18/02/2022 9:14:37
Reply to  Warrior

אפשר להגיד הכל. אוליניק לא בדיון פה. סתם שחקן מלוכלך. לברון כן בדיון ומה שעשה לדריימונד היה הכי מלוכלך שיש.

דוקטור רזי הופמן
18/02/2022 11:03:46

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
בועההההחחחחחחחחחח

thetroll
thetroll
18/02/2022 9:02:34
Reply to  thetroll

וכדי לחסוך תיקונים מיותרים אין לו הכי הקבה אסיסטים. מתאר לעצמי שאיזה 8000 כי את האיבודים אני זוכר משהו כמו 4700. נכפיל במקדם 1.7 נקבל בערך 8000. חצי מסטוקטון. לא הולך לטבלאות לבדוק.

שחר אלוני
18/02/2022 10:25:53
Reply to  thetroll

10000

גיא רוזן
18/02/2022 9:52:18
Reply to  thetroll

אתה מחזק את מה שאני כתבתי.
כן, קלע הרבה רק בגלל כמות השנים…
.
27 נק' למשחק ממוצע קריירה.
.
כן, איבד המון.
יחס של יותר מ-2 ל-1 אס' איבודים.
.
הוא גם החטיא המון.
אבל יש לו 54% אפקטיבי בקריירה.
3% יותר מג'ורדן. 6% יותר מקובי.
.
אלו הנתונים.
הניסיונות לצייר אותם מחדש ממש משעשעים.

thetroll
thetroll
18/02/2022 10:06:15

לא פחות משעשע הוא הנסיון לצייר אותו כאיזה GOAT כשבופעל 19 עונות בליגה השיג בקושי 4 אליפויות עם סופר טימס שבנה בכח ולא בקבוצה אחת שנבנתה סביבו. בועה ריי אלן קיירי. הנייר סובל הכל. לדאנדה ג'ורדן יש אפקטיבי של כמה? 68%?. בטוח שאתה יכול לבדוק. זה הופך אותו ל GOAT? חלאס כבר לנסות לצייר מציאות שבנויה על נתונים סטטיסטיים בלבד. זה עולם שקל להבין אותו יותר הכל מספרים אבל זה לא עולם נכון. המציאות מורכבת יותר סטטיסטיקה זה רק חלק מהתמונה. לפי נתונים סטיטיסטיים בלבד הראשמור היה נראה אחרת לחלוטין ממה שהוא נראה. לצערי אתה לא מפנים את זה. נאחז בנתונים הסטטיסטיים כאילו זה חזות הכל. זה עושה את העולם לפשוט במיוחד למישהו עם OCD כפי שהעדת על עצמך שחייב לסדר את העולם בצורה ברורה ובהירה. זה מקל על העניין אבל זה כאמור – לא בהכרח נכון. אני לא אומר את זה כביקורת. מעריך הרבה מהדברים שאתה כותב למשל קיבלתי במלואה את ההערה שהערת לי על קארים ללא כל ויכוח כי כשאתה צודק אתה צודק. במקרה הזה? אתה טועה. זאת דעתי. זכותי.

גיא רוזן
18/02/2022 10:18:34
Reply to  thetroll

GOAT אתה כתבת, לא אני.
.
מה זה "בקושי" 4 אליפויות?
לא ברור.
4 אליפויות.
אחת יותר מלארי בירד הענק,
אחת פחות ממג'יק האדיר.
אותו מספר כמו של שאק הדומיננטי.
.
מה שכחת לציין?
4 פיינלס mvp.
כמה יש לקובי?
.
מילה על ראשמור ועל דעות –
לא קראת אותי מתקן מישהו שכתב שמבחינתו קובי מספר אחד או שני רק לג'ורדן.
זו דעה,
והיא לא שווה יותר או פחות מזון שלי.
מה שאותי משעשע זה הניסיון לשנמך.
.
אתה חושב שג'ורדן מס'1 בפער אינסופי?
לא תקרא אותי מתנגח עם תגובותך.
לא תקרא אותי מנסה לספר מה ג'ורדן הוא בפוסט שיגיע אודותיו.
.
התגובה שלי אודות ההייטרים?
לא שונה מאשר היה מי שבקלולסיותו ניסה לשנמך את מג'יק בפוסט אודותיו.
.
אז כן, ברור לי שאתה צודק כאשר אתה כותב על ג'ורדן,
בדיוק כפי שדדי צודק כאשר הוא כותב על קובי,
כפי שיכול צודק כאשר הוא כותב על אלאג'ואן.
אבל אני שומר על זכותי להגיב למי שלטעמי מנסה סתם לשנמך.
(האיבודים. מצטער, זה לא תופס. תבדוק ממוצעי יעילות, אז תגלה תמונה שמלמדת משהו)
.
(למען הסר ספק – אני מגיב כך רק כלפי מי שאני מכבד את תגובותיו. מטרולים אמיתיים אני פשוט מתעלם).

אשך טמיר המקורי
18/02/2022 10:25:31

מה שכחת לציין?
כמה עונות לארי שיחק? (וכמה מתוכן בריא?..)
כמה עונות מג'יק שיחק?
והאם הם דילגו מקבוצה לקבוצה כדי למקסם רווחים?
האם הם הפעילו קשרים ולחצים כדי לחבר אליהם כוכבים?

שחר אלוני
18/02/2022 10:26:42

מסכים גיא

thetroll
thetroll
18/02/2022 10:44:10

אתה מכריח אותי לחזור לסטטיסטיקה אז בוא נדבר על לארי בירד.
13 עונות בליגה . 3 אליפויות. 24% מעונותיו זכה באליפות.  שיחק פחות מ 900 משחקים בעונה הסדירה. מכללות בעיות גב אתה יודע.
בוא נדבר על ארווין מג'יק ג'ונסון. שיחק 900 משחקים בליגה. 13 עונות. זכה 5 פעמים באליפות (38% מעונותיו בליגה זכה באליפות) והיה 4 פעמים נופסות בגמר האן בי איי.
תסביר לי למען השם במה השחקן שקורא לעצמו ה"נבחר" עולה על שני השחקנים האלה? זה שמשחק בליגה כבר 19 שנה וזכה ב 4 אליפויות (22% מעונותיו בליגה הסתיימו באליפות). תסביר למען השם איך קארים עבדול ג'אבר שזכה ב 6 אליפויןת מתוך 20 עונות ששיחק בליגה (30% מעונותיו בליגה הסתיימו באליפות) נחשב פחות מלברון ג'יימס?
אני לא מדבר על מייקל שמתוך 14 עונות כולל השתיים האלה שסתם חזר לוושינגטון זכה ב 6 אליפויות (42% מעונותיו בליגה הסתיימו באליפות) איך בכלל אפשר להשוות אליו את לברון ג'יימס?
אתה מדבר איתי על שנמוך?? 
אני מדבר איתך על ניפוח!!. ניפוח חסר תקדים של שחקן טוב אבל לא יותר מזה. כל השמות שמניתי לעיל נמצאים בראשמור שלי הרבה לפניו. שלא לדבר על זה שאלה שחקנים ששיחקו בגדול בקבוצה אחת שקבוצות נבנו סביבם ולא ביזו את עצמם במעברי קבוצות העפת שחקנים מאמנים ומה לא?
מי מנופח פה ומי משונמך ?
ו
אני מנסה לדבר בשפה הכי פשוטה רק סטטיסטיקה. לא מדבר על כל מה שמעבר.
ושוב הכל נכתב בהערכה עמוקה כלפיך אחרת גם אני לא הייתי טורח להתייחס.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חחח גיישון את מי אתה מרמה שלא שומרים עליך את יעיל שאתה משחק בקונפרנס פח את עושה 9 גמרים. שאתה נח והיחיד שמתאמן לפני הבועה אתה אלוף חחח
הבן אדם מגיל 18 בליגה הוא פשוט שיחק הכי הרבה וכולנו יודעים איך בדיוק. על איזה גואט לא שומרים בקלאץ ראיתם גואט כזה? 😂😂😂😂😂
לך תראה את יוטה איזה צחוקים שם
הבן אדם בועה תקשורתית שמפעיל אותה 24/7 אם היו שומרים עליו כמו על גדולים אחרים הוא היה מביך.
אמביד אם לא מביאים עליו דאבל טמם ומפנים לו את כל הצבע ל1 על 1 יעשה מספרי ווילט חחח
מתי השיקצה ראה דאבלטים? אה שכחתי יש לו 3 עיניים בגב חח

אשך טמיר המקורי
18/02/2022 10:49:06

גם מג'יק וגם לארי נאלצו לפרוש כשהיו עדיין בשיאם בגלל בעיות רפואיות.
מי יודע כמה יכלו לתת עוד בלי הבעיות הללו. (מג'יק חזר לעונה אחרי הפסקה ארוכה וזה לא היה אותו דבר)
לג'ורדן ספורות לא רק שתי העונות הסתמיות בווש (אחרי פרישה שנייה בקבוצה בלי שאיפות), אלא גם העונה שחזר באמצע והיה צריך להוריד המון חלודה.
אחוז ההצלחה שלו גדול הרבה יותר.

גיא רוזן
18/02/2022 10:54:24

כמה אליפויות יש לטים דנקן (שחקן על)?
כמה אליפויות יש לקווין גארנט (שחקן על)?
כמה אליפויות יש לנוביצקי (שחקן על)?
.
ההבדלים במספרים בין השחקנים לא מלמדים מאומה על טיבם.
האליפות האחת של נוביצקי, שווה לטעמי, לא פחות מ-4 של לברון.
.
באליפות זוכה קבוצה, לא שחקן.
לדוראנט צמד אליפויות –
לא זו הסיבה שיש לו מקום בדיון על גדולי השחקנים.
דווקא ההזדמנות בה הוא לא זכה (פיינלס 12') מלמדת יותר על יכולתו האדירות כמי שהוא אולי גדול הסקוררים.
.
לארי בירד,
לטעמי עדיין לפני לברון.
ועדיין –
הוא נבחר על ידי הסלטיקס.
אם היה מתחיל את הקריירה בקליבלנד,
ה-nba היה שונה לגמרי.

גיא רוזן
18/02/2022 10:58:59

טמיר,
אולי אני לא ברור. ברשימה שלי בירד לפני לברון.
מי יודע כמה עוד יכלו לתת?
אף אחד.
אנחנו יכולים לשפוט רק מה שאכן התרחש הלכה למעשה.
הלכה למעשה, בירד זכה ב-3 אליפויות בתקופה הכי תחרותית בתולדות הליגה.
הלכה למעשה הוא הוביל את מי שלטעמי היא קבוצת הכדורסל הכי שלמה שיצא לי לראות (סלטיקס 86').
זה לא מצריך ממני לשנמך את לברון,
הישגיו של בירד מספיקים.
היכולת שלו על הפרקט מספיקה
(מי שלא צפה בו לא מבין עד כמה דומיננטי הוא היה, הן כסקורר, והן כמנהל משחק).

thetroll
thetroll
18/02/2022 11:08:04

יפה גיא אנחנו מתחילים להסכים. שמת את לארי לפניו אז הוא כבר לא 2. אני שם לפניו גם את מג'יק וגם את קארים בלי שום צל של ספק או חשש שאני עושה פה עוול הסטורי. וכן גם את טים דאנקן המשעמם ששיחק 19 עונות בליגה באותה קבוצה וזכה ב 5 אליפויות. במבחן התוצאה לברון ג'יימס לא יכול להיות בשום פנים ואופן מספר 2. יש אחרים לפניו. אולי לא רבים. אולי הוא בעשירייה בסדר לא אתווכח על זה. אבל מספר 2? בשום פנים ואופן לא.
ועוד משהו קטן. לארי אולי הבחור הכי שחצן שיש אבל הכי אמיתי שיש ומג'יק 2 אגדות כשהגיע מישהו חדש לליגה שעונה לשם מייקל ג'ורדן ידעו לפרגן. הם אמרו שהוא שחקן הכדורסל הכי גדול שהם פגשו. שני כוכבי על מה יש להם לפרגן ליריב? שמעת פעם משהו כזה מלברון? אז כשאני משקלל סטטיסטיקה הישגים אופי יציבות בקריירה וכ' אני מצטער אבל אני לא יכול לשים את לברון ג'יימס בשום צורה שהיא כמספר 2. הוא לא. נקודה. אובייקטיבית. למרות שאני גם הייטר. אני רוצה לשים לפחות את קארים מג'יק לארי וגם טימי לפניו. בעשירייה. כן בסדר שיהיה. 2? בשום פנים ואופן לא. זה עוול הסטורי.

דוקטור רזי הופמן
18/02/2022 11:08:59

הבדיחה הכי גדולה זה לברון מול קארים
אם לא אלסינדור לא הסגן של ה GOAT אז לברון?
תרשה לי בבקשה…
פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

גיא רוזן
18/02/2022 12:07:27

שים את מי שאתה רוצה היכן שאתה רוצה,
דעתי לא טובה יותר או פחות מדעתך. היא רק שונה.
.
ההתייחסות שלי היא כלפי הצורך לשנמך. שחקן גדול לא צריך שיספקו ליריבו איבודים בשביל שיראו שהוא גדול.
הרשימה האישית שלי,
מציבה את קארים וג'ורדן באופן,
טיפה לפני מג'יק, בירד, ווילט, ראסל ולברון.
הסידור הפנימי לא ממש משנה לי –
כל אחד ברשימה ענק.
כל אחד מביא ייחוד ואלמנטים שנותנים לו קייס לדיון על המקום הראשון.
.
מקום 2 או לא מקום 2,
אובייקטיבי זה לא יכול להיות.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/02/2022 12:42:09

ל"דה טרול".
מצד אחד את כותב שהיחס המקובל ללברון הוא ניפוח של שחקן טוב, ומצד שני בתגובה אחרת כתבת שהוא יכול להיות בעשירייה הראשונה. להיות בעשירייה הראשונה של השחקנים הטובים יותר בכל הזמנים זה הרבה יותר משחקן טוב.
אמנם אתה צודק שלברון לא יכול להיות שני בכל הזמנים בין כל הכדורסלנים אך הוא בהחלט יכול להיות בין שני הפורוורדים הגדולים בכל הזמנים לצד בירד, כך אני מתייחס אליו.
לברון היה שחקן היסטורי שהוביל שלוש קבוצות לארבעה אליפויות כשהוא זוכה 4 פעמים בתואר האם-וי-פי של העונה הסדירה ושל הגמר ונבחר 12 פעמים לחמישיית העונה הראשונה.
היה מהשחקנים החכמים והמגוונים ביותר: מעולה בשני צדי המגרש (אך בהגנה לא תמיד רצה להשקיע וזה בהחלט מוריד לו נקודות), בעל חכמת משחק גבוהה, קלעי וסקורר מצוין, ריבאונדר משובח, מוסר מהולל ובעל שיא ממוצע אס' למשחק לשחקן שאינו רכז, חוטף טוב מאוד ויודע לחסום כשצריך.
היחיד עם ממוצע קריירה של לפחות 27, 7, 7 (בירד היחיד עם ממוצע של לפחות 20, 10, 5 ולמעשה 24, 10, 6, ובלי יותר מדי פציעות זה היה 25, 10, 5 ולמעשה 25, 10, 6; וילט היחיד עם 30, 20, 4; ומייקל היחיד עם 30, 6, 5[, 2]).
היחיד שהוביל את שחקני שתי הקבוצות בגמר בכל חמשת הנתונים העיקריים.
היחיד שהשיג ט"ד בגמר.

אפשר לסלוד מאופיו ומיהירותו וכדומה, אך אי אפשר לחלוק על היותו כוכב על גדול ושחקן היסטורי בעל קנה מידה

ברוך רובין
ברוך רובין
18/02/2022 14:52:05

טרול ממתי אורך קריירה נחשב כחיסרון לעומת ייתרון, אם לברון היה פורש ב2016 הוא היה גדול יותר היסטורית בשבילך? אני מת על בירד ומגיק אבל כשמשווים אורך קריירה וסטטיסטיקה שניהם לא שם בדיון עם לברון..

לברון כעת נמצא ברשומה מאוד אקלוסיביות עם מייקל וקארים. ואל תתחיל בבקשה עם השטות שעל לברון לא שומרים.

thetroll
thetroll
18/02/2022 15:58:27

ברוך היקר קודם כל מברוק וולקם באק. שמעת אותי פעם אומר שעל לברון לא שומרים? למרות ששמעון הביא עדרות הוכחות לכך ובצדק אני לא שם. אורך קריירה בסופו של דבר זה מדד ל… אורך קריירה. לא לשום דבר אחר. כמו שכתב האשך אדוניס יש לו וואחאד אורך קריירה (לא משווה בינהם). שחקן מבחינתי לא צריך לשחק יותר מ 12 13 עונות כדי שנקבע מה אנחנו חושבים עליו כשחקן. לברון יחודי אים ספק בכך אבל החגיגה מוגזמת. תכניס אותו לעשיריה הכי טובה בכל הזמנים לא אתווכח על זה.למרות שאני לא סובל אותו. אבל 2? אין מצב. בחיים לא. יש את קארים מג'יק בירד טימי. הם הרבה הרבה הרבה לפניו. זה שחקן שנופח מעל ומעבר למה שהוא שווה באמת. זו כל הטענה שלי. יש גבול לכמה שאפשר לעוות את המציאות. כשורד הוא אולי ה GOAT מבחינצי בעניין הזה קארים עדין לפניו. כשחקן כדורסל? אין מצב בחיים ולא יהיה. הוא בעשיריה רק בגלל אורך הקריירה. אם היה עושה קריירה נורמלית של 13-14 עונות אני בספק אם הוא אפילו שם. וכתבתי מספיק הסברים לכך . שבת שלום

ברוך רובין
ברוך רובין
18/02/2022 16:42:49

טימי לא התקרב ללברון בכלל ביכולת בשיאו , לברון ביכולת בייס לתקופה >= מג’יק ובירד + אורך קריירה. גם אם היה פורש ב2016 דרך אגב אחרי האליפות ה3 היה בטופ 5 של הגדולים ביותר מבחינת יכול

דוקטור רזי הופמן
18/02/2022 11:06:24
Reply to  thetroll

"זה עולם שקל להבין אותו יותר הכל מספרים אבל זה לא עולם נכון"
כמה נכון

thetroll
thetroll
18/02/2022 11:33:47

Thanks דוק

איצקו
איצקו
18/02/2022 9:53:11
Reply to  thetroll

קובי שיאן ההחטאות רק כי הוא שיחק הרבה שנים
וינס קרטר נמצא בטופ של כל הקטוגוריות רק כי הוא שיחק הרבה
נוביצקי קלעי גרוע פשוט שיחק הרבה

etayle
etayle
18/02/2022 10:23:56
Reply to  thetroll

האם זו לא גדולה לשחק הרבה שנים?

אשך טמיר המקורי
18/02/2022 10:28:09
Reply to  etayle

לא.
זה תלוי בהרבה משתנים, גנטיקה, מזל, מקצוענות, סיטואציות שונות… גדולה זה לא.
יודוניס האסלם הוא לא שחקן גדול.

אור
אור
18/02/2022 10:43:01

כן כי יודוניס האסלם משחק 37 דקות וקולע 29 נקודות למשחק.. מביך

אשך טמיר המקורי
18/02/2022 10:45:09
Reply to  אור

לקרוא אתה יודע?

אור
אור
18/02/2022 10:47:39
Reply to  אור

אז אתה נצמד ל"לשחק הרבה שנים" במקום ל"לשחק הרבה שנים ברמה הכי גבוהה כמו לברון"? כאמור, מביך

אשך טמיר המקורי
18/02/2022 10:51:53
Reply to  אור

מה לא ברור?
אני הגבתי לתגובה שבה כתוב:
"האם זו לא גדולה לשחק הרבה שנים?"
איך אפשר להבין את המשפט הזה אחרת?
לא, זה לא גדולה לשחק הרבה שנים.

אור
אור
18/02/2022 10:58:52
Reply to  אור

חחח סבבה, אז שאלה אחרת – האם זו גדולה לשחק ברמה של לברון שנה אחר שנה במשך 19 עונות?

שחר אלוני
18/02/2022 11:14:33
Reply to  אור

מסכים אור

אשך טמיר המקורי
18/02/2022 11:34:50
Reply to  אור

זאת באמת שאלה אחרת, והתשובה היא כן.
אבל אני מעריך את היכולת שלו הרבה פחות מרוב האנשים.
מעולם לא חששתי מלברון.
כשקבוצות שרציתי בהצלחתן היו נגדו בגמרים (דאלאס, ספרס, גולדן), מי שהדאיגו אותי היו וייד וקיירי.
גם ממייק מילר למשל הרבה יותר חששתי מאשר לברון.
בקיצור, זה בהחלט לזכותו שהוא ממשיך לשחק ברמה גבוהה, רק שמעולם לא התרשמתי במיוחד ממשחקו, מהסגנון, מהקלאץ' שלו, מהמנהיגות שלו, ומההקלות שהוא מקבל מהשופטים.
גם לא מסטט' גבוה אבל לא יעיל בניפוח בגמרים שהוא נקרע בהם.
אז הרמה ה"גבוהה" פחות גבוהה בעיני.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/02/2022 12:02:59
Reply to  אור

העובדה שהוא היה הכוכב הראשי והמנהיג והשחקן החשוב ביותר והמצטיין בארבע האליפויות ולא וייד וקיירי.
מיאמי בלי לברון פחות טובה משמעותית ממיאמי בלי וייד, והקאבס בלי לברון פחות טובים משמעותית מאשר בלי קיירי.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/02/2022 12:17:26
Reply to  אור

אך זו בעל מקרה גדולה להיות בגיל 37 כ"כ טוב!!!

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/02/2022 12:18:08
Reply to  אור

*בכל מקרה

dror2
dror2
18/02/2022 11:10:57

גם הגדולה של ג'ורדן תלויה בהרבה משתנים, ביניהם גם גנטיקה…
העובדה שלברון מצליח לשחק 19 עונות ברמה הזאת זו גדולה. חד משמעית. ג'ורדן, עם כל הגדולה שלו, לא הצליח להמשיך ברמה הזאת ופרש באמצע הקריירה. אחרי עוד שלוש אליפויות הוא פרש שוב, למרות שעדיין היה ברמה גבוהה מאוד. זאת אומרת שלפחות במובן הזה, לברון חזק יותר מנטלית מג'ורדן, והגדולה שלו בפרמטר הזה מציבה אותו לפניו.

שחר אלוני
18/02/2022 11:14:58
Reply to  dror2

👍

thetroll
thetroll
18/02/2022 11:40:07
Reply to  dror2

דרור זה לא קשור בכלל . ג'ורדן פרש באמצע בגלל שרצחו את אבא שלו. אחרים פרשו בגלל בעיות רפואיות. אחרים פרשו כי רצו עוד קצת לחיות ולעשות דברים אחרים אחרי קריירה מצויינת ושצברו כסף. ללברון יש מטרות אחרות כגון לעבור את קארים לשחק עם הבן שלו וכ' והוא נשאר. זה הופך אותו לגדול יותר? ממש אבל ממש לא. זה הופך אותו לשורד. לא ל GOAT. השאלה כאן היא מי שחקן הכדורסל הטוב ביותר לא מי השורד הגדול ביותר. זה בסדר שלאנשים יהיו חיים גם מחוץ לכדורסל זה לא הופך אותם לשחקני כדורסל טובים יותר או פחות. אני לא אקח שחקן ששיחק 5 שנים ופרש ואכניס אותו לדיון אבל כאן מדובר על שחקנים שעשו קריירה משמעותית. מבחינת אורך קריירה והישרדות לברון הוא ה Goat. אחרי קארים. אבל זו ממש אבל ממש לא השאלה.

אור
אור
18/02/2022 11:43:50
Reply to  dror2

תאהב את זה או לא אבל זו חלק מהשאלה

thetroll
thetroll
18/02/2022 11:47:20
Reply to  dror2

חלק. לא גדול בעייני. זה לא הופך שחקן לטוב או פחות טוב. הבן אדם מתעקש לא לפרוש. שיהיה לו לבריאות. זה לא הופך אותו לשחקן טוב יותר

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/02/2022 11:49:58
Reply to  dror2

ל"הטרול": אם לברון משחק נהדר אז מדוע שיפרוש???

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/02/2022 11:58:25
Reply to  dror2

עדיין במכלול היכולות והתכונות מייקל לפני לברון וכולם.
מייקל היה תחרותי ומנהיג ווינר גדול יותר מכולם וזה לא קשור לאורך הקריירה, היה היסטורי באותה מידה בשני צדי המגרש, ריבאונדר נהדר יחסית לגובהו ועמדתו ולא פחות מלברון אם לא יותר, מוסר משובח אך לא יותר מלברון ואולי פחות, מגדולי החוטפים וטוב מלברון בבירור, ומגדולי החוסמים יחסית לגובהו ועמדתו וטוב יותר מלברון שגבוה ממנו בכעשרה ס"מ אך עם ממוצע דומה ואולי מעט פחות (לא זוכר בדיוק).

MacLeod 1
MacLeod 1
18/02/2022 9:27:55

כל מילה.
כנראה שעדיין אנשים לא סגורים על ההבדל בין דעה לעובדה.
שחקן כדורסל נדיר, שילוב של גוף וכשרון שלא היה ולא נצפה.
אז האופי קצת מחורבן… אפשר לחשוב מי אנחנו:)

thetroll
thetroll
18/02/2022 9:38:35
Reply to  MacLeod 1

העובדה היא שיש לו הכי הרבה איבודים. יש לו המון דברים שהם הכי הרבה זה עובדה אבל זה לא הופך אותו למשהו מיוחד הוא פשוט הרבה זמן בליגה. (לא שהוא לא מיוחד אבל הוא מאוד אובררייטד מבחינת הייטרים כמוני ביחס למה שהוא באמת). ודרך אגב מותר לאהוב את לברון כשחקן וגם את האופי שלו. כל אחד והבחירות שלו. הכל טוב.

דוקטור רזי הופמן
18/02/2022 11:11:19
Reply to  thetroll

אפילו חובבי לברון וותיקים אומרים שהוא דושבאג, אז אולי הם בעצם הייטרים?
לה ההבדל בין להגיד על לברון שהוא שיקוץ לבין להגיד שהוא דושבאג? אותה הגברת בשינוי אדרת ב MACRO
במיקרו יש ניואנסים.

Guy d
Guy d
18/02/2022 13:42:52

לדוקטור רזי, האם מייקל לא היה דושבג?

דוקטור רזי הופמן
18/02/2022 16:54:34
Reply to  Guy d

האמת?
בזמן אמת לא אהבתי גם את מייק. הייתי יותר איש של בארקלי וקלייד.
אבל לא תיעבתי את האישיות שלו כמו שאני מתעב את לברוךךךך ג'ינקס.

Guy d
Guy d
18/02/2022 18:10:12
Reply to  Guy d

אוקיי בחירה שלך, אבל לא שאלתי את מי אהבת יותר או פחות.
מייקל היה דושבג גדול פי אלף מלברון שהתאכזר לחבריו לקבוצה כשחשב שהם לא מתפקדים או לא מספיק טובים.

אשך טמיר המקורי
18/02/2022 18:20:02
Reply to  Guy d

אתה כנראה לא יודע מה פירוש המילה דושבג

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/02/2022 11:48:00
Reply to  thetroll

להיות היחיד עם ממוצעים של לפחות 27, 7, 7; והיחיד שהוביל את שחקני שתי הקבוצות בגמר בכל חמשת הנתונים העיקריים;
והיחיד שהשיג ט"ד בגמר;
להיבחר 12 פעמים לחמישיית הנב"א הראשונה, שיא נב"א;
ולהיות בגיל 37 ביכולת שבא הוא משחק;
להיות כל זה זה להיות משהו מאוד מיוחד!!!

etayef
etayef
18/02/2022 7:00:26

השוואה של מדד יעילות שחקנים לאורך קריירה – המובילים בכל הזמנים:
https://www.basketball-reference.com/leaders/per_career.html

השוואה של תרומה לניצחון לאורך קריירה – מובילים בכל הזמנים:
https://www.basketball-reference.com/leaders/ws_career.html

אתגר לילד המתקשה: מצא את קובי בראיינט.
בין הפותרים נכונה יוגרל מפגש עם העו"ד של קובי והבת שלך.

MacLeod 1
MacLeod 1
18/02/2022 9:29:52
Reply to  etayef

אל תבלבל אותם עם העובדות…

etayle
etayle
18/02/2022 10:24:49
Reply to  etayef

כל מדד יעילות שדיוויס שלישי, ומדד ניצחונות שראסל 19,מעיד בעיקר על המדדים האלו..

אשך טמיר המקורי
18/02/2022 10:37:40
Reply to  etayle

"תרומה לנצחונות"
ב-75 האגדות של התרומה לנצחונות אפשר למצוא את דווייט האוורד, אדריאן דנטלי, שון מריון, באק וויליאמס, הוראס גראנט, למרקוס אולדריג', טרי פורטר, לארי נאנס, אוטיס ת'ורפ, אלטון בראנד, כרמלו אנתוני, ראסל ווסטברוק, כריס בוש, סאם פרקינס, ואחד יחידה ביל ליימביר.

דוקטור רזי הופמן
18/02/2022 11:12:22

היייי, גמני תרמתי את חלקי!
.
.
.
מהכורסה בבית.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  etayef

יעילות חחחח שלא שומרים עליך את יעיל בצורה בלתי רגילה

דוקטור רזי הופמן
18/02/2022 11:12:58

חחחחחחחחחחחחחחחח
אכן
ולברון פורץ הדרך
לירושלים

dror2
dror2
18/02/2022 7:55:20

אני לא מצליח להבין למה 6 הגעות לגמר זה יותר טוב מ-10… בשנות האליפות הוא היה בלתי עציר, אבל גם היה חלק מקבוצה ענקית, בעיקר בת'ריפיט השני. מצד שני, 6 מ-6 בקריירה של 16 שנה אומר שהיו עשר שנים בהן לא לא הצליח להגיע לגמר.להפסיד לפני הגמר זו לא הצלחה יותר קטנה מאשר להפסיד בגמר?

etayle
etayle
18/02/2022 10:16:28
Reply to  dror2

+1

שחר אלוני
18/02/2022 10:27:43
Reply to  dror2

👍

Berch
18/02/2022 8:16:02

לברון מקבל 9 במדדי שחקניות
ומינוס 3 בשואו ופרפורמנס
וזו הסיבה שלא יהיה הגדול מכולם…
אבל
כשיפרוש כולם יאהבו אותו בראי הנוסטאלגיה
כמו שקרה לי, שהייתי הייטר של מייקל כששיחק וניצח את הקבוצות שלי
🙂

דוקטור רזי הופמן
18/02/2022 11:13:55
Reply to  Berch

ווקא בפרפורמנס הוא GOAT…
לקח את כל האוסקארים של בוליווד.

KobeG
KobeG
18/02/2022 9:06:58

רק אגיד דבר כזה, מילד שבנו לו גדולות ונצורות, העובדה שהצליח לעמוד בזה, מבחינה פסיכולוגית בלבד, במיוחד לאור מה שרואים בשנים האחרונות, מרשים בצורה מדהימה!
לעולם לא אהבתי אותו אבל הוא אחד הגדולים אין ספק

שחר אלוני
18/02/2022 11:16:04
Reply to  KobeG

👍

MacLeod 1
MacLeod 1
18/02/2022 9:32:44

מכונת כדורסל מושלמת, ראיית משחק, הבנה של היריב, יש לו הכל ומהכל.
רוב הטענות נגדו הן שהוא לא מושלם…

etayle
etayle
18/02/2022 10:19:36

מי שרוצה להבין מה זו גדולה, שיראה את לברון במשחק 1 בפיינלס נגד גולדן הגדולה(זה עם ג'יי אר), כמעט מנצח (תודה רבה ג' ורג' היל, גם אותך לא שוכחים) לבדו את הסופר טים של גולדן, משחק פשוט מפלצתי.

הדבר היחיד שחסר לי בלברון זה שהמשחק שלו פחות אסתטי מלא מעט שחקנים בדורו זה כי הוא בעיקר השתמש בכח בלתי נגמר. אבל זה סובייקטיבי לגמרי.

שחר אלוני
18/02/2022 10:28:28
Reply to  etayle

+1

שחר אלוני
18/02/2022 10:29:02

ביל ראסל, לברון, ג'ורדן וקארים, קשה לדרג בניהם

דוקטור רזי הופמן
18/02/2022 11:19:36

לפחות גורדן מצטנע כשהוא אומר שה GOAT שלו זה ביל ראסל.
לברון יהיר יותר ממייק ואפילו קיעקע את ההוכחה על הגב.
מי עושה דבר כזה?
כמובן טומטום. תרשה לי להאיר את עיניך.
המטומטם קיעקע על הגב את הקעקוע הבא : god's will בעיוורית צאחה רצון האל. מה ההבדל בין השיקוץ לטומטום?
אותה הגברת בשינוי חזרת.

Guy d
Guy d
18/02/2022 13:43:33

האם טענת שמייקל ג'ורדן צנוע?

דוקטור רזי הופמן
18/02/2022 16:56:21
Reply to  Guy d

כו ולא. מייק לפחות לא קיעקע את אי צניעותו על הגב.

גיא רוזן
18/02/2022 17:07:18

נו, והקשר לרמת משחק הכדורסל הוא?
.
אם נבחר לפרט –
גארנט. מגדולי הפאוור פורוורדים,
מחזיק במניות רבות באליפות האחרונה של הסלטיקס.
הוא דוש ברמות שגורמות ללברון להידמות ל-boy scout.
משהו מהלכלוך שהפיץ על הפרקט הופך אותו לשחקן פחות טוב ברטרוספקטיבה?

דוקטור רזי הופמן
18/02/2022 18:13:38

אנחנו מדברים פה על מעט צניעות.
האיש רסמי מציין שהוא ה GOATTTTTT….
אין קשר לרמת משחק כי לא מדברים בתגובה 14 על משחקו של השיקוץ אלא על השוואה בינו לבין מייק מבחינת הצניעות.
אוקיי?
וגארנט לא בין 10 או אפילו 18.5 הגדולים בכל הזמנים. לברון בעשירייה הראשונה וקרוב יותר לחמישייה. ואת זה שמעת מהייטר גאה, חבר כבוד ב ללל ונושא מדלית המשקץ ותור דוקטור של כבוד בתנועת LLL העולמית!

אשך טמיר המקורי
18/02/2022 18:19:15

ואל תשכח פרוקטולוג חובב

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/02/2022 12:09:16

לרמה הזו שייכים גם מג'יק, אוסקאר, בירד, בארקלי, דאנקן, גארנט, וילט.
בכל מקרה לדעתי עדיין קל לדרג את מייקל ראשון כי היה תחרותי ווינר יותר מכולם ומנהיג שאין גדול ממנו והיה היסטורי במידה שווה בשני צדי המגרש.

dvir
dvir
18/02/2022 10:44:55

מייקל הכי גדול זה ללא ספק . אבל הנה כמה נקודות ששווה להשוות ביניהם . 1 רמת היריבות . היריבות של מייקל ג'ורדן לא היו טובות נקודה . קחו את גולדן סטייט קבוצה שעשתה 5 גמרים ברצף קחו את סאן אנטוניו קבוצה שלקחה 5 אליפיות 4 לפני עידן לברון עם קוואי לאונרד . לברון הפסיד חוץ מלדאלס לקבוצות פשוט הרבה יותר טובות ממה שהיה בשנות ה90 . כולם מדברים על יוטה ג'אז וכדומה אבל אם הם היו כל כך טובים הם יכלו לזכות בעונת 99 בקלות כי מייקל לא היה או ב2000 או ב94 ו95 אבל הם לא עשו את זה כי הם פשוט לא היו קבוצה גדולה . כנל לגבי פיניקס של בארקלי שהיה חסר לה גרוש ללירה פעמיים מול יוסטון . תחשבו על יוסטון שהייתה הקבוצה השנייה בטיבה באותו עשור אליפות ראשונה רק עם אולגולאן ומקסוואל כסייד קיק נו באמת . שמייקל פגש את הפיסטוס שזו קבוצה ברמה של גולדן סטייט וסאן אנטוניו הוא הפסיד פתאום לא מעט . את הלייקרס 91 נגיד זה כבר אליפות ברמה כי גם היא למרות שהם היו זקנים הם היו קבוצה היסטורית.
האליפות של לברון עם קליבלנד הייתה מדהימה שוות ערך לשתי אליפיות . בכל מקרה לדעתי ההגעה לגמר ב2018 לדוגמא זה מדהים עם חבורת שחקנים ברמת יורוליג כולל החמישייה בגמר 2015 שבלעדיו כנראה הייתה מפסידה למכבי תל אביב . פאקינג לקחת את גולדן סטייט למשחק 6 עם מוזגוב תומפסון דבאלדובה סמית ועל הספסל שאמפרט

dror2
dror2
18/02/2022 11:08:21
Reply to  dvir

+100

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/02/2022 12:12:02
Reply to  dvir

כשמייקל פגש את הפיסטונס, שיקאגו הייתה עדיין פחות טובה ופיפן נבחר רק בדארפט 87'.

עמיחי קטן
18/02/2022 11:07:56

תודה מנחם.
אצלי ברשימות לברון לא שני, וכמובן גם לא ראשון, ואני לא ממש אוהב אותו, אבל זה לא מוריד מהגדולה שלו כשחקן, לא משנה אם הוא לפני או אחרי שחקנים אחרים.

עמיחי קטן
18/02/2022 11:16:40

ובהמשך למה שגיא כתב, הטופ של הטופ ברשימות שלי רחב יותר – כולל את כל העשירייה של הדירוג שהאתלטיק עשו ועוד כמה שמות. אני לא רואה צורך במגבלה כמותית

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

במי מדובר? לא מכיר אותו.
.
בלי קשר לדירוג הסופי, שאני מסכים עם גיא שהוא סובייקטיבי, ובדומה לשאר השחקנים שהופיעו בצמרת הרשימה, הוא שחקן מפואר ומיוחד במינו, במגוון עצום של היבטים של המשחק. אגדה לכל דבר ועניין, עם היתרונות והחסרונות, ההצלחות והכשלונות, התצוגות על הפרקט, והסיפורים מחוצה לו.
.
זה מה שכתבתי עליו בתגובה לפוסט של מנחם בפרויקט האגדות 2:
.
"תודה רבה מנחם, סקירה מעולה ויסודית של דרכו ה"הו כה ארוכה" של לברון במחוזותינו.

כמו שכתבת, יכולות להיות מספר דרכים להסתכל על לברון, ורציתי להוסיף כמה נקודות מזווית לא כרונולוגית על ידי התמקדות בתכונות/מאפיינים/מושגים מסוימים. אז ככה:

א. כשרון – לא חייבים להכריע בשאלת ה-GOAT כדי לקבוע שלברון הוא אחד הכשרונות הגדולים בהיסטוריה. לברון מוכשר בכל כך הרבה היבטים של כדורסל, ובכמעט כולם הוא ברמה הגבוהה ביותר, כך שקשה אפילו להצביע על תכונה ספציפית ולומר שהיא היא הכשרון המוביל שלו. חדירה לסל – צ'ק, מסירה – צ'ק, חכמת משחק – צ'ק, הגנה (כשהוא רוצה) – צ'ק, ריבאונד – צ'ק, חסימה – צ'ק, קליעה – צ'ק, ובשנים האחרונות אפילו קליעה משלוש – צ'ק. אם נשווה לכל שחקן אחר בליגה ללברון יהיו יתרונות משמעותיים עליו ברוב ההיבטים של המשחק, ולשחקן האחר, טוב ככל שיהיה, אולי יהיה יתרון אחד או שניים, ולא בהפרש ניכר. סטף – יותר טוב בקליעה… וזהו, קוואי – יותר טוב בהגנה… וזהו, דוראנט – יותר טוב בקליעה… וזהו. אמנם התרגלנו לכך, אבל עדיין, זה לא יאמן שיש שחקן כל כך מוכשר.

ב. אתלטיות – בדומה לכשרון גם כאן לברון מהווה את החבילה כולה. יש שקופצים גבוה יותר, יש חזקים יותר, יש מהירים יותר, אבל אין מישהו אחר שהוא גם מהיר, גם חזק וגם קופץ כמו לברון. הוא מספיק נמוך כדי לשמור על גארדים, ומספיק גבוה כדי להתמודד עם גבוהים. דומיננטיות פיזית, למשך כל כך הרבה שנים…שוב – לא יאמן.

ג. מקצוענות – כשרון ואתלטיות יעלו אותך על הדרך, אבל אם אתה רוצה לצעוד בה לאורך זמן, ובהצלחה, אתה חייב להיות מקצוען. זה אומר לקום שעה אחת קודם, זה אומר לעשות כל מה שצריך לעשות כדי להפוך לשחקן טוב עוד יותר, זה אומר להשקיע בגוף שלך באדיקות דתית כמעט. למייקל היה את זה, לדאנקן היה את זה, לריי אלן היה את זה, וללברון יש את זה ביג טיים.

ד. חוסן – מחקרים רבים מראים שמידת ההצלחה של אנשים בחיים קשורה למידת החוסן שלהם. היכולת שלהם להתמודד עם קשיים, להתגבר, להיכשל, להתגבר שוב, ושוב. עד שמצליחים. הילד הזה שהצליח לצאת מאשפתות, להפוך לשחקן מעולה, להיכשל, ללמוד, להיכשל שוב, ולנצח, הוא דוגמא מעולה לכך. אחרי שזכה בFMVP במדי מיאמי, נדמה לי שזה היה ב-2013, הוא הראה לאחד העיתונאים את פסלון הFMVP ואמר משהו כמו – "זכיתי עכשיו בפסלון הזה. אני גדלתי באוהיו. בכלל לא הייתי אמור להיות כאן". החוסן הנפשי של לברון הוא שמאפשר לילד הזה מאוהיו לשחק על הבמה הגדולה מכולן, לקחת על עצמו את האחריות שוב ושוב למרות שכשל, להפסיד, להפסיד שוב, ואז לרוץ להגנה לחסום את איגודאלה. נכון, הוא לא מושלם, אבל הפעם האחרונה, וכמעט היחידה, שבה לא דילבר במאני טיים הייתה ב-2011. אחרי 15 שנה בליגה, מאות משחקי פלייאוף ועשרות רגעי קלאץ', אפשר בהחלט לקבוע שהאיש הזה עשוי מברזל.

ה. אימון – כמעט לכל השחקנים הגדולים היו מאמנים גדולים. מייקל/קובי-ג'קסון, דאנקן-פופ, מג'יק/קארים-ריילי, ראסל-אורבך, והרשימה נמשכת. ללברון לא. הקומבינציה של ספו-ריילי היא הדבר הכי קרוב שהיה לו למאמן גדול (אני מת על בלאט, אבל בכל זאת), אבל זה עדיין לא מספיק. מקובל להניח שזה מה שלברון רוצה, איזה יס-מן חלוש שייתן לו לעשות את מה שהוא חושב שנכון. במידה מסוימת אפשר להבין את זה – האיש הוא גאון כדורסל, ואין סיבה להניח שהוא מקבל החלטות פחות טוב מהמאמן הממוצע בנ.ב.א. ועדיין, לא במקרה לשחקנים גדולים יש מאמנים גדולים – זה מאפשר להם לגדול, להתמקד במשחק, וללמוד ממישהו אחר. יתכן שזו אשמתו של לברון, יתכן שלא, אבל מעניין אותי לחשוב איך הייתה נראית הקריירה שלו אם היה משחק בקבוצות של ג'קסון/פופ/קר. לדעתי היה מרוויח מכך.

ו. עסקים – מייקל היה הראשון, ואחריו באו אחרים, אבל לברון לקח את זה לרמה אחרת לגמרי. אימפריה עסקית לכל דבר. ידו בכל (יש/היו לו אחוזים בליברפול. ליברפול? איך זה קשור אליך בכלל?), ויד כל בו. והוא לא רק מקבל כסף אלא מקבל אחוזים, משתתף בקבלת ההחלטות. האם זה פגע בקריירת הכדורסל שלו? יתכן שכן – שיקולים עסקיים כגון גודל שוק לא תמיד עולים בקנה אחד עם כדורסל, והבחירה בלייקרס בהחלט משקפת זאת, אבל לזכותו יאמר שלפחות בזמן המשחק היה נראה שהוא ממוקד לחלוטין במשחק ולא בשום היבט אחר.

ז. כוח והשפעה – לברון הוא power player. הוא שחקן כוחני, איש עסקים כוחני, ומעורב בפוליטיקה, השדה הכוחני מכולם. לברון שבר את רוב המוסכמות על "תפקידם" של שחקנים, מאמנים, בעלי קבוצות, ספונסרים. הוא חוצב את דרכו בכוח בעולם של אנשים כוחניים ובדרך כלל מנצח. גם כאן, אולי מייקל היה הראשון, אבל לברון מביא את זה לרמה אחרת. אם נשים את השדות האחרים בצד לרגע, ונתמקד בכדורסל – האם זה יתרון? ג'ורדן וקובי יגידו שכן, מג'יק וסטף יגידו שלא. כנראה שלברון לא יכול אחרת, אבל מעניין יהיה לראות האם הקדנציה בלייקרס תשנה את המודוס אופרנדי שלו בהקשר הזה.

ח. אגדות חלופיות – שבעת הסעיפים שפורטו לעיל היו מביאים את לברון, בכל תרחיש, להיחשב לאגדה בליגה, אבל מעניין לחשוב איך היה סיפור האגדה משתנה אם לברון היה פועל כך ולא אחרת. למשל מה היה קורה אם לברון לא היה עוזב למיאמי אלא נשאר בקליבנד? האם לא היה זוכה שם באליפות בשנים הללו? האם היה מצליח למשוך שחקנים גדולים אליו? איך דעת הקהל האמריקנית, בנ.ב.א ומחוצה לה הייתה מתייחסת אליו? לדעתי היה מגיע להישגים דומים, והיה זוכה לפופולריות רבה יותר. ואם היה נשאר במיאמי? או עובר משם ללייקרס לשחק עם קובי? או לניו יורק?

אבג
אבג
18/02/2022 11:26:47

כל מילה

ירושלמי
ירושלמי
18/02/2022 11:54:01

נהדר..
לברון לא השחקן החביב עלי בלשון המעטה,אבל מזדהה עם כל מה שכתבת

שחר אלוני
18/02/2022 17:53:54

טוב!

אבג
אבג
18/02/2022 11:22:28

כשמייקל שיחק לא אהבתי אותו. משהו במבט של הרוצח שלו, ובחוסר האנושיות שלו. אבל זה לא מנע ממני להכיר בזה שאני צופה בגדולה. בשחקן שתמיד יעשה את הדבר הנכון ביכולת הגבוהה ביותר.
לי יש את אותה תחושה רק עם לברון
ממשחק הםלייאוף הראשון שבו עשה טריפל דאבל
דרך הנצחון על האלופה מדטרויט עם שחקנים שלא מגיעים להפועל ירושלים.
וכמובן השיא להוביל את כל שחקני שתי הקבוצות בכל הקטגוריות.
פרט למייקל הוא הרבה הרבה ועוד הרבה מעל השאר לדעתי.
מבין אנשים שלא אוהבים אותו.
קשה להבין חוסר הערכה לאחד הגדולים
פשוט גדולה

onetwo3
18/02/2022 11:44:22

כל הדיונים והתגובות מיותרים.
הראשון בדירוג זה רז אדם והשני הוא גיל בני.
כל היתר זה בחירות פופוליסטיות

דוקטור רזי הופמן
18/02/2022 16:57:16
Reply to  onetwo3

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
בדיוק
אגב, מי אלה השניים?

Jonathan
18/02/2022 12:14:04

אני לא שונא את לברון.
לא משוגע עליו.
הוא באמת אחד הגדולים.
*
מצד אחד, נראה שאחרי שהתחיל את הקריירה בקליבלנד שהייתה די אומללה הוא החליט שהוא רוצה להיות מוקף כוכבים, וגם קליבלנד 2016, שאולי הגיעה לגמר עם מאזן פחות מרשים, הייתה בהחלט סופרטים (גם זו של 2017, אבל היי, ג"ס זכתה במירוץ החימוש בעונה הזו).
מצד שני, אין שחקן שמסוגל לקחת ככה קבוצה שהיא פצועה או סתם חסרת כישרון ולסחוב אותה על גבו. זה קרה בסיבוב הראשון בקליבלנד (מה שהוא עשה לדטריוט באותו משחק… תענוג צרוף) וזה קרה בקליבלנד 2015.
*
לגבי מיקום ברשימת הגדולים. עכשיו כשלברון מתקרב לשיא של קארים – אני נוטה לתת את המקום השני דווקא לקארים. השלב הזה של לברון בקריירה הוא איכשהו חסר כיוון. ארבע עונות בלייקרס עם אליפות אחת ושלוש עונות עם מאזן בינוני ומטה – וזה בעיקר אחרי בחישות שלו בהרכב הקבוצה. ומספרים מדהימים (בטח שלגילו) שהפעם לא הופכים לנצחונות.

אבג
אבג
18/02/2022 12:28:59
Reply to  Jonathan

מסכים שהיכולת לסחוב קבוצה לנצחונות היום לא כמו לפני חמש שנים למרות סטטיסטיקה דומה.
אבל לא צריך להחזיק את זה נגדו. דאנקן לדוגמא ירד ביכולת הרבה יותר וזה עדיין נספר כפלוס.
בסופו של דבר השנים האילו יכולות להוסיף אבל לא לגרוע לדעתי

Jonathan
18/02/2022 14:18:26
Reply to  אבג

אם הוא מקבל כבונוס את המספרים היפים שהוא מציג גם בעונה הנוכחית ו"מדהים מה הוא עושה כמישהו שמשחק כבר 19 שנים", אז גם ההישגים המוגבלים יותר כרגע צריכים להיזקף.
אבל זה בסך הכל נראטיב שיכול להתגבש לכאן או לכאן אחר שהוא ייפרוש. כמו הנראטיב סביב כמה קובי גדול…

אבג
אבג
18/02/2022 15:03:20
Reply to  Jonathan

הכוונה שאם היה פורש לפני שנתיים מה שעשה מספיק גדול.
העובדה שהוא עדיין מהשחקנים הטובים בליגה לא יכולה להפחית מהישגי העבר ולהיחשב נגדו כי הוא קצת פחות טוב ממה שהיה

Jonathan
18/02/2022 16:01:41
Reply to  אבג

לא יודע.
אם מסתכלים רק על עונות גדולות זה יכול לחזק את הקייס לכמה שחקנים ולהחליש לאחרים. לא יודע איפה זה ישאיר את לברון לעמות קארים למשל.

אבג
אבג
18/02/2022 21:58:57
Reply to  Jonathan

ברור שלא התכוונתי עונה אחת גדולה. אבל הירידה בכושר בגיל מבוגר לא צריכה להיחשב נגדו.
משווים עם שחקנים ששיחקו עשר או שתים עשרה שנה גדולות. אז אם הוא נתן חמש עשרה או שבע עשרה וייתן עטד שלוש ברמה גבוהה אבל קצת פחות טובה אין סיבה שיוריד מחמש עשרה השנים שנתן

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/02/2022 12:43:13

שאמנם לברון לא יכול להיות שני בכל הזמנים בין כל הכדורסלנים אך הוא בהחלט יכול להיות בין שני הפורוורדים הגדולים בכל הזמנים לצד בירד, וכך אני מתייחס אליו.
לברון היה שחקן היסטורי שהוביל שלוש קבוצות לארבעה אליפויות כשהוא זוכה 4 פעמים בתואר האם-וי-פי של העונה הסדירה ושל הגמר ונבחר 12 פעמים לחמישיית העונה הראשונה.
היה מהשחקנים החכמים והמגוונים ביותר: מעולה בשני צדי המגרש (אך בהגנה לא תמיד רצה להשקיע וזה בהחלט מוריד לו נקודות), בעל חכמת משחק גבוהה, קלעי וסקורר מצוין, ריבאונדר משובח, מוסר מהולל ובעל שיא ממוצע אס' למשחק לשחקן שאינו רכז, חוטף טוב מאוד ויודע לחסום כשצריך.
היחיד עם ממוצע קריירה של לפחות 27, 7, 7 (בירד היחיד עם ממוצע של לפחות 20, 10, 5 ולמעשה 24, 10, 6, ובלי יותר מדי פציעות זה היה 25, 10, 5 ולמעשה 25, 10, 6; וילט היחיד עם 30, 20, 4; ומייקל היחיד עם 30, 6, 5[, 2]).
היחיד שהוביל את שחקני שתי הקבוצות בגמר בכל חמשת הנתונים העיקריים.
היחיד שהשיג ט"ד בגמר.

אפשר לסלוד מאופיו ומיהירותו וכדומה, אך אי אפשר לחלוק על היותו כוכב על גדול ושחקן היסטורי בעל קנה מידה

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/02/2022 13:00:18

השי"ן בתחילת התגובה מיותרת.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
18/02/2022 12:57:48

לגבי 10-4 בגמרים. גם לברון הוא לא כל יכול ו-4 מההפסדים כשקבוצתו פחות טובה משמעותית מהיריבה, 3 נגד הלוחמים אחרי הצטרפות דוראנט וב-2007 נגד הדורבנים. ב-2014 הקרב היה שקול ולברון הפסיד לדורבנים בשנית. פעם אחת אמנם הפסיד כשקבוצתו פייבוריטית ברורה ב-2011 אך קבוצת הכוכבים של מועדון החום (בחולם) עדיין לא התחברה לגמרי ודאלאס ניצלה זאת עד תום והייתה בהחלט אלופה ראויה. בשלוש הפעמים הנוספות שהיה פייבוריט ניצח (אמנם היה קרוב להפסיד ב-2013 אך בשביל זה ישנם חברים לקבוצה כמו ריי אלן אך בכל מקרה הספרס היו למעשה קבוצה לא פחות טובה) ופעם אחת ניצח כאנדרדוג ב-2016. אחרי הצטרפות דוראנט זו כבר הייתה משימה קשה מדי ולא משנה כמה היה טוב.

מומי החציל
18/02/2022 13:34:23

אברייטד ברמות, יתפוצץ כמו לאנס ארמסטרונג

penny H
penny H
18/02/2022 13:35:22

כל הכבוד לגיא על תגובות ענייניות.
תענוג.
לברון הטוב בהיסטוריה.
עושה הכל מהכל כשהוא רוצה הוא מגן על,
לא אשכח בפיינלס של 13 אם אני לא טועה מול הספרס איך שמר על פארקר, ג'ינובילי ודאנקן באותה התקפה בשיא היעילות.
מוסר , חוסם ריבאוונדר וקלעי שלשות טוב ממייקל (כמובן שבשנות ה90 הסגנו היה אחר),
מסוגל לשמור על כל עמדה במגרש,
ענק לאורך זמן (גם בגיל 37 כל קבוצה תחשב קונטנדרית אם יצטרף אליה)
פשוט מדהים.

שחר אלוני
18/02/2022 17:56:34
Reply to  penny H

+1

penny H
penny H
18/02/2022 13:36:31

ודבר אחרון:
אם מכתירים שחקן למספר 2 בהיסטוריה כשהוא עדיין פעיל ורלוונטי- אין ספק ש5 שנים לאחר הפרישה כשיזכרו רק את הדברים הטובים הוא יוכרז כgoat

עמיחי קטן
18/02/2022 13:42:17
Reply to  penny H

עד כמה שידוע לי מענפים אחרים, בדרך כלל זה עובד הפוך, כי תמיד מנסים להציג את העכשווי לעומת הטוב ביותר, ואחרי זה עוברים לבא בתור (יש בכדורגל דוגמאות מצוינות של שחקנים שהוכתרו כמועמדים ל-GOAT בהיותם פעילים, והיום לא נשאר הרבה מעבר לפלה ומראדונה – וכמובן גם מסי ורונאלדו הפעילים).
בהקשר ללברון, רק הזמן יודע איך יגדירו אותו בעתיד.

etayle
etayle
18/02/2022 13:59:05

מי למשל בכדורגל? מסי ורונאלדו באמת אלוהי הענף הזה.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  etayle

די סטפאנו, פושקש, קרויף, אפילו בקנבאואר

עמיחי קטן
18/02/2022 14:43:33

וגם השמות שמאנו הזכיר כמובן

עמיחי קטן
18/02/2022 14:41:28
Reply to  etayle

יש לא מעט שחקני עבר שנחשבו מועמדים בזמן שהם היו פעילים – זידאן ורונאלדיניו מהתקופה שאני כבר צפיתי בכדורגל, יוהאן קרויף בשנות ה-70 ועוד. בכל המקרים האלה, ברגע שהשחקן הפסיק להיות בטופ העולמי כבר הגיעו למסקנה שהוא לא כל כך גבוה וחיפשו את הבא בתור.

thetroll
thetroll
18/02/2022 15:45:19

צודק

penny H
penny H
18/02/2022 13:38:18

מדהים כמה שכחו כאן כמה דוחים היו מייקל וקובי,
ועד כמה קובי היה מחרב משחקים במו ידיו במשחקו הסוליסטי (אבל שזה היה מתחבר זו הייתה שירה)

ברוך רובין
ברוך רובין
18/02/2022 15:20:18
Reply to  penny H

פני אני לא שופט שחקן על פי האופי שלו (לא סובל את האופי של לברון אין בו דבר אחד אמיתי) אני שופט שחקן על פי היכולת שהציג ביחס לתקופתה וגדולתו ההיסטורית על הפארקט

Dipsy
Dipsy
18/02/2022 17:54:56

השני שקל שלי לדיון- מבחינה ספורטיבית נטו, תופעת טבע. לא הייתי שופט דושבאג או לא מעבר למסך הטלוויזיה. יש המון דברים שאנחנו לא תמיד יודעים.
לבוא ערב ערב 19 שנה לאינטנסיביות כזאת, צריך להיות באמת מיוחד עם אמביציה מאוד חזקה.
מעריץ אנשים עם התמדה ולברון ניחן בכושר התמדה מטורף. בעיני הוא במקום הראשון לפני כולם.

ולכל המשמיצים והמלעיזים – נורא קל לשבת ולהעביר ביקורת שהיא לא עניינית.

שחר אלוני
18/02/2022 17:57:48
Reply to  Dipsy

כן, אנחנו בעיקר מגיבים לתדמיות, לא מכירים את האנשים

lironlade
lironlade
18/02/2022 20:42:07

כמה תגובות! באמת מדובר על שחקן יוצא דופן. dipsy אמר פה יפה… על ההתמדה והרצון והנחישות ערב ערב , אני מצטרף ונותן לו את המקום הראשון בפודיום.
כשהייתי בן 17 וקארים עשה את שיא הנקודות , חשבתי שזה לא יישבר לעולם. 33 שנה אחרי , כולם מדברים אחרת. ואם זה לא חוכמה , אז אני מבטיח לכם שאת השיא של לברון כבר לא תזכו לראות נשבר בימי חייכם. ספק אם הנכדים שלכם יראו. כל אחד בוחר להסתכל על מה שטוב לו ומשרת את האינטרס שלו בויכוח. אותי לימדו שעם עובדות לא מתווכחים. ועובדות זה כנראה 40 אלף נקודות בעונה סדירה. על פלייאוף אין בכלל מה לדבר. מתי יגיע שחקן שישחק כל כך הרבה פלייאוף עם כאלה ממוצעים.
אז כשאומרים לי : לארי שיחק רק 12 שנה או ג'ורדן פרש , חזר , שוב פרש… אותי זה לא מעניין. קריירה נספרת מהיום הראשון שדרכת על הפרקט ועד היום שפרשת.

אהרון שדה
20/02/2022 8:18:50

טוב באיחור מה
קראתי את המאמר ועברתי על התגובות
היו התייחסויות למספר נושאים שארצה לעשות בהם סדר
1. אורך הקריירה של לברון
2 . היה אלוף ואם וי פי ב 3 קבוצות שונות
3. הגיע גם 6 פעמים לגמר
ארצה להתייחס לכל הנ"ל ואז אולי להוסיף דברים נוספים ואז להוציא מסקנה .
1. אורך הקריירה של לברון טוב או רע ?
בעיני זה טוב ומוסיף לו נקודות כי ככל שאתה מצליח להישאר רלוונטי ( בוודאי ברמת אולסטאר ואין חולק שלברון גם היום אולסטאר ראוי ) זה לטובתו

אממה אני חושב שחל שינוי מהותי בכל היכולת של הספורטאים להאריך קריירה
בכדורגל ראינו אשתקד את כריסטיאנו רונאלדו בגיל 36 מסיים כמלך שערי הליגה האיטלקית והיורו ואת מסי בן כ 34 מסיים עם עוד תואר שחקן עונה ומצטיין הקופה
יש רבים רבים כאלו יותר מכל דור אחר
זה נכון למשל גם לטניס פדרר לקח סלאם בסוף ה 30 המאוחרות שלו ולפני כחודש ראינו את רפא לוקח את אוסטרליה בגיל 35 עם משחק גמר של מעל 5 שעות
ולכן אני טוען שאורך הקריירה של לברון צריך להיבחן בעתיד ביחס לדור הבא
במילים אחרות אורך הקריירה של לברון אולי נדיר ביחס למייקל ולארי אך לתחושתי לא יהיה כזה נדיר ביחס לדורות הבאים
ולא ראי אורך הקריירה בעידן של קארים לאורך הקריירה בעידן של לברון

ואם כבר הגענו להשוואה בין קארים לבין לברון
אז נציין שקארים קלע את שיא הנקודות הוא עשה זאת בקבוצה רלוונטית שהתמודדה על תואר האליפות ולקחה אותו שנתיים ברצף בניגוד ללברון שעושה נקודות בקבוצה כמעט חסרת עניין בליגה
קארים כזכור סיים את הקריירה עם 3 גמרים רצופים ככה שלא היה לו זמן לשיפור סט אישית

2. לגבי היותו אלוף ואם וי פי ב 3 קבוצות שונות
האם זה טוב או רע ?
אזי ככה כל תואר הוא אמנם טוב בטח אם אתה מסיים זאת כאם וי פי
לא זו השאלה
השאלה היא מה יותר נחשב 4 אליפויות ואם וי פי באותה הקבוצה או ב 3 קבוצות שונות ?
מעניין שאת הטענה הזו ניסו לטעון באופן הפוך בכדורגל כנגד מסי
אוהדי רונאלדו טענו כי הפורטוגלי הצליח גם ביונייטד גם בנבחרת וכי מסי הצליח רק בברסה ולכן הוא יותר טוב
הטענה ההופכית היא שלברון בנה לעצמו קבוצות בניגוד לאחרים
אז נכון שהמנהלים של בוסטון /לייקרס בתקופת לארי ומג'יק היו כנראה לא פחות חכמים מלברון
אבל מייקל לא נהנה מכל השפע של לברון ולחלוטין לא הייתה לו יכולת ההשפעה להרכבי שחקנים כמו בתקופת לברון
במילים אחרות זה שלברון לקח אליפויות בקבוצות שונות זה לגנותו ולא לזכותו כי לא היה לו זמן לתהליך והוא לא הצליח לבנות את הארגון שלו לארגון מנצח
מייקל למשל נשאר בארגון שלו כל הזמן הגיע אליו מקרקעית עד שעשה אותו מנצח זה נכון גם להאקים או לנוביצקי
ולכן בשורה התחתונה הנתון הזה לגנותו ולא לחובתו

3 נתון העלייה 6 פעמים לגמר טוב או רע ?

גם כאן שאלה של הקשר
ניקח למשל דוגמה אחת
נניח שלברון ומייקל היו משחקים באותו הדור שניהם במזרח
מייקל בשיקגו ולברון בקליבלנד /מיאמי
עכשיו נניח אורך הקריירה שלהם היה אותו דבר 16 עונות
ונניח שמייקל היה לוקח את האליפות 6 פעמיים ובכל היתר לא מגיע לגמר פליאוף
ונניח שלברון היה לוקח את האליפות 4 פעמים אבל מנצח את מייקל עוד 6 פעמים
שאמנם היו מסתיימות בהפסד בגמר
אז השורה התחתונה הייתה כזו
מייקל – לברון 4-6 באליפויות
אבל לברון – מייקל 6-10 ראש בראש ובעלייה לגמרים

ואז אפשר לדון מה עדיף

אבל לא זו הסיטואציה
הסיטואציה היא פחות או יותר כזו
אצל מייקל למשל הייתה היבחרות אצל קבוצה חלשה בגיל 21
לקח לו 6 עונות לבנות את הקבוצה
ואז לקח 3 אליפויות פרש שנתיים וחצי + חזר חצי עונה
ואז מחדש 3 אליפויות ופרש הלכה למעשה גם אם חזר להנאתו
אצל לברון המצב כזה
הגיע קודם לליגה ניסה פרק זמן דומה בקליבלנד נכשל בנה קבוצות ולקח אליפויות
בקיצור סיטואציה שונה בתכלית

עוד דבר לסבר את האוזן
באופן "פילוספי" זה שאתה מגיע לגמר בטורניר נוקאאוט /פליאוף לא אומר למשל שאתה טוב מהמפסידה לאותה הקבוצה הכי טובה בחצי הגמר למשל ואולי גם לא בסיבוב 1
זאת אומרת במובן מסוים המפסידה בגמר היא זו שהתמזל מזלה למול אותה קבוצה שהפסידה בחצי הגמר
ובמובן נוסף יש בכך בכדי להעיד על חולשת היריבות האזוריות
זאת אומרת דווקא המספר האינפלציוני של עליות לגמר יש בו אולי בכדי להעיד על חולשת האזור
כמו למשל שלא נספור ברצינות יתר את מספר תארי מכבי בארץ בשנות ה 70-80
ואכן לדעתי גם סט מאזני המזרח בהם לברון הגיע לגמר היו חלשים בהרבה ממאזני מייקל ואנסה לבדוק זאת בנפרד.

אחרי כל זה 2 הערות לסיום
1יש בספורט גם את עניין האסטתיקה כזו שקשה להגדיר אותה אבל ההמונים יעדיפו בגללה את פדרר מסי ומייקל על פני נובאק רונאלדו ולברון
2. אני מציע לצורך הדיון לעשות מה שעושים בשייט "לזרוק שיוטים גרועים"
להתעלם כרגע מאורך הקריירה הכולל מהסיבות שמניתי בראשית דבריי ולהתייחס ל 8-12 העונות הכי טובות של כל שחקן זה יאזן את הפער ההתפתחותי הרפואי

ירון, החלום
ירון, החלום
02/03/2022 13:52:01

בס"ד
תודה רבה שחקן ענק. גם לדעתי מספר 2.