הבאקס מארחים את פילדלפיה, ההיט מגיעים לשארלוט ושלושה משחקים נוספים בליל חמישי/ רותם אלרן

מנת השף

3:30 – מילווקי באקס (23-36) VS פילדלפיה סיקסרס (23-34)

המשחק הנוצץ ביותר של ליל המשחקים האחרון לפני האולסטאר יגיע אלינו מוויסקונסין, שם הבאקס יארחו את הסיקסרס בקרב בין מתמודדות על ראשות המזרח, אך זהו גם מפגש בין שניים משלושת המועמדים המובילים לתואר ה-MVP.

מילווקי תגיע למשחק לאחר תצוגת 50 נקודות שקיבלה מיאניס אנטטקומפו מול אינדיאנה במשחקה האחרון, והמשחק הזה רק מדגיש עוד יותר את הרמה שהיווני מציג העונה ככלל, אך בזמן האחרון בפרט – בעשרת משחקיו האחרונים, אנטטקומפו קולע 32.5 נקודות למשחק ב-60.5% מהשדה, ואל כך מתווספים גם 11.2 ריבאונדים ו-5.5 אסיסטים (ובנוסף גם 13.2 זריקות עונשין למשחק). מספרים אלו לא סוטים בהרבה מהתפוקה הרגילה של הכוכב, אך הם ממחישים את היכולת המצוינת שלו בזמן האחרון. אחד היתרונות הגדולים של הבאקס במשחק הוא העומק שלהם מסביב ליאניס, כשהולידיי ומידלטון משמשים ככוכבים ומלבדם שחקני רוטציה כמו איבקה, פורטיס וג'ורדן נוורה מסוגלים לספק דקות איכותיות. הקבוצה מגיעה כפייבוריטית בזכות עומק זה, וכשהיא מחזיקה בהתקפה השישית בטיבה בליגה פילדלפיה עשויה להתקשות לעצור אותה.

פילדלפיה תגיע למשחק לאחר הפסד מאכזב מול הסלטיקס, ואחת מהבעיות המרכזיות בהפסד זה הייתה היכולת הרעה של אמביד – הסנטר קלע במשחק 19 נקודות בלבד ב-3/9 מהשדה, וכשבוסטון קלעה מולה 135 נקודות לא היה לה סיכוי לנצח. היום אמביד ינסה להתאושש מתצוגת הנפל, ובהסתכלות על הרמה המצוינת שלו העונה יש סיכוי טוב מאוד שהוא אכן יספק תצוגה מרשימה. הבעייתיות של הסיקסרס היא בכך ששמירה של אמביד על יאניס עלולה לגרום לעייפות אצל הקמרוני ועקב כך קבלת תפוקה התקפית נמוכה מהרגיל ממנו, ומצידם תהיה תקווה למשחק טובים של האריס ומקסי, במיוחד לאור כך שהארדן טרם יערוך את הבכורה הקבוצתית שלו בפילדלפיה.

אני מהמר על ניצחון של הבאקס במשחק הגדול של הלילה.

שאר המשחקים

2:00 – שארלוט הורנטס (30-29) VS מיאמי היט (21-37)

המשחק המוקדם של ליל משחקים זה יספק לנו מפגש בין המדורגת תשיעית למדורגת שנייה במזרח כרגע, כשההורנטס יקוו לחזור למאזן מאוזן אל מול ההיט החזקים.

ההורנטס מגיעים מנקודת נחיתות ברורה – עם ניצחון בודד בשמונת משחקיה האחרונים, הקבוצה נמצאת בהידרדרות משמעותית, לא מעט בשל פציעת קרסול של גורדון היוורד, אשר נעדר ב-10 מ-13 המשחקים האחרונים של שארלוט, ופציעה זו תשבית אותו גם הלילה. הפציעה של היוורד היא מכה גדולה בכנף עבור שארלוט בעיקר בגלל חשיבות ההתקפה בקבוצה, כשהעונה היא ממוקמת במקום ה-11 במדד הרייטינג ההגנתי, לעומת המקום ה-23 במדד הרייטינג ההגנתי. החשיבות ההתקפית של היוורד, שחקן של מעל 16 נקודות למשחק, היא משמעותית, והירידה שהקבוצה חווה בתקופה האחרונה עשויה להתקשר להיעדרויות שלו באופן ישיר.

מנגד, מיאמי נמצאת במקום טוב בהרבה מזה של ההורנטס – עם חמישה ניצחונות ב-6 משחקיה האחרונים, ההיט ממקמים את עצמם במקום השני במערב, כשהבולס בלבד נמצאים לפניהם. מיאמי היא קבוצה וורסטילית מאוד שמתבססת על יכולת מצוינת בשני צידי המגרש, והעובדה שהסגל העמיק ככל שהתקדמה העונה ודאי שלא מפריעה לרמה שהקבוצה מציגה. עם התקפה והגנה שמדורגות שתיהן בין 7 הטובות ביותר בליגה, ההיט מסוגלת לעצור את ההורנטס הנחלשים מלקלוע (משימה לא קשה כרגע, לאור כך שהקבוצה מחזיקה ברייטינג ההתקפי ה-29 בטיבו בליגה בתשעת משחקיה האחרונים), ובנוסף לכך גם לנצל את ההגנה הבינונית שלה.

ההימור שלי הוא על ניצחון חוץ קליל של ההיט.

2:30 – ברוקלין נטס (27-31) VS וושינגטון וויזארדס (31-26)

המשחק השלישי של הפריוויו יפגיש בין שתי קבוצות שבשלב זה של העונה נמצאות במרחק 4.5 משחקים בלבד, דבר שהיה קשה להאמין לו לפני תחילת העונה. כשברוקלין תשחק ללא דוראנט, קיירי וסימונס והוויזארדס ללא בראדלי ביל ופורזינגיס, משחק זה אינו נוצץ מבחינת הכוכבים שבו, אך מסיבה זו הוא גם מאוזן בהרבה משהיה לו הם היו משחקים.

הנטס מגיעים למשחק זה כשבאמתחתם שני ניצחונות רצופים אשר קטעו רצף של 11 הפסדים. כפי שציינתי, הקבוצה תשחק ללא שלושת הכוכבים הראשיים, כשדוראנט ייעדר עקב פציעה, סימונס עקב תהליך חזרתו למגרש לאחר שלא שיחק עבור הסיקסרס העונה, וקיירי בשל כך שזהו משחק בית. שתי הקבוצות רעות הלילה עקב המחסור בכוכבים, אך הימצאותו של קאם תומאס, הרוקי אשר מככב לאחרונה במדי הנטס, עשויה להטות את כף המשחק לכיוונם בזכות הצגה נוספת שלו.

אצל הוויזארדס, היעדרותו של ביל (שגמר את העונה) יחד עם כך שפורזינגיס טרם ערך בכורה בקבוצה מובילים להזדמנויות מרובות בהרבה עבור שחקנים משלימים או צעירים – דני אבדיה מיודענו מקבל נתח זריקות גדול בהרבה, ובארבעת משחקיו האחרונים הישראלי קולע 12.3 נקודות למשחק אותן הוא מלווה ב-7.3 ריבאונדים. קייל קוזמה ממשיך בקו החיובי בו הוא מתקדם העונה, קורי קיספרט מקבל גם הוא נתח משמעותי יותר מכלל הזריקות, וגם אם אלו לא מיתרגמים לניצחונות, בסופו של דבר מדובר בקידום של הקבוצה כולה לקראת חזרתם של ביל ופורזינגיס.

ההימור שלי הוא על ניצחון ביתי של הנטס במשחק חסר עניין רב.

3:00 – ניו אורלינס פליקנס (35-23) VS דאלאס מאבריקס (24-34)

המשחק הבא יביא בפנינו שתיים מהקבוצות הפעילות ביותר בטרייד דדליין, אשר כל אחת מהן עשתה מהלך גדול, בין אם טוב יותר (ניו אורלינס) או פחות (דאלאס).

הפליקנס מגיעים למשחק כשהם במאזן של ניצחון בודד ושלושה הפסדים מאז הגעתו של מקולום לקבוצה, אך קשה לומר שזהו מהלך רע עבורם, לפחות כרגע. המחסור במוביל כדור אמיתי וסקורר ברמה של מקולום טרם הגעתו בולט עכשיו הרבה יותר, כשהקבוצה מתפקדת בצורה מצוינת בצידו ההתקפי של המגרש איתו, כשהוא מעמיד 26 נקודות למשחק יחד עם 7.0 ריבאונדים ו-5.5 אסיסטים בארבעת משחקיו כשחקן ניו אורלינס. הקבוצה תשחק ללא זאיון (כרגיל), ומלבדו גם לארי נאנס ג'וניור וקיירה לואיס (אשר גמר את העונה) לא יתלבשו אצל הפליקנס.

מצידו השני של המצ'אפ, המאבס מגיעים לאחר טרייד תמוה מצידם, בו הם נתנו את פורזינגיס ובחירת סיבוב שני על מנת לקבל את ספנסר דינווידי ודאוויס ברטאנס. ברטאנס השתלב טוב במשחקו הראשון בקבוצה וקלע 12 נקודות ב-13 דקות, בעוד דינווידי התקשה יותר ואף זרק חמש זריקות בלבד ב-23 דקות בניצחון הקבוצה אל מול ההיט. דונצ'יץ' נמצא בכושר נהדר, כולל תצוגות של 51 ו-45 נקודות במשחקים עוקבים (וממוצע של 39 נקודות למשחק בשלושת משחקיו האחרונים), וכשניו אורלינס לא מחזיקים בכלים הגנתיים מספיקים כדי לעצור אותו, או אפילו את ג'יילן ברונסון המשחק נהדר העונה, המשחק הזה ככל הנראה ייגמר בתבוסה של הפליקנס וניצחון קליל של המאבריקס.

ההימור שלי הוא על ניצחון של דאלאס בהליכה.

5:30 – לוס אנג'לס קליפרס (31-29) VS יוסטון רוקטס (42-15)

המשחק שיחתום את הערב ויהווה את המשחק האחרון לפני פגרת האולסטאר יגיע ממפגש של שתי קבוצות המחזיקות במאזנים שליליים, אך עם שאיפות מנוגדות – הקליפרס שואפים להיכנס אל הפלייאוף, או לפחות להישאר באיזור הפלייאין, בעוד עיניהם של הרוקטס נשואות אל עבר בחירת דראפט גבוהה בדראפט הקרוב.

הקליפרס, אשר יגיעו ללא קוואי, פול ג'ורג' ונורמן פאוול, ירדו לאחרונה אל מאזן שלילי, לא מעט בשל פציעותיהם של הכוכבים. אף על פי שתחת טיירון לו הקבוצה מאומנת היטב, הסגל בה כרגע הוא לא מספק על מנת ליצור קבוצה מנצחת, אך אם וכשהכוכבים יחזרו מצב זה צפוי להשתנות מקצה אל קצה. אמנם יוסטון שואפת בעיקר להפסיד, אך ייתכן שהמשחק הלילה ייגמר דווקא בהפסד של המארחת.

הרוקטס מגיעים למשחק כשהם עם שישה הפסדים בששת משחקיהם האחרונים, הרצף הארוך ביותר בליגה כרגע. הם יגיעו למשחק כשקווין פורטר ג'וניור וכריסטיאן ווד נמצאים בספק אליו. אף על פי שמאזן הכוחות הלילה לא ברור לחלוטין לאור החולשה של הסגל הנוכחי של לוס אנג'לס, העובדה שהקליפרס ינסו להשיג את הניצחון הזה, אשר עשוי להיות קריטי עבורם בשלב מאוחר יותר של העונה, עשויה להכריע את המשחק לטובתם.

ההימור שלי הוא על ניצחון חוץ של הקליפרס במשחק צמוד.

לפוסט הזה יש 75 תגובות

  1. "פילדלפיה תגיע למשחק לאחר הפסד מאכזב מול הסלטיקס, ואחת מהבעיות המרכזיות בהפסד זה הייתה היכולת הרעה של אמביד – הסנטר קלע במשחק 19 נקודות בלבד ב-3/9 מהשדה, וכשבוסטון קלעה מולה 135 נקודות לא היה לה סיכוי לנצח. "

    שטויות גדולות מאלה לא נרשמו המון זמן

    1. אני מבין שנעלבת בשביל ע'מבה?
      לפחות את המשפט האחרון היית צריך להוריד מהציטוט כי הוא סופר נכון ועובדות קשיחות כמו יהלום אין לך שום אפשרות לסתור….

  2. אם אני דוק ריברס, הייתי נותן למילווקי להוליך כדור 6 שניות ומיד עושה עבירה לפני שינסו לזרוק שלשה משווה. עדיף שישימו 2 מהקו.

        1. על זה בדיוק חשבתי WWA פוראבר….
          והריפליי סנטר ושאקטין א פול יתפוצצו. והדיזל יוציא אימוגי שלו בוכה מרוב צחוק.
          יחזירו מהקבר את פרסי פרינגל אקא פול בירר

  3. לכבוד הקורא דה-שוט שמנסה לשכתב את ההיסטוריה:
    (תגיד אתה לא מורה להיסטוריה במקרה?)
    וושינגטון עומדת על מאזן 27-31, שמהווה 46.6% הצלחה.
    בתקופה המקבילה אשתקד, לאחר 51 משחקים (עונה מקוצרת), היא עמדה על 19-32, שמהווה 37.2% הצלחה.
    היא כל השנה במאזן יותר טוב משמעותית ממה שהייתה בעונה שעברה, גם כעת כשהיא בשפל שלה.
    בעונה שעברה, הניקס הגרועה וההוקס הבינונית הספיקו למקומות 4-5.
    וושינגטון סיימה במקומות 8-9 עם 47.2%, שזה היה המאזן הטוב ביותר שלה כל השנה.
    כרגע מקום שמיני במזרח דורש 52.5% הצלחה.

    1. אני תיכף שולח את אחמד עם מערבל בטון רק תן את הכתובת של דה שוט, שאני אשים לו בוויז, ושים צלצול ליו"ר ה LLL שישלח את החיתולים המשומשים שיהיה מה לערבל עם הטאלנט.

      1. הם ממש לא מנסים לטנקק.
        שינו את הקבוצה, ביל פצוע (שזה לטובה לדעתי) ומנסים להיכנס לפלייאין.
        הבעיה שהמזרח השתפר מאוד.
        קבוצות כמו שיקגו, קליבלנד, שארלוט וטורונטו, שהיו נמושות, טסו למעלה.
        החזקות – מיאמי, פילי, נטס, מילווקי – עדיין חזקות (גם עם נטס כרגע למעשה רק עם הצוות המסייע).
        וגם בוסטון סוף סוף השתפרה, ותהיה במקום בינונית מינוס ברשימת החזקות.
        זה לא משאיר הרבה מקום.

    2. חחחח ממשיך לצנוח כבר בקומה הרביעית בדרך למטה ועדיין אומר :הכל בסדר
      🙂
      וושינגטון יסיימו השנה מחוץ לפלייאין ועם מאזן גרוע מזה של השנה שעברה. הטרייד על ראס הפך את הקבוצה ל-לא תחרותית. המזרח חזק? בשנה שעברה פילי שחקה עם סימונס, הנטס היו בריאים ולא בדיחה כמו השנה, מילווקי הייתה פי 2 יותר חזקה (בלי לופז וטאקר היא רכה), שארלוט היו יותר חזקים, אינדיאנה לא הייתה בטאנקינג, אטלנטה הייתה פי 2 יותר חזקה וגם הניקס.
      איך אמר המשורר? (גילרי) – תמשיך לספר לעצמך סיפורים…
      🙂

      1. בוא נבחן את הטענות:
        – וושינגטון יסיימו השנה מחוץ לפלייאין ועם מאזן גרוע מזה של השנה שעברה. – ווישפול בלבד
        – הטרייד על ראס הפך את הקבוצה ל-לא תחרותית – הפוך. הייתה לא תחרותית כל עונה שעברה מלבד זמן קצר בסיום העונה כשלאף אחד לא היה אכפת. השנה תחרותית כל העונה
        – מילווקי הייתה פי 2 יותר חזקה – עדיין חזקה, אין הבדל משמעותי. עדיין בטופ.
        – שארלוט היו יותר חזקים – הצהרה בניגוד מוחלט לעובדות
        – אינדיאנה לא הייתה בטאנקינג – אבל הייתה מפורקת לחלוטין בגלל הבעיות החברתיות והמאמן ולא תחרותית כל העונה
        – אטלנטה הייתה פי 2 יותר חזקה וגם הניקס – לא נכון, אטלנטה היו חצי עונה נמושה. הניקס הייתה אותו חרא בדיוק.
        .
        נוסיף את ההתעלמות המוחלטת משיקגו, קליבלנד, ההשתפרות המשמעותית של בוסטון וההיט.
        ואת השתיקה הרועמת סביב חסרונו של הכוכב הגדול לשיטתך, ביל.
        ומה קיבלנו?
        דה-שוט מסתובב ומסתובב לו במערבל בטון עם משלוח פגום של טיטולי-לייקרס, שלא עמד במבחני הריסוק…

  4. האחוזים של הקליפרז על הכיפאק, איפה יכניסו את פול פווק ואת אמדדה?
    עם אני באלמר, הייתי מטריד את שניהם על שחקנים שלו אוהב. אולי מנסה להביא את ג'ה ועוד כמה שיכולים להקפיץ את החבורה הזו למעלה.
    מי היה מאמין שהקליפרס בלי פווק ואמדדה מעל ללייקרס

      1. לקראת סוף העונה ובפגרה הוא ייצור משבר ומתחים מול הקבוצה, כדי להכין את הקרקע.
        במקביל הוא ירכב על ההצלחה הצפויה של הקליפרס הלוחמת וימצב את עצמו כחתיכה החסרה, שיכולה להביא אותם עד הסוף.
        הוא יבנה על זה שהמדדה לא חוזר העונה ומי יודע מתי כן וינסה לגרום לזה לקרות כדי להישאר באל-איי ועדיין לנסות לקושש אליפות אחרי שחירב את הלייקרס.

  5. איזו שלשה של לוק קיינרד 2 וחצי מטר מקו ה 3.
    בווםםםםםםםםםםםםםםםםם טראאאאאאאאאחחחחחחחחחחחחחחחחחח,
    נקי כמו אקדח

  6. בינתיים בקריפרס יש היפהופ מייד אין ציינה.
    הסינים עושים את אמריקה.
    חרשו וזרעו ועכשיו תיכף קוצרים הכל ומשתלטים על טייואן והונג קינג קונג.
    יעשו מאנקל סם ילד כפות במשמרת של ביידן כמו שפוטין עשה לאובמבה עם חצי האי קרים ועושה עכשיו עם אוקראיינה.
    הדוב הרוסי והטיגריס הסיני הדרומי עושים מהעיט האמריקאי מטאטא נוצות….

  7. איבק'ה מעצבן את השופטים אבל המשחק הזה לגמרי קריפרס והם יצמקו למשחק וחצי אולי 2 מהמקום השביעי.

  8. אני רוצה שתעצמו את העיניים ותחלמו רגע, תחלמו שפתאום הפורקן קורקמז נעלם מהמרקע ברבע הרביעי ובמקומו נכנס אחד בשם ג'יימס הארדן ואז אתם , כן אתם אוהדי שאר הקבוצות תתעוררו לסיוט שלכם

    1. אווווווווווווווווווווווOOOOOOOOOOOOOOOOOOO000000000000000000000
      שיקרה בדיוק ההיפך ופתאום טראסט לא מגיב יותר…

  9. זובאץ עם דאבל חביב. לו מוציא ממנו את הסנטר אבל עדיין מוגבל מאד ביחס לאחרים בליגה ואין לו לצערי מסירה.
    סנטר שאין לו מסירה מקסימום סנטר בינוני.

  10. שני האמבידים ניגבו אתמול חחחחח
    יואל אני בצנטרישוט אבל לא לאורך זמן חבריקו – יש תור צריך לפנות מקום לכולם, יישבו בזוגות בכיסא החדש :
    הטמיר וצ'ונסי
    שחר ויניב
    רזיאל ויודוקה
    ובינתיים נשאר מקום פנוי ליד ברוך

      1. יש בזה משהו נמשיך לעקוב אולי תינצל.
        ענית יפה למעלה לגבי ווש אם כי חלק מהדברים הם עניין של השקפה. נחכה ונראה – מי בסוף השנה יישב בכיסא… (של הצנטרישוט)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט