תוכנית הבראה: יוטה ג'אז/רועי ויינברג

בכתבה השלישית בסדרת תוכניות הבראה (אחרי כתבתי על בוסטון והכתבה המשובחת של ולדי קוגן על אורלנדו), הגיע תורה של יוטה. הקבוצה פתחה את העונה בצורה זוועתית, והשתפרה מאוד בהמשכה, אך עדיין נמצאת בתהליכי בנייה מחדש. בכתבה הקרובה נסקור את המצב של הג'אז, ונציע לקבוצה מה לעשות בהמשך.

***

יוטה ג'אז

מאזן, נכון ל-27 למרץ 2014: 49-23.

מאמן: טיירון קורבין, שנה אחרונה בחוזה (ב-3 שנים ביוטה, 89-87, 49.4% הצלחה).

משכורות מובטחות לעונה הבאה: 15,153,035 מיליון דולר (25.52% מגג השכר)

בחירות בדראפט הקרוב: 3, 2 בסיבוב הראשון (אחת בחירת לוטרי, אחת במקום 18-26, מהווריורס)

מצב כללי: הג'אז נמצאת במצב מעולה. הרבה חוזים נגמרים העונה, כולל זה של המאמן, ולקבוצה יש מקום להחתמת מספר שחקנים חופשיים על חוזי עתק. יתרון נוסף הוא ששחקנם הטוב ביותר, גורדון היווארד, יהיה שחקן חופשי מוגבל, והקבוצה תוכל להשאירו לאחר סיום העונה.

***

תוכנית הבראה:

הדבר הראשון שהקבוצה צריכה זה מאמן על חשבון קורבין, רצוי עם עבר בליגה, וניסיון בבניית קבוצות. המועמד האידיאלי זה ג'ף ואן גנדי. למאמן יש ניסיון בבניית קבוצות, כמו הרוקטס המוכשרת-אך-הפצועה של אמצע שנות ה-2000, והניקס בתקופה המאוחרת של יואינג. בהנחה שואן גנדי לא יסכים, האופציה האידיאלית היא ג'ים בוילן-היה עוזר מאמן של טומאנוביץ' ביוסטון, של הפייסרס עד לעונה האחרונה ושל הפלאח החל מ-2013, בנוסף לעבר מצליח כמאמן ראשי באוניברסיטת יוטה, מה שאומר שהוא מכיר את האזור, בנוסף להוכחה נוספת בקשר ליכולותיו הגבוהות כמאמן.

לאחר מכן, צריך לעבוד על השחקנים. הג'אז בחרו בחוכמה בדראפט האחרון, כאשר לקחו את טריי בורק. בורק תורם 12.8 נק' עם 5.4 אס' ו-4.6 ריב' לערב, ומראה ניצוצות. הגארד בן ה-21 מחזיק ב-True Shooting (שיטה שמודדת איכות הזריקה של השחקן) איכותי של 47.5%, ו-Assist Ratio (מה האחוז של כל התקפותיו שמסתיימות באסיסט) מרשים, בדמות 28.8%.

מלבד בורק, אשר צפוי להיות הגארד הפותח בשנים הקרובות, צריך שוטינג גארד. האיש הזה מוכרח להיות גורדון היווארד, אשר תורם 16 נק' עם 5.3 ריב' ו-5.2 אס' ב-36.3 דקות למשחק אצל הקבוצה. היווארד בשנת חוזה, ולצערה של יוטה יהיה שחקן חופשי. יתרון הג'אז הוא היותו שחקן חופשי מוגבל, ולכן הקבוצה תוכל להשוות כל הצעה עליו, ולהשאירו, אך זה יעלה לה לא מעט.

בקו הקדמי יש לקבוצה את אנס קנטר, מבין אלו שממשיכים לעונה הבאה. קנטר קולע 12 נק' למשחק עם 7 ריב', אבל משחק רק 26 דקות בערב. ל-36 דקות השחקן קולע 16.5 נק' עם 9.6 ריב', ממוצעים של סנטר לגיטימי בליגה, ועקב כך צריך להשאר בקבוצה, אפילו אם יועבר תמורת סנטר טוב יותר במהלך העונה הבאה, כאשר השחקן בשנת חוזה.

מבחינת עמדות הפורוורד יש בעיתיות לג'אז, כאשר אין להם שחקן משמעותי ברוסטר. בדראפט הקבוצה צפויה לבחור באזור הבחירה הרביעית, ותבחר אחד מ-3 הפורוורדים הבולטים של הדראפט-אנדרו וויגינס (17.1 נק' ו-5.9 ריב' ב-32 דקות משחק בקנזס), ג'אבארי פארקר (19.1 נק' ו-8.7 ריב' למשחק בדיוק), וג'וליוס רנדל (15.1 נק' ו-10.6 ב-30 דקות אצל קנטקי). לפי דראפט אקספרס, רוב הסיכויים נוטים לכך שרנדל יבחר רביעי, לאחר וויגינס, הסנטר ג'ואל אמביד ופארקר, והפורוורד בן ה-19 ילך ליוטה.

עכשיו, הג'אז נמצאת במצב בו היא רחוקה רק שחקן בכיר אחד מהאליפות, וצפויה להשיג מבוקשה, סמול פורוורד איכותי, בשוק השחקנים החופשיים. כנראה שלברון או אנטוני לא ינחתו בסולט לייק סיטי (צפוים להשאר במיאמי וניו יורק, בהתאמה), אבל שחקנים כמו לואל דנג, רודי גיי, ואנדריי קירילנקו, יהיו פנויים. בהנחה שהג'אז תחתים את דנג ישאר לה מספיק כסף מתחת לגג השכר בשביל להוסיף ספסל איכותי.

מבחינת הספסל, כרגע לג'אז יש שם את אלק בורקס (Burks), ג'רמי אוואנס, ג'ון לוקאס, ורודי גוברט. קרוב לודאי, שכמו רוב עכברי הכדורסל, אתם לא מכירים 50% מהשמות ברשימה, והיחיד שקולע בדאבל פיגרס הוא בורקס, שמשמש כשחקן השישי וקולע 13.8 נק' ב-28 דקות למשחק. הגארד בן ה-22 צפוי להתפתח לאחד מהשחקנים השישיים הטובים בליגה, וצריך להשאר כשחקן השישי בספסל המתפתח של יוטה.

הג'אז צריכה לנצל את הבחירה של הווריורס שהיא השיגה בדראפט כדי להחתים את את קלינטוני ארלי, שהוביל את ויצ'יטה סטייט למאזן של 0-18 בעונה הסדירה, עם 16.3 נק' ו-6 ריבאונדים למשחק. לפורוורד יש מוטת ידיים רחבה של 2.05 מ', יד טובה מחוץ לקשת (37.6% מדאון טאון), ו-84% גבוהים מהעונשין. ארלי נמצא במקום נמוך במוק' הדראפט, אבל יכול להתברר כגניבה של דראפט 2014.

אחת הבעיות בסגל המסתמן של יוטה, היא חוסר ניסיון-מלבד דנג בן ה-29, כל השחקנים הפוטנציאליים של הקבוצה בני מתחת ל-25. הג'אז יכולים לפתור את הבעיה באמצעות החתמת שחקן חופשי נוסף, שנותן בעונה האחרונה ערך מוסף עצום לאוקלהומה בתור איש שמביא ניסיון במאני-טיים-קארון באטלר. הפורוורד בן ה-34 נחשב למנהיג בחדר ההלבשה, שיוכל גם להוות מעין מנטור לשחקנים הצעירים של הקבוצה.

בנוסף לבורקס, ארלי ובאטלר, הג'אז יצטרכו עוד כמה שחקני ספסל-ג'רמי אוואנס יכול להיות מצויין בתור פאוור פורוורד שלישי, וסטיב בלייק יהיה רכז שני מעולה, שיתן ניסיון ויציבות בימים חלשים של בורק. אמקה אוקפור הותיק פצוע, אבל יוכל להיות סנטר מחליף טוב שיחזור, ויחד עם הבחירה הרביעית בסיבוב השני של הג'אז, הקבוצה יכולה להשלים רוסטר שמשלב בין ותק, פוטנציאל וכישרון, ויכול להפוך הקבוצה, 2-3 עונות לאחר קיץ 2014, לקונטנדרית.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. ליוטה יהיו רק בערך 23 מיליון דולר מתחת לתקרת השכר, ואם יבחרו לוותר על הייורד – מה שלא נראה ריאלי – אז עוד 4 מיליון.

  2. ג׳ף ואן גנדי ובנייה מחדש נשמע כמו כריך סרדינים עם ריבת אוכמניות
    הייתי ממשיך עם קורבין בלי לחשוב פעמיים
    הג׳אז לא מסוגלים לזכות באליפות ועל כן יגיע פוסט בסדרת גם ללוזרים מגיע

  3. ריצרדסון מרווין ויליאמס וביאדריס מסיימים חוזים
    פייבורס לא שווה 12 מיליון בשנה
    סתם תקעו את עצמם עם החוזה שלו
    אני במקומם מנסה לצוד כוכב יש להם מספיק נכסים בשביל להציע טרייד טוב ..
    ברק היוורד וקנטר תמורת ווסטבורק (סיין אנד טרייד כמובן השאלה כמה היוורד ירצה ,מקס 9 אם לא , לא שווה לאוק)
    ברק היוורד והבחירה של יוטה (אם היא מתחת ל5) תמורת הארדן
    לכל אלה שיגידו שהטרייד לא טוב אז הוא מצויין סוגר ליוסטון שתי עמדות ,בדרפט מביאים את אחד הפוורדים רנדל נואה או גרדון ..ןן מחתימים את מלו ויש קבוצה לאליפות
    אני במקום ג"מ שיש להם שתי כוכבים הייתי מחפש עסקאות כאלה של להביא שחקנים צעירים בחוקי רוקי +בחירות דרפט כדי ליצור איזון מבחינה פיננסית בקבוצות וגם איזון בכמה שיותר עמדות

  4. תכנית הבראה סולידית ביותר.
    לדעתי הם ישאירו את גורדון (ואני מאמין ש-12 מיליון זה כל מה שהם יצטרכו לשלם לו), ואם הם מצליחים לבחור ברנדל (מה שנראה לי עתה כאפשרות ריאלית ביותר כי הוא לא ייבחר 1-3), ואם הם מצליחים להחתים בבחירה של הווריורס קלעי טוב כשוטינג גארד, יש להם צוות נהדר.
    אם מישיגן סטייט לא לוקחת אליפות הייתי מביא את איזו מהמנם. הוא מוכן ל-NBA, והוא יהיה המאמן המתאים ביותר עבורם!

  5. ליוטה אין מה לחפש עם רנדל אחרי הארכת החוזה של ווייטרס.
    לדעתי הם יעשו הכל כדי להשיג את פארקר בשביל הקהל המקומי, והם יצליחו בזה.
    או שיוכלו לבחור בו בעצמם, או שיעשו עבורו טרייד.

    דנג לא ילך לשחק ביוטה, ויוטה לא ישלו את עצמם שהם קרובים להתמודד על שום דבר בעונה הבאה.

    הטעות של כל התכניות בנייה האלה היא ההנחה שכל קבוצה הולכת בכח להחתים כמה שחקנים שהיא רק יכולה כאילו שהכל תלוי ועומד על התמודדות בצמרת בעונה הבאה.

    וככה לא פועלות קבוצות נבא שיודעות מה הן עושות.

    2 בחירות דראפט טובות, החתמה מחדש של הייורד, חיפוש מציאות בשוק השחקנים החופשיים, וסבלנות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט