חלון בשיגעון- מחשבות ליליות על טרייד דד ליין משוגע / תומר גבעתי

הטוב, הרע והנורא וקצת מוזיקה טובה

אחד האירועים המרגשים עבור אוהדי ה NBA בכלל לא קשור לנעשה על הפרקט. מועד חלון החתמות בקיץ ולאחר מכן מועד הטרייד דד ליין בחורף, הוא תאריך שמסומן ביומן אצל מרבית האוהדים שרובם כלל לא מתרכז במשחקי הלילה שמשוחקים לאחר מכן. משהו בחוויה של טריידים מפוצצים, עסקאות ענק בשניה האחרונה, כסף גדול וכוכבים נודדים מרתק את האוהד הממוצע בבית למסך(של פיד הטוויטר של ווג) וגורם לנו להרגיש מחדש שוב כמו הילד ההוא שמשחק ב 2K וקונה ומוכר שחקנים כמו אחד מעשירי תבל. לאחר שעות של המתנה דרוכה לשעת השין, 22:00, שעון צפון מערבי לרמת השרון, החלה ההפגזה הארטילרית הכבדה של כוחות אמריקאים ברחבי האמריקה והם לא איכזבו.

לאחר שנכנסתם לאווירה הלוחמנית, הנה סיכום אישי למלחמת הכוכבים שהתרחשה אמש ולאורך השבוע האחרון.

המרוויחות- תרגיל בהתעוררות

המרויחות הגדולות מהלילה הזה הוא כמובן שתי המעורבות בטרייד הענק שכלל את הארדן וסימונס.

פילדלפיה, ברשות דארל מורי, הוזכרה כבר בקיץ כמועמדת הטבעית לזכות בשירותיו של המזוקן. השביתה האיטלקית של סימונס והרצון להימנע מבזבוז הפריים של אמביד והברכיים שלו, לצד הדיווחים שתיארו חוסר רצון מצד הכוכב ברוקלין המזוקן והמזדקן (והמשמין, יתחרה עם אמביד על התואר) ותחושת חוסר האונים שסבבה את הנטס בשבועות האחרונים מאז פציעתו של דוראנט, כל זאת לצד פסטיבל הטרלול התמידי ומחרב הקבוצות הסדרתי שמכונה קיירי אירוינג, הובילו את שתי הקבוצות לנקודה שגרמה לטרייד הזה לקרות.

מקצועית יש כאן מצב מעניין שבו שתי הקבוצות מרוויחות למרות שלטעמי ברוקלין היא המנצחת של הטרייד הזה, בנקודות לא בנוק אאוט.

ברוקלין מקבלת לשורותיה כוכב צעיר, אולסטאר לשעבר שרעב להוכיח שהוא רלוונטי וראוי למעמד לאחר תקופה ארוכה של השבתה מרצון ותחושת פגיעה אישית קשה. משחק ההגנה המשובח של סימונס יאפשר לנאש לשחק עם שחקן שמסוגל ורוצה לשמור(חידוש מרענן בברוקלין) שומר על שמאפשר גמישות בהגנה בעמדות הפנים והחוץ, מנהל משחק נהדר וריבאונדר טוב מאוד. נאש יצטרף להחביא את סימונס בהתקפה העומדת ולהציב סיבובו את ארבעת הקלעים המאיימים שלו בדמות קיירי, קרי, דוראנט ומילס. הגובה וסגנון המשחק של סימונס מאפשרים לשחק איתו כסנטר מזוייף בהרכבי סמול בול ולייצר תואם דריימונד גרין.

צירופם של דראמונד וקרי יוסיף עומק לספסל המדולל של נאש.

פילי לעומתה מקבלת סופר סטאר ומכונת התקפה משומנת שתוריד את העומס ההתקפי העצום מאמביד ובעיקר תעורר מחדש את הקבוצה מפנסילבניה שנראתה כבויה ועייפה השנה כמי שצועדת להדחת פלייאוף מוקדמת נוספת.

פילי מוותרת על קרי נהדר לצד דראמונד ובחירות וכנראה שעוד תצטער על זה אך זוהי תמורה הוגנת משום שסימונס השובת נראה היה כמניה שערכה צונח.

מורי הבין על בשרו שהכוח בשנים האחרונות עבר למגרש של כוכבי העל ולאחר חצי שנה של קרבות אגו נאלץ לשלוח את סימונס בטרייד.

היטיב לסכם מבלי להתכוון שלומי שבן המופלא בשירו " תרגיל בהתעוררות"

"אם זהו רק תרגיל

זה אכן תרגיל מוצלח

השמיים צבועים וניל

האופק מפויח

הכל חוזר אדום יותר

מן השוחות ובצריחים

אמרי, האם אנחנו מנצחים?

מתי בדיוק כל זה מתרחש?

הטוב

קליבלנד

קיבלה תיאבון מההצלחה, עבדה בשקט והצליחה להוסיף לשורותיה כוח אש בקו האחורי בדמות לאברט המגוון.

אינדיאנה

בשקט בשקט, לאחר סירוב עקבי לאורך השנים וגם השנה לצלול למצולות הליגה, הצליחה אינדי האפורה לצרף לשורותיה את באדי הילד, גיילן סמית הצעיר והמבטיח וגולת הכותרת- הליברטון הנהדר שיכול וצריך להפוך לאחד מכוכבי הליגה בעתיד הקרוב. הויתור סבאוניס ישפיע על הקבוצה אך היה הכרחי לקיום הטרייד.

שארלוט

ההורנטס פתרו את הבעיה המשמעותית מתחת לסלים בדמות צירופו של מונטרז התזזיתי שיתאים נהדר לשיטה של בורגו. לאחר שנים טובות בקליפרס, ושנתיים רעות לאחר מכן, מונטרז יצטרך להוכיח שהוא עדיין רלוונטי לקבוצות עם שאיפות, ואם אפשר אז גם לחפות על 6-7 שלו עם נעלים גבוהות במיוחד.

המסקרן

על הנייר רמת הכישרון עלתה בניו אורלינס לאחר החתמתו של מקולום הותיק. בפלינקס מקווים אולי שזאיון יראה כי טוב ירצה לחזור. כישרון יש וקיים על הנייר,  לצערם של הפליקס הנייר לא שומר בגנה.

הרע והנורא

רע

סקרמנטו היא דוגמה נהדרת למועדון ששומר על יציבות ועקביות לאורך השנים. לצערם של האוהדים מדובר על יציבות של החלטות הזיות ולוזריות בלתי נגמרת. מסע הצלב שחוללו אנשי המועדון בסגל לא ברור והתמורה עבור הילד והליברטון גבולית במקרה הטוב ובעיתית במקרה הרע.

פורטלנד

בפורטלנד הבינו באיחור שהסגל הזה לא יצא זהב והלכו לתהליך מתבקש של בניה מחדש. את השיעור שמדבר על גבלת נכסים עתידיים בתמורה לשחקנים פיספסו כנראה באורגון.

נורא

דאלאס מאבריקס, מועדון שנחשב רציני ומנוהל בימי שגרה, החליט לקפוץ ראש באופן התנדבותי ראוי להערכה שויתר על פורזינגס עבור אוסף איי החורבות של וושינגטון שכולל את החוזה העתק של בארטנס והמוח הקטן של דינווידי.

המוזר

אי שם במשרדו יושב טומי שפרד וחושב לעצמו- אז מה אם יש לי יותר מידי פווארדים בקבוצה ואין לי רכז אחד לרפואה? בואו נביא את פורזינגס.

לסיכום הערב המשוגע שעבר על כוחותינו בארץ ואולי גם בסואץ, אשתמש במילותיו של יהונתן גפן בשיר המופלא "לילה טוב"

"טוב,

ליל מנוחה וחלום

כבר מאוחר

ומחר נקום ונראה

איך שמגיע היום

בסוף כל לילה

טוב,

חושך נפל על הרחוב

רק הירח משאיר

את אורו הצהוב

צרצר מצרצר צירצורו שר –

לילה טוב… "

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. כמה מילים על מונראז' הארל:
    שחקן שעבר 4 קבוצות ב3 שנים
    לא משהו שלא נראה בליגה, ועם זאת בכל הקבוצות שמהם הוא עזב היה שמועות על בלאגן בחדר ההלבשה (שחלקם גם הגיעו מדברים שהוא אמר )
    חייב להתהות אם הוא הועזב כדי לברוח מהבעיה או שהוא הבעיה מלכתחילה

    1. נראלי הוא היה אמור לסיים חוזה בסוף העונה. תוסיף את בראיינט שחזר ביחד עם גאפורד, וכמות גבוהה מאוד של פורוודים אז זה לא כזה מפתיע

  2. פילי מחליפה שחקן שלא שיחק העונה ,לא תורם לקבוצה כלום ולא מוכן לשחק יותר בשחקן שעשה השנה ביכולת.לא טובה יחסית 22/8/10
    ןלנטס יש עכשיו שני דפוקי מח בחדר ההלבשה…
    אבל ברוקלין ניצחו את הטרייד

    1. אני איתך לגמרי טראסט, גם אמרתי את זה אתמול.
      אני ממש מרחם על דוראנט.
      נתקע עם שני מקרי ראש חמורים, מליונרים מפונקים שמוכנים לעשות שביתה איטלקית בכיף ושישרף הכל.

  3. רגע אדיררר ב"דראפט" של האולסטאר- דוראנט (שגם ככה לא ישחק) נמנע פעם אחר פעם מלבחור את הארדן וגם בבחירה האחרונה בחר את גובר על פניו, וכל זה תוך כדי שבארקלי מתעלל בו וכולם נשפכים מצחוק

  4. לא חושב שהקינגס קיבלו החלטות רעות, ולא חושב שזה יביא אותם לשלב הבא (אלא אם פוקס וסאבוניס יתגלו פתאום כצמד משמיים).
    אבל הם הביאו שחקן מטרה כמו סאבוניס תמורת הליבורטון (כלומר, שמרו על פוקס שלטעמי עם תקרה גבוהה יותר). הילד כבר שנתיים לא ממש אוהב להיות שם והגיע הזמן לרענן את השורות ולהטריד אותו, כי ברור שממנו לא תגיע הישועה (אלא אם כן הוא תופס יום).
    אז בם דיללו מעט את מצבת הגארדים שלהם והביאו גבוה נייד שמוסר וקולע, דבר שהם קיוו שיהיה להם עם באגלי המאכזב שגם הוא כבר לא שם.

    1. מסכים ב 100%. פתרו בעיה שליוותה אותם שנים מאז שקאזינס עזב. סוף סוף יש סנטר ברמת אולסטאר פוקס וסבוניס זה מהלך חזק מאוד שלהם. הם יהיו בפליאוף.

  5. וושינגטון ודאלאס הן גם שתי קבוצות שהיו חייבות לשנות. פורזינגיס לא מצא את עצמו במאבריקס, ולא שמנה איך הופכים את זה. במקומו מגיע קלעי שיהנה מהמסירות של דונצ'יץ, ברונסון ודינווידי. ודינווידי עצמו שחוזר לתפקידו שמוביל כדור לצד כוכב, וככה הוא יכול להיות יותר יעיל כפי שהיה בעונות הטובות שלו בנטס (והוכח בוויזארדס שתפקיד ה-PG הראשי אולי גדול עליו).
    הוויזארד נפטרו מבארטנס שלא פגע העונה ודינווידי שעשה ברדק בחדר הלבשה, ואוטוטו לביל עם ההימור של פורזינגיס שבסופו של יום כשרוני יותר מהשניים שעזבו, ומרווח את המשחק. האטריה הלטבית מקבל עכשיו קבוצה עד לסיום העונה כדי להשתולל.

  6. ברוקלין ניצחו.
    פילי זמברו את עצמם שוב.
    המרדף הזה אחר "כוכב", גם אם הוא רעל שהוכיח את עצמו כאגואיסט בול הוג צ'וקר שתוקע את המשחק, הופך את כולם לסטטיסטיים ולא מתאמץ, אבל העיקר שהוא "כוכב" – זה אחד הדברים הכי אידיוטיים בליגה.
    השחקן זבל על ומחוץ למגרש, לא מתאים לשחק לצד סנטר קלאסי אלא רק יודע להחזיק בכדור לסחוט עבירות זבל, לעמוד בהגנה, להשליך קלינגים בלי קשר לכלום ולמסור לובים.
    ישחק "עכשיו תורי עכשיו תורך" עם אמביד, שגם ככה גם לו יש את הנטייה לתקוע את הכדור אצלו, ויעצים את זה אצלו.
    אמביד יחזור לשוטט על הקשת ולהשליך משם במקום לחפור בפנים.
    ההגנה תיפגע.
    כולם יהפכו לקונוסים שרצים למעלה למטה.
    והזבל עוד ייחנק להם בפלייאוף, כרגיל.
    העיקר שהביאו "כוכב".

  7. מהצד השני, הכדור יחזור לנוע מיד ליד בברוקלין.
    הסימונס הזבל לא יפריע שם, רק שייתן גוף, הגנה וימסור לכל מי שרוצה לזרוק (כל השאר שם).
    קיבלו בנוסף שני משלימים מצוינים שממלאים את הרוסטר המדולל ועוזרים להם בדיוק במה שצריכים – ריבאונד וקליעה.
    ברור שברוקלין ניצחו.

      1. עזוב , הוא היה מרוצה רק אם היו מקבלים את מקונול תמורת סימונס , פחות מזה לא יעבור
        הארדן ואמביד פיק אנד פופ אמביד מקבל את הכדור על קו העונשין ועושה שמות

  8. נראה לי שגם הטריידים של הסלטיקס ראויים לציון טוב, גם אם הם לא משהו מהפכני. דווקא בתקופה האחרונה הקבוצה נראתה טוב מאוד, בטח מבחינה הגנתית. נקווה שיצליחו לשלב את הפיסות החדשות.
    תודה רבה על הטור

  9. תודה תומר!
    לדעתי פילי יהיו טובים רק בעונה הרגילה, אך לא ישכנעו בפלייאוף.
    הנטס לדעתי זה יתגלה כצעד נואש.
    קליבךנד, אינדי, בוסטון התארגנו יפה

  10. אפשר להעמיד הרכב קליעה מטורף מסביב לסימונס בנטס, אם ישימו את סימונס ביחד עם קיירי, קרי, האריס או מילס ביחד עם דוראנט כמובן אנחנו מקבלים ארבעה קלעים היסטורים בליגה באותו הרכב וסימונס שירכז עבורם. סימונס מגן מעולה, האריס גם מגן טוב, בהרכב כזה דוראנט יצטרך להתמודד עם סנטרים, שהוא לא אמור להצליח במידה רבה, אבל אין אף סנטר בליגה שהוא לא אנתוני דיוויס שיכול לשמור על דוראנט אפילו קצת. יכול להיות ניסיון מעניין.

  11. בין הקבוצות פילי וברוקלין אין מנצחות – שתיהן הרוויחו, רק שלברוקלין היה יותר מה להטריד אז הם הרוויחו קצת יותר, וזה יהיה יותר ברור כשהארדן יחתום על החוזה החדש שלו, אבל אליפות אחת ושום דבר נזה לא משנה.
    .
    אבל לגבי "מנצחים", התשובה היא אחת – קלאץ' וסימונס.
    יכול להיות שהיה כאן הרבה מזל, אבל המדד הוא השורה התחתונה, ובה בן סימונס הצליח לא רק לעזוב את הקבוצה שרצה לעזוב, אלא שהגיע אולי למועמדת הבכירה עכשיו לאליפות (בכפוף לענייני קיירי), בסיטואציית כדורסל מושלמת בשבילו, והדובדבן בקצפת הוא שהכל יקרה בניו יורק ולא באף אחד מהחורים שכולם חשבו שלשם הוא יגיע.
    .
    והכל תוך 4 חודשים מהעונה, אחרי שכבר 8 מיליון נכנסו לכיס שלו ועוד כ 10 בדרך.
    די מדהים.
    .
    ומה שהיה לי הכי חסר בפוסט הזה זה מילה על בוסטון שעשו טרייד מעולה מבחינת הצרכים של הקבוצה, כבר השתפרו לדעתי, ובקיץ יאזנו עוד יותר את הקבוצה עם תחליף לריצ'רדסון.
    טרייד מעולה שחייב התייחסות.

      1. אז מה ?
        קיבל 8 מיליון לפני שהעונה אפילו התחילה, ויקבל עוד לא מעט כסף עד שתסתיים.
        אבל אם שחקן ברמות השכר שלו היה יכול "לשלם" 15 מיליון דולר לקבוצה שלו תמורת מעבר לקבוצה שהוא רוצה לבחור תוך כמה חודשים, הרבה קבוצות היו נשארות בלי כוכבים…

        1. בגדול ברור שהכח בידיים של השחקנים. אבל, דווקא בן סימונס הוא דוגמא לא טובה עבור זה.
          קודם כל 15 מיליון דולר גם למיליונרים זה הרבה. ממש לא בטוח שכל שחקן היה מוותר על זה..
          דבר שני, שיחק לזימונס קלף ופילי רצים חזק, אבל מה היה קורה לו אמביד חלילה היה נפצע וגומר את העונה? או שאת הקונצים שלן סימונס היה עושה בקבוצה בלי יומרות? הוא היה יושב כנראה טת כל השנה בחוץ, כשמעבר לכסף גם לא לשחק שנה אמור להיות עונש רציני עבור שחקן כדורסל מקצועי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט