7 משחקים וטרייד דדליין אחד בליל חמישי/ רותם אלרן

אחד האירועים הגדולים של עונת ה-NBA הוא הטרייד דדליין, וסביר להניח שנראה עוד לפני המשחקים מהלכים גדולים מתרחשים, כך שסביר להניח שהלילה עיקר הפוקוס לא יהיה על המשחקים אלא על ההתרחשויות בליגה והטריידים בה. אז חג דדליין שמח, ובוא ניגש לעניינים!

מנת השף

5:00 – פיניקס סאנס (10-44) VS מילווקי באקס (21-35)

מלבד הדדליין, גולת הכותרת של ליל המשחקים תהיה המפגש בין שתיים מ-5 הקבוצות הטובות בליגה העונה (ע"פ מאזן), כשהסאנס במקום הראשון במערב ובליגה יפגשו את הבאקס, הניצבים במקום השני במזרח והחמישי בליגה כולה.

הסאנס מגיעים למשחק כשהם ממשיכים ללהוט – עם 17 נצחונות ב-19 משחקיהם האחרונים, פיניקס מראה יכולת מרשימה שלא רק מתבססת על תצוגות התקפיות מרשימות, אלא גם על הגנת ברזל, כשהקבוצה נמצאת במקום הרביעי הן ברייטינג ההגנתי והן בהתקפי. האיזון בין בוקר ופול כמובילי כדור לשחקנים סביבם פועל בצורה קרובה למושלמת, והלילה הם באים למשחק בסגל כמעט מלא לחלוטין לשיחזור מצ'אפ הגמר האחרון. ייתכן מאוד שהם הפייבוריטים במשחק זה, אך הבאקס מגיעים גם הם כשמרבית השחקנים החשובים שלהם משחקים, כך שיש סבירות טובה שנקבל משחק צמוד ומעניין.

מנגד, מילווקי גם היא מראה רמה מצוינת העונה, ובמיוחד לאחרונה – בעשרת משחקיה האחרונים הקבוצה מחזיקה ב-8 נצחונות ובהתקפה הרביעית בטיבה בליגה. הרמה הזו לא מגיעה כהפתעה לאף אחד, וכמותה גם הרמה שיאניס אנטטקומפו מציג העונה אשר מציבה אותו, פעם נוספת, כמועמד MVP בכיר. השלישייה של יאניס-מידלטון-הולידיי נהדרת כאשר היא ביחד, והבאקס ניצחו ב-23 מ-28 משחקים כאשר הם עלו על המגרש יחדיו העונה, וזה גם פקטור משמעותי הלילה וסיבה נוספת לצפות במשחק הזה.

ההימור שלי הוא על ניצחון צמוד של הסאנס במשחק שיגיע להכרעה מאוחרת מאוד.

שאר המשחקים

2:00 – דטרויט פיסטונס (42-12) VS ממפיס גריזליס (18-38)

מפגש בין שניים מהגארדים הצעירים המוכשרים והמבטיחים ביותר שיש כיום בליגה, כשממפיס וג'ה מוראנט יתארחו בדטרויט, אותה מוביל הבחירה הראשונה בדראפט האחרון, הרוקי קייד קנינגהאם (שנמצא בספק לקראת המשחק הלילה).

אתחיל עם המארחת – דטרויט תבוא למשחק מהמקום האחרון במזרח, אף על פי שהתחרות המפוקפקת על מקום זה כרגע צמודה ובין המג'יק. הקבוצה העונה לא טובה, ואם המאזן לא מראה את זה בצורה מספקת, העובדה שהיא נמצאת בין ששת הקבוצות האחרונות בהתקפה ובהגנה גם מראה את החולשה של הפיסטונס בצורה ברורה. למרות שהיא המארחת במשחק, היא מגיעה עם סיכוי קלוש לנצח את הגריזליס המצוינים, וסביר להניח שהניצחון הלילה לא יגיע מכיוונה.

הגריזליס יגיעו ללא דילון ברוקס, אך מלבדו הסגל מלא כמעט לחלוטין, מה שתורם לכושר המעולה שהקבוצה מציגה בזמן האחרון ומתבטא ב-6 נצחונות בשבעת משחקיהם האחרונים. בהובלת ג'ה מוראנט בהתקפה וג'ארן ג'קסון בהגנה הגריזליס נראים טוב בשני צידי המגרש, ומול דטרויט לא יידרש מהם יותר מדי על מנת להבטיח ניצחון.

ההימור שלי הוא על ניצחון מוחץ של הגריזליס.

2:30 – ניו אורלינס (32-22) VS מיאמי היט (20-35)

המשחק השלישי של הפריוויו יגיע אלינו מניו אורלינס, שם הפליקנס, אצלם סי ג'יי מקולום עשוי לערוך את הופעת הבכורה שלו במדי הקבוצה, יארחו את ההיט, הנמצאים במקום הראשון במזרח.

אחד הטריידים הגדולים של העונה היה זה שהביא את מקולום לניו אורלינס יחד עם לארי נאנס ג'וניור בעבור ג'וש הארט, ניקיל אלכסנדר ווקר (שהועבר בהמשך אל יוטה), בחירת סיבוב ראשון ושתי בחירות סיבוב שני – לאחר 9 שנים בפורטלנד שבחרה ופיתחה אותו, מקולום הועבר כחלק מתהליך ניקוי תקרת השכר של הבלייזרס, והלילה הוא מסומן כ-GTD ועשוי לערוך בכורה קבוצתית. הקבוצה לא בולטת במיוחד העונה, אך בשקט היא נמצאת במקום העשירי אשר מבטיח פלייאין, ועם מקולום כשידרוג ייתכן שיגיעו אפילו גבוה מכך. ההיט עדיפים על ניו אורלינס גם במידה ומקולום ישחק, אך בכל מקרה יהיה מעניין לראות כיצד ישחק הלילה (אם בכלל).

בצידו השני של המצ'אפ, ההיט יגיעו כשטיילר הירו בספק למשחק, ואף על פי שהם לא נמצאים בכושר נהדר בדומה לפיניקס, המדורגת ראשונה בקונפרנס הנגדי, הם הצליחו להעפיל אל המקום הראשון במזרח וכעת נמצאים במרחק חצי משחק מהבולס. אחת הבעיות הגדולות של הקבוצה הייתה היעדרויות, ובסגל מלא ברובו היא מגיעה כפייבוריטית מובהקת וצפויה לקטוף את הניצחון.

ההימור שלי הוא על האורחת מיאמי.

2:30 – וושינגטון וויזארדס (29-24) VS ברוקלין נטס (25-29)

הנטס הפצועים והמידרדרים במהירות בטבלה יגיעו אל וושינגטון, שם יפגשו את הוויזארדס, אצלם בראדלי ביל סיים את העונה.

לפני כיומיים התקבלה הידיעה שבראדלי ביל גמר את העונה בשל ניתוח בידו השמאלית, ומלבדו גם דניאל גאפורד מושבת הלילה בשל פרוטוקול הקורונה. אמנם ביל לא היה בשיאו העונה, אך הוא היה השחקן החשוב ביותר בקבוצה בפער גדול, ובלעדיו יהיה קשה לוויזארדס להתמודד עם קיירי אירווינג, גם אם דוראנט פצוע והארדן מככב בשמועות הטריידים.

את הוויזארדס תפגוש ברוקלין חלשה, שמראה בזמן האחרון יציבות לכיוון הלא נכון עם 9 הפסדים רצופים, הרצף הארוך ביותר בליגה נכון להיום. קיירי אירווינג ישחק בשל כך שזהו משחק חוץ עבור הקבוצה, אך דוראנט, הארדן, אולדריג', מילסאפ והאריס לא ישחקו, כשגם קלאקסטון נמצא בספק למשחק. הנטס עדיפים בזכות היכולת האישית של אירווינג, אך הסגל הקצר והמומנטום הנוראי מורידים משמעותית מסיכוייהם להשיג ניצחון הלילה.

למרות הבעיות והרצף של האורחת, אני מאמין שבסופו של דבר זה יהיה ניצחון צמוד של ברוקלין.

3:00 – יוסטון רוקטס (39-15) VS טורונטו ראפטורס (23-30)

המשחק החמישי של הפריוויו יגיע אלינו מטקסס, שם הרוקטס החלשים יארחו את הראפטורס הרותחים.

הרוקטס מגיעים למשחק כשבאמתחתם שלושה הפסדים רצופים שמסייעים להציב אותם במקום האחרון במערב, כשהת'אנדר נמצאים כרגע במרחק 2 משחקים מהם. כראוי לקבוצה שרוצה להפסיד, היכולת של יוסטון לא מרשימה העונה והיא הקבוצה החלשה ביותר הגנתית וה-27 התקפית, ומול הראפטורס שנמצאים בתקופה נהדרת הניצחון ככל הנראה לא יגיע מצידו הטקסני של הדברים.

כפי שציינתי, הראפטורס נראים נהדר לאחרונה, וניתן לראות זאת ברצף 7 הנצחונות של המועדון. הקבוצה אמנם נמצאת רק במקום השישי במזרח, אך זהו מיקום מתעתע לאור המצב הנוכחי באיזור המזרחי, וטורונטו כרגע נמצאת במרחק 4 משחקים בלבד ממיאמי במקום הראשון. מול קבוצה ברמתה של יוסטון אין סיבה שיהיה כאן משחק צמוד, כשהראפטורס הוכיחו העונה שהם נמצאים כמה רמות מעל הרוקטס.

ההימור שלי הוא כמובן על ניצחון של הראפטורס במשחק חד צדדי.

3:30 – דאלאס מאבריקס (23-32) VS לוס אנג'לס קליפרס (29-27)

המשחק הבא ישחזר את סדרת הסיבוב הראשון של השנתיים הקודמות, אך בתנאים שונים לחלוטין, כשהפעם אצל הקליפרס קוואי ופול ג'ורג' לא ישחקו בשל פציעות שהשביתו אותם לתקופה ארוכה.

המאבריקס נותנים הגנה מצוינת העונה, אך ככל שהעונה מתקדמת גם ההתקפה הולכת ומשתפרת. ב-10 המשחקים האחרונים הקבוצה מחזיקה ברייטינג התקפי העומד על 114.4 (לעומת 110.3 בעונה כולה), לא מעט בזכות דונצ'יץ' – הסלובני פתח את העונה בכושר חלש יחסית לכושרו הרגיל, אך בעשרת המשחקים האחרונים הוא עם 29.3 נקודות למשחק, 10.5 אסיסטים ו-9.1 ריבאונדים, וחשוב מכל, 38.5% משלוש על קרוב ל-8 זריקות למשחק. אחת הבעיות המרכזיות עבורו בפתיחת העונה הייתה חוסר הדיוק מבחוץ, ונראה שלאחרונה הוא התאפס בהיבט זה, דבר שיהיה משמעותי הלילה ובהמשך. אצל דאלאס פורזינגיס והרדוואי ג'וניור לא יתלבשו למשחק.

בניגוד למאבס הפורחים, הקליפרס נמצאים בתהליך של ירידה, לא מעט בשל פציעתו של PG13 שהוביל את הקבוצה בהיעדר קוואי. הקבוצה ירדה למאזן שלילי ולמקום השמיני במערב, אך הסיפור המעניין ביותר בהקשרה לאחרונה הוא הטרייד שביצעה על נורמן פאוול, שהספיק כבר לשחק שני משחקים במדיה שכללו 28 נקודות בבכורה הקבוצתית ו-16 מול ממפיס (שני המשחקים הסתיימו בהפסד). לקליפרס אין את הכלים ההגנתיים או ההתקפיים להתמודד עם המאבס, כך שסביר להניח שלא נראה אותם מסיימים עם הניצחון ביד הלילה.

ההימור שלי הוא על ניצחון קליל של המאבריקס.

5:00 – גולדן סטייט ווריורס (14-41) VS ניו יורק ניקס (31-24)

המשחק שיחתום את הלילה יתקיים בסן פרנסיסקו, שם הווריורס ללא דריימונד ותומפסון יארחו את הניקס, המחזיקים ב-4 הפסדים רצופים.

הווריורס יגיעו בסגל חסר למשחק שני בבק-טו-בק, לאחר שאמש הפסידו בהפרש 26 נקודות לג'אז, כשקרי סיים עם 16 נקודות ו-13 זריקות בלבד ב-30 דקות וינסה להתאושש מול הניקס שמתקשים להשיג נצחונות. הווריורס ישחקו גם הלילה ללא דריימונד גרין הפצוע, וגם קליי תומפסון צפוי לקבל מנוחה, אך בהיעדר הגנת גארדים טובה של הניקס ייתכן שנראה משחק מצוין של קרי הלילה, כשהווריורס מגיעים כפייבוריטים ברורים אף על פי שנחלשו משמעותית מאז פתיחת העונה.

מנגד, הניקס מגיעים ללא דריק רוז וכשאר ג'יי בארט, מיצ'ל רובינסון, נרלנס נואל וקוונטין גריימס נמצאים כולם בספק למשחק ומוגדרים כ-Game Time Decision. הקבוצה מחזיקה בנט רייטינג ה-21 בליגה, וגם אם הווריורס איכזבו אמש ויגיעו עייפים יותר, הם עדיין עדיפים על הניקס בכושרם הנוכחי.

ההימור שלי הוא על ניצחון של הווריורס לסיום ליל המשחקים.

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. תודה על אחלה פריוויו
    אני כנראה מחזיק פחות ממך מקיירי , לבד הוא לא ינצח אף קבוצה, בלי ביל ווש יחזרו לשחק קבוצתי ולרוץ… הם יקחו את הנטס.

  2. הMVP של ה-ללל נשאר בספינה הטובעת ויצלול עם הבבון לקרקעית תוך כדי שאגות קליר פס
    חחחחח ווי אר אול וויטניס
    איזה עונה מדהימה,שנים לא נהניתי כלכך ואני לא ראיתי דקה לייב מ WWE כבר שנתיים

            1. חחחחחח
              אם סימונס מופיע למשחק של פילי,אני שם טיטול משומש של הבבון על המוח ונכנס לצנטרישוט לשבוע
              החננה הזאת לא תופיע

  3. איזה מגעיל הגנרל, ברבע השלישי הוא צרח על אחד מהשחקנים (בוקר?) על שהשאיר שחקן ממילווקי פנוי לשלשה ועכשיו הוא בעצמו הזניח את ההגנה והיתה שם שלשה פנוייה לגמרי למילווקי בגללו. אף אחד לא פצה פה גם בגלל שהשלשה הוחמצה ברשלנות.

  4. בלילה בו הכוכבים (יאניס ובוקר) לא פגעו,
    זה היה העומק של הסאנס (בדגש על החיבור הנהדר שבין הגארדים של הסאנס לשחקני הקו הקדמי) שלא השאיר לבאקס סיכוי.
    .
    בוקר טוב!

  5. פיי
    איזה הימור של טיבס, וזה הצליח.
    הוא היה ביתרון 3 כ 11 שניות לסוף ודרש וקיבל עבירה על סטף שצמצם מהקו ל 1 ואז טיבס לקח פס"ז חכם והעביר הכנסת כדור ומסירה טובה לראנדל. הסטייקים עשו עבירה כמובן ואחת הוחטאה. הכדור הגיע לתומפסון אך הוא שחרר מאוחר ובכל מקרה הכדור לא נכנס.
    הימור טוב ונכון של טיבס. ראוי לכל המאמנים ליישם במצבים דומים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט