ומספר 9 הוא טים דאנקן: התלונה שלי עליו הייתה אולי המחמאה הגדולה ביותר – "הוא כל כך משעמם…" / מנחם לס

לא יכולה להיות כותרת טובה מזו להגדיר את טים דנקן, בחירה מס' 9 של צוות THE ATHLETIC, שלדעתי הוא היום צוות הכדורסל הטוב בנמצא עם הולינג'ר וסם אמיק, שני כתבי הכדורסל שאני מעריך היום כמספרי 1, 2, במדיה האמריקאית:

NBA 75: At No. 9, Tim Duncan was an inexplicably subtle, dominant force and the heart of Spurs’ title teams

אין אפשרות לתרגם את הכותרת. INEXPLICABLE? "באופן שלא ניתן להסבר". SUBTLE? עדין? כן, משהו קרוב לזה אבל לא זה. אז בואו נישאר עם inexplicably subtle, , כי בשקט שלו, ברצינות שלו, במשחק נטול חיוכים ורה-רה הוא באמת היה הכוח הדומיננטי של הספארס בשלוש אליפויות בשנות ה-2000, ואליפות אחת ב-2014.

משך 19 עונות טים דאנקן, 'THE BIG FUNDAMENTAL' היה המטרונום של מצויינות. הוא לא שינה את משחקו בצורה ניכרת עם שינוי המשחק לעבר 'סמול בול' כי עצם נוכחותו באזור הצבע הבטיחה לספארס ריבאונדים, נקודות, ועוגן ל-CONSISTENCY שלא היו הרבה כמותו. רצית דאנקן? קבלת דאנקן כמעט באותה אדרת מלבד מדים של 'בית' וחוץ', כשהוא עומד ביציבה המיוחדת רק לו, וזורק את המיד-ריינג'ים שלו בעקביות, עליונות, החלטיות, ושיטתיות שלא היו הרבה כמותן בכל תולדות ה-NBA עם יוצאים מין הכלל כביל ראסל, מייקל ג'ורדן, או אוסקאר רוברטסון: שחקנים שמשך כל הקריירה שלהם שיחקו בערך אותו דבר, וליריב אף פעם לא הייתה תשובה ל'אותו דבר' שלהם.



כמובן שב-NBA היו שחקנים אחרים גדולים, אבל מעט מאד בהתמדה ובשיטיתיות של דאנקן. מה הייתה גדולתו? את זאת אני חייב להכניס באותיות ענק:

HE WAS DOMINANT WITHOUT BEING OVERWHELMING

הוא היה אמין מבלי למשוך יותר מדי תשומת לב. לפעמים הוא נראה כזה ישנוני שרצית להביא לו כרית לשים בה את ראשו, אבל ברגע הנכון בו הישנוני חייב היה להפוך לפעיל, הוא הפך – INSTANTLY – לנמר. אבל ככל שהוא היה טוב – מצויין…הטוב ביותר בתפקידו שהיה מין קומבינציה של סנטר/פאור-פורוורד – הוא אף פעם לא היה ההצגה המגרה ביותר ב-NBA. מייקל ג'ורדן עם סקוטי פיפין ודניס רודמן, או שקיל וקובי בריאנט הביאו את כל היפים והיפות למשחק. דאנקן, טוני פרקר, ומאנו ג'ינובלי? הם הביאו את החושבים והרציניים למשחק. הטבלואידים לא מצאו עניין בדאנקן ושות' כי הם לא הניבו את הכותרות, את המשפטים, ואיש מהם גם לא היה אמריקאי. דאנקן נולד וגדל ב-  Saint CroixU.S. Virgin Islands בקריביים.

לדאנקן היו שתי אחיות בכירות, שריל וטרישיה, ואח בכור סקוט שעשה קריירה מוצלחת מאד בסרטים וסינמטוגרפיה. אחותו טרישיה הייתה אלופת האיים בשחייה (וייצגה את האיים באולימפיאדת סיאול, 1988) וטים החל לשחות בעצמו, וכה הצטיין עד שכבר בגיל צעיר הגיעו סקאוטים ממכללות אמריקאיות 'לבדוק אותו'.

בגיל 13 מכה שפגעה בו בעוצמה רבה: אמו ניפטרה מסרטן שד. לפני מותה היא ביקשה לשמוע מטים שהוא יסיים 4 שנות לימודים בקולג' אמריקאי שיציע לו מילגה, אבל 'שיסיים עד קבלת התואר'. טים הבטיח לה. השאר היא הסטוריה: טים החל לצמוח (עד גובה 2.11 מ'), שינה את עדיפות הספורט שלו לכדורסל, שיחק 4 שנים באונ' ווייק פורסט וסירב לכל ההצעות לעבור ל-NBA לפני סיום לימודיו כפי שהבטיח לאמו, ואז 4 אליפויות בסן אנטוניו ספארס.

הוא הגיע לספארס, קלע כבר בעטנת הרוקי 21 נק' עם 12+ ריבאונד, וזכה איתם ב-4 טבעות.

התלונות שלי עליו, הטענות שלי עליו, ההטלות דופי, המחאות, והנרגנות ששפכתי עליו משך שנים היו, אולי, המחמאות הגדולות ביותר על משחקו:

"כן…הוא מנצח…אבל הוא כל כך משעמם!"

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
128 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
דוקטור רזי הופמן
09/02/2022 2:42:52

תודה מנחמנו
הביג פונדמנטל באמת נראה דיי משעמם חיצונית בגלל המבע הדיי קבוע שלו.
בהחלט מגיע לו להיות בעשירייה הראשונה.
נדמה לי שהיו לו 5 אליפויות, הראשונה עם האדמירל רובינסון בסוף שנות התשעים?
המשחק באמת היה משעמם אבל מאד יעיל, מיילא המידריינג'ס אבל הוא היה אמן הקרש סל. זה הסל הכי בטוח וסולידי שלו.
כשרוצים ללמד איך עושים קרש-סל צריך רק לשים את הפנים של טימי, זה מספיק.
🙂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

היה ענק אבל לא הייתי משלם שקל כדי ללכת למשחק שלו. משעמם את השועלים

ata98
ata98
09/02/2022 14:53:44

חרטא. האיש מנע מלברון 2 אליפויות, היית משלם יפה מאוד כדי לראות את זה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  ata98

צודק זה הייתי משלם. גם נתן לו אחת שלא היה צריך לתת לצערי או יותר מאנו עם החרבון מהקו.

פה איתמר
פה איתמר
09/02/2022 6:51:58

תודה מנחם
הוא זכה ב5 אליפויות

דוקטור רזי הופמן
09/02/2022 7:08:16

יפ, נכתב לעיל

MacLeod 1
MacLeod 1
09/02/2022 7:06:46

תודה דוק.
אחד השחקנים היעילים, ווינר ויעיל באופן קטלני

Smiley
09/02/2022 7:07:16

ה-PF הטוב בכל הזמנים מבחינתי

שחר אלוני
09/02/2022 12:15:07
Reply to  Smiley

לא פאוור?

שחר אלוני
09/02/2022 23:22:01

ראיתי עכשיו שכתבת פאוור, סבבה

thetroll
thetroll
09/02/2022 18:50:18
Reply to  Smiley

מסכים

Tzafriros
09/02/2022 7:33:31

איך שחקן ששיחק כל הקריירה בסופר טימס יותר גדול מקובי? בדיחה. תמיד העדפתי את קרל מאלון עליו

PhillySpecial
09/02/2022 8:09:34
Reply to  Tzafriros

אלוהים ישמור צפריר אתה חייב לדחוף את קובי לכל דיון וכל שיחה?
הוא כולה ג'אמל מאשבורן משודרג וחייב שני שליש מהצלחות הקריירה שלו לשאק

דוקטור רזי הופמן
09/02/2022 9:04:14
Reply to  PhillySpecial

חחחחחחחחחחחחחחחחח, אתה אמיתי?
ג' משבורן? כולם שומעים אותי צוחק מהמשרד חושבים השתגעתי.

PhillySpecial
09/02/2022 9:11:24

אם שעשעתי אותך קצת רזי אז עשיתי את שלי, יונייטד הרי לא תשפר לך את מצב הרוח

דוקטור רזי הופמן
09/02/2022 12:53:39
Reply to  PhillySpecial

לא תשפר אבל יש לי נחת מהקבוצות האחרות אז זה מתקזז.

etayef
etayef
09/02/2022 8:26:13
Reply to  Tzafriros

יותר אמ וי פי
יותר פיינלס אמ וי פי
הייתי אומר שיש לו קייס

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  etayef

לא היה בחיים מלך סלים פחות נק THE BIG BORING

Jonathan
09/02/2022 10:13:49
Reply to  Tzafriros

זה שמאנו, פארקר וקוואי התגלו כענקים ממש לא הופך את הקבוצה לסופרטים – הם נבחרו בדראפט ולא יובאו מקבוצות גדולות אחרי שכבר הצליחו.

Tzafriros
09/02/2022 10:25:15
Reply to  Jonathan

אני לא מכיר אף אחד פה שהיה מרכיב קבוצה ובוחר את דנקן לפני קובי

Jonathan
09/02/2022 10:27:20
Reply to  Tzafriros

הייתי בוחר את דאנקן לפני קובי

פיני
09/02/2022 10:50:50
Reply to  Jonathan

גמני

עגל
09/02/2022 13:00:00
Reply to  Jonathan

גם אני
🙂

PhillySpecial
09/02/2022 10:57:57
Reply to  Tzafriros

אני הייתי בוחר את דאנקן ועוד שלוש מאות שחקנים לקבוצה שלי לפני קובי

גיא רוזן
09/02/2022 11:00:44
Reply to  Tzafriros

סליחה,
אבל בלי למצמץ. דאנקן.

asaf
09/02/2022 12:29:12

ברור שבוחר את דאנקן קודם וזה כאוהד לייקרס

Pistons
Pistons
09/02/2022 12:40:36
Reply to  Tzafriros

גם אני הייתי בוחר בדאנקן. הוא עשה מה שצריך כדי לנצח בלי פוזות ורעשים. בנוסף, ידע לזוז הצידה כשהיה צריך ולתת לשחקנים מסביבו לפרוח.

חגי "התותח" ניסני
09/02/2022 14:28:00
Reply to  Tzafriros

גם אני. מעכשיו צפריר תצטרך בכל פעם להגיב "אני מכיר רק X אנשים שמעדיפים את דאנקן על קובי"

Tzafriros
09/02/2022 15:17:20

כל מי שבחר בדנקן ימיו כג׳נרל מנג׳ר ספורים. בקרוב כולכם ללשכת האבטלה. קובי היה מביא תארים בכל קבוצה שהיה מגיע הוא ווינר שגם יביא ניצחון וגם יהפוך את חבריו לקבוצה לטובים יותר

עגל
09/02/2022 15:48:46

גם האח הצעיר שלי מעדיף את דאנקן. אבל הוא התלבט אז תוסיף ל-X רק 0.7 ולא 1 שלם.
תודה.

NFS
NFS
09/02/2022 21:46:32
Reply to  עגל

חחח..
גם אני הייתי בוחר בדאנקן

etayle
etayle
09/02/2022 15:11:25
Reply to  Tzafriros

לא מעדיף את שניהם, אבל לבחור אחד מבין שניהם? טימייי.

MacLeod 1
MacLeod 1
09/02/2022 10:19:24
Reply to  Tzafriros

מקווה,שיש לך פופקורן

שחר אלוני
09/02/2022 12:16:22
Reply to  Tzafriros

לא חושב שהיה שם סופרטים, פארקר ומאנו אחלה שחקנים אבל זה לא שבקבוצה אחרת הם היו סטארים. זה התלכיד.

dror2
dror2
09/02/2022 7:36:44

שחקן מדהים. בהרבה משחקים שראיתי הוא אפילו לא היה נראה השחקן הכי טוב על המגרש, אבל פעם אחרי פעם הוא פשוט עשה מה שצריך כדי לנצח.
זוכר את ההתפרצות של עם הטחת הידיים בפרקט והמגבת על הראש אחרי שתי החטאות מסנטימטר בגמר 2013. הרגע הכי אמוציונלי שראיתי ממנו. הדגיש את האדישות שהוא שידר עד אז.

עמיחי קטן
09/02/2022 7:46:18

תודה מנחם.
לדעתי, דאנקן היה השחקן הטוב ביותר של הספרס בכל אחת מ-5 האליפויות שלהם – כולל אלו שבמאצ'-אפ הספציפי של הגמר הוא אפשר לג'ינובלי (פיסטונס 2005) ופארקר (קאבס 2007) לבלוט וגם כולל 2014, שם הם הסתדרו די בקלילות בגמר, אבל כשהיה צריך בגמר המערב הכדורים המכריעים הלכו לדאנקן.
אם בהקשר של קובי, עליו כתבת אתמול, ההשוואה הסגנונית היא לג'ורדן, אז דאנקן מבחינתי זה הדבר הכי קרוב לקארים.

פיני
09/02/2022 8:06:34

+1000

המשגיח
09/02/2022 8:17:30

מדויק

asaf
09/02/2022 8:26:13

תודה מנחם. אהבתי ממש את ההקבלה שעשית לקארים עמיחי. הדירוגים הללו תמיד סובייקטיבים מאוד, אצלי דאנקן הוא טופ 5 ה-PF הכי גדול לפחות מאלו שראיתי כולל מאלון ובארקלי. והשני לג'ורדן שאני בונה סביבו קבוצה, וכן הוא היה משעמם נורא אבל אחד השחקנים הכי יעילים שיש ובשני צידי המגרש, נוטים לשכוח האיש נבחר 15 פעמים לאחת מחמישיות ההגנה של העונה.

פיני
09/02/2022 10:50:17
Reply to  asaf

מסכים

שחר אלוני
09/02/2022 12:17:10

מסכים עמיחי.
קארים או ביל ראסל לייט

Tzafriros
09/02/2022 15:15:04

מאנו נשדד ב 2005. היה הטוב בספרס בפיינלס

עמיחי קטן
09/02/2022 16:25:07
Reply to  Tzafriros

בסדרת הגמר עצמה זה היה צמוד, אבל לאורך העונה והפלייאוף נראה לי די ברור שדאנקן היה טוב יותר

etayef
etayef
09/02/2022 8:21:43

היה גם שחקן הגנה מעולה בשיאו, שחקן שלם.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
09/02/2022 8:23:54

הענק הלוחש.
תודה רבה על הטור

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
09/02/2022 15:00:06

ראה תגובה 21.

יהלי אולמר
09/02/2022 8:35:29

אני ושאר אוהדי הספרס חייבים לו המון. אולי הוא משעמם, אבל הוא המנהיג השקט הכי טוב שהיה בכדורסל, אולי בספורט. פשע שהוא לא לקח את שחקן ההגנה של העונה פעם אחת. לא פלאשי אבל מסוג האנשים שבאים לעבוד ולא באים לעבודה. תודה רבה מנחם.

עגל
09/02/2022 13:02:48

דירוגי שחקן ההגנה של העונה מוטים מאוד לדעתי כלפי פורוורדים וגארדים

הגופיה של יואינג
הגופיה של יואינג
09/02/2022 8:48:54

לימד אותי המון כפרסונה ספורטיבית.
אתה (ולא רק אתה) אומר משעמם, אני אומר השראה. הוא הזן מאסטר האמיתי. צבע הבסיס שחיבר והדגיש את כל הגוונים סביבו.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אבחנה יפה מאד

Berch
09/02/2022 10:00:46

שחקן מעולה, אישיות משכמו ומעלה.
פרפורמר עלוב, קומיקאי חידתי, סלע יציב, ומשעמם למדי.

האמת שהוא מסוג הטיפוסים שחבריו לקבוצה יאמרו "דאנקן ? משעמם ? הוא קורע אותנו מצחוק בחדר ההלבשה, מפציץ בדיחות בקצב. וכשהוא מתחיל לדבר על משהו… הו הו…. אי אפשר לסתום לו את הפה"
אבל אולי אצל הביג פונדמנטל זה אחרת
🙂

אלכס דוקורסקי
09/02/2022 10:03:32

מנחם, תודה רבה. מהספורטאים החביבים עליי מכולם.

Jonathan
09/02/2022 10:16:35

תודה מנחם. בהחלט בחירה ראויה ומיקום ראוי לשחקן הזה.
מודה שהוא באמת היה די משעמם לצפיה, אבל היה לי קשה שלא לחבב אותו.

dekel
dekel
09/02/2022 10:17:54

תודה . בשיאו המקצועי היה אחד הטובים בהכל אבל באמת משעמם . אבל השיא שלו מבחינתי היה אחרי הירידה האישית שעזר לבנות את ספרס 2014 הקבוצה היפה בהיסטוריה מבחינתי

גיא רוזן
09/02/2022 11:04:40

הסיבה שההשוואה לקארים כל כך נכונה היא שגם דנקן אפשר לשחקנים אחרים לפרוח לצדו.
אני חושב שחלק מהקרדיט צריך להגיע לרובינסון שהציג את אותה תכונה לא אנוכית.
.
הבורג במרכזי בשושלת הכי לא צפויה בתולדות ה-nba.
טופ 10 קל.
.
תודה, מנחם.

שחר אלוני
09/02/2022 12:20:09

👍

אוהד ס"א
09/02/2022 12:08:08

זה ברור לכם שאני בוחר את דאנקן על פני קובי בכל מצב.
משעמם זה מצויין.
דאנקן הוא הדבר הכי קרוב לביל ראסל, העז שלי, וראסל אמר את זה: זה שמביא בסוף את התוצאות.
בתקופה של ראסל היה את וולט, אולי האתלט הכי מדהים בהסטוריה של המשחק. שחקן של 100 נקודות למשחק, 50 בעונה, ועדיין בסופו של בכל המאבקים ביניהם ראסל ניצח ומאזן האליפויות עומד על 11-2 !
אני חושב שהסיפור של דאנקן טרם סופר (ולא בטוח אם יסופר):
– התואר שלו בפסיכולוגיה ואיך הדבר השפיע על המשחק שלו.
– האמירה שלו נגד ג'ורדן וההבנה שהוא וקובי יהיו יריבים לעד (למרות כבוד עצום)
– סיפור הגירושין הסנסציוני שלו וההאשמת אשתו בהיותו גיי בארון
– הפציעה שלו בברך שמנעה ממנו רלוונטיות בשנים 2009- 2011
– ההורדה שלו לספסל בפוזישן האחרון מול מיאמי ב- 2013 במשחק מס' 6, והיחסים עם פופ לאחר מכן.
– פרשת האימון שלו בספרס (אני עדיין אל מבין מה קרה שם בינו לבין פופ).

שחר אלוני
09/02/2022 12:19:45
Reply to  אוהד ס"א

מסכים,
מזכיר את קארים וביל ראסל. ראסל לדעתי הגואט.
אגב, לווילט יש 3 אליפויות

עידו גילרי
09/02/2022 12:26:16

אחת בסיקסרס אחת בלייקרס

שחר אלוני
09/02/2022 13:34:24

תודה על התיקון, אבדוק את עצמי

שחר אלוני
09/02/2022 13:36:38

לגמרי 2, לא יודע למה זכרתי 3

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
09/02/2022 14:59:25

אולי בגלל 69' שבו הלייקרס היו פייבוריטיים ועם משחק מכריע בבית.

עידו גילרי
09/02/2022 15:02:49

כן, כי הוא בטח זוכר את זה כאילו זה קרה אתמול.

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
09/02/2022 17:16:05

עידו, אפשר לשכוח את הבלונים על הגג?

עידו גילרי
09/02/2022 17:27:12

איבדת אותי…

NFS
NFS
09/02/2022 22:01:39

הוא מתכוון לסיפור הידוע על הלייקרס שכבר הכינו את הבלונים בתקרת האולם (ובסוף נותרו שם כמובן..).

עגל
09/02/2022 13:06:26
Reply to  אוהד ס"א

+1000
משמעמם? למי שאוהב לראות כדורסל חכם ונכון הוא לא היה משעמם בכלל. בלי שאגות ובלי צעקות, מקסימום גלגול עיני עגל . . .
אולי לשמעון הוא היה משעמם.
אחד השחקנים האהובים עלי בכל הזמנים, גם במשחק עצמו וגם בתמהיל המדהים עם מאנו ופארקר. הייתי מוכן להיות זבוב על הקיר בחדר ההלבשה או בנסיעות ארוכות. זאת שלשה עם הרבה ניסיון חיים ואיי קיו.

dror
dror
09/02/2022 12:34:24

מי שבוחר את קובי הווליום שוטר והאנטי-מנהיג לפני דאנקן הוא רפה הבנה מוחלט. האחד אוברייטד בטירוף השני אנדרייטד. בעיניי הוא גם לא משעמם דאנקן מעדיף לצפות בו מאשר בהירובול פי אלף. ביהס להגנה מנהיגות יעילות…ביהס לכדורסל. ענק ענק ענק. אפס אגו. נטו וינריות. הספרס שלו היו בעיניי ההצגה הכי טובה בעיר. והיה לנו קובי משודרג משלנו- מאנו האחד והיחיד. הפלאש והמובים של קובי+חוסר אנוכיות. שלמות. דאנקן הוא אולי הראשון (אחרי מייקל אולי) שהייתי מתחיל אתו קבוצה. וכן….הוא אכן היה קורע בחדר הלבשה. מנהיג ענק וטופ עשר בוודאות. לבחור בקובי לפניו זה אולי רק כדי למכור חולצית לטינאייג'רז רפים כמו גבינה 3%. קובי…תנו לי את הכדור וזוזו הצידה. אני ואני ואני ואני….מזכיר את לברון. רק שלברון הרבה יותר טוב. אם לקובי היה מאית מהאופי של דאנקן היו לו עוד 3 טבעות על הידיים. או מאית מהאופי של גורדן (להבדיל…ובכל זאת). עאלק קובי. גיב מי אברייק.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  dror

להשוות את מאנו לקובי זה כמו להשוות אותי למאנו 🙂
טימי לא יכל לעשות אני ואני ואני כי לא היו יכולות לכך. היית נרדם בספה או במושב על הפרקט במשחקים שלו.
היה שחקן טוב בהחלט, טופ 10 גם זורם אבל קובי זה כמה רמות מעליו, ליגה אחרת

dror
dror
09/02/2022 13:00:55

על מה אתה מדבר? בא לכל משחק ונתן 20-25 נקודות באחוזים מצוינים, 11 ריבאונד והגנה עילית. לא היו לו יכולות לכך? אתה משכתב את ההיסטוריה…אני נרדם מלראות את קובי משחק עם עצמו. משעמם. דאנקן כמה רמות מעל קובי.

עגל
09/02/2022 13:07:42
Reply to  dror

+1

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
09/02/2022 13:07:05

זה נשמע כמו מה שהמעטת ממרדונה בהתחלה.

דאנקן היה בסגנונו כוכב על לא פחות גדול מקובי ועם אופי יותר טוב ויותר יציב יחסית.
מעולה בשני צדי המגרש לא פחות מקובי, שחקן חכם ומגוון לא פחות מקובי אם לא יותר, מנהיג לא פחות גדול אם לא יותר, וינר לא פחות גדול.

בין דבריך למציאות אין כל קשר!!!

dror
dror
09/02/2022 13:10:10

דרך אגב טריי ראיתי אותך משחק בוידאוזששלחת מזמן מזמן…אתה לא קרוב. תבדוק מה קובי חשב על מאנו אולי תשנה דעתך. אחכ תחזור לגמר הליגה 2005 מול דטרויט ותראה סןפרסטאר משתלט על סדרה וקובר את אחת מקבוצות ההגנה הכי קשוחות אי פעם עם שלל דאנקים שלשות יורוסטפים אסיסטים ועוד כהנה וכהנה מובים לא הגיוניים בעליל. ג'ורדן הלבן אקיצר…

עמיחי קטן
09/02/2022 12:40:45

אי אפשר להעריך גם את קובי וגם את דאנקן?
זה חייב להיות אחד נגד השני?

dror
dror
09/02/2022 13:03:59

אפשר בהחלט…קובי שחקן מצוין. רק צורמת לי ההשוואה…יש בכדורסל יותר מנקודות ודאנקים. אתה יודע…יעילות, מנהיגות, שיפור האלה שמסביבך. לא סתם האחוזים של קובי בקריירה דלים. הוא פשוט זרק המון וקשה. לא סתם דאנקן לא גרם למאנו רובינסון או פארקר לחפש קבוצה אחרת בגלל האגו שלו…זה נזקף לרעת קובי. מה לעשות? אנמ לא הייטר שלו מעריך אותו מאד אבל לטעמי דאנקן טוב ממנו בהמון.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
09/02/2022 13:08:40
Reply to  dror

האחוזים לא דלים בכלל אל מעל 45% מהשדה שזה טוב לשחקן חוץ. בשביל שחקן כמו דאנקן אחוזים כאלו דלים אך לא לשחקן בעמדה של קובי.

פיני
09/02/2022 13:52:26

יש כאלה שאצלם זה משחק סכום אפס.
אחרי הכל מדובר ביריבים מושבעים שחלקו בעשור אחד, שבע אליפויות. וכן, היה ויכוח מי גדול ממי.

אוהד ס"א
09/02/2022 15:29:11

מצטער חביבי, זה חייב להיות אחד נגד השני. עלו 2 אסכולות משחק שונות, 2 תפיסות שונות של מנהיגות, זה לגמרי שונה

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
09/02/2022 15:39:12
Reply to  אוהד ס"א

לא מסכים בכלל. לדעתי בריאנט ודנקן היו מסתדרים נהדר בקבוצה אחת ואפילו מסכנים את כמות האליפויות של ראסל.

פיני
09/02/2022 20:53:28

גם אני חושב ככה

עמיחי קטן
09/02/2022 16:26:09
Reply to  אוהד ס"א

ברור שיש הבדל ביניהם, אבל זה לא אומר שאי אפשר להעריך את היכולת של שניהם ואת התרומה שלהם לענף, בלי קשר לשאלה מי לדעת כל אחד מהמגיבים כאן הוא טיפה יותר

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
09/02/2022 13:02:29

הגידו כן לדאנקן!

כדורסל מושלם ויסודי,
התקפי והגנתי,
והכול בשקט מופתי.

הגידו כן לדאנקן!

מנהיג ווינר גדול
בלי לקרוא כתרנגול.
היסוד הגדול
בלי להשמיע קול.

הגידו כן לדאנקן!

הענק הלוחש
את פעולותיו ביצע באופן הטוב ביותר שיש
ומדויק כמו במדע,
ואנו זועקים: תודה לך אגדה!!!

dror
dror
09/02/2022 13:05:45

חחח מעולה הציפור…מצחיק וסופר מדויק. הכוכב/טיממיייט האולטימטיבי. החבילה הסופר שלמה. אנדרייטד עדיין.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מעולה!!!!

עגל
09/02/2022 13:08:47

ביג פונדמנטל.
לו ירבו כמותו

golan
golan
09/02/2022 13:41:17

תודה רבה מנחם
הפאוור הכי טוב במשחק
בגלל אישיות. מנהיגות. שיפור אחרים. הגנה. יעילות. החוכמה.
לא השתעממתי לראות אותם. ב 2014 נתנו מופת של כדורסל בגמר.
בוחר אותו בדראפט רק אחרי מייקל, קארים, לארי בירד, ומג'יק, (אולי ראסל – לא ראיתי אותו)

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
09/02/2022 13:58:23
Reply to  golan

עניין של שיקולים. אמנם בארקלי לא הוביל קבוצה לאליפות אך למי שהיה בעידן מייקל היה קשה יותר להשיג אליפות ובארקלי היה פאוור אדיר בגובה של גארד כשהוא קלעי טוב ויעיל יותר משמעותית וריבאונדר גדול יותר עם כ-15 ס"מ פחות והיא שחקן חכם לא פחות. אצלי הוא הפאוור הגדול בכל הזמנים כשדאנקן שני.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
09/02/2022 13:58:53

*והיה שחקן חכם לא פחות

Pistons
Pistons
09/02/2022 13:41:36

תגידו, דאנקן לקח 4 אליפויות? לא 5?

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
09/02/2022 13:48:58
Reply to  Pistons

5

פיני
09/02/2022 13:49:33
Reply to  Pistons

חמש

עידו גילרי
09/02/2022 13:50:52
Reply to  Pistons

V

עידו גילרי
09/02/2022 13:51:46
Reply to  Pistons

five

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
09/02/2022 14:24:12
Reply to  Pistons

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
09/02/2022 14:25:36
Reply to  Pistons

אור
אור
09/02/2022 14:33:16
Reply to  Pistons

00000101

עידו גילרי
09/02/2022 14:36:13
Reply to  אור

ניצחת…

אור
אור
09/02/2022 14:39:20

רק מחכה להזדמנות להכניס תגובה גיקית

עידו גילרי
09/02/2022 14:43:37
Reply to  אור

כבר מתגעגע?
אתה מוזמן לחזור…

אור
אור
09/02/2022 14:44:26

לטכניון?

עידו גילרי
09/02/2022 14:46:58

לאלמה מאטר, כן.

אור
אור
09/02/2022 14:50:24

הספיק לי כרגע 🙂

עידו גילרי
09/02/2022 14:59:14

עוד אחד לסטטיסטיקה…

Pistons
Pistons
09/02/2022 19:15:45
Reply to  אור

הייתי אומר לך לרשום לך באקסדסימל אבל 5 זה קל יחסית לבינארי במקרה הזה

פיני
09/02/2022 14:05:30

טימי בעיני הוא טופ חמש (אבל אני משוחד… האוואטר שלי יוכיח וגם הקבוצה שאני אוהד).
שחקן שלקח פרנצ'ייז כושל ונידח לפסגה, 19 עונות, 19 עונות של פלייאוף, של קבוצה תחרותית, קונטנדרית, שלקחה חמש אליפויות והפכה למותג.
שחקן שלם ויסודי, חכם מאוד, מנהיג נהדר, עם יד רכה מחצי מרחק, חוכמת משחק ברמה הכי גבוהה, יופי של תנועה בפוסט ובשיאו, ראינו ממנו דומיננטיות אדירה בשתי הרחבות. הקרש סל שלו, היה אומנות בלתי ניתנת לעצירה, הוא נבחר 15 פעמים לחמישיית ההגנה, ווינר לא קטן ובעיקר, שחקן נטול אגו.
שחקן שלא העמיד את עצמו מעל המועדון ולא האפיל עליו, נתן לאחרים לצמוח (אם כי היה לו מורה טוב – רובינסון) ולפרוח בלי שום הפרעה.
מודל לשחקן. אגדה.

Jonathan
09/02/2022 15:00:42
Reply to  פיני

לא טופ 5 אצלי – אבל בהחלט הפאוור פואוורד הכי גדול בכל הזמנים. וכרגע בפער על מי שמאחוריו (כיום לדעתי יאניס לפני מאלון).
אז אם מתעקשים שבירד ולברון צריכים שניהם להישאר בסמול – דאנקן בחמישיית כל הזמנים.

dror
dror
09/02/2022 16:27:25
Reply to  פיני

כל מילה פיני. ויונתן. הייתי בוחר להתחיל אתו מועדון לפני כולם. הוא מביא הגנה ריבאונד מנהיגות קלאץ התקפה. מביא שקט למועדון כפי שראינו. יציבות ועמידות בלתי נתפשות. נדמה לי שהכי קל ומשתלם לבנות סביבו. אולי רק בירד וגורדן מתחרים אתו בזה.

קפיץ
09/02/2022 14:24:37

אף אחד לא השתמש בחלון כמו טימי. כסף בבנק https://www.youtube.com/watch?v=lcZLLZU0OzI&ab_channel=NBA

etayle
etayle
09/02/2022 15:08:32

אני רואה את השם של קובי בהשוואה מול דאנקן,
מה ההבדל ב TS והאפקטי ביניהם? תבדקו לא הרבה. אז לטעון שדאנקן יעיל, וקובי הרבה פחות, זה הטייה שאין לה ממש אחיזה במספרים.

dror
dror
09/02/2022 16:33:23
Reply to  etayle

לא יודע לגבי אחיזה בסטטיסטיקה…יודע שאם שחקן אחד משחק הרבה הירובול והוא בול הוג האחרים לידו מאבדים בטחון ורצון ורמתם יורדת. בטח אם אותו אחד לא סופר אותם מנטלית ולא מסוגל להנהיג אותם. בדיוק ההיפך מטימי. שקלע משטף המשחק והיה פשוט חלק אינטגרלי מקבוצה. זה הבדל עצום בעיניי.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
09/02/2022 18:17:30
Reply to  dror

מי הם כל השחקנים האלה שהבטחון והרמה שלהם ירדה מלשחק ליד בריאנט?

NBA בדם
09/02/2022 17:47:06
Reply to  etayle

הנוסחא שאני עובד עלייה (לקראת סיום), משקללת יעילות עם תפוקה וזה בדיוק מה שאתה מחפש.

אבג
אבג
09/02/2022 16:10:43

שחקן ענק
טופ עשר ללא ספק.
רמה דומה לקובי ושאק לדעתי. ביניהם הייתי שם לפני קובי ואחרי שאק כמו בדירוג הזה.
מבחינת יכולות לא בטוח שהוא יותר טוב מגארנט למשל. שזה רק מוכיח כמה הסיטואציה מכתיבה את המיקום ההיסטורי שלך.
בסופו של דבר היכולת של שאר השחקנים בקבוצה משפיעה לא פחות מהיכולת שלך. שים את קובי או דאנקן במינסוטה ואף אחד לא זוכר שהיו שחקנים כאילו בכלל

dror
dror
09/02/2022 16:28:59
Reply to  אבג

אבל גארנט זכור מאד לטובה. אחד האהובים עליי ביותר ושחקן ענק בעיניי.

אבג
אבג
09/02/2022 17:05:56
Reply to  dror

זו בדיוק הנקודה.
אף אחד לא ידרג אותו טופ 10
דוקא בגלל ההשוואה לדאנקן – יכולות סך הכל דומות, פשוט קבוצה לא טובה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  אבג

שתי אפשרויות:
.
א. אתה צודק. בדיון על מה היה קורה אם טימי היה במיני וגארנט בספרס הוא ארוך שנים.
.
ב. חלק ממה שדאנקן עשה זה ליצור את הקבוצה סביבו. כלומר הוא השפיע על שאר המשתנים במשוואה ולא רק שימש כמשתנה מרכזי, אבל נבדל, במשוואה.
.
מה נכון? לא יודע, אבל לתחושתי זה יותר קרוב לב. מאשר לא. אין הוכחות, אבל זו התחושה שלי כששאר המשתנים במערכת – פופ, טוני, מאנו ורבים אחרים – מספרים עליו.

אבג
אבג
09/02/2022 20:25:18

זו היתה רק דוגמא. באופן כללי הסיטואציה משפיעה על הדירוג ההיסטורי.
חוץ מזה אף אחד לא יכל להצליח במינסוטה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

סיכום מצוין מנחם, תודה רבה. שחקן יחיד ומיוחד, בעיקר במובנים שקשה להצביע עליהם. מסכים עם אס"א דלעיל – שהסיפור המלא שלו טרם סופר, ולא במקרה לדעתי – הוא לא רק אדם סגור אלא גם דמות שקשה לדייק אותה.

thetroll
thetroll
09/02/2022 18:54:11

בוא נגיד שבראשמור כשמחלקים אותו לפי עמדות הוא הפוואר פורוורד הטוב בכל הזמנים אין לי ספק בזה. בחמישיה של כל הזמנים (מתחילת שנות 80 אני חא מכיר את שנות ה 60 70). ואני מסכים איתך שיש לו סיפור מורכב מתחת לחזות המשעממת הזאת.
איש מיוחד ללא ספק ושחקן ענק. הסמל של הספרס לאורך כל הדורות.

thetroll
thetroll
09/02/2022 18:56:43
Reply to  thetroll

דרך אגב מה שמעניין לגביו זה שאין ויכוח כמעט בין האנשים שהוא ה 4 הגדול בכל הזמנים. נדמה חי שהיה פה סקר בהופס ש 90% בחרו בו. אף שחקן כולל מייקל לא נמצא כל כך עמוק בקונצנזוס כמוהו לגבי העמדה.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
09/02/2022 18:59:17
Reply to  thetroll

מלבד זה שיש שיטענו שהוא בכלל שיחק סנטר רוב הקריירה

thetroll
thetroll
09/02/2022 21:51:25

הוא שיחק 4 בטח בימים הגדולעם של תאומי המגדל . דברים נדבקים אתה יודע.

John
09/02/2022 19:29:36

טים דאנקן לא היה משעמם. הספרס היו משעממים. רובינסון, דל נגרו ואייברי ברדלי זה פיהוקון. שון אליוט עוד היה נחמד מדי פעם. אבל הם היו אחת ההתקפות הדוחות באחד מתקופות הנפל הגדולות התקפית בליגה. הייתי רווק מלא בזמן פנוי ורוב הקבוצות בתחילת שנות ה-2000 היו מזעזעות התקפית. נשארתי ער לכמה קבוצות בלבד: הסוניקס שלי, המאבס, הקינגס, הסאנס ולפעמים הלייקרס אם היה בא לי להתעצבן. כדורסל של השאר כלל בעיקר אייסו אחרי אייסו אחרי התקפות בצבע.
.
טימי דווקא היה מגוון, ושומר ומוסר מדהימים. אבל הספרס התחילו לשחק כדורסל יפה רק מ-2008 וחלק מהעונות הכי יפות שלה הלכו לבזבוז מכיוון שהם נפלו בפלייאוף. אבל 2014 כשטימי כבר בחצי קלאץ התקפי אבל עדיין עוגן הגנתי נהדר הוא היה חלק מהמכונת כדורסל הכי מהנה שהגיע מזה שנים. לרוע מזלם הווריורס והת'נדר דחקו אותם החוצה כשטימי בקושי מגייס עוד כוחות לעונותיו האחרונות

thetroll
thetroll
09/02/2022 21:52:22
Reply to  John

העולם בגדול היה משעמם אחרי מייקל.

thetroll
thetroll
09/02/2022 21:52:38
Reply to  thetroll

עד שהגיע סטף.

ירון, החלום
ירון, החלום
23/02/2022 19:32:50

בס"ד
תודה רבה מנחם.
טים הוא רוצח שקט….