יומן קבוצה- מיאמי היט/ אורי הדר

היעדרויות ממושכות, שחקנים אנונימיים, מבול של שלשות והירו אחד. העונה של מיאמי היא מסע מופלא של אחת מהקבוצות הכי לא מוערכות בליגה.

בסרט 'הסנדק' מחליט דון קורלאונה, ראש משפחת המאפיה, להוריש לבנו הצעיר ביותר את האימפריה שלו. עמוק בתוך מוחו המבריק של פאט ריילי, אני יכול לדמיין שזה בדיוק מה שהוא חפץ בו- להוריש את האימפריה שבנה בסאות' ביץ' ל'בנו', אריק ספולסטרה. העונה, יותר מתמיד העבודה שעשו ריילי-ספולסטרה, והג'נרל מנג'ר שנמצא במועדון 7 שנים, אנדי אליסבורג נראים לעין. ההיט היא מערכת משומנת, שהקבוצה והכדורסל הם הלב והמרכז של הקבוצה. התחושה היא כמו של קבוצת פוטבול אצל מיאמי- "Next man up". כאשר קוראים במספר שלך, אתה מתייצב. קשה לחשוב על עוד קבוצות דומות אליה בליגה כיום, אולי רק גולדן סטייט, שהיא בכלל גרסא שמחה יותר של ההיט. הם לא מדויקים כמו פיניקס או מרגשים כמו הווריורס, ובכל זאת למיאמי יש את כל התבלינים לריצה ארוכה בפוסט סיזן.

החמישייה המובילה של ההיט: לאורי-טאקר-באטלר-רובינסון-בא, שיחקה 210 דקות ו 16 משחקים סך הכל עד כה העונה, ומציגה נט רייטינג מרשים של 11.5. הדגש הוא על ההגנה, כאשר ההיט מאפשרים ליריבותיהם בדקות הללו רק 93.8 נקודות ל 100 פוזשנים. התוספת של לאורי הורגשה מהמשחק הראשון, לא רק ששיחק הכי הרבה דקות מבין הכוכבים של הקבוצה, גם היכולות ניהול משחק ושינוי הקצב נכנסו לד.נ.א. של הקבוצה מיריית הפתיחה.

הקבוצה מדורגת במקומות הגבוהים בהרבה פרמטרים חשובים: רייטינג הגנתי והתקפי, אחוזים מהקו וגולת הכותרת- מקום ראשון באחוזים לשלוש העונה. בשל היעדרויות ממושכות של האולסטארים של הקבוצה, מיאמי בהנהגת ספולסטרה ביצעה ניסוי כלים בכל פרמטר על המגרש: תחילה הפציצו לשלוש בחודש דצמבר וינואר, כולל שבירת שיא השלשות במשחק של המועדון נגד מוליכת המערב פיניקס סאנס עם 22 שלשות, ללא באטלר ובאם. תוך כדי הריצה המרשימה הזו, צוות האימון של ההיט שינה את תוכניות ההגנה על בסיס מי היריבה- מול טריי יאנג או גארדים דומיננטים אחרים יבחרו לבצע בליץ בפיק אנד רול, גם אם השומר של החוסם אינו הכי קל רגליים. לעתים ישנו לסכמת ה'דרופ'- כאשר השומר על החוסם בפיק נ' רול מחכה לשחקן עם הכדור יותר לכיוון הטבעת, מה המאפשר לשאר השחקנים להשאר ברוטצייה שלהם, ולגארדים החמקמקים והנוקשים של מיאמי לעבור את החסימה. גם כאשר נעשה שימוש בחילופים מתמדים או אזוריות, הרוטציות של מיאמי תמיד במקום.

הדוגמא הטובה ביותר היא הנתון על קיילב מרטין- לNBA יש סטטיסטיקה חדש שנקרא AVERAGE ON BALL DEFENSIVE PRESSURE SCORE- ציון לחץ השומר על הכדור. מרטין מדורג במקום הרביעי עם 74.5 (הערת צד- דני מיודיענו מדורג במקום השני!). אמנם הרשימה מכילה שומרים טובים וגם פחות, אך האינדקציה כאן מראה בעיקר על המאמץ של שחקני ההיט.

בהמשך ישיר לקיילב מרטין, העבודה שהמועדון עשה בשנים האחרונות בזיהוי פוטנציאל של שחקני קצוות הוא נפלא. ממרטין, לצמד הגארדים סטרוס ו וינסנט, לסנטר הטורקי עומר יורצבן. אפילו פיג'יי טאקר שהיה נראה כמו הצל של עצמו מבחינה התקפית בשנתיים האחרונות, תופר שיאי קריירה בנקודות, אחוזים מהשדה ושל אסיסטים. המיצוי של הסגל בשל ההיעדרויות הממושכות, גורמות לחוקר ה-NBA המצוי לחשוב פעמיים כשחושבים על צמרת המזרח. הכאוס שבו שרויות יריבות הקבוצה מסאות' ביץ', מעלות את ההימור כפליים, במיוחד סימני השאלה סביב ברקולין ופילדלפיה. היציבות שמראה מיאמי היא בדיוק מה שצריך לחפש במועמדת לאליפות שצריכה לנצח ארבעה סיבובים רצופים בפוסט סיזן. השילוב של לוח הזמנים הקל יחסית עד סוף העונה, ככל הנראה מה שיוביל יתרון ביתיות ובריאות של לאורי ובאטלר בהחלט נראים כמו המנייה הבטוחה ביותר לצאת מהמזרח.

רועי ווינברג, אחד מעורכי האתר ועורך בערוץ הספורט, אוהד את מיאמי שנים ארוכות. שאלתי אותו מספר שאלות על הקבוצה ועל התקרה שלהם העונה. "התקרה יותר גבוהה ממה שחשבתי, אבל לדעתי לא תלויה בהכרח במיאמי. מילווקי וברוקלין בריאות לחלוטין רמה אחת מעל המזרח, ולכן מיאמי תעצור ברגע שהיא תפגוש אחת מהן". עוד הוא הרחיב: "ההגנה והעומק משמעותיים, אבל בפלייאוף זה אחרת ושם צריך לראות כמה שחקנים באמת יכולים לשחק. לא יהיו 11 בפלייאוף, אבל העומק הזה כן יכול לאפשר לספולסטרה להקפיץ אנשים מהספסל". לגבי השינוי הסכמתי שהוזכר לעיל, ויינברג היה זהיר יותר: "קשה לדבר על שינוי סכמתי בהתחשב בכל ההעדרויות. לכן אני גם לא יודע אם אפשר לקחת יותר מדי מהעונה של מיאמי עד עכשיו: באם, לאורי ובאטלר שיחקו 289 דקות ביחד בחצי עונה, זה מעט מדי. מיאמי תמיד רצתה להגיע לזריקה הטובה ביותר ובפלייאוף שעבר לא הייתה קליעה בכלל. עכשיו יש המון קליעה, גם בעונה שדאנקן רובינסון לא בדיוק פוגע בה. אני חושב שנראה אותם משחקים יותר בפנים, בעיקר שיש את באם, אבל זה סימן מעולה להמשך".

לפני העונה, כתבתי את הפריוויו שלי למיאמי עם המון אופטימיות. הסיבה העיקרית הייתה המשכיות, ובעיקר כל הנתונים שאספתי על טיילר הירו. אפילו חזיתי שיהיה השחקן השישי של העונה, והוא כרגע בורח עם התואר הזה. ווינברג שפך אור על ההתקדמות של הירו: "אני חושב שהירו בעיקר התבגר. הוא מזכיר את השחקן שהיה בבועה עם הרבה פחות פוזות ממה שהיה אז או בעונה השנייה. הוא לא שינה משהו קיצוני במשחק, הוא פשוט בוגר וחכם יותר. האחרון שזכה בשחקן השישי של העונה אחרי 3 שנים או פחות בליגה היה ג'יימס הארדן, הירו עכשיו בסוף העונה השלישית. מוקדם לדעת אם הוא יתפתח למשהו כזה, אבל כרגע הוא עושה בדיוק מה שההיט צריכה שהוא יעשה..".

סימני השאלה סביב הקבוצה, הם הגיל והבריאות של לאורי לאורך זמן, והחוסר יציבות שמראה רדאנקן רובינסון, איש ה90 מיליון דולר. גם על השאלות הקשות הללו, רועי השתדל לענות מדויק. לגבי לאורי:"לאורי השחקן הכי טוב של מיאמי העונה, כי הוא משחק הכי הרבה זמן. חשבתי שהוא יקלע יותר ואני מקווה שזה עוד יקרה בהמשך העונה, אבל הוא עושה את הדברים הנכונים בעיקר מבחינת ניהול המשחק וההגנה". על הצלף שבא והולך: " דאנקן רובינסון יחסית מאכזב, אין ספק. הוא התחיל את העונה רע ויריבות מתמקדות בו יותר כשאין את לאורי ובאטלר לידו, אבל אני חושב שנראה חזרה לאחוזים. מקווה שיהיה יציב יותר, אבל אם יש גם את סטרוס? נסתדר."

העננה המרחפת בליגה ובמיוחד סביב המזרח, נותנת למיאמי ואוהדיה סיבה לאופטימיות. אך לאור ההסטוריה הארוכה, הגנים של המועדון הוא לא להסתכל מה קורה בחוץ, אלא להתמקד פנימה ובעיקר. ובכל זאת, הסנדק יושב אי שם במשרד האפל והמעוטר שלו, מסתכל מסביב ומחכך בידיו- אליפות מזרח שנייה בשלוש שנים, ושביעית ב17 שנים, והצ'אנס בלזכות באליפות הרביעית שלו בסאות' ביץ' נראה כמו התסריט האופטימלי בסרט 'הסנדק' שלו.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. מעולה אורי. אני יותר אופטימי עכשיו ממה שהייתי לפני כמה ימים, החמישייה נראית נהדר ביחד. מקווה שאולי יהיה איזה טרייד קטן או שיצליחו להביא שחקן ביי-אאוט וגמר או אליפות לגמרי אפשריים בהתחשב בזה שהנטס נראים מזעזע. יהיה מדהים אם יקחו, זה מאוד מאוד פתוח

    1. תודה רועי! לא חושב שינסו להתחזק, אלא בעיקר להשאר בריאים. אנחנו ניהיה פה ביוני לגמר פיניקס-מיאמי ונחכך בידינו…..

      1. תודה. את התירוץ של סיבות אישיות כבר ראיתי. רק שאף פעם לא ברור מה הסיפור ובאמת ההיט אטמו את זה יפה.
        וזה נגמר? (כלומר אני משער שסוף טוב לא יהיה לזה)

  2. מעולה, אורי
    הם מפתיעים ללא ספק, אבל לדעתי יותר כי המזרח חלש מאשר כי הם חזקים.
    לא יעברו סיבוב שני בפלייאוף. אשמח להתבדות

    ההשוואה של ריילי לדון קורליאון מבריקה (את סצינת דלי הקרח אפשר להעביר לסנדק 4 בקלות)

    1. מר לס, מי כמוך יודע שלפעמים פחות זה יותר.. בקבוצה הזו השלם גדול מסך חלקיו, ואת הסצנה של דלי הקרח אפשר להפוך לגטורייד כאשר יזכו באליפות המזרח, ואולי אחר כך באליפות הנבא.
      תודה!

  3. תודה אורי. המון אופי יש אצלכם בהיט (הלוואי על פילי). רועי צודק לגבי נושא העומק של הקבוצה, בפלייאוף הרוטציה מן הסתם תתקצר אבל עדיין טוב שיש על מי לסמוך בספסל. ההגנה פשוט נהדרת ואני מהמר שיהיה לכם גמר מזרח השנה

  4. אני לא מאוד מופתע מהם כי היו בגמר לפני שנתיים והתחזקו בלאורי
    קונטנדרים – בנויים טוב, מאמן טוב, נסיון.
    לא כשרוניים ברמה של ברוקלין אבל כמו שברוקלין נראים, למה לא?

  5. תודה אורי ורועי,
    קבוצה קשוחה ואיכותית. תלכיד מאומן שמפיק יותר מכל שחקן שמגיע אליו. רואים כמובן את האיכות של סגל האימון והניהול גם.
    מיאמי בריאה תהיה קשוחה בפלייאוף.
    הבאקס כנראה עדיפים על מיאמי לאחר שהתגברו בפלייאוף האחרון על מה שנראה כמו מחסום פסיכולוכץגי מולם לאיר פלייאוף הבועה.
    חוץ מהבאקס יש 2-3 מערביות חזקות עבורם וזהו לדעתי.

    1. תודה שחר,
      בהינתן בהגרלה הנכונה (ברוקלין ומילווקי באותו צד), המזרח של מיאמי להפסיד.
      לגבי העתיד, אין ספק. מיאמי בנויה לשנים הבאות הצורה נהדרת, אם רובינסון יחזור קצת לעצמו ולא יהיה ברטאנס, החוזה שלו עלול להיות מויעל במקרה של שינוי הסגל.

  6. ההיט כרגיל בשנים האחרונות חיים על הגאפ בשלשות – זה הופך אותם לגיעים לקבוצות כמו הבאקס והבולס שיטווחו אותם.

  7. מעולה אורי. קבוצה מצוינת. באמת קשה לראות אותם עוברים את ברוקלין או שיקאגו בריאות אבל לך תדע. ספולסטרה ממשיך למצב את עצמו מדי שנה בטופ 5 של הליגה, אני מאלה שחשבו שהוא רק יהיה בובה על חוט של לברון ומאז האכיל אותי המון כובעים.

  8. שאלה טובה..בטוח שהוא יצטרך לפחות אחד מהצמד קיירי את הארדן מתפקד. האם קיירי יכול להכנס לכושר במצב המשחקים החלקי שלו, האם הארדן יתגבר על המשבר שלו, ימים יגידו, עוד לא ממהר להספיד אותם

  9. כתבת מעולה אורי, תודה רבה
    קבוצה סימפטית מאוד מאז שלברון עזב. טאקר נותן עבודה השנה, כיף לראות אותו חוזר לעצמו אחרי שכמעט נהפך לנון פקטור התקפי

  10. החשש שלי הוא ג'ואל אמביד. כמה שאבאם אדבאיו טוב, הוא פאור-פורוורד שמשחק סנטר, ואם אמביד יתקע יתד תחת הסל מיאמי בצרה. משך כל שנותי במיאמי (12) הם היו הקבוצה שלי, ואני עדיין מסמפט אותם מאד. עוד בעחחה? כשדנקן רובינסון תופס יום ותופס יד – הוא לא מחמיץ. אבל אם זה לא יום שלו, הוא לא מסוגל לקנות סל. אם הוא יהיה חם משך כל הפלייאוף מיאמי מסוגלת להגיע לגמר המזרח ואז אלוהים גדול. תודה אורי

  11. מיאמי ההימור שלי למקום בראשון בעונה הסדירה במזרח לא מאכזבת בנתיים למרות שסבלה מהמון חיסורים אבל מי בעצם לא? זו קבוצה שאי אפשר לעשות מולה סל קל חייבים כל הזמן לעבוד מולה היא מאוד מאוזנת ומאומנת ויש לה כשרון הרבה מעל מה שאנשים מעריכים.
    חוץ מהגנה יש לה מחלקת סקאוטינג שמוצאת כל עונה אנדרפטד פליירס טובים אתה אף פעם לא יודע מי יצוץ מהספסל שם וזה יפה בליגה שרטב הקבוצות דואגות להפסיד עונה שלמה בשביל אעזה ציון שאחרי כן משמין מנחת. השנה צצו שם סטרוס ויוצרבן שנתן גיבוי טוב לבאם כשהיה חסר. אבל מצד שני בפליאוף כשקבוצות יבואו להילחם באמת יהיה להם יותר קשה. בכל מקרה זו קבוצה שהיא סוג של וויחד קארד אין להם תקרה ואם החסד ינוח עליהם בפליאוף הם יכולים ללכת הכי רחוק שיש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט