קובי בריאנט ניבחר למס' 10 / מנחם לס

1.מספר 10 הוא קובי בריאנט, שההקרבה והאדיקות שלו למשחק מגדירים את הקריירה האייקונית שלו בלייקרס

זהו מאמר קצת מבולבל. העתקתי חלקים ממאמרו של סם אמיק מה- THEATHLETIC על קובי, וחלקים כתבתי בעצמי. אל תקראו זאת כסיפור אחד מאורגן ההולך מתחילה עד הסוף. פשוט תקראו חלקים-חלקים. בכל חלק תגלו את המיוחד שהיה בקובי: אובססיה מחלטת למשחק, למצויינות, ולנצחון!

ממשיכים בספירה הגדולה של 75 השחקנים הטובים ביותר ב-NBA ב-75 שנות קיום הליגה.

לא חייבים ללכת רחוק יותר מהצהרתו של קובי על הכדורסל והוא, כשחקן. ניתן לכנות זאת כ'מנטליות של ממבה':


When it came to basketball, I had no fear. … I wasn’t scared of missing, looking bad, or being embarrassed. That’s because I always kept the end result, the long game, in my mind. I always focused on the fact that I had to try something to get it, and once I got it, I’d have another tool in my arsenal. If the price was a lot of work and a few missed shots, that was OK.” — Kobe Bryant, “The Mamba Mentality: How I Play.”

כשבריאנט החליט לתלות את נעליו במשחק האחרון הבלתי נשכח נגד הג'אז, משחק בו הוא קלע 60 נק' ב-50 זריקות, דווין בוקר היה בן 9. 'ממבה' היה גיבור ילדותו. בינואר 26, 2020 כשההליקופטר בו היה בריאנט נוסע עם בתו בת ה-13 ג'יאנה, ו-7 נוסעים אחרים נפל בעת סערה בדרום קליפוניה והרג את כל נוסעיו, בוקר ניכנס לחנות להתבעת טאטו, ובחר בשתי מילים שקובי שלח לו כשדווין החל להראות מי הוא: "BE LEGENDARY". שתי מילים אלה חרוטות על זרועו. קובי הוא גיבורו הבלתי מעורער של דווין בוקר, כמו של אין ספור צעירים מתקופתו.

שנתיים עברו מאת שקובי נהרג, אך ה'ממבה מנטליטי' נשארה עד היום ב-NBA ושחקנים מדברים עליה כאילו הוא עדיין איתנו ושומר שהמנטליטי שלו תמשיך לדרבן שחקנים צעירים להגיע לגבהים שאחרים לא מאמינים שישנה אפשרות שיגיעו אליהם.

הנה קטע שסם אמיק כתב על ה'ממבה מנטליטי' של קובי:

F

Mamba Mentality… as if he’s still preaching the power of perseverance with that fiery look upon his face. His defiant spirit, that irrational confidence in one’s self that served him so well during those two decades of dominance, is carried on now by premiere players who started studying him when they were young. What’s more, it’s the distinctive trait that landed him at No. 10 on The Athletic’s list of 75 greatest players of all time!

סך הכל של חייו של קובי תמיד יהיה DIVISIVE: הבן של 'JELLYBEAN JOE' ופם בריאנט מפילדלפיה שלקחו את בנם איתם לאיטליה כשהאב שיחק כדורסל מקצועני, וחזרה למריון היי. קובי תמיד היה טיפוס שונה, עוד לפני המקרה עם עובדת המלון – תביעה שהסתיימה מחוץ לבית המשפט – כשקובי -שהתנצל וכנראה שילם הרבה כסף למתלוננת – טוען שזה היה "פשוט מקרה של שני אנשים הרואים סקס בצורה שונה". בתחילת נשואיו לוונסה, ומשך תחילת נשואיהם שהניבו 4 בנות מקסימות, היו לו בעיות בנשואין שנראה היה שהתפשרו משך הזמן. הכשרון שלו הניב לו OSCAR, והוא היה תומך נילהב ב-WNBA, כשהספורט אקדמי שהוא פתח 'ממבה ספורט אקדמי' הפך למוסד יקרתי ביותר דווקא לבנות, ולא לבנים.

המיני קמפ שהוא פתח ב-2019 הפך ל-STUFF OF LEGENTS (https://theathletic.com/1246266/2019/09/27/inside-kobe-bryants-invite-only-mini-camp-and-how-it-all-came-together/https://theathletic.com/1246266/2019/09/27/inside-kobe-bryants-invite-only-mini-camp-and-how-it-all-came-together/)

קובי מוכן היה להוכיח לכל העולם שיש בו הרבה יותר משחקן כדורסל, ופרס אוסקאר אחד לרשותו לפני גיל 40 היה פתיחה ראוייה לקריירה מבטיחה רבות גם בכדורסל וגם באומנות.

אבל את קובי נזכור כמובן כשחקן כדורסל, שלרבים הוא-הוא המייקל ג'ורדן שלהם:

  • Fourth all-time in scoring (33,643 points, behind Kareem Abdul-Jabbar, Karl Malone and LeBron James)
  • Fourth in playoff scoring (5,640 points, behind James, Jordan and Abdul-Jabbar)
  • Second all-time in All-Star appearances (18, tied with LBJ and behind only Abdul-Jabbar’s 19)
  • Four All-Star game MVPs (tied with Bob Pettit for the all-time lead); posthumously, the trophy was named after him
  • Eighth in regular-season minutes (48,637), fourth in playoff minutes (behind James, Jordan, and Abdul-Jabbar)
  • Eleven All-NBA first-team selections (tied with Karl Malone for second most, behind only James’ 13)
  • One-time MVP (2007-08, when he averaged 28.3 points, 6.3 rebounds and 5.4 assists per game)
  • Two-time scoring champ (2005-06, when he averaged 35.4 points per game; 2006-07, when he averaged 31.6)
  • Nine All-Defensive first-team selections (tied with Kevin Garnett, Jordan and Gary Payton for the most in league history)
  • One of 10 players to average at least 25 points, five rebounds and four assists during a course of a career
  • His 81-point outburst in Toronto on Jan. 22, 2006, was the second-highest scoring game of all time, trailing only Wilt Chamberlain’s 100-point game that came three decades before

The Mamba Mentality

סם אמיק מספר על שני ריאיונות שהיו לו עם קובי, אחד על הסלטיקס והשני על דווייט האוארד. ה'ממבה מנטליטי' נשמעת בכל אחד מהם:

ממבה על הלייקרס והסלטיקס

Bryant, discussing the state of the Lakers and, more specifically, then-Lakers big man Dwight Howard in a conversation we had on Jan. 26, 2013:

“For us to have a team that’s confrontational and on edge brings out the competitive spirit of everybody else, you know what I’m saying? If everybody is just relaxed and happy-go-lucky and this, that and the other, then that’s the personality we’ll have as a team. And then you run into a team that’s a confrontational team, and it’s like a bus. That’s what happened to us in 2008. Everything was really easy for us, real smooth. …Everybody liked each other. And then we got to the Finals (against Boston), and we ran into a bus. The Celtics – those motherfuckers just beat the shit out of us (in six games).”

ממבה על הסנטר האוארד שיש לו או אין לו את זה:

“Yeah (Howard can fit in that). I don’t wonder (that) anymore. It’s just a matter of learning. It’s a process for him. He wants to be one of the greats of all time, and to do that you have to learn from the greats of all time – be it Bill Russell, be it Shaq. I mean Shaq was a moody, temperamental dude. So if you watch all the big men who have come before, you start to see a common denominator. Wilt (Chamberlain) — God Bless him — was phenomenal, but he didn’t have it. Russell and (those) guys win (repeatedly) — Jordan, Magic, myself. You’ve got a little asshole engine. … I’m a problem solver. I try to figure things out, come hell or high water.”

קובי היה כל כך INTENSE שלפעמים זה גרם לקונפליקטים בקבוצה:

From O’Neal to Howard to his years-long attempt to turn Gasol into a ‘Black Swan,’ Bryant’s tension with teammates was typically rooted in the belief that they weren’t approaching the game with the necessary level of aggression or commitment. And when it came to his work ethic, the stories about his maniacal methods were never in short supply.

On that four-airball night in Utah that ended his rookie season, for example, Bryant would later share that he went straight from the Los Angeles airport to Pacific Palisades High to shoot until sunrise.

אובססיה לאימונים:

You hear those stories of him waking up at 4 and 5 and people getting to the gym and he’s already finished his workout. And you hear those stories at a young age about your senior in your high school class, and some of those are stories and you know they’re fabricated. But with him, like every single one of those stories is 100 percent true all the way through. I think that’s the difference between it. A lot of people have a work ethic, a lot of people put the work in and (focus) on their body and do that, but there’s little slippage here and there. The thing with him is there’s no slippage.”

Like Booker, DeRozan’s mastery of the midrange game had everything to do with the lessons learned from Bryant.

הם מספרים על קובי:

Man, it’s the relentless and countless, nonstop repetitions of doing the same thing over and over and over and over,” DeRozan said of Bryant’s impact on his routine. “So when you are in those situations, it doesn’t feel like nothing new. You don’t feel rushed. You don’t feel panicked. And it comes with time, continuously doing the same thing over and over, working on something over and over and over and over. And so it becomes damn near redundant.

But it becomes second nature, in muscle memory. Your mentality, your mind, the confidence, just continuously working on your skill. Late nights, early mornings throughout the days, days when you don’t feel like doing anything. I got a lot of that mentality from Kobe.”

Mentor role

קובי מדסקס את יחסיו עם מייקל ג'ורדן:

Bryant, during his final season on Feb. 21, 2016, discussed his relationship with Jordan:

“When I came into the league, and matching up against him, what I found … is that he was extremely open to having a relationship — a mentor relationship. And giving me a great amount of advice, an amazing amount of detail, strategies, workout regimens and things like that. Seriously, I don’t think people understand the impact he has had on me as a player and as a leader.”

עבור קובי, מייקל ג'ורדן תמיד היה ה-GOLD STANDARD. עבור סטף קרי, דרוזן, ודווין בוקר, קובי היה מנטור, וידיד מבוגר

For Bryant, Jordan was always the gold standard. The lifelong goal. He had those six titles. The GOAT status. Every shot and move you could imagine. The flight patterns. Bryant wanted to replicate all of it.

But he wasn’t just chasing a basketball ghost. No, as Bryant would reflect on more as he grew older, his relationship with Jordan had started early and evolved from there. That deep connection was there for all to see when Jordan gave a tearful speech about his friend at Bryant’s memorial service.

Yet for much of Bryant’s career, he kept his peers at bay. His focus was on the fear factor, the intimidation that he always tried to inspire in his opponents. There was no better example of this than his famously distant relationship with LeBron James, one that would only become more meaningful very late in his career.

Over time, though, Bryant had begun to give back in much the same way Jordan had with him. And if you were a young player who was deemed worthy of respect by Bryant, that was enough to make you stick your chest out. Or, as was the case with Curry, your butt.

For Curry, it was the Bryant ass pat in a 2014 preseason game that most believed was his hat-tip moment. Bryant had been hounding him down the floor, bullying him so much that Curry even stumbled as they crossed the half-court line.

He caught himself with his right hand, somehow keeping the dribble alive. Then came the right elbow into Bryant’s gut, the not-so-subtle shove creating just enough space for Curry to fire away. Splash.

“Whooaaa, from the other county,” Lakers announcer Bill Macdonald said on the call. “And Kobe slaps him on the behind, gives him a smile and says, ‘That’s good shootin’ kid.’”

Some 18.6 million YouTube views later, it’s clear the gesture sent an unmistakable message that Bryant thought highly of Curry’s talent. In Curry’s eyes, however, Bryant had made him feel like an elite player three years prior.

“It was my second year, and we were playing at Oracle and he was on the bench,” Curry said. “I did a dribble left and right in front of their bench and a little pump fake and then hit the shot off the glass. And they had the camera zoomed in on him, and he looked at me as I was going down the court and you could see him say ‘That MF-er is nice.’

“I didn’t see it in real time. I saw it afterward. He had said it under his breath and they caught him on the camera saying it and somebody sent it to me. It was dope. When I saw it, that was a ‘Wow!’ moment. It’s corny, but it was one of those when-your-idols-become-your-rivals type vibes. But it was awesome. He recognized my skill level, and I didn’t even really know who I was as a player, so that was another type of confidence builder. Like, I’m doing something right.”

Bryant left Booker feeling that same way, signing those “Be Legendary” shoes after their game on March 23, 2016, and spending 15 minutes talking with him. Curry had already become an MVP and a champion. But as Booker shared at the time, Bryant was already imploring him to knock the mighty Warriors from their perch.

He was just telling me, ‘Just keep working, you know? Never settle in this league. It’s up for grabs,’ ” Booker had told reporters. “He said, ‘You know, Steph and Klay (Thompson) — obviously they’re doing their thing right now, but the league’s up for grabs and just keep working.”

On that same night, Bryant would explain the way he viewed these relationships (היחסים בין קובי ודווין בוקר)

I think the most important thing about my career is being able to pass it on and have the next generation of athletes embody the same spirit and learn some of the same techniques and have that same mindset,” Bryant said. “That’s the coolest thing to me. Playing against Booker tonight, I mean he went straight to my move the first time he caught it. ‘You don’t have to beat me on my move man!’ But it was great to see. It was great to see because I remember I did the same thing with MJ.”

Three All-Star selections and a 2021 NBA Finals appearance later, and with the Suns currently having the league’s best record (42-10), Booker now takes great pride in the fact that he’s living up to those great expectations.

“I’m left with ‘Be Legendary,’” he explained in our chat. “That’s what I tell people. I don’t put a cap on any of the greatness of what’s possible. I don’t. It’s funny, I remember listening to an interview after I had 70 (points against Boston on March 24, 2017), and Kobe was talking on air and he says, ‘My favorite part of him having 70 is I asked (Booker), ‘Could he do it again?’ And he said, ‘I don’t see why not.’ And that impressed him. Hearing that little tidbit, it’s (a reminder that) I don’t put a cap on what’s possible and what I’m gonna do. I just continue to work.”

As for DeRozan, his most public mentorship moment with Bryant was something different altogether. One day after Bryant’s 39th birthday — Aug. 24, 2017 — he issued personal challenges via social media to famed rapper Kendrick Lamar (“revolutionize the music program at Centennial High School”), then-Boston Celtics player Isaiah Thomas (“make the All-NBA first team next season”) and DeRozan.

“I challenge you to rekindle a lost friendship from your youth in Compton,” he wrote to DeRozan, who was with the Toronto Raptors back then.

The meaning behind the message was a mystery to DeRozan — at least at first.

“If you ever know anything about him, he’d challenge you to the point where you’d question the question,” DeRozan said. “That was the beauty of him making you search and look deeper, (to find a) place of understanding of what the next test is for you.

“It led to something. But you think back to that, and you’re like, ‘Damn, I was confused when he brought that up. But you know, when something reveals itself later on, you’re like, ‘Damn, unconsciously this is happening and I didn’t even know it.’ … He’d always find different ways to challenge you.”Curry and Bryant converse after a game in March 2016. (Andrew D. Bernstein / NBAE via Getty Images)

Bryant, in February 2015, during our conversation about his documentary, “Muse”:

“As you get older, you start to understand. You start to have a broader perspective and understand that there’s greater growth to be had if you don’t just hold onto the discovery itself. If you share that discovery, then you wind up having an influence. It’s not saying, ‘Do this or do that,’ or ‘My way is the right way.’ The best way to do it is to say, ‘This is how I got here. This is my journey.’ And then leave it up to the viewer to interpret it however they see fit.”

When Bryant made that late-career decision to pull back the curtain, sharing his secrets with the NBA masses after all those years of being so guarded, it was a gift that so many of them will never forget. And the devastating fact that he’s gone, of course, means that those memories will be cherished even more than before.

For DeRozan, that means game-winning shots — like the ones he hit on back-to-back nights earlier this season when he became the first player in league history to achieve that feat — are followed by thoughts of Bryant’s influence. That was the case, he said, when he buried a one-legged three-pointer at the buzzer to beat Indiana on Dec. 26.

“The first thing I thought about was when (Bryant) hit the one-legged shot over D-Wade (on Dec. 4, 2009),” DeRozan said. “It’s just crazy. That’s kind of where I got my whole imagination from hitting game-winning shots was from Jordan and Kobe.

“It’s one of those moments where you think back to all the people who you watched do it and tried to emulate — whether it’s at a trash can, in the kitchen, whatever it may be.”

After Booker spent those 15 postgame minutes sitting with Bryant in 2016, he knew right away that he wanted more. So he leaned on a mutual friend: Robert Lara, the Lakers’ longtime security guard who was Bryant’s personal detail and has a long history with Booker’s alma mater, Kentucky, as well.

“(Lara) would always tell me, ‘Come hook up with Kobe! Come hook up with Kobe!’ And it never worked out,” Booker said. “But there was a couple of times where ‘G’ (Gianna) came to Phoenix for a couple of girls’ basketball tournaments, so I came by and met the team. I remember him putting the girls to bed and us getting some real time. Two, three hours, sitting down, glass of wine and got to break it down. We’re (talking) more off the floor. I met them at their hotel. It was just me, him and one of my good friends. Nobody else in the room. I feel fate (in that moment). I feel fate.

“It was everything. I kind of hold that conversation close, because it was just me, him and my homeboy (Mike, a childhood friend). It’s crazy. It didn’t feel real walking out. We talked about it before he even passed, like I can’t believe we got that time.”

הביקור האחרון של סטף קיירי

Curry’s last visit with Bryant had very little to do with the game. Their relationship had changed over the years, with the decade between them no longer relevant and the mutual admiration at an all-time high.

Bryant was three years into retirement by then, with a booming enterprise that inspired Curry, in large part, because of how it blended so well with who the former Lakers star had become. His love letter to the game that he wrote heading into retirement — “Dear Basketball”  — had become his award-winning animated short film. Bryant was the first African-American to win an Oscar in that category.  

He had his own company, Kobe Inc., and young adult novels that were produced through his Granity Studios. There was an ESPN show, “Detail,” in which he broke down tape of a new player on every episode. And the coaching — always, the coaching.

Curry, like so many players before him, simply wanted to learn more. And so they talked — one last time.

“I was in LA and had dinner with him and one of his business associates,” said Curry, who has two daughters and a son with his wife, Ayesha. “He was an open book. But I remember just sitting down and him taking me on a journey of what he had been doing before he retired, in that first year after he retired, and then what he was currently doing. All of it sounded amazing because it was true to him and authentic in terms of what story he was trying to tell, and what was important to him at that moment.

And a lot of it was centered around his kids, and the girls, so that was the most inspirational thing. … That was the last time I saw him in person.”


Career NBA stats: G: 1,346, Pts.: 25.0, Reb.: 5.2, Ast.: 4.7, FG%: 44.7, FT%: 83.7, Win Shares: 172.2, PER: 22.9

The Athletic NBA 75 Panel points: 1,003 | Hollinger GOAT Points*: 475.1

Achievements: NBA MVP (’08), 15-time All-NBA, 18-time All-Star, NBA champ (’00, ’01, ’02, ’09, ’10), Finals MVP (’09, ’10), Scoring champ (’06, ’07), Olympic gold (’08, ’12), Hall of Fame (’21), NBA 75th Anniversary team (’21) 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
200 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
א. מנור
08/02/2022 5:11:31

הטירוף (אותו היה רק למייקל בעידן המודרני ) זה מה שהפריד אותו מהשאר. לבוא לכל משחק,כל ערב,כל הצגה ולהשתגע רק לא להפסיד. בעייני לברון הוא השחקן הטוב ביותר בכל הזמנים אבל בלי הטירוף הזה גם התוצאות בהתאם.

dudvil
dudvil
08/02/2022 9:01:25
Reply to  א. מנור

אלוקים בשמים!!! האיש אנס!
די כבר עם הכתרים שקושרים לו, ולא שיש לי בעיה עם נרקסיסטים..אחלה ג'ורדן שבעולם אבל קובי אחרי מותו הפך להיות הכי צדיק בעולם…אשכרה עשו לו פסל במקום מותו כאילו נפל עם הפלוגה בזמן הפלישה הגדולה לל"א.
האמת וכל האמת היא שקובי מת מוות של עשירים..הוא היה אנס ולא מגיע לו אפילו 0.1 ממה שעושים עבורו, הוא ההוכחה לסגידה האבסולוטית לליצנים מקצועים…אם אתה אדם רגיל אז אוי ואבוי לך אנחנו נקרע אותך אם תעז לעשות רק להטריד (וככה זה גם צריך להיות!) אבל אם אתה נגיד ממש טוב בכדורסל או בספורט פופולרי אחר או אפילו יש לך קול ממש טוב אתה יכול גם לאנוס…
זהו סיימתי להקיא על הבן אדם
R.I.P kobi in my….

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
08/02/2022 11:09:04
Reply to  dudvil

בול.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

זה דירוג של the pathetic.
רק רפי הבנה מוחלטים יכולים לדרג את לברון דאנקן מגיק בירד וכל אלה לפני קובי. אנשי מחשב מהכורסא.

אור
אור
08/02/2022 9:10:38

מה קרה שעל שחקנים אחרים אתה יכול להגיב שעות ולמצוא תירוצים למה הם לא כאלה גדולים אבל שקובי אהובך מספר 2 בהיסטוריה (😂😂😂🤣🤣🤣) אתה לא מסוגל להסביר אף פעם?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אור

כבר הבאתי את הנימוקים בעבר בהרחבה עבור כל רפי ההבנה יחד במרוכז.
תבקש מטנש שימוש בתכנת הריגול בטוח שיאתרו (היום זה באופנה תכנת הריגול)

אבג
אבג
08/02/2022 10:15:08

תן דוגמא לאתר ששם את קובי לפני לברון

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אבג

אתר? זה לאנשי כורסא ומחשבים.

תקרא אצל השחקנים

אבג
אבג
08/02/2022 10:57:00

צודק.
לברון הגדול בעיני הצופים האוהדים והפרשנים.
קובי גדול בעיני מי? תן דוגמא לדירוג שחקנים של השחקנים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אבג

כבר הבאתי בעבר. חפש בתכנת הריגול. אין כוח לנבור שוב

אבג
אבג
08/02/2022 12:39:37

הדיעה של שחקן או שניים לא בהכרח מבטא את דעת השחקנים, וגם לא יותר חשובה מדעה של אנשים אחרים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

כמו שאמר פה פעם אדם חכם (גפרסון או דה שוט כבר לא זוכר) דעה היא כמו חור של תחת, לכל אחת יש אותה.
אבל אני מעדיף להקשיב לשחקנים ששיחקו איתו מאשר לאוהד כורסא מהבוקס סקור ויותר מזה לפני שניהם אני מעדיף להקשיב לדעתי

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

ההימור שלי בנוגע לדירוג שלהם בהמשך:
9 שאק
8 טימי
7 ווילט
6 לארי
5 מג'יק
4 ראסל
3 קארים
2 לברון
1 מייקל
.
הדירוג שלי בהמשך:
9 שאק
8 ווילט
7 לברון
6 טימי
5 מג'יק
4 בירד
3 ראסל
2 קארים
1 מייקל
.
תודה רבה מנחם

דוקטור רזי הופמן
08/02/2022 7:39:31

כמוני כמעט כמוך. לפחות בחמישייה אנחנו זהים.
קובי מספר 6 לברון 7 ראסל 8 וטימי 9
שאק? 10

etayef
etayef
08/02/2022 7:03:58

לא אוהב את השחקן הזה.
בלאק ממבה – כינוי שנתן לעצמו.
3 אליפויות שהיה לו חלק גדול בהן, אבל רשומות ע"ש שאק. הגיע לרמה גבוהה ביותר, אבל רק בסוף הקריירה.
סביר שבחוסר ההשתלבות שלו וברצון לדומיננטיות עלה ללייקרס בעוד 3 אליפויות.
לא שחקן יעיל במיוחד, ויעידו נתוני הסטטיסטיקה המתקדמים.
כאדם – ביצע את אחד הפשעים החמורים שאפשר לבצע, ולא נענש עליו – כל זה כשהיה נשוי, כן, גם זה ממבה מנטליטי?
סוף טראגי – קארמה איז א ביץ'
להגיד על אחד כזה שהוא מקור להשראה, אולי כדוגמא לאיך עם הרבה התמדה ורצון, והרבה כסף, אפשר להגיע להישגים, אבל צריך להתייחס גם למה שקרה בתחילת הקריירה.

tlv1983
tlv1983
08/02/2022 7:10:41
Reply to  etayef

1+

asaf
08/02/2022 7:47:38
Reply to  etayef

+200 וזה דווקא בתור אוהד לייקרס שבראיינט הסב לו לא מעט רגעי אושר ספורטיביים. מצד שני עד לברון לא היה שחקן לייקרס שעורר בי יותר דיסוננס מאשר קובי. הנסיון לאחר מותו "להלבין" אותו ולהציג אותו כחסיד אומות עולם תוך התעלמות ממעשה אונס שביצע מחליא בעיניי.

dudvil
dudvil
08/02/2022 9:42:09
Reply to  etayef

+10000000
מסתבר שאם אדם רגיל "רק" מטריד אפשר לנדות אותו או אפילו לכלוא אותו (וכך צריך להיות). אבל אם האדם הזה הוא שחקן כדורסל ממש טוב או בכל ספורט אחר או אפילו אם יש לו קול מוצלח הוא יכול גם לאנוס ואנחנו נבנה לו פסל במקום בו מת "מות גיבורים"…אהה סליחה מות עשירים. ואם איזה כתב יעיז להזכיר שהוא גם אנס יפוטר
בוז לתרבות הסגידה לליצנים מקצועיים

thetroll
thetroll
08/02/2022 17:10:37
Reply to  etayef

הוא לא ביצע שום פשע. הוא לא אנס. נטפלה אליו מישהי שסחטה ממנו כסף. הוא פשוט לא רצה להיות בסיכוי להתקרב לכלא ולא רצה שהדבר יטריד את מנוחתו. לברון מחתים בחורות לפני שהם נכנסות איתו למיטה. לקח. מנחם כתב על זה.
ממבה מנטליתי? מה הבעיה עם זה בדיוק? מה ההבדל בין זה לבין ג'ורדן שנכנס לחדר הלבשה של הקבוצה היריבה ואומר לכולם אני הולך לשים עליכם 50 נק היום ולא יעזור לכם כלום או בירד שאומר היום אני קולע היום רק ביד שמאל?
קובי הוא אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה. התשוקה. החיבור. היכולת. הכל היה שם. וגם תארים. 5. !!!
איך אפשר לשנמך את זה??? כמה אפשר לשקר לעצמנו?

Avri
Avri
08/02/2022 17:49:11
Reply to  thetroll

אין לי מושג אם זו תגובה אירונית או לא.

יהלי אולמר
08/02/2022 7:40:58

חושב שהוא נמוך מדי ברשימה, במינימום שלושה מקומות למעלה
אגדה אמיתית והטאף שוט מייקר הכי טוב בעולם לתמיד (יותר טוב ממייקל בזריקות קשות, דוראנט בגובה ומוטת ידיים לא פיירית שעושה לו את הכל קל מדי)

dudvil
dudvil
08/02/2022 8:51:38

סוף סוף תגובה נורמלית
פשוט הזיה בעיני איך מעלימים את האונס שביצע

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  dudvil

איזה אונס הוא ביצע ואיפה זה רשום? איפה הורשע? והיכן ההוכחות?
בעולם שכל המידע זמין נראה לך אפשר להעלים אונס?

יהלי אולמר
08/02/2022 10:47:23

לא משנה אם הוא ביצע או לא, הוא דאג לפרסום של כדורסל נשים, בין השאר דרך הבנות שלו, אז הוא לפחות חלקית כיפר על מה שעשה או לא עשה

האווי לאסוף
האווי לאסוף
08/02/2022 11:11:37

כן, אם יש לך מספיק כסף, כן

אבג
אבג
08/02/2022 12:27:30

הבאתי כבר בעבר:
https://sports.walla.co.il/item/3337467
זה שהכסף שלו וההטרדות של מעריציו את המתלוננת קנו את המשפט לא אומר שלא היה כלום

אבג
אבג
08/02/2022 12:28:37
Reply to  אבג

ופרסום כדורסל נשים לא מבטל אונס אפילו בקצת

פיני
08/02/2022 13:59:59
Reply to  אבג

שום דבר לא מבטל אונס😡

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אבג

המצאות של עיתונאי

asaf
08/02/2022 13:05:32

בוא שימון ברגע רצינות, ההליך הגיע למשפט אזרחי שברייאנט שילם לא מעט לסגור אותו. אתה תגיד יחסי ציבור ואני יגיד שכנראה שהוא יודע שיש אמת בדברי המתלוננת. עכשיו ברייאנט בסיטואציה הוא החזק ולראייה אפילו הדיון פה ,עבורו זו הייתה מכה קלה בכנף כמאמר רמטכ"ל לשעבר ,הנפגעת לעומת זה כמו שהזכירו כאן עברה שיימינג מוטרף ויש שיגידו סוג של פגיעה שנייה. בפגיעות מיניות אין רק שחור ולבן יש לא מעט אפור, דבר עם זוגתך ,דבר עם קולגות נשים שלך לעבודה, נשים שיקרות לליבך ותבין כמה זה מורכב.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  asaf

שוב אני חושב שקובי עשה בדיוק כלום, נאדה. מעריצה רצתה לשכב איתו ולסחוט כספים והצליחה. הוא שילם בחכמה. רק טיפש לא היה משלם, מי סומך על בית משפט? זו הדעה האישית שלי.

אבג
אבג
08/02/2022 14:08:15

אפילו קובי בעצמו אמר שכנראה לא הבין את מה שקורה שם כמו המתלוננת שזה חצי הודאה.
לא ברור לך שאם זה אתה העיתונאים מדברים אחרת, ושום פסלים ושום נעליים.
יש אינטרס ללקק

Jonathan
08/02/2022 13:15:17
Reply to  asaf

מכיר את סיפור המתנקש?
אני מאמין למתלוננת (ובלי קשר גם לא אהבתי את קובי כשחקן) אבל היה שם סיפור אחד שהוא גם מעניין והוא גם יוצא בו בסדר.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 14:39:02
Reply to  Jonathan

מה זה סיפור המתנקש?

Jonathan
08/02/2022 15:14:55
Reply to  Jonathan

פנה אל קובי מישהו והציע לו שהוא ייחסל את המתלוננת בשבילו.
יש דעות לכאן ולכאן על כמה קובי הניע את המהלכים וכמה צוות האבטחה ועו"ד שלו, אבל מפה לשם התברר שמדובר בעבריין על אמת והם העבירו את הפרטים למשטרה שסידרה לו אמבוש כשהזמינו אותו לסגור את פרטי העיסקה.

Avri
Avri
08/02/2022 17:53:20

שמעון, הבאנו לך פרטים כבר איזה אלף פעם – הבנאדם אנס ופצע והצוות המשפטי שלו עשו דברים נוראים אחרי המעשה. זה שאתה בוחר להגיב לעובדות עם תגובות מפגרות כמו "מה דם? היא בטח אהבה את זה חזק" כבר לוקח את הדיון מחוץ למחוזות הלגיטימי ודי נשבר לשמוע את השטויות שלך בנדון. קובי היה שחקן ענק ובנאדם חלאה. לא מבין למה זה עושה לאנשים בלאגן בראש לקבל את זה

דדי
דדי
08/02/2022 7:49:51

תמיד מדורג נמוך מדי אצל אנשי התקשורת. תמיד היה ותמיד יהיה.
אבל מי שצריך לדעת יודע את האמת.

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
08/02/2022 10:17:31
Reply to  דדי

תמיד מדורג גבוה מדי אצל אוהדי הלייקרס וטז"מ. תמיד היה ותמיד יהיה.
אבל מי שצריך לדעת יודע את האמת (שאין לו מספיק הישגים אישיים כדי להיכנס לטופ טן, והישגיו הקבוצתיים ברובם לא הגיעו כשהוא מספר אחד).

דדי
דדי
08/02/2022 11:04:55

אחת התגובות המטופשות שקראתי.
אם אתה לא מבין – תשאל.
ועכשיו לך לחפש מה לארי בירד שלך חשב על המקום של קובי בהסטוריה וההשוואה שלו לגדולים אחרים.

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
08/02/2022 11:13:41
Reply to  דדי

בין ההאשמות בפתטיות מהאשך, בהיותי מביך מברוך, בפאשיזם מהצל ובטיפשות ממך אני מרגיש נח.
.
וברצינות, מה הופך את אוהדי הלייקרס לכ"כ עיוורים ומגזימים לגביו?
.
יש הבדל בין "לא להבין" ל"לא להסכים". אמנם רוב האתר שכח את זה, אך מקווה שלא כולם.
.
ה-mvp האחד בעוכריו. השנים במרתפי הפלייאוף גם. סוף הקריירה הבזיוני גם. שחקן ענק, שחקן על, אינספור סופרלטיבים, קילר, מה שאתה רוצה; אך כשאנחנו מדרגים את הטופ של הטופ עלינו לפצל שיירות, ובפיצול הזה קובי לא טופ-3, לא טופ-5, ולדעתי – גם לא טופ טן.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

mvp 1? הוא היה כמעט עשור השחקן הטוב בעולם. עם קוואמי וסמוש מי היה לוקח MVP? וכיצד? כנל מרתפי הפלייאוף, היי הוא לא הלך להקים סופר טימז 🙂

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
08/02/2022 12:11:23

באיזה עולם הוא היה השחקן הכי טוב כמעט עשור? באמת, באיזה? או שכמעט עשור זה שנתיים וחצי-3..

עגל
08/02/2022 12:33:49

האבליצ'ק אני מסכים איתך.
אני חושב שהמקום המאוד גבוה ומיוחד אצל קובי אצל הלייקרים הוא בגלל השנים הארוכות, המסירות הלא מתפשרת, והמקצוענות (גם ההישגים, כן)

דדי
דדי
08/02/2022 12:54:53

מי בוחר את ה mvp ?
מי קבע שנאש היה mvp בעונת השיא של קובי ?
.
מי לא ? השחקנים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דדי

עזוב MVP הוא היה השחקן הכי טוב בעולם בשנים האלה כמעט עשור ללא תחרות בכלל. מה הוא יעשה עם סמו/ש וקוואמי לברון ישר היה מטריד אותם או עובר קבוצה 🙂

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
08/02/2022 13:01:38
Reply to  דדי

דדי, אתה הרי יודע שלטופ-5/מאונט-ראשמור וכו' ולא מתקרבים עם פחות משלושה mvp, ויש שיגידו ארבעה.. אז גם אם נאש 'גנב' לו אחד(לדעתי הוא גנב יותר לשאקיל ולדירק בהתאמה, אך אלו זוטות) הוא לא שם. וזה כמובן הרבה מעבר ל-mvp הבודד.

דוקטור רזי הופמן
08/02/2022 13:06:55

ההתנשאות הזו….
אל תיקח אותה ברצינות.
איך ענה פעם מנחם לדדי?… רק למי שזוכר!

Tzafriros
08/02/2022 7:51:44

בשבילי קובי הגדול מכולם ואני אוהד לייקרס מתקופת מג׳יק. היה בו משהו אנושי שגרם לך לרצות כל משחק ושהוא היה טוב הוא היה הכי טוב. הוא גם לא שיחק עם בסופר טימס והראה בגרות מהר מאוד בליגה.

MacLeod 1
MacLeod 1
08/02/2022 12:06:42
Reply to  Tzafriros

לא שיחק בסופר טימס… תחשוב שוב באדי

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
08/02/2022 12:16:58
Reply to  MacLeod 1

ברור. ההגדרה לסופר-טימס משתנה, אבל זה בדרך כלל מוגדר כשלושה+ טופ-30-40 בליגה בקבוצה. לצורך העניין, הלייקרס של התריפיט כאילו לא נחשבת, אבל הייתה חזקה באותה רמה לפחות של הגדולות שבסופר-טימז, אם לא יותר.
מאידך..
מה לגבי 04 ו-13? זה שהנסיונות נכשלו נחרצות לא אומר שאלו לא היו נסיונות להקמת 'סופר-טימז'. ואם ב-04 הביאו רק זקנים, אז ב-13 הביאו את 'הסנטר הטוב בליגה בחמש השנים שלפני'. בקיצור, שיחק בסופר-טימז, שנכשלו.

Avri
Avri
08/02/2022 17:56:05
Reply to  Tzafriros

לא שיחק בסופר טימס?!? אלוהים כמה עיוור אפשר להיות. ואגב, גם עם שיחק לא מוריד מגדולתו כשחקן, אבל אפשר לנהל דיון קצת יותר הוגן וטיפה יותר הגיוני.

asaf
08/02/2022 8:09:41

הוא שיחק עם שאק בשיאו שהיה אחד השחקנים הכי בלתי עצירים בהיסטוריה בטריו הראשון. ועד אמצע הקריירה שלו ,זאת אומרת שתי האליפויות האחרונות די לא היו סביבו סופר טימס … בחייאת גם בשתי האליפויות האחרונות הלייקרס לא בדיוק היו חבורת נגרים סביבו עם גאסול כמספר 2 ואודום שהברגים היו סבבה יחסית לעצמו כמספר 3. בוא נגיד שנוביצקי סחב קבוצה הרבה יותר חלשה לאליפות , לברון סחב חבורת נגרים לגמר ב-2007 בעונה הרביעית שלו בליגה, וויד לקח אליפות ב-2006 עם שאק אומנם אבל זה כבר בתחילת הירידה שלו ולא בשיא כוחו כמו בשלוש האליפויות שלו עם קובי, הפיסטונס של 2004 שהפסיד להם היו אפורים כהים מבחינת מדד הכוכבות בטח עד אותה עונה. אני אוהד לייקרס ובעיניי ההאדרה של קובי מוגזמת.. הוא לא ברמה של מג'יק ,יודע מה גם בטח לא קארים וגם שאק אומנם לפרק זמן יותר קצר במדי הלייקרס גדול יותר ממנו …

אור
אור
08/02/2022 9:08:13

מקום ראוי בעיניי. זה ששלושת התומכים שלו למעלה מנמקים את זה שהוא הרבה יותר גדול "כי ככה" די מסביר את זה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אור

שלושת הגדולים כבר נימקו בעבר. היו הרבה דיונים על זה. אז זה לא כי ככה.

אבג
אבג
08/02/2022 9:11:42

אחד השחקנים שלא הבנתי את ההערצה אליהם מעולם.
מזה שנפ ף את מאלון באולסטאר
דרך זה שלא הסכים לחלוק עם שאק את התהילה
וכד האונס.
האופי האנושי הכי גרוע כנראה בתולדות המשחק.
בכדורסל נטו מקום עשירי זה סביר למרות שאת כוכבי שנות הששים והשבעים לא ראיתי אז קשה לדעת אם הוא באמת יותר טוב מג"רי ווסט או ביילור וכו.
בהשוואה עם שחקנים ברמה דומה כמו שאק דאנקן או אולוגואן הייתי שם אותו אחריהם רק בגלל האופי

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אבג

אופי מעניין תחת. אנחנו מדרגים כדורסל לא אופי מוסר או מי איש משפחה טוב. בכדורסל דאנקן לא קרוב ושאק היה מעט מידי בשיא.
המזל של כל רפי ההבנה שקובי בשיאו שיחק עם קוואמי וסמושי אחרת היו לו יותר טבעות ממייקל

אבג
אבג
08/02/2022 10:20:31

לדעתי קרובים ברמה. לקובי היו חסרונות בולטים לדוגמא בניהול משחק ובלי המאמן הכי טוב בכל הזמנים לא היה לוקח אליפות אחת.
הרבה מאוד משחקים חלשים (3 מ – 20 כזה)
לקח על עצמו גם כשהחטיא ומול דאבל טים מה שגרם להרבה מאוד החטאות בקלאץ
לא הניע אנשים ורב עם הרבה מאוד שחקנים ששיחקו איתו (לא מנהיג).
היו לו גם יתרונות, לדעתי קרוב ברמה למי שהזכרתי שהיו שחקנים גדולים עם חסרונות מסויימים.
בסופו של דבר כשהרמה קרובה קשה באמת להבדיל בין האקים לשאק (לדוגמא) אז לדעתי בין כולם הייתי שם את קובי אחרון

Jonathan
08/02/2022 11:03:30
Reply to  אבג

+1
על הכל

Avri
Avri
08/02/2022 17:57:47

שמעון אני מסכים איתך שאופי לא צריך להכנס לדיון על גדולתו של שחקן כשחקן. בגלל זה לא מובן לי למה אתה ואחרים קופצים להגן על קובי ומעשיו מחוץ למגרש.

עמיחי קטן
08/02/2022 10:18:40

תודה מנחם.
אני חושב שיש קשר הדוק בין זה שמדרגים את קובי נמוך יחסית ובין הניסיון להעמיד את לברון ראש בראש נגד ג'ורדן, כי יש ניסיון להציג את לברון כדומיננטי כמו ג'ורדן. אותו דבר גם לגבי סטף ודוראנט, שנדחקים מהרשימות של הגדולים, לדעתי שלא בצדק.
אני לא אובייקטיבי בהקשר לקובי, בגלל שהוא השחקן שגדלתי עליו, ולכן אני לא אנסה למקם אותו במדויק בדירוג, אבל ברור לי שאני הייתי מדרג אותו גבוה יותר.

thetroll
thetroll
08/02/2022 17:01:16

כרגיל: נקי. מהוקצע. מנוסח היטב ויותר מהכל :
מ ד ו י ק.

עמיחי קטן
08/02/2022 10:29:29

בסופו של דבר, ברמות האלה לכל אחד יש את הדירוג שלו. לדעתי, הדיון המעניין הרבה יותר הוא מי יכול להיכנס לרשימת הגדולים, כלומר כל שחקן שעומד בכל הקריטריונים הנדרשים, בלי אף מגבלה כמותית ואפשר רק להוסיף ולא לגרוע. הדירוג הפנימי יהיה תמיד שנוי במחלוקת.

אבג
אבג
08/02/2022 10:29:43

מה הכוונה נסיון?
בסוף הכל סובייקטיבי, לא?
יש כאילו שבעיניים שלהם לברון מדורג גבוה וקובי נמוך ויש כאילו שלהיפך.
לדעתי קובי (וגם סטף ודוראנט) לא דומיננטיים כמו לברון, זה לא שבגלל שאני חושב שלברון דומיננטי אני חושב שקובי לא

האווי לאסוף
האווי לאסוף
08/02/2022 11:14:53

תודה רבה על הפוסט

Amitlahev
08/02/2022 11:17:43

תודה רבה על המעורב.
ההבדלים והניואנסים כל כך קטנים בטופ 10, שתמיד יהיה נימוק שיוכל לדרג שחקן X לפני שחקן Y ולהפך. התקופות והסיטואציות שונות מאוד, כך שקשה להשוות בין שחקנים מדורות שונים במצבים שונים.
אני חושב שקובי מהגדולים ביותר, אבל לדעתי הוא לא בטופ 5.
מבחינתי ג'ורדן (מעל כולם), קארים, לברון ומג'יק הם הארבעה הגדולים ביותר ללא עוררין. בהמשך יש כבר יותר תזוזות בין המיקומים אבל העשירייה/תריסר השחקנים הראשונים הם די קבועים.

MacLeod 1
MacLeod 1
08/02/2022 12:09:32

10 זה המקסימום בשבילו.

פיני
08/02/2022 12:15:32

דירוג הוא בסופו של דבר סובייקטיבי. עניין של תחושות, של אהדה, שנאה ועוד פרמטרים לא כל כך מוגדרים. ויש גם את הפרמטרים המוגדרים יותר; נקודות, ריבאונדים, אסיסטים, חטיפות, חסימות, אליפויות, MVP, MVPF ועוד נתונים סטטיסטיים.
אחד היתרונות הגדולים של קובי, זה שהוא השחקן שהכי דמה למייק, הכי הזכיר אותו, ניסה לחקות אותו ודי הצליח, בכל מה שקשור לסגנון המשחק. הג'אמפים, הכדרור, התנועה בפוסט, הרעב העצום לניצחון, מוסר העבודה הגבוה, הרצון האינסופי להוכיח לכל העולם, הגובה, העמדה והיכולת להעמיס את המשחק על הכתפיים.
אבל יש גם את הנתונים המספריים, והם פחות מחייכים אליו. הוא היה שחקן לא מספיק יעיל, שלא הפסיק לזרוק, עם מספר אסיסטים נמוך יחסית לעמדה, עם אישיות דפוקה שפירקה שושלת מפוארת, ההשפעה שלו על הקבוצה, חוסר דומיננטיות (יחסית למייקל, לברון, קארים, מג'יק ואחרים בעשירייה ולדעתי גם האקים היה דומיננטי יותר), כשהעונות הראשונות, הוא היה פחות משמעותי ובעונות האחרונות, הלייקרס לא היו רלוונטיים כמעט במרקם של הליגה. זכה רק פעם אחת בMVP של הליגה, זכה שלוש פעמים באליפות כשחקן שני וכסייד קייק (למרות שלאישיות כמו של קובי, קשה לתת תואר של 'סיייד קייק'…)
הוא היה שחקן אינדיבידואל אדיר ובשני צידי המגרש, שחקן שקלע (עד כמה שידוע לי) את סך האחוזים הגבוה ביותר במשחק של קבוצתו, שני במספר נקודות למשחק. אבל אגואיסט וכזה שביצע שביתה איטלקית באמצע משחק.
לטעמי הדירוג שלו יאה לו ואפילו עושה איתו קצת חסד שהאקים אולאג'ואן נכנס לעשירייה במקומו.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 12:39:01
Reply to  פיני

מאיפה הטענה שלבריאנט מספר אסיסטים נמוך לעמדה?
הוא 150 ברשימת כל הזמנים באסיסטים למשחק ורוב עצום של המקדימים אותו הם פוינט גארדים.
באיזשהו שלב אני בטח עוד אבדוק כמה שחקנים בעמדה שלו נמצאים שם אבל ממעבר מהיר אין שם עשרה שוטינג גארדים

אבג
אבג
08/02/2022 12:56:10

הכדור היה אצלו. פישר הוא בטח לא רכז.
מספר האסיסטים לא תמיד מראה את כל התמונה.
לדוגמא מייקל זרק כשהיה צריך לזרוק ומסר כשהיה צריך למסור.
קובי פחות
לכן לגבי מייקל לא הייתי בהכרח נותן את מספר האסיסטים כדוגמא ליכולות ניהול משחק למרות שברור שגם במקרה הזה הכדור היה בפועל אצלו
אבל אצל קובי זה היה מאוד בולט שהוא היה חלש יחסית בתחום הזה

פיני
08/02/2022 13:52:32
Reply to  אבג

+100

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 14:12:42
Reply to  אבג

ולטעמכם לג'ורדן גם מספר אסיסטים נמוך לעמדה?
בסדר. אני אחסוך כמה תגובות ואקפוץ לומר שהמספר אסיסטים של בריאנט הוא בכלל פונקציה של צורת המשחק של הלייקרס. באופן לא מפתיע מספר האסיסטים למשחק של ג'ורדן תחת פיל ג'קסון זהה למספר זה עבור בריאנט. מכיוון שמדובר בשני השוטינג גארדים היחידים בקליבר הזה לשחק בשיטה זו אני מוצא את זה קשה לבסס טענה השוואתית על כמה אסיסטים הם אמורים לספק והאם הוא יחסית נמוך או ווטאבר.

פיני
08/02/2022 14:38:50

אתה חולק על זה שקובי היה אגואיסט?
מדובר בשחקן ששיחק עשרים שנה ושיחק המון. החזיק בכדור ומסר פחות ממייקל אם אתה שואל. וגם פחות מדווין וויד וסקוטי פיפן.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 14:48:11
Reply to  פיני

בהחלט, אם בראינט היה משחק אצל דאנטוני הוא היה מסיים עם מספר אסיסטים למשחק דומה להארדן תחת דאנטוני.
איך זה שג'ורדן החזיק בכדור יותר וגם מסר יותר אסיסטים (אני מניח שאתה מתכוון למשחק (אבל מתעלם מהשפעות צורת המשחק של הקבוצות על הנתון(למה ג'ורדן מסר 5.9 אסיסטים למשחק לפני ג'קסון ואחרי זה כשהוא למד לשחק קבוצתי יותר תחתיו הוא מסר 5.1?))) קשור במשהו לאנוכיות או אי האנוכיות של בריאנט?
מה אתה בא לטעון בזה ולמה אתה מתעלם מכך שתחת אותה שיטת משחק הם שניהם מסרו אותה כמות אסיסטים?
מה הקשר לווייד ופיפן ששיקחו בשיטה שונה ותפקוד שונה בהתאמה?

פיני
08/02/2022 15:06:11
Reply to  פיני

קובי שחקן קבוצתי כמו כריסטיאנו רונאלדו.
ג'יימס הארדן הוא מוסר מחונן והעונות בנטס יוכיחו שזה לא רק דאנטוני.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  פיני

צודק קובי בדיוק כמו כריסטיאנו מקום 2 אחרי מסי אי פעם. השוואה מצויינת

פיני
08/02/2022 15:32:23
Reply to  פיני

אתה תמיד מוצא כך את ההקשרים שלך?

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 15:34:19
Reply to  פיני

פיני
זה יפה שאתה אומר את זה בבטחון כזה אבל זה לא טיעון

פיני
08/02/2022 15:38:37
Reply to  פיני

אתה מדבר על הקבוצתיות של קובי, או על יכולת המסירה של הארדן?

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 17:34:12
Reply to  פיני

אני מדבר על זה שהטענה שהארדן מוסר מחונן כשהוא מתופקד כמנהל משחק מה1 שמחזיק בכדור כל הזמן לא אומר דבר על איך בריאנט היה מתפקד בתפקוד זה, ולא אומר דבר על איך הארדן היה מתפקד בתפקוד של בריאנט במשולש, או על כמה בריאנט שחקן קבוצתי או לא. (וכנ"ל ההשוואה לרונלדו)

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 18:11:21
Reply to  פיני

ועדיין אין תשובה לשאלה האם גם לג'ורדן מספר אסיסטים נמוך לעמדה

פיני
08/02/2022 13:50:10

כי הוא החזיק בכדור הרבה יותר משוטינג רגיל

thetroll
thetroll
08/02/2022 17:05:19

+200

עגל
08/02/2022 12:41:50
Reply to  פיני

+1000

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  פיני

קובי לא היה סייד קיק באליפויות של 02-01

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
08/02/2022 13:05:18

לגמרי סייד-קיק ב-01, אולי ב-02 קצת פחות. אתה לא יכול להגיד ששאקיל של אותם שנים היה השחקן הכי דומיננטי בהיסטוריה ויחד עם זאת שקובי לא היה סייד-קיק. כל שחקן שבאותה קבוצה עם השחקן הדומיננטי בהיסטוריה בהכרח יהיה סייד-קיק (גם אם הוא שחקן על)

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 14:18:41

סוואגי ש צודק
בריאנט היה השחקן המשמעותי עבור הלייקרס בסדרות נגד הספרס והיה שקול לשאק בתרומה מול הקינגס. הגמרים בשנים האשלו היו מעט יותר מסדרות לפרוטוקול. אם אתה יותר משמעותי במשחקים וברגעים החשובים ביותר בפלייאוף מהשחקן השני אתה לא סייד קיק גם אם השחקן השני מתויג כשחקן הדומיננטי בהיסטוריה(כי אולי הוא הדומיננטי בהסטוריה אבל הוא לא היה כזה בנקודת זמן ההיא).

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אתה תקין היום? בדקת חום? מחפש חוזה בשבר ועושה הארדן?
הם היו 50 50 בשנים האלה לטעמי כמו סטף ודוראנט. אני לרגע לא חושב דסטף היה הסייד קיק של דוראנט בשום מצב בשום עונה.
סדרות הגמר שם היו כיצד אתה מבצע הריגה מהר ולא כואב עם שאק או פחות מהיר עם קובי😎. שאק היה בהחלט וידוא הריגה מהיר יותר אבל זה לא אומר שקובי היה הסייד קיק. קובי היה לוקח את הגמרים האלה בלי שאק גם ולהיפך. אולי אייברסון היה טיפה עושה לו את החיים קשים וגורר אותו לגיים 7. את הנטס היה מקרצף

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 15:33:04

מה לעשות שיש נקודות שאנחנו מסכימים לגביהן. 🤷‍♂️

Jonathan
08/02/2022 15:35:41

מצאנו משהו שTHOG ואני ממש לא מסכימים עליו.
בשעה טובה.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 17:30:12

D R A M A

Berch
08/02/2022 12:33:23

אם לא היה מייקל קובי היה מייקל.
המנטאליות שלו הכי דומה לשל מייקל וגם היו לו קבלות למי שניסה לבקר את הדרך.
לראסל ווסטברוק יש גם את אותה מנטאליות אבל ריבוי הקלינגים, האיבודים וההצלחה הכללית מונעת ממנו אפילו להתקרב לרמה הגבוהה.
אחלה טור
🙂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

Michael Jordan: “Kobe or LeBron? Kobe.”

Kevin Durant: “Mike 1, Kobe 2, Shaq 3, Hakeem 4, and Magic 5”.

James Harden: “I’ll say Kobe”

Matt Barnes: “Jordan is one and Kobe’s 1B. That’s no knock on LeBron, I think LeBron is right there, but just the killer instinct Kobe had, the way he attacked the game.”

Shaquille O'Neal: “Did you say LeBron James is the greatest player of all time? What about Michael and Kobe? So you’re just going to pass Kobe up like that?”

Larry Bird: “Probably Kobe. Because I think that… of course he wouldn’t have been shooting as much as he does now. His desire to win, it’s the dedication in the offseason to get better. He’s just a tough cat. But if you want to have fun like I did with Bill Walton, you play with LeBron… If you want to win and win and win, it’s Kobe.”

יש עוד מלא לרפי ההבנה

אבג
אבג
08/02/2022 12:43:21

למה לדעתך הדיעה שלהם שווה יותר מהדיעה של שחקנים אחרים? פרשנים? מאמנים? עיתונאים?
לחלק גדול מהם יש אינטרס בשימור הגדולה שלהם בעצמם.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אבג

כי הם שיחקו איתו ולא אנשי הכורסא והמחשב שהסתכלו בבוקס סקור האפקטיבי 🙂

פרשנים ועיתונאים עובדים עבור התאגיד אם כבר להם יש אינטרסים

אבג
אבג
08/02/2022 12:58:01

חלק ממי שהבאת לא שיחק איתו או נגדו, ובכל מקרה לא מדובר בסקר של כל השחקנים שייחקו עם או נגד שניהם.
ללארי בירד אין אינטרס? למייקל?
הרבה יותר אינטרס מלעיתונאים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אבג

לא. העיתונאים עובדים בשבילו שוב התבלבלת ביוצרות. הם מייצרים כסף ממנו

אבג
אבג
08/02/2022 13:06:17

ומקובי לא ייצרו כסף? יותר כסף
סלחו לו על אונס רק בגלל כסף – לא רק מערכת המשפט, גם העיתונאים מתייחסים אליו כאל אישיות נעלה – אין לזה שום סיבה חוץ מכסף

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

קובי לא אנס אף אחת. זה שתמשיך לומר את זה לא אומר שזה קרה. לקובי עמדו ביום 1000 בחורות והוא יכל לבחור מי תיכנס ללימוזינה, הוא לא צריך לאנוס אף אחת.

אבג
אבג
08/02/2022 13:43:02

ברור לך שבלי אינטרסים העיתונאים היו מדברים אחרת.
יכל לבחור מאילו שרצו, בחר את זאת שלא רצתה

NBA בדם
08/02/2022 12:57:23

בטח שמייקל יגיד קובי, הוא יודע שקובי רחוק ממנו שנות אור ולברון נושף בעורפו, אז הוא ענה קובי.
דוראנט זה הנמסיס של לברון עשור, מה ציפית שהוא יגיד.
(כנ"ל הארדן).🤣🤣🤣🤣
זה כמו שישאלו את נאדל מי יותר טוב פדרר או נולה.
אם הוא אומר פדרר זה על אותו משקל של פחדניות עלובה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NBA בדם

מייקל יודע שלברון בכלל לא קרוב אליו ולא יהיה מרחק שנות אור. היחדי שהשווה את לברון למייקל זה לברון עצמו וכתבי החצר שעובדים בשבילו

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 13:02:57
Reply to  NBA בדם

זה תירוץ די מופרך לדעה של ג'ורדן. אם כבר, עדיף לך ללכת על הטיעון שג'ורדן פשוט טועה ולתת את היכולת שלו לזהות כשרון כבעלים של קבוצה לדבר בשביל עצמה.
זה גם מוזר שעבור דוראנט אתה נותן בדיוק את הנימוק ההופכי כי על פי העקרון של רצון להגדיל את עצמך הוא בעצם צריך לטעון שהיריב שלו במהלך הקריירה הוא הטוב יותר.

Pistons
Pistons
08/02/2022 12:43:04

בשורה התחתונה אני חושב שבריארנט אוברייטד.
לא היתה זריקה שהוא לא אהב במקום לחפש את הזריקה היעילה של חברי קבוצתו ולראיה האחוזים הלא מדהימים שלו. ה-efg הטוב ביותר שלו היה 0.504. לצורך השוואה למעט עונת הרוקי של דוראנט, בכל עונה הוא היה גבוה יותר.
בנוסף, קל לשכוח אבל שיחקו לידו כוכבים. תמיד היו לידו כוכבים, במיוחד כאלה גבוהים, בין אם זה שאק, גאסול, הווארד, ביינום, אודום, הגופה של מאלון ובין אם זה גארדים מזדקנים כמו נאש ופייטון (אם זכרוני אינו מטעה אותי).
שאק היה אחד הטובים אם לא הטוב ביותר באותה תקופה. הווארד כנראה היה הסנטר הטוב ביותר כשסחב חבורה חלשה הכוללת שחקנים כמו טורקוגלו או נלסון.
הוא היה שחקן לא יעיל עם הרבה פרסום ומיתוג נכון.
איפה הוא ואיפה טים דאנקן שבשקט בשקט נתן הכל לקבוצה. דאנקן ויתר על כסף לטובת הקבוצה בעוד קובי קבר את הלייקקס בשנותיו האחרונות עם סכומים אסטרונומים שהוא לא שווה בנוסף לזה שאף כוכב לא רצה להתקרב ללייקרס בגללו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Pistons

האוורד היה גופה שהגיע לייקרס ביינום ואודום? חחחחחחחחחח הם פחות מביג זי. גאסול אכן היה טוב אבל שחקן דרג 2.
טים דאנקן היית נרדם שהיית רואה אותו מש/חק ולא היה לו חצי מהיכולות של קובי

Pistons
Pistons
08/02/2022 13:45:42

בחייאת שמעון, אתה סתם זורק דברים.
הווארד בעונה לפני שהגיע ללייקרס עם:
20.5 נקודות ו-14.5 ריבאונד
אם אינני טועה הוא גם נבחר 3 עונות ברצף לפני שהגיע ללייקרס כשחקן ההגנה של העונה.
אם זה גופה, אז בראיינט בכל הקריירה היה גופה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Pistons

נו גם מונטרזל היה קולע 20 נק בקליפרס עד שהגיע ללייקרס…זה אומר שהוא היה כוכב?
דוויט לא הגיע ללייקרס ב2010…

Pistons
Pistons
08/02/2022 14:59:40

שמעון, מספיק לכתוב שטויות.
עונת 2008-2009 – מקום 4 במירוץ לאמ וי פי ושחקן ההגנה של העונה
עונת 2009-2010 – מקום 4 במירוץ לאמ וי פי ושחקן ההגנה של העונה
עונת 2010-2011 – מקום שני במירוץ לאמ וי פי ושחקן ההגנה של העונה
עונת 2011-2012 – מקום 7 במירוץ לאמ וי פי ומקום שלישי בשחקן ההגנה דל השנה והוא החמיץ משחקים מה שכנראה הוריד אותו בדירוג.
זה מה שעשה השחקן שאתה קורא לו גופה ב-4 עונות לפני שהגיע ללייקרס.
אם מבחינתך זאת גופה, אז כמו שאמרתי גם קובי גופה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Pistons

הוא היה בירידה כמו שציינת ואל תשכח שהוא שיחק במזרח דוויט. המערב אז הייתה ליגה ברמה אחרת. אז לא טופ ולא בטיח. דוויט היה חלש ונגר

Pistons
Pistons
08/02/2022 15:33:50
Reply to  Pistons

לא, זה לא מה שציינתי. הוא שיחק 54 משחקים בעונה האחרונה. זה מה שהוריד אותו במירוץ.
עצם זה שהוא סיים כל כך גבוה עם כל כך מעט משחקים אומר לך הכל.

עמיחי קטן
08/02/2022 15:52:53
Reply to  Pistons

54 מתוך עונה של 66

Pistons
Pistons
08/02/2022 16:03:20
Reply to  Pistons

נכון. כשהשניים הראשונים עם 62 ו-66.
אם הוא משחק 60 פלוס הוא היה מסיים גבוה יותר

Avri
Avri
08/02/2022 18:03:41

שמעון, אתה מפגיז היום שטויות בקצב שלא היה מבייש את קובי בכבודו. טופ שלוש בכל הזמנים החל מ1980

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 12:58:06
Reply to  Pistons

זה טיעון מאוד מוזר לספר על הכוכבים שתמיד היו ליד שחקן וכדוגמה לציין גופות של שחקנים ושחקנים ששיחקו לצידו זקנים והרבה מעבר לשיא שלהם כשהם בברור כבר לא כוכבים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

עזוב שטויות אולי תן לנו טופ 5 שלך? סתם מעניין לדעת 🙂 וגם של הגילרי השני אף פעם לא פרסמתם כמדומני לא? יאללה תן לי ראיון בלעדי

THOG RANKS HIS TOP 5 GOAT

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 14:32:23

כתבתי פעם על צורת הערכת השחקנים שלי ואין בה מקום לדירוגי טופ X

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

איזה פוליטיקאי אתה. מה זה אין בה מקום לדירוג אם עכשיו היו מצמידים לך אקדח לך ואומרים תדרג או כדור בראש היית עונה אני לא מדרג? בטוח יש לך דירוג בליבך. יאללה תוציא אותו.
זה לא מטריד אותי סתם מעניין לדעת. הרוב פה חשפו את הדירוגים אפילו גיא.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 16:05:20

לא עניין של פוליטיקה, עניין של פרספקטיבה.
כן, אם מצמידים לי אקדח לרקה ומכריחים אותי לשקר אני אשקר.
אין לי דירוג. אני מבין שזה מטריד אותך מסיבה לא ברורה אבל זו האמת.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

טוב אני מוציא שאט גאן אז תן הביג 5 שזה המדרגה העליונה בלי דירוג

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 17:29:07

זה לא באמת יעבוד ככה, זה צריך להיות ממשי

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 17:29:19

וזה לא הזמנה

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 14:33:24

אבל אם זה מטריד אותך בריאנט נמצא ב"דרגה" העליונה ביותר של שחקנים

עגל
08/02/2022 16:10:39

אה אני רואה שהעתקת את השיטה שלי

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 16:15:29
Reply to  עגל

כדי להעתיק הייתי צריך להכיר אותה אבל אני זורם עם עוד תאורית קונספירציה על זה שפרצתי לך לאיפשלאיהיה שבוא אתה מחזיק בשיטה 😃

עגל
08/02/2022 16:23:00
Reply to  עגל

אתה רציני? אפילו כתבתי על זה פוסט שלם. גיא עד שלי. קראתי לזה אז "שיטת בית הקולנוע", בה הכוכבים יושבים בשורות, הטובים ביותר בשורה הראשונה, הדרגה השניה בשורה השנייה וכן הלאה. (והאקים יושב בשורה הראשונה באמצע 🙂 )

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 17:28:05
Reply to  עגל

מי יודע, אולי החזקתי בשיטה בעצמי עוד קודם לכתיבת הפוסט, אולי בכלל לא קראתי אותו, אולי אני משקר ומתתמם כדי להסתיר את ההעתקה הזולה, אולי השיטה שלי בכלל משהו אחר מורכב יותר או שאני מעמיד פנים כדי להסתיר את הבושה
😃

Pistons
Pistons
08/02/2022 13:52:56

טוב שהעלת את הנקודה, אז אני אחדד.
מאלון בעונה לפני שהגיע לליקרס קלע מעל 20 נקודות למשחק וחווה ירידה גדולה בלייקרס. האם בגלל הגיל? או שאולי בגלל ששיחק ליד קובי האגואיסט?
נאש וקובי – אני זוכר שהיו פרסומים על חוסר יכולת של שניהם לשחק ביחד. נאש חווה ירידה מאוד גדולה בכמות האסיסטים שהיו לו כשהגיע ללייקרס.
פייטוון – את המקרה שלו אני לא זוכר. מהסתכלות בנתונים הוא קלע 20 נקודות למשחק אבל לא שיחק הרבה (פציעה?). גם הוא חווה ירידה בלייקרס.
עכשיו או שכולם הפכו לגופות כשהם הגיעו ללייקרס או שהמשחק ליד ברייאנט לא עשה להם טוב או שאולי שילוב של שניהם.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 15:27:56
Reply to  Pistons

למה בריאנט האגואיסט ולא שאק האגואיסט, או אולי אף אחד לא האגואיסט(שניהם לקחו ירידה של כמעט 4% בusage)?
מלון היה זקן שהיה בירידה מספר שנים שבא לדוג אליפות עם האלופה, ובהתאקלמות לקבוצה חדשה שדווקא הלכה דווקא בגדול בסדר מלבד הקטע שכיאה לשחקן בן 40 נפצע כולל פציעה שמאוד הגבילה אותו בסדרת הגמר.
לנאש באמת היה קשה להסתדר בלייקרס אבל זה היה בגלל שהוא לא הצליח להתמודד עם הפציעה בגב, שרדפה והטרידה אותו כל העונה וגמרה לו את הקריירה סופית.
לא מבין על איזה לא שיחק הרבה של פייטון אתה מדבר, אבל כמו מאלון בא לדוג אליפות על הגב של האלופה בגיל 35 שזה הרבה יותר זקן אז מהיום ונתן עונה בכלל לא רעה שלא הסתיימה כמו שרצה אז במקום לפרוש בילה עוד מספר שנים בדייג ובסוף תפס אליפות עם השופטים.
כל הרשימה הנ"ל הגיעה כשכולם יודעים שהם הרבה מעבר לשיא ולא יוכלו לתת את מה שנתנו כשהיו כוכבים. זה שאם היו נותנים להם לנהל משחק ולזרוק חופשי בקבוצת פח הם היו מנפקים יותר סטטיסטית לא אומר שהם היו כוכבים בעת שהגיעו לשחק בלייקרס.

Pistons
Pistons
08/02/2022 15:44:33

כי ברייאנט היה עולה לזריקה קשה גם על 7 שחקנים אם היה יכול.
פייטון ומלון היו שחקנים של 20 נקודות לפני שהגיעו ללייקרס. בוא, אלה לא גרוטאות. דווקא בעונה של ברייאנט הם צנחו ופתאום נאש הפסיק למסור?
צודק בנוגע לפייטון, הסתכלתי בחצי מבט בנוגע לסטאטים שלו ולא שמתי לב שהוא עבר קבוצה. כמו שרשמתי, לא זכרתי בנוגע אליו. אז אתה יכול להוריד את הכוכבית שאולי הוא נפצע אז.
כולם ירדו דווקא בעונה עם ברייאנט.
הווארד ברח מבראיינט.
נאש לא יכל לסבול אותו
אף אחד לא רצה לשחק איתו בעונות האחרונות

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 15:49:58
Reply to  Pistons
Pistons
Pistons
08/02/2022 16:04:55
Reply to  Pistons

כשאין הסברים לאחוזים הנמוכים שלו ולשאר הדברים שרשמתי אז נותנים גיפ.
זה שהווארד רצה לעזוב בגלל קובי זה לא נכון?
זה שנאש ןא הסתדר איתו, זה לא נכון?

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 17:21:32
Reply to  Pistons

עברתי לג'יפים כי הפסקת לעשות כאילו אתה מנסה לקרוא ולהייחס לטענות שלי
https://twitter.com/BleacherReport/status/1222352018980757504

Pistons
Pistons
08/02/2022 18:53:06
Reply to  Pistons

אני חושב שזה הפוך. אתה לא מתייחס לטענות שלי.
מלון ופייטון הגיעו ללייקרס כשחקנים שקלעו 20 נקודות. שחקן שקולע 20 נקודות בדרך כלל (אך לא תמיד) הוא שחקן לא רע ואפילו טוב. נאש הגיע עם ממוצע אסיסטים של דאבל פיגרס. השחקנים הגיעו במצב לא רע.
אני לא חולק שיתכן שהירידה היא בגלל הגיל אבל זה נראה שדווקא בעונה בלייקרס כולם פתאום חוו ירידה.
בנוגע לשני הקישורים האחרונים שנתת – ההוא על הווארד, מה אני אמור להסיק ממנו? אם היה כל כך טוב להווארד, למה הוא עזב? השמועות דאז לא דיברו על פחד אלה על רצונו של הווארד להיות הפנים של המועדון ועל הרצון של קובי להישאר האלפא.
בנוגע לסרטון וידאו – אני לא יכול כרגע לצפות בו. אולי יותר מאוחר.
אני גם לא חושב שיש ויכוח על זה שקובי הרס בעונות האחרונות שלו. מחיפוש זריז והוא אפילו התראיין ללא מקורבים (קראתי רק את חצי המאמר הראשון. אין לי זמן כרגע להמשיך עד הסוף):
https://www.espn.com/blog/los-angeles/lakers/post/_/id/41622/dudley-most-guys-dont-want-to-play-with-kobe

Pistons
Pistons
08/02/2022 19:02:45
Reply to  Pistons

דרך אגב, אתה שותף לדעה של שמעון שהווערד, ביינום ואודום היו גופות?

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 19:37:51
Reply to  Pistons

הנה מה שאתה מחמיץ.
זה שהם קלעו 20 נקודות זה חסר משמעות. הם הגיעו ללייקרס במצב מסוים ובמוד מסוים וזה לא היה מוד של כוכב שמצטרף לקבוצה אלופה כמו דוראנט אלא במוד של שחקנים בסוף קריירה שמנסים לדוג אליפות. הירידה שלהם בנקודות צפויה בעקבות זה שהיה צפוי להם חלק פחות משמעותי בקבוצה בעיקר מבחינת אחריות ותפקוד אבל גם מבחינת דקות. אי אפשר להתעלם מכך ששניהם היו בירידה מספר שנים. הירידה היא שילוב של שני הדברים וזה לא פונקציה של זה שבריאנט הפך אותם לשחקנים פחות טובים (זה לגבי מאלון ופייטון) מאלון בנוסף גם החמיץ כחצי עונה עם פציעה ושיחק חצי פליאוף פצוע עד שנכנע סופית בסופו. לנכס את הירידה בתוצרת שלהם לאגואיסטיות של בראינט זה השתטחות פזצטאית.
נאש נאבק בגוף שלו בכל התקופה בלייקרס. הייתה שם תקווה לנסיון ריצה לאליפות לפני סוף הקריירה אבל זה לא קרה בעיקר בשל פציעות, לא בגלל שבריאנט הוא אגומניאק שאי אפשר לשחק איתו כדורסל.
על פי מה הווארד אמר הוא קיבל את ההחלטה שלו על בסיס זה שהוא ראה בהצטרפות לרוקטס כחלון יותר גדול להתמודד על תואר. אתה צריך לזכור שבריאנט היה פצוע אז ולא עמד לשחק מספר חודשים וגם לא היה ברור באיזה מצב גופני הוא יחזור כשהוא יחזור.
https://www.youtube.com/watch?v=TW8CUk5L8gQ&ab_channel=CNN
לגבי העונות האחרונות זה לא ששחקנים לא רצו לבוא לליקרס בגלל שבריאנט אגואיסט או שחקן אנוכי אלא בגלל שאף אחד לא האמין(ובצדק) ביכולתו להיות שחקן משמעותי עבור קבוצה שתתמודד על אליפות. להאדים אותו בזה שלקח כסף שהציעו לו כדי לשחק משחק שהוא אוהב ובכך הרס את הקבוצה זה מצחיק בהתחשב בזה שזה האחריות של הפאקינג GM.
לא, אבל הווארד היה פצוע בצורה די רצינית וזה די הזוי שהוא הצליח לתת את התוצרת שהוא סיפק.
ביינום היה בעל פוטנציאל להפוך לסנטר טוב מאוד אבל הוא לא מימש אותו ולא הגיע להיות יותר משחקן בינוני, וכשהלייקרס לקחו אליפות הוא עדיין לא היה בשיא שהוא כן הגיע אליו.
אודום שחקן מגוון ומעניין שיכל לתרום במספר צורות אבל אי אפשר להתייחס אליו ככוכב מדובר בשחקן רוטציה מצויין שכל קבוצה צריכה אבל אם מישהו תופס ממנו כשם גדול בכדורסל זה בגלל החשיפה שהוא זכה לה מתוך זה ששיחק לצד בריאנט .
בקריירה שלו בריאנט שיחק בפועל לצד שני כוכבים בעת שהיו כוכבים, אוניל וגאסול. אפשר לא לאהוב את זה אבל זו המציאות. מעבר לזה הוא זכה לשחק עם הרבה שחקנים מצויינים שלא היו כוכבים וזה חלק משמעותי בכך שהקבוצות בו שיחק הצליחו לזכות ב5 אליפויות.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 19:39:25
Reply to  Pistons

חידוד לגבי העונות האחרונות. אף אחד לא חשב שבריאנט עדיין אותו השחקן שהיה כשחזר וזה לא רציני לשפוט את כל הקריירה שלו על בסיס המצב שלו בעונות אלו.

Pistons
Pistons
08/02/2022 21:15:35
Reply to  Pistons

אולי אני מתקשה להבין את הפירוש של:
Dudley: 'Most guys don't want to play with Kobe'
בנוגע למלון ופייטון – יתכן שזאת הסיבה, יתכן סיבה אחרת ויתכן שילוב של סיבות. אני לא פוסל.
גם אני יכול להביא קישורים בנוגע להווארד וגם בליצ'רפטרט:
https://bleacherreport.com/articles/1702189-compiling-the-reasons-dwight-howard-left-lakers-for-houston-rockets
לדוגמה סיבה 5:
Reason No. 5: Taking Control from Kobe

Dwight Howard wanted the Lakers to be his team.

It appears Kobe Bryant wasn't about to let that happen anytime soon.

Even though Bryant has just one year left on his contract, he recently told Melissa Rohlin of the Los Angeles Times that he could play another three or four years.

This is probably just what Howard was afraid to hear.

ואלה היו אז הדיבורים לפני עשור בזמן אמת.

הווארד בשיאו היה כוכב הרבה יותר גדול מגאסול. היה מועמד עונה אחרי עונה ל-mvp.
אודום היה שחקן של 15-10 בנקודות וריבאודים
ביינום בעונה האחרונה סיים עם 18.7 נקודות ו-11.8 אסיסטים.
הוא שיחק עם אחלה של שחקנים, הרבה יותר טובים ממה שהיו לאחרים.
אני רק אזכיר שקווין גארנט בעונת השיא שלו מבחינת נקודות בבוסטון קלע 18.8 והוריד 9.2 שאלה סטאטים פחות טובים משל ביינום בשיאו.
גם אלן במקסימום קלע 18.2 ותרם מעט מאוד באסיסטים ובריבאונדים אבל תרם בריווח.
אז אם אתה מחשיב אותם כשחקנים לגיטימיים ליד פירס גם האחרים כאן שחקנים לגיטימיים

Pistons
Pistons
08/02/2022 21:18:38
Reply to  Pistons

אני אחדד בנוגע לקובי, חד משמעית לא רצו לבוא בגלל שהוא אגואיסט. מתוך הכתבה על דאדלי:
“If you saw Jordan when he played with the Wizards, he started toning it down a little bit,” Dudley said in a radio appearance with ESPN’s Colin Cowherd. “He knew he didn’t have it. Kobe is the opposite. He wants to show everyone so much. I remember seeing Kobe, I think it was 70 games in [this past season] and he had out-shot the whole Lakers team by like 100 shots. C’mon now. We love you, Kobe, but c’mon. It’s, like, it’s now time to start giving up. Most guys don’t want to play with Kobe."

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 23:18:33
Reply to  Pistons

מדהים איך אתה מביא סימוכין לתאוריה שלך שלא אומרים את מה שאתה אומר. גם אם נאמין שדאדלי מייצג במילים שלו את כל שחקני הליגה הוא לא אומר שם מילה על זה שלא רוצים לבוא כי בריאנט אגואיסט. אין שם מילה על אגואיסטיות של בריאנט. או שאולי אתה משתמש במילה אגואיסט בשימוש שמעולם לא נתקלתי בו. גם מעניין שאתה מחמיץ את שאר הקונטקסט שנמצא בכתבה שאומר מה שאני אמרתי.
הבאתי לך את הווארד אומר בעצמו מה עניין אותו. אתה בוחר להפיל את כל הסיבה על בריאנט כי אתה נעול על אג'נדה.
הווארד יכול להיות כוכב גדול כמה שהוא רוצה אבל בפועל הוא שיחק בלייקרס פצוע ולא היה מסוגל לתפקד ככוכב ברמה שהיה במג'יק. והעונות אחרי שבהן הוא המשיך ביכולתו הירודה רק מראות שזה לא הבלחה רגעית בגלל בריאנט. זה פשוט פציעה וירידה ביכולת.
טוב, השוואה הזאת בין ביינום ואודום לפירס וגארנט זה פשיטת רגל בשם ההייטריות. אני לא מאמין שאתה באמת רציני בטענה הזאת. אם כן זה פשוט מראה על חוסר הבנה בסיסי בכדורסל(רמז: כדורסל משוחק בשני צדדים של המגרש, ולקצב משחק יש משמעות). (וזה בלי להכנס לכך שהירידה של אלן פירס וגארנט בנקודות כשחברו יחד בקבוצה אחת סותרת לגמרי את התזה הקודמת שלך עם מאלון ופייטון)

ארבל חילבה
ארבל חילבה
08/02/2022 22:30:25

פיסטונס , אני לא רוצה להיכנס לדיון ארוך שלכם באמצע. אבל להשוות בין גארנט וריי אלן לפאקינג למאר אודום ואנדרו ביינום על סמך נקודות למשחק, זה מאוד מאוד מוזר. ואם היינו חברים הייתי משתמש בביטויים יותר חריפים.
גם ג'רי סטקהאוס קלע בשיאו 28 נקודות למשחק

Pistons
Pistons
09/02/2022 0:16:56

גם אמירות שקובי שיחק רק עם שני סופרסטארים ולא לכלול את דוויט האוורד שבעונות שקדמו למעבר הוזכר בדיוני אמ וי פי זה מוזר.
אני חושב שלקרוא לביינום בינוני זה מוגזם. כנ"ל בנוגע לאמירות על שאר השחקנים. היו מסביב לקובי אחלה שחקנים.

Pistons
Pistons
09/02/2022 0:19:10

ודרך אגב, אני לא חושב שזה מוזר. אילו דברים אתה יכול לציין שריי אלן עשה ברמה גבוהה למעט הקליעה שלו?

Pistons
Pistons
08/02/2022 23:42:56

תרשום nobody wants to play with Kobe ותמצא עוד קצת סימוכין לדברים האלה ולא רק את הכתבה על דאדלי.
מה ההגדרה שלך לאגואיסט? האם שחקן מזדקן שגם בשיאו לא קלע באחוזים טובים, שאינו מבין את מקומו וזורק כמות מטורפת של זריקות ביחס לשאר הקבוצה הוא לא אגואיסט? אולי אני באמת לא מבין את משמעות המילה אגואיסט.
ציטוט שלך: "כל הרשימה הנ"ל הגיעה כשכולם יודעים שהם הרבה מעבר לשיא ולא יוכלו לתת את מה שנתנו כשהיו כוכבים."
חשבתי שאמרת שמלון ופייטון באו לעשות בטן גב ולרכב על הלייקרס לתואר. לא ידעתי שגארנט ואלן לא הגיעו על תקן כוכבים.
בנוגע להווארד, אתה מציג ציטוטים שנוחים לך. שים לב הרבה אגואים. לא שידרו על אותו גל, היה להם קשה לתקשר:
"I really can't speak for Kobe, so I'll speak for myself," Howard said (via Sports Illustrated's Melissa Rohlin). "In that season that I played here, I think there was a lot of egos that was in the way of us being the team we wanted to be."

In a 2015 interview with USA Today, Bryant said he "tried teaching Dwight" what it took to win a championship, but the three-time Defensive Player of the Year wasn't ready to accept the challenge.

"I know that I approached that season wanting to be the best version of myself and also the man," Howard said. "You know, I'm young, I just felt like that at the time. It was really hard for me and Kobe to really communicate. I think we were just at two different mental stages."

היה לי דיון נחמד, אבל אתה פשוט לאבר של קובי וזה כנראה מעוור את שיקול דעתך. אי אפשר לשכנע כאלה שהם מעריצים אז חבל על ההמשך כאן. שיהיה לילה טוב ידידי.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אגב דיון אחר אלן אייברסון בחר את סטף מקום 5 בכל הזמנים אחרי מייקל קובי לברון ושאק. זה פעם ראשונה שראיתי שמישהו מערר על ההגמוניה של מגיק בפוינט חוץ ממני והטרול

לברון בחר את 3 הגואט שלו מייקל, בירד וד"ר ג'יי (הבעיה שאני מסכים עם לברון שבירד הרבה מעל מגיק)
אף פעם לא הבנתי למה תמיד מגיק לפני בירד בכל הדירוגים? זה היה כמו סימונס מול דוראנט בערך ביכולות האישיות 🙂

Jonathan
08/02/2022 13:19:34

מג'יק עם 5 אליפויות. בירד עם 3. זו הסיבה העיקרית.
נראה שאלן אייברסון מתייחס לשחקנים מתקופה מסויימת, אז אולי מג'יק ובירד לא שם כי הם מלפני.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Jonathan

זה מה שהוא דירג בכללי. דיבר על מגיק ובירד לא הכניס 🙂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Jonathan

הוא גם דירג טופ 5 ראפרים חחח

עגל
08/02/2022 13:56:05

אצלי קובי היה קופי פייסט של מייקל, אותו שחקן, ואותן מידות. הוא היה הרבה פחות יעיל והיה מנהיג פחות טוב. היה לו גם אותו דרייב, ואותה חריצות ומקצוענות ועל זה אני הכי מעריך אותו.
בתור חייל צעיר הייתי רוצה אותו בצוות שלי.
בסופו של יום, ביכולת במגרש, קארים, לברון ואחרים עברו אותו בהרבה. מחוץ למגרש, however, הוא הצטייר לי כאיש בעל יכולות בהרבה תחומים, הרבה פחות חד מימדי מג'ורדן.
ואף מילה על האונס כן/לא.

פיני
08/02/2022 13:58:47
Reply to  עגל

+1000

Avri
Avri
08/02/2022 18:05:46
Reply to  עגל

למה לא לדבר על האונס?

עגל
08/02/2022 14:02:24

אוי שמעון כמה שאתה תמים, תוציא קצת את הראש שלך מהבוקס סקור

שחר אלוני
08/02/2022 15:15:38

תודה מנחם,
קובי הוא סוג של רוקסטאר.
מאד כריזמטי. קשה להגיד עליו דבר אחד שלא יהיה שנוי במחלוקת.
הוא גם היה צריך סיטואציה מאד מסוימת. אם היה למשל במקום קליי בגולדן 15 16, והיה בשיאו, הם היו פחות טובים כי הוא לא היה משתלב.
הסיטואציה עם גאסול התאימה לו.
לגבי האונס, הוא לא הורשע אז אנחנו לא יכולים להתייחס לזה לדעתי.

Avri
Avri
08/02/2022 18:10:44

לא הורשע? תעשה גוגל קצת וחפש את נסיבות המקרה, כולל את התנצלות של קובי והסיבות לזה שלא היה משפט. מישהו אפילו שם למעלה לינק לכתבה של נמרוד עופרן – בעברית, קל, נגיש, במיוחד בשבילך. קיצר, לך תעשה שיעורי בית ותחזור עם מסקנה קצת יותר מלומדת מלא היה כלום כי אין כלום.

שחר אלוני
08/02/2022 19:24:44
Reply to  Avri

עדיין, הוא לא הורשע באונס. אז אין לנו דרך לקבוע מה היה

חגי "התותח" ניסני
08/02/2022 19:41:48

ואם הוא היה מורשע באונס כן היה לנו דרך? ואם הייתה ראיה שמוכיחה מעל לכל ספק שהיה אונס אך היא הייתה נפסלת היות והיא לא הייתה כשרה (מזכיר שבמשפט האמריקאי פוסלים ראיות בשל היותן פירות העץ המורעל) וקובי לא היה מורשע אז זה אומר שלא היה אונס?

שחר אלוני
08/02/2022 19:47:03

זו שאלה פילוסופית עמוקה, איך בכלל יודעים משהו?
בעיני, הרשעה זה מאד קרוב ללדעת שקרה.
זיכוי זה יותר טריקי לפעמים, בודאי אם זה נושא של פסילת ראיה. ואז יותר קשה לומר שיודעים לכאן או לכאן בתור אנשי הקהל הרחב כמונו, תלוי בנסיבות.
במקרה שלהלן לא היתה הרשעה

חגי "התותח" ניסני
08/02/2022 19:54:08

אז אתה מסכים שהזיכוי הזה לא אומר יותר מדי

שחר אלוני
08/02/2022 20:46:59

הוא לא אומר שהוא ביצע אונס, אז אי אפשר להתייחס אליו כאנס

חגי "התותח" ניסני
08/02/2022 21:18:47

אפשר. השאלה היא כמה רוצים לסגור את העיניים.

שחר אלוני
08/02/2022 22:48:49

אנחנו לא יודעים מה היה, ולכן לקבוע מה היה זה ווישפול לכאן או לכאן.
אם היתה הרשעה זה עניין אחר

שחר אלוני
08/02/2022 19:25:03
Reply to  Avri

מכיר את המקרה

שחר אלוני
08/02/2022 15:17:46

לדעתי 4 ראשמור הברורים זה ביל ראסל, קארים גורדן, לברון.
אחר כך יותר קשה לקבוע.
וויחט שם, דאנקן כמובן, שאק, קובי בירד ומג'יק כמובן, האקים.
את העכשוויים כמו קרי ודוראנט צריך לדרג בסוף הקריירה. אצל דוראנט עוד אליפות על שמו זה גיים ציינגר

NBA בדם
08/02/2022 15:19:55

אם כבר מדברים על דירוגים,
אני בדרך להוציא נוסחא חדשה שמשלבת כמות עם איכות:
1.נק עם ts
2.אס' אחרי חישוב של איב'.
3. ניקוד להגנה(שימוש מושכל בחט' וחס').
4.ריב' התקפה וריב' הגנה(הניקוד על הגנה נמוך יותר מן הסתם).

שחר אלוני
08/02/2022 15:47:46
Reply to  NBA בדם

👍

penny H
penny H
08/02/2022 15:56:30
Reply to  NBA בדם

חברה שימון כבר נימק .
קובי הgoat .
הוא כבר נימק.
האחוזים הרעים , 3 אליפויות של שאק,
ראיית משחק מהתחת, חבר לקבוצה של תחת
אבל היי שימון נימק.

shadow
shadow
08/02/2022 15:55:10

מת על קובי השחקן. הייתה לו אישיות בעייתית, אבל ביננו למי אין? את הרוב יצרה התקשורת.
אנשים שבויים בתוך נרטיבים של אנשים אחרים ובטוחים שזו האמת.
עדיין מג'יק בשבילי מספר אחד

thetroll
thetroll
08/02/2022 17:21:15
Reply to  shadow

מסכים עם הכל חוץ מזה שהיתה לו אישיות בעייתית. לא היתה לו שום בעית אישיות.נקודה

פיני
08/02/2022 17:26:15
Reply to  thetroll

חחח

חגי "התותח" ניסני
08/02/2022 16:22:14

ת'וג. רבים וטובים יטענו בצדק שהביצות שלי קטנים ושאין לי את האומץ לעמוד לאורך זמן מאחורי המילים שלי. ובכל זאת: איפה ומתי אנחנו נפגשים וירטואלית לדון על רעשי הרקע בתיק 4000?

שחר אלוני
08/02/2022 16:42:25

?

חגי "התותח" ניסני
08/02/2022 17:07:59

סליחה שחר. לא ידעתי שגם אתה רוצה לקחת חלק בזה. ביני ובין ת׳וג ישנו וויכוח ישן בקשר לתיק 4000 של רהמ לשעבר בנימין נתניהו. האם תרצה לקחת חלק במפגש הפוטציאלי של ת׳וג ושלי בעניין? אם כן נשמח לדעת מהי עמדך בנושא שנדע להתכונן לדיון

שחר אלוני
08/02/2022 19:26:00

לא , זה בסדר תודה.
פשוט לא הבנתי במה מדובר ומה הקשר לפוסט. תהנו

חגי "התותח" ניסני
08/02/2022 19:47:01

אה. פשוט במקרה לא נפתח היום פוסט על תיק 4000. מקווה שזה בסדר מבחינתך שכתבתי את התגובה הזו

שחר אלוני
08/02/2022 19:48:26

היא היתה לא ברורה, עכשיו יותר ברור.
תהנו מהדיון

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 17:16:44

איפה מתאים לך?

פיני
08/02/2022 17:21:42

לכו לטוויטר…

חגי "התותח" ניסני
08/02/2022 17:42:38
Reply to  פיני

זה סיפור די הזוי שם אבל יש לי חשבון של מישהי שהיא או אירנית או מוסלמית אדוקה שהשתמשה במייל שלי ועכשיו אין לי איך לפתוח את חשבון עם המייל האישי שלי אז אני משתמש עם החשבון המשותף שלנו. זה קורע

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 17:44:01

link or it didn't happen

חגי "התותח" ניסני
08/02/2022 17:53:28

את ללינק? את המייל שלי או לאמת את הסיפור על הטוויטר?

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 17:55:50

לטוויטר

חגי "התותח" ניסני
08/02/2022 17:58:28

hanissani
@Norhanissani
זה השם שלי ממה שאני מבין.

פיני
08/02/2022 18:05:04

חחח🤣🤣🤣
אם אני מביא צילומי מסך, אנשים פה נשפכים

חגי "התותח" ניסני
08/02/2022 18:36:55

אם היה אפשר להעלות צילומי מסך הייתי מעלה.. זה באמת מצחיק.

פיני
08/02/2022 17:51:28

חחחח.. אני מת פה 🤣🤣
תמיד אפשר לפתוח דרך השם משתמש

אור
אור
08/02/2022 19:30:48

יש לך גישה לחשבון? אם כן למה לא לשנות את הסיסמה

חגי "התותח" ניסני
08/02/2022 19:50:13
Reply to  אור

שיניתי כמה פעמים אבל לה כנראה יש גישה מהטלפון. אז כל פעם כשאני מחליף היא מחליפה חזרה. ניסיתי גם להטריל ולשים דגל ישראל על הרקע של הכותל בתמונת רקע (ואת נתמונה של טריי מול סטף בפרופיל) כמה פעמים. תוך כמה שעות היא החליפה חזרה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אור

ניסני שלא יאשימו אותך בריגול עם סוכן מודעין אירני 🤣🤣🤣🤣 טנש לא יצליחו לחלץ אותך מזה

פיני
08/02/2022 20:10:29
Reply to  אור

בכל מקרה, אתה יכול לפתוח חשבון חדש על אותו מייל

אור
אור
08/02/2022 20:22:18
Reply to  אור

חחח, הזוי…

אור
אור
08/02/2022 20:25:17
Reply to  אור

לפחות תנצל את ההזדמנות לפתוח בשיחות לתהליך שלום

חגי "התותח" ניסני
08/02/2022 20:34:08
Reply to  אור

תודה פיני אני אנסה אם זה כך.
אור חשבתי לעשות מר רובוט ולהתכתב עם עצמי… אולי עוד נעשה את זה

אור
אור
09/02/2022 0:48:35
Reply to  אור

שמח לשמוע שלא רק אני ראיתי את יצירת המופת הזו

etayle
etayle
08/02/2022 18:25:29

מעניין מה המקבילה של סטטס מתקדם בענייני פוליטיקה ומשפט.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 18:27:05
Reply to  etayle

please find out the answer and report back to us

חגי "התותח" ניסני
08/02/2022 17:19:01

בפייס, במייל, רק לא פה. שמאנו לא ייתן לי את המבט

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
08/02/2022 17:45:17

whatever you like

חגי "התותח" ניסני
08/02/2022 17:54:00

hanissani@gmail.com
תיזהר ככה התחלתי גם עם אחיך

איש הערפל
איש הערפל
08/02/2022 23:11:00

אויש דירוגים זה דבר כל כך מטופש וסובייקטיבי, כולל חלק לא קטן מהתגובות כאן (שאני באמת תוהה מה הגיל הממוצע של המגיבים).
קודם כל בואו נשים את ענין הלכאורה אונס בצד כי אין לזה שום קשר לדירוג.
שנית, ואולי הכי חשוב, כולם מדברים על זה שקובי לא היה כינור ראשון באליפויות של 00-02, סבבה? אז כולכם רוצים לספר לי שדנקן היה כזה? או שאר האנשים שכנראה יהיו מלפניו ברשימה?
קובי כרגיל ביחס של התקשורת תמיד לא קיבל את הכבוד הראוי לו, בניגוד למג׳יק עם חיוך מיליון הדולר (היי בוגדן סדרתי שחטף גם איידס על הדרך – אפרופו משטרת המוסר), או מייקל שכולם פחדו ממנו, או מיסטר לברון שכל חייו מתעסק רק בטיפוח התדמית.
אצלי לנצח מספר 2 בכל הזמנים, ושיקפצו כולם.