סימן שאלה בגובה 2.14 מ' / מנחם לס

זוהי עונה שאין בה מועמדת ברורה לנצחון באליפות המכללות. את המנצחת קשה לנבא בכל מקרה, אך היו שנים בהן קנטקי, או דוק, או פלורידה, עמדו ראש וצוואר מעל שאר העדר. העונה אין קבוצה כזאת. פלורידה היא ראשונה או שנייה (אם ויצ'יטה סטייט ראשונה), אבל פלורידה למשל היא קבוצה עם 4 סניורים שאילו היו טובים מספיק, היו נמצאים כבר ב-NBA. ז"א שפלורידה מבחינה אישית היא קבוצה שעשתה רקורד מצויין, אבל היא לא טובה יותר מדוק, קנזס, אריזונה, מישיגן סטייט, סירקיוז, מישיגן, לואיוויל, ותסלחנה לי אלה ששכחתי להזכירן.

למעשה כשהעונה התחילה היינו בטוחים שקנזס עם אנדרו ויגינס וגו'אל אימביד תחתוך דרך המרץ' מדנס כמו סכין מחודד בחמאה רכה.

אבל כפי שהיה ברור כמעט מההתחלה, הדברים לא הסתדרו שם  כפי שחשבנו. תחילה זה היה ויגינס שלקח לו זמן להיכנס לעניינים, ואז ה-X-FACTOR הגדול והעצום,  בן קמרון הענק, ג'ואל אימביד.

כשהבתים יוודעו ביום ראשון, ימלאו לו 20. רק לפני 13 יום הוא יצא מהאולם של אוקלהומה סטייט עם צליעה ברורה. זו היא לא הפעם הראשונה שהוא ניפגע בגבו התחתון. קנזס שלחה אותו למומחה מיוחד ב-STRESS FRACTURES בגב התחתון בלוס אנג'לס. עתה ידוע בברור שהוא ייאלץ להחמיץ את טורניר ה-BIG 12, ומי יודע באיזה שלב של טורניר המכללות הוא יוכל לשחק, אם בכלל. וכמובן – מי יודע אם קנזס עדיין תהיה בחיים כשאמביד יוכל לשחק.  פציעתו תשפיע כנראה גם על מיקום קנזס בבבראקט, כי חובה על כל מכללה לתת דו"ח מלא על מצבם הגופני של כל שחקני הקבוצה.

עם אמביד בריא, קנזס מסוגלת לנצח כל קבוצה. החסימות שלו, מוטת זרעותיו, קליעתו הרכה, הטיימינג המצויין, והאינטיליגנציה הכדורסלנית שכמה מאמנים הגדירו ב-"גבוהה ביותר" נותנים לקנזס את הביג-מן הטוב ביותר במכללות.

אבל הפציעה האחרונה – דומה מאד ל-STRESS FRACTURE שלארי בירד סבל ממנה, יכולה להרוס קריירה שלמה.

נקווה מאד שלא.

בכל אתרי הדראפט  ג'בכארי פרקר הוא מועמד ראשון לבחירה. הרבה ממומחי כדורסל המכללות ומאמני הכדורסל שבמכללות לא מבינים למה.  קרייג קלוג  מ-CBS- שאותו אני מעריך כמומחה מס' 1 לכדורסל מכללות (אחרי K-700 שלנו כמובן) אמר הבוקר: "אם הוא בריא, הוא השחקן מס' 1 במכללות ואין על כך ויכוח מהצד שלי. מי שלא בוחר בו ראשון יצטער. זה אימביד, ואסז קבוצה של 3-4 אחרים, מדרגה אחת מתחת". לארי בראון, מאמן סאות'רן מתודיסט היודע דבר או שניים על מכללות (אליפות NCAA עם קנזס) ו-NBA, אומר עליו: "אני מאוהב בשחקן הזה. הוא כל כך מיוחד. הקבוצה שתזכה בו ב-NBA זכתה ביהלום". רוב נלנייר, עוזר המאמן של טכסס אומר עליו: "יש לו תנועות המזכירות את קווין דוראנט. ראיתי אותו נע קדימה בכדרור, ואז נעצר על מטבע, ועושה פיידאוויי מששה מטרים. רק קווין דוראנט מסוגל לזה". טרנט ג'ונסון, מאמן TCU, אומר: "לדעתי כבר שנים לא הגיע כמוהו ל-NBA מלבד אנטוני דייויס. פשוט אנשים לא מבינים זאת!".

נקווה שהוא יבריא עד טורניר המכללות. 

לקנזס הפציעה עלולה לעלות באליפות, כי עם אמביד בריא היא בוודאי היתה מדורגת במקום 3 או לפחות 4.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. מי הם "כל אתרי הדראפט" האלה ?

    1. nbadraft.net – אתר בינוני לגמרי שרק היום שם את פארקר ראשון, ורק בגלל הפציעה של אמביד.

    2. ?
    3. ?
    4. ?
    5. ?

  2. לא ברור לי למה בכל האתרי דראפט האלה, וויגינס?
    איך? לא הבנתי למה בכל מקום פארקר מעליו,
    רק לפני כמה חודשים אמרו שזה שחקן שלא נראה במכללות מאז לברון איך הוא פתאום "נזרק" לבחירה השלישית? כשפארקר תמיד מעליו

  3. אמביד ראשון מבחינת כשרון בלי ספק השאלה מה הסיכון הבריאותי ואם קבוצות מוכנות לקחת אותו, פורטלנד בוכה עד היום שבחירה באודן גרמה לויתור על דוראנט , אם אני ג"מ לא בטוח שאני יקח סיכון
    1 אמביד
    2 פארקר
    3 ויגנס
    4 אקסום
    5 סמרט
    אלה הטופ 5 בלי שום ספק .. צריך לחכות לסוף טורניר המכללות הוא יכול לשנות סדרי עולם .. ויגנס מתחיל להתעורר אולי יפתיע ויגיע למקום הראשון (אני עדיין לא מאמין בו ומדרג אותו מבחינתי אחרון מהחמש)

  4. אתרי הדראפט "הגדולים" בשלבים אלה מדברים בעיקר באוויר.
    עזבו את זה שהם ממש לא מקור אמין לMOCK ובחירה(גם בערב הדראפט אף אחד לא מסתכל לעברם), כרגע הם מנתחים את הבחירות שלהם לפי החוות דעת המקצועית שלהם.

    כאילו כושר כזה או אחר של שחקן X באמת גורם לו לקפוץ איזה 5 בחירות בדירוג.

    חוץ מזה שוויגינס כבר חודש נראה כמו הפרשמן הטוב ביותר במכללות.

    את השמועות האמיתיות נקבל אחרי שיהיה יותר ברור מה המצב הגופני של אמביד שזה יהיה בסמוך לוורקאאוט וכמו שאני חוזר ואומר הטופ 3 בדראפט הזה לא מושפעים בכלל מביצועים בטורניר עצמו.

    כעיקרון יש כמה מקורות אמינים בטוויטר שאמורים לסקר מתוך מחנות הוורקאאוט, הם מחוברים טוב לקבוצות שבוחרות בלוטרי והם המקורות האמינים לפחות בשבילי.

    כל השאר חרטה ברטא, בטח בתחילץ מרץ.

    אגב מנחם אתה תהיה בגרינסבורו בסוף השבוע הזה לטורניר הACC??

    זה הטורניר המעניין ביותר מכל החטיבות.
    פיטסבורג נתנה 30 ומשהו הפרש לוויק פורסט שרק לפני שבוע וחצי בעטה בדיוק, והיא תפגוש ברבע גמר את צפון קרוליינה.

    דיוק תהיה כנראה בחצי גמר ובכלל קיבלה אפשרות מהסרטים לזכות באליפות החטיבה הקשה ביותר השנה ואז מקום 1 איזורי לטורניר.

    בניגוד גמור לפרשנים שאומרים שהם יעשו את זה אני לא רואה אותם מנצחים את האליפות ACC.
    (חצי גמר הם כנראה יהיו מול סיריקיוז ואז גמר מול כנראה ורג'יניה/צפון קרוליינה/פיטסבורג).

    בקיצור מנחם אם זה קרוב אליך אל תחמיץ תסע לשם.
    הטורניר התחיל אתמול ונגמר ב-16 למרץ.

  5. הגשתי בקשה לאקרדיטציה ולא קבלתי. אגב, K-700, אתה זוכר שאני עוד מעט בן 77? אתה מדבר אלי כאילו אני ילד בן 26 (הצרה שהמוח חושב ככה…)

  6. אני לא מכיר כל כך מכללות, אבל יודע לזהות טרנדים ברורים בליגה של הגדולים. והטרנד הגדול מכולם הוא שענקים זה כבר די פאסה, והגארדים/פורוורדים זו החיה ששולטת היום בליגה. אני חושב שאמביד, עם כל הכישרון שלו, ייתן בסופו של דבר ערך נמוך יותר (אובייקטיבית) לקבוצה כלשהי מאשר גארד/פורוורד (וויגינס/פארקר). האמת הפשוטה היא שהיום המשחק שייך לאלו שיכולים ליצור לעצמם ולא תלויים באחרים שיספקו להם כדורים. מבחינה זו אם יש לי קבוצה "ריקה", לא הייתי מתחיל מאימביד בכל מקרה.

    1. אחת השטויות הגדולות ששמעתי. זה שיש היום יותר גארדים ופוארדים טובים מסנטרים. רק אומר שיש רוויה ויהיה יותר קל להשיג גארדים מאשר סנטרים טובים מחוץ לדראפט.

      וכן כל זה ישתנה עוד כמה שנים כדיוויס, דראמונד, קאזינס ועוד לא מעט סנטרים צעירים יגיעו לשיאם בתקווה גם לאמביד יהיה אתם.

  7. סבבה, אז אתם תתחילו לבנות מלילארד, ואני אתחיל לבנות מאנטוני דייויס.

    נראה מי יבנה לעצמו קבוצה אלופה קודם…

  8. לפני 3 שנים גבוה לא אתלטי בגובה 2.14 לקח את הקבוצה שלו כל הדרך לאליפות(ובשליטה מדהימה), שנה שעברה גבוה לא אתלטי בן 36 היה רחוק 25 שניות מאליפות 5 בקריירה באחד מהפליאופים המרשימים ביותר שלו וכשהוא השחקן המוביל בספרס.

    אז לעזאזל על איזה מגמה אתה מדבר????

    חוץ מזה אתה מדבר פה על סנטר בן 19, שביום שיבחרו בו יהיה בקושי בן 20.
    כשיהיה מוכן ובשל הצפי זה לפחות עוד 5-6 שנים, מי יודע מי ישלוט בליגה עד אז? מי יודע איך תראה הליגה עד אז?

    מגוחך להגדיר מגמות לפי עמדות.

    שחקן יהיה שחקן לאליפות קודם כל בזכות האופי שלו, יש שחקנים שזה הרף שלהם ויש כאלה שלא.

    קצת מצחיק, כי פתאום אנשים רואים בחודש הזה שגם וויגינס יכול להיות ":חוצפן" ויכול לקחת על עצמו משחקים ולעשות מה שבא לו ורק לפני פחות מחודש אנשים פה בנו הרים וגבוהת ושלל תיאוריות לגביו שהוא אחד שיחנק במקצוענים ואין לו את האופי…

    שוכחים שמדובר בילדים בני 19-20.

    ועם אנחנו מתעסקים בחיזוי כל כך רחוק על סמך עונה במכללות אז פשוט אנחנו מבזבזים את זמננו.

    רוצים דוגמא טובה, מלו בסיריקיוז נתן אולי את עונת הפרשמן המצליחה בהיסטוריה, שהסתיימה באליפות ובקבוצה גרועה מאוד.
    הרי היה אפשר לבנות הרים וגבהות סביב האופי שלו. הוא שחט קבוצה קבוצה, לקח על עצמו משחקים, היה בעל הבית.
    פרופיל של אלוף לא?

    אהה אופס.

  9. המגמה היחידה שאני רואה בשנים האחרונות היא שיש פחות גבוהים מוכשרים. כמעט כל הסנטרים הטובים בליגה היום הם נגרים, עצם זה שהווארד הוא הסנטר הכי טוב בליגה בשנים האחרונות או אחד מהטובים מראה את הדלילות הרבה שיש בעמדות הללו. זה אמור להשתנות עם אנתוני דייויס, קאזינס, דראמונד, אמביד וכל הילדודס שנמצאים בתיכונים כרגע (אוקאפור, אלכסנדר, טאונס, וכו').

כתיבת תגובה

סגירת תפריט