פירוק מול הרכבה- מחשבות על הטרייד החם של הלילה / תומר גבעתי

שבוע לפני הטרייד דד-ליין, בסביבות השעה 21 שעון הרצליה, כשהאוכל מארוחת שישי עוד לא פונה מהשולחן, החל הטוויטר לזמזם, ואיתו קיבלנו טרייד גדול ראשון לחלון הקרוב.


פורטלנד מקבלת את: אריק בלדסו, ג'סטיס ווינסלו, קיון ג'ונסון ובחירת סיבוב שני ב-2025.

הקליפרס מקבלים את: נורמן פאוול ורוברט קובינגטון.אוהדי הספורט אוהבים לחפש מנצחים ומפסידים מיידים. 


רכבת לשום מקום 

כיאה לספורט האמריקאי שהכל מדיד, כך גם בטריידים, ההיגיון ישר מחפש מנצח והפסד. לא תמיד כך הם פני הדברים, יש פעמים שטרייד יכול להיות רע לשני הצדדים ולהיגמר בתיקו רב נפגעים. הטרייד הפעם היה מתבקש ובלתי נמנע בעיקר מכיוונה של פורטלנד. הטרייל בלייזרס נמנעו בשנים האחרונות משינויים גדולים בקבוצה והמשיכו בעקביות, עונה אחרי עונה, להרכיב קבוצות בינוניות ליד דמיאן לילארד. בליגה שמעודדת סיפורי הצלחה וגיבורים, להיתקע במקום זה הכי גרוע, כפי שאמר גלילאו(אם הוא רואה בלייב את פורטלנד) ואף על פי כן נוע תנוע. קבוצות שלא יכולות לזכות באליפות יעדיפו לצלול באופן מכוון לתחתית הליגה מאשר להיתקע בבינוניות( מי אמר אינדיאנה צדק) על פניו נראה שפורטלנד מפסידה בטרייד, מוותרת על שני שחקני חמישיה דומיננטים שהצטרפו למועדון לא מזמן, ומקבלת בתמורה אוסף של שחקנים חביבים מינוס ובחירת סיבוב שני. הנהלת פורטלנד(הלא קיימת) הצליחה להפוך את גרי טרנט ושתי בחירות סיבוב ראשון לאריק בלאדסו בתוך פחות בפחות משנה. גם הישג. 
בפועל, הטרייד הנוכחי מתבקש עבור המועדון ומחייב צעד גדול ומשמעותי אף יותר לדעתי. עם כל הצער שבדבר עבור אוהדי הטרייל בלייזרס, הצמד לילארד-מקולם, לא הופך צעיר מיום ליום, וככל הנראה לא יביא אליפות למועדון. המועדון שנמנע מלעשות צעדים גדולים לאורך השנים, ביזבז את הפריים של דיים ועכשיו צריך לקבל החלטות קשות ולחפש טרייד על הכוכב. בראיון לתקשורת לפני מספר שבועות, רמז דיים להנהלת הקבוצה שהוא לא מעוניין לחזור מפציעה לקבוצת שהולכת לצלילה מכוונת והוא מבוגר מידי בשביל לשחק בשביל הפסדים.לילארד, שיחגוג הקיץ יום הולדת 32, מחזיק בחוזה ארוך ושמן שמונע מהמועדון להתחיל את התהליך המתבקש של בניה מחדש. דיים יכול וצריך להוציא יותר מהקריירה שלו למען המורשת שלו אחרת הבחירה לרשימת 75 הגדולים בהיסטוריה תשאר הישג נתון במחלוקת בקריירה של לילארד. 

הרכבה מחדש

בתחילת העונה, לאחר שפורסם שפציעתו של קוואי חמורה שמחשבו, וזמן ההחלמה המשוער עלול לגרום לכוכב להחמיץ את העונה הסדירה, שררה באוויר תחושה של ריקנות בקרב אוהדי הקליפרס. בעוד השכנה בצהוב החתימה כל פנסיונר עם זיקה לכדורסל על חוזה וטרן, במועדון של באלמר עסקו בעיקר בשימור החתיכות הפאזל. פתיחת העונה של המועדון, שנלחם להישאר תחרותי בזכות הופעות נהדרות של פול ג’ורג’, שהזכירו במעט את השחקן שהיה בעבר, לצד תרומה יפה של הצוות המסיע של טיירון לו שמרו את הקליפרס בגבולות הפלייאוף-פלי אין ומאזן חיובי. גם פציעתו של ג׳ורג’( אם יש עונה שבה פול וקוואי נשארים בריאים, האם היא נחשבת עונה אמיתית?) לא שברה את החבורה הלוחמת של הקליפרס שהמשיכו להציג כדורסל תחרותי גם בלי שני הכוכבים שלהם. כתוצאה מהטרייד, הקליפרס מוותרים על נכסים סבירים בהחלט ומקבלים כוח אש משמעותי נוסף לקו האחורי בדמות הגאנר פאוול, שיכול וצריך להוביל את הקבוצה בתקופה הקרובה לצד רג׳י המדלג ג׳קסון. צירופו של רוקו יוסיף עוד עומק, קליעה והגנה בעמדות הפוואורד העמוסות והמגוונות של הקליפרס. חמישיה בדמות ג׳קסון, פאוול, ג׳ורג, קוואי, איבקה/ זובאץ בתוספת כוח אש וניסיון מהספסל של מוריס, באטום, רוקו, קאנרד, מאן, אורנשטיין ובוסטון, מייצרים ליאנפים עתירי כישרון בהתקפה לצד שומרים אישים ופרימטר נהדרים בהגנה. בסופו של הערב, כשמסתכלים אל העתיד, רואים שהקליפרס מכינים בשקט את הקרקע לחזרתם של שני הכוכבים ומציגים שילוב מעניין מאוד בין שחקני התקפה והגנה מגוונים, בדרכם להיות סוס שחור פוטנציאלי שאף אחד לא ירצה לפגוש.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. תודה רבה, בהחלט ניתוח מעניין של פורטלנד, כי לדעתי ולדעת כולם היא מפסידה את הטרייד בנוק אאוט, אבל אם היא לא עושה טרייד על מקולות וליליארד ומקבל צעירים טובים ובחירות דראפט, כל הטרייד הזה היה סתם, ולכן יהיה מעניין לראות אם יצליחו לעשות טרייד על ליליארד או מקולום בזמן הזה.

  2. טרייד גרוע לפורטלנד לא משנה איך יהפכו את זה. לא מבין קבוצות. החלטתם כבר שאתם הולכים לבנייה למה לא להטריד כוכבים בשיאם לפני שכל התקשורת כותבת שהם לא בקטע ואז המחיר צונח? קרה למגיק קרה לאינדי קרה לפורטלנד כאילו מה עובר על האנשים שם בליגה? זה א ב בעסקים.
    דמיאן בקיץ היה עובר תמורת חבילה אדירה. היום לא יקבלו חצי מזה.

    1. אתה לא מבין למה אנשים לא יודעים למכור בשיא, לפני נפילה? התשובה היא שלדעת לעשות את זה זו תכונה מאוד מאוד נדירה שמעט מאוד אנשים טובים בה. האנשים האלו הם לרוב מליונרים כבדים.

        1. מה אתה אומר! אז למה לא ראיתי אותך קורא לפורטלנד להטריד את דמיאן לפני שנתיים? או לגולדן להטריד את סטף עכשיו, אפילו כשברור שהוא אחרי השיא שלו? קדימה שמעון, איזה קבוצה מחזיקה כרגע בשחקן שנמצא בשיא ואתה ממליץ לה למכור?

  3. מה שמעניין עכשיו זה מה ישיגו עבור מקולום דווקא. לא רואה הרבה קונטנדריות שצריכות וגם יכולות לשלם כדי להביא אותו.

  4. מחשבה שעלתה לי לראש – אם ניו אורלינס יטרידו את זאיון שגם ככה לא רוצה לשחק שם, יחד עם עוד צעיר מבטיח כמו ג'קסון הייז או הרברט ג'ונס וכמה בחירות דראפט תמורת ליליארד או מקולום, ואז הם ייצרו קו יחסית מעניין של מקולום עם אינגראם, ועם שני ביג מנים גמו זאיון ויונאס ולאנציונאס.

  5. תודה רבה, מצוין.
    טרייד עצוב מאוד לבלייזרס.
    בנוגע לקליפרס, עלתה לי מחשבה ראשונית בעקבות הציוץ הזה של לברון:
    https://heavy.com/sports/los-angeles-lakers/lebron-james-tweet-heat-clippers/
    האם לברון מתחיל להכין את הקרקע לדרישת טרייד לקליפרס תמורת קוואי?
    הוא הרי לא יעזוב את LA בגלל כל עסקיו, ובעוד קבוצתו בחורבן אטומי (הרבה מזה באשמתו) ונטולת עתיד, הצוות המסייע של הקליפרס נראה פשוט מעולה.
    האם הוא מבין שזה הצ'אנס היחיד שלו לקחת עוד אליפות ויפעל לשם כך?
    זה נראה מופרך מאוד, אבל אם יש מישהו חסר בושה כ"כ שמסוגל למהלך כזה, זה לברון.

    1. איזה רעיון.
      זה גם מכניס אותו אולי לעסקים עם באלמר?
      ויש כמובן את לו שהוא חבר אמיתי.
      נראה שתי טיפון עיניים להברון

  6. באמת מעניין שפורטלנד לא הצליחו להשיג משהו יותר טוב עבור פאוול וקובינגטון, אולי מומחי השכר והאסטרטגיה יסבירו את זה. זה גם שם את השחרור של טרנט באור מאוד מגוחך.
    אבל מה שברור זה שהם הולכים לטנקינג ובחלומות הורודים שלהם הם רואים שם את ג'בארי סמית' או פאולו באנקרו רצים בווינג ליד לילארד ומקולום הבריאים, עם סיימונס שעולה מהספסל אלה מאנו. ותכלס, זה ממש לא סינאריו רע.

    1. אני לא חושב שהם רואים יותר שום דבר בחלומות הורודים ליד לילארד ומקולום. הם הולכים על סיימונס אז פאוול נהיה מיותר. החלומות הורודים שלהם הם לקבל מישהו טוב על מקולום עם ריאה מפונצ'רת.

      1. אפשר ללכת על סיימונס ועדיין לקבל משהו טוב יותר על פאוול, וה"חלומות הורודים" מכוון לטנקינג שבלי שום ספק הם עושים, ובצדק. את מקולום, כמו שדדי כתב כאן, הם כנראה לא יצליחו להטריד בקלות ובכלל אל תקבור אותו כל כך מהר – הבנאדם משחק.

            1. אני מזמן חשבתי שהיו צריכים לסגור דיל על סימונס אבל זה כבר לא יקרה.

  7. אני עם גילרי פה. על פניו זה נוקאאוט של הקליפרס, אז מה חכמים יש רק בהופס? אני מניח גם שהבלייזרס רצו לרדת מתחת לתקרה, אולי כהכנה לטרייד נוסף או טנקינג. ככה או ככה פאוול וקובינגטון הפכו למיותרים

    1. :-), אבל אפילו אם נשכח לרגע שקובינגטון היה חלק מהטרייד זה, מה בדיוק פורטלנד קיבלה בשביל פאוול כאן? עד כדי כך לא מעריכים את פאוול בליגה בשביל שאף אחת לא תסכים לתת יותר מיזה?

      1. " יותר" זה כבר עניין סובייקטיבי שתלוי באג'נדה של הקבוצה.
        אם המטרה היתה לרדת מתחת למס ולהיפטר לגמרי מהחוזה הזה, היו אולי עוד 2 קבוצות בכל הליגה שהיו יכולות להציע את זה עבור פאוול.
        אחת זו אוקלהומה שאין לה עניין בפאוול, ונדמה לי שיש עוד אחת עם חריגת טרייד מספיק גדולה, אבל יש לזה משמעויות אדירות לגהי הפיירול והמס, ועוד לא הזכרנו חצי מהחוזה של קובינגטון שהלך כאן.
        אני חושב שהיו יכולים לנהל את הנכסים האלה יותר טוב, אבל היתה להם מטרה, וברגע שמצאו דיל שמשיג להם אותה, כנראה העדיפו לחטוף אותו מייד ולא להסתכן בזה שיאבדו את החוזה המיוחד של בלדסו, תמורת איזה 2 בחירות סיבוב שני שאולי היו משיגים עבור קובינגטון בהנחה שהיו מוצאים קבוצה עם הנכסים המתאימים והמוטיבציה שיכולה להציע להם את אותו חיסכון.

  8. קיון גונסון יכול להתגלא כשחקן שחקן, ברור שהוא אחד האתלטים המעולים בדראפט אולטרא אתלטי. קיבלו תבחירה 21 שלא קיבל בקליפרס דקות והמוקים ניבאו לו יותר גבוהה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט