אירועי דיומא – 5.2.22 – שחמט, כדורגל

כדורגל

ליגת העל – מחזור 21 / ניר מועלם :

15:00 בני סכנין – הפועל תל אביב : הפועל תל אביב במקום ה-4 בטבלה ואילו סכנין במקום ה- 7, כאשר שתיהן נלחמות על מקומות 1-6 שמוליכים לפליאוף העליון, כאשר סכנין רחוקה נקודה אחת בלבד משם, ואילו הפועל נמצאת עמוק בפנים עם 5 נקודות יתרון, וניצחון היום רק יגביר את הסיכויים שלהם להיכנס לפליאוף העליון. סכנין הצליחה לעצור במחזור האחרון רצף של שלושה הפסדים רצופים בכל המסגרות עם ניצחון חוץ 1-0 על קריית שמונה, ואילו הפועל הצליחה להפסיד 1-0 לחדרה בבית, אחרי שלא הפסידה בליגה מאז ה-1/12 לב"ש. הימור – הפועל עם ניצחון.

17:30 מכבי תל אביב – קריית שמונה : מכבי במקום ה-3, רחוקה 11 נקודות מחיפה ובאר שבע, ואילו קריית שמונה במקום ה-10, ורחוקה רק 4 נקודות מהפליאוף העליון. מכבי מגיעה אחרי ניצחון ליגה 3-1 על אשדוד, וגם עם 2-0 על מכבי קביליו יפו בגביע באמצע השבוע, ומנגד קריית שמונה מגיעה אחרי הפסד ליגה 1-0 לסכנין. הימור – מכבי אוספת 3 נקודות חשובות.

18:00 מכבי פתח תקווה – הפועל ירושלים : משחק תחתית מאוד חשוב לשתי הקבוצות, כאשר שתיהן מתחת לקו האדום. הפועל ירושלים במקום ה-13 ואילו פתח תקווה אחרונה, כאשר ירושלים רחוקה נקודה אחת בלבד מנוף הגליל שמעל לקו האדום, ואילו מכבי פתח תקווה נראית רחוקה שנות אור משם, כאשר המרחק בינה לבין נוף הגליל עומד על 6 נקודות. מכבי פתח תקווה לא ניצחה בליגה כבר 13 מחזורים רצופים(אי שם באוקטובר), אז היא ניצחה 4-0 את נוף הגליל, אבל חשוב להזכיר שבאמצע השבוע היא ניצחה 1-0 את ב"ש במסגרת גביע המדינה, ואילו הפועל ירושלים מגיעה אחרי הפסד 1-0 לב"ש בליגה, והיא עם שישה משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון. הימור – אולי זו קצת הפתעה אבל אני אלך על שינוי כיוון וניצחון של פתח תקווה שאולי יוציא אותה לדרך חדשה.

19:50 הפועל באר שבע – מכבי נתניה : באר שבע במחזור האחרון הצליחה להשוות את מספר הנקודות שלה לזה של מכבי חיפה אחרי שהירוקים איבדו בשני המחזורים האחרונים נקודות, וכרגע מה שמפריד בין שניהם זה רק הפרש שערים (15 שערים יותר לחיפה), ואילו נתניה נמצאת במומנטום טוב , והיא במקום ה-6 ובמרחק של 3 נקודות מהפליאוף העליון, אשר לדעתי קרוב מתמיד. באר שבע אומנם ניצחה בליגה 1-0 את הפועל ירושלים, אך באמצע השבוע היא הפסידה 1-0 לפתח תקווה בגביע, ואילו נתניה מגיעה אחרי 2 תוצאות תיקו מול מכבי תל אביב ומכבי חיפה, ויהיה מעניין לראות אם גם היום היא תצליח לעצור את אחת משלושת הראשונות. הימור – כל מי שחושב שבאר שבע תנצח בקלילות טועה לדעתי טעות מרה, אני דווקא חושב שנתניה הולכת לצאת מטרנר עם 3 נקודות, כי היא נמצאת בפורמה טובה, גם אם לא רואים את זה בנקודות, ואני חושב שלבסוף גם נראה אותה משתלבת בפליאוף העליון כי יש להם מאמן שעושה עבודה נהדרת(בני לם) וגם סגל יחסית טוב לליגה.

סרייה א

רומא- גנואה 16:00/ צפריר אוזדובה

רומא השישית מארחת את הלפני אחרונה בטבלה גנואה. קבוצה שהספיקה לפטר שני מאמנים העונה האחרון אנדריי שבצ׳נקו שהגיע עם הרבה ציפיות הספיק להיות מפוטר אחרי חודשיים בתפקיד. אין ספק שהלחץ חוגג אחרי שהקבוצה כבר עם שבעה משחקים ללא ניצחון.

אצל מוריניו הכל טוב תודה. אחרי ההפסד הנוראי ליובנטוס 4-3 רומא סופרת שלושה נצחונות רצופים. שניים בליגה ואחד בגביע. מה משותף לשלושת המשחקים? בכולם שיחק הרכש החדש סרג׳יו אוליברה הרכש הפורטוגלי מפורטו שהספיק לכבוש כבר שני שערים בשלושה משחקים. המטרה שפורסמה מליגת האלופות נראית רחוקה מתמיד אך ניתן לשמוח לאור הנצחונות האחרונים וגם זה משחק שרומא צריכה לנצח.

מפגשים קודמים: רומא סופרת ארבעה נצחונות רצופים על גנואה ובסיבוב הקודם זה נגמר 2-0 לרומא.

19:00 אינטר – מילאן : הדרבי דלה מדונינה – הלא הוא הדרבי המילאנזי יערך היום, כאשר אינטר הראשונה תארח את השלישית מילאן. אינטר מוליכה את הטבלה ב-4 נקודות מרחק מנאפולי השניה, ועם משחק חסר, כאשר מילאן שלאחרונה איבדה נקודות ואת המקום השני נמצאת במקום השלישי ובמרחק של 5 נקודות מאינטר ועם משחק עודף על פני היריבה העירונית. אינטר מגיעה אומנם אחרי ניצחון ליגה במחזור האחרון 2-1 על ונציה, אך הולכים להיות לה עשרה ימים מאוד קשים, כאשר היא תשחק היום מול מילאן, בעוד שלושה ימים היא תשחק בגביע האיטלקי מול רומא(צפריר אני מקווה שאתה מוכן למשחק), ארבעה ימים אחרי היא תפגוש את השניה בטבלה נאפולי למשחק ליגה מדהים, ואז ארבעה ימים אחרי יש לה את ליברפול בשמינית גמר האלופות, ואינזאגי יהיה חייב לעשות קצת שינויים בהרכב ולפזר את העומס. אצל מילאן מגיעים למשחק אחרי 0-0 מול יובנטוס, וגם הם ישחקו בגביע האיטלקי בעוד ארבעה ימים מול לאציו. בחלון ההעברות הנוכחי המילאנזיות לא היו פעילות במיוחד כאשר אינטר עשתה את הרכש המסקרן ביותר בדמות השאלה עם אופציית רכישה של גוסנס המוכשר מאטאלנטה, והיא גם נפרדה מלא מעט שמות מוכרים כמו: סנסי ואריקסן. הימור – אינטר בבית עם הקהל והדחיפה שלו תנצח את המשחק.

שחמט – גראנד פרי ברלין, מי יעלו למועמדים?/שחר אלוני

אתמול נפתחה התחרות הראשונה שתתקיים בשיטה של שלב בתים (4 שחקנים בכל בית) ולאחר מכן חצי גמר וגמר.


דינג, המדורג שלישי בעולם לא מגיע לתחרות, בשל סיבה הקשורה לויזה/קורונה, אך לא לגמרי ברור מה מקור הבעיה. לא שמעתי בעבר ששחקן פספס תחרות חשובה כי לא הוציא בזמן ויזה.
יתכן שזה יותיר אותו מחוץ לתחרות המועמדים.

החלוקה לבתים:
בית א
: גרישצ'וק, נקמורה, אסיפנקו, באקרו
בית ב: ראפורט, פדוסייב, ווייצק, אופארין
בית ג: ארוניאן, וידית, דובוב, קיימר
בית ד: סו, דומינגז, האריקרישנה, שירוב

הראשון בכל בית יעלה לחצי הגמר ויקבל ניקוד גבוה של סדרת הגראנד פרי.

אתמול:
בבית א' שני תיקו, כאשר גרישצ'וק לא מנצל עמדה טובה מול אסיפנקו.
בבית ב' – ראפורט היה "אמור" להשתלט על הבית בהעדרו של דינג, אבל הוא מפסיד לווייצק. בזמן שפדוסייב מנצח את אופארין.
בבית ג': ארוניאן מנצח את וידית. קיימר לא מנצל יתרון מול דובוב.
ובבית ד' הכל מסתיים בתיקו.

כולם ישחקו עם כולם פעמיים (6 סיבובים סה"כ) לפני חצי הגמר.

היום יתקיים הסיבוב השני. נראה אם וידית וראפורט יוכלו להתאושש מההפסד בפתיחה.

לפוסט הזה יש 53 תגובות

  1. תודה שחר וגם צפריר.
    יש היום הרבה כדורגל. בין היתר מכבי תל אביב ק"ש אחרי החתמת שלושה זרים חדשים.
    הדרבי המילאנזי בלי זעעעטי?…..
    וכמובן באיירן מול לייפציג.

    1. תודה רזי, לא הכרתי את הסיפור שלו או מן הסתם לא ראיתי את רוני אף פעם משחק, אבל נשמע שהוא היה שחקן מטורף אם אייאקס הגדולה רצתה אותו, אבל זה נראה כאילו המקרה של ראובן עובד היה קטן מאוד מאוד ליד הסיפור של רוני.
      קשה לי לתפוס איך תוך 3-4 שנים הוא הצליח להגיע לליגה השניה מאייאקס, פשוט מטורף.

      1. כן, היה מן ראובן עובד כזה או שלום רוקבן בסקילס אבל הרבה יותר גרוע כשזה נגע גם בפלילים!
        יש אנשים דפוקים בעולמנו, אין את מי להאשים חוץ מאת עצמו.

        1. ברור, הוא הרס לעצמו את החיים, לא אף אחד אחר.
          אני מניח שגם הסביבה שלו והעובדה שהוא גר אצל חברים גרמה לו להיגרר לכאלו מקומות, למרות שלי קצת מוזר שהוא לא מנסה ליצור קשר עם הבנות שלו, אבל שיהיה, גם ככה הוא נשמע מתוסבך.

    2. תודה רזי!
      כן, קלדרון הוא כנראה הכישרון הכי גדול שגדל בארץ.
      היו סיפורים שבאימון הוא היה מקפיץ כדור תוך כדי עליה על כל הטריבונה וירידה בחזרה במדרגות.
      הוא היה עובר ארבעה מגינים בשביל הכיף, ואז מסתובב ועובר אותם לצד השני.
      איאקס אז היו כמו ברצלונה בשיאה, הם רצו אותו אצלם עם כל הבעיות והחבר שהתעקש להחתים איתו.

  2. אור בשבילך – באחד ממרוצי הביאתלון המרתקים ורבי התהפוכות בתולדות המשחקים האולימפים נורבגיה מצליחה לנצח על הקו את צרפת ורוסיה בשליחים המעורבים
    יוהנס תיגנס בו בעונה נוראית וללא ספק הגרועה בקריירה היה זה שסגר עשר שניות בהקפה האחרונה כדי לתת את הזהב לנורבגים.

        1. תודה ויש לך מושג מה מקבלים עם היורוספורט פלייר? לדוגמה לראות את האירועים מהתחלה עד הסוף? Highlights של יותר מחצי דקה?

            1. חחח כן
              באופן מפתיע ערוץ הספורט משדר משדר כל יום אז אולי זה יספיק לי להריץ אותם אחורה

            2. מצד שני היורוספורט ייתן לי גם אופניים

            3. משהו זול יחסית שימלא טונה שעות מסך – מי היה יכול לנחש…

          1. אור, כעיקרון מה שזה נותן זה שידורים של כל מה שיש ליורוספורט זכויות עליו, כולל לא רק מה שמשודר ביורוספורט 1,2 בהוט,יס וכו' (שאגב אני מהמר שהם יורידו את זה מתישהו, בטח אפילו ביחד). באולימפיאדה למשל היו להם איזה 30 סטרימים במקביל בזמן התחרויות. יש אפשרות כמובן ללכת אחורה בזמן השידור, ויש גם אפשרות לראות שידורים חוזרים של דברים שכבר שודרו לפחות כמה ימים אחורה.

            1. אחלה תודה. מאז שעברתי ל-sting TV אפילו יורוספורט אין לי (חוץ מהחודש שפתחו את כל הערוצים באולימפיאדת הקיץ)

            2. זהו, אני הייתי תקוע עם יס הרבה זמן רק בגלל זה, עד שפשוט עברתי לסטרימר שהתקנתי עליו גם את הנגן של יורוספורט.

            3. תודה לשניכם עשיתי את החודשי בינתיים

    1. היה שם חתיכת סיום. מי שחיפש קשר כזה או אחר בין משחקי החורף לענפי הקיץ, ייתכן וישמח לגלות כי תרז יואוג הנורבגית, שזכתה במדליית הזהב הבוקר במירוץ הסקי ל-15 ק"מ, מחזיקה גם בשיא אישי מעולה, 31:32, בריצה ל-10,000 מטר. עבור הנורבגית בת 33 היתה זאת מדליית הזהב השנייה שלה (זכתה גם בסוצ'י ב-2014), כשבתווך הספיקה לרצות עונש הרחקה של למעלה משנה בעוון נטילת סטרואיד אנאבולי.

      בהמשך לכך, ניתן להבין כי רבים מרצי המרחקים הסקנדינביים (וגם הרוסים) מתאמנים גם בסקי בחודשי החורף, מה שמסייע להם גם לפתח יכולות פיזיולוגיות שונות כמו כוח בפלג הגוף העליון, צריכת חמצן מירבית טובה יותר וכו'.

  3. קוויקסטפ דופקים לידאאוט מעולה של רמקו אוונפול כשיקובסן נתקע טיםפה מאחור בפניה לפני הסיום. זה אפשר למוסקטי מטרק לקחת במפתיע את הקטע הרביעי בולנסיה. ולאסוב שומר על ההובלה לקראת הקטע האחרון.

  4. בטור דו גארד – ניצחון מקצועני ראשון לטוביאס יוהנסן מיונו אקס הנורבגית (אחת מקבוצות הפרו האגריסיביות ביותר) מקדים את ההפתעה של הוואלטה הקודמת – ג'יי וויין מאלספין. בנג'מין תומה איבד שניות חשובות אבל סביר שיוכל להחזיר לעצמו אותם בנג"ש המכריע מחר – תחום שבו הוא מצטיין.

  5. מחר יתקיים גם גמר הגברים בקפיצות סקי (במקפצה הקצרה יותר). האלוף האולימפי היוצא, אנדראס וולינגר הגרמני, לא נכלל בסגל ארצו החזק כיוון שהתגלה כחיובי לקורונה וגם כי ישנם קופצים עדיפים עליו. בין המועמדים לניצחון נציין את ריויו קובאיישי היפני, שמוביל בדירוג הגביע העולמי, ומספר קופצים נורבגים מעולים כמו מריוס לינדוויק, רוברט יוהנסון והלווד אנגר גרנרוד. ישנם גם קופצים פולנים מעולים כמו פיוטר ז'ילה וקמיל סטוך (בעל שלוש מדליות זהב אולימפיות). הסלובנים מצטיינים גם בענף זה (הנשים זכו היום בזהב ובארד במקפצה הקצרה). האחים לבית פרווץ קופצים מעולה וגם ספורטאים נוספים כמו קוס ולאנישק. לא נסיים בלי שטפן קראפט האוסטרי, שלפני כחמש שנים קפץ לשיא העולמי במקפצה הארוכה בויקרשונד שבנורבגיה, 253.5 מטר, אך כיום מעט רחוק מכושרו דאז.

      1. תשמע, חידשת לי. לא הכרתי אותו. בעקבות ההפניה, קראתי בויקפדיה ובאמת מדובר בסיפור מעניין מאוד. הבריטים אינם מצטיינים בענפי החורף.

        אצרף ערך על אחד האתלטים הגדולים בכל הזמנים, בעיניי, שגם סבל מבעיות ראייה והיה אדם מאוד ענו ומיוחד.
        https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sydney_Wooderson

            1. אבל רק כביש גישה אחד, חד נתיבי, וכאשר עם ישראל מגיע לחזות בפלא הלבן שצונח מן השמים, הרי שנוצרים פקקים, שנתיבי איילון נראים לידן כמו כביש 98 ביום חול.

  6. בהגרלת חצי גמר הגביע נקבע
    שחולון תפגוש בהרצליה לשחזור חצי גמר 95
    ואם מכבי לא תמעד מחר בגליל יהיה לנו דרבי

    מפגשי דרבי מהעבר בגביע
    1 גמר 1956 מכבי מנצחת 49-52
    2 גמר 1958 מכבי מנצחת 44-53
    3 חצי גמר 1961 מכבי מנצחת 50-57
    4 גמר 1962 הפועל מנצחת 48-50
    5 גמר 1963 מכבי מנצחת 51-55
    6 גמר 1964 מכבי מנצחת 47-50
    7 גמר 1965 מכבי מנצחת 47-55
    8 גמר 1966 מכבי מנצחת 62-66
    9 גמר 1969 הפועל מנצחת 70-88
    10 גמר 1970 מכבי מנצחת 52-73
    11 חצי גמר 1971 מכבי מנצחת 73-75
    12 גמר 1977 מכבי מנצחת 77-78
    13 גמר 1978 מכבי מנצחת 90-93
    14 חצי גמר 1980 מכבי מנצחת 79-97
    15 חצי גמר 1981 מכבי מנצחת 83-84
    16 גמר 1983 מכבי מנצחת 94-99
    17 שמינית גמר 1988 הפועל מנצחת 82-88
    18 חצי גמר 1989 מכבי מנצחת 74-85
    19 חצי גמר 1990 מכבי מנצחת 92-106
    20 רבע גמר כפול 1991 ! 1 שוויון 85-85 ! 2 מכבי מנצחת 77-81 (מכבי עולה עם 162-166 בסיכום )
    21 גמר 1994 מכבי מנצחת 53-64
    22 חצי גמר 1998 מכבי מנצחת 81-93
    23 חצי גמר 2003 מכבי מנצחת 66-83
    24 רבע גמר כפול 05 מכבי מנצחת 83-108 + 76-91 (159-199 בסיכום )
    25 רבע גמר 2015 מכבי מנצחת 71-73
    26 רבע גמר 2018 מכבי מנצחת 85-96
    27 חצי גמר 2021 מכבי מנצחת 66-83

    בסה"כ 3-24 בניצחונות (הכוללים) למכבי 89 אחוז
    במשחקים זה 3-25 ו אחד תיקו
    הפרש ממוצע פחות מ 7 למכבי

    זה יהיה מפגש 10 בחצי הגמר עד כה 9/9 למכבי בשלב

    העונה בליגה דווקא הפועל ניצחה פעמיים
    מחזור 11 ביום 26/12 הפועל ניצחה בנוקיה 83-82 הניצחון ההוא הכניס אותה למעשה לשמינייה ואיפשר לה לשחק ברבע גמר הגביע
    מחזור 15 ביום 23/01 הפועל מנצחת 77-78
    בקיצור 2 משחקים צמודים בחודש האחרון ובזה שקדם לו למעשה בתוך שש שבועות ובשבוע הבא זה יכול להיות מדהים

  7. אם גליל עליון תנצח
    יהיה זה מפגש 4 בין הקבוצות
    1 שמינית גמר 1983 הפועל תל אביב ניצחה 75-85
    2 שמינית גמר הכפול 1993 בראשון ניצחה הפועל תל אביב 73-88 השני הסתיים בשוויון 78-78 (ת"א ניצחה 151-166 בסיכום )
    3 שמינית גמר 2000 כפול בראשון הפועל תל אביב מנצחת 71-79 בגומלין גליל מנצחת 64-80 (גליל עולה עם 143-151 בסיכום )

  8. בחצי גמר השני שיהיה כנראה הראשון ישחקו הרצליה והפועל חולון
    זהו שחזור לגמר גביע המדינה 1995 אז הרצליה ניצחה 77-88
    נפגשו גם בשמינית גמר הכפול כעבור עונה (1996 ) והרצליה ניצחה פעמיים 81-70 חוץ ו 92-97 בית (הרצליה עלתה עם 162-177 בסיכום )
    העונה בליגה
    מחזור 7 ביום 21/11 חולון מנצחת 77-89

כתיבת תגובה

סגירת תפריט