איך, איך, איך טריי יאנג הוריד לסאנס את המכנסיים, ועוד היכה בהם בטוסיק / מנחם לס

לא. לא הייתי שם. אני לא הולך יותר למשחקים. החנייה באולם של ההאוקס היא תחת הכביש המהיר, ומשם עלייה תלולה ברגל עד הכניסה לעתונאים, וזה כבר לא בשבילי. אז החלטתי לעשות את הדבר השני בטיבו אחרי להיות באולם, וזה לפתוח את הטיווי 70", הלאפטופ על הברכיים, ואני מכסה משחק שלם מא' עד ת' לראשונה בהרבה, הרבה זמן.

אז יאללה. לקפיצת הביניים.

אני רואה את פיניקס עם ברידג'ס, אייטון, קראודר, פול, ובוקר. ההאוקס עם טריי, קולינס, קפלה, הוארטר, והאנטר. שמות פרטיים, שמות משפחה, מה שבא.

אני יודע שזה משחק חובה להאוקס לנצח. ההפסד האחרון נגד טורונטו הוריד אותם מהמסילה אחרי 7 נצחונות רצופים, והערב עליהם לנצח את הקבוצה שאני עדיין מאמין שהיא אוברייטד ברמות.

אבל כשיאנג עושה מיד שתי שגיאות עם שני איבודי כדור ובוקר קובע 6-2 אני אומר לעצמי, "מל…הנה זה מתחיל. מוטב שתשנה את דעתך כמה שיותר מהר על פיניקס". מה דעתי עליהם? אין כאן כל סוד: כתבתי זאת מזמן ואני עדיין איתן בדעתי:

הפיניקס סאנס היא OVERRATED ברמות!

אני יודע ששני עורכים חשובים – עידו גילרי יגיא רוזן – הם אוהדי הסאנס שפוטים והחלטתי למפרע להיות עדין וזהיר, אפילו אם ההאוקס יהיו עליונים ויובילו כל המשחק עד הנצחון, כפי שבאמת היה. נדמה לי שכשג'בל מג'י קלע את הסל האחרון בו הסאנס הובילו 35-32, מאז ועד הסוף ההאוקס ניצחו את הסאנס והם עשו זאת במשחקם הם: משחק קבוצתי, מסירות, תנועה ללא כדור, שלשות, ושחקן תחת הסל – ג'ון קולינס, ועוד אחד, קפלה – שתוקעים יתד שם בצבע וקולעים אחרי שטריי יאנג מכדרר ומטעה כניסות או זריקות, ובמקום מלעיט אותם בכדורי זהב שעידו וגיא עצמם היו קולעים.

לא רק שהסאנס אוברייטד ברמות. גם מאמנם מונטי ויליאמס הוא אוברייטד ברמות!

הוא יושב שלושה רבעים ורואה כיצד ההאוקס מנצחת את קבוצתו במסירות בפרימטר, ואז כניסה לסל של טריי יאנג או האנטר, או הוארטר, ואז כששניים מנתרים לשמור מפני זריקה, באה מסירה לקולינס או קפלה לעוד האלי-הופ, שוב ושוב, שוב ושוב, ומונטי יושב על כסאו ללא הבעה כאילו הדבר לא נוגע לו. פשוט יושב ומסתכל בשעה שקבוצתו ניצלית.

ההאוקס לקחו הובלה אתרי ה-35-32 ועד סוף המשחק החזיקו את הסאנס בביצים ולא נתנו להם דבר, ובעיקר לא לכריס פול. כריס פול הוא שחקן-שחקן אבל הפאולים שהוא עושה הם כל כך מעצבנים. אני מסתכל עליו ואומר איך לעזאזל שחקן כזה מלוכלך נראה כל כך נקי? ג'ון סטוקטון היה בדיוק כמוהו: פאולים שלא נראים קשים אבל הם מה זה מלוכלכים ומעצבנים.

אני לא יודע מה המאמן נייט מקמילן אמר לשחקניו על פיניקס, אבל מהשנייה הראשונה ההאוקס היו ב-MODE התקפי מכל הכיוונים. כאילו שהוא התחפש לאדמירל דייויד פרגייט בקרב על מוביל, אלבאמה, כשהוא זועק לכל פיקודיו: "DAMN THE TORPEDOES. FULL SPEED ASHEAD!". זה בדיוק מה שההאוקס עשו: הם באו לנצח. הם לא באו לא להפסיד. הם עלו ללא כל רגשי נחיתות כשהם אומרים בכל צורת משחקם והווייתם לסאנס: "WHATEVER YOU CAN DO, WE CAN DO BETTER!

ומי היה הראשון שאמר 'לעזאזל המוקשים. אני פורץ קדימה'? הוארטר מכל האנשים. ה-NERD הזה עם תספורת NERD שהולכת ומשתלטת על כל הלבנים ב-NBA. (לא מאמינים? תנו מבא בטיילר הירו או דנקן רובינסון. כאילו כל הלבנים האמריקאים החליטו להתחפש ל-NERDS ולנצח אותך כ-NERDS). ההוארטר הזה הוא היפוכנדר מהסרטים. חברו האנטר סיפר לעיתונאים שהוא כבר קנה לעצמו מצבה ועליה חרוט, "עכשיו אתם מאמינים לי?". אבל הנרד הזה הוא סטריק שוטר. כשהשלשה הראשונה ניכנסת הבאות מגיעות בשילשול. הוא סיים עם 5 מ-10 מהטריי. טריי יאנג היה 6 מ-11 מהטריי. ההאוקס כולה הייתה 20 מ-41 מהטריי, או 48.8%. הם שמרו על בוקר והסאנס בכבלים בפרימטר והירשו להם 9 מ-32 ל-28%. זה היה המשחק.

אבל זה לא היה כי ההאוקס קלעו והסאנס לא קלעו. זה היה כי ההאוקס שמרו, והצליחו במסירות מהירות למצוא אדם פנוי לשלשום שלהם.

וטריי יאנג חגג עליהם. כשניצמדו אליו הוא חדר וקלע. כשנתנו לו מרחב הוא זרק מדאונטאון, וכשלא נתנו לו מרחב בשמירה צמודה והוא לא יכול היה לחדור, הוא היטעה כניסה, ואז נסוג בצעד אחור, ועוד פגז ממטר אחורי הקשת, שני מטרים מאחורי הקשת, ב-90-95 שוב יאנג נשמר צמוד. הוא היטעה כניסה, צעד אחורה, וכמעט מחצי מגרש שילשל שלשה ל=90-98.

טריי יאנג סיים עם 43 נק' ב-16 מ-325, וכפי שציינתי, 6 מ-11 דאונטאונים. הוא הצדיק – לפחות עבורי – את מקומו בחמישיית המזרח לאול סטאר.

אני לא מבין את מונטי ויליאמס ולכן לדעתי הוא לא מאמן משחק יעיל. יש לו את אייטון. למה הוא לא תוקע אותו בצבע? אייטון יכול לעשות משם שמות לכולם. במקום זה הוא נותן לו רק 24 דקות, ו-16 לג'בל מגי. ידוע שסנטרים הם גזע מיוחד. אז האמינו לי שמגי הוא מיוחד בגזע. הוא סיפר פעם שהוא גדל בשכונה קשה שם חתול עם זנב נחשב לתייר. אז ג'בל מנסה היום להיראות קשה ומפחיד, אבל מלבד דאנק או שניים הוא מפחיד כמו נערת בלט.

אומר עתה דבר מוזר לקריאה: אני כבר שנים שהגעתי למסקנה שסימן לקבוצה טובה הם סלי הזבל שהיא קולעת. הלילה ההאוקס קלעו 8 סלים כאלה. עם כל סל סבל קפצתי מהכורסא. מה אגיד לכם? הכדורסל שומר אותי צעיר. מה שאני לא יודע זה מה אעשה כשאתבגר.

ההאוקס שיחקו הלילה כפי שאני רוצה שישחקו: החמישייה שעלתה, ואז דנילו גלינרי ואוקונגווה עולים מהספסל לשחרר את קולינס וקפלה, וסוויט-לו ודלון רייט נותנים מנוחה לגארדים. בוגדן בוגדנוביץ' הוא האיש ה-6 עם יד זהב לשלשות. אני אוהב את הצורה שנייט מקמילן מאמן אותם: כמו גנן, הוא יודע שכמו צמחים, כמה שחקנים זקוקים לליטוש. כמה צריך לגזום. כמה זקוקים למינרלים שונים. כמה צריכים גרזן. ויש כאלה שעוזבים לנפשם כמו את דנילו גילרי וטריי יאנג כי הם משחקים עם האינסטינקטים שלהם. מונטי? הוא גנן שמאמין שלא צריך לעשות הרבה, הטבע כבר יעשה את שלו. אולי באימוני הקבוצה הוא אחר, אבל בעת המשחק הוא בהחלט כזה. מלבד להחליף שחקנים. כששחקן מוחלף הוא פשוט הולך, מתיישב על מושבו, ומונטי ממשיך עם ההבעה הנסתרת שלו, שלא מראה קמצוץ מרגשותיו, ואני לא ראיתי אותו קורא לשחקן לשוחח איתו על משחקו.

אולי אני טועה אבל זאת הייתה הרגשתי משך כל המשחק, משחק שההאוקס ניצחה ב-OLD FASHION WAY: הגנה, מסירות מהירות, ריבאונדים, וקליעות מקרוב ומרחוק. לא היה כאן כל פלא הלילה. הקבוצה הטובה יותר הערב ניצחה ללא כל בעיות מיוחדות.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
29 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

https://youtu.be/Cmwvx2ntQ8Y

תראו ב1.34. כריס פול כל הזמן מקבל את זה כל משחק. מישהו חושב שזה עבירה באירופה? או בשאר העולם למעט ליגת הכדורסל האומנותי?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

https://youtu.be/Cmwvx2ntQ8Y

דקה 2.42 טריי מחזיר לפול 🤣🤣🤣🤣🤣🤣עוד שריקת כדורסל אומנותי ותראו איך פול מתעצבן חחח ועוד מתלונן לשופט חחח

סוסמעץ
סוסמעץ
04/02/2022 7:51:55

מיני שיקוץ

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ההוקס ניצחו מנחם כי טריי היה ענק ושהוא ככה קשה לנצח אותו. הייתה לי הרגשה שהוא ינגב היום סתם תחושת בטן.
ראיתי שהסאנס בידדו על טריי בהגנה וברידגס חגג הוא למד השנה לקלוע גם את אלה זה חשוב לארסנל.
רוב הקבוצות טיפשות מוחלטות בליגה. הסאנס מראים דהם לא כאלה כרגע.
אייטון הוא הדחקן ה4 בחשיבותן בלבד בסאנס. ברידגס תפס לו את המקום. לא זכור לי קבוצה שהמס,4 שלה מקבל מקס. הוא עושה רק לוב וסקרין על זה ישלמו מקס? נראה לי סרבר יעשה בעיות. העונה הזאת לא הולכת טוב מבחינת אייטון ככה לא מביאים מקס. בקצב שהוא נראה השנה אני מתקשה לראות קבוצה שתציע לו מקס. נראה מה יהיה עד סוף העונה.
בלי קשר הבחירה ב ארדן לאולסטאר הוא חרפה

Berch
04/02/2022 7:35:10

ההוקס ניצחו כי משרדי התאגיד באטלנטה לחצו.
ג'ניפר, אשתו היפה של ג'וזף החשב הכללי מחוז מזרח החלימה מקורונה והלכה למשחק עם שני הילדים.
אלפרד, מנהל הצללים של המשרד שמאוהב בג'ניפר בסתר רצה לשמח אותה, אחרי הסבל שעברה.
אז הוא הוריד הוראה מלמעלה ואטלנטה ניצחה.
לא תמיד צריך לנבור בסטטיסטיקה
לפעמים התשובה הפשוטה והברורה היא הנכונה…
😎

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Berch

ההוקס לא תאגיד הם זרג. הדבר היחיד שם שקשור לתאגיד זה שיש להם חבר תאגיד

Berch
04/02/2022 14:04:22

תאמין במה שאתה רוצה 🤷🏼‍♂️
🤣

tlv1983
tlv1983
04/02/2022 7:26:37

אחרי בחירות האולסטאר והבחירה בדריוס גרלנד כמחליף צריך לשאול בקול – למה לא בול?

רן הנרגן
רן הנרגן
04/02/2022 12:46:22
Reply to  tlv1983

בול זה רעש וצלצולים. יפים אבל לא עושים הרבה רושם בטבלה. שרלוט השתפרו, אבל אל מספיק. גארלנד מוביל את הקבוצה הכי מפתיעה בליגה למקום בפליאוף. גם המדיה, גם השחקנים וגם המאמנים העדיפו את גארלנד על בול.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

בול צריך להיות במקום הארדן

Berch
04/02/2022 7:26:41

ייאיייי איזה כיף…. התגעגעתי לסיקור שלך.
ובנימה פיוטית, ההוקס הם הפניקס האמיתית. כבר שנה שניה שהם כמו עוף החול, יוצאים בסערה מכליון ונוסקים למרומים
🤣

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

אחלה סיקור, תודה רבה מנחם. אם אני חייב להמר הסאנס ילכו יותר רחוק מההוקס העונה, אבל נראה.

דוקטור רזי הופמן
04/02/2022 7:34:23

הפאולים שהוא עושה הם כל כך מעצבנים. אני מסתכל עליו ואומר איך לעזאזל שחקן כזה מלוכלך נראה כל כך נקי?
פרופסור, זה ציפי 3 וככה הוא משחק ומפה הכבוד וההערכה בארה"ב והשתתפות בפעם התר"פפואה באולסקר (פרסי האקדמיה למשחק). ואחרי זה הוא מתווכח עם השופטוטים על החוקה. אז היום העכברוש שם לטאלט ביס בטוסיקו והוריד אותו מהמסך הלבן (זה מהפרסומת המשותפת של שניהם).

Berch
04/02/2022 8:05:32

לקח לי רגע להבין מי זו ציפי 3….
🤣

דוקטור רזי הופמן
04/02/2022 10:05:24
Reply to  Berch

חי
אני קצת יותר מדיי בלטינית בגלל הקשר הישיר לזואולוגיה ובוטניקה (כידוע לך), C נאמק בלטינית צ'י ו P (נו אתה יודע). 3 זה המספר המנדטורי לש פול. כשמחברים יוצא ציפי 3 (זה כל הסיפור), אני בקטע של המצאת והלחמת מילים מילדות ואפילו תיארתי ופרסמתי מין חדש של אצה שגיליתי למדע ושנושאת הלחמה של שמות הוריי, בזמן האחרון.

onetwo3
04/02/2022 8:12:00

רזי אתה משהו..

דוקטור רזי הופמן
04/02/2022 10:06:38
Reply to  onetwo3

תודה
בכל הבליל יוצא לפעמים משהו טוב.
שבת שלום והרבה ספורט כורסא/מחשב בגשם.

Berch
04/02/2022 14:06:00

אלוף אתה…. ואת זה אני אומר בתור חובב משחקי מילים כושל
הצחקתני קשות
🤣

Yinon Yavor
04/02/2022 7:38:42

תודה מל.
המשפט על החתול ענק

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אז ג'בל מנסה היום להיראות קשה ומפחיד, אבל מלבד דאנק או שניים הוא מפחיד כמו נערת בלט.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 זה hof מנחם

סוסמעץ
סוסמעץ
04/02/2022 8:06:10

אחלה סיקור = תודה רבה דוק

idk
idk
04/02/2022 8:13:57

עוד פרק מנפלאותיו של דר' לס.
אני מבין שיש לך צורך להצדיק את הקביעה מעונה קודמת שההוקס יהיו טובים יותר מהסאנס, אבל קצת קשה להגיד על הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה שהיא "אוברייטד".
אגב, תזכיר לי לאן אותה קבוצה "אוברייטד" הגיעה בעונה הקודמת? 😅

חגי "התותח" ניסני
04/02/2022 8:48:12

מנחם ההוקס היו עם קרוב ל50% לשלוש בעוד הסאנס עם קרוב 30% מהשלוש ועדיין זה נגמר רק בשניה האחרונה. הסאנס מדהימים. המועמדים הבכירים לאליפות מבחינתי, לפני הבאקס הווריורס והנטס עם הגנת ברזל ומאצ' אפ מצויין מול הלוחמים והנטס. אני מרחם על כל קבוצה שתפגוש אותם בפלייאוף.

הגופיה של יואינג
הגופיה של יואינג
04/02/2022 9:28:19

התגעגעתי לסיקורים שלך מל! רק חסר לי הבוקס סקור עם חיצים, בונבונים וקרשים ואני חוזר לניינטיז עם עיתון שישי ביד.

ההוקס אניגמה מבחינתי. ברור לי ששנה שעברה היתה אנומליה, הם לא קבוצה לגמר איזורי (וגם השנה לא יהיו, סליחה על הספויילר) ועדיין – בלי שום שינוי חוץ מהטרייד על רדיש שנתן להם בדיוק עוד נער מגבות, פתאום עפים על הליגה. את יאנג אני גם לא יודע איך לאכול, הוא אחלה heel והליגה צריכה כאלה אבל כל שאר ההוקס כאלה… חמודים? לא יודע, זה לא מסתדר. לא רואה אותם עוברים סיבוב שני השנה וגם זה מפרגון בשבילך ד"ר.

פיניקס לעומתם על אמת. זה לא יוטה של עונה סדירה שנמסה בפלייאוף, יש שם איזון והיררכיה שנותנים להם אדג' כמעט על כל קבוצה בסדרה של 7 משחקים. נוסיף לזה ניסיון פלייאוף מר וקיבלנו תיאבון גדול ללכת עד הסוף. משחק אחד בעונה לא אומר הכל.

רן הנרגן
רן הנרגן
04/02/2022 12:48:41

יש מצב שויליאמס מבסוט מההפסד. הסאנס מגלים יציבות מדהימה השנה. וממעטים להפסיד, בין היתר כי לא נתקלו ביריבות קשות, גם כי אין הרבה וגם בגלל סיטואציות של פציעות לשחקנים בולטים אצל היריבה. וויליאמס נתן לשחקנים לדפוק את הראש בקיר כדי שיתנסו בכשלון. זה בריא לראת הפליאוף.

ירון, החלום
ירון, החלום
07/02/2022 8:40:21

בס"ד
תודה מנחם, ממש נהדר.
שתישאר צעיר לנצח