שיקגו מתארחת בקנדה, הסאנס מגיעים לאטלנטה, דרבי L.A וארבעה משחקים נוספים בליל חמישי/ רותם אלרן

מנת השף

2:30 – טורונטו ראפטורס (23-26) VS שיקגו בולס (18-32)

המשחק הבולט של הערב יגיע אלינו היישר מקנדה, שם הראפטורס יארחו יפגשו את הבולס פגועי הפציעות.

הראפטורס יבואו הלילה כשהם מחזיקים ב-3 ניצחונות בשלושת משחקיהם האחרונים, ולא מול קבוצות חלשות, כשניצחו את מיאמי פעמיים ואת ההוקס הלוהטים במשחק האחר. כשהקבוצה בסגל מלא כמעט לחלוטין (כשרק קאם בירץ' לא ישחק היום) היא מחזיקה ביתרון הבריאות על פני הבולס שישחקו ללא בול, קארוסו, דריק ג'ונס ג'וניור ופטריק וויליאמס הפצועים, כשמעבר אליהם גם זאק לאבין בספק. יש להם כלים הגנתיים מצוינים להציב על השחקנים המובילים של הבולס, ומגוון גדול של מגני כנף טובים עד מצוינים יכול להוות יתרון גדול הלילה מול דרוזן ולאבין (במידה וישחק). גם התקפית לא חסר לראפטורס כישרון כשפרד ואן וליט נותן עונה נהדרת, גם אם מעט האט לאחרונה, וגארי טרנט ג'וניור קולע מעל ל-30 נקודות לאורך 5 המשחקים האחרונים, בהם הוא מעמיד ממוצעים של 32.2 נקודות ו-6.2 שלשות למשחק ב-49.6% מהשדה ו-51.7% משלוש.

בצידו השני של המצ'אפ, הבולס פצועים מאוד כפי שציינתי קודם, אך גם להם יש יתרונות ונקודות חוזק בולטות על פני הראפטורס – קודם כל, דבר חשוב עבורם במשחק זה הוא יכולת הריבאונד. הבולס מחזיקים בניקולה ווצ'ביץ', אחד מהריבאונדרים הטובים בליגה בשני צידי המגרש, והלילה הם ישחקו מול אחת מהקבוצות החלשות ביותר בתחום הריבאונד, כך שעצם הימצאותו בקבוצה עשויה לייצר לא מעט הזדמנויות וסלים נוספים עבור שיקגו. בנוסף לכך, העובדה שהראפטורס היא קבוצה נמוכה יחסית תהווה חיסרון מול ווצ'ביץ' גם בצבע, וכשחקן פוסט מצוין הוא יוכל לנצל את המחסור של הקבוצה בגובה מתחת לסלים, ובנוסף אליו גם החדירות והסיומת של דרוזן עשויות להתאפשר אף יותר מהרגיל, כשבין כה וכה הוא מצוין בתחום זה.

אני מאמין שיהיה כאן משחק צמוד ומהנה שבסופו נראה ניצחון צמוד של שיקגו.

שאר המשחקים

2:00 – דטרויט פיסטונס (38-12) VS מינסוטה טימברוולבס (25-26)

המשחק המוקדם ביותר של הלילה יגיע אלינו ממישיגן, שם הפיסטונס, אחת הקבוצות החלשות בליגה, תפגוש את הטימברוולבס, שהעונה סוף סוף מצליחה למקם את עצמה כקבוצת פלייאוף/פלייאין.

הפיסטונס נמצאים כרגע במקום ה-14 במזרח כשהם עם 12 ניצחונות עד שלב זה בעונה – הנתון הנמוך בליגה, בשוויון עם אורלנדו החולקת איתם את שני המקומות האחרונים בליגה. הפיסטונס נמצאים במקום ה-29 במדד הרייטינג ההתקפי וב-24 במדד הרייטינג ההגנתי, וכשזה מצטרף אל פציעת ירך של קייד קנינגהאם אשר מציבה אותו בספק למשחק היום, הסיכוי שלהם לנצח פוחת אף יותר ממה שהיה קודם, והם מגיעים מנקודת נחיתות מובהקת.

מנגד, הטימברוולבס נותנים עונה מצוינת, לפחות ביחס לסטנדרט שהציבו לעצמם בשנים האחרונות – מהמקום השביעי במערב וכשהם נמצאים במקום ה-13 בליגה הן במדד הרייטינג ההגנתי והן ברייטינג ההתקפי, הקבוצה נותנת עונה טובה בה הסגל מצליח להתחבר. לאור כך שהיא קרובה למאזן חצוי, ניתן לראות שמינסוטה לא אחת מהקבוצות החזקות בליגה, אך פער הרמות בינה ובין הפיסטונס הוא עצום וככל הנראה דבר זה גם ישתקף על המגרש הלילה. אצל מינסוטה דיאנג'לו ראסל ופטריק בברלי נמצאים בספק למשחק ומוגדרים כ-GTD.

ההימור שלי הוא על ניצחון חוץ קליל של הטימברוולבס.

2:30 – אטלנטה הוקס (26-24) VS פיניקס סאנס (9-41)

במשחק השלישי של הפריוויו אנחנו מקבלים את אחד המצ'אפים המעניינים של הלילה, כשההוקס הלוהטים יארחו את הסאנס, הקבוצה הטובה בליגה העונה.

אטלנטה תגיע למשחק כשהיא עם 7 ניצחונות בשמונת משחקיה האחרונים, כולל רצף של 7 ניצחונות רצופים לפני שהפסידה לטורונטו במשחקה האחרון. הקבוצה מציגה העונה התקפה נהדרת, והעובדה שהיא מחזיקה ברייטינג ההתקפי השני בטיבו בליגה מראה את זה טוב, כשחלק גדול מכך שהגיעו לרמה התקפית כזו העונה היא היכולת של טריי יאנג. הרכז, שזה עתה נבחר לפתוח באולסטאר, ממשיך להראות את הוורסטיליות ההתקפית שלו והחיבור המצוין שלו עם ג'ון קולינס, וכשמקיפים את השניים מספר שחקנים משלימים מצוינים המסוגלים ליצור או להנות מניהול המשחק של יאנג, ההתקפה רק מרוויחה. הבעיה הגדולה עבור ההוקס במשחק היום, היא שיאנג עשוי לא לעלות על המגרש, כשהוא מוגדר בספק אליו בשל פציעת כתף. מלבד פציעתו של יאנג, ההגנה היא הצד הבעייתי לקראת המשחק הערב, כשאין להוקס כלים הגנתיים מגוונים במיוחד בקו האחורי, במיוחד לאור כך שגם האנטר בספק הלילה.

הסאנס יבואו הלילה כשאייטון וג'יי קראודר בספק, בנוסף לשאמט, קאם פיין וניידר שלא ישחקו באופן וודאי, אך למרות הפציעות לשחקנים חשובים הקבוצה נהדרת – עם אחוז הניצחונות הגבוה בליגה וכשהיא יושבת על רצף של 11 ניצחונות, פיניקס לוהטת וממשיכה להראות שההגעה שלה לגמר אשתקד לא הייתה מקרית. ההתקפה עובדת מצוין בראשות פול ובוקר ונכון להיום מדורגת במקום השלישי בליגה, וההגנה גם היא נהדרת ונמצאת במקום השני בליגה, כשגולדן סטייט בלבד עוקפת אותה במדד הרייטינג ההגנתי. פיניקס מגיעה למשחק כקבוצה העדיפה, במיוחד לאור כך שיאנג עשוי להחמיץ את המשחק הלילה, אך עם הרמה ההתקפית שאטלנטה מציגה העונה לא אופתע לראות כאן משחק צמוד, ובטח שלא אופתע לראות משחק מהנה.

ההימור שלי הוא על ניצחון של הסאנס במשחק צמוד.

3:30 – סן אנטוניו ספרס (33-19) VS מיאמי היט (20-32)

במשחק זה הספרס, אשר נמצאים בתקופה חלשה והשיגו 2 נצחונות בלבד בשבעת משחקיהם האחרונים, יארחו את מיאמי, המדורגת שנייה במזרח שתחפש לקטוע רצף של 3 הפסדים.

סן אנטוניו לא טובה במיוחד העונה, ככל הנראה מבחירה לאור כך שהקבוצה עסוקה בפיתוח הצעירים ובניית הסגל לעתיד, וניתן לראות זאת בכך שהיא קבוצת מרכז טבלה בהתקפה ובמקום ה-20 בלבד במדד הרייטינג ההגנתי, כך שהלילה היא לא מחזיקה בסיכוי גבוה מדי לנצח. מעבר לרמה של הקבוצה בעונה כולה, הערב היא עשויה לשחק ללא דג'ונטה מארי, השחקן המוביל הבלתי מעורער שלה העונה, כשבנוסף אליו גם יאקוב פלטל, אחד השחקנים החשובים בקבוצה, ייעדר הלילה.

ההיט יגיעו לאחר 3 הפסדים רצופים (מהם שניים לראפטורס), כשהם לא מחזיקים ביתרון הביתיות וכשג'ימי באטלר, קייל לאורי ופי ג'יי טאקר נמצאים בספק למשחק, אך הם עדיין נראים כקבוצה הטובה מהשתיים – סגל משלים חזק שהלך והתפתח לאורכה של העונה מהווה נקודת אור עצומה לכל אורכה, וכשהכוכבים פצועים (דבר שראינו לא מעט השנה עבור הקבוצה) הסגל המשלים הופך לרלוונטי אף יותר. באם אדביו יוכל לנצל את חוסרו של פלטל, מגן הטבעת המרכזי של הספרס, והפציעות בשני הצדדים מתאזנות באופן חלקי, כך שההיט עדיין מגיעים כקבוצה העדיפה במשחק.

ההימור שלי הוא על ניצחון נוסף מצד קבוצת החוץ, והפעם של מיאמי.

5:00 – גולדן סטייט ווריורס (13-39) VS סקרמנטו קינגס (34-19)

המשחק הבא יגיע אלינו מסן פרנסיסקו, שם הווריורס נטולי דריימונד גרין יארחו את הקינגס שיגיעו ללא דיארון פוקס.

בזמן האחרון, ההתקפה של הווריורס צנחה לאיזורים לא מוכרים עבורה, ולאחר פתיחה נהדרת הרייטינג ההתקפי של הקבוצה נמצא במקום ה-11 בליגה. חלק גדול מהסיבה לצניחה היא ההיעדרות של דריימונד, אך גם כושר חלש של סטף קרי והסרת חלודה מצד קליי תומפסון תרמו לכך, והיום מול הקינגס, המדורגת 29 ברייטינג ההגנתי השנה, יש להתקפה הזדמנות מעט להתאושש. לקינגס אין מגנים יוצאי דופן לשים על קרי, כך שאנחנו עשויים לראות הצגה התקפית היום מצד הסופרסטאר, אשר מאכזב לאורך תקופה לא קצרה העונה.

הקינגס מגיעים למשחק ללא דיארון פוקס, מה שבוודאי לא יועיל להם במצ'אפ בו הם היו בחיסרון מובהק מראש. גם בהתקפה הם נמצאים בשליש התחתון של הליגה (מקום 22), ומול הגנה ברמה של ההגנה של גולדן סטייט ייתכן מאוד שנראה את רמת ההתקפה של סקרמנטו צונחת אפילו נמוך יותר.

הניחוש שלי כאן הוא על ניצחון של הווריורס בהליכה.

5:00 – לוס אנג'לס קליפרס (27-26) VS לוס אנג'לס לייקרס (27-25)

במשחק שיחתום את הפריוויו יתרחש הדרבי הלוס אנג'לסי, אך כשלברון ופול ג'ורג' לא יעלו על המגרש הוא הרבה פחות מעניין ממה שהיה יכול להיות.

מאז פציעת המרפק של פול ג'ורג' שהשביתה אותו, הקליפרס נמצאים במאזן של 9 ניצחונות בלבד לעומת 12 הפסדים, וכשגם הלילה לא ישחק הם מגיעים מנקודת נחיתות – ללייקרס יש את אנתוני דיוויס שזה עתה חזר, ובשלושת המשחקים האחרונים הפורוורד/סנטר קולע 29.3 נקודות לצד 10.7 ריבאונדים ביעילות מצוינת מהשדה, והלילה הם יפגשו את הקליפרס שעשויים לשחק ללא איביצה זובאץ, שחקן שלא יכול לעצור את דיוויס אך כן יכול לשים עליו גוף. כשזובאץ בספק וסרג' איבקה נראה כמו צל של השחקן שהיה, דיוויס מסוגל לשלוט בצבע וייתכן שזה מה שנראה במשחק היום, כך ששווה לשים עין עליו. הקליפרס אמנם מאומנים טוב, אך ליריבתם העירונית יש את יתרון הכישרון והסופרסטאר, וככל הנראה זה הדבר אשר יכריע במפגש היום.

ההימור שלי הוא על ניצחון "חוץ" של הלייקרס.

לפוסט הזה יש 75 תגובות

  1. אם הייתי מאלה שמשכימים עם לילה לראות משחקים, הערב הייתי מוותר… מזלי שיש אותך ואת המסקרים של הבוקר

  2. שיר הלילה אופטימי לראש השנה שבתקרב….
    בהזיה של בשנה הבאה, לאודי חמודי מנור
    בשנה הבאה נשב על המרפסת
    ונספור ציפורים נודדות.
    ילדים בחופשה ישחקו תופסת
    בין הבית לבין השדות.

    עוד תראה, עוד תראה
    כמה טוב יהיה
    בשנה, בשנה הבאה.

    ענבים אדומים יבשילו עד הערב
    ויוגשו צוננים לשולחן.
    ורוחות רדומים ישאו אל אם הדרך
    עיתונים ישנים וענן.

    עוד תראה, עוד תראה…

    בשנה הבאה נפרוש כפות ידיים
    מול האור הניגר הלבן
    אנפה לבנה תפרוש באור כנפיים
    והשמש תזרח בתוכן.

    1. ויייייייייייייייייייייייייייייייי
      השופטים אישרו את הסל, שיקאקא מובילים ב 2, 8 שניות לסוף

      1. מה ישך אתה מבתי שימוש?
        חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח אתה ויואל מורידים אותנו דרך הביוב ליגון שאולה…..

            1. חחחחחח שנה
              אתה קמצן ומסריח

            2. יפ
              לא הייתי עובר ביקורת דרכונים בשדה התעופה של פרנקפורט…

  3. השוויון גם בגלל לא-וין שעמד שם כמו סטט ולא ניסה בכלל ללכת לריבאונד.
    רואים את הקטע הזה ותוהים אם הוא יכול היה לעשות שם חסימה מאחור שהיתה מעניקה ניצחון לשיקאגו

  4. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    רציתי להפליט פה קללה על שיקאגו איך הפסידו את המשחק הזה פחות מ 15 שניות לסוף בגלל שהשאירו שחקן טורונטו חופשי לגמרי לשלשה אבל…

  5. אני רואה שתרה יאנג חגג עם מעל 40 נקודות.
    העכברוש הרקיד את ציפי בריקודי בטן אה-לה ברי סימון המענטזת.

  6. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    מצחיק איך מוק חוזר וישר מקבל טכנית… לא העיפו אותו על איזו טכנית?

  7. AD יכול היה לנצח את המשחק עם היה עושה דאנקן קלאסי. רק היה צריך לעשות קרש סל אבל בחר עלק ג'אמפר ופספס….
    הניצחון של רג'י גקסון מושלם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט