מעורב הופס ליום חמישי: 1) האמנם הכדורסל 'מכור', 'מעוות', או 'קבוע מראש'? 2) היום ה-NBA תקרא בשם ה 14 לאול סטאר / מנחם לס

2. האמנם ה-NBA הוא כדורסל 'מכור' ו'קבוע' מראש'?

אני לא מאמין שאני יושב לכתוב תגובה על הפוסט של שמעון מאתמול המציג את הכדורסל כמופע ראווה בו הכל מתוכנן ע"י מין טיפוסים מסתוריים (הוא לא הזכיר משום מה את הארגון שעומד מאחורי כל תיאטרון הבובות הזה, 'התאגיד') מושכים בחוטים כמו בתיאטרון בובות. אבל אני חייב כי הבנאדם הזה אומר זאת כל כך הרבה פעמים עד שיהיו באתר צעירים שיתחילו להאמין לו. בדיוק כמו טראמפ עם ה-'BIG LIE'.

בקריאה נוספת, זהירה יותר, התברר לי שכמובן שכל מה ששמעון כתב הוא לא נכון, ובמקרה הטוב מוגזם ביותר.

1.תנו לי לומר כמה מילים על ליגת ה-NBA כליגה:

כמו כל ליגה מקצוענית בארה"ב שהיא מייג'ור (ה-MLB, ה-NFL, ה-NHL, וה-NBA), הליגה היא תחרותית מא' עד ת', ונקייה מהשפעות זרות מא' עד ת'. הליגות (וכל מה שסביב להן) הן כה יקרתיות, יקרות, וחשובות, שהפיקוח עליהן הוא מקסימלי כבר כמעט 100 שנים, והעונשים על פגיעות בליגה שקרו פה ושם (מעט מאד אגב) הם קשים ביותר כי הפגיעה בליגה היא עבירה פדרלית.

היו מקרים בודדים של שבירת חוק ומכירת משחקים, אבל זה קרה דווקא במשחקי כדורסל של מכללות בשנות ה-50. בבייסבול המקרה המתוקשר האחרון קרה ב-1917 כששחקני הווייט-סוקס הואשמו במכירת משחקים. ב-NFL היו 15 מקרים בהם חשדו ל-FIXING, כולם נחקרו ע"י ה-FBI, ומאומה לא נמצא וולידי. ההר הוליד 15 עכברים: (https://www.thesportster.com/football/is-the-nfl-rigged-15-times-the-nfl-looked-fixed/#:~:text=Even%20for%20this%20season%2C%20allegations%20of%20the%20NFL,Sunday%20afternoon%20or%20during%20a%20prime%20time%20affair.

בהוקי קרח היו כמה מקרים של FIXING GAMES אך רובם ככולם קרו במכללות (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_match-fixing_incidents).

2. ישנן כמה סיבות שאין – או כמעט אין – FIXING GAMES במקצוענים:

א)שחקנים עשירים מדי.

כששחקן מרוויח בין מיליון ל-40 מיליון לעונה אין דרך למאפיה, או כל ארגון פשע אחר, להציע לשחקן 'למכור' משחק. הוא מרוויח יותר מדי, וחבריו מרוויחים כמוהו, או יותר (וכמובן גם פחות). כל השחקנים יושבים על ביצת זהב והם לא ירשו לאף שחקן להרוס להם את ביצת הזהב.

ב) השחקנים עצמם יגלו 'מכירת' משחקים או איזו שהיא 'העדפה' או 'הטייה'.

לא צריך FBI לגלות מכירות משחקים. השחקנים עצמם הם השופטים הטובים ביותר. לכן גם כל המכירות נעשו בעבר עם שחקני מכללות שאותם ניתן לקנות בכמה אלפי דולארים. השחקנים העשירים לא יעיזו, והשחקנים הפחות עשירים הם בד"כ שחקני ספסל שלא משפיעים מספיק לכאן או לכאן. שחקן צריך להיות גם אלוף ב-FIXING כדי לזייף מבלי שחברי קבוצתו ירגישו. הרוקי'ס? הם לא יעיזו כי עתידם לפניהם. היום גם לא צריך להרים אצבע ולצייץ מה שאתה יודע. אתה שולח אימייל או טוויטר עם שם הזוי ומודיע כל מה שידוע לך. למעשה, ניתן להודיע זאת לא רק למנכ"ל אלא לכל העולם, INCOGNITO.

ג) בעלי הקבוצות (ו'אנשיהם') הם השוטרים הטובים בנמצא

3) ביצת הזהב היא כמובן של כל שחקן היושב על פוטנציאל של מיליוני דולארים רבים, אבל היא גם של בעלי הקבוצות. בעלות קבוצה בליגות המקצועניות הוא מכרה זהב שאין רבים כמוהו. אפילו עם ה-NET INCOME של שנה מסויימת נראה עלוב – או אפילו שלילי – ערך קבוצה עלה בממוצע 100-80 -מיליון לשנה ב-10 השנים האחרונות (בהוקי קצת פחות). בעלי הקבוצות שוכרים את הבלשים הטובים בנמצא המתערבים בתוך חיי הקבוצה בעמדות שונות – בשיווק, בארגון, אפילו בטריינינג ובתפקידי מפתח בהרמת הקבוצה, והם INCOGNITO, אבל נמצאים בכל קבוצה לוודא שהכל רץ נקי ולבן. מרק קיובן היה בעל הקבוצה הראשון שהודה שיש לו את 'אנשיו' בעמדות שונות בקבוצה לשמוע רינונים, ולדווח לו מי נאמן לו ומי פחות נאמן. ביצת הזהב יוצרת יותר מדי כסף מכדי שבעלי הקבוצות יהיו מוכנים להיות מעורבים באיזה שהוא נסיון לסדר, לקבוע, או להטות את הסדר הטבעי, ומאחר ו-30 מהם הם 30 אינדיבידואלים שחושדים אחד בשני, כל אחד מהם הופך להיות שוטר השומר על הסדר הטוב.

ד) העונשים על מכירת משחקים הם קשים ביותר.

הבעייה בהסבר קטע זה היא שאין לי דוגמאות להוכחה שהעונש על מכירת משחקים ב-NBA הוא קשה ביותר כי אין, ולא היו, מקרים שאני יכול להביא כדוגמא. ידוע שברוב המקרים העברות הן עבירות פדרליות. הדוגמה הקונקרטית היחידה הוא השופט טים דנאיו שהואשם ב-FIXED GAMES והאשמה הייתה פדרלית (https://en.wikipedia.org/wiki/Tim_Donaghy). למזלו הוא היה מעורב ב-FIXING GAMES על התערבויות של עצמו. אילו, ולו, עשה זאת בשיתוף עם העולם התחתון הוא היה מקבל מאסר של 20 שנה, ולא רק השנה וחצי שקיבל. אחרי ששוחרר אשתו התגרשה ממנו, הוא איבד קשר עם ילדיו, וספר שהוא כתב בזמן מאסרו בוטל מפרסום ע"י הוצאת הספרים עצמה שחששה מתביעות משפטיות. כיצד הוא חי היום? אמריקה תישאר אמריקה: הוא היום שופט בהתאבקות מקצוענית…מה שקרה לטים דנאיו ידוע לכל השופטים. אף אחד לא העיז לפניו ולא יעיז אחריו.

ה) זוהי דעתי שלי: בליגות העל קשה ביותר לשחקן בודד להטות משחקים.

המשחקים הם משחקים קבוצתיים, עם הבדל גדול בפוטבול ובייסבול בגלל תפקידיהם של הקוורטרבק והפיצ'ר. לקוורטרבק מעולה קשה ביותר לפשל בכוונה. השחקנים מכירים אותו טוב מדי, ואם יפשל כמה פעמים הוא מאבד את מקומו, ואיתו עשרות מיליוני דולארים בעתיד. אותו דבר בפיצ'ינג. כמה ]פאשלות, ואתה נשלח לליגה תחתונה 'TO REFRESH YOURSELF'. אתה צריך להיות ACTOR מדרגה ראשונה להיות תום בריידי ולהחמיץ מסירות בכוונה.

********

משך עשרות שנים היו מקרים בודדים בלבד של חשש ממכירת משחקים. 95% מהם הסתברו כלא נכונים, וה-5% היו מקרים מינוריים שחבל בכלל להזכירם. העובדה שהספורט המקצועני הוא למעשה נקי מתביעות של FIXING. קטעי א' עד ה' הם התשובה הטובה ביותר לסיבות כיצד הצליחו ענפי הספורט המקצוענים (שהם מייג'ורס) להיות נקיים מכף רגל עד ראש. אותו דבר אגב קורה בליגות העליונות בכדורגל בבריטניה וביבשת אירופה.

עד עתה דברתי על שחקנים בודדים.

3. ומה בקשר לליגה כליגה? האם לקומיסיונר ולמנהליו יש עניין במכירת משחקים, 'קביעת' אלופות?

שטויות. אדם סילבר עובד עבור בעלי הקבוצות. הוא משתכר יותר מדי, ויושב על כסא נוח מדי מכדי להיות מעורב – או להרשות מעורבות של העובדים תחתיו – במכירת משחקים, הטיית משחקים, או השפעה על משחקים דרך שופטי הליגה. דברים כאלה אי אפשר לשמור בסוד, בעיקר כשיש לך 30 בעלי קבוצות, כל אחד עם טובתו האישית לנגד עיניו. בעלי הקבוצות הם השופטים החשובים ביותר לוודא שהכל הולך ישר בליגה, מטריידים ועד הצבת שופטים מסויימים למשחקים מסויימים.

אין כל 'תאגיד'. אין כל 'העדפות'. אין כל 'מכירות'. אין כל הכוונה. אין כל זיוף. אין כל התחכמות. אין כל הונאה ושקר. יותר מדי אנשים מעורבים במשחק וכל אחד עם רצונות מנוגדים לשני. זאת המשטרה הטובה ביותר בנמצא.

אם היה דבר כזה 'הליגה רוצה', אז אליפות במילווקי היא הדבר הגרוע ביותר שקרה לה. שוק קטן, חורף איום, אגם קפוא. טיווי רייטינג מהנמוכים.

א) כבר הסברתי שאין דבר כזה 'ליגה'. יש בעלי קבוצות. יש שחקנים. ישנו קומיסיונר עם משרדים. "הליגה רוצה שהלייקרס תנצח"? האם זה כולל את בעל הנטס? מי זה 'הליגה'. ואם הליגה הייתה רוצה לקבוע מנצחות מילווקי הייתה המקום האחרון בדיוק כמו שגרין ביי, עיר בת 104,000 תושבים בויסקונסין (כמו מילווקי) היא כבר 60 שנה בין הקבוצות הטובות ביותר בפוטבול. הכל התחיל עם מאמן נמוך ושמנמן, וינס לומברדי, שלדעת רבים היה המאמן הקבוצתי הגדול מכולם, ששחקנו קרמר אמר עליו: "בוודאי שהוא היה המאמן הגדול מכולם. הוא התייחס אל כולנו שווה.. כמו אל כלבים…"כפי שאמרתי כבר, אם ל'ליגה' הייתה העדפה, מילווקי הייתה הקבוצה האחרונה ש'הליגה' הייתה רוצה כאלופה: שוק זעיר. חורף מחריד.

אבל…

  1. טבע אנוש

קיים טבע אנוש. כשלברון תוקע מבט בשופטת צעירה שרק החלה לשפוט, היא מרגישה מאויימת. ייתכן שהיא לא תשרוק עבירה על לברון שהיא הייתה שורקת על פט מיילס למשל. השופטים הם אנשים חיים עם רצונות, מאוויים, ותקוות, כמו כל אחד מאיתנו. להוציא אהדת קבוצה של שופט מתוכו היא דבר בלתי אפשרי. השופט נשבע לשפוט לפי חוקי ה-NBA ללא כל הטיית מאזניים לעבר קבוצה או שחקן, והוא כנראה עושה זאת כמיטב יכולתו, אבל ישנם דברים שאפילו בתת הכרה קורים. זה בקשר לשופטים. אבל אף שופט – אף פעם – לא קיבל הוראה מלמעלה לפעול כך או בצורה אחרת. מספיק שהוא יקליט דבר כזה והוא יכול להרוס ליגה שלמה.

אז מה? לאדם סילבר אין קבוצה שהוא רוצה שהיא תנצח את האליפות?

אני כמעט בטוח שכן. הוא אנוש כמו כל אחד מאיתנו. הוא היה ילד כמו כל אחד מאיתנו. אני בטוח שבתוכי תוכו יש לו קבוצה מועדפת. אבל זה הסוד הכמוס ביותר בחייו. אפילו לאשתו הוא לא יעז לגלות מי היא. הוא יירד אתה לקבר.

2.שנת 2022 שונה מ-1962 יותר מסתם 60 שנה

אני הגעתי לארה"ב ב-1961. מה שהתפתח בעולם ב-60, 61 שנים אלה, שווה כנראה למה שהשתנה ב-60,000 שנה לפני 100,000 שנים. לא אכנס לזה. כמה מכם יודעים טוב ממני על האבולוציה של האנושות.

אבל למה לדבר על 1962? ניתן לדבר על 1992.

המשחק השתנה. החוקים השתנו. אני – אישית – אהבתי יותר את הכדורסל של שנות ה-80 וה-90 יותר מהכדורסל של היום, אבל זה בגלל שגדלתי כשחקן, ומאמן, על כדורסל שהיה דומה הרבה יותר לכדורסל של 1992 מאשר לכדורסל של היום.

ב-1992 אף הגנה לא הייתה מאפשרת חדירה מסל לסל עם מינימום הפרעה. למה המגינים מאפשרים זאת היום? אין לי תשובה. אולי בגלל שהם יודעים שלא משנה כיצד יגנו על המתקיף, ב-9 מ-10 מקרים העבירה תהיה על המגן. הליגה ניסתה לעשות משהו בנידון כשאסרה ג'אמפ קדימה לעבר שחקן מגן לזכות בסל ועבירה, או שתי עבירות, או שלוש, כי רוב הפאולים האלה נגרמו – ונגרמים – בטזור הטריי.

המשחק הפך בגלל החוקים וסגנונות המשחק למשחק של התקפה. מה שקרה הוא שהמגינים כאילו 'מוותרים' למתקיפים בתנופה כי הם יודעים שאין כל טעם להגיב כי שני פאולים גרועים בדיוק כמו סל, ומצד שני הם – הפאולים – גרועים גם לקבוצה כי הם מקצרים את הזמן עד ל-PENALTY, וגם השחקן עצמו, עם 3 פאולים, יודע שפאול רביעי יושיבו, אולי, על הספסל. פאול רביעי יושיבו על הספסל בטוח. אז תעשה 1 + 1 ותראה שאולי עדיף כבר לוותר לשחקן כמו לברון הפורץ לסל בגלל הסיבות שזה עתה הבאתי, ולא שום העדפה של השופטים, או 'צו' מאיזה שהוא 'תאגיד' מסתורי.

כל סיפור 'התאגיד' הוא בולשיט מהפנטזיות של שמעון. אין כאן כל 'החלטות'. אין כאן כל 'תכניות'. אין כאן כל 'כוונות', 'העדפות', או הוראות לשופטים. כל שחקן קובע לעצמו באותו רגע אם כדאי לו – או מוטב שלא – לנסות לבצע סטופ על לברון הפורץ.

המון השתנה במשחק כמו שהמון השתנה בעולם המחשבים, בטלפונים הסלולרים, ובבינה המלאכותית. העולם נע קדימה בקצב מהמם. הכדורסל משתנה כמו כל השינויים. אבל השינויים הם מהלך טבעי שקורה יחד עם שינויים במחשבות, באמוציות, באורחות החיים. אפילו התחממות העולם תגרום לשינויים בכדורסל. איך, מה, מתי, כמה? איש לא יודע.

אבל דבר אחד בטוח: אין אף אדם, קבוצת אנשים, או 'תאגיד' היושבים וחושבים כיצד הבינה המלאכותית או התחממות היקום ישפיעו על הכדורסל, וכיצד למשוך בחוטים בהתאם. אין דבר כזה. השינויים בטבע, באורחות החיים, בקידמה המדעית (ועוד ועוד) ישפיעו על הכדורסל בצורה טבעית, בדיוק כמו שהכדורסל כולו שונה כשגובה הגבר האמריקאי הממוצע השתנה מממוצע של 1.72 מ' ב-שנת 1950 לגובה ממוצע של 1.78 מ' בשנת 2020.

2. מי יהיו ה-14 שה-NBA יודיע עליהם הערב?

מזרח:

לונזו בול, ג'יימס הארדן, דריוס גרלנד, זאק לוויין, ג'ייסון טאטום, טיילר הירו, ג'רט אלן

מערב:

כריס פול, דווין בוקר, לוקה דונצ'יק, דונובן מיצ'ל, ג'רט ג'קסון, KAT, רודי גובר

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
159 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
03/02/2022 4:09:34

חחחחחחח
לכל אוהבי הקלינגון,במיוחד לדה-שוט,אחד הבלוגרים וכותבי הנ.ב.א האהובים עלי.
https://www.feelnba.com/post/lebron-no-help
יובל מסביר בצורה מעולה את הסיבות שבנינו פסל למלך שלנו,
בגללו כל לילה אנו חוגגים באורגיות מזון וסדו מזו של צפיה משותפת בביצועי ה MVP,
שלאחריו 50% נזקקים לטיפול רפואי ופסיכולוגי צמוד עם שבוע בחדר אטום וסרטונים של דה שוט והקלינגון עושים פורפרות בצנטרישוט

אופיר נ.
אופיר נ.
03/02/2022 7:22:25

אכן עוד טור נהדר של יובל עוז,
שפעם לפני הרבה שנים היה חבר מערכת כאן בהופס.

etayle
etayle
03/02/2022 9:57:05
Reply to  אופיר נ.

אכן, ואחרי זה לא דיבר כל כך יפה על הקהילה פה(לפחות פעם שיצא לי לראות),
אבל ללא ספק יובל כותב נהדר, על NBA ובזמנו זה היה גם על שובר שורות.
יפה לראות שהופס מייצא כותבים מחוננים גם לקהל הרחב.

אור
אור
03/02/2022 12:03:40
Reply to  etayle

מעניין, מה כתב על הופס?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אור

בטח שכולם פה רפי הבנה

Smiley
03/02/2022 8:44:10

אחלה טור. כתיבה יפה וחשיבה מעניינת

דה שוט
03/02/2022 9:13:07

וושינגטון הפכה לקבוצת טנקינג – ראס ישחק בגמר המערב – ואז הצנטרישוט יהפוך למושבת העונשין וכל הגאונים שאתה מצטט כאן יבינו שהם לא מבינים כלום
בינתיים תהנו אין כמו צניחה חופשית (ככה אומרים, לא ניסיתי,הייתי פעם בכדור פורח בשביל הבן הקטן מתנה – קיבלתי התקף לב משולב עם התקף חרדה ונגיעות של אפילפסיה חחח)

אשך טמיר המקורי
03/02/2022 10:42:58
Reply to  דה שוט

ווש לא קבוצת טנקינג, היא שואפת למעלה.
ראס ישחק בגמר המערב רק בפלייסטיישן.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אני חושב שאתה ודה שוט צריכים להתערב. אם אתה מנצח דה שוט קונה חולצה של פולטל. אם הוא מנצח אתה קונה חולצה של ראס

דה שוט
03/02/2022 12:08:27

חחחחח אני לא יודע אם יש בכלל חולצות של פולטל
הטמיר אוהד את כל "מחוסרי החולצות" – מקונל, פולטל, דג'ונטה, את מי שכחתי?
.
טמיר וושינגטון שואפת לא לגמור מקום 13 מתחת לאינדיאנה. פלייאין יהיה רק בחלום. למזלם גנבו היום את פילי בחוץ עם אמביד, ד"א בשנה שעברה מאזן 34-38 שווה למאזן 39-43 השנה. יגיעו ל-39 נצחונות?

דוקטור רזי הופמן
03/02/2022 12:36:42
Reply to  דה שוט

וראס נכנס הרגע לסיבסוב אצלי במערבל הבטון.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דה שוט

פולטל זה בהזמנה מיוחדת כמו מיטה לשאקיל.
מתקשרים לטקסס תבקש את מפעלי פופ ושם שידפיסו לך חולצה.

אפשר גם לא מקורי בארץ עם תמונה שלו תוריד תמונה מהרשת ותדפיס אותה על החולצה. עשיתי כמה כאלה לet שהוא ביקש

דה שוט
03/02/2022 13:06:46
Reply to  דה שוט

חחחח פולטל זה אחלה הוא בא בטרייד על דרוזן או משהו לא?
רזיאל המערבל בטון שלך זה גרוטאה תקרב לקצה של חוף הצוק תכניס לניוטרל ותן פוש קטן מאחורה (רק תבדוק שאין אנשים למטה חחח)

דוקטור רזי הופמן
03/02/2022 13:26:01
Reply to  דה שוט

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
רסמי גרוטאה, אבל עדיין מערבלת. חוץ מזה, אני מאלה שדוחפים את 5 ה R בכל מקום.
מערבל ישן אפשר למחזר.

עגל
03/02/2022 13:39:22
Reply to  דה שוט

דה שוט נראה לי שמוסכם ששני הצדדים הפסידו עם הטרייד של ווסטברוק

דה שוט
03/02/2022 18:59:24
Reply to  עגל

הלייקרס הרוויחו. חכה בסבלנות

אשך טמיר המקורי
03/02/2022 10:40:14

הוא רפה הבנה.
המון ידע, מעט מאוד הבנה.
כותב יפה אבל כותב לפעמים שטויות מוחלטות, בצורה מאוד יפה.

אור
אור
03/02/2022 12:56:28

תכניס את יואל לסיבוב במכונה..

אור
אור
03/02/2022 15:32:02

קראת את הפוסט? דווקא נראה לי שתאהב

etayef
etayef
03/02/2022 15:48:21

יואל, החבר שלך יובל קצת רפה ולוקה

Guy d
Guy d
03/02/2022 4:09:59

תודה מנחם, חשוב מאוד לשים את הדברים על השולחן באופן ברור.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מנחם הלכת רחוק איש לא טען שהכל מכור ובטח לא ששחקנים מוכרים משחקים. מה יש להם למכור שהם מרוויחים 200 מיליון? הם פשוט לא שמים זין.
אם יש מישהו שמוכר בכל זאת זה השופטים כבר באנדר אובר וכאלה.
בליגת האלופות ברור שיש מכירות יותר בקבוצות הקטנות ושם בכלל צחוקים עם הגרלות הכדורים וכו….

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מנחם מה שדונהי עשה עשו לפניו ועושים גם היום ויעשו גם אחרינו. זה שלא תפסו לא אומר כלום.
גם לא תפסו אף כוכב בליגה עושה חומרים או סמים חחח…..

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  מנחם לס

אף אחד לא יכנס לשום מאסר מנחם תירגע.
ברור שיש לי הוכחות אני רואה משחקים ורואה בדיוק מה קורה. מה אתה חושב דונהי היה היחיד 🤣🤣

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  מנחם לס

אגב מנחם השיפוט נקי כמו שהnba נקייה מסמים (לא מדבר על מריחואנה)

אשך טמיר המקורי
03/02/2022 10:44:37
Reply to  מנחם לס

תראה את הסדרה לייקרס נאגטס בבועה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

עיניים להם ולא יראו

גיא רוזן
03/02/2022 5:52:16

אנחנו חיים בעידן המידע.
הכל זמין, הכל מידי.
היכולת להסתיר מכירת משחקים, היא פשוט לא קיימת.
.
כן. הייתה, יש וככל הנראה גם תהיה בעתיד הקרוב והרחוק נטייה לטובת הכוכבים. מה לעשות, אלו בני אדם שופטים משחקים.
אבל,
דווקא בניגוד לטענות ילדותיות שמשמעותו חדשות להקרין,
המגמה צומצמה לאור שקיפות גדולה בהרבה כיום,
ולאור כללי הצ'אלנג' המתפתחים שמאפשרים לתקן טעויות בזמן אמת,
וחשוב מכך –
מפנות זרקור לפן זה של המשחק בצורה שתורמת לצמצום התופעה (העדפת הכוכבים).
.
תודה, מנחם.
בוקר טוב.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

תספר את זה לארמסטורנג ומריון גונס ולסינים והרוסים והאמריקאים🤣🤣

Jonathan
03/02/2022 9:30:37

אתה מביא דוגמא של כאלה שכן נתפסו, כבר לפני כמה שנים – כדי להוכיח טענה לגבי זה שיש קנוניה שאף אחד לא רואה.
זה לא ממש הגיוני.
על הרוסים אגב כולם ידעו, בעיקר על האולימפיאדה ב-1980. פשוט לקח הרבה זמן לתפוס אותם.
פה אתה ממציא סיפור וחופר לאנשים לגביו. אתה יכול לטעון באותה מידה שיש לכוכבים רחפנים קטנים ובלתי נראים שמטיסים בשבילם את הכדור לסל ומעבר לזה אין שום הבדל ברמה בכישרון בליגה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Jonathan

מה זה לפני כמה שנים ארמסטורנג היה איירון מן שכחת? מזכיר איזה אחד כזה בליגה גם אותם גילו בטעות, אם מישהו לא היה מפיל בכוונה כי כנראה לא קיבל כסף הם לעולם לא היו נתפסים. אתה באמת חי בהזיה שאין כוכבים בNBA שמשתמשים בחומרים (לא מדבר על סמים לצריכה סתם כמו מריחואנה וקוק וכו). בNBA אין בדיקות לכוכבים. מידי פעם בודקים איזה זרג שיגידו שעושים בדיקות.

Jonathan
03/02/2022 10:23:46

תחליט אם אתה נשאר ב"השיפוט מכור והשחקנים יודעים לזוז הצידה" או ממשיך ל"עושים סמים בסתר והליגה לא בודקת מספיק". אלה שני טיעונים שונים לחלוטין.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Jonathan

שניהם נכונים ולא סותרים אחד את השני. כל טענה היא בנפרד.
שאני אומר שיפוט מכור אין הכוונה שלפני המשחק השופטים יחליטו שיוטה ינצחו את דנבר. גם אתה צריך שיפור בהבנת הנקרא.
הכוונה היא אנו נעזור ללברון אם יצטרך את עזרתנו נשתדל אבל לא נצא מגידרנו זה עדיין לא הפלייאוף. הבנת? משהו כזה דומה שריקה פה שריקה שם לעצור מומנטום למלא כוכב בעבירות מוקדמות לנטרל מגן בעבירות מוקדמות לתת 2 עבירות אוויר קבוצתיות מהירות שאחכ הקבוצה צריכה להיות מאד זהירה ותוריד מינון הגנתי הבנת את הראש או שאני צריך שוב להסביר את עצמי?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Jonathan

לגבי הסמים. אתה חושב שיש מישהו בליגה שמעוניין לגלות כוכבים שלוקחים חומרים? תענה לי אמיתי.
אתה יודע מה יקרה לתדמית הליגה ולכסף שלה אם יתגלה למשל לדוגמא ש לברון מקבל חומרים? שדוראנט מקבל חומרים? שסטף מקבל?
אתה חושב שמישהו יזמן אותם לבדיקות סמים?
אין לאף אחד אינטרס לבדוק דברים כאלה. לשם השקיפות ילכו על מאיו ביזלי אייטון דילון ברוקס רוקי כלשהו והאלה שירגישו שיש בדיקות או כוכב בירידה תלולה כמו ראס אם ממש רוצים להראות שהם בודקים גם כוכבים.
הדעה שלי היא שהרבה כוכבים לוקחים חומרים בליגה ולקחו גם בעבר

Jonathan
03/02/2022 10:58:44
Reply to  Jonathan

אז זה לא משהו שמורגש?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Jonathan

והכי מצחיק הטענות שהיום אי אפשר להסתיר כלום 🤣🤣🤣🤣
אפשר להסתיר הכל. לכל שחקן כזה תאגיד יש כימאי אישי שרק השחקן והכימאי יודעים מה הוא מקבל אז למה לכימאי להיחשף שהוא חשוף לכלא וסיום קריירה במקום לקבל מיליונים ולהירשם כיועץ לאומנות הגוף?
תגיד ארמסטרונג לא עבר בדיקות? איך יצאה זכאי?
זוכר את הסינית בת ה15 באולימםיאדה ששחתה ב50 מטר הראשונים יותר מהר משיאן העולם בגברים?
מצאו משהו אצל הסינים? יש היום המון בדיקות שלא מתגלות וזה עוד בהנחה שלא מעורבבים ונעלמים מבחנות כן?

Jonathan
03/02/2022 11:27:26
Reply to  Jonathan

שוב, יש הבדל בין יכולת לאכוף דברים שמוסווים היטב לבין טענה על שופטים ששורקים סתם או עוצמים עיניים בדיוק ברגע הנכון.
תת אכיפה/העדר יכולת אכיפה זה לחלוטין לא זהה לשחיתות של מי שאוכף.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Jonathan

לליגה אין רצון לאכוף כלום רציני ובטח שאין לה יכולת לבדוק יותר מידי.
הם מרוצים כל עוד הכסף נכנס והתדמית טובה.
מה שהם כאילו אוכפים זה בדיחה זה להראות הנה אנחנו עובדים בכל הכוח.
מתי המלך עשה לאחרונה בדיקת סמים באיזה שנה 2003? 2001? 1995?

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
03/02/2022 12:07:46
Reply to  Jonathan

מי שמעוניין מוזמן לקרוא על פוליסת בדיקות הסמים בליגה בCBA.
https://cosmic-s3.imgix.net/3c7a0a50-8e11-11e9-875d-3d44e94ae33f-2017-NBA-NBPA-Collective-Bargaining-Agreement.pdf
אישית אני חושב שכמות הבדיקות והצורה שלהן היא די בדיחה שלא מבטיחה סיכויי הצלחה גבוהים בלתפוס משתמשים ושאכן סוואגי ש צודק שלליגה אין עניין לתפוס כוכבים(או שחקנים בכלל) אבל זה לא שאין בדיקות בכלל ושהתהליך מגן על שחקנים מסויימים. בנוסף אני שמח שהליגה הפסיקה לחפש שחקנים על שימוש פנאי(אם כי חלקית בלבד), באמת אין טעם להשעות שחקנים על זה.

דוקטור רזי הופמן
03/02/2022 12:14:59
Reply to  Jonathan

לא יאמן שאני מסכים עם ג"ב.

ברוך רובין
ברוך רובין
03/02/2022 9:55:30

תודה גיא עם זאת אני חולק על דעתך כאן ״השקיפות״ לא קיימת כל עוד אין ענישה לגבי ״טעויות ״ שיפוט והליגה מגבה את השופטים בכל מחיר, ככה שופטים יכולים למכור משחק כרצונם״ ולפספס ״ טעויות שכל אחד רואה כמו במקרה הזה
https://youtu.be/flz6URTKT4I
דבר נוסף ששופט יכול לעשות זה להדביק עבירות לשחקן כמו יוקיץ בגמר המערב ולחסל את המשחק.
.
בכללי השיפוט בליגה לא רק מתעדף כוכבים אלא התקפה באופן ברור דבר שהפך את הליגה ללא מאוזנת, השריקות אוויר חזרו לאחר שהכוכבים התלוננו כיוון שזה פגע להם בסטטיסטיקה.

ברוך רובין
ברוך רובין
03/02/2022 10:16:00

עכשיו השאלה שצריכה לעלות האם הליגה מעדיפה קבוצות כוכבים/ שוק גדול על קבוצות שוק קטן והתשובה לשאלה החשובה ועיקרית הזאת היא כן. רייטינג גבוה יותר בכל הפלטורמות שמשפיעה על חוזה טלוויזיה עתידי, מכירת מרצנדייז גבוהה משמעותית… צריך לזכור שהליגה היא לא ארגון צדקה והמטרה שלה להרוויח כסף.
הסאהס מול מילווקי לא גרד את הרייטינג שלברון וגודלן סטייט הגיעו עליו.
.
כל זה לא גורע מעובדה שההגנות היום טובות הרבה יותר מהעבר והריווח שהקליעה הביאה איתו גרמה למשחק ההגנה להיות קשה וחכם משמעותית, אלא זה רק מראה את הסיבה למה הליגה והשופטים מעדיפות כוכבים

dror2
dror2
03/02/2022 6:25:16

תודה רבה!
האפשרות שיש תאגיד שיושב מאחורי הקלעים ומנהל את כל הליגה סבירה כמעט כמו זו שיש מזימה כלל עולמית שעומדת מאחורי הקורונה. בשתיהן אין הוכחה ישירה אחת למזימה, או סיכוי שכל כך הרבה אנשים מסוגלים גם לשתף פעולה באופן מושלם וגם להסתיר את זה באופן מושלם.
יובל נח הררי כתב את זה יותר טוב ממני:
https://m.ynet.co.il/Articles/58518010

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  dror2

אתה גם צריך הבנת הנקרא. איפה קראת שקבוצת אנשים נפגשת?
חוץ מזה הסתירו ומסתירים ממך ככ הרבה דברים 😂😂😂 אתה חושב בגלל שיש אינטרנט הכל ידוע לך?

Guy d
Guy d
03/02/2022 12:03:41

נכון, אתמול הבת שלי בת ה-5 הסתירה ממני צעצוע שלקחה לגן, לא היה כתוב על זה כלום באינטרנט.
אם היא יכולה להסתיר ככה תחשוב מה עוד מסתירים מאתנו 👁

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Guy d

ראית? לא כל המידע נגיש לך ואפשר לעשות דברים בסתר.

Guy d
Guy d
03/02/2022 12:49:29

התעוררתי

thetroll
thetroll
03/02/2022 8:00:09

מנחם תודה. הכדורסל לא מכור ואין שום תאגיד הכל קשקשת ברשת של שמעון (אתה בחרת לקרוא זה "שמעון מזיין תמוח לכל האתר פה" – יכול להיות שזו הגדרה פחות פוליטיקלי קורקט אבל היא ללא ספק יותר מדוייקת). כל מי שעבד פעם בארגון גדול יודע שאין שום אפשרות לייצר הונאה על בסיס מערכתי. מה לעשות יש חוקים נוקשים נגד זה ורוב האנשים מעדיפים חיי נוחות על חיי פשע.
מצד שני יש יתרון לפלורליזם ולחופש הבעת הדעה כי שמעון הביא פה הוכחות וידאו לחלק מהדברים שלו. לכן אני דוחה על הסף את כל הקשקושים על תאגיד וכ' אבל כן יכול להסכים שברמה האנושית הכוכבים מקבלים בדרך כלל הנחות מהשופטים ולפעמים גם משחקנים ששומרים עליהם כי הם יודעים שאין טעם לעמוד מול לברון מסתער כי בכל מקרה זה יגמר בסל והשופט ידאג לאנד וואן ואחר כך המאמן יטחן להם במוח על זה שלושה ימים רצופים.
את האמת אי אפשר לכופף אז אני יכול להגיד על לברון שאני לא סובל אותו ואת כל מה שקשור אליו אבל אני לא יכול לאמר שהוא שחקן רע ואני גם לא יכול לאמר שאין לו יתרונות מסויימים. אני גם לא יכול לאמר שהוא לא אחד השחקנים הטובים ששיחקו את המשחק אבל אני בשקט יכול לאמר שאין בו שום דבר מיוחד לעומת הרבה כוכבים אחרים ששיחקו את המשחק. שחקן טוב -בהחלט. אובייקטיבית עשה קריירה נחמדה מאוד 4 אליפויות גמרים ועניינים התמדה וכל זה אבל אני יכול גם לאמר אוביעטיבית שהוא אפילו לא מתקרב לקטגוריה שנמצא בה מייקל. זה רק הרבה שיווק לא יותר מזה. אף אחד לא מתקרב לקטגוריה של מייקל (אני לא מדבר על שחקנים כגון ביל ראסל שלא זכיתי לראות אז אין לי יכולת לחוות דיעה עליהם).
בקיצור יש פה הרבה קשקשת של הרבה אנשים אבל בסוף אם תשאל הרוב "השפוי" יגיד לך שאין מצב שיש תאגיד ושאין מצב שלברון מתקרב למייקל. ואין מצב שהעולם שטוח ואין מצב שהחיסונים הם רעים לאנושות. עשיתם על זה פה גם סקרים והתוצאות היו ברורות.
טוב להצטופף עם הרוב בדברים האלה זה מראה שלא איבדנו קשר למציאות.
יאללה יום טוב.

ירושלמי
ירושלמי
03/02/2022 8:30:25
Reply to  thetroll

תגובה נהדרת,מזדהה עם כל מילה שכתבת

thetroll
thetroll
03/02/2022 13:15:17
Reply to  ירושלמי

תודה
🙂

דוקטור רזי הופמן
03/02/2022 8:42:40
Reply to  thetroll

+1 על הרוב למרות שיש תיעדוף לכוכבים הוא לא נובע מאיזושהיא החלטה, זה ברור אני חושב שגם שימון מבין את זה.
לגבי לברון, יש פה תאגיד שיש לו כח, יש לו סוכנות שחקנים שמחזיקה קאדר מכובד מאד ויש ניגוד אינטרסים. זה שהליגה כנראה מאפשרת את זה לא ראוי! כי יכול להיות ש….. ואולי גם….

thetroll
thetroll
03/02/2022 13:19:54

מסכים. אבל המניות בתאגיד הזה שייכות לריץ' פול ודברי הזיה כאילו שהוא יעביר אותן ללברון איך שהוא יפרוש זה.. נו? איך בדיוק עושים את זה מבחינת ה IRS ?
נכון שיש לו לקוח עיקרי וכל זה אבל מכאן עד כל הזיינת מוח (סליחה על הביטוי) האין סופית שיש פה הדרך רחוקה מאוד מאוד. יש השפעה זה די בטוח אבל בגבולות הספורט אף שחקן לא יפסיד בכוונה. אין מצב.

דוקטור רזי הופמן
03/02/2022 13:29:55
Reply to  thetroll

להפסיד בכוונה? NO WAY!
אבל לוותר פה ושם לשקץ (יהיה לכם…)?
הייתכן שחלק מהקליר פאת שראינו השנה הם אנחת (ה במקור) סל"ב?

thetroll
thetroll
03/02/2022 13:39:24

חחחח 🙂 גדול אתה דוק…

דוקטור רזי הופמן
03/02/2022 14:56:35
Reply to  thetroll

תודה
עושה כמייטב יכולתי.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  thetroll

קל מאד לעשות את זה מבחינת irs. אבל זה לא הנושא פה. די ברור מי הבעלים של קלאץ. וזה לא ההוא שרשום על הנייר במסמכים.

דוקטור רזי הופמן
03/02/2022 14:57:31

תשלח את ה FBI לבדוק ואתה יודע לאן הם ישלחו אותך.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

למה שמישהו ישלח את הfbi? וגם להם יהיה קשה למצוא תאמין לי. הדברים האלה חובקי עולם

thetroll
thetroll
03/02/2022 15:47:36

באמת קל? מה הוא ימכור לו את הסוכנות ב 1$ us?
בוא ספר לי . מעניין

אור
אור
03/02/2022 15:52:55
Reply to  thetroll

comment image

אור
אור
03/02/2022 9:00:54
Reply to  thetroll

מדויק, אלה החיים המיעוט הקטן צועק ממש חזק כדי שישמעו אותו אבל הוא עדיין מיעוט

onetwo3
03/02/2022 9:18:13
Reply to  אור

אז אולי שיכניסו את המיעוט לתוך כלובים נעולים?

אור
אור
03/02/2022 11:28:57
Reply to  onetwo3

זה אתה אמרת

thetroll
thetroll
03/02/2022 13:38:07
Reply to  onetwo3

לא צריך. מרשים לכם להסתובב חופשי וגם לאמר מה בא לכם בראש. דרך אגב בן אדם יכול להיות מיעוט במה שהוא חושב על כל מיני דברים ומצד שני החבר הכי טוב שלך. לא? ככה זה עובד. מה הסיפור? באמת הכל טוב.

thetroll
thetroll
03/02/2022 13:14:57
Reply to  אור

++

Guy d
Guy d
03/02/2022 9:19:04
Reply to  thetroll

סחטיין על הביטוי של השפיות.
למה דחפת לפה את לברון?

thetroll
thetroll
03/02/2022 13:14:13
Reply to  Guy d

כי יש פה שלושה ויכוחים יומיומיים שאינם נגמרים:
1. יש תאגיד או אין?
2. לברון מול מייקל מי טוב יותר?
3. החיסונים טובים או רעים?
אז בתגובה אחת דחפתי את הכל ואין לי ספק ששלושת השאלות האלה אם יעלו פה לסקר (עמיחי לטיפולך) יתנו תשובות ביחס של 30% 70% לפחות לזה שאין תאגיד; לזה שמייקל טוב מלברון ; לזה שהחיסונים טובים.
לעולם לא תהיה הסכמה מלאה על כלום אבל יחס כזה די מצביע על היתכנות גבוהה שהרוב צודק.
אני נמצא באתר הזה כי הוא יחסית אינטיליגנטי ביחס לכל מה שקורה מסביב והייתי שמח לדבר יותר על דג'נטו מארי והספרס על אורלנדו ופרנץ וגנר על ג'וש גידי ובכלל על 100 נושאים אחרים שיש בליגה שהם לא פחות מעניינים אבל יש מי שדואג לכך שהנושאים הטחונים והמאוסים האלה יהיו כל הזמן על הפרק וזה לעוס טחון משעמם ומשתלט פה על השיח. טוב כנראה זה מה שמעניין אנשים מה לעשות אני בעד פלורליזם שכל אחד יגעד מה שבא לו. יאללה יום טוב עפתי יום חמישי היום זה די סבבה.

עידו גילרי
03/02/2022 13:16:49
Reply to  thetroll

כן – פרנץ ווגנר!!! איך לא שומעים מילה עליו. הפתיע אותי חייב לומר.

thetroll
thetroll
03/02/2022 13:22:41

אותי לא כל כך אבל מודה שגם לא ציפיתי הילד יודע הופס.

עגל
03/02/2022 13:56:08
Reply to  thetroll

ג'וש גידי שחקן מצוין, אבל יש לו בעיה קשה

עידו גילרי
03/02/2022 14:01:46
Reply to  עגל

אכן – הוא בטים אשך.

עגל
03/02/2022 14:27:26
Reply to  עגל

חחח גם זה.
יש לו בעיית קליעה קשה. אולי שני הדברים קשורים זה לזה

האווי לאסוף
האווי לאסוף
03/02/2022 8:22:34

תודה רבה על המעורב המעולה

PhillySpecial
03/02/2022 8:41:37

קצת מצער לראות שהשטויות של הטרול הנורא הופכות להיות נושא הדיון באתר. בעיקר כיוון שהאסטרטגיה שלו היא טרולית במיוחד, לחזור אלפי פעמים בעשרות אלפי תגובות מאוסות ולא מעניינות על אותם המסרים. קצת כמו תעמולת שטיפת מוח.
מזל שיש פה גם שפויים כמו גיא רוזן למשל שלא נופל למשחק הדבילי הזה. קליר פאת קליר פאת קליר פאת קליר פאת

דוקטור רזי הופמן
03/02/2022 8:47:41
Reply to  PhillySpecial

מה עין לך עיניים לראות שלברון דורס חלק מההגנות שפשוט נותנות לו לחדור?
אני לא מסכים עם שימון הרבה פעמים ובכל זאת הוא אומר גם דברי טעם והקליר פאת דווקא דיי הגיוני כמו גם המכה שהקינג עושה כשהוא חודר לסל. זה לא מגע רגיל, זו "קטנה" מאד מאד חזקה שהוא הביא לכדי אומנות, כמעט לא מורגשת על ידי השופטים. מניח שאם אני או אתה היינו עומדים בדרך היינו עפים כמו טיל לכיוון שולי המגרש.

אור
אור
03/02/2022 9:02:51

פספסת את כל הנקודה, הבנו את זה בפעם הראשונה העשירית והחמישים אבל די נמאס כבר שלפעמים זה חצי מהתגובות באתר. ומספיק עם השיימינג שלך

דוקטור רזי הופמן
03/02/2022 9:14:53
Reply to  אור

אז אל תקרא!
אל תקרא שום דבר ששימון כותב, אתה לא חייב….
לגבי שיימינג, מי שמתנהג לא יפה פה יקבל תגובה שוות ערך.

Guy d
Guy d
03/02/2022 9:20:16

עין תחת עין ובסוף נסיים כולנו עיוורים

דוקטור רזי הופמן
03/02/2022 12:17:27
Reply to  Guy d

אז מה אתה מציע? נתפשר שהגילאריס יקראו לאנשים בשמות וינסו להקטין אותם ואנחנו נשב בשקט ונקבל? אולי בעולם אוטופי של הגילאריס.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
03/02/2022 12:23:19
Reply to  Guy d

שקלת פעם שאתה קורא את הדברים לא ברוח שבה הם נכתבים?

דוקטור רזי הופמן
03/02/2022 12:38:33
Reply to  Guy d

שקיל (ע)וניל או עניל אתה

אור
אור
03/02/2022 11:29:55

אני בטוח שדקסטר הזדעזע מהשיימינג שעשינו לו. אה זה לא שיימינג? מזל

דוקטור רזי הופמן
03/02/2022 12:20:48
Reply to  אור

התבקשת ע"י הבוס (מטעם עצמו) לא להכניס את דקסטר לוויכוח. אני קיבלתי למרות שהיה לי הרבה מה להגיד. כן דקסטר חסר פה אפילו שניסה, שמו שמים, להשיג את הפרטים של מי שלא יהיה לשם "הגשת תביעה משפטית". בינינו זה היה סתם איום והשופט היה שולח אותו הביתה, אם בכלל היה מגיע למשפט!

אור
אור
03/02/2022 12:58:54
Reply to  אור

מה? לא דיברתי על זה. לבקר מישהו עם דעות הזויות זה לא שיימינג, לחשוף את זהותו כן. זה הכל

עידו גילרי
03/02/2022 13:01:59
Reply to  אור

אף אחד לא ביקש ממך רזי כלום. הפניה הייתה להבליצ'ק . את איומי התביעה שלו החבר הנחמד שלך העלה על גבי האתר מספר פעמים כך שאתה חופשי לדון בהם בלי טענות הצנזורה הרגילות שלך.

idk
idk
03/02/2022 9:02:36
Reply to  PhillySpecial

מה שיותר מצחיק,
ששמעון טוען שהוא עובד כרואה חשבון, זה אמור להיות מקצוע שבו מתעמקים במספרים, סוג של "מדע מדוייק" ודווקא פה, כשגיא מעמת אותו עם נתונים מספריים, כמותיים ומדוייקים, הוא מבטל אותו בטיעונים של "מבחן העין או מבחן ה.." 😅

גילוי נאות: גיא רוזן הוא אחד האנשים שאני הכי מעריך באתר, אוהב לקרוא את תגובותיו ודעותיו.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  idk

כדורסל זה לא ראיית חשבון. אם כבר מספרים וראיית חשבון הליגה היא עסק והם בהחלט רואים את המספרים לכן הם מתווים את מדיניות הקליר פאת זה מגדיל מספרים לסכומים יפים מאד. שם המספרים הם המלכים.

בכדורסל? זה משחק מאד פשוט צריך לקלוע יותר ולנצח. אין בו משהו מתוחכם. אז המדדים שכביכול אצל אנשי המחשב מעידים על משהו כמו פר שמר אפקטיב דפקטיב טרו שמו פלוס מינוס זה בדיחה. כדורסל זה מבחן העין, כל משחק לגופו, מתפתח שונה, מגמות משלו ואין שום קשר למשחק הקודם. להגיד ששחקן יותר טוב מזה כי הוא קולע 55 אחוז אפקטיבי וההוא 45 אחוז אפקטיבי זה בדיחה

שייקה
03/02/2022 13:07:01

וואו כמה קשקושים בתגובה אחת

G-dog
G-dog
03/02/2022 8:54:29

לונזו?? לאמלו נשמע יותר סביר

Berch
03/02/2022 8:56:30

די לבלבל אותנו עם עובדות מנחם…. אתה הורס פה סיפורים ואגדות נפלאים
🙂
ומעבר לסיבות שנתת למה שחקנים מקבלים קליר פאת' יש סיבה נוספת.
פעם שחקנים שיחקו עבור הקבוצה, היו מזוהים אתה ונשארו זמן רב יותר. היום כל שחקן משחק בשביל עצמו ולא מוכן להקריב כלום למען הקבוצה, בטח לא את בריאותו או את החוזה הגדול הבא……
למה להוריד את לברון בפאול קשוח אם מחר אולי ארצה לקבל הצעה נדיבה מהקבוצה שלו ?
בקיצור
זמנים משתנים

וחידה שחשבתי עליה אתמול לחובבי החידות:
למה כולם אוהבים את Brad Pitt ?
תשובה: בגלל הפחממות
Brad זה לחם באנגלית
Pitt זה הזכר של הפיתה
מ.ש.ל
🙂

דוקטור רזי הופמן
03/02/2022 9:17:46
Reply to  Berch

🙂
אז למההההה?
https://www.youtube.com/watch?v=pUHdZYFjzd0
למה כולם אוהבים את בראד סטיבוט?

Berch
03/02/2022 9:55:10

אתה רומז שאמא שלי מכוערת ???????
😂😂😂

דוקטור רזי הופמן
03/02/2022 12:21:56
Reply to  Berch

חס ושלום על ישראל ועל משפחת ברץ לדורותיה.
ואני רמזתי שאתה מכוערת…
🙂

אור
אור
03/02/2022 9:05:40

תודה מנחם אבל אתה סתם מתייחס לכל דבר שטוחנים פה בתגובות יותר מדי גם ככה ואז מחזיר אותם לקדמת הבמה.. כל דבר שיש להגיד לשמעון, חיסונים וכו

golan
golan
03/02/2022 9:12:19

אחלה מעורב.
בחייכם, אפילו שמעון לא מאמין לשטויות של עצמו.(הוא כבר סתר את עצמו כ"כ הרבה פעמים בתשובות לשאלות ששאלו אותו)
כן, יש שיפוט לטובת הכוכבים, בדיוק כמו שיש שיפוט בייתי…זה לא רצוני, ובטח לא מאורגן.
תראה את רשימת האלופות בשנים האחרונות (טורונטו, מילווקי, דאלאס, סן אנטוניו) לא בדיוק שמות גדולים שיווקית.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  golan

שמעון לא סתר עצמו יש אנשים שצריכים שיעורים בהבנת הנקרא ואז הם יבינו מה שמעון כותב. כן שיפוט ביתי וזה לא רצוני חחחחחחח, בכלל לא רצוני זה בגלל שהקהל מפחיד את השופט, אתה מאמין באמת למה שאתה אומר? ובשנייה שיש שיפוט ביתי ולטובת הכוכבים כמו שאמרת מתה התחרות. כמו להתחיל גמר ריצת 100 מטר שרץ 1 מתחיל 10 מטר לפני כולם

דוקטור רזי הופמן
03/02/2022 12:22:37

אחי, אתה כן סותר את עצמך מידי פעם. מי לא?

Guy d
Guy d
03/02/2022 12:56:48

יש לך דרך למנוע משופט כזה או אחר לאהוד בסתר ליבו קבוצה כזאת או אחרת או שחקן. הרי אם השופטים לא היו אוהבים את המשחק הם בכלל לא היו נכנסים לעסק הזה.
גם אדם ישר כמו סרגל שיתאמץ כמה שהוא רוצה לא יוכל להיות 100% "אובייקטיבי"

golan
golan
03/02/2022 13:48:14

שמע, אתה ממש סותר את עצמך. וזה חוזר על עצמו. פעם אחרונה שאני עונה לך,
ההוראות של הליגה לשופטים כתובות על נייר. אפילו אתה יכול לקרוא אותן.
הן זהות לגביי 2 הקבוצות. אז למה רק לברון מקבל קליר פאת ?
אם אתה חושב ששופט לא מושפע מקהל בייתי – אתה תמים או מתעלם בכוונה. (לא, הוא לא מפחד, אבל אחרי ש 15000 צועקים עליך – אתה מושפע מהם בשריקה הבאה גם אם לא תרצה.)
אתה קודם טוען שיש תאגיד, ושזה הוראה "מגבוה" בליגה. אבל אז אומר "איפה קראת שקבוצת אנשים נפגשת?" אז התאום בינהם הוא באינטרנט ? או שאם זה לא קבוצת אנשים ולא התאגיד, מי בדיוק נותן את ההוראות, אדם סילבר לבדו ?
לנוחותך, אתה מתעלם מכמות האנשים שעובדים בכל מועדון ב NBA, כמות המצלמות והמיקרופונים באולם, ואומר "לא יעזרו בעונה הרגילה" אבל ישרקו לעבירות של מגן וימלאו כוכב יריב בעברות …בקיצור גיבוב של שטויות שחוזרות על עצמן, בלי שום הוכחה, בלי שום נתון מעבר לדימיון שלך …

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  golan

אתה לא מבין מה זה התאגיד חביבי ואין לי כוח להסביר שוב

אור
אור
03/02/2022 15:43:43

היסטוריה בהופס, לשמעון נגמר הכוח 🙂

עגל
03/02/2022 14:33:43

שמעון אתה הארתור פינקלשטיין של הופס. לך תייעץ למפלגה גדולה, תוכל להרוויח שם לא מעט.
לגבי הסמים בספורט, גיא כבר הסביר 4 או 5 פעמים למה זה לא משתלם לכדורסלנים

דוקטור רזי הופמן
03/02/2022 15:00:35
Reply to  עגל

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
גדול

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  עגל

גיא יכול להסביר עד מחר זה לא נכון ומאד משתלם להם לעשות את זה

עגל
03/02/2022 16:16:46

yup
ארתור פינקלשטיין

דה שוט
03/02/2022 9:28:32

בגדול שמעון צודק – זה לא שיש תאגיד או קונספירציה – אבל יש שיח שמבוסס על ערכים כמו קולגיאליות, בידור ומורשת – והוא שולט בכיפה, גם אם מאחורי הקלעים. התחרות המסורתית ירדה למקום השני. בתוך השיח הזה לברון ושותפיו פורחים כמו כלניות ונרקיסים(!) בחורף.
לא נורא, זאת רוח התקופה, הכל בסדר. בפלייאוף "ההגנות מתהדקות" והתחרות מרימה ראש. פסיו חרשו
🙂

אשך טמיר המקורי
03/02/2022 11:03:21
Reply to  דה שוט

עד שמגיעים השופטים להכריע סדרות לצד המועדף

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
03/02/2022 12:12:19
Reply to  דה שוט

אם היה לך שמץ של מושג איך נראית ההתנהלות הפנימית של קבוצות בליגה הייתי מסוגל לקחת את הטענה שלך ברצינות אבל זה סתם עוד טענה מבוססת רגש נטו שאין מאחוריה כלום.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

כן אתה מכיר את ההתנהלות הפנימית חחח. ההתנהלות שם יוצר בדיחה מהכנסת. שכונה שאפילו במכולת השכונתית אין.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
03/02/2022 12:56:23

לא. אני לא יודע קרוב למספיק ולכן אני לא יוצא בהצהרות החלטיות כאלה

דה שוט
03/02/2022 12:54:08

ת'וג אתה בכלל לא מבין על מה אני מדבר אתה כל הזמן מחפש את הפרטים ומפספס את התמונה הגדולה. יש כאן עולם ערכים שהשתנה ואנשים לא שמו לב לכך. על זה שמעון צועק – כי כולם עוד מכוונים לערכים הישנים וזה מתסכל אותו (ובצדק).
בשנות ה-90 (לצורך הדיון) העיקר היה התחרות והניצחון. הכסף לא היה בסדרי הגודל של היום, אחווה בין יריבים נחשבה לחולשה (היו מקרים חריגים). נאמנות נתפסה באופן מסויים.
בימינו העיקר זה הבידור והמורשת. הנאמנות היא לקולגות ולנירטיב, הרשתות החברתיות מקרבות לבבות.
הקבוצות שאתה כל כך מתיימר לדעת "איך הן מתנהלות" פועלות בתוך האקלים הזה ועל כן פועלות לפי הערכים והכללים גם אם הן לא רוצות. אף אחד לא יכול לפעול מחוץ למערכת, והמערכת השתנתה. אני לא מתחיל לדבר על הכסף.
מייקל הגיע לליגה בגיל 21 והרוויח 750 אלף דולר.
משחקי הנוער של לברון שודרו מחוף לחוף, הוא הגיע לליגה בגיל 18 עם קעקוע של "צ'וזן וואן" על הגב.
לוקה בגיל שמייקל הגיע לליגה חתם על 200 מיליון דולר. טריי כנ"ל. אבדיה צעיר ממייקל בשנתיים מרוויח 4.5 מיליון דולר.
אם אתה חושב ששום דבר לא התשנה – אם אתה לא רואה כאן את השינוי הפסבדו-מרקסיסטי בבסיס – אז תמשיך לתפוס אותי על מילה או על משפט ולהוכיח לי שאני אומר הפוך וטועה ולא ישר וכל השטויות האלה. היא לא מעניין…

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
03/02/2022 14:15:32
Reply to  דה שוט

על איזה תקופה אתה מדבר שהייתה שונה מהיום בעניין הכסף? לא יכול להיות שאתה רציני לגבי שנות התשעים. איזה עולם ערכים השתנה? אז השחקנים רצו להרוויח כסף ולנצח והיום הם רוצים להרוויח כסף ולנצח.
אני מניח שאתה יודע מה זה אינפלציה ושהסכומים ששחקנים קיבלו בשנות השמונים לא שווים לסכומים ההם היום.
אני מניח שאתה יודע שמג'יק וג'ורדן חתמו במהלך הקריירה שלהם על חוזים שהביאו להם שנתית סכומים שאף אחד לא משתכר היום, ובירד בעצמו עשה סכומים נאים(מעבר לא טרחתי לבדוק).
אני מניח שאתה יודע שג'ורדן היה חתום עוד כרוקי על חוזי פרסום בשווי כספי עצום.
אני מניח שאתה יודע שג'ורדן היה מסוחבק עם כמעט כל הכוכבים בליגה ומדובר בשחקן שהזמין את שחקני הקבוצה היריבה שלו לארוחת ערב במהלך סדרת הגמר. אתה אומר שהפרצוף של הליגה הוא היוצא דופן במקום מתווה הדרך שעל פי דרכו העניינים מתנהלים?
לא מבין מה זה משנה שלברון נכנס לליגה עם קעקוע CHOSEN ONE ואיך זה שונה מזה שג'ורדן היה בתודעה הזאת גם כן רק בלי סממני דיו על הגוף.
הסכומים שמקבלים השתנו הודות לרווחיות הליגה. היום גם שחקנים שאינם כוכבים יודעים שיש להם בטחון כלכלי לכל החיים. אבל המסקנה שלך שזה משנה משהו בתחרותיות שלהם על המגרש היא השערה אישית שלך שאין לך שום ביסוס אליה.
הוספת סלט מילים חסר משמעות זה לא טענה ולא נימוק משכנע.

עגל
03/02/2022 14:29:19

את מי ג'ורדן הזמין לארוחת ערב בפלייאוף, את בארקלי?

אור
אור
03/02/2022 14:57:01
Reply to  עגל

אני הייתי אומר לו קודם שייתן ביס מהמנה שלי ואח"כ נדבר..

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
03/02/2022 14:59:33
Reply to  עגל

אני אנצל את המתודה המשפחתית ואעמיד את זה בתור חידה

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
03/02/2022 15:00:02
Reply to  עגל

וזה בסדרת גמר לא סתם בפליאוף

עגל
03/02/2022 16:12:50
Reply to  עגל

מג'יק באליפות הראשונה? לא סביר.
עם דרקסלר הוא לא היה מיודד, גם לא נראה שלי שסטוקטון או מאלון.
גארי פייטון או הריינמן?
נשאר רק מישהו מפיניקס, כלומר בארקלי.
טוב נראה לי שאגגל את זה

אשך טמיר המקורי
03/02/2022 10:49:34

זאת הליגה הכי מלוכלכת ולא נקייה בעולם, הספורטיביות פינתה מקום לכסף.
לזה שמעון התכוון.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הו סוף סוף מישהו מבין הבנת הנקרא.

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
03/02/2022 12:13:25

אם זה כל כך פשוט וזה כל מה שרצית לומר למה שפכת את כל שאר המילים שאומרות דברים אחרים סביב?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

זה אתה הבנת דברים אחרים. זה הווישפול שלך להבין אותם

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
03/02/2022 14:22:36

אם אתה כותב הר של דברים וכולם סביב אומרים לך שבמקום אחד אתה כותב דבר אחד ובשני שני והדברים לא מתיישבים אחד עם השני ואינם עקביים אולי הבעיה היא במה שאתה כותב

חגי "התותח" ניסני
03/02/2022 17:57:37

גדול.
שמעון אני מניח שאתה עושה מאזן במשרד בערך בצורה כזו 1+1+1+1-1-1-1. אדוני יש לך יתרה של אחד. זה אומר שאתה עובד אצל התאגיד אבל אני לא בהופס פה אז אעטה ארשת מכובדת

דוקטור רזי הופמן
03/02/2022 12:23:34

אז מדוע אנחנו עדיין פה?
חזרנו לטיעונים של מנחם.

Guy d
Guy d
03/02/2022 13:26:26

לא קונה את זה, לא אתה ולא שמעון מאמינים בזה.
איך אפשר לעקוב באדיקות, בשעות לא שעות ולהיות מעורב רגשית במשהו שאתה חושב שהוא מלוכלך ולא ספורטיבי?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Guy d

א. מכורים
ב. אוהבים לצחוק זה בריא לגוף ולנפש
ג. אני לא כזה מעורב רגשית
ד. אם הייתי נרתע מכל מה שמלוכלך ולא ספורטיבי לא הייתי רואה כלום ואני אוהב לראות
ה. אין כמו הבלוג החי רק בשביל זה שווה צפייה

Guy d
Guy d
03/02/2022 14:41:52

אתה מיתמם או מנסה לשכנע את עצמך
אתה לא רוצה שפילי יהיו מקום ראשון במזרח ושאמביד ייקח MVP?
אתה לא מתבאס כשפילי מפסידה?
אתה מאושר כשלברון מפסיד או משחק רע?
אתה לא משקיע שעות על גבי שעות מזמנך הפנוי בצפייה?

thetroll
thetroll
03/02/2022 16:57:27

לא מאמין לך שהקטע זה רק צחוקים. אם היית מחפש צחוקים יש דברים הרבה יותר מצחיקים.

Ohad
Ohad
03/02/2022 11:55:18

מזרח: לאבין, הארדן, טייטום ובאטלר בטוחים לדעתי. אני הייתי מצרף את גארלנד, הולידיי ואדביו. שווים אזכור אלן והירו. לצערי ביל הדביל ישתתף..

מערב: דונציץ, פול, ad, מיטשל, בוקר, קאט וגובר צריכים להיות בטוחים, עם כל הכבוד לדריימונד וללילארד.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Ohad

איזה הולידיי?
לבאטלר אין מקום שם. הירו צריך להיות במקומו. אדביו? חצי עונה לא שיחק.

דריימונד יהיה שם, דמיאן לא יהיה

Ohad
Ohad
03/02/2022 16:28:52

גרו. מגיע לו
דמיאן בצדק לא יהיה.
להירו מגיע, ליתר יותר. אם אדביו לא יהיה, אז אלן צריך להיות. גם בגלל הקטע של 3 פורוורדים/סנטרים

שחר אלוני
03/02/2022 12:07:12

תודה מנחם

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
03/02/2022 12:42:31

לגבי העניין של התאגיד וכו'.
כל הקונספירציה הזו היא לא רצינית ומתאימה לרמה של ילד מפגר ולא לאדם בוגר על ראשית הכתפיים, וזה נכון גם למכחישי הקורונה וגם למתנגדי חיסונים.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

צודק. עם ראש על הכתפיים.

מה זה ראשית הכתפיים?

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
03/02/2022 13:12:01

כתבתי הערה מתקנת.

דוקטור רזי הופמן
03/02/2022 13:33:27

חחחחחחחחחחחחחחחחח
רסייה איומה

אור
אור
03/02/2022 13:06:54

חחחחחחחחחח

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
03/02/2022 13:11:42
Reply to  אור

**צ"ל: "עם ראש על הכתפיים".

אור
אור
03/02/2022 13:14:19

צחקתי על איך שהגבת לו

דוקטור רזי הופמן
03/02/2022 13:34:25
Reply to  אור

זו הודעת מערכת, חרגת ממספר החיתים הנהוג והמותר.
נא לזכור להבא!

אור
אור
03/02/2022 14:57:51

אני מקורב לצלחת

דוקטור רזי הופמן
03/02/2022 16:31:47
Reply to  אור

מעגלים פינות לחברי התאגיד…

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
03/02/2022 13:12:45

*צ"ל: "עם ראש על הכתפיים".

birdman
birdman
03/02/2022 13:12:27

מותר לעשות שניים וחצי צעדים למרות שהחוק הוא צעד וחצי. היה פעם איזה סיפור עם מהלך של לברון שהוא צעדים, אז לברון אמר ״אבל זה signature move שלי״, לפי מה שזכור לי, אישרו לו להמשיך.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  birdman

😎 קראב מוב 0 סטפ מוב גאתרינג מוב
ברור שמותר לא קראת את החוקים של כדורסל אומנותי?

birdman
birdman
03/02/2022 16:00:28

+1

John
03/02/2022 14:10:14

מנחם – תודה על טור מעניין על נושא שכמעט לא מתוזכר
1. ישנם המון אנשים שלא מרוויחים מיליונים שיש להם יד במשחק, פיזיוטרפיסטים, רופאים, שופטים כו'. לא תמיד ההימורים הם על תוצאת המשחק. לפעמים זה על מתי שחקן חוזר מפציעה, כמה זריקות עונשין יהיו במשחק, האם התוצאה של שני הקבוצות תעבור את ה-220 נקודות, כמה יקלע שחקן וכו'. לשופטים למשל יש יכולת לשהשפיע על כך במאות דרכים מבלי להיעצר על שום דבר. אני לא איש של קונספירציה, אבל כשהרבה כסף מדובר תמיד ישנם חוליות חלשות שאפשר להגיע אליהם. טים דונהי גם נתפס וסיים את הקריירה כשופט, אבל משתמשים בעובדה הזו כדי לבטל את כל האמירות שאמר על השופטים האחרים שמוכרים משחקים. אם הוא כזה שקרן, למה לא נתבע על דיבה על ידי השופטים האחרים. למה סקוט פוסטר בתקופה ההיא התקשר אליו מאות פעמים לפני משחקים. לצערי בגלל שהחקירה הייתה בתקופה של דיויד סטרן, אני לא כל כך סומך על תוצאותיה. האם זה אומר שיש לי הוכחות לכך? לא. אבל תחושות קשות יש לי לא מעט. כשאני רואה את סקוט פוסטר, אולי השופט הכי מוכשר בליגה מבחינת עיניים, מפספס באופן עקבי שריקות מול קבוצות מסוימות, או את טוני ברת'רס שביום נתון יכול לשפוט ברמה של ליגה ארצית, זה מעלה שאלות. לפעמים לא צריך הרבה. כמה שריקות ברבע הראשון שמכניסות שחקן מסויים לבעיית פאולים יכולה כמעט להבטיח ירידה במספר הנקודות שלו. בגדול הימורים זה משחק של מספרים גדולים. אפילו אם השיפוט הוא מאוזן הוא יכול להטות. למשל אם אני בולע משרוקית בשני הצדדים אז שני הקבוצות יכולות להפוך לפיזיות, אך בפועל הקבוצה שיש לה יכולות פיזיות טובות יותר מרוויחה מזה. בולט הדרך בה נתנו לקאבס לשמור על סטף קרי באופן עקבי בכל סדרות הגמר. כולל שריטות, משיכות, דחיפות וכו'. אז גם הווריורס השתמשו בפיזיות, אך ללברון היו יותר כלים לפרוח בסוג משחק כזה מלקרי.
.
לגבי פרשנות של חוקים – חד משמעית הליגה משתמשת בכך כדי להטיב או להרעות את היכולת של שחקנים מסויימים. לעיתים זה בשינוי חוקים ולעיתים בדגשים לפרשנות על חוקים.

דוקטור רזי הופמן
03/02/2022 16:36:29
Reply to  John

+100 על הכל אבל אתה במילא יודע שאני אצלך בכיס.
בראדרס זה הנאחס הכי גדול של הסלטיקס לדורותיה. לא אומר שהוא מושחת, כי אין לי הוכחה אבל משהו באיש הזה לא מריח לי טוב. מה? לא יודע.

jefffoster10
03/02/2022 14:27:04

ממליץ לכם על הספר "הטיות או לא להיות", שפרסם ביוני 18' טל מונטל מאוניברסיטת בן גוריון, ספר שעוסק בכדורגל ובהטיות שונות בו, גם הטיות שיפוט – דברים כמו הטיית הקבוצות הגדולות או הטיית הקבוצה הביתית, והטיות נוספות. הדברים הללו קיימים, ואני מניח בלי לחקור בדבר שקיימת גם הטייה לטובת/לרעת שחקנים (לדוגמה ראשיד וואלאס מקבל טכנית על מבט או איתי שכטר שכל נפילה שלו ברחבה חשודה יותר מנפילה של שחקן אחר). הדברים הללו קיימים והשופטים הם בסוף בני אדם שמושפעים מהדברים האלה, וכן לשרוק עבירה ללברון קשה יותר מלשרוק עבירה, נניח, לג'ף גרין בגלל אותן הטיות קוגנטיביות שקיימות, זה חלק מהמשחק. מכאן ועד לשיפוט מוטה לחלוטין לטובת X או Y ואיזה רעיון מאסדר שעומד מאחורי הדבר הזה – רחוקה הדרך בעיני, גם אם נראה לעיתים שנגדשת הסאה בהחלטות לטובת זה או אחר.

ארז
03/02/2022 14:48:57

תודה דוק, לפעמים צריך להזכיר שהקומישיונר וה״ליגה״ לא קיימים כגוף עצמאי אלא מייצגים את הבעלים, וכל הטענות על ״העדפה של מועדון״ זה בערך כמו להגיד שהמנכ״ל של חברה מסויימת דופק את אחד הבעלים של החברה, בשביל בעל מניות אחר. נכון שהקומישיונר עצמאי, אבל משרתו לא מובטחת, ואפשר להדיח אותו על ידי הצבעה של הבעלים. אם ה״ליגה״ תנסה לדאוג שהלייקרס יגיעו לגמר, guess what, יש 29 מועדונים שאינם הלייקרס שהליגה, כלומר ההנהלה שהבעלים שמו בראש הגוף שמנהל את עינייניהם, דפקה. כל הטענות אחרת סובלות ממנת יתר של התעלמות מהמציאות.

אור
אור
03/02/2022 15:04:22
Reply to  ארז

מדויק
.
מה ששמעון טוען שהאדרת לברון עוזרת לכל ה"שואו" שבסופו של דבר מכניס לכל הבעלים עוד כסף. לא שאני מסכים אבל על כל טיעון נגד הגיוני שתתן הם ימצאו טיעון חדש ומתוחכם יותר

ארז
03/02/2022 15:58:31
Reply to  אור

כשצריך לעקם את המציאות חייבים להיות מתוחכמים כי ההסבר הפשוט לא מתיישר עם הקונספירציה.

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
03/02/2022 18:16:56

דה שוט, שאלה ששאלתי אתמול –
.
דה שוט היקר,
אין בכוונתי להיכנס לדיון. רק לגבי מה שכתבת –
"לגבי ״ההגנות החזקות״ של היום – זאת בדיחה. אם הרכז הפותח בגמר הכללי הוא בן 35 אז אין הגנה. "
.
סטוקטון היה בן 35 ו-36 בגמרים של יוטה.
פייטון היה בן 36 ב-04.
דרק פישר היה בן 35 ו-36 באליפויות של הלייקרס בסוף העשור הקודם-קודם.
לאורי היה 33+ באליפות.
.
תוכל לפרט יותר?

דה שוט
03/02/2022 19:09:46

סליחה הבליצק לא ראיתי אתמול. הערה טובה. פישר לא היה כוכב מוביל באותה לייקרס, לאורי ניצח קבוצה בלי דוראנט וקליי. סטוקטון ופייטון הפסידו. לדעתי שחקן בן 35-6 יתקשה להגן בסדרת פלייאוף קשוחה, למרות שאני מת על פול. ללחוץ על המתקיף ולגרום לו לטעות ולאבד – זה בטח לא.
וזה בדיוק מה שהולידיי עשה לפול.
מודה שלא בדקתי לעומק את הנושא

ירון, החלום
ירון, החלום
16/02/2022 21:56:35

בס"ד
תודה מנחם.
אין תאגיד זה נכון, אבל יש מנהלת ליגה עם השפעה.