אירועי דיומא 29.1.22 – שחמט, טניס, אתלטיקה וסנוקר

כדורגל

ליגת העל – מחזור 20 / ניר מועלם :

15:00 הפועל ירושלים -הפועל באר שבע : באר שבע במקום השני, הצליחה לצמק את הפער מחזור האחרון ל-2 נקודות ממכבי חיפה, והיא מארחת את הפועל ירושלים שעצרה לה לצמק את הפער במחזור האחרון אחרי שסיימה ב1-1 מול מכבי חיפה, והיא נמצאת במקום ה- 12, עם נקודות מעל נוף הגליל, ורק נזכיר שבאר שבע חזרה לנצח במחזור האחרון עם 1-0 על מכבי פתח תקווה, אבל גם איבדה את רוקאביצה שנפצע וייעדר כנראה חודש. הימור- באר שבע עם ניצחון נוסף.

17:30 אשדוד – מכבי תל אביב : מכבי במקום ה-4, מארחת את אשדוד שנמצאת מתחתיה במקום ה-5, כאשר 6 נקודות מפרידות ביניהן. אשדוד מגיעה למשחק אחרי ניצחון 1-0 בסכנין, ואילו מכבי תל אביב שעשתה עבודה נהדרת במחזורים האחרונים קצת הרסה לעצמה במחזור האחרון אחרי שסיימה בתיקו 2-2 מאכזב בבית מול נתניה, במשחק שהיא הייתה בו הרבה פחות טובה מאשר נתניה, והיא יצאה בזול מהמשחק הזה. הימור – אשדוד תפתיע את מכבי ותוציא תיקו בבית.

18:00 נוף הגליל – מכבי פתח תקווה : קרב תחתית בין נוף הגליל שבמקום ה-13 לבין מכבי פתח תקווה שבמקום האחרון, כאשר 3 נקודת מפרידות ביניהן, ורק אציין שבמידה ופתח תקווה מנצחת היא משווה את הנקודות לאלו של נוף הגליל אך בגלל הפרש שערים עדיף היא תעבור אותה בטבלה. נוף הגליל מגיעה אחרי הפסד 1-0 להפועל חיפה בבית, וזה היה משחקה ה-11 ברציפות בליגה ללא ניצחון, ומנגד פתח תקווה מגיעה אחרי הפסד 1-0 לב"ש שהיה משחקה ה-12 ברציפות בליגה ללא ניצחון. הימור – אני חושב שפתח תקווה קבוצה טובה יותר ולכן היא תנצח וסוף סוף תצא מהמקום האחרון, אגב אני גם חושב שפתח תקווה לא תירד בסוף העונה ליגה.

19:50 הפועל חיפה – ביתר ירושלים : ביתר מגיעה למשחק כאשר כל הזרים שלה שוחררו מהקבוצה עקב המצב הכלכלי הקשה אליה היא נקלעה, בנוסף לזה יוסי מזרחי התפטר מתפקידו לבקשת משפחתו אשר דאגה לבריאותו, ואם כל זה לא מוסיף לקבוצה אז התברר שאין כסף למשכורות ויהיו חייבים למכור כמה שחקנים מובילים, ואם לא יקרה שינוי רציני המצב של ביתר יהיה מאוד קשה ולדעתי הם כרגע המועמדים הראשונים לרדת ליגה, אגב מדברים על קבוצת רכישה אמריקאית או על הקדמת כספים מארבעת העונות הבאות אבל כרגע שום דבר לא ברור וחלון ההעברות הולך ונסגר וכך גם הסיכויים של ביתר. הפועל חיפה טיפסה במחזור האחרון למקום ה-6 אשר מוביל לפליאוף העליון אחרי שניצחה 1-0 את נוף הגליל, ואילו ביתר מגיעה אחרי הפסד נוסף, הפעם 2-0 להפועל תל אביב, והיא 3 נקודות מעל הקו האדום. הימור – חיפה עם ניצחון נוסף.

שחמט – טאטא סטיל /שחר אלוני

אתמול במשחקי הסיבוב ה- 11:

קרואנה מנצח בשחור את פרגנא
ואן פורסט גובר בדרבי על גירי שצעד במום השני
וראפורט עם ניצחון טכני על דובוב שפרש בשל חיוביות לקורונה

בצמרת הטבלה לאחר 11 מחזורים מתוך 13:
7.5– קרלסן
7 – ראפורט
6.5 – ממדיארוב, גירי


היום הסיבוב ה – 12:

1 GM Shankland, S. (4½) 2708— — GM Karjakin, S. (6) 2743
2 GM Vidit, S. G. (6) 2727— — GM Mamedyarov (6½) 2767
3 GM Caruana, F. (6) 2792— — GM Carlsen, M. (7½) 2865
4 GM Dubov, Daniil (3½) 2720— — GM P. R (3½) 2612
5 GM Esipenko, A. (6) 2714— — GM Rapport, R. (7) 2763
6 GM Giri, Anish (6½) 2772— — GM Grandelius (3½) 2672
7 GM Duda, J. (5) 2760— — GM Van Foreest (5½) 2702
משחקי הסיבוב ה – 12 היום , השחקן מימין בלבן

קרואנה מול קרלסן
וידית מול ממדיארוב
אסיפנקו מול ראפורט


בתחרות המשנית,
מוביל ארג'ון אריגאייסי מהודו (בן 18.5), והוא מחזיק ביתרון מבטיח עם 9 נקודות מתוך 11, ופער של נקודה וחצי על המקום השני.
התוצאות מכניסות אותו עמוק לטופ 100 העולמי.

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות אוסטרליה – גמר הנשים

10:30 (יורוספורט): אשלי בארטי (אוסטרליה) – דניאל קולינס (ארה"ב): לכאורה, בארטי עדיפה מכל היבט. היא מדורגת ראשונה בעולם (ומקדימה ב-29 מקומות את יריבתה). היא מנוסה יותר במעמדים אלה מקולינס, כי זכתה כבר בשני גרנד סלאמים בעוד שהאמריקאית תשחק לראשונה בגמר טורניר מסדר גודל זה. נוסף על כך, בארטי תיהנה מאווירה ביתית ומתמיכת הקהל. ועם כל זאת, אין להמעיט מסיכוייה של דניאל קולינס. הטניסאית בת ה-28 ניצחה כבר מדורגות בכירות ממנה בטורניר, תוך שמירה על קור רוח במהלך המשחקים. המאזן הפנימי בין שתי הטניסאיות הינו לטובת האוסטרלית, אך בשני מפגשיהן על משטחים קשים, הן החליפו נצחונות, כשבמשחק האחרון ביניהן, לפני כשנה, קולינס ניצחה.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

עונת האולמות מתנהלת באירופה וארה"ב בין ינואר למרס, וישנן תחרויות שמושכות אליהן את טובי האתלטים. כך, למשל, אמש, בתחרות בעיר קארלסוהה שבגרמניה, נרשמו שתי תוצאות נהדרות. ארמנד דופלנטיס, האלוף האולימפי ושיאן העולם בקפיצה במוט, קבע 6.02מ'. בריהו ארגאווי בן ה-20 מאתיופיה הרשים מאוד בריצה ל-3000 מטר וסיים בתוצאה פנטסטית של 7:26.20. לפני כארבעה שבועות, ארגאווי, שסיים רביעי במשחקים האולימפיים בריצה ל-10,000 מטר, קבע שיא עולם בריצה לחמישה ק"מ בכביש, 12:49.

היום (החל מתשע בערב, שעון ישראל, ושתיים אחרי הצהריים, שעון מקומי) תתקיים התחרות המסורתית של "משחקי מילרוז" בניו יורק, במחסן תחמושת, שהוסב למתקן אתלטיקה. כמה מטובי האתלטים האמריקאים (ומשאר העולם) יקחו חלק במקצועות השונים. ריאן קרואזר, האלוף האולימפי ושיאן העולם בהדיפת כדור ברזל, ישתתף בתחרות. שיאו העולמי באולם עומד על 22.82מ' (ובאצטדיון 23.37), כך שקיים סיכוי כי השיא עשוי להיות משופר. גם מיאוץ הגברים ל-60 מטר צפוי להיות מעניין. כרסטיאן קולמן, שמחזיק בתוצאה הטובה בעולם במקצוע (6.34 שניות), יחזור להתחרות לאחר שריצה השעייה על אי דיווח לרשויות המאבק בסימום על מקום הימצאו. בן ארצו המעולה, טרייוון ברומל, צפוי לזנק גם כן. ניק וויליס הניו זילנדי בן ה-38, סגן האלוף האולימפי מבייג'ין ומדליסט ארד ממשחקי ריו ב-1500, ינסה לקבוע הישג יוצא דופן באיכותו ויציבותו – ירידה זו השנה ה-20 ברציפות מארבע דקות בריצת המייל. קאתי נג'וט, האלופה האולימפית בקפיצה במוט, תקפוץ הערב גם, כשבת ארצה, סנדי מוריס, לשעבר סגנית אלופת העולם ומדליסטית כסף במשחקים האולימפיים בריו, תיקח חלק בתחרות גם כן. ריצת המייל לנשים תהיה מרתקת מאוד בזכות שדה מעניין של אתלטיות: אל פורייה מארה"ב, קונסטנץ קלוסטרהלפן הגרמניה, ג'סיקה האל האוסטרלית ואתינג מו מארה"ב, בעלת שתי מדליות זהב אולימפיות מטוקיו.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס הגרמני – חצי הגמר

15:00: ז'או סינטונג-ריקי וולדן (יורוספורט 2)
21:00: מארק אלן-יאן בינגטאו (יורוספורט 1)

יום אתמול, שכלל את השלמת משחקי שמינית הגמר וגם את רבע הגמר כולו, היה מעניין מאד וגם כלל כמה תוצאות לא צפויות יחסית. המשחק בין מארק סלבי ליאן בינגטאו בשמינית הגמר הביא לנו כצפוי קרב גלדיאטורים מותח, שבסופו הצליח יאן לזכות בפריים מכריע ומורט עצבים. הסיני עבר עוד מותחן בהמשך הערב מול ראיין דיי, שגם בו הצליח לזכות בפריים מכריע. קרב מותח ואיכותי בשמינית היה לנו גם בין מארק אלן לשון מרפי, שבו הצליח לבסוף אלן לזכות (גם בעזרת כמה ברייקים יפים מאד). שלב רבע הגמר הביא לנו גם כמה בלואו-אאוטס בלתי צפויים: אחד כזה היה המשחק בין ז'או סינטונג לג'אד טראמפ, שבו ראינו המשך של הכושר המצויין של הסיני הצעיר, שהותיר ליריבו פריים בודד לרפואה. תוצאה דומה ראינו במפגש בין ריקי וולדן לקיירן ווילסון, בו וולדן הכניע את הלוחם ווילסון ללא תנאי.
היום נקבל את שני משחקי חצי הגמר של הטורניר. המשחק המוקדם יפגיש את שני השחקנים שנראים כרגע הכי טוב מבין השאר – ריקי וולדן וז'או סינטונג. שניהם שחקנים התקפיים ומהנים, ששני עשורים מפרידים ביניהם, אלא שלמרות העובדה הזו, דווקא הסיני הצעיר נוקט בגישה מעט בוגרת יותר למשחק לעומת הסגנון הפזיז משהו של יריבו. המשחק המאוחר יפגיש את מארק אלן עם יאן בינגטאו. כאן כבר יש לנו משחק בין שחקנים מצמרת הענף, שזכו להישגים נאים בעבר, אם כי אולי פחות מהציפיות שהיו לנו מהם. הסגנון של השניים שונה – אלן התקפי הרבה יותר, בעוד שיאן נוטה לעיתים לקרבות התשה, אך המשותף לשניים הוא ששניהם שחקנים קרי רוח עד מאד, מה שצפוי להביא לנו קרב צמוד מאד.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. היו זמנים שהמילרוז גיימס היה הדבר מס' 1 בתפוח הגדול. הייתי באיזה 20-25 תחרויות. חזיתי בשיאי עולם. הייתי שם כשהיסטוריה נכתבה. לצערי המעמד קצת ירד ב-20 השנים האחרונות. תודה אלכס

    1. תודה רבה מנחם. מתאר לעצמי שזאת היתה חוויה נהדרת. זכור לי שכתבת על כך גם ב"על חיצים ובונבונים". בשנים האחרונות יש הרבה מאוד תחרויות באולמות באירופה, וייתכן שבשל כך, הן מושכות אליהן יותר עניין.

  2. תודה רבה לכולם
    על בריידי כבר דיברו
    יש מה להרחיב על כל היום בהמשך
    כרגע אליפות אפריקה
    היום ברבע הגמר
    קמרון גברה 0-2 על גמביה
    בורקינה פאסו הדיחה את טוניסיה 0-1

    בחצי הגמר קמרון תפגוש במנצחת מחר בין מצרים למרוקו
    בעוד בורקינה ]פאסו תפגוש במנצחת בין סנגל לגינאה המשוונית
    אגב היה זה מפגש שלישי באליפות אפריקה בין פאסו לטוניסיה כולם באותו שלב רבע הגמר ובכולם פאסו מנצחת
    לאחר שעשתה זאת
    1 ברבע הגמר 98 אז לאחר 1-1 פאסו ניצחה 7-8 מהנקודה
    2 ברבע גמר 17 פאסו מנצחת 0-2

  3. שבוע טוב. נציין גם את שבירת השיא העולמי (באולם) בהדיפת כדור ברזל. ריאן קראוזר, אלוף אולימפי כפול ושיאן עולם באצטדיון, הדף ל-22.38מ' במשחקי מילרוז, ושיפר בכך את השיא הקודם, ששייך גם לו, 22.82. שיאו העולמי באצטדיון עומד על 23.37.

  4. תודה אלכס
    שבוע טוב ומבורך
    שאר אירועי היום מעבר לפרישת בריידי

    זכיית בארטי באוסטרליה
    שיא העולם של קראוזר
    והעפלת קמרון ובורקינה פאסו לחצי גמר אליפות אפריקה
    ( וואו איזה יום !!!!)

    נציין את הדברים הבאים
    בספורט המקומי
    סל ירושלים מנצחת את חולון 79-80 דרמטי
    כאשר אחרי עוד חירוב של התקפה מכרעת מצד ווילבקין דווקא פניני החטיא זריקה די נוחה

    ברגל
    הפועל ב"ש עלתה זמנית לראשות הטבלה לאחר ניצחון בטדי על הפועל המקומית 1-0
    מכבי תל אביב הפכה פיגור לניצחון 3-1 באשדוד ועלתה לפחות זמנית למקום 3
    הפועל חיפה רמסה 1-5 את בית"ר המפורקת
    ונוף הגליל ניצחה בקרב תחתית את מכבי פ"ת 0-1 ונהנתה משבוע מושלם לאחר ששתי הירושלמיות הפסידו כאמור

    בעולם נציין בסקוטלנד את השער של עבדה שהביא ניצחון בדקה ב90 לסלטיק שצימקה את הפער מגלזגאו ל 2 בלבד
    במוקדמות גביע העולם אזור דרום אמריקה
    פרו כבשה דק 85 בניגוד גמור למהלך המשחק וניצחה 1-0 בקולומביה
    ונצואלה הביסה 1-4 את בוליביה והרחיקה את האחרונה משמעותית מקאטר
    15 מחזורים מתוך ה 18 כבר חלפו
    הנה תמונת המצב העכשווית
    הטבלה
    1 ברזיל 36 נק ( מש חסר הבטיחה מקום בקטר)
    2 ארגנטינה 32 ( מש חסר הבטיחה מקום בקטר)
    3 אקוודור 24
    4 פרו 20
    —————-
    5 אורגוואי 19
    ——————–
    6 קולומביה 17
    7 ציל'ה 16
    8 בוליביה 15
    9 פראגוואי 13
    10 ונצואלה 10

    להזכיר 4 הראשונות במונדיאל
    החמישית בפליאוף מול נציגת אסיה

    ונצואלה הודחה מעשית
    פרגוואי מינוס 6 מפליאוף שנותרו 9 בקופה
    גם בוליביה עם מינוס 4 קרובה להדחה
    צ'ילה וקולומביה התרחקו מאד אך עדיין בעלי סיכוי
    בעוד אורגוואי ופרו שיפרו מצבם
    במחזור הקרוב
    ה 16
    שלישי 22.00
    בוליביה – צ'ילה במשחק להיות או לחדול רק מי שתשיג 3 נק תהיה בעניין
    בין שלישי לרביעי
    1.00 אורגוואי – ונצואלה
    משחק נח לאורגוואי שלא תרצה לפספס הזדמנות לאחר הניצחון הקשה בפארגוואי
    1.30 ארגנטינה – קולומביה האורחת חייבת 3 נק לאחר ההפסד מול פרו והיא תנסה לעשות זאת בארגנטינה הרגועה נטולת מסי
    2.30 ברזיל -פארגוואי
    המארחת עלתה האורחת סביר מאד תודח רשמית בסוף המשחק
    4.00 פרו – אקוודור
    2 נבחרות מפתיעות ברביעיה האורחת כמעט בטוחה בקטר המארחת חייבת כל נקודה
    אחרי המחזור נהיה חכמים יותר בתמונת המאבק

  5. תודה אלכס
    שבוע טוב ומבורך
    שאר אירועי היום מעבר לפרישת בריידי

    זכיית בארטי באוסטרליה
    שיא העולם של קראוזר
    והעפלת קמרון ובורקינה פאסו לחצי גמר אליפות אפריקה
    ( וואו איזה יום !!!!)

    נציין את הדברים הבאים
    בספורט המקומי
    סל ירושלים מנצחת את חולון 79-80 דרמטי
    כאשר אחרי עוד חירוב של התקפה מכרעת מצד ווילבקין דווקא פניני החטיא זריקה די נוחה

    ברגל
    הפועל ב"ש עלתה זמנית לראשות הטבלה לאחר ניצחון בטדי על הפועל המקומית 1-0
    מכבי תל אביב הפכה פיגור לניצחון 3-1 באשדוד ועלתה לפחות זמנית למקום 3
    הפועל חיפה רמסה 1-5 את בית"ר המפורקת
    ונוף הגליל ניצחה בקרב תחתית את מכבי פ"ת 0-1 ונהנתה משבוע מושלם לאחר ששתי הירושלמיות הפסידו כאמור

    בעולם נציין בסקוטלנד את השער של עבדה שהביא ניצחון בדקה ב90 לסלטיק שצימקה את הפער מגלזגאו ל 2 בלבד
    במוקדמות גביע העולם אזור דרום אמריקה
    פרו כבשה דק 85 בניגוד גמור למהלך המשחק וניצחה 1-0 בקולומביה
    ונצואלה הביסה 1-4 את בוליביה והרחיקה את האחרונה משמעותית מקאטר
    15 מחזורים מתוך ה 18 כבר חלפו
    הנה תמונת המצב העכשווית
    הטבלה
    1 ברזיל 36 נק ( מש חסר הבטיחה מקום בקטר)
    2 ארגנטינה 32 ( מש חסר הבטיחה מקום בקטר)
    3 אקוודור 24
    4 פרו 20
    —————-
    5 אורגוואי 19
    ——————–
    6 קולומביה 17
    7 ציל'ה 16
    8 בוליביה 15
    9 פראגוואי 13
    10 ונצואלה 10

    להזכיר 4 הראשונות במונדיאל
    החמישית בפליאוף מול נציגת אסיה

    ונצואלה הודחה מעשית
    פרגוואי מינוס 6 מפליאוף שנותרו 9 בקופה
    גם בוליביה עם מינוס 4 קרובה להדחה
    צ'ילה וקולומביה התרחקו מאד אך עדיין בעלי סיכוי
    בעוד אורגוואי ופרו שיפרו מצבם
    במחזור הקרוב
    ה 16
    שלישי 22.00
    בוליביה – צ'ילה במשחק להיות או לחדול רק מי שתשיג 3 נק תהיה בעניין
    בין שלישי לרביעי
    1.00 אורגוואי – ונצואלה
    משחק נח לאורגוואי שלא תרצה לפספס הזדמנות לאחר הניצחון הקשה בפארגוואי
    1.30 ארגנטינה – קולומביה האורחת חייבת 3 נק לאחר ההפסד מול פרו והיא תנסה לעשות זאת בארגנטינה הרגועה נטולת מסי
    2.30 ברזיל -פארגוואי
    המארחת עלתה האורחת סביר מאד תודח רשמית בסוף המשחק
    4.00 פרו – אקוודור
    2 נבחרות מפתיעות ברביעיה האורחת כמעט בטוחה בקטר המארחת חייבת כל נקודה
    אחרי המחזור נהיה חכמים יותר בתמונת המאבק

כתיבת תגובה

סגירת תפריט