הלייקרס יגיעו לפילי והווריורס יפגשו את הטימברוולבס בליל חמישי תמציתי/ רותם אלרן

מנת השף

2:30 – פילדלפיה סיקסרס (19-28) VS לוס אנג'לס לייקרס (24-24)

אל המשחק המוקדם מה-2 שיתקיימו הלילה, פילדלפיה תגיע במומנטום נהדר וכשב-15 המשחקים האחרונים היא מחזיקה ב-12 נצחונות. מנגד, לוס אנג'לס חווה קשיים לא מועטים, אך עשויה סוף סוף לקבל בחזרה את אנתוני דיוויס, אשר מוגדר כ-Game Time Decision הלילה.

כפי שציינתי, הסיקסרס מגיעים למשחק כשהם בכושר נהדר – עם ההתקפה הטובה ביותר בליגה לאורך 15 המשחקים האחרונים וההגנה שנמצאת במקום השביעי ברצף הזמן הזה, הקבוצה מוכיחה את היכולת שלה כשאמביד בריא וכשיר. ב-15 המשחקים האלו הקמרוני מראה יכולת נהדרת אשר מתבטאת בממוצעים מפלצתיים: 34.7 נקודות, 10.7 ריבאונדים ו-4.3 אסיסטים, כשהוא מסיים עם כמות נקודות נמוכה מ-30 פעם אחת בלבד במהלך רצף זה (ומגיע לקו 11.9 פעמים בממוצע למשחק). בעקבות התקופה החמה, שלא לומר רותחת, של הסנטר, הקבוצה נמצאת כרגע במרחק 2.5 משחקים בלבד מהמקום הראשון במזרח, בו נמצאים כרגע ההיט.

מעבר לכושר המצוין של אמביד, טוביאס האריס הראה יכולת עדיפה משמעותית מזו שהציג עד שלב זה, וברצף המשחקים הוא שיפר את אחוז השלשות שלו ל-39% (לעומת 30.2% ב-23 המשחקים האחרים ששיחק העונה). היכולת שהקבוצה מציגה בהובלת אמביד כשלצידו הסגל ממשיך להשתפר נראית מעולה כרגע, והלילה הם מגיעים כפייבוריטים, במיוחד לאור כך שהם מחזיקים ביתרון הביתיות.

הלייקרס מציגים יכולת מאכזבת העונה, וחלק משמעותי מהבעיה מגיע מהפציעה של אנתוני דיוויס, ששיחק ב-27 משחקים בלבד העונה. כשהוא מהווה עוגן הגנתי ונקודת משען חשובה עבור הקבוצה, באופן טבעי ההיעדרויות שלו גרמו להיחלשות ביכולת של הקבוצה, במיוחד הגנתית, מה שבין השאר גרם ללברון לקבל כמות דקות לא רגילה עבורו בסנטר. עם חוסר המסוגלות להגן על הטבעת ברמה מספקת שהתווספה לוואקום ההגנתי שדיוויס הותיר מאחוריו, ההגנה של הקבוצה לאחרונה הייתה מזעזעת, אך דיוויס עשוי לחזור הלילה ומוגדר בספק למשחק. דקות של AD, גם אם מועטות, יהיו קריטיות מול שחקן התקפה בסדר הגודל של אמביד, ובטח ברמה שהאחרון מציג בתקופה האחרונה.

הסיקסרס אמנם מצוינים הגנתית, בעיקר בזכות אמביד ות'ייבול, אך בהובלת ג'יימס ללייקרס יש כלי התקפי מהאליטה של הליגה, כך שבצד זה של המגרש אנו עשויים לראות קרב קשה. ככל שאני רואה את זה, בסופו של דבר מה שיכריע את המשחק יהיה רמת הזמינות של דיוויס, ובמידה שישחק – כמה יוכל להגביל את אמביד.

ההימור שלי הוא על ניצחון של פילי במשחק הראשון של הלילה, שצפוי להיות המעניין מהשניים.

שאר המשחקים

5:00 – גולדן סטייט ווריורס (13-35) VS מינסוטה טימברוולבס (23-24)

המשחק השני של הלילה יהיה זה שיחתום אותו, והוא יפגיש בין קבוצות שלפי מיקומיהן עשויות להיפגש בפלייאוף העונה, כשהווריורס, המחזיקים במקום השני במערב, יפגשו את מינסוטה השביעית.

גולדן סטייט אמנם נמצאת במקום השני במערב ובמרחק של 3 משחקים מממפיס, המדורגת שלישית נכון להיום, אבל היכולת שהם מראים לאחרונה היא חלשה באופן ניכר מזו שפתחו איתה את העונה. חלק גדול מהקושי (היחסי) של הקבוצה קשור לפציעה של דריימונד גרין, אך גם לכושר מזוויע של סטפן קרי – הסופרסטאר פתח מבערים בתחילתה של העונה כשהעמיד לאורך 23 משחקיה הראשונים 27.7 נקודות למשחק ב-43.9% מהשדה ו-41.6% משלוש, אך ב-21 המשחקים מאז הוא קולע 23.7 נקודות למשחק ב-39% מהשדה ו-32.3% משלוש, מספרים רעים גם ללא התייחסות לכך שהוא הקלעי הגדול בהיסטוריית הליגה.

הקבוצה עדיין עדיפה על מינסוטה בזכות הגנה טובה, לא מעט בזכות השיטה ההגנתית של סטיב קר, שבאמצעותה הקבוצה מצליחה להישאר שנייה במדד הרייטינג ההגנתי בעשרת המשחקים האחרונים, אשר אותם הקבוצה שיחקה ללא דריימונד, אך המשחק היום עשוי להיות צמוד בהרבה משהיינו חושבים לפני חודש, בעיקר בשל היכולת הרעה שקרי מציג.

בצד האורחת, מינסוטה מגיעה כשהיא חווה עונה טובה מהציפיות, ונמצאת כרגע במקום הגבוה ביותר בפלייאין. היכולת ההתקפית הנהדרת של אנתוני אדוארדס וקארל אנתוני טאונס מרימה את היכולת של קבוצה התקפית חלשה מסביבם, והגנתית מיני ממשיכה להציג יציבות כשהיא שומרת על מקומה בטופ 10 ההגנתי, כשההובלה של פט בברלי וג'ארד ואנדרבילט בצד זה מסייעים רבות ומהווים חלק משמעותי מהישארותה בתמונת הפלייאוף. עם 4 נצחונות בחמשת משחקיהם האחרונים, הטימברוולבס מחזיקים במומנטום טוב, גם אם קצר באופן יחסי למומנטומים אותם צוברות קבוצות רבות ברחבי הליגה כיום, והדבר המשמעותי ביותר ברצף זה הוא ניצחון על הווריורס עצמם, דבר שיכול לתת למינסוטה תקווה לקראת המשחק היום.

למרות היכולת הטובה מצד מינסוטה, ההימור שלי הוא על ניצחון של גולדן סטייט במשחק צמוד.

לפוסט הזה יש 96 תגובות

  1. תודה רותם,
    דייויס אם ישחק בטח יהיה בהילוך שני לפחות בהתקפה. כדי שהלייקרס יהיו בתמונה צריך יום קליעות חריג ביחד עם יום קליעות חלש של פילי. מאמין שיהיה 10-15 לפילי

  2. דייויס שיחק במשחק הקודם בברוקלין וישחק גם הלילה. מן הסתם הוא יהיה על הגבלת דקות.
    מי שלא ישחק הוא סת' קרי ודני גרין בסימן שאלה.

  3. נצחון היום בשילוב עם חזרתו של דייויס אחרי הנצחון של על הנטס יכול לפתח מומנטום שיוביל את הלייקרס למקום השלישי
    אבל הלייקרס לא ינצחו היום
    פילי ב6.

  4. סת' קארי מרגיש "סורנס" בקרסול השמאלי, ממש מסכן. איזה הפתעה, כשהתאגיד מגיע העירה הוא פתאום פצוע… העיקר על אח שלו הוא רץ דאבל טים כל המשחק

            1. איזה ווסטברוק נקבל, זה שמקבל בלוקס מאמביד ובוכה כל המשחק או זה ששופכים לו פופקורן על הראש והוא רוצה לקפוץ ליציע לריב עם האוהדים?

            2. את ההוא עם ה-טי-די והדאבליו 🙂

  5. TurnerSportsPR
    @TurnerSportsPR
    🏀 NEWS: Turner Sports has reached an exclusive, multiyear agreement with @Money23Green, who will contribute to @NBAonTNT's #InsidetheNBA as an active player in first-of-its-kind deal.

  6. משחק חם בפילי. נראה לי שלברון יבוא להצהיר משהו הערב. בשילוב עם הפציעות בסיקסרס, יש סיכוי לאקשיון.
    תודה רבה על הפריוויו

  7. 2022 West All-Star starters:
    Stephen Curry
    Ja Morant
    LeBron James
    Nikola Jokic
    Andrew Wiggins
    .
    2022 East All-Star starters:
    DeMar DeRozan
    Trae Young
    Kevin Durant
    Joel Embiid
    Giannis Antetokounmpo

    1. הוא טוחן את אמביד בהתקפה
      בצד השני כל פעם שאמביד מקבל את הכדור יש דאבל וטריפל טים אז הוא מוסר לשחקנים פנויים

    1. Philadelphia 76ers point guard Ben Simmons received two player votes to start in February's NBA All-Star Game despite never having played in a game this season, according to the official All-Star starter voting returns released Thursday.

          1. בסדר ובכל זאת כל אחד עם האיכויות שלו. טיטום בראון ויאניס עם מאמן סביר זו אליפות בהליכה גם עם קאט זו אליפות אבל יותר קשה

        1. עמדה אחרת.
          ויגינס נותן עונה מצויינת וPG13 וקוואי לא נמצאים.
          העוול שנעשה לבוקר בבחירות לאולסטארים הוא בהחלט מרגיז.

      1. זה אופי בסיסי של שחקן. לכן אני אוהב את השיטה של הספרס, לבחור שחקנים קודם כל בגלל אופי.
        יותר קל לפתח כישורי משחק, מאשר לשנות אופי.
        על אדוארדס אמרתי את זה מההתחלה, ואני עקבי לגביו (למרות השיפור על המגרש).
        אין שם כלום בראש, תן לו להיות בהיילייטס ולהרוויח מיליונים והוא מאושר.

  8. יהיה תענוג לראות את גולדן לוקחת אליפות.
    קבוצה נפלאה עם כימיה אדירה, משלימים שפיתחו מאפס, הקאמבק של קליי, והרבה שחקנים קשוחים.
    השושלת השנייה.
    הרבה רגעי שיא לפנינו. זאת יכולה להיות אחת הריצות המרגשות.

  9. אדוארדס זה הראסל ווסטברוק החדש שלא ידענו שאנחנו צריכים. אי אפשר לעצור אותו בחדירות אבל הוא ממשיך לזרוק ולפספס שלשות קשות, פנויות, מה שבא…

    1. לא יודע אם ראית את ההגנה של שארלוט השנה, אבל גם הלילה הולך להיות לו מלא קליר פאת׳, 4 קוסט טו קוסט וווי אר אול וויטנס.

      פשוט ידע שאמביד וטייבול ייפגעו לו בסטט אז ישב בחוץ.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט