בדרכי האב- דריוס גארלנד מוביל את קליבלנד לעונה חלומית כל הדרך לזכייה אפשרית בתואר השחקן המשתפר של העונה / תומר גבעתי

התמיכה מבית, הפציעות של שחקני מפתח, המחמאות מקרי ולברון והשיפור בכל המדדים שהובילו לבחירה ראשונה בקריירה לתואר שחקן השבוע

דריוס גארלנד נולד עם כדור ביד. ככה זה שאתה בנו של של שחקן ה NBA לשעבר, וינסטון גארלנד. גארלנד האב, נבחר בבחירה ה 40 בדראפט 1987 שהוציא מתוכו אגדות בין היתר כמו רג'י מילר וסקוטי פיפן, שיחק 7 עונות בליגה לפני שפרש.

כמו רבים וטובים גם דריוס הצעיר ניסה את מזלו קודם כל בבייסבול. שילוב של האהבה לכדור הכתום לצד דחיפה מאביו הובילו אותו להתמקד בכדורסל. לנו הישראלים זה נראה מובן מאליו אבל בשביל האמריקאים הבייסבול היה ונותר ספורט הרבה יותר פופולרי( אשמח לדעת מה אתם מוצאים בו) בשנים האחרונות אנחנו רואים בליגה לא מעט בנים ממשיכים, דור שני להורים שהיו שחקנים בליגה כשמפורסמים שבהם הם קרי ותומפסון שממשיכים את מורשת אביהם ואף מתעלים עליה. גם הסיפורים אודות רצונו של קובי בראיינט המנוח להפוך לשחקן הכדורסל הגדול בכל הזמנים ובכך להמשיך את המורשת של אביו שהיה שחקן כדורסל בינלאומי שלא זכה להכרה גדולה.

נקודה זו היא תופעה מעניינת. בעוד חלק מן האנשים מעדיפים לברוח מן האחריות והלחץ שכרוך ב"להיות הבן של" ולוקחים את חייהם לתחומים אחרים הרחק מאור הזרקורים של מורשת הוריהם, ילדים אחרים שמחליטים לרדוף אחרי החלום ואחרי מורשת הוריהם לוקחים הימור כמעט בלתי אפשרי. מחקרים שפורסמו בשנים האחרונות בארצות הברית מדברים על כך שהסיכוי של שחקן כדורסל בבית ספר תיכון להגיע לליגה מקצוענית עומד על 0.03%.

הסטטיסטיקה וגובה( 1.85) לא עצרו את דריוס בדרך להצלחה כשהיום הוא אחד הגארדים המובילים בליגה. הדרך לא הייתה פשוטה עבור גארלנד. הלחץ והציפיות היו שם כבר מההתחלה כשדריוס משך את עיניהם של הסקאוטרים ונחשב לאחד הרכזים הטובים לגילו כבר בתיכון. הבחירה ללכת לשחק כדורסל בוונדרבליט הפתיעה לא מעט אנשים והפכה אותו כנראה הפך לשחקן הכי מוכשר אי פעם שהלך לשחק שם.

 במהלך ליי-אפ מול קנט סטייט ב-23 בנובמבר 2018 נפצע גארלנד בברכו ועזב את המשחק. ארבעה ימים לאחר מכן, המאמן הראשי של ונדרבילט, ברייס דרו, חשף שגארלנד ייעדר לשארית העונה בשל פציעה במניסקוס. ב-22 בינואר 2019, הודיע ​​דריוס כי יעזוב את ונדרבילט לאחר חמישה משחקים כדי להתאושש מהפציעה שלו ולהתכונן לדראפט ה-NBA 2019.

הפציעה לא הרתיעה את קליבלנד שראתה את הכישרון של גארלד הצעיר ולקחה אותו בבחירה ה 5 בדראפט.

ההגעה לקליבלנד, מועדון משוק קטן שאיבד את הסמל הגדול ביותר שלו שנה קודם לכן ונמצא עמוק בתהליך בנייה מחדש תוך התבססות על הפסדים רובים וצעירים כישרוניים איפשר לגארלנד לקבל מקום לצמוח ולהתפתח בהדרגה.

כוכב נופל

אין הרבה קבוצות שיכולות להגיד שהן יותר טובות בלי אחד הסקוררים המרכזיים שלהן. ב-7.11, במהלך משחק חוץ נגד הניקס, קולין סקסטון נפצע. בבדיקה לאחר המשחק הוא אובחן עם קרע במיניסקוס וגמר את העונה, אבל זה עשה טוב לקליבלנד.

סקסטון נודע כסקורר יציב, יחסית, אבל לא יעיל ולא אחד שמשפר את הקבוצה. הוא נאלץ לשחק כרכז בהתחשב בגובהו, 1.85 מ', וזה יצר בעיה – הוא סקורר, אבל לא עושה משחק ולא שחקן שהופך את השחקנים שלידו לטובים יותר. לאחר הפציעה בייקרסטאף פתח עם ריקי רוביו (שהספיק גם הוא לגמור את העונה מאז) לצידו של דריוס גרלנד, וגרלנד מחזיר עם עונת שיא בקריירה. גרלנד רשם ממוצעים של שיאי קריירה בנקודות (19.8), ריבאונדים (3.3), אסיסטים (8.1, שישי בליגה)

דריוס הוא אחד הרכזים ההתקפיים המגוונים בליגה. יכולתו של לייצר נקודות כמעט מכל מצב בכדרור, לצד קבלת החלטות שלו בהתקפה, במיוחד במשחק הפיק אנד רול עם מובלי ואלן, שהשתפרה מאוד מאז עונת הרוקי, הצעד הראשון המהיר שמאפשר לו לעבור את המגן במהירות וחתוליות וזריקת חצי המרחק שמתפרת אצלו בהדרגה הופכים אותו למנוע ההתקפי של הקאבס המפתיעים כשהנהנה העיקרי משיתוף הפעולה איתו הוא ג'רט אלן שרושם עונת שיא אישית עם ממוצעים של 16.3 נקודות(מתוכם שיא קריירה של 12.9 נקודות בצבע), 11.0 כדורים חוזרים,1.4 חסימות, 1.9 אסיסטים, 69.5% מהשדה, 70.9% TS ,EFG 69.6%.

לאחר חצי עונה, פציעות וקורונה קליבלנד עדיין בצמרת ונאבקת על מקום בפלייאוף, כנגד כל הסיכויים. הקבוצה מאוהיו שיצאה מצילו של לברון בונה לעצמה התחלה חדשה לסיפור. האם זה יספיק בשביל להביא את קליבלנד לפלייאוף במזרח הצפוף ולגארלנד את תואר השחקן המשתפר של העונה? זמן יגיד

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. אחלה פוסט תודה רבה תומר. אחד השחקנים שאני אוהב גם לראות יעיל מהיר מדויק . המנוע של קליבלנד ללא כל ספק. נותן כל משחק תרומה משמעותית.. פוטנציאל אולסטאר לטעמי אחד הגארדים הטובים במזרח. ויחד עם מובילי ואלן וגם עם השיפור של מארקנן זו קבוצה צעירה שיכולה לדבר חזק בשנים הקרובות

  2. גארלנד מצויין העונה. הצירוף של רוביו שישמש כמנטור והפציעה של סקסטון שהשאירה אותו לנהל את העניינים ללא הפרעה עשו לו רק טוב (הוא גם מוכשר למדי, ככה שיתכן שזה היה קורה בכל מקרה).
    נתן קפיצה משמעותית השנה והפך למנהל משחק מצויין. הקאבס כמובן גם נהנו מהבחירה במובלי שהוא יותר מבינגו והם ההפתעה של המזרח יחד עם הבולס

  3. גארלנד גם שחקן שהשתפר מאד, וגם… אפילו שאי אפשר לכנות זטת 'מזלו' – קרה מה שקרה לסקסטון ורוביו והוא עתה מנהל ראשי מאחור של קבוצה שיש לה קו קדמי מצויין. זה לא 'מזל' כשחברי קבוצה נפצעים אבל לא משנה כיצד תסתכל על כך, זה עבד לטובתו האישית, אפילו שלקבוצה זו מכה קשה.תודה תומר.
    אני חייב לציין שישנה לך יכולת מעולה לגלות עובדות כאלה בשטח! המשך עם זה!

    1. קליבלנד בנו ובונים על גארלנד ומובלי את קבוצת העתיד שלהם.
      גארלנד נתן מספרים מצויינים עוד לפני הפציעות של סקסטון ורוביו, נהפוך הוא הפציעות קצת התישו אותו, הוא משחק יותר דק והאחוזים שלו קצת ירדו, בעיקר לשלוש.
      מכיוון שסקסטון הוא לא סקורר עילאי וגם לא שחקן הגנה מי יודע מה, הסבירות שיגיע טרייד עליו גבוהה למדי.
      גם מארקינאן למרות השיפור די "איטריה" ולא מספיק לרמות הגבוהות.
      קליבלנד צריכים סמול פוורוד, שיביא קליעה מבחוץ ברמה גבוהה ופוואר פוורוד איכותי, אולי ג'ון קולינס יתאים ואז השמיים הם הגבול.
      יש לקליבלנד נכסים ובחירות שיוכלו בקלות למלא את המשבצות הריקות. השאר לאלילת המזל.

  4. תודה על הפוסט
    גרלנד בהחלט מוכיח שסבלנות משתלמת ולוקח שנתיים-שלוש, ויותר עד שפוטנציאל בא לידי ביטוי
    החיבור עם רוביו היה טוב. לדעתי רוביו יחזור לאירופה אחרי השיקום (מכבי ת"א… יש רכז אמיתי על המדף!!!)
    סקסטון יחזור מצוין כסקנד גארד (אם לא יוטרד) עם היררכיה יותר ברורה

  5. נהדר, בהחלט מגיע לו קצת אור זרקורים כי אפילו בקבוצה שלו יש את מובלי שקצת גונב את תשומת הלב. לגבי תואר השחקן המשתפר, קצת לא הוגן לשים שחקנים צעירים מאוד שבסך הכל ממשיכים את השיפור שךהם בקו לינארי – זה פחות 'שחקן משתפר' ויותר התקדמות טבעית של שחקן צעיר (תכלס אותה סיבה ששחקן שנה שניה לא אמור לקבל את זה). אבל אם נעזוב את העניין הזה בצד ונקבל את כולם כמועמדים לתואר הזה, אז אין ספק לדעתי שזה של ג'א. הבנאדם קפץ השנה לרמת הסופר-סטאר ומוביל את ממפיס למקום השלישי במערב. זה שלו.

    1. תודה רבה. מסכים עם החלק הראשון. לגבי ג׳א אני חושב שבסיס ויכולת הייתה מהרגע הראשון וגם ההצגות ההתקפיות. אם היה נבחר לאול סטאר כבר בעונתו השניה לא הייתי מופתע מאוד ולכן השיפור שלו מרשים אך פחות מפתיע אותי מהשיפור של גארלנד וקליבלנד. בנוסף ממפיס רצה טוב גם בלי גא לעומת הקאבס בלי דריוס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט