המאבס והסאנס הלוהטות ייפגשו, הניקס יגיעו לניו אורלינס וגולדן סטייט תארח את אינדיאנה בליל חמישי/ רותם אלרן

מנת השף

2:30 – דאלאס מאבריקס (19-26) VS פיניקס סאנס (9-34)

המשחק הראשון של ליל המשחקים הקצר שלפנינו ככל הנראה יהיה גם המעניין ביותר בו, כששתי הקבוצות יגיעו במומנטום טוב ועם רצף של 4 נצחונות וכשהמאבס עם 9 נצחונות ב-10 משחקים לעומת 8 באותה כמות עבור פיניקס.

המאבס אמנם מחזיקים במאזן פחות מרשים מזה של הסאנס לאחר מעט יותר מחצי עונה, אך כשהם עם הפסד בודד ב-11 משחקיהם האחרונים ו-9 נצחונות ב-10 המשחקים האחרונים בהם דונצ'יץ' שיחק, הקבוצה מראה סימני שיפור ונראה שהיא מתחילה לחזור לעניינים לאחר פתיחת עונה בינונית. במהלך 11 המשחקים האחרונים הקבוצה מחזיקה ברייטינג הגנתי העומד על 98.5, הנתון הגבוה בליגה כשגם בעונה כולה היא מראה רמה הגנתית גבוהה ומסוגלות להאט יריבות, דבר חשוב לאור ההיחלשות של ההתקפה של הקבוצה, לפחות ביחס לעונות קודמות. הקבוצה תגיע בסגל מלא בעוד אצל הסאנס דיאנדרה אייטון ייעדר, כך ששווה לשים עין על החדירות והמשחק של הקבוצה בצבע.

מנגד, פיניקס היא הקבוצה הטובה בליגה, בהנחה ורמת הקבוצה נמדדת על פי טיבו של מאזנה – עם אחוז ניצחונות השווה ל-79.1%, הקבוצה הקרובה ביותר בליגה למאזן בו הסאנס מחזיקים היא גולדן סטייט הנמצאת במרחק 2.5 משחקים ממנה נכון להיום. כפי שציינתי, הסאנס ישחקו ללא אייטון הלילה, אך הם הוכיחו השנה שהם מסוגלים להסתדר ללא שחקני מפתח, כך שלמרות שחסרונו ככל הנראה ישפיע על הסיכוי של פיניקס לנצח במשחק, הקבוצה עדיין מצוינת ומסוגלת להחזיק מול המאבס הרותחים. פול ובוקר הם שני כוכבים עצומים, והערב הם יפגשו אתגר קשוח בדמות הגנת הברזל של דאלאס, כך שמאזן הכוחות כאן לא נוטה לאף צד באופן מובהק ויש סיכוי טוב שנקבל משחק מצוין ומהנה לצפייה.

ההימור שלי כאן הוא ניצחון של הסאנס במשחק מותח.

שאר המשחקים

2:30 – ניו יורק ניקס (23-22) VS ניו אורלינס פליקנס (28-16)

משחק זה יגיע אלינו מהמדיסון סקוור גארדן, שם שתי קבוצות הנעות העונה בטווח שבין חלשות לבינוניות להחריד ייפגשו למפגש השני של הערב.

ניו יורק הייתה אחת מהקבוצות המרשימות של העונה שעברה, לפחות במהלך העונה הסדירה, ודווקא כשהיו תקוות שנתלו בה, הרמה אותה היא מציגה העונה היא בינונית במקרה הטוב. למרות שהיא לא מציגה יכולת טובה העונה, היא כן הצליחה לנצח ב-5 מ-8 משחקיה האחרונים, לא מעט בזכות כושר טוב מצידו של אר ג'יי בארט – בשמונת המשחקים הללו הפורוורד המוכשר קולע 23.5 נקודות כשהוא קולע ב-45.4% מהשדה ו-44.7% משלוש, לעומת 15.2 נקודות ב-40.1% מהשדה ו-32.7% משלוש בשאר העונה. המדגם אמנם זעום, אך היכולת שלו לאחרונה מרשימה ונראה כי הקבוצה נותנת לו להיות שחקן התקפי מוביל במשרה מלאה לאחרונה, ועד כה זה עובד. הפליקנס מתקשים העונה הגנתית ואני בספק אם אינגרם יהיה מסוגל להאט אותו, כך שייתכן שגם הלילה הוא ימשיך ביכולת הזו.

הפליקנס ניצחו 3 פעמים בלבד בתשעת משחקיהם האחרונים, ונראה שכל עוד זאיון וויליאמסון לא יחזור הם לא יהיו מסוגלים להראות ניצוצות של קבוצה שמסוגלת להתמודד על מקום בפלייאוף או אפילו בפלייאין, אף על פי שהיא במרחק 2 משחקים בלבד מפורטלנד במקום העשירי. הקבוצה מתקשה בשני קצוות המגרש וניו יורק, קבוצה בינונית העונה, מצליחה להראות יותר ממנה בשניהם, כך שניו אורלינס תגיע עם סיכוי פחות בהרבה מזה של הניקס לניצחון הלילה.

ההימור שלי הוא על ניצחון קליל של ניו יורק.

5:00 – גולדן סטייט ווריורס (12-32) VS אינדיאנה פייסרס (29-16)

המשחק השלישי של הלילה אשר יחתום אותו יגיע אלינו מסן פרנסיסקו, שם הווריורס ימשיכו עם החזרה שלהם לעניינים לאחר רצף משחקים בינוני בעוד הפייסרס יבואו מנקודת נחיתות מובהקת כשהם מחזיקים ב-2 נצחונות בעשרת משחקיהם האחרונים.

עם 5 הפסדים ב-8 משחקיהם האחרונים, הווריורס לא נראים בשיאם לאורך מספר המשחקים האחרונים, אך למשחק הזה הם מגיעים כפייבוריטים כשהפייסרס לא מראים יכולת מרשימה העונה, ובנוסף נראה שהחזרה של קליי תומפסון לכושר מלא מתקדמת בקצב טוב כשהוא סיים עם 21 נקודות ב-22 דקות במשחקם האחרון מול הפיסטונס. ברצף המשחקים החלש הקבוצה מציגה יכולת התקפית לא אופיינית, והיא נמצאת במקום ה-29 בליגה בתקופת הזמן הזו עם רייטינג התקפי העומד על 103. דווקא הגנתית הקבוצה מצליחה לתפקד בצורה דומה לזו שתיפקדה בה במרבית העונה כשהיא נמצאת במקום השני במהלך התקופה (כשדאלאס היא הקבוצה היחידה שלפניה), למרות חסרונו המורגש של העוגן ההגנתי והמוביל דריימונד גרין. היכולת ההגנתית שהם מציגים תסייע מול הפייסרס, קבוצה התקפית במהותה.

בצד השני של העניינים, הפייסרס מגיעים כמועדון החלש מהשניים, כשהם מדורגים במקום ה-13 במזרח וכבר במרחק של 6.5 משחקים מכניסה לפלייאין, דבר שלא סביר להניח שיגיעו אליו בזמן הקרוב לאור היכולת שלהם בזמן האחרון, כשב-15 המשחקים האחרונים יש קבוצה בודדת שהשיגה פחות נצחונות מהפייסרס (אורלנדו עם 2, כשהפייסרס עם 4 – כמות זהה ליוסטון ואוקלהומה). ב-15 משחקים אלו הקבוצה לא הייתה רעה כלל התקפית ואף מוקמה במקום ה-16 במדד הרייטינג ההתקפי, אך רייטינג הגנתי שעומד על 116.2 נמצא במקום ה-26 בליגה בתקופה זו, מה שמחליש אותם משמעותית ומפחית משמעותית את הסיכוי שלהם להשיג ניצחון במשחק זה.

ההימור שלי הוא על ניצחון בהפרש גדול של הווריורס.

לפוסט הזה יש 110 תגובות

    1. שלילי חזק אני לא צריך את בראיינט, דני זה נחמד אבל לא קרוב לקליבר של סבוניס ולמה לדחוף לי את נטו? דבר איתי בבחירות.

  1. יש כל מיני שיקולים כמו זכויות טלוויזיה, טיסות, בק טו בק, קבוצות שמשחקות באותו היכל ועוד אז לפעמים ככה יוצא

  2. אני רואה כולם פה נוחרות.
    אז בוקר טוב למאזינים, הגעתי, מפטיר קללה וגזים שהצטברו, תאכלו שזיפים מיובשים והכל יצא רך ומרוכרך כמו לי-לי כריות.
    ילה לעניינים. אני רואה שאדונקיץ מנגב לציפי. האדונקיץ כבר עם 24 ולציפי רק 8….
    גם פלוץ-יונס לא טומן ידו בסרחת ומרביץ בניקס תורה.

  3. כמה שדלאס יכולים להיות טובים, ככה הם יכולים להיות מאד גרועים!
    קיד היה צריך להקדים עם הפס"ז הזה לפפני שפיניקס עברו להובלה.

  4. אבל, אי אפשר בלי שיר הלילה והבוקר אני חוזר לגן חובה.
    השיר מוקדש לענק החביב ביומבו
    לי דובון זריז וקט
    וקוראים לו יומבו
    אף מתוק ופה נחמד
    ובראש אין כלום בו

    בגיגית שיחקתי ים
    מי צועק הצילו
    לא יודע יומבו תם
    גם לשחות אפילו.

    זה היה מקרה מוזר
    הן כמעט טבע לו
    הוי! טוב שזה היה חלום
    שום דבר קרה לו

    לה לה לה לה…

    לי דובון זריז וקט
    וקוראים לו יומבו
    אף מתוק ופה נחמד
    ובראש אין כלום בו.

    כי אתמול זה השובב
    לטייל החליט הוא
    בא הליל והוא לא שב
    אי דובי הגידו?

    אז יצאתי לחפש
    סכנות עברתי
    הוי! במזל בדרך נס
    לפתע התעוררתי.

    לה לה לה לה

  5. וברצינות, אחרי הטירלול שלי למעלה, גייסון קיד לקח את הקבוצה הזו שלא עשתה הגנה והיום תענוג לראות את על החטיפות האלה והשמירה ההדוקה במיוחד על בוקר. פשוט ניטרלו אותו…

  6. Veteran power forward Paul Millsap's time with the Brooklyn Nets reportedly could be ending soon.

    Shams Charania of The Athletic and Stadium reports that Brooklyn has agreed to find a trade destination for Millsap where he'll get more opportunities.

  7. כל מי שלועג לגרין כל השנה (כן, כן שמעון אליך אני מדבר) שיראה כמה נרפית נראית ההגנה של ג"ס בלעדיו וכמה חסרת תזוזה ההתקפה.

  8. התקפה שניה רצוף ששורקים עבירה למישהו באינדיאנה על זה שהוא תופס את סטף כשהוא רץ בלי הכדור. הגיע הזמן שיתחילו לשרוק על זה.

    1. יש להם שחקני כנף צעירים ומהירים. הם מקשים על שלנו – ואני די רואה איך אפשר לנצל את זה נגד מועדון גיל העמידה של בלייקרס.

    1. חבר, אין לך מושג.
      עם גרין הספלש היו מובילים עכשיו ב 20 שלא לדבר על כך שהיו ראשונים ומעל לסאנס.

  9. באן בי איי סדרו להם מסיכות הייטק.
    דבר טוב שיצא מהמסיכות, לא מריחים יותר את הריקבונות והפטריות שאנחנו מגדלים בתוך הלוע.
    תינוקות יעברו מוטציות למסיכות בפנים ונתנשק בלי לשון. רק הצמדת מסיכות…
    העתיד כבר פה.

  10. רחמונות על אינדי עם כל ההפסדים נאלה בשניות האחרונות. זו קבוצה מקוללת. הם פריכים מכשפה שתוריד מהם את השחור….
    מישהי מרחוב הכובשים. אולי וודו נסלמה או לווינסקי…

  11. אאאאאאאאאאאאאאאאאאאאחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    איזו שלשה משווההההההההההההההההההה

    1. איכשהו קבוצות לפעמים מרוויחות מזה שהגבוהים שלהן פצועים. למרות שטרנר וסאבוניס תמיד עושים לג"ס בעיות.

  12. נכון לעכשו קלי אינו ספלאש בראדר אלא בריק בראדר. החזרה שלו הוציא את כל הקבוצה מאיזון. העובדה שבמקביל הדיסק של גרין החליט שנמאס לו לא עוזרת.

          1. הבעיה העיקרית עם קלי זה האגו שלו. אמירה של אני אזרוק 100 פעם… זה וסטברוק. הוא היה צריך בעצמו לבקש לחזור מהספסל. פול הפך לצל של עצמו מאז שקלי חזר והוא לא היחיד שירד ברמה.

            1. + 11
              גם אני מאוד לא אהבתי את האמירה הזאת. זה מראה כמה הקבוצה מעניינת אותו

            2. התפקיד של קליי הוא לזרוק וכולם יודעים שהקבוצה רוצה לתת לו לזרוק הרבה עכשיו, גם במחיר של כמה הפסדים, כדי שהוא יכנס לכושר קליעה טוב מתי שזה חשוב. אני לא רואה שום סיבה לא לומר את האמת במקרה הזה

      1. לא פקפקנו בזה.
        גם הלייקרס יכולים לטעון את זה לגבי AD, אגב.
        הבעיה הייתה ששום דבר לא נכנס. גם שלשות פנויות וגם זריקות חצי מרחק נוחות יחסית.

  13. יאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא
    איזו אופי יש למחליפים של אינדי.
    קרלייל צריך להיפרד מטרנר וקבנוס להשיג שחקנים אחרים שייתנו את הנשמה לאינדי.
    היום וכל השבוע וחצי האחרונים ראינו מה קורה לגולדן סטייט שלוקחים ממנה את אחד השחקנים הכי משמעותיים בהיסטוריה שלה.
    אין דריי, זו קבוצה פגיעה באן בי איי.

  14. סייקס שחקן נהדר. אנדראפטד.
    בגלל האגו של קליי והרצון העז שלו לחזור בגדול הוא נכנס מהר מדי, חזק מדי לרוטציות ופוגע בקבוצה.
    הוא היה צריך לחזור לאט לאט, לעלות מהספסל, ולפחות דקות. עד שיוריד חלודה.

    1. כל העונה אני אומר הווריירס זה נגרים שרוכבים וחיים על הגב של סטף כמו טפילים. אם סטף נפצע הם מתחת למגיק. דריי וויגינס כל אלו סתם פחים לבדץ שלא נדבר על כל שחקני המינימום הלונים והפורטרים למיניהם. זה שגולדן מקום שני בליגה זה נס שעושה סטף. צריך להיות MVP פה אחד. לא מבין איך יש רפי הבנה שלא קשורים לענף ומדרגים לי את יאניס והכי מצחיק את יוקיץ חחחחחח.
      סטף משחק עם שחקנים ברמה בדיוק שיש ליוקיץ ועושה מקום שני. בארטון וויגינס זה שחקנים אותה רמה שבארטון אפילו יכול לשים יותר נק.
      גורדון טוב מדריי.גף גרין יותר טוב מלוני

    2. עמיחי כל מילה. כבר אמרתי לפני שבועיים הגולדנים צוללת צהובה.
      שמעון – MVP זה על כל העונה כולל פציעות. כרגע:
      אמביד
      יאניס
      סטף
      יוקיץ

    3. הסיבה העיקרית לתקופה הנוכחית של גולדן סטייט היא משבר קליעה של כמה שחקנים, רובם דווקא קלעים טובים כמו וויגינס ופול (וגם סטף). חלק מזה נוגע גם לניהול המשחק של דריימונד שמסדר להם מצבים טובים יותר כשהוא על הפרקט.
      ההשערה שלי היא שגולדן סטייט יתאוששו בקרוב, אם כי הם יכולים לחשוב על טרייד שיעלה אותם דרגה מקונטנדרית מתחת לפיניקס, מילווקי וברוקלין (לא בהכרח בסדר הזה) לקבוצה שוות ערך. יש להם הרבה נכסים שאפשר להעביר הלאה (וייסמן ומודי מיותרים לטווח הקרוב, קאמינגה תורם אבל אפשר להעביר הלאה ויש עוד כמה שאפשר לסחור בהם).
      אני לא רואה סיבה מבחינתם לעשות עניין מכמה הפסדים כשהמטרה היא קליי בכושר בפלייאוף…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט