אטלנטה ואינדיאנה – קבוצות על פרשת דרכים / אריאל בנדר

רוצים לכתוב בהופס? שלחו הודעה ל-Hoopsil2020 בג'ימייל או לחשבון הפייסבוק שלנו!

*

אטלנטה אמנם הגיעה לגמר המזרח בשנה שעברה, אבל השנה נראה שהיא רחוקה מכך. הקבוצה במקום ה-12 במזרח, במרחק 4 משחקים מהפליי-אין, כשהיא ניצחה 3 מעשרת האחרונים בלבד. ההפסדים של ההוקס מתחילים קודם כל מההגנה, כאשר הם במקום ה-28 בליגה בדירוג ההגנתי (אחרי המקום ה-18 בשנה שעברה).

קלינט קפלה אמנם נפצע וגם איתו קלעו מולם המון נקודות בצבע באחוז גבוה. ההוקס אמנם לוקחים ריבאונדי הגנה, אבל מתקשים לעצור יריבות לאורך כל השנה. זה בולט גם מהשלוש – קולעים מול אטלנטה באחוז הגבוה ביותר בליגה משלשות שאינן מהפינות. זאת לפי Cleaning the glass.

החזרה של קפלה אמורה להשפיע לטובה, למרות שהוא רחוק ממיטבו העונה. כחלק מהניסיון לשפר את הקבוצה ההוקס והניקס עשו טרייד קטן, כאשר קאם רדיש, סולומון היל ובחירת סיבוב שני עברו לניו יורק תמורת קווין נוקס ובחירת סיבוב ראשון מוגנת.

על הנייר הניקס קיבלו את רדיש שמשחק על העמדה של פורנייה אבל יכול לעזור לניקס להגיע לפלייאוף. ההוקס מקבלים את נוקס שמיעט לשחק העונה (לצד בחירת סיבוב ראשון). הם נמנעים מהארכת חוזה לרדיש בצל החוזים הגדולים של שחקנים אחרים כמו ג'ון קולינס, דנילו גלינארי, קלינט קפלה, טריי יאנג ובוגדן בוגדנוביץ'. כלכלית זה כנראה היה הדבר הנכון.

בכל זאת, אחרי שנה מוצלחת כרגע נראה שהם רחוקים מהפלייאוף ועם סגל מאוד עמוק כבר עכשיו, אבל בלי כוכבים מלבד טריי. אטלנטה עשויה להיות אחת הקבוצות המעניינות בחלון הטריידים הקרוב וחייבת להתעורר. טריי יאנג אמר בנובמבר שהעונה הסדירה יותר משעממת מהפלייאוף, כרגע זה נראה כאילו הוא לא יגיע לשם.

קבוצה אחרת שנמצאת בצומת מעניינת היא אינדיאנה, עם המאמן השלישי ב-3 עונות אחרי נייט מקמילן (היום באטלנטה), נייט ביורקגרן ועכשיו עם ריק קרלייל. הם מתמודדים עם פציעות לאורך כל העונה והפסידו 9 מ-10 האחרונים כאשר הם במקום ה-13, מרחק 7.5 משחקים מהפליי-אין ו-7.5 משחקים מהמקום האחרון.

ההגנה שלהם מזעזעת, אבל גם ההעדרויות משפיעות כשחמשת השחקנים הטובים ביותר (כריס לברט, דומאנטס סאבוניס, מיילס טרנר, מלקולם ברוגדון וטי ג'יי וורן שטרם שיחק העונה) לא שיחקו ויכול להיות שהגיע הזמן לטריידים על טרנר ולברט שעומדים להכנס לשנת חוזה.

טרנר מעניין. הוא סנטר שקולע מהשלוש, מלך החסימות של הליגה ויכול לעזור לקבוצות טובות שצריכות הגנה מול שחקנים כמו דיאנדרה אייטון או ג'ואל אמביד. לברט קולע 17.2 נקודות למשחק, מייצר נקודות יכול לעזור לעמדות 2-3. הפליי-אין מתרחק ונראה שהסגל של הקבוצה, שלא עברה סיבוב בפלייאוף מאז 2014, כבר מעבר לשיאו.

לדעתכם הפייסרס במצב שבו הם יכולים לעבור סיבוב עם הסגל הקיים, או שצריך לזעזע?

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תודה אריאל
    אני לא חושב שאינדיאנה בכלל תגיע לפלייאוף, בטח לא לעבור סיבוב. התהייה שלי היא בעיקר סביב המאמן – האם יכול להיות שנוביצקי העניק לקרלייל את הקריירה על היותו בקבוצה איתו? או במילים אחרות, אולי קרלייל היה אוברייטד כל הקריירה שלו והוא סתם גרוע?

    1. ובעניין אטלנטה, טריי אימץ לעצמו את תפקיד הנבל בעונה שעברה, וכעת הוא אוכל אותה. המשפט המטומטם שלו בנוב' ירדוף אותו לאורך הקריירה, ולפחות כעת הוא (בעיני לפחות) קלוריות ריקות.

    2. עוד הערה קטנה –
      הכתבה מעניינת אבל קצרה מאוד ובאיזשהו מקום שטחית, אפשר עם עוד קצת מאמץ לעבות קצת את התוכן, לפתוח נושאים עיקרים ולגעת בנקודות מרכזיות בכישלון.
      ושוב, תודה על הטרחה ועל הכתבה.
      ההערה נובעת מתוך אהבה והערכה ולא חס וחלילה כעס ושנאה

  2. תודה על הכתבה. הייתה טעות במשפט על קפלה אבל לא נורא. אטלנטה חייבת גבוה עם מסה. חובה ממש. גלינרי משחק מצויין אבל הוא שוטינג גארד בגובה 2.10 מ'

  3. תודה על הכתיבה, אכן אינדיאנה במקום לבנייה מחדש למרות שהפציעה הנוכחית של טרנר קצת שמה את דיבורי הטרייד בהולד (נראה לי), בכל מקרה עונה מחרידה שעדיף שתסתיים עם בחירה גבוהה בדראפט

  4. תודה רבה אריאל, לא ברור לי למה אטלנטה נפלה, אבל נראה לי שלאורך הזמן ימצאו פתרונות סביב יאנג, גם אם אולי לא יגיעו לגמר המזרח בשנים הקרובות.
    .
    בנוגע לאינדי – קצת כמו דאלאס, של קרלייל, הם קצת "מרחו את הזמן" בבינוניות בשנים האחרונות, גם אם חלק ממנה נבע מפציעות. לדעתי אין להם ברירה אלא למכור חלק מהנכסים שלהם וללכת לדראפט, חבל רק שהחליטו לעשות זאת במקביל אלינו.
    .
    אם אני חייב להמר – אטלנטה תטריד "למעלה", ואינדי תטריד "למטה".

  5. בס"ד
    שלום ותודה.
    אינדיאנה חובה לבנות מחדש, לשחרר 3 עד 4 שחקנים.
    אטלנטה, עם כל הכבוד ב, שחקנים כמו בוגדנוביץ וגליארי הם חורים בהגנה.
    אם הם רוצים כסף גדול, היה עדיף להטריד אותם ולא את רגיש.
    הם צריכים מישהו שיעיר אותם, כי נראה שהם משחקים בלי חזק בהגנה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט