מעורב אמריקאי: קובי נוזף בחבריו האפסים. יאנקיס על הברינק. פוטבול / מנחם לס

קובי והלייקרס

קובי היה עסוק בלקלוע 31 נקודות בהפסד מבייש של 80-114 ב-27 דקות כשכל חבריו האחרים מפשלים ומביישים את המדים הזהובים-כחולים שלהם, ובסיום המשחק הוא קרא לאסיפת שחקנים ואמר להם שמאומה לא יינתן להם על מגש של כסף; מאומה לא יינתן להם בחינם. אם הם לא יילחמו, ואם כל אחד לא יישא את משקלו, "זאת תהיה עונה ארוכה". ואז הוא הוסיף: "זה נכון לשחקני הספסל בדיוק כמו שזה נכון לכוכבים בקבוצה!".

הוא לא קרא לסטיב נאש ולוורלד פיס בשמות, אבל הוא התכוון אליהם. במיוחד לסטיב נאש שקלע 2 עם אסיסט בודד. מחליפו בלייק לא היה הרבה יותר טוב – נקודה אחת עם 4 אסיסטים. טוב, פאו גאסול ודווייט האוארד לא שיחקו, אבל זאת ההזדמנות לספסל להתעלות. אבל ספסל? איזה ספסל? לזה אתה קורא 'ספסל'? ג'ודי מיקס קלע 12,ביג דיל. אבל אחריו "7" הופיע פעם אחת ברשימת הקולעים, ואז קבצים-קבצים של "2", "0", ו-"1". (סליחה, דווין איבנקס קלע 9).

מנגד, סימפוניה של משחק קבוצתי: שבעה שחקנים בדאבל פיגר. ארבעה שחקנים עם 8. לא מאמינים שהיו להם 11 עם לפחות 8, בעוד שללייקרס היה שלושה? אז הנה: גורדון הייווארד 13, אל ג'פרסון ואלק בורקס 12, דרק פייבורס, מרווין ויליאס, אנס קנטר, ורנדי פוי 10 כ"א. פאול מיליסאפ, ג'מל טינסלי, דמר קרול, וקווין מרפי 8 כ"א. לזה אני קורא משחק קבוצתי. לזאת אני קורא קבוצה. ולא לדבר העצוב הזה הנקרא "לוס אנג'לס לייקרס".

ואם אתם חושבים שהם יכולים יהיו ללחוץ על הכפתור או לפתוח את הברז כשהעונה תתחיל, אתם טועים טעות מרה. הדרך הפעם היא ארוכה וקשה עבור הלייקרס. דרך מלאה חתחתים. הם מתחילים את העונה בתקווה לסיים אותה מקום רביעי או חמישי אחרי אוקלהומה סיטי, דנבר, יוטה, סן אנטוניו, ובאותה רמה בערך כמו הקליפרס והווריורס.

מה שהיה הכי מצחיק בכל השיחה עם קובי, היתה העובדה שבמקום לדבר על הלייקרס המדדים וחסרי המושג, הוא העדיף לדבר על ההוצאה של חברו הטוב ביותר – אלכס רודריגז, א-רוד – מהליינאפס של היאנקים המדדה ב-3-0 במשחקים נגד דטרויט, כשהסוויפ מחכה להם מחר.

היאנקיס על הברינק

ג'סטין וורלנדר הוא הפיצ'ר מס' אחד בבייסבול. הוא הפיצ'ר של הדטרויט טייגרס. הוא גילח אמש את היאנקיס 1-2 באחד ממשחקיו הלא הכי מוצלחים, אך מספיק טןוב עבור היאנקיס הפתטיים – 'קבוצת התותחנים' עם החובטים המולטי-מיליונרים הטובים בעולם – שלא מסוגלים לפגוע עם המחבט בכדור שהיו מפספסים אפילו אם היה כדור כוח. הם פשוט לא פוגעים. הם מפשלים. הם מביישים ומלכלכים את הדשא. הם עומדים בפני 'סוויפ' מחר – 0-4 לטייגרס.

כנראה שאין להם ביזנס להיות ב-ALCS – אליפות הפננט של האמריקן ליג – ואני מבטיח לכם שהם לא יהיו שם עוד הרבה זמן. וורלנדר לקח SHOT-OUT אל תוך האינינג ה-9, והיאנקיס הפסידו 1-2 אחרי שהמנג'ר ג'ו ג'יררדי החליט להכניס שוב ללין-אפ את שני מפשליו הגדולים ביותר – איי-רוד, 28 מיליון לעונה, המשכורת הגבוהה בכל הספורט הקבוצתי בעולם, וניק סווישר, 'רק' 17 מיליון. שניהם לא מסוגלים לפגוע. שניהם עם משהו בסביבות 15% חבטות.

וורלנדר הירשה רק שני סינגלס ע"י היפאני אישירו סוזוקי, והום ראן של ה-LEADOFF אדוורדו נונז, והמנג'ר של הטייגרס, הוותיק המצויין ג'ים ליילנד, החליט להביא את הקלוזר פיל קוק. היתה מיני דראמה כשהוא הירשה שני סינגלס אחד אחרי השני עם סכוי ליאמקיס להשוות, או אפילו לנצח, אבל הגבור של הסידרה הקודמת ראול איבנז נישרף לסטרייק שלישי, ושחקן שרוף שלישי.

דטרויט לא זכתה בוורלד סריס מאז 1984. אני מאמין שהפעם הגיע תורם. בליגה הלאומית (NL) המצב בין הקרדינלס והג'איינטס של סן פרנציסקו הוא 1-1, עם המשחק השלישי בעוד מספר שעות בסנט לואיס.

פייטון מנינג

כשפייטון מנינג חזר לשחק כשהעונה התחילה, כולם היו זהירים בציפיות. היום כולם נזהרים לא לשפוך יותר מדי הדרים ונטיפי זהב לעברו. "אולי זה היה סתם ABBERATION? אולי היה זה סתם 'ONE TRICK PONY'? הרי לא יכול להיות שהבנאדם יחזור, ופתאום יש על הדשא מין ג'ו מונטנה חדש.

מה שהוא עשה במחצית השנייה נגד סנט דיאגו אחרי שבהפסקה כל הקבוצה ישבה כאילו באבל עם דפיציט של 0-24, ועוד במשחק חוץ, אי אפשר לכנות בכל כינוי אחד מלבד MASTER PIECE. עבודה של מיכלאנג'לו. ציור של רמברנט ביום שבא לו לעבוד עם המכחול.

מה שהוא עשה היה להשמיע קול היורד במדרון הרי הרוקיס לעבר כל האומה ואומר, "המלך האמיתי הגיע". הקול מגיע לכל חור – לג'איינטס סטדיום; לגרין ביי פקרס, לניו אינגלנד פטריוטס. הוא מגיע אפילו אם הם לא מנסים להקשיב. בערב יום שני כדוריו התעופפו מעל גורדי השחקים של העיר והגיעו בדיוק של שעון שוויצרי לידיים מחכות, ברווחים של אור יום לא גדול מ-20 סנטימטרים. והדבר האיום ביותר היה שכשהסתכלת על שפת גופו, ידעת שבן ה-37 הזה עובד באותה שעה כמנתח מוח: לא מדבר, לא מחייך, לא מגיב. רק חותך וחותך. פעולה מוצלחת אחרי השנייה עד שהיה MISSION ACCOMPLISHED ב-35 נקודות רצופות. כאילו שריאל מדריד מובילה בהפסקה 3-0 וברצלונה חוזרת עם שביעייה לנצחון 3-7. ממש אותו סדר גודל.

אבל כמובן שאתה לא יכול לעשות זאת לבדך. למעשה הפליי הגדול של המשחק עבור דנבר היה זה שהדפנסיב-אנד הנפלא אלוויס דמרוויל עשה PLUCKING של פמבל משנה-משחק מפיליפ ריברס כשהתוצאה 24-7 ברבע השלישי. וטוני קרטר גרם לפמבל-רטרן לטאצ'דאון ואינטרספשיון ל-50 יארדס טאצ'דאון, שניהם כמובן במחצית השנייה. אתם יודעים ששניים מחמשת הטאצ'דאונים של דנבר באו מההגנה? ואתם יודעים שפייטון מנינג זרק ל-4 טאצ'דאונים, 3 לברונקוס ואחד לצ'ארג'ס? לא, אתם לא יודעים.

אבל למי משנה הפרטים? פייטון היה 24 מ-30 ס"ה, אבל 13 מ-14 במחצית השנייה, אז נישכח מהטאצ'דאונים שהושגו ע"י ההגנה, אוקיי? אלה פרטים קטנים בסכימה הגדולה הנקראית "פייטון מנינג". אנחנו תרבות של קוורטרבקים בפוטבול, וקוורטרבק שהוא הגדול בגדולים נתן לנו הצגה שלא נישכח.

סופרבול לג'ון אלווי כשהוא בן 37 כבר אמרתי? את ג'ו מונטנה בן ה-37 שהוביל את קנזס סיטי צ'יפס עם 13מסירות לטאצ'דאונים ב-11 משחקים, ועמוק אל תוך הפלייאוף, הזכרתי? אנחנו אוהבים קוורטרבקים זקנים, במיוחד כשהם יוצרים. ופייטון מנינג מראה את יצירותיו הקלאסיות יותר ויותר, משבוע לשבוע!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. לא יעזור,אם הספסל לא יהיה טוב,יביאו שחקני ספסל איכותיים.
    LA זה קבוצה של טופ תמיד. להבדיל מ בוסטון,ומיאמי

  2. מנחם, אם אתה מקצוען אתה צריך להפסיק להתבטא בשנאה כלפי קבוצות או שחקנים.. מקצוען משדר אובייקטיביות כי יש לו קוראים מכל גווני האוהדים (וכן, גם אוהדים של הלייקרס קוראים את הכתבות שלך עדיין).
    מקווה שתקבל בהבנה.

    ועוד משהו, אם אפשר שמישהו יגיה את הכתבות לפני הפרסום. "דרך מלאה חטחטים." צ"ל חתחתים.

    1. 51 שנה בארה"ב עושות את שלהן. אין לי מגיה מילים ולעתים השגיאות הן איומות. מתנצל. כבר אתקן. אין לנו עורכים, מצטער. כל כתב אחראי על כתיבתו. לשמחתי השגיאות שלי די נדירות.

  3. איצקו, לצערי הפעם מנחם צודק. LA עם הפסד שלישי ברציפות.זה לא כמו הכתבות של פעם שהוא חיזה שLA על הפנים,אלא הפעם הוא אומר מעובדות.
    אך אני חושב שאין להסתמך על עובדות אלו כלל.חזרת דוואיט ופאו יעשו את ההבדל!

    1. צודק בעובדות שזה שהלייקרס נראים רע כרגע. אבל כתבה מגמתית שיורדת לפסים לא ספורטיביים זה לא הכי אידיאלי לפרשן ספורט.
      אגב לגביי מה שאמרת על דוויט ופאו אני לא מאמין שהם יעשו את השינוי..
      כרגע מה שנראה שזה לא עניין של שחקן יחיד אלא פשוט שהם לא התחברו עדיין ואני מקווה שזה יקרה בקרוב. (ללא קשר לחזרה של דוויט למשחק)

      1. זהו אתר כדורסל בו לכל כתב הרשות להביע דעתו, אם היא אובייקטיבית או לא. אילו כתבתי ב-NY TIMES הייתי כותב קצת אחרת. זהו אתר חובבים-מתנדבים, וכל זמן שלא משקרים, הכל הולך. אתה כגולש חייב להחליט בעצמך מה לקבל עם GRAIN OF SALT.

  4. מנחם, אנא המשך ללכלך על הלייקרס, המכבי תל אביב והריאל מדריד של הנבא…אין ספק שמגיע להם.
    בכל מקרה, לא הייתי בונה על משחק בו הליקרס חסרו את גאסול, הווארד והיל נגד קבוצה עם קו קדמי מהעמוקים בליגה כמה שישקף את ההמשך (אלא אם הווארד לא יחזור בכלל ואז הם פשוט גמורים ובקושי יגיעו לפלייאוף).

  5. הספסל של הלייקרס פשוט בדיחה.יש שם שחקנים שלא ראויים ללבוש חולצת NBA(גם לא בשארלוט) אנשים חושבים שהאורד יהפוך את זה מתבוסה של 30 הפרש לניצחון ב20 הפרש.
    יש לנו 4 רכזים עם חוזים, 3 מתוכם גרועים ועוד אחד שעוד לא מצא את עצמו בקבוצה אבל לפחות לו יש זמן להסתגל . השאר לא יהפכו פתאום לשחקני כדורסל

  6. יש שם שחקנים שלא ילבשו גם את חולצת הלייקרס.
    נלסון קיבל 19 דקות אתמול…
    סקרה שיהיה הסנטר השלישי, קיבל 36 דקות.
    גאודלוק גם לא יהיה בקבוצה, מוריס אם יהיה – לא יראה פרקט.
    נאש לא היה אמור לשחק בכלל אבל בראון נתן לו 12 דקות כדי לא לאכזב את האוהדים שהגיעו לראות אותו.

    מבחינתי, יכולת הקליעה של מיקס (4-6 מהשלוש) היתה הרבהההה יותר משמעותית מההפסד אתמול – מה גם שהוא שחקן שאמור לקלוע בעיקר כתוצאה מההתמקדות של היריבות בכוכבי הקבוצה – שבכלל לא היו איתו על המגרש אתמול…

    1. עזוב,שים לב שכל הקבוצות הגדולות מפסידות.

      למה?
      אתה בין האלה שכנראה כן מבינים למה-כי הם היחידות שפועלות בשכל ולא הולכות רק לפי מה שהאוהדים רוצים,לכן הם מנסים חמישיות שונות ומוזרות,מנסים לשפר את הכימיה של הקבוצה,רוצים לראות איך הספסל משחק בדקות רבות כשהוא על המגרש ועוד…

      אין טעם לבזות את עצמך ולשים את החמישייה הראשונה שלך בשביל לקרוע קבוצות אחרות כשזה סך הכל טרום-עונה.

      מכל מה שאמרתי,יש להבין שכן-היכולת של מיקס אתמול מראה דברים טובים,וחוץ מזה,אתה בעצמך יודע שלא משנה כמה החמישייה שלכם תהיה טובה,אתם תהיו חייבים שמיקס וג'יימיסון יהיו טובים מהספסל,ולכן אני מבין למה אתה שמח ומרוצה ממיקס.

  7. מנחם,ההופעה של הברונקוס הייתה מדהימה!

    אני אישית ממש ממש התאכזבתי מהפטריוטס….לא פעם ראשונה שהם מאבדים משחק בדקות האחרונות העונה.

    עד עכשיו זה לא נראה טוב,אבל יש להם מזל שהלוח זמנים שלהם הוא מהקלים ביותר מבין המועמדות לסופרבול,אחרת….בוא נאמר שהיה עוד סיפור כמו הרד סוקס בבוסטון,ואת זה העיר כבר לא הייתה מקבלת-הם היו שורפים את האטצדיון וקופצים מהגג אם תהיה עוד עונה מבזה כזו בקבוצה אחרת השנה.

    דרך אגב,גם ההתקפה של הפטריוטס דווקא נראית טוב ממה שציפו.
    קשה לעצור את המהירות שלהם,אבל בוא נאמר את האמת…אני מעדף את ההגנה שהייתה להם ב-2007 על כל התקפה שיש להם להציע השנה.

  8. אנחנו ניפול העונה בגלל הספסל הגרוע וסטיב בלייק. זה לא שחקן שאתה שם על ספסל של קבוצת פלייאוף רצינית, בטח לא נותן לו להיות הפוינט גארד המחליף של נאש.

    ראשית בלייק לא פוינט גארד, הוא שומר גרוע יותר מנאש, הוא מוסר גרוע, הוא צריך לקבל זריקות פנויות מהבלטות שלו ותו לא.

    אין בי אופטימיות עם הספסל הזה וטענתי את זה מלפני חודש.

    1. סטיב בלייק הוא לא כזה גרוע אבל כנראה שהוא חייב לעלות בחמישייה כי מהספסל הוא פשוט לא מסוגל להתרומם.

  9. מה שפייטון עושה זה סיפור לאגדות. במשחק זה הוא שבר את שיא הקאמבקים של כל הזמנים שהיה של דן מרינו, במשהו כמו שלוש עונות פחות ממנו.
    הוא פשוט המלך כשאתה צריך שהבלתי ייאמן ייעשה – אז הוא פורח.

  10. המסירה האחרונה שלו לטאצ'דאון היתה פשוט מדהימה.
    כאילו נכתבה במיוחד עבור סיפור מהאגדות.

    התפיסה הייתה גם כן מרשימה לא פחות.

    לא להאמין איך ריגברס קרס מנטלית ככל שההפרש צומצם.

  11. קודם כל,תודה רבה על האתר המושקע.יש כאן כתבות שכנראה אין בשום אתר אחר בעברית.אבא שלי נולד וגדל בסט.לואיס וכמובן שאנחנו מחזיקים אצבעות לקרדינלס.אבא שלי סיפר לי על ספר שמדבר על שחיתות בבייסבול.כלומר,יכול להיות ששחקנים או שופטים מקבלים כסף כדי להפסיד בכוונה משחקים?כמובן שאני לא מעלה פה יותר מהשערה,שנראית מופרכת.בכל מקרה ,קשה מאוד להסביר איך החובטים הטובים בעולם מפשלים ברגע האמת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט