הגיגים על העונה עד כה ופרסים חצי עונתיים-חלק ב / טז"מ

  1. סופו של הנץ? ההוקס נראים נורא. הגנה בקבוצה זה משהו שרואים רק בסרטוני הוידאו בחדר הלבשה. חוסר חשק, פציעות, השגת חוזים נכבדים ע"י השחקנים גרמו כנראה לשובע במועדון וכי כל שחקן הגיע למטרה האישית שהציב לעצמו. ההוקס ממוקמים במקום ה12 במזרח עם מאזן שלילי מביך והפסדים עוד יותר מביכים לקבוצות יותר מביכות!!. למזלה קיימים אורלנדו ודטרויט. אין תירוצים למיקום הזה ולהגנה הלא קיימת של הקבוצה. טריי יאנג אמנם מטייל להנאתו בהגנה אבל הוא לפחות נותן התקפה, השאלה למה יתר השחקנים מטיילים גם (תו ירוק לטייל בהגנה מקבל רק כוכב אחד בדרך כלל בקבוצה)? כמו שנטען כאן לא מעט, השחקנים של ההוקס למעט יאנג נתנו פיק רגעי בפלייאוף הקודם ולמעשה מדובר בשחקנים די בינוניים ומטה שרובם גם פציע כבר כמה עונות ברציפות ומתקשים לחבר רצף משחקים (בוגדן, גאלו, האנטר). הספסל די חלש (לא הולכים למכולת עם הוארטר ורדיש) ואנמי. קאפלה מתגלה כסתם שחקן שיכול לעצור את הפלאמלים למיניהם אבל כל שחקן סביר חוגג עליו והוא לא מרתיע אף אחד. בהתקפה חוץ מלתפוס לוב הוא לא יודע כלום וחסר יכולת לחלוטין. האם ההוקס יבצעו מהלכים גדולים בטרייד דד ליין הקרוב או שמא יבנו על שיפור וריצה כמו בעונה שעברה? העתיד נראה שחור עבורם.
  2. פירוק והרכבה בע"מ- פורטלנד היא קבוצה שמיצתה את עצמה, נתנה המשכיות מרובת שנים, הגיעה לשיאים (גמר מערב), החליפה שחקנים אבל הגיעה למה שנקרא End of the road. הפציעה של מקולום רק זירזה את הדרך לשם. לילארד נראה רע מאד וחסר כל חשק לחלוטין. הוא מרבה לטייל בהגנה תוך תפקוד כשוטר תנועה המפנה דרך לסל ובהתקפה אחרי ביטול חוק הקפיצות לרוחק על מגינים הוא נראה פחות טוב ולא השחקן האימתני שהיה. למרות הצהרותיו לתקשורת שהוא מעוניין להישאר בפורטלנד (לדעתי מנסה לא להוריד ערך לעצמו עבור הקבוצה כי אם יבקש טרייד הערך ירד פלאים) המשחק שלו והפרצופים שלו על המגרש מראים דבר אחר לגמרי. ברגע שפורטלנד תעשה טרייד על ליארד אני מניח שזה עניין של זמן עד שכל הגווארדיה הישנה, מקולום, נורקיץ' וקובינגטון תמצא בית אחר. יש להם שחקנים לא רעים שיכולים לעזור להרבה קבוצות להפוך לקונטנדרית או לשדרג אותן.
  3. פירוק והרכבה בע"מ 2- התאומה המזרחית של פורטלנד היא אינדיאנה. קבוצה המורכבת מהרבה שחקנים טובים אבל לא מצויינים או כוכבים אלא כאלו שיתרמו ויחזקו קבוצות אחרות שכן מחזיקות בכוכבים. עם כל הכבוד לסבוניס וברוגדון אלו לא שחקנים בקליבר של לנצח סדרות פלייאוף ככוכבים ראשיים. הם יכולים להיות מסייעים נהדרים. ככל שהזמן יחלוף והשנים יחלפו ערכם ירד לכן זה הזמן ולקבל את המקסימום עבורם שאומר הרבה בחירות דראפט ו/או כשרונות צעירים. גם אם אינדי תרוץ עכשיו ריצה נהדרת ותגיע לפלייאוף מה יצא לה מזה?
  4. סוויש ברשתות? האם הנטס באמת יקחו אליפות בקלות אם הביג 3 שלהם בריא ומשחק? התשובה בתחילת העונה מבחינתי לפחות הייתה כן מוחלט. אולם,ראיתי אותם בכמה משחקים וחסר להם סייז בצורה יוצאת דופן. כל גוף עבה חוגג עליהם. במשחק מול פילי למשל אנדרה דראמונד נראה מולם כמו שאקיל (מזל שהוא לא זוכר לשחק כדורסל), הקלות בה שלט ברחבות הדהימה אותי. קבוצה שתתקוף אותם הרבה בתוך הצבע תקשה עליהם מאד, כי הרבה שחקנים אצלם בדומה ללייקרס בלי רגליים, למרקוס, בלייק, הארדן, קיירי כולם מאד חלשים בהגנה. קלקסטון קופצני ומתאמץ אבל רזה מידי, עבי בשר מטביעים אותו בקלות. הם יסבלו בסידרה מול אמביד ויאניס זה בטוח ויבנו על ההתקפה הקטלנית שלהם אבל הם יהיו חייבים לבצע הקטנת סיכונים בדד ליין הקרוב ולהביא משהו בצבע. ג'ו האריס מיותר שם, אין בו באמת צורך שיש לך את הביג 3 ופטי מילס. הייתי מרים טלפון לפליקנס לגשש על JV, (גם סטיבן אדמס בגלל יכולת הריב' שלו או מיילס טרנר יכול להיות להם טוב) יש לי הרגשה שהמחיר לא יהיה גבוה מידי.
  5. האם החום יהפוך ללוהט במאי-יוני? השאלה הגדולה האם מיאמי על אמת? אמנם לפני שנתיים ראינו אותם מגיעים לגמר אבל זה נבע בעיקר בגלל המצב בבועה ששחקנים נחו ולא היה יתרון ביתיות. יש להם מאמן טוב והגנה נהדרת אבל השאלה האם ההתקפה שם תספיק? לאורי, באטלר, הירו/רובינסון, טאקר אדביו זו חמישייה לא רעה בכלל אבל חסרה קליעה. ג'ימי באטלר גם לא תמיד בריא בעונות האחרונות ונוטה להיפצע המון. היתרון הגדול שלהם זה שהספסל שלהם שיחק עד כה המון וצבר ניסיון במשחקים וייתכן שבפלייאוף זה יבוא לידי ביטוי. אותי אישית ההצלחה שלהם מפתיעה אבל בפלייאוף אני לא חושב שהם שווים יותר מסיב 2 לכל היותר.
  6. האיילים ידהרו לריפיט? הבאקס זכו שנה שעברה בצירוף מקרים שספק אם יחזור על עצמו השנה. הארדן חזר אחרי פציעה קשה והיה חלש מאד, קיירי היה פצוע, הידיים של ג'ו האריס קפאו וקווין דוראנט דרך סנטימטר קדימה מידי. אח"כ טריי יאנג נפצע מולם וכל המומנטום של ההוקס הלך. עם זאת הם שיחקו בולי בול מרתק והתעלות יוצאת דופן של הולידיי גם בהתקפה נתן את האות לחגיגות. השנה הולידיי כמעט לא משחק ולופז כנ"ל. גם יאניס ומידלטון החמיצו משחקים פה ושם והבאקס נראים על מי מנוחות עם בטחון של אלופים שבפלייאוף יעלו הילוך. אני אישית מתקשה לראות עוד גמר שלהם ללא פציעות רציניות אצל היריביות ולטעמי שנה שעברה היה הברקה חד פעמית והרבה מזל. הם כן יהיו משוכה קשה מאד לכל קבוצה שתפגוש בהם הרבה בזכות הדומיננטיות והכוח העצום של יאניס שהשנה גם התחיל קצת לקלוע מעל מטר. באופן אישי אני מאד מאד רוצה מפגש של פילי מול הבאקס בפלייאוף. זה משהו שממש מסקרן אותי הקרב של אמביד VS יאניס.

השחקן ה-6 של העונה (רק שחקנים שמספר הדקות שלהם הם שישי ומעלה בקבוצה נכנסים לרשימה. לדוגמא שחקן כמו טיילר הירו שעולה מהספסל אבל רביעי במספר הדקות במיאמי לא נחשב שחקן שישי כאן).

  1. ג'ורדן קלרקסון (6 במס' הדק' בקבוצה, 15.1 נק ב-25.7 דק')
  2. בובי פורטיס (6 במס' הדק' בקבוצה, 15.7 נק ב-28.2 דק)
  3. קמרון ג'ונסון (6 במס' הדק' בקבוצה, 11.9 נק ב-25.6 דק)
  4. מאליק מונק (6 במס' הדק' בקבוצה, 12.0 נק ב-26 דק)
  5. מקס סטרוס (7 במס' הדק' בקבוצה, 11.6 נק ב-23.3 דק)

רוקי העונה

  1. איוון מובלי (בחירה 3, בן 20, 14.8 נק, 33.8 דק))
  2. סקוטי בארנס (בחירה 4, בן 20, 14.7 נק, 35.5 דק)
  3. פרנץ ואגנר (בחירה 8, בן 20, 15.7 נק, 32.1 דק)
  4. ג'יילן גרין (בחירה 2, בן 19, 15.3 נק, 30.2 דק)
  5. כריס דוארטה (בחירה 13, בן 24, 13.1 נק ב-28.6 דק)

השחקן המשתפר של העונה (שחקן שנה 3 ומעלה בלבד)

  1. ג'ה מוראנט (בן 22, עונה 3)
  2. מיילס ברידג'ס (בן 23, עונה 4)
  3. ג'ורדן פול (בן 22 עונה 3)
  4. דריוס ג'רלנד (בן 22 עונה 3)
  5. טיילר הירו (בן 22 עונה 3)

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. מצוין.
    אני אשים גם פה את ההצעה שלי לטרייד סימונס – דיים.
    https://i.ibb.co/fGB4kxT/tradenba-snap-1641881699748.png
    אם אני פורטלנד אני לא מפרק את כל החבילה, הקבוצה משחקת טוב יותר בלי דיים וזה עוד בלי מקולום.
    התברר שדיים ובילאפס זה שמן ומים, בילאפס נראה מיואש ממשחקו ומאופיו של הכוכב שלו, ודיים נראה הכי גרוע בקריירה תחת בילאפס, שמנסה לשנות אותו ולהרחיב את משחקו.
    אנפרני סיימונס נראה מוכן לקחת את תפקיד הרכז הראשון, הוא מימש את ההבטחה בגדול תחת בילאפס אחרי שכמעט נעלם לגמרי תחת סטוטס.
    הקבוצה נראית יותר מחוברת ומגויסת בלי דיים.
    אז אני חושב שעדיף לה להטריד רק אותו ולקבל את סימונס ועוד משלימים טובים מפילי + בחירות.
    אישית בחרתי בטייבול בזכות ההגנה, הוא וסימונס יהיה שידרוג משמעותי בתחום עבור פורטלנד ובילאפס יוכל להתחיל לגבש את הקבוצה סביב החזון שלו ולא על האדים הסרוחים של דיים, שמכיר רק את ההירו בול ו-ווי אר אול וויטנס.

    1. מאמין שלפורטלנד יהיו הצעות טובות יותר – אתה נותן רק שתי בחירות ועוד קונס אותם עם סימונס? לדעתי דיים הוא חתיכה נחשקת בכלל, ולפילי בפרט, והם יכולים וצריכים לתפור חבילה שלא משאירה את סימונס אצלם ונותנת להם עוד בחירה.

  2. מעולה שמעון, תודה רבה.
    אטלנטה ללא ספק אכזבת השנה במזרח, שלא לומר בדיחת השנה.
    במערב בדיחת השנה זה המירוץ למקום ה-10.

  3. נקודה שלא מדברים עליה בהקשר של מילווקי שלדעתי תהיה מאד משמעותית בפלייאוף היא ברוק לופז.
    הבאקס לא סגרו את האופציה שיחזור השנה אבל הוא עבר לא מזמן ניתוח בגב והשיקום מכאלה הרבה פעמים ממושך.
    זה מכריח את יאניס לשחק בערך חצי מהזמן סנטר. יש לזה יתרונות אבל גם מוריד קצת מיכולת שלו לעזור לאחרים בהגנה.

  4. תודה שמעון, תוסיף את הקבוצה של השחקנים השישיים הרוקיז והמשתפרים.
    העונה הזו מאד מבולגנת בגלל כל החיסורים, קשה לצפות מה יהיה בפלייאוף. זה תלוי הרבה בבריאות של שחקנים

  5. גדול אתה שימון, יופי של תרומה לאתר.
    הגיגים מעניינים מאד.
    חבל שאתה מתייחס רק לנקודות של הרוקים ולא מכניס גם את התרומות האחרות כמו אסיסטים ריבאונד חטיפות וכמובן מדד.

  6. תודה שימון יופי של הגיגים.. אטלנטה ע"פ המיקום והתוצאות חזק על תואר אכזבת העונה… מודה שלא ראיתי אותם כמעט העונה בשביל להבין מה הולך שם… מוסיף שאלה ברשותך כי אני חזק על העגלה שלהם כבר עונה שניה, האם הדובים מסוגלים להצליח גם בפלייאוף???

  7. תודה רבה שמעון, שאלות מצוינות, אין לי תשובות טובות, נראה מה יהיה בדדליין, אבל לא יודע עם אטלנטה צריכים לקחת סיכון על סימונס או בכלל או רוק דה בואו, זה עבד להם טוב בשנה שעברה, יתכן שצריך פתרון פנימי כלשהו.

  8. תודה רבה שימון. אטלנטה אכן נראים כמו קבוצה שבעה, למרות שאם ה-GM לא היה מאריך את החוזים היו אומרים שזה ניהול גרוע וככה בדיוק מאבדים נכסים, ככה שאין לו איך לצאת מזה שהקבוצה שלו נראית רע…

    ככל הנראה היה צריך לחפש כוכב בתמורה לכל הערב רב שהוא מחזיק בסגל

    1. סוגיה מעניינת בהקשר הזה, אתן דוגמא ואז אסביר – הפרס השחקן ה-x על שם פי.ג'יי טאקר. הוא לא שחקן שישי כי הוא עולה בחמישיה, והוא אף פעם לא השחקן הכי טוב בחמישיה, אבל יש לו איזו תרומה יחודית שלא קשורה לדירוג שלו בין השחקנים, והופכת אותו לאחד השחקנים הכי חשובים בקבוצה. גם דיאו היה כזה, דני גרין בשנים הטובות, שיין באטיה, איגי בגולדן, כאלה. צריך לחשוב איך מגדירים את זה.

        1. אהבתי – פרס ה-X פקטור.
          איזשהו יחס של +/- לעומת סיכום של סטטיסטיקות פרמיטיביות?
          *
          אגב – השחקן השישי זה לגמרי פרס ניחומים לכוכבים שמקבלים לא לפתוח. בלי קשר למספר הדקות. "לפתוח" נחשב לאות של כבוד וכאן יש הכרה בשחקנים שבשיטת האימון נכנסים כדי לשמר את קצב המשחק בזמן שהשחקנים שהתחילו ירדו לספסל. זו ממש לא המצאה חדשה ואין קשר למספר הדקות.

  9. אחלה הגיגים שמעון. ההוקס פשוט לא שומרים. זוועה לראות אותם ככה, אולי רק משחקים חשובים מדליקים אותם כי חומר התקפי יש שם אם גאלו ובוגדן בריאים אבל הם אף פעם לא..
    מיאמי לדעתי ידברו חזק, בטח אם באם יחזור בזמן לפלייאוף. הקורונה סידרה להם יופי של ספסל ואני חושב שאתה קצת טועה לגבי נושא הקליעה כי לאורי, ג׳ימי ושני הלבנבנים זה קו אחורי חזק ויש שם המון אופי

  10. ממה שאני יודע, למרות שזה לא הכי עדכני, פורטלנד לא מתכוונים להטריד את לילארד, והוא לא רוצה טרייד. רוצה הארכת חוזה מטורפת בקיץ ואולי טרייד אחר כך ברגע שיהיה חוקי.
    הבנתי שבגלל שזה רצון משותף, יש סיכוי גבוה שהוא לא יחזור לשחק העונה ויעבור ניתוח – משהו בבטן נדמה לי.
    הבלייזרס כרגע עם סיכוי טוב לבחרה יפה…
    .
    לגבי אינדיאנה כבר כתבתי מזמן שהן מחפשים טריידים לטרנר, סבוניס ולאברט.
    קליבלנד מדוברת כאופציה ללאברט, חצי ליגה רוצה את טרנר, ולדעתי כל קבוצה חכמה צריכה לרצות את סבוניס – לא רק בגלל הכדורסל אלא גם בגלל החוזה והגיל.
    .
    ולא מקבל את הקריטריון לשחקן שישי.

  11. בס"ד
    תודה רבה.
    ההוקס, אני מקוה בשבילם שיתעוררו בקרוב, כמו שווש עשו בשנה שעברה.
    אם פורטלנד יחתימו את דיים בסוף העונה על מקס, לא בטוח שבגילו אחרי עינה כזו, הערך שלו יהיה סופר גבוה.
    סימונס חייב למצוא קבוצה.
    הנטס יהיו אלופים, אם הם יהיו בריאים. ולא רק 3 הכוכבים.
    לא אתפלא אם הם יחתימו איזה גבוה או 2 בקרוב.

  12. קוזמה עושה דרך יפה לשחקן המשתפר של השנה, לדעתי הוא השחקן הכי טוב בוושינגטון, והפך למפלצת בחודש האחרון.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט