יומן קליפרס – מסכמים מחצית / הגולש אסף

יומן קליפרס – מסכמים מחצית / הגולש אסף

אסף הוא גולש ותיק באתר, אוהד לייקרס, אוהב ממפיס, וכותב גם על הקליפרס

אנחנו במחצית העונה והגיע הזמן להוציא לאור את יומן הקליפרס הראשון לעונה זו ולהתחיל לבחון מה עובד לקבוצה הזו יותר ,מה פחות, ולאן מועדות פניה בהמשך העונה.

מצב הקבוצה

מאזן עונתי

נכון לכתיבת שורות היומן הקליפרס עומדים על מאזן שלילי של 19-21 וממוקמים במקום ה-9 במערב, באזור של מאבקי הפלייאין / פלייאוף.

בריאות הסגל

הגורם הברור ביותר אצל הקליפרס הוא מכת ההיעדרויות שהקבוצה סובלת ממנה העונה. מלבד קוואי, שמי יודע מתי יחזור, לא מעט שחקני רוטציה החמיצו חלקים נכבדים של העונה עד כה. פול ג'ורג' שסחב את העגלה מפתיחת העונה נפצע והחמיץ כשליש מהמשחקים, מוריס, איבקה ובאטום החמיצו כל אחד מחצית מהמשחקים. בעצם רק 5 משחקני הרוטציה שיחקו 35+ משחקים העונה ואלו שמות העמידים: לוק קנארד, רג'י ג'קסון, זובאץ', מאן ובלדסו (שמסתבר שעדיין חי בליגה).

הגנה

לקליפרס בעיה קשה באזור הצבע – הקבוצה סופגת את מספר הנק' הגבוה ביותר בליגה, פרט לקינגס, כ-50 נק' מדי משחק, והמצב דומה גם אם מודדים את מספר הנק' שקולעות היריבות כתוצאה מריבאונד התקפה, כ-15 נק' מדי משחק. ועם זאת, הקבוצה מדורגת במקום הרביעי בליגה בדיפנסיב רייטינג עם 106.8 נק'. איך זה קורה? בעיקר בזכות הגנה מצוינת מחוץ לצבע – הקליפרס מגינים מצוין על קשת השלוש, ומדורגים 3 בליגה מבחינת אחוזי השלשות של היריבה, 33% בלבד. הקליפרס גם כופים איבודים (15 במשחק), נתון שממקם אותם בשליש העליון של הליגה. בנוסף הקליפרס כופים על היריבות אחוז אפקטיבי נמוך – 50% – והם במקום הרביעי בליגה במדד זה.

התקפה

כאן הסיפור של הקליפרס שונה בתכלית – הקבוצה מדורגת בתחתית הליגה עם אופנסיב רייטינג של 105.8 ועם EFg של 52%, שממקם אותם בשליש התחתון של הליגה. המשחק של הקליפרס מתבסס על לא מעט בידודים, ויחס של 1.55 אס'/איבוד ממקם אותם במקום ה-25 בליגה. הקליעה מעבר לקשת מאזנת קצת את הנתונים ההתקפיים – כ-12.5 שלשות למשחק הנקלעות ב-36%. לוק קנארד ומרכוס מוריס שקולעים 44% ו-38% בהתאמה מעבר לקשת, מוריס עם 2 שלשות למשחק וקנארד עם כמעט 3 שלשות למשחק.

חלוקת פרסים אישיים מחצית א' של העונה

המצטיין

עד הפציעה האחרונה שלו, לפני כשלושה שבועות, פול ג'ורג' היה כמעט בעונת קריירה מבחינת המספרים. הקליעה אומנם הייתה לא משהו – EFg% ואחוז קליעה משלוש הנמוכים בקריירה – אך למרות זאת סיפק כמעט 25 נק', 7 ריב' ו-5.5 אס' למשחק, הנתונים הגבוהים בקריירה, וסחב את הקבוצה בהעדר קוואי, בדומה לפלייאוף 2021. הפציעה של ג'ורג' הוציאה את הקבוצה מאיזון, לפחות עד שיחזור לכשירות מלאה, כנראה לקראת סוף ינואר.

היציב (באופן יחסי)

רג'י ג'קסון משמש כמספר 2 של ג'ורג', ובניגוד לבכירי הסגל האחרים, גם מצליח לשמור על הבריאות לאורך העונה. הוא מספק כ-17 נק' למשחק, אך חייב לשפר את קבלת ההחלטות בניהול המשחק עם יחס של 4 אס' על 2.2 איבודים למשחק, שאינו מתאים למנהל המשחק הראשי של הקבוצה

המפתיעים

שני שחקני ספסל בסוג של עונת פריצה – לוק קנארד, עם 11.5 נק' שהן תוצאה של כ-3 שלשות למשחק ב-44% מרשימים מאוד,מתחיל לספק קבלות על החוזה שלו. איזיאה הרטנשטיין, אומנם מחזיק בשם משפחה של הייטקיסט או יהלומן, אך מראה שגם על הפרקט יש לו מה לתרום, מנצל את הפציעות בסגל לבסס את מעמדו כמחליף של זובאץ', ועושה זאת עם מספרים נאים של 8 נק', 5 ריב' ו-1.3 חס' ב-17 דק'.

כדור הבדולח

קשה לראות את הקליפרס נופלים מחוץ לפלייאין במערב. הקרב על מקומות 5-9 כרגע צמוד מאוד, ולוח המשחקים שלהם עד סוף החודש צפוף למדי, וכולל 13 משחקים מתוכם 5 מול יריבות חזקות, (מיאמי, אטלנטה, פעמיים דנבר, ופילי), עוד 7 מול קבוצות ביניים (שארלוט, וושינגטון, פעמיים אינדיאנה, ספרס, וושינגטון, וניקס), ורק שניים נגד נמושות (ניו אורלינס ואורלנדו). הקליפרס צריכים 7-9 ניצחונות כדי להישאר בתמונה, ויקוו שבמהלך הרצף ג'ורג' יחזור לעניינים, וכמה שיותר מהר, על מנת להימנע מהפלייאין.

נסיים את היומן בשיר שבאלמר שם כל לילה לפני השינה בתקווה לשובו של המדדה…

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. ,usv gk vhuni vmgukv/
    vcghhv ak vekhprx vht aha kv a,h ecumu,: tj, go puk dwurdw utj, ckgshu/ kpgnho th,u vht bvsr,' ukpgnho vht yucv hu,r ckgshu/ ecumv nuzrv chu,r/
    הבעייה של הקליפרס היא שישנן שתי קליפרס: אחת עם פול ג'ורג' ואחת בלעדיו. לפעמים היא טובה יותר בלעדיו. קבוצה מוזרה מאד!
    אחלה יומן.
    תודה

  2. תטדה אסף,
    האמת זה השג גדול שבלי החמישיה הם בתמונת הפלייאוף.
    הם ממש משחקים עם הספסל ויש הגנה איכותית. מרשים

  3. תודה מנחם . מנסה להגג לאתר פה ושם שיש זמן והזדמנות.
    שחר מסכים אתך לגמרי, עם כל הפציעות הם יחסית מחזיקים מעמד יפה.

  4. הסיפור של הקליפרס מבחינתי זה טיירון לו. בלי שני הכוכבים הוא עושה ניסים ונפלאות.
    דיי כעסתי עליו בגלל סיפור בלאט אבל הוא הוכיח לי שהוא מאמן מצויין.

  5. תודה מאנו וגיא. מסכים שבהנתן בריאות הם מסוכנים מאוד ומוקדם להספיד אותם. ההגנה שלהם תהיה משמעותית במיוחד בפלייאוף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט