ספורטלנד- ה"קאבס"(ה)  של רונדו

ספורטלנד- ה"קאבס"(ה) של רונדו

ראיון עם ראג'ון .הקבוצה המפתיעה של העונה, קליבלנד פרשים הגיעה העירה לפתיחת מסע משחקי חוץ במערב, שיחקה בבגרות ואיכות וניצחה את הבלייזרס השבורים 101-114. נצחון ראשון על אדמת אורגון מאז -2013. את הקאבס הוביל דריוס גארלנד עם 26 , ביחד עם תרומה מאוזנת מאוון מובלי (18,8), מארקנן 15, ג'ארט אלן 13, צ'די אוסמן 14 (12 ברבע האחרון ) ורונדו עם 11 ,5,3 ב-16 דקות. אצל הבלייזרס גם חמישה שחקנים בדאבל פיגרס אבל בלי נצחון. לילארד ומקולום לא שיחקו. לקליבלנד זה נצחון מספר 22 העונה, שווה לכל הניצחונות של עונה שעברה !

ריג'ון רונדו ערך את הבכורה עם הקבוצה אחרי שעבר בטרייד מהלייקרס ארלייר השבוע. הקאבס איבדו את קולין סקסטון ואת ריקי רוביו והיו צריכים רכז מחליף ו"בעל בית" על המגרש והשיגו אולי את אחד ההיסטוריים בתחום ( היכל התהילה ? נראה לי שכן ) בלי לשלם הרבה. לרונדו, אחרי אליפות בבועה עם הלייקרס ומעבר כמו פינג-פונג עם הקליפרס ואטלנטה , ניתנה אפשרות לשחק ולתרום בקבוצה צעירה עם מטרות יחסית צנועות ( פלייאוף ולהמשיך להבנות ) . שאלתי אותו על הסיטואציה והחברים גם משתפים:

אחרי שהוא יצא מהחדר תהיתי עם עצמי לגבי כמה הוא אולי השתנה והתבגר כי כבר מספר פעמים שראיתי אותו מתראיין והוא אף פעם לא היה סבלני או ענה יפה. תמיד נדמה שהוא זועף . בעוד אני תוהה בשקט, הכתב של הבליצ'ר ריפורט תהה את זה בקול: הוא סיפר שכיסה אותו עונה שלמה בשיקגו לפני כמה שנים והראה לנו בטלפון כל מיני סרטונים שבהם הוא עונה לא יפה לעיתונאים ואפילו מזיז את המיקרופון רחוק כדי לדפוק את הסאונד בכוונה. כבר לפני המשחק ראיתי שהוא בא באנרגיה חיובית מאוד, הרבה להפגין אותה ולנסות לסחוף ולהנהיג את החברים לקבוצה. במחצית הראשונה, הכניסה שלו למשחק יצרה פער שהבלייזרס לא חזרו ממנו עד הסוף. בחצי השני הוא כבר קצת התעייף ( זרק איירבול מהשלוש) . בסגל המאוד צעיר ולא מנוסה של הקאבס שחקן כמו רונדו יכול להיות ההבדל שבין כניסה או אי כניסה לפלייאוף ( לראשונה מאז שלברון עזב ב-2018) וגם הסיכוי לתת קרב בסדרה. אבל למדנו איתו ב-16 שנים שהוא בליגה שהראש שלו לא תמיד מפוקס לאורך זמן. הקאבס מציגים ליינאפ חצוף של שלושה 7 פוטרס בחמישיה אבל אלן ובעיקר מובלי מסוגלים לתקוף את הפיק אנד רול מולם ובכך להגביל את הקבוצה השנייה וזה בזמן שהשני מחפה בצבע . במשחק הזה הם יצאו באגרסיביות אל אנפרני סיימונס והכריחו אותו למסור מה שהגביל עוד יותר את היכולת ההתקפית של פורטלנד והיווה את המפתח לניצחון.

המלך מת יחי המלך (בייקר מייפילד)

הקאבס, כבר עשרים שנה היא כמו החברה מהעיירה הקטנה של לברון. כשהוא באיזור אז החיים שלה יפים, היא מקבלת אהבה,חום ומתנות. אבל ללברון יש גם עולם מחוץ לעיירה והוא לא נאמן לה. במקרים הקודמים זה הסתיים ברומנים עם גברים נחותים ( קיירי, דיון ווייטרס , טריסטן תומפסון ואנתוני "שבחי ירושלים" בנט) ובריצה חזרה לזרועות האהוב, מתוך ידיעה שהוא יכול לקחת ( וגם בטוח ייקח ) את הכשרון שלו למקום גדול יותר לכשירצה. מקווה עבורם שהפעם ייבנו פה יסודות לאהבה יותר יציבה. ורק כדי לסגור מעגל על האלגוריה הזאת, אי אפשר להתעלם מזה שאולי לברון מעורב בשליחה של רונדו מהלייקרס לקליבלנד… סביר להניח שעל אף הכשרון והיכולות של שחקנים כמו גארלנד, אוקורו ובעיקר מובלי ( רוקי העונה בלי ספק ) אליפות לא על הפרק אבל להיות קבוצה טובה,מנצחת ואמיתית זה בהחלט מה שאפשר לבקש ולצפות.

IT MUST BE LOVE
צ'די צ'רפתי טורקי
לארי נאנס נזכר

אחרי פציעה קלה ופרוטוקול צ'די אוסמן חזר והיווה פקטור רציני בנצחון. קלע 12 נקודות ברבע האחרון עם כמה סלים גדולים שהבטיחו את הנצחון. אחרי 4 שנים בקבוצה ייגמר לו החוזה רוקי ומישהו ייתן כספים בקיץ. שאלתי אותו על פתיחת העונה של אנאדולו ביורוליג ונראה שהוא בעניין :

ענה עם חיוך

על הבלייזרס ארחיב בזמן הקרוב. מצב הקבוצה הוא של חוסר וודאות מוחלט: מצד אחד יש דיבור על טריידים והחלפת רוב הסגל עוד העונה ומצד שני אולי לתת לדיים לנוח ולהתדרדר לכיוון הלוטרי. יש בעלות לא ברורה ( ועדיין ג'ודי אלן מגיעה לרוב המשחקים), יש מנג'ר שלא ברורות הסמכויות שלו, מאמן שלא ברורות היכולות שלו, כוכב ראשי עם פציעה מוזרה וחשק בבידוד (החשק לא השחקן ), כוכב משנה שלא משחק בשל פציעה עוד יותר מוזרה ( מקולום ) ועשרה שחקנים עם חוזה שמסתיים בקיץ וחובה להעביר אותם בטרייד כדי לנסות להישאר עם משהו להמשך. בערך כמו האומיקרון : הגרוע עוד לפנינו וקשה להעריך איפה נהיה עוד חודש/חודשיים. נמשיך לעקוב. גם בטוויטר : ORENMANOR26ֲֲֲ@

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. בינתיים זה נראה כמו שידוך מוצלח בין שני הצדדים – גם רונדו מצא מקום שיוכל לשחק בו דקות משמעותיות וגם הקאבס מצאו תחליף מהיר לאובדן של רוביו. רק שיפסיק לזרוק שלשות לא כל יום הם ייכנסו.

  2. יופי, תודה
    חייב קצת את הזווית האישית שלי.
    אני אוהב את רונדו וכפי שכבר נאמר, יש טענה שהוא על הרצף ויכול להיות שזו הסיבה שהוא לא מתקשר כמו כולם.
    אני חושב שהוויתור של הסלטיקס על רונדו הוא אחת מהשטויות שקשורות בבוט. כן, גם לאיינג' יש חלק בעניין אבל קשה לי להשתחרר מהמחשבה שלסטיבנס היה חלק גדול מאד בהיפטרות מרונדו שתרם המון למועדון וסחב אותו על הגב עם הטריפלים והעזרה לפיתוח שחקנים האחרים מיד אחרי התחלת הבנייה מחדש. הוא היה חלק מהדי אן איי של המועדון. רק בדיעבד אני פיתחתי את תיאוריית החוסר יכולת של סטיבנס לתקשר עם כוכבים ורונדו היה במעמד כזה. זה דופק את כל העסק מבחינתו והוא צריך לאמן קבוצות בבנייה או בקולגים (ולא להיות ג"מ), לא קבוצות מבושלות ובטח שלא כאלה שיש בהן כוכבים עם משחק שנוטה לפעמים לאגואיסטי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט