בוסטון תגיע לניו יורק, ושלושה משחקים נוספים בליל חמישי/ רותם אלרן

מנת השף

2:30 – ניו יורק ניקס (20-18) VS בוסטון סלטיקס (20-18)

המשחק המוקדם ביותר של הלילה יהיה ככל הנראה גם המעניין ביותר שבו, כשבמשחק ייפגשו שתי קבוצות במאזן זהה ואשר מדורגות במקומות עוקבים בטבלת המזרח נכון לעכשיו.

הניקס יבואו למשחק לאחר שניצחו את הפייסרס, בעיקר בזכות 32 נקודות מאר ג'יי בארט ו-30 נקודות מג'וליוס רנדל, כשמלבד השניים האלו היו שני שחקנים נוספים בלבד בקבוצה שקלעו בספרות כפולות (אלק ברקס ועימנואל קוויקלי). בששת המשחקים שלהם הניקס השיגו 4 נצחונות, והלילה הם יקוו להמשיך את התקופה הטובה כשיפגשו את הסלטיקס, קבוצה במצב בינוניות דומה לשלהם השנה, אשר יגיעו למשחק בסגל מלא כמעט לחלוטין. היכולת ההגנתית של הניקס היא דבר שהידרדר מאוד מאז העונה הקודמת, אך ב-6 המשחקים האחרונים של הקבוצה הם מדורגים במקום השני עם רייטינג הגנתי העומד על 100.9, וייתכן שזה תוצאה של חולשה יחסית מצד קבוצות אותן פגשו, כשהטובות מביניהן היו טורונטו ואטלנטה נטולת טריי יאנג, ובנוסף לחולשה דבר נוסף שעשוי להדאיג מהמשחקים האלו הוא החולשה ההתקפית, וזאת בזמן שהם משחקים מול קבוצות הגנה חלשות או בינוניות, והלילה הם יצטרכו להראות שהם מסוגלים לתפקד גם התקפית על מנת להשיג ניצחון מול הסלטיקס.

מנגד, בוסטון תגיע הלילה בסגל מלא כמעט לחלוטין לאחר שסבלה מבידודים, כשהמשמעותי מהם היה ג'ייסון טייטום אשר חזר במשחק האחרון של הקבוצה, בו הם אירחו את הספרס, וגם הפסידו להם. במהלך תקופת היעדרותו של טייטום ראינו מצד בראון את אחת מתצוגות העונה כשהוא קלע 50 נקודות אותן ליווה ב-11 ריבאונדים, אך למרות המשחק הפנטסטי מצידו הקבוצה ניצחה רק בקושי את המג'יק החלשים, ששיחקו גם הם ללא מספר שחקני מפתח. בניגוד לניקס, ההגנה של הסלטיקס נראתה טוב העונה והיא ממשיכה לככב במקומות גבוהים בפסגת הליגה, כשכרגע היא כבר במקום השביעי במדד הרייטינג ההגנתי, אך דווקא הצד ההתקפי הוא המקום בו הקבוצה חווה קשיים לא מועטים – למרות הימצאותם של שני כוכבים כבראון וטייטום, הקבוצה לא מצליחה לייצר התקפה איכותית מספיק, וכרגע היא ממוקמת כקבוצה ה-22 בליגה במדד הרייטינג ההתקפי, וקשה לומר שהאשמה לא נופלת על טייטום ובראון בין היתר, ובמיוחד על טייטום שמציג יעילות מחפירה ועומד על 47.7% אפקטיבי. לשם השוואה, ראסל ווסטברוק קולע העונה באחוז אפקטיבי העומד על 48.5%.

ההימור שלי הוא על ניצחון של הסלטיקס במשחק צמוד.

שאר המשחקים

3:00 – ניו אורלינס פליקנס (25-13) VS גולדן סטייט ווריורס (8-29)

המשחק השני של הפריוויו יגיע אלינו מלואיזיאנה, שם הפליקנס נטולי זאיון וויליאמסון אשר יושבים במקום ה-14 במערב, יפגשו את הווריורס, הקבוצה בעלת אחוז הנצחונות הגבוה בליגה, בשוויון עם הסאנס אשר נמצאים במקום השני במערב.

הפליקנס לא מראים יותר מדי דברים שניתן לפתח תקווה כלפיהם העונה, והמשחקים האחרונים לא שינו את התפיסה הזו, כשהם הפסידו ב-4 מששת משחקיהם האחרונים. היכולת של הקבוצה העונה בשני צידי המגרש היא בין החלשות ביותר בליגה (מדורגת במקום ה-24 ברייטינג ההגנתי ו-25 בהתקפי), ובמפגש מול קבוצה ברמתה של גולדן סטייט היא ככל הנראה לא תהיה מסוגלת להתמודד באף אחד מהם. ברנדון אינגרם ויונאס ולנצ'יונאס הם שני השחקנים הטובים ביותר בקבוצה כיום בבירור, וגם מולם יש לווריורס כלים מתאימים שיהיו מסוגלים להתמודד איתם הגנתית ולהאט אותם משמעותית, כך שהפליקנס מגיעים מנקודת חיסרון עצומה הלילה.

בצידו השני של המצ'אפ, גולדן סטייט מיקמה את עצמה כאחת מהקבוצות הטובות והמרשימות ביותר בליגה בהובלת קרי ודריימונד, אך בשני המשחקים האחרונים ראינו יכולת רעה של סטף קרי, שקלע ב-2/19 משלוש ו-8/41 מהשדה, והיכולת הזו היא השיא של סלאמפ שהסופרסטאר חווה בחודש האחרון, ובו הוא קולע ב-37.9% מהשדה (40.7% ללא שני המשחקים האחרונים). ניו אורלינס היא יריבה טובה למטרות חזרה לכושר, כשהגנת הקו האחורי אצלה היא בינונית לכל היותר כשלמרות יכולת הגנתית טובה מצד ג'וש הארט, קשה לפצות על החור ההגנתי שדג'ונטה גראהם מהווה. סביר להניח שהווריורס לא יתקשו במיוחד מול הסגל הנוכחי של הפליקנס, כך שהם מגיעים כפייבוריטים מובהקים למשחק.

ההימור שלי הוא על ניצחון קליל של גולדן סטייט וחזרה של קרי ליכולת המזכירה את היכולת הרגילה שלו.

3:00 – ממפיס גריזליס (14-25) VS דטרויט פיסטונס (29-7)

הגריזליס יגיעו למשחק השלישי של הערב כשהם ממשיכים להפתיע את כולם כשכעת הם מחזיקים ביתרון ביתיות כשהם ניצבים במקום הרביעי במערב, ובמרחק 3.5 משחקים מהמקום השלישי בו ממוקמת יוטה, וכשהם עצמם נמצאים 4.5 משחקים מעל המאבריקס במקום החמישי. הם מגיעים עם מומנטום מצוין לאור כך שניצחו בכל ששת משחקיהם האחרונים (נמצאים מאחורי הבולס בלבד ברצף הנצחונות הפעיל כרגע), כולל במשחקים מול הנטס, פיניקס, קליבלנד והלייקרס. הרמה אותה הם מציגים היא גבוהה מאוד לאחרונה, וסביר להניח שהפיסטונס לא יהוו מכשול משמעותי במיוחד לאור היעדרויות של ג'רמי גראנט, קלי אוליניק ואייזיאה סטיוארט, שגם בלעדיהם היו הקבוצה החלשה בליגה.

אני בספק אם הפיסטונס מחזיקים בכלים לעצור או אפילו להאט את הסגל המלא של הגריזליס, ובמיוחד מוראנ,ט שהעונה העלה את רמתו אפילו ביחס לשתי עונותיו הראשונות בליגה, וכשהרכז המוכשר מעמיד 25.1 נקודות למשחק, מוביל את הליגה בנקודות בצבע ומציג קליעה משופרת. היכולת של הגריזליס נמצאת מספר רמות מעל זו של הפיסטונס החלשים, ולמרות מפגש של שניים מהכשרונות הצעירים הנוצצים ביותר בליגה כשמוראנט יפגוש את קייד כמצ'אפ שלו הלילה, הגריזליס מגיעים כעדיפים למשחק זה וסביר להניח שיסיימו אותו עם הניצחון ביד.

ההימור שלי הוא על ניצחון קליל של הגריזליס ותצוגה של מוראנט.

5:00 – פיניקס סאנס (8-29) VS לוס אנג'לס קליפרס (19-19)

המשחק המאוחר ביותר של הלילה וזה שיסגור את הפריוויו הוא המפגש בין פיניקס, המדורגת הראשונה במערב, לקליפרס, הנמצאים במקום השמיני באיזור, במשחק שהיה יכול להיות המעניין ביותר של הלילה לולא הפציעה של פול ג'ורג'.

הסאנס ישחקו ללא דיאנדרה אייטון, ג'יי קראודר ומגי היום, אך למרות החסרונות של שחקנים חשובים אלו, הם המועדון החזק מהשניים בבירור – הפציעה של PG13 מגבילה את הקליפרס, קבוצה שהחזיקה בסגל קצר בעל גיוון מועט מאוד גם לפניה, והלילה הם ישחקו מול פיניקס בהובלת פול ובוקר, אשר שניהם מראים יכולת נהדרת השנה, כשפול מעמיד את כמות האסיסטים הגבוהה ביותר עבורו מאז 2014/15, ובוקר קולע באחוז השלשות הגבוה בקריירה וממשיך לפתח אלמנטים נוספים המגוונים ומעשירים את רמת המשחק והיכולת שלו. הסאנס היא קבוצה מגובשת שפועלת כיחידה, והם מחזיקים ביתרון קולוסאלי על פני הסגל הבינוני עד חלש של הקליפרס, כך שנראה שהם צפויים לקטוף את הניצחון הלילה.

לעומתם, לוס אנג'לס תגיע למפגש כשהיא ניצחה ב-3 מעשרת משחקיה האחרונים, ומלבד פציעת המרפק של ג'ורג', גם לוק קנארד ואיביצה זובאץ יחמיצו את המשחק. ללא השחקן הטוב בקבוצה בנוסף לשני שחקני רוטציה בעלי חשיבות לא מועטה, המצב במשחק זה ובמשחקים הבאים של הקליפרס לא נראה ורוד במיוחד, והלילה הם ככל הנראה יסיימו כמפסידים מול הסאנס.

ההימור שלי הוא כמובן על ניצחון של הסאנס.

לפוסט הזה יש 52 תגובות

  1. תודה רותם
    בוסטון וניו יורק זה קרב הקבוצות שתמיד (עוד מהשנה הראשונה של הליגה) יש להן ציפיות גבוהות, היום הניקס ינצחו כי לפחות לא הייתה להם טיסה בבק טו בק ולסלטיקס כן. מבחינת עומסים אנרגטיים ונפשיים לא כיף להיות שחקן בליגה הזאת.
    הלוואי שקרי יתפוצץ הלילה בעיר הגאז', אני מחכה להצגה שלו, יאללה רק שקליי יחזור ונראה למה הקבוצה הזאת מסוגלת

  2. סטף חטף אתמול מכה בשריר ארבע ראשי ויש סיכוי די גבוה שהווריורס יחליטו לתת לו לנוח הלילה כדי לא לסכן החמרה.

  3. ג"ס בלי קרי מול האימפריה של ניו אורלינס. לפי האשך ניצחון של גולדן סטייט יקבע שלקרי לא מגיע מקס. כלומר, ברור שלקרי לא מגיע מקס לאור התצוגות של ג'ורדן פול (רישון הולמס), אבל למה להשתמש בסיבה אחת לא נכונה אם אפשר בשתיים?

    1. כל מי שחושב שלסטף קרי מגיע מקס הוא פשוט דביל כדורסל מוחלט. הגיע הזמן להגיד את זה. שחקן מינימום לכל היותר האמת שגם אין לי מושג מה הוא עדין עושה בליגה. אבל נעזוב את זה זה ויכוח עקר ותיכף יבואו כל הטרולים שיגידו שהוא מקס וכל זה. אנשים אוהבים לעצבן הכל טוב.

  4. ניקס והסלטיקס, שתיים שהיו אמורות לשחזר קצת משנות התהילה שלהן העונה, אבל החליטו שהרבה יותר נעים בבינוניות. באופן אישי אני יכול להבין אותן, אבל זה בכל זאת מאכזב.
    תודה רבה על הפריוויו

    1. בבוסטון יש מקדם סינרגיה שלילי.
      או במילים אחרות אחת הפעמים הבודדות שהשלם קטן מסך החלקים (לדעתי בערך בחצי).
      תודה אידיוטקה.

  5. סלטיקס מובילים ב 17 על הניקס, עכשיו נראה אם יש שם מספיק אופי לשמור על ההפרש שנקנה בעמל רב או שהניקס ימחקו את זה.

  6. על זה אני מדבר, על זה אני בוכה כל הזמן, האיש לא ראוי לאמן בכלל!
    אמא אודוקה הוא לא מאמן כדורסל. הסלטיקס כבר הובילו ב 25 נקודות דקה וחצי לסיום המחצית ואז החלה ריצה של הניקס שקיצצה את הייתרון ל 16. הניקס קלעו 9 כמעט רצוף ויצאו למחצית בהרגשה שזה אפשרי….
    מי נתן להם את התחושה שהם יכולים ללכת ולמחוק הכל? האידיוטקה.
    למה? בכל המחצית הראשונה הוא לקח רק טיימאאוט אחד. רק אחד ברבע הראשון. 0 כלום ברבע השני. למה לא לקטוע ריצה של הניקס? היו לו עוד שני טיימאאוטים בחצי הזה. לא צריך לקחת שניים, מספיק אחד בשביל לקטוע את הריצה הזו. על זה אני אומר, האידיוט לא למד כלום מפופ….
    לא הייתי לוקח אותו לאמן בתיכון.

  7. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח, האידיוטקה לא אוהב לקחת טיימאאוטים.
    למה? לא לקח אף טיימאאוט גם ברבע השלישי ושוב הניקס מצמצמים.
    בשביל מה יש טיימאאוטים?
    האיש לא ראוי לאמן באן בי איי.

  8. עכשיו הוא לוקח טיימאאוט כשהניקס צימצמו ל 12 והיה לו שחקן פנוי על ה 3 לקליעה. עצר שלשה כמעט בטוחה….
    אידיוטק'ה

  9. רנדל עוד ינצח את המשחק הזה בשביל הניקס.
    כדורסל זה גם משחק של פסיכולוגיה. הסלטיקס שכבר גמרו את המשחק הזה והיו בהפרש של 25 ברבע השני ואחרי כן 20 בשלישי יורדים כשהם מובילים רק ב 7 לרבע האחרון. האשמה ברובה במי שעומד על הקווים עבור בוסטון. האיש לא ראוי להקרא מאמן האן בי איי.
    הוא קופי של הבוט מבחינת קמצנות בפסקי זמן. לא למד כלום מהמורה הזקן.

  10. מה שקורה ברבע האחרון זה באמת אחד המזעזעים. טייטום רכז אחר כך שרודר עולה במקום בראון אבל סמארט רכז. פשוט תצוגת אימון נוראית. עכשיו רוצה להחזיר את בראון. ופורנייה נוקם בבוסטון אין לי דרך אחרת להגיד את זה

  11. בוסטון זה זבל אורגני
    יש הם רק תרגיל אחד , טאטום מחיק את הכדור, הוא מקבל חסימה מהשחקן ששומר על פורניה כדי שטאטום יוכל לשחק אחד על אחד נגד שחקן הגנה חלש ואז הוא לוקח זריקה קשה, לפעמים קולע, לפעמים מחטיא, לפעמים נותן לשחק אחר בשניה האחרונה לזריקה קשה

        1. ברוך
          אתה כל כך בטוח שמי שקבע את צבע העור של המאמן זה בראון?
          אם זה נכון אז הבוט יצא אדיוט גמור!

          1. אני אמרתי כאן שחור על גבי לבן בסיום שנה שעברה סילבר יעשה הכל כדי שכל המאמנים החדשים יהיו שחורים כדי להראות שהוא נאור ועושה מה שהשחקנים שלו רוצים.
            ומתוך 8 מאמנים חדשים , 7 הם שחורים

            1. זה נשמע לא טוב אבל כמו ששי אומר סילבר הורס לנו את האן בי איי.

    1. בסלטיקס שחקנים מעוליםאבל כל מה שהבוט בנה הוא גם קילקל בשנתיים האחרונות והחותמת האחרונה על הקלקול היתה ההחתמה ההזוייה של האידיוטקה. אין מה לעשות, עד שלא מפטרים אותו אי אפשר כנראה לצאת לדרך חדשה. השנה הזו נראית כרגע אבודה.

  12. ב 5 הדקות האחרונות חוץ מזריקה אחת של שרודר וסמארט כל הזריקות היו של טאטום
    בראון לא נגע בכדור 5 דקות

  13. יש בלגאן מוחלט בבוסטון … הוא לא מצליח לייצר שום ארגון במשחק אין תרגילים הכל מתבסס על ISo והכשרון האישי של טייטום . זו לא קבוצת כדורסל. החילופים של מי שמוליך את הכדור ומרכז מראים על סוג של פאניקה. לאבד כזה יתרון צריך להיות ממש חמור. אין מילים.

    1. + מליון
      בהתייחס לכך שלסלטיקס היה יתרון של 25 שנמחק בגלל שלא היה מי שיקח פסק זמן בדקה וחצי של סיום המחצית.
      מאמן שיש לו 2 פסקי זמן ולא מנצל לפחות אחד בשביל לעצור מומנטום הוא בעצם לא מבין הרבה בכדורסל ובפסיכולוגיה של כדורסל.
      איך נותנים לאחד כזה להמשיך להיות מאמן של פראנצ'יס? אני לא מבין, אבל כמו שאמרתי בעבר, ב 5 השנים האחרונות שיניתי לגמרי את הכבוד שהיה לי לאמריקאים לא רק בספורט אלא בהכל. הסינים תיכף עוברים אותם והם אימפריה בדעיכה עם יותר מידי מולטי מיליארדרים. בסוף אימפריות נופלות ורואים את זה לאורך כל ההיסטוריה.
      בנימה אופטימית זו, סופ"ש מעים לכולם.

  14. עוד משפט אחד
    דני איינג האגדי (כן, יודע שהוא זרק את IT מתחת לאוטובוס) ברח מהסלטיקס בזמן!
    הטעות הכי גדולה שלו היתה ההחתמה לחוזה שני של הבוט.

  15. ג"ס עם הפסד שלישי בחמישה משחקים, סטף פצוע – ועדיין לא הגיעו לאמצע העונה הרגילה – לא פשוט לסחוב קבוצה בתור כוכב יחיד.
    לפני הרבה זמן, קצת אחרי שבוסטון זרקו את IT אמרתי כאן שקארמה היא חוף – צחקו עלי – אז היו שני גמרים איזוריים שזה יפה אבל המזרח אז היה די מצ'וקמק – ומאז הגלים מתנפצים אל החוף… יש גבול לציניות אפילו בעולמנו הקר והמנוכר 🙂 תהיו חזקים רזיאל אברי ולאסוף – כמו ששר טונה בעונת הפריצה – גם זה יעבור
    🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט