האם תשלמו $3.95 לחודש לחזות בלייקרס? / גיל שור

==
I-WANT-MY-LAKERS.COM

===
האם תסכימו לשלם 3.95 דולר לחודש כדי לצפות בטלוויזיה בנבחרת החלומות שלכם?
===
גל שור, כתבנו בלוס אנג'לס
==

הסיפור די פשוט: הלוס אנג'לס לייקרס, אחד מהמועדונים הטובים והמעוטרים בתולדות הספורט האמריקאי והעולמי, ישקיעו השנה כ-100 מיליון דולר משכורות שישולמו לנבחרת החלומות שאמורה להגיע ביוני 2013 למשחקי גמר האן.בי.איי, ולהביא לעיר המלאכים תואר אליפות נוסף שישווה אותה ליריבה הירוקה והשנואה מאז ומעולם – הבוסטון סלטיקס.
ג'ים באס ומיטש קופצ'אק בילו את הקיץ האחרון בהבאת שניים מהכדורסלנים הגדולים במשחק לטינסל טאון: סטיב נאש, ממרום 38 שנותיו, נחשב עדיין לאחד מחמשת הרכזים הטובים בליגה; ואילו דווייט הווארד, שהוטס ללוס אנג'לס כתחליף לאנדרו ביינום המוכשר אך אניגמטי, נחשב בגיל 26 לסנטר הטוב בעולם, עליו יכולה קבוצה כמו הלייקרס לבנות תוכנית שיקום לשמונה-עשר השנים הבאות.

הכל כמובן נעשה כדי לסייע לסופרסטאר המזדקן של הסגולים-זהובים, קובי בראיינט, שבגיל 34 מנסה לזכות באליפות שישית ולהשתוות ל"גדול מכולם", מייקל ג'ורדן. בראיינט, המככב בשורות הלייקרס מגיל 18, התוודה באחרונה שהוא ישקול ברצינות פרישה מהמשחק בתום החוזה שלו שיפוג בעוד שנתיים. המנטרה, אם כך, היא אליפות כאן ועכשיו. בראיינט, נאש, גאסול ו-וורלד פיס חייבים להראות בעונה הקרובה שהשילוב שלהם עם "סופר מן" מניב את התוצאות המקוות. כל דבר פחות מהגעה למשחקי הגמר (ומאבק איתנים צפוי באלופה היוצאת מיאמי היט) ייחשב ככישלון מחפיר. רמת העניין בלייקרס – וגם השינאה כלפיהם – ירקיעו השנה לשחקים. זה טוב לאוהדים השרופים, לדיוויד סטרן ולאן.בי.איי וגם ליריבה שמעבר לכביש, הקליפרס, כשמשחקי הדרבי המקומיים יהוו קרב חפירות מרתק בין שתי קבוצות ממש ממש טובות.

אבל כמו בכל פרויקט גרנדיוזי ועתיר דמיון, עם כל הדבש מגיע גם העוקץ: הלייקרס חתמו בשנה שעברה חוזה זכויות שידור עם חברת הכבלים טיים וורנר. הם יקבלו סכום של ארבעה ביליון (דולר) ב-20 השנים הקרובות, ועוד ביליון אם החוזה בין הצדדים יוארך בחמש שנים. מה שנקרא – מסודרים לכל החיים, או לפחות בדור הקרוב. טיים וורנר הקימה אולפנים מיוחדים באל סגנדו, סמוך למתקן האימונים של הלייקרס, משם ישודרו 24 שעות ביממה תוכניות ערוץ הלייקרס החדש, ערוץ מקביל בספרדית, תוכניות ריאליטי על הלייקרס גירלז וכמובן כל משחקי העונה הרגילה. חסל סדר השידורים בערוץ 9 ובפוקס-ספורט – הכל מתנקז לערוץ אחד, דומיננטי ובלעדי.

הבעיה – טיים וורנר, נכון להשבוע, לא הגיעה לסיכום עם אף חברת שידורים אחרת, דוגמת דיירקט טי.וי, דיש נטוורק, קוקס כייבל או וריזון פיוס, כדי שהללו יעבירו את משחקי הבית והחוץ של הלייקרס. כדי לכסות על ההשקעה העצומה דורשים בטיים וורנר מהחברות האחרות תשלום של 3.95 דולר פר מנוי לחודש תמורת התענוג לראות את קובי והווארד על גבי המסך הקטן-גדול בביתכם. מדובר, להזכירכם, בעיקר בדרום קליפורניה ומערב ארה"ב. ערוץ הספורט ESPN מקבל בהשוואה 5.19 דולר לחודש פר מנוי, ומדובר ב-100 מיליון מנויים ברחבי היבשת.

האוהדים הנאמנים, כמוני, לא יודעים כרגע לאן לנתב את האנקזייטי; משחקי ההכנה, הפרי-סיזן של הלייקרס, אינם משודרים בשום ערוץ לבד מטיים וורנר. בהנהלת הלייקרס ובהנהלת חברת הכבלים מרגיעים: זה ביזנס. הכל יסתדר במוקדם או במאוחר, קרוב לוודאי מאוחר – הווה אומר בסוף חודש אוקטובר, יום או יומיים לפני המשחק הראשון של העונה מול הדאלאס מאבריקס בסטייפלס סנטר.

בינתיים, יצרו שני הצדדים את האתר שכתובתו בראש העמוד, ובו מוזמנים אוהדים ומנויי דיירקרט טי.וי, דיש או חברות כבלים ותקשורת להאיץ ולהתחנן בפניהן להגיע להסדר שיאפשר צפייה חופשית בקבוצת הדגל של העיר. האם זה יעבור חלק ולא יעלה לנו בתשלום נוסף? מסופקני. אבל בעולם של כלכלה רופסת, מתחים ואיומים בינלאומיים וחוסר יציבות כללי – הזרקה שבועית של שניים-שלושה משחקים של הלייקרס לוורידים ולנשמה יכולה לעשות, עבורי לפחות, את העבודה, יעלה כמה שיעלה.
מה איתכם?

המאמר פורסם גם בעיתון “שבוע ישראלי” בלוס אנג’לס
www.israeliweek.com

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. אפילו שישלמו לי $3.95 למשחק לא אחזה בהם, עד שיגיעו לסידרת הגמר נגד מיאמי. כי אז כל הפסד שלהם יהיה שווה זהב. עד אז? למה לקלקל את הדיעה שיש לי על כדורסל?

  2. שמע עד עכשיו בכל המשחקי הכנה(4) הקבוצות היריבות פשוט טובחות ושוחטות את הלייקרס והם אפילו לא משאירות עקבות…
    * נאש עדיין לא מחובר והספסל בנתיים לא מספיק טוב, היחידי מהספסל שמופיע לכל משחק זה ג'ורדן היל
    במשחק שהיה הלילה הלייקרס הובסו 114-80 כשקובי קולע 31 נקודות!!!
    אומנם גאסול האורד והיל לא שיחקו אבל עדיין לדעתי הספסל של הלייקרס חייב חיזוק ואת זה כבר חשבתי לפני העונה. מה יהיה במשחקים בעונה ההרגילה שאחד השחקנים יהיה פצוע? פיאטרוס ובארבוסה עדיין פנויים!!!(וגם דרק פישר).

    1. אני עשיתי מנוי בליג פאס וזה כרגע 600 שקל לעונה (160$)..
      יש מצב שהמחיר יעלה לקראת תחילת העונה כי ככה היה גם שנה שעברה שהוא עלה מאתיים ומשהו דולר..
      הליג פאס זה FHD נראה לי.. שווה כל שקל

  3. בליג פס אתה רואה את המשחקים באיכות HD ובאתרים אחרים(חינם) אתה יכול לראות את המשחקים במקרה הטוב באיכות בינונית(480P) אבל לא פשוט לבנות על זה שתמיד תמצא לינק באיכות סבירה למשחק

  4. http://www.oleoletv.com/broadcast/1/ הקישור הוא לאתר שיש בו שידורים [בחינם] לכמעט כל שידורי הספורט בעולם ובעונה שעברה לא היא משחק אחד שלא שודר שם ובדרך כלל יש כמה אופציות[מערוצים שונים מרחבי העולם] אתר מצוין ואני ממליץ עליו [רק שלפעמים האיכות לא משהו]

כתיבת תגובה

סגירת תפריט