דני בוי חוגג 21 / דרור פישר

זהו, הגיע הרגע. דני אבדיה יכול סוף סוף לשתות אלכוהול בצורה חוקית בארצות הברית.

למרות גילו הצעיר, יש תחושה חזקה שעברנו כברת דרך איתו – החל מהציפייה במשחקים הראשונים במכבי תל אביב, דרך ההופעות המרשימות בנבחרות העתודה והנוער עד לתפיסת מקום של קבע ברוטציה של וושינגטון ותחילת פילוס דרכו לצמרת השומרים הטובים בליגה. הדרך הייתה מפתיעה, רצופת מכשולים, אכזבות וקללת פלייאוף שירש מעומרי כספי, אבל גם מרגשת, משמחת ומעוררת גאווה.

זאת הייתה השנה המלאה הראשונה שלו ב-NBA. בגיל 18 הוא עוד נע בין הנוער לבין הקבוצה הבוגרת של מכבי ת"א, ובגיל 19 הוא כבר הפך לשחקן משמעותי בצהוב וזכה בתואר השחקן המצטיין של ליגת העל כל הדרך לאליפות.

בעונה הזאת דני רשם התקדמות אדירה, בעיקר בצד ההגנתי. בתחילת דרכו, הפורוורד היה גבוה מיריביו ובעל ידיים ארוכות יותר, שאפשרו לו להשיג חטיפות וחסימות בקלות יחסית. כשעלה לבוגרים, רוב שחקני היריבה ראו בו מטרה בגלל גופו הדק באופן יחסי, וגם הגיל הצעיר שיחק תפקיד. בעונתו הראשונה בארה"ב עוד ראינו ניצנים של הגנה טובה, כשהוא מצליח להתמודד בצורה טובה עם המשימות שהטיל עליו סקוט ברוקס אבל אף פעם לא חשבנו שזה יהיה המצב.

אבדיה הוא שחקן התקפה. התצוגות בליגת העל, ההתפוצצות בנבחרות הצעירות, היכולת לשחק כפליימייקר. לפני הדראפט, כל הנתונים הצביעו על כך שאבדיה יצליח לתקוע יתד בזכות משחק ההתקפה שלו. היכולת שלו לפתח את עצמו כשחקן הגנה בזכות דברים בסיסיים שלומדים בקט סל, כמו לשמור עם הרגליים ולהרים את הידיים למעלה, היא ההתקדמות האמיתית של דני, זו שרואים על המגרש.

לרגל החגיגות, הנה כמה נתונים על אבדיה שאולי לא ידעתם קודם:

*הוא קלע 23 פעמים בקריירה בספרות כפולות
*כמות הנקודות אותן קלע הכי הרבה מעבר לים – 9 (11 פעמים)

*הוא הלך לקו ב-20 משחקים בעונה שעברה. העונה? גם 20 משחקים.
*לראשונה מזה 359 ימים – הגיל שלו גדול משיא הנקודות בקריירה שלו (20)
*הוא רחוק רק 12 אסיסטים מכמות האסיסטים שמסר בעונה שעברה.
*ברשימת קלעי כל הזמנים של ה-NBA, אבדיה רחוק 53 נקודות בלבד מאגדת קליבלנד קאבלירס והפועל ירושלים, אנתוני בנט.

*השחקן איתו שיחק הכי הרבה משחקים: ראול נטו, עם 80 כאלו. בראדלי ביל שני עם 75, דאוויס ברטאנס עם 66.
*הוא מוביל את וושינגטון ברייטינג הגנתי (105.3) והיריבים קולעים עליו ב-43.5% מהשדה – מקום 22 בליגה לצד שחקנים כמו רודי גובר ודריימונד גרין.

במבט זריז על הנתונים היבשים שלו – 6.7 נקודות, 4.9 ריבאונדים ו-1.3 אסיסטים בקריירה – אי אפשר להגיד שהוא אותו השחקן שיצא מיד אליהו. הוא בוגר יותר, לרוב מחושב יותר, צייתן יותר ואמיץ יותר. הוא עובד קשה בכל יום ומביא 100% בכל משחק ובכל סיטואציה. הוא יודע שאין מה ללחוץ, הדברים יסתדרו מעצמם בזכות כל העבודה ובסוף כבר לא ידברו על השחקן שהוא הולך להיות, אלא על השחקן שהוא – הנשמה והדבק של הוויזארדס על הפרקט.

אין הרבה שחקנים שיכולים להבין את הנטל שאבדיה נושא על כתפיו. כבר בגיל צעיר, הוא סוחב את נטל הציפייה של השחקן הישראלי הראשון שנבחר בלוטרי. היכולת של הפורוורד מרשימה עוד יותר כשהוא יודע שהוא ממשיך דרך מסוימת ויש לו צל שמרחף סביבו, הקריירה של עומרי כספי, שהצליח לשמור על מקומו במשך עשור בליגה הטובה בעולם.
אמנם זה לא הזמן לסיכומים, אבל זה כן המקום לבוא ולהגיד לאבדיה תודה. תודה על לילות שאנחנו עוקבים אחריו בכיליון עיניים עד שירים עוד X באוויר, על הנחישות בכל משחק, על הראיונות הכנים, על היציאה מהאדישות שאפיינה מאוד את הגיל הקודם, על כך שאיחד מדינה שלמה סביב קבוצה אחת, על בלוק של משחק מול ג'ייסון טייטום או הגנה מלחיצה על יאניס אנטטוקומפו, על מסירה בתזמון מושלם ובעיקר על כך שכבר למעלה משנה הוא מייצג את ישראל בכבוד.

84 משחקים שיחק אבדיה בגיל 20. המשחק הראשון, שנערך ביום הולדתו, נגמר בניצחון בנקודה על ברוקלין במשחק לא טוב שלו, כשתפקידו העיקרי היה לעמוד בפינה ולא להפריע. הלילה הוא יפגוש את שארלוט, כשתפקידו יהיה לשמור על לאמלו בול או גורדון הייוורד ולהוביל כדור במקרה הצורך, כאשר הוא לוקח חלק פעיל בחלק נכבד מההתקפות של הוויזארדס. מכאן נאחל שיקבל את המתנה המושלמת יום ההולדת – משחק טוב וניצחון גדול. ואולי גם איזו בירה טובה אחר כך, רק כי הוא יכול.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. אחלה פוסט!
    תודה וכל הכבוד על הפירגון.
    דני בהחלט מייצג בגאווה, כיף לעקוב. רוב הביקורות, גם בארה"ב וגם בישראל, נובעות מכך שמצפים ממנו להרבה, כי מלבד הכישרון הגדול יש לו גם אופי קשוח של נכונות לעבודה קשה ו-ווינריות שאי אפשר ללמד.
    בהצלחה דני!

  2. הוא נראה יותר מבטיח מכספי.
    גם אם הוא לא יהיה אולסטאר(כנראה שלא), בתור שחקן רוטציה משמעותי יש לו תכונה שתשאיר אותו זמן בליגה וזו ההגנה.
    כדי להיות שחקן משמעותי בליגה אתה חייב תכונה אחת שבה אתה חייב להיות מעולה, יש אחד בהגנה, בניהול משחק, בקליעה מחוץ לקשת.
    שחקן שהוא משלים אבל ניחן באחת התכונות האלה יתקע יתד בליגה ויהיה שחקן משמעותי שקבוצות רוצות אותו גם בפלייאוף.
    נכון שהיה לכספי חוסר מזל, אבל בגדול הוא סביר מינוס בכל האספקטים(בקליעה דווקא סביר פלוס), אבל שורה תחתונה הוא לא מעולה בשום תחום ובתור שחקן משלים קבוצה לא יכולה לסמוך עליו שיעשה פעולה מסויימת בצורה איכותית ולכן הוא לא שיחק בפלייאוף לאורך הקריירה שלו וגם שיחק בקבוצות חלשות רוב הקריירה.

          1. הייתה לו עונת שיא אחת ב15-16 שהוא קלע 1.6 ב4 ניסיונות שזה נפח הזריקות הכי גבוה שלו ב40.9 אחוז.
            להגיד שהוא נחשב באותה עונה למומחה שלשות זה לא הוגן כלפי מומחי השלשות למיניהם.
            היה קלע אמין שאסור לעזוב אותו חופשי, לא משהו שזורע פאניקה בהגנת היריב וגם זה לשנה בודדת אחת בלבד.

            1. ביחס למה שהיה מקובל לפני 5 שנים זה היה מומחה שלשות. בכלל, אצל ג'ורג' קארל הוא היה בשיאו. דרך אגב – זכור לי שכספי הוביל את הליגה לאורך שנים בנתון של בחירת זריקות הכי טובה (שלשות או ליי-אפ ולא מיד ריינג', זריקות פנויות או נוחות וכו'). הוא הוציא המון מהקריירה שלו בלי להיות מומחה למשהו ספציפי, ועם עוד קצת מזל הוא היה יכול להיות שחקן 8-9 ברוטציה של אלופה.

            2. אין ספק שהוא הוציא מעצמו 100% מהפוצניאל שלו אבל זה מראה ששחקן משלים שהוא סביר בהכל יהיה פחות מבוקש משחקן שסביר מינוס בהכל אבל מעולה בתכונה אחת, ונזרום איתך שהעונה הזאת היא על הגבול של מומחה שלשות, זה בסך הכל עונה אחת וגם היא גבולית ולא מעידה על יתר העונות שלא יכולות להעיד עליו כמומחה שלשות או מומחה למשהו.
              אין מה לעשות שאתה חלק קטן מפאזל אתה צריך לבצע את תפקידך הקטן במקסימום תועלת, או שיחליפו אותך.

        1. אחרי הקדנציה השנייה שלו בקינגס הוא ירד משיאו דרסטית ואיבד מהקליעה בצורה חדה בלי הסבר, כאילו איבד את המוג'ו שלו.

            1. זה בעונה עם גולדן סטייט, אבל תראה מה קרה לו במכבי (וגם בממפיס)

  3. מזל טוב לעלם הצעיר, הרבה בהצלחה.
    בזמן הקצר שלו בליגה הטובה בארהב הוא התמודד עם כמה סיטואציות לא פשוטות, וגם ראסל אחד. נראה לי שהוא מתבגר יפה, ומוצא לעצמו נישה בליגה. אם יצליח לשפר קצת את הקליעה, אפילו רק קצת, הוא יבטן (מלשון בטון, כן?) לעצמו קריירה יפה. כך או כך, הלוואי על כולנו ועל כל הפרוספקטים שלנו כזו התחלה בNBA.
    תודה רבה על הפוסט

            1. אני מאחל לאבדיה ליום הולדת שישחק ברמה גבוהה כמו הרמה שאתה מגיב פה באתר.
              לילה טוב😁

            2. חחח.. הגזמת 🙂

  4. תודה לכולם ומזל טוב אור, למרות שזה באיחור של כמעט שעתיים. פחות יוצא לי להיות מעורב באתר לאחרונה בגלל העבודה, אבל תמיד כיף לחזור לכאן ולקבל את הפידבק שלכם. עכשיו אפשר ללכת לראות את דני חוגג כשטוב לי על הלב

  5. בס"ד
    תודה רב דרור, פוסט נהדר.
    לדעתי לא מעריכים מספיק מה שדני עושה.
    אל תשכחו שהוא צעיר מאד, וההגנה שלא כבר עכשיו מרשימה מאד.

  6. ההגנה שלו היא ברמה הכי טובה שיש, והוא רק בעונה השניה בליגה. שומר על הטובים ביותר וממש עוצר אותם. זה מרשים מאוד. וכיף לראות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט