טרוף של וויקאנד / מנחם לס

 

1. לפני שאני מתחיל, ישנם גולשים חדשים רבים באתר. אם ברצונם להוסיף תמונה או איור לשמם, אנא היכנסו ל-GRAVATAR.COM ובשלוש דקות זה נעשה. זיכרו רק לבחור ב-"G" ולא ב-"PG" כאפשרות.

2. אנא הפסיקו לבקש ממני "להסביר על כדורסל מכללות". זה כמו לבקש ממישהו להסביר על "הכדורגל באירופה". זהו עולם שלם. הבחירה של 68 הקבוצות לטורניר לבדה דורשת הסבר ארוך מאד ומסובך. הכל כתוב בגוגל. אני מצטער לסרב לבקשות הרבות שאני מקבל, אבל זה כמו כל דבר אחר: ברצונך ללמוד ולדעת? חייבים להיכנס לזה לאט-לאט וללמוד. אם גרת בכפר כמו K-700 היית יודע בעצמך שאין לגדל עיזה חולבת ביום אחד. הכל זה תהליך.

 

סוף שבוע מטורף במכללות

 

אלפי סטודנטים שטופו את הפארקט בסטילווטר, אוקלהומה, ביתה של אוקלהומה סטייט , שניצחה את מס' 6 קנזס וכוכבה אנדרו וויגינס, נצחון שיותר בילבל את הבחירה לטורניר המכללות שתיערך ב-16 למרץ. לא זכור לי בילבול כזה במכללות שבועיים לפני שמרץ' מדנס מתחיל.

מישיגן סטייט היתה מאושרת כשסוף-סוף היו לה את כל השחקנים שחסרו לה פה ושם משך כל העונה, והיה לה משחק ביתי מלא תקווה.

אתם כבר בטוח יודעים שהיא הפסידה בבית. טום איזו משתגע לחלוטין. ראו אותו בטיווי מושך בשערו הדליל כאילו רוצה לנתק מהפדחת מה שנישאר. הוא הזכיר לי איזה אביר רומאי שהפסיד קרב חשוב והוא יודע שהוא מועמד להוצאה להורג. הוא לא ידע אם לצחוק או לבכות אז הוא סתם חייך לעבר הטיווי ואמר, "JUST UNBELIEVABLE".

ומה עם קנטקי, הדרלינג של כולם כשהעונה התחילה עם מחשבות ש-5-6 פרשמנים שלה הולכים ישר ל-NBA?  הפסד לדרום קרולינה – באחת מעונותיה הגרועות בזכרון – וג'ון קליפרי כה מתוסכל שהוא מתחיל לצרוח על השופטים, וניזרק מהמגרש כמו ערימת שחת בכפר ברוך, ביתו החדש של K-700.

ובוודאי שמעתם עלך וירג'ינה שזכתה לראשונה ב-33 שנים באליפות ה-ACC, ואת מי היא ניצחה בוויקאנד? את סירקיוז שעד לפני עשרה ימים היתה בלתי מנוצחת, ולפתע – SURPRISE! – הפסידה 3 מ-4 משחקיה האחרונים ונפלה ממספר 1 לאן שהוא למטה שאתה צריך משקפת כדי למצוא אותה.

5 מתוך 10 הראשונות בדרוג היקרתי ביותר, זה של USA TODAY, הפסידו. 11 מה-25 הראשונות הפסידו. 8 מההפסדים הם לקבוצות שלא נמצאות ברנקינג של ה-25.

אבל יש את וויצ'יטה סטייט שניצחה והיא 0-31, והיא הראשונה מאז סיינט ג'וזף ב-2004 להיכנס לטורניר הקרומפרנסס בלתי מנוצחת.

השוקרס מויצ'יטה סטייט עשו בעונה שעברה ריצה מפתיעה לפיינל פור, והם כמעט בוודאי ייבחור לטורניר כ-"NO. ONE SEED".

נצחון אוקלהומה סטייט על קנזס 65-72 לא הפתיע כל כך כמו העובדה שלא היתה בו כל דרמה. פשוט הקבוצה הטובה יותר ניצחה. כמעט בכל משחקיהם האחרים של הקאובויס היתה דרמה לכאן או לכאן. נדמה שהם כאילו לא יכולים לנצח על מי מנוחות, אבל הנצחון על הג'ייהאוקס הוכיח שהם כן יכולים. אחת הדרמות היו 7 הפסדים רצופים משך העונה. אף פעם – אף פעם בכל ההסטוריה של ה-NCAA!!! – לא קרה שקבוצה המפסידה 7 רצופים תקבל הזמנה ל-NCAA. לקאובויס עם רקורד של 10-19, כולל 9-7 בביג-12 זה יקרה, בגלל הנצחון האחרון על קנזס.

אם הם מנצחים היום את קנזס סטייט בבית, ואז במשחק אחרון את איובה סטייט מחרתיים הם יגיעו לטורניר אפילו פייבוריטים להגיע לעלית-8. אם יפסידו לקנזס סטייט או איובה סטייט, הם יצטרכו לנצח לפחות משחק אחד באליפות ה-ביג-12 כדי להבטיח מקום בטורניר. אוקלהומה סטייט היתה קבוצה עם אספירציות לפיינל פור לפני שהפורוורד שלהם מיקאל קובינס נפצע פציעה מסיימת עונה. אח"כ הפוינט גארד סטיב קלארק ניזרק מהקבוצה "בגלל סיבות פנימיות", והקנון שלהם מרכוס סמארט חטף השעייה של 3 משחקים בגין דחיפה חמורה ללא כדור של שחקן טכסס טק.

אבל מאז שחזר סמארט הוכיח שוב מדוע הוא יהיה בחירת דראפט גבוהה כשהוביל את הקבוצה במשחקים נהדרים, והגדול שבהם הנצחון על קנזס בו היה השחקן הטוב על הפארקט.

שימו לב לטורנירי הקונפרנסים המתחילים בסוף השבוע. אני אכסה מה שאוכל אך אין דרך לכסות את כולם!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. וואו באמת מרתק, אף אחד לא יודע מי יכנס לברקט. ואפילו הדירוגים משתנים כל שבוע. כרגע נראה שהגייטורס מפלורידה ישארו במקום הראשון, אני אהיה מאוד מופתע אם יתנו לוויצ'יטה סטייט את דירוג כזה גבוה.

    אני שם את העין שלי על ווילנובה וביילור כסוסים שחורים אם יצליחו להשתחל.

  2. זה לא משנה וויצ'יטה סטייט יקבלו דירוג ראשון איזורי(מי דווסט) בכל מקרה.

    הקבוצה שכולם כולל כולם צריכים לפחד מהם זו קודם כל סיריקיוז.

    לא חושב שיש קבוצה אחת בספורט האמריקאי בשנה האחרונה שניצחה יותר משחקים צמודים מסיריקיוז.
    היכולת של בייהם שנה אחרי שנה לקחת פרשמן שהוא לא הכי נוצץ מהקלאס שלו ולהפוך אותו לשחקן הכי אימתני זה פשוט מדהים.

    אין פרשמן ובכלל שחקן במכללות השנה שאחראי ישיר ליותר נצחונות של קבוצתו מאשר טיילור אניס(שבשני צדדי המגרש משפיע בצורה מדהימה).

    אז זה כנראה יהיה ככה בסלקשן סאנדיי שיהיה יומיים לפני פתיחת הסיבוב הראשון של הטורניר(16 למרץ שעה 1 בלילה שעון ריחניה שידור ישיר בCBS לכל העולם):

    ראשונה בדרום תהיה פלורידה(זה כבר די וודאי)
    ראשונה במערב- הדרלינג של התקשורת השנה- אריזונה.

    ראשונה במזרח- סיריקיוז.

    ראשונה במיד ווסט- וויצי'טה סטייט(גם כן וודאי).

    האפשרויות הנמוכות לאיזושהם שינויים יכולים להיות רק באיזורים של סיריוקיוז ואריזונה אבל סיכויים קטנים כאמור.

    אלה המדורגות הראשונות שיהיו ב-4 איזורים שונים.

    בקשר לביילור, לא התלהבתי אף פעם מפרוגרם הכדורסל שלהם.
    הם כמעט כל שנה מאכזבים.

    השנה הם כנראה מקבלים את הסוס השחור האמיתי(ואחת הקבוצות הטובות ביותר במכללות) כבר בסיבוב הראשון(אייווה), כלומר רוב הסיכויים שביילור יקבלו בעיטה בתחת כבר סיבוב ראשון.

    ווילנואבה כמעט בטוח תקבל את איווה בסיבוב אחר כך ואם תעבור תקבל את וויסקונסין כנראה בחצי גמר איזורי….ככה שגם לה לוח משחקים קשה מאוד מול 2 קבוצות טובות ממנה השנה.

    אבל כאמור בטורניר הכל יכול לקרות.

    חשוב לציין שטורנירי הקונפרנסים שהם יותר יוקרה והזדמנות לתת ליריבה הכי גדולה שלך בראש הם לא אומרים כלום ואפילו מביאים נאחס באופן מסורתי לזוכות בהן(בריקוד הגדול).

    אני מפוצץ והרגע יצאתי משיעור ככה שאין לי הרבה זמן וחבל יש כמה פוסטים שהייתי רוצה להגיב להם(כמו למשל לא מעט פרשנים גדולים שמסבירים שנאש בהחלט יכול להלקלח בדברי הימים לפני סטוקטון- להרחבה אתם מוזמנים לקרוא למשל את אחד מהספרים של ביל סימונס שמסביר על הפרמידה שבנה והכללים לבחירת השחקנים הטובים ביותר- נאש אצלו ב2010 נכנס לטופ 40).

    מקווה שיהיה לי זמן יותר מאוחר.

    יאללה לכוון שעונים- SELECTION sunday 2014 ב-16 למרץ שידור עולמי בCBS.

    1. תודה K אני מחכה לפוסט שלך, זה יהיה מעניין.
      בקשר לנאש-סטוקטון, עזוב תוותר, נפלטה לך שטות, זה קורה לכולנו, נתעלם ונמשיך הלאה…

  3. בעזרת השם או בלעדיו אני אתן סקירה שנתית לקראת הטורניר שזה בעצם מה שיקרה בטורניר ולא הימור אני לא עוסק בהימורים אני כמו הנביא יוחנן עוסק בנבואות של מה שיקרה בדיוק(כמו ששנה שעברה אמרתי לכולם בבראקט שהגמר יהיה לואיוויל- מישיגן וצדקתי).

    נראה אולי נכתוב את זה אפילו עם ניקוד כדי שגם טיפשים כמו שי יבינו.
    אבל עוד חזון למועד.
    נקווה שאין מועדי ב' טפו טפו טפו חמסה מלח מים.

      1. שי אתה יודע לקרוא עם ניקוד??? אם לא תצרף פה כתובת דואר אני אשלח לך ספרים של אלפי תחזור עליהם לפני הקריאה.

  4. k-700 – תענוג שיש מומחה מכללות כמוך באתר.
    במיוחד להדיוטות שלא מכירים שם כלום כמוני.
    מחכה לפוסט שלך!

  5. תודה על הטעימה מכדורסל המכללות 🙂

    בשלב הזה הביצועים של הקבוצה\השחקן משפיעים על הדירוג בדראפט ?
    ואם כן אז עד איזה שלב זה משנה ? עד סיום העונה ?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט