הסיקסרס יגיעו לברוקלין, הווריורס יתארחו בדנבר ושני משחקים נוספים בליל חמישי קצר וקולע/ רותם אלרן

מנת השף

2:00 – ברוקלין נטס (9-23) VS פילדלפיה סיקסרס (16-18)

בברקליס סנטר הלילה יתקיים המשחק שעשוי להיות המשחק המעניין ביותר של לילה שבו יתרחשו מספר משחקים מסקרנים, כשהנטס יארחו את הסיקסרס למפגש שני בשבועיים בין השתיים.

הנטס יקבלו הלילה בחזרה את קווין דוראנט אשר יצא מבידוד, וחדשות מצוינות אלו מתווספות אל כושר הולך ומשתפר מצד ג'יימס הארדן שנראה לא חד עד כה העונה ולא נראה כמו השחקן שראינו ביוסטון ובנטס של העונה הקודמת, ובשני המשחקים האחרונים הוא סיים עם שורות סטטיסטיות של 36 נקודות יחד עם 10 אסיסטים ו-10 ריבאונדים, ו-39 נקודות, 15 אסיסטים ו-8 ריבאונדים, כך שמעבר לשיפור שדוראנט יכול להוות עבורם, היכולת של הארדן יכולה להוסיף הרבה לקבוצה שהייתה בין כה וכה אחת מהטובות ביותר בליגה עד שלב זה של העונה הסדירה. הקבוצה מחזיקה בשניים מהשחקנים עם הכישרון ההתקפי הגדול ביותר שיש בליגה בימינו, אך עקב היעדרויות ובידודים ההתקפה שלה נמצאת במקום ה-11 בליגה, ולא גבוה יותר כפי שהיה מצופה ממנה, אך דווקא ההגנה היא זו שמרשימה במיוחד העונה כשהיא נמצאת בין 5 ההגנות הטובות ביותר בליגה לפי מדד הרייטינג ההגנתי. מול הסיקסרס ואמביד הגנה זו תעמוד למבחן, במיוחד בצבע שם הגבוה המרכזי של הקבוצה, למרכוס אולדריג', צפוי להתקשות להתמודד עם אמביד.

מצד המארחים, העונה הזו היא הרבה פחות יציבה מזו של הנטס כשפציעה של אמביד לצד סגל חלש משמעותית מזה של עונות קודמות (בעיקר בשל שביתתו של סימונס) גרמו לקבוצה להיות במרחק שני משחקים בלבד ממאזן חצוי, אך בינתיים זה מספיק על מנת להציב אותם במקום השישי במזרח, אך המרחק בין הסיקסרס במקום השישי ובין ההוקס במקום ה-12 הוא של 3 משחקים בלבד לאור הצפיפות באיזור זה של הקונפרנס השנה. היכולת של אמביד במהלך העונה מרשימה וממשיכה את הרמה הגבוהה שהציג בעונה הקודמת, בה היה אחד מהמתמודדים החזקים ביותר על תואר ה-MVP, והיה מועמד חזק עוד יותר לולא פציעות והיעדרויות במהלך עונה זו. הקבוצה מחזיקה במתיס ת'ייבול, אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה כבר כיום, וגם אם לא יעצור את דוראנט הוא אחד מהשחקנים הבודדים שמסוגלים להאט אותו או את הארדן במידת הצורך, כך שהמשחק עשוי להיות צמוד בהרבה משהפערים בין המאזנים של השתיים מראים.

ההימור שלי הוא על ניצחון ביתי של הנטס במשחק צמוד.

שאר המשחקים

2:00 – אורלנדו מג'יק (28-7) VS מילווקי באקס (13-23)

המשחק השני של הפריוויו יגיע אלינו היישר מאורלנדו, שם המג'יק, הקבוצה ה-14 בטיבה במזרח כיום, תפגוש את הבאקס אשר מחזיקים במאזן השני בטיבו וכשהם במרחק משחק בודד מהמקום השני באיזור.

אורלנדו תגיע למשחק כשהיא מחזיקה בשלושה הפסדים רצופים ונראית נטולת שאיפות תחרותיות כמעט לחלוטין העונה, בעוד מילווקי יריבתה ממשיכה להרשים ולהראות את מקומה כאחת מהקבוצות החזקות בליגה בשני צידי המגרש, לאחר שזכתה באליפות אשתקד. אם אצל הסיקסרס דובר על הפער המזערי בין איזור המרכז לתחתית המזרח, כשהקבוצה ה-13 (הפייסרס) נמצאת במרחק 3.5 משחקים בלבד ממקום בפלייאוף המזרחי, והירידה הדרסטית היא בין המקום ה-13 ל-14, שם יושבים המג'יק, וההבדל בה הוא 7 משחקים – לשם השוואה, ההבדל בין הנטס הראשונים לבין הוויזארדס במקום השמיני הוא זהה לכך.

הבאקס נמצאים בתקופה לוהטת לאחרונה ומחזיקים ברצף נצחונות העומד כעת על 4, והלילה הם מחזיקים בסיכוי לא קטן להאריך אותו – כשהם ממוקמים במקום השמיני הן במדד הרייטינג ההגנתי והן במדד הרייטינג ההתקפי, ניתן לראות את הגיוון המרשים שהם מציגים השנה כהמשך לעונות קודמות, ומול המג'יק העומדים על שלושה הפסדים רצופים לפני משחק זה הם לא צפויים להיתקל בבעיות רבות, במיוחד לאור כך שהם ישחקו בסגל מלא כמעט לחלוטין, כשהנעדר היחיד הלילה יהיה ברוק לופז הפצוע, בעוד המג'יק ישחקו ללא רבים מהשחקנים המובילים של הקבוצה.

ההימור שלי הוא על ניצחון חסר מאמץ מיוחד של הבאקס.

2:00 – וושינגטון וויזארדס (17-17) VS קליבלנד קאבלירס (14-20)

הקאבלירס, לאחר שספגו מכה בדמות קרע הרצועה הצולבת של ריקי רוביו, יגיעו לוושינגטון על מנת לפגוש את הוויזארדס במשחק השלישי של ערב קצר זה.

הוויזארדס יגיעו למשחק בסגל חסר מאוד כשבראדלי ביל, אנתוני גיל וקנטביוס קאלדוול פופ נמצאים בספק אליו, ורוי האצ'ימורה, תומאס ברייאנט ומונטרז הארל לא ישחקו גם הם. אמנם במשחקם הקודם הם הפסידו להיט כשהשחקנים שציינתי נעדרו מהמשחק, אך היכולת שדניאל גאפורד, דינווידי וקוזמה הציגו במשחק זה היא מעודדת עבורם ומעלה את הסיכויים שלהם במשחק שישוחק היום, במידה ויוכלו להמשיך לשחק ברמה דומה בצד ההתקפי של הפארקט. הם מגיעים כאנדרדוגים במשחק, במיוחד לאור כך ששני שחקנים משמעותיים עשויים לא לשחק הלילה, אך הם כן מחזיקים בסיכוי לנצח כשפערי הכוחות במשחק הם גדולים, אך לא מסיביים.

בצידו השני של המצ'אפ, הקאבס קיבלו ביום האחרון את הבשורה הקשה שריקי רוביו לא ישחק יותר העונה לאחר קרע ברצועה הצולבת בברכו, וכשהוא מהווה חתיכה חשובה מההתקדמות והצמיחה שעשו העונה זו אבידה לא קלה עבורם. בתשעת המשחקים האחרונים הקבוצה קטפה 7 נצחונות כשבניגוד למה שלא מעט אנשים חשבו היא לא קבוצה שחוותה פתיחת עונה נהדרת שהייתה נגמרת בדעיכה, אלא מצליחה לשמר את היכולת ואף לשפר אותה ככל שהעונה מתקדמת. בעיניי, הקאבס הם הפייבוריטים הלילה וככל הנראה הניצחון יסיים בידיהם אף על פי שיגיעו למשחק כקבוצת חוץ.

ההימור שלי הוא על ניצחון של הקאבלירס.

4:30 – דנבר נאגטס (16-17) VS גולדן סטייט ווריורס (7-27)

המשחק האחרון מהארבעה שיתקיימו הלילה יהיה המשחק בין דנבר וגולדן סטייט, ובו הנאגטס יארחו את הווריורס בקולורדו.

הנאגטס, בדומה ללא מעט קבוצות בליגה, מחמיצים חלק משמעותי וניכר מהסגל שלהם, אך בניגוד לרוב הקבוצות אשר משחקות כרגע בסגל חסר, דנבר סובלת בעיקר מפציעות ולא מבידודים – ארון גורדון ואוסטין ריברס בספק, ג'מאל מארי ומייקל פורטר ג'וניור לא צפויים לחזור בזמן הקרוב וכמוהם גם פי ג'יי דוזייר אשר קרע את הרצועה הצולבת. למרות הפציעות, היכולת של יוקיץ' מאפשרת להם להחזיק בשיניים במאזן חיובי, אותו היא תקווה לשמר הלילה מול הווריורס החזקים, שישחקו ללא דריימונד גרין ודמיון לי בשל פרוטוקולי הקורונה. ללא דריימונד, הווריורס יתקשו לשים שחקן שיוכל לעצור או אפילו להאט את יוקיץ' הלילה, כך שמשחק גדול שלו יכול להיראות באופק, אך מרבית הסיכויים היא שגם במצב כזה המשחק לא יסתיים בניצחון של הנאגטס, אשר מגיעים בחיסרון גדול לעומת גולדן סטייט.

מנגד, הווריורס יגיעו מהמקום הראשון במערב, אך לאחר שספגו הפסד לנאגטס עצמם לפני יומיים בלבד. הקבוצה חלשה משמעותית ללא גרין שעליו מבוססת מרבית השיטה ההגנתית המוצלחת של הווריורס, וגם בהתקפה הוא מהווה עוגן באמצעות ניהול משחק וחסימות לשחקנים ללא כדור, אך גם בלעדיו יש להם את סטף שמסוגל להתפוצץ בכל יום נתון, וחלק משמעותי מהאשמה בהפסד היה מוטל על קרי שסיפק משחק בינוני, וסביר להניח שהיום יראה יכולת מרשימה בהרבה ממה שהציג במשחק הקודם מול הנאגטס, כך שהווריורס עדיין יגיעו כפייבוריטים הלילה.

ההימור שלי הוא על משחק צמוד שייגמר בניצחון של גולדן סטייט.

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. תודה רותם.
    קוזמה, לטעמי, עם יכולת מזעזעת. בחירת זריקות רעה מאוד, אחוזים מהשדה לא משהו (4/11 מול פילי, 8/19 מול מיאמי), הגנה לא טובה, ובקיצור – לא מספיק טוב.
    דני אחרי אחד המשחקים הכי אנמים שלו. זרק פעם ראשונה מהשדה 4 דקות לתוך הרבע השלישי. חייב-חייב-חייב לחדור לסל עד הטבעת ולא לחפש למסור כל הזמן. אם פנוי משלוש – שיזרוק, יש לו יד לא רעה לאחרונה.

    1. קוזמה השנה עם האחוזים הנצוכים בקריירה מהשדה.
      לעומת זאת עם ממוצע קריירה הכי גבוה באסיסטים וריבאונדים

  2. תודה רותם אחלה בחלה של פריוויו.
    וואי וואי על זה אומרים לילה קטן אבל ממזר. משחקים אש גם בגלל ההעדרויות והפציעות.
    הקאבס מגיעים למעשה ללא רכז כי גארלנד בקוביד וסקסטון ורוביו גמרו את העונה עם הצולבת. כמה שזה עצוב ומבאס.
    אם לא יצוץ שם איזה משהו מיוחד מהספסל (זה האן בי איי אז תמיד יכול להיות מישהו מעולה שמחכה להזדמנות) אנחנו נראה היום מי זה גארלנד. כלומר הקאבס יפסידו. גארלנד הוא אנדרייטד רציני הוא המנוע של כל הדבר הזה שנקרא קליבלנד ולדעתי התקופה הקרובה יכולה להוכיח את זה.
    אני מהמר על ווש גם בגלל שהארל יכול לתת שם פייט רציני בשחקים. אני מהמר על 20 פלוס של דני (לא לקחת אותי ברצינות אני תמיד טועה בהימורים).
    אני לא מת על הארדן אבל השנה בנטס הוא מציג גרסה קצת יותר נסבלת של עצמו התחלתי אפילו לחבב אותו. הוא ממש טוב במשחקים האחרונים שראיתי אותו זה יכול להיות קרב רציני שם.
    קשה ומבאס גם הסיפור של דוזייר בנאגטס הקרב של הגאון הוא לא פחות מהרואי השנה נשאר שם כמעט לבד ומחזיק בעצמו קבוצה שאין בה כמעט כלום בתמונת הפליאוף .
    אותו דבר סטף זה באמת לא יאומן מה שהלוחמים עושים השנה אבל דיימונד זה המנוע לכן משחק פתוח אני הולך על סטף.
    הבאקס כבר במקום השני והם ינגבו את אורלנדו אבל אפילו המשחק הזה שווה הודות לפרנץ הווגנר. הילד יודע כדורסל.
    שנה טובה לכולם.

  3. תודה רבה על הסיקור ועל האומץ לכתוב על כדורסל בערב שבו הלייקרס לא משחקים…
    הימורים: דנבר לא ינצחו פעמיים את גולדן סטייט. דוראנט יחזור חם אש מהמנוחה ויתפור את פילי. ווש תנצל את חוסר הגארדים (כמו שאמר טרול, בהנחה ואין איזה כוכב שמחכה להתגלות מהספסל) של קליבלנד ומילווקי לא תפסיד לאורלנדו

  4. אלמלא הפציעות והחיסורים, המרכז של הערב מבחינתי היה בדנבר מול גס. בלי גרין, יהיה לוורירס פחות מה למכור.
    חוצמזה, ברוך השב לדוראנט, התגעגעתי לחתול הזה.
    תודה רבה על הפריוויו

  5. תודה רותם, כל ערב שהארדן העז משחק בו זה ערב טוב
    נ.ב.
    יש בוושינגטון איזה שחקן צעיר ומבטיח שגדל בהרצליה, משום מה לא הוזכר בפריוויו
    🙂

  6. שלום לכולם,
    סיימתי סוף סוף את הדירוג ההיסטורי השלם של אגדות הליגה(טופ 30).
    הדירוג יכלול גם התחשבות בהגנה ובריבאונד, ובנוסף כל כוכבית כזו או אחרת שהייתה בדירוג הקודם תעלם והדירוג יהיה שוויוני בלי הערה כזאתי או אחרת על שחקן כזה או אחר.
    הדירוג יקבל קריטריונים נוספים ושלמים יותר.
    הדירוג יורחב לטופ 30 כדי ליצור עומק ולהגיע אל כל שחקני העילית שהיו בליגה משנת 1977 ועד היום.
    שלחתי את המאמר לאימייל של האתר, אשמח אם תפרסמו אותו לכלל המגיבים כפוסט.
    תודה.

  7. ״בינתיים לברון לוהט, אבל ללייקרס זה לא עוזר. בששת המשחקים האחרונים הממוצעים של לברון הם 35 נקודות, 10 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, ב-57 אחוז מהשדה, 40 אחוז מהשלוש ו-82 אחוז מהקו. הבעיה: הלייקרס במשחקים האלה במאזן 5:1, כשלברון לא מקבל עזרה מחבריו.״
    לקוח מאתר ספורט אחר.
    כפי שאמרתי לא פעם ולא פעמיים – מוטב ללייקרס ללא לברון.

      1. 😂😂😂
        גיא סטטיסטיקה זה בלוף – לא מיצינו את זה כבר?
        לברון היה מעולה אתמול – לשיטתך – בוא נראה מה הוא עשה בדקות האחרונות :
        חמש דקות לסיום, 91:92 ללייקרס
        החטאה שלשה
        החטאה מחצי מרחק
        איבוד
        סל לייאפ
        סל שלשה
        החטאה שלשה
        החטאה שלשה
        איבוד (מינוס 3, 7 שניות לסיום)
        סיכום:
        6/2 מהשדה 33% שני איבודים
        take that for data

        1. התבוננות על 3 דקות ספציפיות זה לא data.
          .
          אתה מבולבל –
          הנתונים שהבאתי הם לא סטטיסטיקה. הם פשוט תיאור מספרי של העובדות.
          אין כאן איזה מדד שלקח מעט מספרים וניסה להפוך אותם ליותר, או להסיק מהם מסקנות (זה מה שאתה מנסה לעשות עם 3 דקות…)
          יש כאן נתונים עובדתיים.
          עובדתית,
          הלייקרס קולעים יותר משהם סופגים עם לברון על הפרקט.
          עובדתית,
          ההפך נכון לגבי ראסל.
          שוב –
          זו לא סטטיסטיקה.
          אין כאן הסקת מסקנות מנתונים כמותיים.
          .
          דרך אגב,
          לא כתבתי שלברון היה מעולה אתמול.

            1. דהשוט אתה סוכן רדום של טנש
              קח חופשה מהמכבסה

    1. בכדורסל מנצחת (או מפסידה) קבוצה.
      הלייקרס עם לברון לא מרשימה (בלשון המעטה),
      אבל בלעדיו הם איומים:
      עם לברון: 12 ניצחונות, 12 הפסדים.
      (+/-) חיובי (1.7פלוס)
      בלעדיו שלילי (מאוד. מינוס 5.4).
      .
      הנתונים של ווסטברוק, דרך אגב:
      עם ראסל: 3.2 מינוס.
      בלעדיו: 1.7 פלוס.
      .

      יש מצב שהתבלבלת?

  8. תודה על הפרוויו המשובח
    יש מצב שסימונס יעבור ללייקרס כדי שלברון יחנך אותו, ווסטברוק יעבור לניו ג'רזי כדי לקחת אליפות עם הטריו המקורי ופילי תקבל את אירוונינג או גריפין או סתם מחיאות כפיים?

  9. Adrian Wojnarowski
    @wojespn
    The Cleveland Cavaliers are nearing a trade to acquire Los Angeles Lakers guard Rajon Rondo — and an agreement is expected to be reached as soon as Friday, sources tell ESPN. Rondo would be able to join Cleveland as soon as he clears Covid protocols.

    1. Bobby Marks
      @BobbyMarks42
      No matching salary needed since Rondo is on a one-year veteran minimum contract. Cleveland would need to open up a roster spot (likely waiving a player).

      The trade would open up a roster spot for the Lakers.

  10. מובלי תענוג,
    14 נקודות ברבע משחק עם אוקורו קווין לאב והרכב של גי ליג ומוביל בוושינגטון מול הרכב מלא של הוויזרדס
    אבדיה נראה טוב וצריך לקבל יותר דקות.

    1. כן אבל..
      גם ככה הביטחון שלו בהתקפה לא גבוה. להחטיא 4 שלשות פנויות, ובסה"כ 7 החטאות רצוף מהשדה לא יעזור לביטחון שלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט