חידון 15 – שמות אמצעיים

NBA on ABC: 2020 schedule

שלום לכולם ו(כמעט) שנה אזרחית טובה לכולנו. מחר ב-12:00 בלילה רבים מאיתנו יתכנסו לחגוג את ברית המילה של יהודי שנולד לפני 2021 שנים (על פי פרסומים זרים…).

בינתיים, אנחנו כאן נחגוג עם חידון חגיגי לכבוד יום הולדתו ה-37 של בחור נוצרי דווקא, שעבר דרך ארוכה מאז קליבלנד, אוהיו (כמו שאומר גיבור אחת מסדרות הטלוויזיה שהילדים שלי רואים), דרך מיאמי השמשית ובסוף (בינתיים) ללוס אנג'לס הלא פחות שמשית.

החידון הפעם יהיה קצת כמו פעם – לא אמריקאי אלא פתוח. בנוסף – אין כאן שאלות כדורסלניות הרות גורל ומידע סטטיסטי שימושי לדיוני טריוויה, אלא פשוט שאלון שמות, שבודק עד כמה אנחנו מכירים את גיבורינו המכדררים לאורך ההיסטוריה.

השאלה היא שם אמצעי של שחקן הול אוף פיימרי – נוכחי או עתידי, והתשובה צריכה להיות שמו המלא. לסיום, הוספתי שני שמות "מקומיים" שזכו לתהילת עולם דווקא על אדמת ארץ הקודש.

וכמובן שאם פוצחים בחידון שמות, מן הראוי הוא ללוות אותו בסרטון האלמותי של אחד מכוכבי הספורט הגדולים שצמחו לנו כאן – הלא הוא אריק איינשטיין ז"ל שעזב אותנו לפני בערך חודש ו-8 שנים – שיר שנכתב לכבוד מונדיאל 1990 ועד היום מתגלגל לי בקלות על הלשון בעל פה, כאילו זמזמתי אותו רק אתמול: "ואלה שמות":

אז אלה שמות:

  1. ריימון
  2. ג'ו
  3. ראשון
  4. ג'פרי
  5. סטפן
  6. בין
  7. פלטון
  8. תאודור
  9. נורמן
  10. עבדול

ושניים "מקומיים":

  1. מייקל (רמז: מתאים לשם)
  2. מיכאל (רמז: מתאים לשם)

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. אהבתי ביותר למרות שלא ניסיתי
    אפילו על מחמוד עבדול ראוף לא הייתי מקבל נקודה…
    ואגב
    אתה יודע שיכולת לכתוב חידון שלם כזה על דיקמבה מוטומבו…
    🤣🤣🤣

  2. תודה.
    מה שמוזר בעיניי זה שלא מצאתי שם אמצעי למג'יק.
    זה תמיד נכתב ארווין מג'יק ג'ונסון. אולי הוא שינה וזה רשמי?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט