עונת המכללות נגמרה. מרץ' מדנס בשער / מנחם לס

ישנו כדורסל נפלא בדייטון!

העונות האמיתיות מתחילות השבוע

 

עונת המכללות מחולקת לשלוש עונות:

1. העונה הרגילה.

2. אליפויות הליגות והקונפרנסים השונים בוויקאנד הבא.

3. מרץ' מדנס – אליפויות המכללות (בשלושת הדיביזיות II, I, ו-III) המתחילות עוד שבועיים.

העונה הרגילה הסתיימה בוויקאנד הזה. השבוע מתחילות אליפויותהליגה, ובעוד שבועיים המרץ' מדנס.

כמה מילים לסיכום מה שקרה עד עתה.

10 המפתיעות והמפתיעות פחות

על פלורידה, סירקיוז, דוק, קנזס, והאחרות כולנו יודעים. קראנו, שמענו, ראינו מספיק. אבל ישנן 5-6 מכללות שלא עשו הרבה רעש עד עתה, אבל אני מזהיר את כולם מהן. אלה השש:

1. מישיגן

ג'ון בייליאן מאמן מישיגן הוא המועמד שלי למאמן השנה. הוולברינס איבדו את מיץ' מגריידי להענק לכל העונה עם פציעת גב בנובמבר, פציעה שחיסלה אותם כפי שפציעה ללברון היתה מחסלת את מיאמי. או יותא נכון כמו שפציעה לחאכים אולג'ואן בזמנו ובשיאו היתה מחסלת את יוסטון.  אז מה קרה? מישיגן הפכה פתאום לאחת מהקבוצות המפתיעות של העונה. מאחורי השוטינג של הסופומור ניק סטאוסקאס מישיגן היא 0-8 בליגה שלה, הביג-10, ואם היא תנצח שוב את מישיגן סטייט  בשבוע הבא באליפות הביג-טן (כל אליפויות הקונפרנסס הן נוק-אאוט) היא תהפוך לאחת המועמדות הרציניותלאליפות ה-NCAA.

2. צפון קרולינה

האחיין של בוב מקדו, ג'יימס מיקאל מקדו משחק טוב יותר ויותר  מערב לערב. אמש הוא קלע 15 נק' בנצחון נוסף, הפעם 56-60 על וירג'יניה טק. הוא קלע 6 מ-9 עבור הקבוצה המדורגת רק 21 במכללות עם רקורד 7-22, אבל 7 ההפסדים הם פרה-הסטוריה. הם היו 7-10 לפני חודש וחצי, אבל מאז הם 0-11, ומשחקים את הכדורסל הטוב ביותר שראיתי במכללות בזמן האחרון. תזכרו גם את השמות לסלי מקדונלד וג'יי פי טוקודו כשתתחיל אליפות המכללות.

3. סאות'רן מת'ודיסט

כן, לארי בראון עושה זאת שוב. המאמן היהודי, נכד לסבא שהיה רב, מאמן את האוניברסיטה במכה של הדת המת'ודיסטית, אבל כמו בסיינט ג'ונס ונוטר-דאם, כשזה מגיע לכדורסל, הדתות לוקחות מושב אחורי. תוך שתי עונות הוא לקח קבוצה חלשה שלא הלכה לשום מקום לקבוצה שהשבוע כל קבוצה במכללות פוחדת לפגוש בטורניר. בהנהגת הספארק-פלאג שלהם, הפוינט גארד ניק מור. הם הפכו לסוס השחוק של ה-ACC, וקבוצה עם סכוי להגיע לסוויט-16 בטורניר.

4. טכסס

הלונגהורנס של טכסס לא הצליחו למנוע מקנזס לנצח את ה-'ביג-121 בפעם ה-10 מ-12, אבל הם היו משך כל העונה הקבוצה שאיימה לקחת את התואר מהג'ייהאוקס. המאמן ריק בארנס היה על כסא חם רק לפני עונה אחת עם שמועות על פיטורין אפשריים, למועמדות למאמן השנה. כל ההפסדים של טכסס העונה היו לקבוצות שמסוגלות לנצח את כל האינצ'לדה. הם לא אחת המועמדות, אבל אחת שמסוגלת להכשיל כל אחת מהמועמדות.

5. סינסינטי

התאמינו 0-15 לקבוצה שהתחילה את העונה כל כך גרוע? מאמנה מיק קרוגן הוא, לדעתי, מאמן המכללות הטוב מכולם, והוא מצליח עונה אחרי עונה להקים קבוצה מברארה של שחקנים, וכשמגיע זמן הטורניר, פתאום סינסינטי שאיש לא התחשב בה, מאיימת שוב ללכת רחוק מעם קבוצה של שחקנים שרובם אלמונים.

6. וירג'יניה

איש לא האמין שלקבאליירס ישנו סכוי קטן שבקטנים לנצח העונה את  ה-ACC, אבל עובדה. המאמן טוני בנט הולך לקרב עם שחקנים וותיקים, ג'וניורים וסניורים שלכמה מהם יש סכוי לשחק בקוריאה או בבלגיה, אבל ללא כל חלומות NBA. שני הגארדים שלו ג'ו האריס ומלקולם ברוגדון נותנים למאמנם את אחת הקבוצות הממושמעות והחכמות מכל האחרות. אם הם ינצחו זה יהיה בסטייל של פרינסטון או פנסילבניה, מהאייבי ליג.

7. ג'ורג'טאון

קבוצה מוזרה שניצחה את מישיגן סטייט, קנזס סטייט, ווירג'יניה קומונוולת', אבל באמצע העונה פתאום הפסידה 5 רצופים, ביניהם לנורת'איסטרן החלשה וסיטון הול. אם יגיעו ל-NCAA עם "AT LARGE BID", הם קבוצה שיכולה לנצח כל אחת – ולהפסיד לכל אחת.

8. מיסורי

השאלה היא אם שני ההפסדים האחרונים לאלבאמה וג'ורג'יה יוציאו אותם מה-68, כי מבחינת יכולת הם בסביבות הקבוצה ה-12-15. בעייתם היא שהם משחקים בקונפרנס של פלורידה וקנטקי.

9. אורגון

הדאקס התחילו 0-13 וחשבו שזאת הקבוצה של העונה. הם היו באמת מס' 1 במכללות שבוע אחד. מאז באו הפסדים לסטנפורד, קולורדו, אריזונה סטייט, וקליפורניה. הם עדיין אחת הקבוצות הטובות במכללות אבל יצטרכו אליפות בפסיפיק 12, או לפחות משחק גמר, כדי להבטיח השתתפות.

10. דייטון

עוד אוניברסיטה שהיתה פעם מבצר של כדורסל שירדה מגדולתה. אבל העונה  הם ניצחו את גונזגה, רוד איילנד, ואילינוי. ריצה טובה באתלנטיק 10 והם בפנים!

שימו לב ל-10 השחקנים האלה

על אימביד, פרקר, וויגינס כבר נמאס לשמוע. אבל ישנם עוד שחקנים, כמה מהם עלולים להיות הפתעת הטורנירים:

1. דאג מקדרמוט, קרייטון

השחקן שהיה אול אמריקן כפרשמן וסופומור, ויכול היה להיבחר ל-NBA לפני שנתיים ולפני שנה, החליט להישאר לשנה שלישית בקרייטון יוניברסיטי ולשחק עבור המאמן שבמקרה הוא אביו, ומסתבר שהוא שמר את עונתו הטובה ביותר לעונה זו – האחרונה שלו במכללות. הוא מוביל את ה-NCAA עם 26.0 נק' למשחק ב-50%, דבר המבטיח ל-8'6 הלבן הזה להיבחר כבחירת לוטרי, ואם לא אז ישנם כמה ג'נרל מנג'רים חסרי מושג בליגה.

2. סי.ג'יי פייר, סירקיוז

בסירקיוז יש כמובן פרשמן מפורסם הרבה יותר ממנו, אך הסניור הזה מהאורנג' נותן להם את העונה הטובה ביותר בארבע שנים כשהוא קולע 16.5 נק' למשחק עם 7.1 ריב', והוא האחראי לעונה הנהדרת הנוספת של סירקיוז.

3. שבאז נפייר, יוקון

 

שחקן שהיה אול מקדונלד בתיכון ונושא השיחה של כולם דשהפךלאכזבה ביוקון. משך 3 שנים דיברו על "שבאז שהיה צריך ללכת ל-NBA כפרשמן, כשהיה לו צ'אנס". עכשיו הוא סניור, וראה זה פלא: הוא לא רק חזר לעצמו, אלא הוא משחק את הכדורסל הטוב ששיחק אי-פעם. לומר לכם מי הוא היום? לדעתי השחקן הטוב ביותר במכללות.

4. ראס סמית', לואיוויל

כולם זוכרים אותו מאליפות ה-NCAA והחלטתו להישאר באוניברסיטה. היום הוא סניור, משחקו הרבה יותר REFINED, ומספריו טובים מאי פעם: הסניור הזה קולע 17.7 ב-46% עם 5.2 אס', והקטין מאד את איבודי הכדור, הדבר שהוציא את ריק פיטינו מדעתו בעבר.

5. סקוטי וילבקין, פלורידה

עוד שחקן שהחליט להישאר עד שנת הסניור כי לא היה בטוח אם הוא טוב מספיק. העונה הפוינט גארד הזה  מוביל את מס' 1 במכללות בחוכמה, וקובר את העור כשצריך.

6. טי ג'יי מקקונל, אריזונה

הוא החליט לעבור מדוקיין לאריזונה כדי להראות שגם שחקן הגנה יכול להיות טוב מספיק לשחק ב-NBA. אין ספק שהוא הוכיח שהוא אחד משחקני ההגנה הטובים במכללות. הוא הפוינט גארד שמאמן אריזונה שון מילר חיפש.

7. רון בייקר, ויצ'יטה

הסופומור הזה הפך לקלאץ' שוטר מספר אחד, הטוב ביותר בקבוצה הבלתי מנוצחת הזאת. כשהשוקרס חייבים צמד – הכדור נישלח בספשיאל דליברי לבייקר לשתי נקודות.

8. רודני הוד, דוק

הבעייה היחידה של הסופומור הזה שעבר ממיסיסיפי סטייט היא ג'בארי פרקר. כולם מדברים על ג'בארי, ולא שמים לב ל-8'6 הזה המסוגל לקטוף ריבאונדים ולקבור את העור מדאונטאון כשצריך.

9. ג'ורדייר ג'ט, סיינט לואיס

השם ג'ורדייר בלבד עושה ממנו חצי כוכב. יכולתו להגיע לטבעת בכל עת שהוא רוצה הוא החצי השני. אם סיינט לואיס – פעם לוויתן גדול בקולג' בסקטבול – תעשה את ה-NCAA בין 68 המכללות, הוא יהפוך לשם ידוע, וזאת הבטחה שלי!

10. מלווין אג'יס, איואה סטייט

 

כולם מדברים על הקנדי אנדרו וויגינס. לאיובה סטייט ישנו קנדי אחר, קצת יותר נמוך (6'6) הקולע 18.9 נק' למשחק, והוא אחד האתלטים המעולים ביותר במכללות – כולל ג'בארי פרקר וויגינס עצמו. הוא פחות ידוע, אבל חכו לאליפות המכללות ואז תגלו כוכב שלא ידעתם שקיים.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 14 תגובות

    1. ומה עם סירקיוז? ומה עם מישיגן סטייט? ומה עם פלןרידה? ומה עם דוק?
      כתבתי רק על כאלה שלא הצליחו במיוחד העונה והן יכולות להתגנב בלי שירגישו! כתבתי על מפתיעות אפשריות; לא על מועמדות, והדגשתי זאת במאמר.

      1. או.קיי. אותי ווצ׳׳יטה סטייט הפתיעה, אבל בכל מקרה מאמר נהדר. חייב להגיד שאני לא רואה מספיק כדורסל מכללות אבל טירוף מרץ המשוגע סוחף גם אותי.
        מקווה שאתה ו-k 700 אם ירים את הכפפה בעצמו תעשו סדרת כתבות בשביל האירוע המטורף הזה

  1. מנחם תודה רבה.הלוואי ובמרץ יהיו לנו כמה שיותר מאמרים בעניין.
    בתור אחד שלא אוהב להיכנס לאתרים לועזיים חסרה לי הרבה אינדקציה.
    נכנסתי למשל לוקיפדיה תחת הערך "כדורסל מכללות " וזו פשוט בדיחה עלובה.
    השנה גדל מאד הצוות והלוואי אם היו כמה מתנדבים שהיו כותבים כמה ענייני טרוויה .
    כגון מי הם עשרת המכללות עם מספר ההופעות הגדול בריקוד הגדול.
    וכן מי הם עשרת המכללות עם הכי הרבה הופעות פיינל פור.
    יש לי עוד הרבה מה לשאול ומה ללמוד.
    סתם בקטנה אני זוכר את ניקי גאליס מוליך את נבחרת יוון לאליפות אירופה סנסציונית בשנת 1987. כמדומני הוא שיחק במכללת סיטון הול שהגיעה לפחות לשני גמרים והפסידה בכל הגמרים להם הגיעה.
    מאז סוף שנות ה 80 מכללה זו נעלמה ולא משחקת בריקוד הגדול אף פעם בשנים האחרונות.
    הייתי מאד שמח אם מישהו יספר על שנות הזוהר והשפל שלה.

  2. אגב מה אתה אומר על ווילנובה וביילור? יש להם סיכוי לעשות גלים? ווילנובה לפחות ניצחה כמה קבוצות רציניות השנה וביילור היא תמיד קבוצה שכיף לראות

  3. שאלה:
    איך נקבעות 64 העולות לטורניר הNCAA?
    האם זה לפי אלופות הקונפרנסים שרשמת?
    הקבוצות הגדולות (דיוק, צפון קרולניה,קנזס, סיריקוז…) כל שנה מנצחות את האליפות המקומית או שהן אוטומטיות?

  4. מנחם,

    אולי אתה, או אחד מהספצים האחרים כאן, תוכלו לעזור לי להבין מדוע קייל אנדרסון מ- UCLA כל כך אנדרייטד?
    שחקן מאד מיוחד, עם אול-אראונד אמיתי, קליעה שהשתפרה מאד השנה, ניהול משחק מגובה 6-9, מאד מזכיר את ג'יילן רוז לטעמי (גם שמאלי) – שאף אחד לא סופר אותו במוקים.
    סטטיסטיקה:

    14.8 נקודות בכמעט 50%, 8.6 ריבאונד, 6.8 אסיסטים.

    מדברים עליו עוד מההי-סקול ועכשיו – פשוט נמחק מההייפ.

    מה הסיפור? רכות? באד אטיטיוד?

    1. הוא מועמד לבחירה מאוחר בסיבוב הראשון. התחילו לדבר עליו יותר ויותר. כל מי שניבחר סיבוב ראשון יהיה ב-NBA ויוכל להוכיח את עצמו.

  5. אם דאג מקדרמוט הוא ה MVP במכללות כבר 3 שנים, למה לא רואים אותו בטופ 5 של אף מוק דראפט? מה האינדיקציה שלהם שמה שעובד לו במכללות לא יעבוד ב NBA? לי זה נראה מוזר מאוד, על אף שלא ראיתי אותו משחק אף פעם.

  6. כשצריכים את הפידבק של K-700 הוא נעלם מהאתר. כשלא צריכים אותו – – הוא מופיע. הוא מין ציפור מוזרה, אתם לא חושבים?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט