האם קיירי אירוינג הוא אכזבה גדולה? / מנחם לס

האם קיירי אירוינג מהווה אכזבה?

האם קיירי אירוינג מנהיג קבוצתי?

האם לקיירי אירוינג יש את זה?

 

אני לא מכיר מומחה כדורסל אחד שמכחיש שקיירי אירוינג הוא כוכב כדורסל.

עצם העובדה שניבחר ל-MVP שאול-סטאר מייחדת אותו בקבוצה של אולי 50 שחקנים בכל ההסטוריה של הכדורסל שזכו בתואר הזה.מהרגע שהגיע לליגה הוא "הפוינט גא6רד הגדול הבא". ההיילייטס של דברים שהוא עושה יכולים להתחרות עם כל סרט וידיאו של כל שחקן המשחק היום ב-NBA. הוא מסוגל לעשות דברים שאף אחד אחר לא יכול. הסטטיסטיקה שלו עומדת בגאווה נגד כל פוינט גארד אחר בליגה: 21.4 נק' למשחק; 46% מהפארקט, 37% מה-4, 5.9 אס' למשחק.הוא הראה את בטחונו העצמי בראיונות טלוויזיה, הוכיח שהוא יודע לענות לדשאלות המתגרות ביותר, ושהוא מסוגל לשמור על קור רוחו.השאלה שאני שואל את עצמי שוב ושוב היא האם הוא מסוגל להנהיג. האם הוא מנהיג.האם ישנה לו את הבגרות הנפשית, והידע, להוביל קבוצה לאליפות NBA.

 

 

 

 

 

 בעונה שעברה משחקו היה בירידה. ההתלקחויות בינו לבין דיון ווייטרס פורסמו (היום ידוע שרובן לא היו באשמתו).

ההאשמות שהוא "POUTING" (מזלזל) בחברי קבוצתו ובכוונה משחק ללא מאמץ להצליח הן לדעתי האשמות שוא. אני לא ראיתיו אף פעם מזלזל ומשחק בחוסר חשק.

אבל היו כל מיני שמועות מההנהלה של הקאבס ששם לא מרוצים מהמנטליות שהוא משדר. אף פעם לא הסבירו למה, ומה הבעיות, אבל התחושה היתה – ועדיין – שהוא לא האדם שבקאבס מאמינים יוכל להיות הקברניט של הקבוצה בדרכה מעלה. העובדה היא שבתחילת העונה היו ציפיות אדירות שעלו השמיימה עם החתמתו של אנדרו ביינום, ואז כל הפירמידה נפלה כמגדל מקלפים.

האם האשמה בו, או שהנהלת הקבוצה ציפתה הרבה יותר מדי מצעיר שכולו בן 21?

האם עם מאמן עם מעמד יותר יקרתי ומבוסס הוא יכול היה להצליח יותר? האם מייק בראון הוא-הוא אחד הגורמים לאי יכולתו של קייל אירוינג לרומם את עצמו לדרגה של מנהיג ממש, או שזה יותר מדי לןדרוש ולצפות מצעיר בגילו?

 

 

מה שכן, אף פעם לא שמעתי אותו לוקח אחריות. אומר 'פישלתי'. או 'אשמתי'. שמעתי את קובי אומר זאת כמה וכמה פעמים. גם את לברון. אולי לקיירי אין עדיין את רמת הבטחון הדרושה להודות באשמה ולקחת על עצמו את האחריות. אולי הוא עדיין אומר לעצמו, "מה רוצים ממני? רק לפני שנתיים הייתי סטודנט ב'דוק'!"

גם לא שמעתי אותו עדיין נוזף ומאשים שחקן קבוצה שפישל. אולי גם לזאת דרושה בגרות, ודרושות שנים בתעודת הלידה.

אבל, אולי, אולי לקיירי אין תכונות מנהיגות כפי שגילינו העונה אצל כריס פול? גם הוא לא דיבר הרבה בשתי שנותיו הראשונות בליגה.

 

 

 

 

האם האול סטאר שינה בו משהו? מאז הוא קולע 23.9 נק' למשחק ב-55.8% דיוק, מחלק 6.9 אס', וקוטף 3.9 ריב'. מהגקו הוא קולע 90.9%. הוא לא מאבד כדורים, והוא הרבה פחות "שתקן" ומתחיל להיות קולני יותר ויותר מעורב במה שקורה.

 

 

כשאני כותב פוסט זה אני חושב על אלפי סטודנטים בגילו שלימדתי משל 37 שנים. מה הרוב עשו בגילאי 20- 21?

1. עשו הכל כדי לסיים את האוניברסיטה עם B.A או B.S. רובם ידעו שהעתיד לא קשור כלל למה שהם לומדים, וכמעט לא שמו לב למה שהם לומדים – העיקר לעבור את הקורס עם "C". הם כולם ידעו שהתואר דרוש כדי לנסות להשיג ראיון כמעט בכל שדה עבודה שהוצע להם.

2. אחוז קטן מאד חשב על המשך לימודים ברפואה, עריכת דין.

3. הרוב עבדו עבודה חלקית לכסף כיס, לדלק למכונית, לבירה, ולמרואנה.

4.  דאגו לדייט למסיבה הבאה, או נאמר להם שיהיו נקבות למכביר ועדיף לבוא לבד.

5. דאגו לזיון הבא.

אף אחד מהם לא חייב היה לנהל קבוצה של שחקנים המשתכרים 50-60 מיליון לעונה; לשחק בחוכמה לפני 20 מיליון צופים, ואז להתראיין בפני 30-40 עתונאים, כל אחד עם השאלה החכמה שלו.

 

קיירי הגיע לליגה בגיל 19 והיום הוא בן 21. מנהיגות? אישיות? כריזמטיות? מסורת? נימוס?  שיטה? מורשה? הדרכה? קברניטות?

מה רוצים מהילד?

כשהוא הגיע הוא היה הצעיר בקבוצה.היום ישנו צעיר אחד ממנו (אולי שניים).

 אולי הוא צעיר מדי ואין לו עדיין את כל התשובות?

אולי כל מה שהוא צריך זה זמן לגדול ולהתבגר?

האם קובי היה מנהיג הלייקרס בגיל 21? האם לברון היה מנהיג בגיל 21? האם פול היה מנהיג בגיל 21? ומה בקשר לראז'ון רונדו? בגילו הוא עדיין שיחק באוניברסיטת קנטקי או רק הגיע לליגה.

תנו לצעיר זמן להתבגר! 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. הביטחון שהוא צבר אחרי התואר באול סטאר רק מוכיח כמה הוא צעיר שחייב לקבל ביטחון.
    אם תשאל אותי, מה שהוא צריך זה מאמן הבאי ומנוסה, שיוכל לומר לו משפטים דוגמת "אימנתי את בעבר את טים הרדאווי, אבל הקרוסאובר שלך הוא הטוב שראיתי" או "בפוזשיין הזה הגנת טוב יותר מפייטון. בוא נראה אותך שומר ככה עד סוף המשחק".
    זה הכל, הוא צריך ליטופים על האגו, כמו כל תינוק מגודל.

  2. אף אחד לא מצפה ממנו להיות מנהיג בכזה סדר גודל. ברור שהוא צריך זמן להתבגר.
    מה שכן מצפים ממנו – ואת זה הוא עדיין לא הראה – זה שיש לו את היכולת לסחוב אחריו קבוצה לניצחון.
    בינתיים הוא מראה מספרים יפים מאוד ומבצעים אישיים מרהיבי עין, אבל לא עוזר לקבוצה לשפר את טור ה-W.

  3. לסחוב קבוצה לניצחון זוהי משימה מורכבת וקשה מידי לצעיר בגיל של אירווינג והוא באמת לוקח על עצמו משימה שהיא גדולה לרוב האנשים. יש מנהיגי עולם שבגיל שלו לא הצליחו בעבודה רגילה.
    מה שלדעתי חסר לו כדי להשתפר כשחקן ולהוריד מהעומס זו דוקא צניעות. הוא מגביר את הדיבור והלחץ סביבו עם פרסומות והרבה שואו וזה יוצר הרבה ציפיות שכנראה הוא לא מוכן לעמוד בהן.

  4. הבעיה של קיירי מאמן גרוע … ושילוב של שחקנים לא נכונים גרנט בחר לא נכון פעמיים בדרפט השנה הוא היה צריך לקחת את אולדיפו שהוא בדיוק השילוב המושלם לקיירי שדיי חלש בגנה תמיד צריך חזק חלש בעמדות גארדים ופורווד סנטר יוצר מצב שאין איזון כמו מינסוטה של לאב פאקוביץ לעומת אוקלהומה שבה יש איזון דוראנט איבקה או דוראנט ספלושה..
    קיירי צריך כמו ווסט מאמן שיירסן אותו כשרון לא חסר לו הוא צריך הכוונה אין שום מבוגר אחראי בקליבלנד

  5. האכזבה האמיתית של היא דיון וויטרס. סתם שחקן כלומניק.
    לגבי אירווינג טיימס וול טל, לי יש תחושה שיש לו את זה ברמה כזו או אחרת, אבל הוא חייב מאמן נורמלי. בראון בטטה.

  6. קו מחשבה טוב – התאכזבתי ממנו מאוד השנה אבל אולי הצפיות באמת גדולות מידי, הוא עדיין יכול להתפוצץ על כל קבוצה בכמה דקות והוא אחד השחקנים היותר כישרוניים.
    מעניין יהיה לראות מה קורה איתו שנה הבאה.
    אני חושב שזה גם תלוי מאוד במאמן שמוביל אותו ונותן לו ביטחון.

  7. אמנם הוא צעיר, אבל הוא חסר לו החומר שמשנה מאזנים. כבר כתבתי את זה במקום אחר. הוא לא מתקרב לאימפקט שעשו שחקנים גדולים על קבוצתם בשנה הראשונה או השניה. לקאבס היה מאזן זוועה, הם זכו בו כמספר אחד בדראפט בזכות זה. היית מצפה שהמאזן ישתנה בצורה רצינית, בו נניח להכפיל את מספר הנצחונות? מ15 ל-30? זה לא קרה בשנה ראשונה, וזה לא קרה בשנה השניה, ובמקביל הבחור נתן הצגות באול סטאר וגם בכל מיני משחקים. נראה שזה מה שהוא יודע. מה שנכון שהיו לו עד עכשיו מאמנים גרועים. אולי עם מאמן מתאים זה יכול להשתפר.

  8. קיירי צריך לעשות כל שביכולתו לעוף מקליבלנד.שיעשה את זה בדרך של לברון או הווארד,לא משנה איך.כל עוד הוא שם הוא לי יגיע לכלום.
    לייקרס?ניקס?דאלאס?כל קבוצה אחרת תיתן לו הזדמנות יותר גדולה מקליבלנד..

  9. קיירי רוצה לניקס .. שיחכה עוד עונה ויצטרף למלו ואז בכלל הניקס ילכו לאיבד
    לאיפה קיירי אמור לסחוב קבוצה גרועה עם מאמן סופר גרוע וג"מ שלא יודע לבחור בחירות דרפט ויכל לבנות כבר קבוצה לאליפות איפה הם היו בקייץ שסמית ואיגודלה היו פנויים במקום זה מה עשו הימרו על ביינום

  10. קיירי לא רכז אמיתי והשיפור שלו הגיע כשהעלו יחד איתו בחמישיה את ג'אק.

    יש הבדל בין לשפר יכולות אישיות לבין להוביל קבוצה
    דווקא קליבלנד מלאה בכישרונות, אך גם בעיה עם המאמן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט