חמישה מי יודע? פלקונס, רייבנס, טקסנס, פקרס, וג'איינטס / מנחם לס

ליגה של מקרטעות

רק כשהתחלתי להרגיש די נינוח עם כל מה שקורה ב-NFL, ואמרתי לזקנה בבית שהיא חופשייה לשאול אותי כל מה שהיא רוצה, פתאום התברר לי ש- בינינו? – אין לי הרבה מושג מה קורה שם. הסן פרנציסקו היו – אחרי הכל – אחת מהקבוצות הטובות בליגה, אם לא הטובה שבהן. הם היו בטופ של כל פאור-רנקינג מכאן ועד פוטבול-ישראל.קום! ופתאום באה השפלה של 26-3 – השפלה? מה בקשר לבזיון, הטלת-דופי, התבזות – מידי הניו יורק ג'איינטס שגם עליה לא הייתי כותב נובלות בלטינית?

מה שקורה קומראדים, ש-PARITY היא קריאת השעה, אבל זה משאיר ליגה ללא GLAMOUR TEAMS לסופרבול. היו כמה קבוצות שקירקרו בתחילת העונה וחשבת שנו, יש פה על מה לדבר, רק כדי להתמסמס בהמשך. וקבוצות בלתי מנוצחות מנצחות על קרעי תרנגולות, במזל, ואתה יודע שכל יום ראשון עלולה לבוא איזו בומבה של 25 הפרש לרעת הגברת המקרקרת ללא זכות אמיתית מלבד רקורד נקי. חשבנו שהקבוצות הללו הן מיוחדות, שיש להן פיזאז. היום אנחנו יודעים שאין בהן הרבה כי הן לא חיות בהתאם לציפיות מהן. ה_NFL במערבולת כשה-UP הוא DOWN, וה-DOWN הוא UP. הג'טס שלא ציפו מהם לדבר מלבד בעיות עם שני הקוורטרבקים היא 3-3. בדיוק כמו מי? כמו הניו אינגלךנד פטריוטס, שאמרו עליה שישנה לה קבוצה לפנתאון. כל ה-AFC מתגאה רק בשתי קבוצות במשחק אחד מעל 50%! האטלנטה ]פלקונס הם בלתי מנוצחים? עד מתי? תשאלו את הגרין ביי פקרס.

חמש קבוצות עלינות מלאות חסרונות

1. אטלנטה פלקונס

 

היינו באופרה הזאת לפני כן. הצלחה בראשית העונה – בואו נגיד עד 40-50% מהדרך, עם רוסטר מלא שזיפים ואגסים מתוקים ומוכנים לקטיף, רק כדי לקבל  אכזבה גדולה כשמגיע חודש ינואר.  טוב, הם בפלייאוף והכל, אבל עבורם הצלחה היא ביקור בסופרבול, וזה לא קורה.

 

העונה הם שוב 0-6, כשהם מפטמים את ביטנם עם נצחונות על נמושות הליגה, הסוואה גדולה על ההפסדים שעומדים לקרות לה. הם נמצאים ב-NFC SOUTH יותר חלש מהזרימה בקישון,ולכן אין סיבה לחשוב שהם שוב יהיו בפלייאוף.  אגיד לכם מה: גרעין השחקנים שם לא נעשה צעיר יותר ואם לא יעשו זאת העונה, בעונה הבאה יהיה יותר קשה.

 

מה טוב אצלהם: 

 

הם 0-6 אחרונים בליגה, והם עשו זאת בעיקר בגלל התגלות עוצמה ועקשנות ברבע האחרון. זה סימן טוב לזקני הקבוצה. ז"א שכבוד וגאווה יש להם.  הקוורטרבק מאט ריאן התקשה מאד נגד האוקלנד ריידרס ביום ראשון, אבל הוא יצא מנצח, והוא עדיין נחשב לאחד משלושת הטובים בליגה. המטרות שלו – חוליו ג'ונס, רודי ווייט, וטוני גונזלס הן עדיין מהמטרות הבטוחות בליגה!

 

מה רע אצלהם?

 

הם מפגרים ביותר מדי משחקים ומוציאים יותר מדי אנרגיה בחזרה למשחק ונצחון. האנרגיה המבוזבזת הזאת תהיה חסרה בפברואר.  ההגנה שלהם גם נכנעת ל-5.2 יארדס לנשיאת כדור, וזה רע מאד. ה-86.5 יארדס ראשינג שלהם משחק לא יותר טוב!

 

2. בולטימור רייבנס:

 

הרבה בחרו בהם (לא אני!) כמנצחי הסופרבול השנה.

 

אבל בשבועיים האחרונים ההגנה נתנה לרצי היריב 400 יארדס – סיפרו אותם, 400! –  דהירה על הדשא. לא באוויר – – בחיל רגלים. זה לא סימן טוב. ואז באה הפציעה של המידל-ליינבקר ריי לואיס. לא שהוא היה כזה VISIBLE כששיחק לאחרונה, אבל עתה הוא INVISIBLE לחלוטין!

 

מה טוב אצלם:

 

ההתקפה היא הטובה שהיתה להם מאז הגיעו לבולטימור.  לקוורטרבק ג'ו פלקו ישנן מטרות אמינות , ויש לו את ריי רייס!

 

מה רע אצלם?

 

האם החמצתם את החדשות על פציעות מסיימות העונה של ריי לואיס והקורנרבק לרדריוס ווב? הם בלתי ניתנים להחלפה. חסרונם יתחיל לפגוע מאד.

 

יוסטון טכסנס

 

קו  האופנסיב ליין נאה בתהליך פריקה, ולא רק בגלל האובדן של הליינבקר הסופר-כוכב בריאן קשינג.  הקוורטרבק מאט שאוב נמצא בלחץ בלתי פוסק כי הקו לא נותן לו את השניות הדרושות.  הם חייבים שהדפנסיב אנד ג'יי ג'יי וואט – הדומיננטי ביותר בליגה – עם 9.5 סאקים ימשיך לתת להם ביג פלייז.

 

מה טוב אצלהם:

 

עד ההפסד האחרון לגרין ביי פקרס בשבת, ההתקפה של יוסטון – זריקה ונשיאת כדור – נראתה בעלת שיווי המשקל הטוב בליגה.

 

מה לא טוב אצלם

 

הם נראו נפלא עד המשחק נגד הג'טס לפני שבוע, למרות הנצחון. ואז בא ההפסד לפקרס והפציעה לקשינג ולפתע הקבוצה נראית במין נפילה.

 

4. יו יורק ג'איינטס

 

קשה להאמין שרק לפני שלושה חודשים כל עיר רעשה בגלל טים טיבו, והג'איינטס – אלופת הסופרבול והכל – היתה רק "הקבוצה האחרת". אז טרוף טיבו התמסס ולא יחזור. הקרקס של הג'טס לא מעניין איש, והחיים חזרו לג'איינטס למרות הפסד מבייש ומעליב לקאוביס בתחילת העונה.  אבל השחיטה בערבון מוגבל של הניינרס פיחה חיים חדשים באלופת הפוטבול, וכל נצחון יהיה חייב לעבור דרכה.

 

מה טוב בקבוצה:

לג'איינטס יש הכל טוב מאד למרות שמאומה לא הכי טוב.  אפילו המאמן שלהם נראה מקסימום כמו ספרן בספרייה הלאומית, אבל איש לא יגיד עליו "הטוב ביותר". אותו דבר האופנסיב ליין, הדפנסיב ליין, הקוורטרבק, ונושאי הכדור. אבל כשאתה מוסיף את כל החיובים, אתה מקבל את הקבוצה שלדעתי היא זאת שינצחו לנצח אותה כדי לנצח את הסופרבול.

 

מה לא טוב בקבוצה:

 

לג'איינטס ישנה נטייה לתת לקבוצות להוביל, ואז עליה לתפשן. אני מציע שכל הפילוסופיה תשתנה כי העונה הג'איינטס לא טובה עד כדי כך, וכולם למדו את הטריקים של איליי מנינג בשתי הדקות האחרונות. על הג'איינטס להתחיל לנצח בלי הפסדים מעתה ועד הפלייאוף, ובכל משחק מנינג צריך להישאר במשחק ולא להסתמך על שתי הדקות האחרונות.

 

גרין-ביי פקרס

 

לא יאומן שקבוצה מספר 3 באזורה עם רקורד של 50% תהיה בחמישייה הראשונה שלי, אבל עובדה. זה המצב. תראו, ראשית הם לאמיתו של דבר 2-4 ולא 3-3. אתם הרי זוכרים את המשחק שהשופט ממלא המקום  נתן לסיאטל. פלוס, הם הרי שחטו את הטכסני, שהם גבוה בחמישייה שלי. הוא אשר אמרתי: אין העונה פרמדונות. אין סופר-קבוצות.

 

מה טוב בקבוצה:

 

מספיק שהם באים מגרין-ביי רק לייצג את העיר כבר נותן לך 4 נקודות הפרש. מה שיש לגרין ביי פקרס זו מסורת, גאווה, ומנטליות של מנצחים. אני לא מאמין שהם יפסידו משחק אחד עד סוף העונה בשלג אצלהם, ואולי לא יפסידו יתר אף משחק בכלל. כמו בעונה שעברה.  אחרי הכל יש להם את הקוורטרבק הטוב בליגה, והחדשה הטובה ביותר היא שההגנה השתפרה, והיא נכנעת רק ב-340 יארדס העונה. לא דבר להתגאות בו אבל שיפור של 40% על העונה שעברה.

 

מה לא טוב בקבוצה:

 

ההפסד לקולטס היה מיותר לחלוטין. גם ההפסד של סדריק בנסון הוא ISSUE.  ואת בעיות ההגנה אנחנו מכירים.

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. השנה זו באמת ליגה שונה לחלוטין. אין אף קבוצה דומיננטית ולכן איזה 10 קבוצות הן מןעמדות לגיטימיות ללומברדי. אני חושב שבגלל שהליגה כל כך מאוזנת צפויים לנו מחזורי סיום שלא היו עוד כמותם מבחינת המתח והדרמה!

  2. מצטער,אבל אני חושב שהטקסנס הם היחידים שיכולים לעשות משהו העונה.

    הרייבנס גרועים.
    הם איבדו את ה-מנהיג שלהם,וכמו שרואים אצל הסלטיקס עם גארנט,זה משהו שאין איך להחליף.
    בנוסף,הם איבדו עוד שחקנים משמעותיים כמו ווב לתקופה לא קצרה (ווב בכלל סיים את העונה) ואני חושב שלא יהיה להם קל לחזור מזה.

    אטלנטה,לעדתי,עדיין לא כאלה בעלי ניסיון ואם לאמר את האמת,לא היה להם את הלוח זמנים הכי קשה בליגה….

    נראה מה יהיה.
    מחר הג'טס מול הפטריוטס ומי ייתן ומאנינג יתחיל לזכור איזה מומחה הוא בלקחת משחקים צמודים ויסתום לראיין את הפה השמן שלו!

    נ.ב-מסכים עם ניינר בקשר לחוסר במועמדת בולטת לאליפות.
    לדעתי,זה הזמן של הקטנות להפתיע ולקחת אליפות חד פעמית,אך אני מאמין שאיכשהו בסוף הניינרס,הפאקרס או הפטריוטס יקחו משום מקום.

  3. יוני כל עוד סמית פותח בניינרס זה יהיה נס אם נגיע לפלייאוף. אתה צודק שתבוא קבוצה משום מקום ותיקח, דווקא לא אלו שציינת. לא הייתי פוסל את שיקאגו.

    1. ניינר,תתעודד,כמו שזה נראה כרגע,רוב הקוורטרבקים בליגה החליטו להמשיך את השביתה של השופטים ולא ממש מופיעים בשיא היכולת שלהם (כמובן שאני מדבר על אלה של הקונטנדריות הרציניות של השנים האחרונות).

      למרות זאת,אני עדיין חושב שאם הניינרס ימשיכו את היכולת שהראו בפלייאוף האחרון,ובריידי סוף סוף יופיע העונה,אני חושב שהן יהיו בסופר בול (זה ההימור שלי מתחילת העונה ולא אשוג ממנו עד הסוף המר…)

  4. תודה על הסיקור מנחם!
    אני ממש לא חושב שאטלנטה תיקח את הסופרבול, זו לא קבוצה שיכולה להתחרות כשהנצחונות יתחילו להיות חשובים, הם שיחקו מול קבוצות חלשות עד עכשיו ואין ספק שהם יפסידו לקבוצות החזקות הם לא חזקים מספיק.

    בולטימור השנה בצרות בהגנה עוד לפני הפציעה של ריי לואיס. השינוי שהם עברו השנה מקבוצת הגנה לקבוצת התקפה לא יעזור להם להגיע לסופרבול כי ההגנה נחלשה מאוד ועכשיו עם הפציעות שם בכלל קשה להאמין שזה יקרה אלא אם כן משהו מופלא יקרה שם.

    לגבי הג'יאנטס- מסקים לחלוטין שהם צריכים להיות יותר עקביית לכל אורך המשחק ולא להתחיל לשחק רק ברבע האחרון. אני חושב שאיליי מאנינג הוא טופ 3 בליגה אחרי רוג'רס ובריידי למרות שפייטון מתקרב לשם בצעדי ענק כרגע.

  5. כמה הערות: 1. הניינרס הם הקבוצה הכי טובה בליגה איך היא לא ברשימת ה הטופ 5?? הם קבוצה של רוצחים . נכון שאין להם ק״ב אבל הארבו עושה נפלאות והקבוצה שלהם הכי ממושמעת בליגה. 2. בולטימור יסתדרו גם בלי ריי לואיס שאיבד צעד או שניים כי הם קבוצה של קושי ושל בוץ וטיח וזה עוד אחד מהמצבים האלה שהם יהיו יותר חזקים. אולי עכשיו פאלקו יגלה יותר מנהיגות. 3. דנבר הרבה יותר חזק בעניינים ממה שנדמה. הדיויז׳ן שלהם מאוד חלש והם אמורים לסיים ראשונים ולהבטיח מקום בפלייאוף. משם הכול יכול לקרות בטח בעונה כזו. לדעתי ההגנה שלהם תעלה רמה ככל שהעונה תתקדם כי היא תבין שיש להם הזדמנות כמעט לא חוזרת לקחת סופרבול.

  6. אלכס סמית' מוציא את החשק והכוחות מההגנה של הניינרס. רואים את זה יפה מאוד בשני המשחקים האחרונים.
    איבוד העשתונות שלו בדאון השלישי כאילו היה ילד שנכנס לשחק עם הגדולים והוא לא QB שרק התחיל לשחק.

    זה מחסום גדול מדי להחזיק QB כזה.

    מנחם תענוג של מאמר אל תפסיק.

  7. אם הניינרס היתה הקבוצה "הכי טובה בליגה" הדוק היה כותב עליה, לא? או שהוא שונא כל דבר "קליפורניה" ולא משנה אם זה הלייקרס או הניינרס.

    1. מדי פעם יש לו פקשושים…. הם לחלוטין טופ 5. ולפני הפאקרס זה בטוח. אלכס סמית הק״ב הוא כנראה אחד הפלופים הגדולים ביותר אבל העניין הוא שהוא לא צריך להיות במיטבו כדי שהם ינצחו אלא פשוט לא להיות גרוע..

  8. אין עוד ליגה כזו בעולם מופת של עסקנות ספורט וחשיבה כלכלית וספורטיבית מדרגה ראשונה.על איזה עוד ליגה בעולם אפשר להגיד שיש 12 קבוצות שמסוגלות לקחת אליפות?
    הכל פתוח ועכשיו צריך להתחיל להתיחס ללוז המשחקים ולמזג האוויר.
    קבוצות אולם סגור-דום- בדרך כלל מתחילות להתקשות בחורף ויוסטון ואטלנטה שקיבלו לוז קל בתחילת העונה יתחילו להפסיד מול החזקות של הליגה
    ההיפך הוא הנכון לגבי פטריטס ופקרס שנשארו להם משחקים "קלים" עד סוף העונה.
    nfc ווסט הבית החזק בליגה מי היה מאמין.
    אני נשאר על התחזית מתחילת העונה פקרס -ג'יאנטס
    ופטס – רייבנס. ומשם הכל פתוח. אבל גרין ביי אלופה.רק שיקנו כבר רץ אחורי נורמלי.

  9. אני כבר בשרלוט אוכל ארוחת בוקר עם קני (בנה של הזקנה) דבי, והנכדים. זז למשחק הקאובויס עוד ששעה וחצי. אשווח עליו אם יהיה משהו מיוחד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט