7 שנות טור דה פראנס פנויות מתוארים!!! / מנחם לס

20 מתוך 21 מסיימי מקומות 1, 2, 3 בשבע שנות נצחונותיו של לאנס ארמסטרונג נמצאו שהשתמשו בסמים אסורים. היחידי שנמצא נקי הוא פרננדו אסקרטין הספרדי שסיים שלישי ב-1999, ואפילו הוא מועמד להשעייה.

לפי דו"חות בית משפט איטלקי, מאז שנת 2004 אסקרטין השתמש בתרופות ממריצות שקיבל מד"ר מישל פרארי, הצאר של כל המשתמשים, וה-MASTERMIND של כל השימושים הסודיים לכל רוכבי האופניים המפורסמים בעולם, או לפחות לרובם הגדול מאד.

אז מה הפלא שיו"ר 'טור ד'ה פראנס' יצא בהצהרה שאם ה-UCI (איגוד רוכבי האופניים הבינלאומי) מחליט לא לערער על החלטת ה-USADA (הארגון האמריקאי למלחמה בסמים) להשעות את את לאנס ארמסטרונג לשארית ימיו, ולהפשיט-להסיר-לקחת ממנו את כל 7 תוארי טור דה פראנס שלו, הטור דה פראנס יהיה ללאר מנצחים משנת 1999 עד וכולל 2005. דיק פונד, הנשיא הקודם של 'הוועד הבינלאומי למלחמה בחומרים אסורים' אמר בתגובה ש-"החלטתו של יו"ר הטור דה פראנס כמוהה כהודעה שאף רוכב בשנים האלה לא היה נקי מחשד. כנראה שרובם ככולם של הרוכבים השתמשו". ל-UCI ישנם 21 יום לערער על החלטת ה-USADA אך אני לא רואה סיבה אחת בעולם שהם יעשו זאת.

מה הבעייה? אם לא יציבו מנצחים לשבע השנים בהם זכה לאנס בטור, הוא תמיד יוכל לטעון שבהיעדר מנצח אחר, ומאחר וכולם השתמשו, הוא המנצח האחד והיחיד.

ניל רוג'רס, עורך מגזין רכיבת האופניים "VELO", אמר הבוקר: "".בשנים בהם לאנס זכה, לא היית יכול להיות בין עשרת הראשונים ללא שימוש ב-EPO (ארית'רופואייטין)

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. זה יום עצוב לספורט.

    קשה לקבל את העובדה שאחד הספורטאים האהובים בעולם הוא רמאי ולא יותר.

    מצד שני,אני חושב שהדו"ח הזה גם מוכיח שהגיע הזמן לקצר את הטור דה פראנס,או להוריד את דרגת הקושי שלו בצורה מסויימת.

    נראה שאם כל כך הרבה השתמשו בסמים אסורים,כנראה שלא ניתן לסיים את המירוץ בלעדיהם.

    נכון,זה לא חייב להיות נכון,אבל אני מאמין שיש כאן לפחות קמצוץ של חשד שהטור ארוך למדי.

    1. ימיקל לא לקח סמים. אתה צריך להבין "סמים" ומה מטרתם. מה שהרוכבים לקחו הוא מין פרוטאין שמרשה לדם לשאת יותר כדוריות אדומות. מין BLOOD DOPING. זה עוזר רק להתמדה.

      עוד לא נמצא ה-DRUG שיכול לעזור לשחקן כדורסל מלבד סטרואידים. אבל בעוד שהם מגבירים את נפח השריר, הם גורעים ממהירות, אז בפיתוח POWER עדיין לא נמצא הדבר שיכול ממש לעזור.

      1. מנחם, קודם כל גם תוספי מזון יכולים לסייע וכן חומרים שמזרזים התאוששות בין משחק למחשק.
        לגבי נפח שריר – מדוע מוריד מהירות? הרי מסה*כוח=תאוצה. הרי ברור שברמת מסת השריר שמייקל היה בה, גידול במסת השריר מוסיף יותר לכח מאשר למסה.
        בן ג'ונסון היה יותר שרירי ועדיין גידול במסת השריר סייעה לו להגביר את המהירות.
        אודה לך אם תרחיב בנושא.

  2. טוב,אני לא מבין בזה,
    אך סמים נותנים מרץ. וזה יכול לעזור גם לשחקני כדורסל-בריצה, וגם בקפיצה (אני משחק כדורסל,וצריך הרבה מרץ כדי לקפוץ)

    1. מה זה "מרץ"? זה לא מושג פיזי. אם אתה מדבר על אמפטמינים ('סמי מרץ', או ספיד), הרי שהם רק מהווים גורם שלילי. זה טוב ללהקות רוק, לא לשחקני כדורסל או רצי 100 מטר.

  3. מנחם, רציתי לשאול מה דעתך בעניין הכדורסל הישראלי?
    היום יש 4-5 זרים בכל קבוצה, שבאים ועוזבים בכל עונה. אתה לא מספיק להכיר אותם בשם – וכבר צריך להתחיל ולשנן שמות חדשים.
    על ישראלים אין מה לדבר. גה שוליים בקבוצות.
    פעם היו זרים שחשת כי הם חלק מאיתנו ועוררו הערצה כלפיהם – באק ג'ונסון, דיוויד ת'רדקיל, אנדרו קנדי ואחרים.
    שחקנים ישראליים היו גיבורים אמיתיים: אמיר כץ, תומר שטיינאור, פפי ועוד רבים.
    אם הכדורסל לא מספק בידור כמו פעם, כי זה פשוט לא מעניין כשיש חוסר המשכיות, האם יש לו זכות קיום?

    1. את זה הקהל המקומי צריך לקבוע ברגליו, ולא איזה ישראלי זקן הגר בגרינוויל, דרום קרולינה. אתם הרי קובעים את השוק ואת הרייטינג בטיווי.

  4. המאמן אני איתך בענין הזה.
    בתור אחד שרואה כדורסל ישראלי כבר יותר מ20 שנה אני יכול להעיד שעד היום אני זוכר רבים מהזרים שכיכבו בשנות ה80 בליגה. פעם זרים הגיעו לכמה שנים והפכו להיות מזוהים עם הקבוצות, והיום למעט מקרים ספורים לרוב זו רק תחנת מעבר בדרך לכסף גדול יותר באירופה.
    דווקא השנה אני מוצא סיבה לאופטימיות בעקבות מגמת השיפור באולמות. רוממה החדש הוא אולם נהדר, הארינה בירושלים יהיה מוכן לקראת העונה הבאה, ויספק אולם נהדר לקבוצה, וגם בעוד מקומות בונים אולמות. הבעיה המרכזית של הליגה (מעבר להיעדר התחרותיות) היא ריבוי הזרים, ובזה צריך לטפל גם במחיר ירידה זמנית של הרמה. הלב של הליגה היא השחקנים המקומיים, כשהזרים מהווים חיזוק. זאת למרות שדווקא השנה הגיעו זרים איכותיים מאד עקב המשבר הכלכלי באירופה, ומוסר התשלומים הגבוה יחסית של הקבוצות בארץ.

    לפחות עפ"י המחזור הראשון נראה שהשנה יש ענין בליגה וצפויים משחקים טובים. אני מקווה שמגמת השיפור תימשך, ושהליגה תהפוך תחרותית ואטרקטיבית כפי שהייתה בשנות ה80

  5. האכזבה מהטור היא עצומה.
    אין מנוס משינוי מהותי בענף הזה אחרת השבר יהיה בלתי ניתן לאיחוי.
    אם לא יתבצע שינוי שימנע בזיונות. במצב הנוכחי קשה להימנע מלחשוד בכל אלוף עבר גדול כגרג למונד או מיגל אינדוראין ככאלה שהישגיהם הושגו בדרכים לא כשרות. בקיצור על כל הענף מוטל כעת צל שחור.
    אני כבר לא אתלהב מזכיות בטור כמו בעבר

  6. אני לא מבין למה כולם בטוחים שהוא לקח סמים?!!!
    ארגון הרוכבים בארצות הברית ידוע כמושחת!!
    שנים שהם רודפים אחריו ואפילו לא הייתה בדיקה אחת שהייתה חיובית, כאחד שקרא את הספרים שלו הוא מספר על הרדיפה ועל כך שהוא הספורטאי שנבדק הכי הרבה פעמים בהיסטוריה! זה היה ברור שבשלב מסוים הם פשוט ירשיעו אותו ללא הוכחות

    1. אתה צודק. אף בדיקה לא היתה חיובית. זה הכל HEARSAY ועכשיו וידויים שכנראה מקבלים עליהם כסף של חברים למרוץ.

      1. השאלה האמתית היא באמת כמה מאלה שהעידו נגדו עשו זאת בלי שהעדות הזאת תפתור אותם מעונש על כך שהם עצמם נתפסו, כי מבחינתי לפחות עדות שהושגה כך היא פסולה לחלוטין וחסרת כל משמעות.
        ועדיין אני לא מבין אם זה הוא שכלכך גאון שהצליח לא להיתפס באף אחת מאלפי הבדיקות ששלח לאורך השנים למרות שהיה כל כך מסומם או שזה הם שכל כך מפגרים שאיכשהו פיספסו את זה או שאולי בכלל אין שום דבר והכול ממוצא. אם עד לפני שבוע וחצי הייתי בטוח שהאפשרות השלישית היא הנכונה עכשיו אני כבר לא יודע, אבל עדיין מקווה בכל ליבי השלישית היא האפשרות הנכונה.
        משום מה מאז שראיתי את הסירטון של יושב ארגון האופניים האמריקאי פשוט נראה לי כמו בנאדם לא הגון, כזה שאני לא מאמין לו, בלי שום הסבר או הגיון פשוט תחושת בטן שאומרת לי "הבחור הזה חתיכת נוכל שחצן" בדיוק כמו שתמיד הרגשתי כך לגבי אבי לוזון או אבנר קופל.

  7. לאנס ארמסטרונג הודיע ממ עכשיו שהוא מתפטר מעמדתו כיו"ר האגודה למלחמה בסרטן, הקרן הגדולה שהוא פיתח ויצר. הסובלים האמיתיים מכל הפיאסקו יהיו חולי סרטן מוח ברחבי העולם.

  8. ארמסטרונג-הסיפור שלו נורא, כל ענף האופניים בבעיות סמים (שימו לב שמ-1999 עד 2008 לא היה אלוף ללא בעיות סמים-ארמסטורנג, פלויד לאנדיס גם צרך סמים וגם קונאטדור. כידוע לי, ב-2008 האלוף לא היה מסומם).

    כדורסל- השנה הליגה יותר ישראלית מבדרך כלל. הזרים עוזבים כי לקבוצות אין כסף. זה לא במצב של הכדוריד, שיש 7 קבוצות בליגה מתוך 10 שאמורות להיות, אבל זה לא מצב מדהים.

  9. רועי – האולמות לדעתי זה לא מה שישנה את המצב. הדבר היחידי שישנה הוא קיצוץ במספר הזרים. כמה מדהים לראות ישראלים שמשחקים שנים בקבוצות שלהם והופכים לסמל של הקבוצה – עדי גורדון של ירושלים הוא דוגמה טובה לכך ויש דוגמאות נוספות (מורן רוט, אבישי גורדון ועוד).
    מי שיפגעו מהקיצוץ בזרים הן הקבוצות שמשחקות באירופה – מכבי תל אביב והפועל ירושלים. כרגע הליגה משלמת מחיר כבד בגלל השתיים האלו.
    לדעתי, אם קבוצות נוספות ישחקו במפעלים אירופאים כמו היורוליג והיורוקאפ, אז כדאי שיהיו ריבוי זרים בקבוצות על מנת להצליח באירופה.
    אבל כרגע אף קבוצה, מלבד מכבי וי-ם, לא מעוניינת ולא מסוגלת תקציבית לשחק באירופה.
    אז מה קיבלנו? קרחת משני הצדדים: לא ליגה ולא אירופה.

    1. לא רק שגליל-גלבוע משחקת באירופה, אלא שהיא גם בחרה להשתמש בחוק הרוסי, כלומר יש לה 6 זרים בסגל.
      להפועל י-ם לעומת זאת יש 4.

  10. המאמן – אני מסכים שצריך להפחית את מספר הזרים כדי ליצור הזדהות גדולה יותר ולאפשר לישראלים מוכשרים לפרוץ קדימה. גם אני רוצה סמלים כפי שהיו פעם, אבל לצערי הענין הזה הולך ונעלם ולא רק בכדורסל אלא בכל ענף ספורט ולא רק בארץ.
    מה לעשות שם המשחק היום הוא כסף ויוקרה, ומקרים כמו טים דאנקן, או מורן רוט הם מחזה שהולך ונעלם.

    מצד שני כדי שקבוצות יגיעו לאירופה ויצליחו שם הן זקוקות לעצמאות כלכלית, ובין השאר שיפור האולמות יכול לסייע בהגדלת התקציב – משחקים אטרקטיביים יביאו יותר קהל, וקבוצה עם אולם ראוי לאירופה גם תשאף לשחק שם ולא תוותר על כך.
    כרגע בי-ם, וגם בחולון נבנה ארינה, ברוממה שיפצו והאולם שם נהדר, וזה בהחלט צעד נכון לשיפור הענף. הדרך ארוכה כמובן וראוי שאנשים שבאמת חשוב להם הענף, ולא רק טובתם האישית ינהלו את העניינים, ואז יתקבלו החלטות טובות ולא כאלה שמשרתות אינטרסים של בעלי כוח.
    בכל אופן החלשת קבוצות חזקות לא תסייע בכלום אלא רק תוריד עןד את כל הענף כלפי מטה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט