אירועי דיומא 19.12.21 – שחמט, שחייה וסנוקר

שחמט – הצמרת העולמית בתחרות שאמקיר/שחר אלוני

אתמול נפתחה באזרבייג'אן תחרות שאמקיר:
תחרות ראפיד ובליץ שבה משתתפים בין היתר קרואנה, אנאנד, רפורט, ממדיארוב וקריאקין.
התחרות מתקיימת לזכרו של גאשימוב, שחמטאי כוכב אזרי שמת בגיל צעיר.

צמרת הטבלה אחרי היום הראשון:
רפורט 2
קרואנה 1.5
ממדיארוב 1.5

לפני הקורונה זו היתה תחרות קלאסית חשובה, וכעת היא חוזרת לאחר הפוגה קלה כתחרות ראפיד ובליץ.

שחייה / עמיחי קטן

בימים אלו מתקיימת באבו-דאבי אליפות העולם בבריכות קצרות, ובה משתתפים בסך הכל 7 נציגים ישראלים – אנסטסיה גורבנקו, יעקב טומרקין, מתן רודיטי, דניס לוקטב, איתן בן שטרית, מיכאל לייטרובסקי וכריס פיצ'וגין.

קודם נציין את המשחים בהם יש נציגים ישראלים היום, שזו בעצם רק אלופת העולם הטרייה, אנסטסיה גורבנקו, ואז נעבור על כל התוצאות של הישראלים באליפות עד כה:

8:54 – מוקדמות 100 מטר חזה נשים (אנסטסיה גורבנקו).

16:19 – גמר 100 מטר מעורב אישי נשים (אנסטסיה גורבנקו).

ביום חמישי, דניס לוקטב סיים במקום ה-18 במשחה ל-400 מטר חופשי בזמן של 3:43.27, כריס פיצ'וגין סיים במקום ה-23 במשחה ל-100 מטר חזה בזמן של 58.49, מיכאל לייטרובסקי סיים במקום ה-36 במשחה ל-100 מטר גב בזמן של 53.82, יעקב טומרקין העפיל לגמר מהמקום השביעי במשחה ל-200 מטר מעורב אישי בזמן של 1:53.97 וסיים בו במקום השמיני בזמן של 1:54.61.

אנסטסיה גורבנקו השתתפה ב-2 משחים – אחד של 50 מטר חזה בו היא סיימה את המוקדמות במקום ה-7 בזמן של 30.08 ואת חצי הגמר במקום ה-6 בזמן של 29.77, מה שהביא לה מקום בגמר שהתקיים ממש בסמוך לכניסת השבת בישראל, והשני של 100 מטר גב בו גורבנקו סיימה את המוקדמות במקום ה-15 בזמן של 58.39 ואת חצי הגמר במקום ה-10 בזמן של 57.45.

עברנו ליום שישי, אותו דניס לוקטב פתח עם המשחה ל-200 מטר חופשי אותו הוא סיים במקום ה-16 בזמן של 1:44.08, ואחריו עלתה אנסטסיה גורבנקו לגמר של המשחה ל-50 מטר חזה, משחה שהסתיים עם מדליית זהב היסטורית לישראל באליפות העולם כשגורבנקו בת ה-18 סיימה ראשונה את המשחה בזמן של 29.34, שיא ישראלי חדש, והתקווה נוגנה באבו-דאבי.

מי שבילה בבריכה את השבת הם מיכאל לייטרבוסקי, יעקב טומרקין ואנסטסיה גורבנקו. לייטרובסקי השתתף במשחה ל-50 מטר גב, אותו הוא סיים במקום ה-25 בזמן של 24.32, טומרקין השתתף במשחה ל-100 מטר מעורב אישי והעפיל לחצי הגמר מהמקום ה-7 בזמן של 52.62, ואילו בחצי הגמר הוא שיפר את התוצאה שלו ל-52.27, אך הפעם זה הספיק לו למקום ה-11 בלבד. גורבנקו השתתפה גם היא במשחה ל-100 מטר מעורב אישי, כאשר את שלב המוקדמות היא סיימה ראשונה בזמן של 58.36, ואילו בחצי הגמר היא סיימה רביעית בזמן של 58.65, מה שאומר שהיא תשתתף בגמר היום.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר הגראנד פרי העולמי – הגמר

21:00, 15:00: רוני אוסליבן-ניל רוברטסון (יורוספורט 2 ואח"כ יורוספורט 1)

אתמול קיבלנו את חצי הגמר השני של האליפות בין רוני אוסליבן לסטיוארט בינגהאם. המשחק לא התעלה לרמה גבוהה מדי, אך רוקט רוני עשה פחות טעויות מיריבו (שאף החמיץ בצורה דרמטית כדור שחור שהיה מותיר אותו במשחק), מה שהביא אותו לנצח בפער נאה של ארבעה פריימים.
הגמר היום בקובנטרי, בין רוני אוסליבן לניל רוברטסון (בפורמט הטוב מ-19 פריימים), יחתום את השנה הקלנדרית של הענף (לפני החזרה לטורניר המאסטרס בעוד כחודש, בתקווה שאכן כך יקרה). שני היריבים הם אלופי עולם המשחקים בסגנון התקפי. מבין השניים, לרוברטסון הייתה עונה מעט טובה יותר, בה הוא זוקף לזכותו תואר אחד (אליפות אנגליה), בעוד שלרוקט רוני עוד אין תואר העונה. גם לפי היכולת של השניים באליפות עד כה (בפרט בחצי הגמר) לרוברטסון אמור להיות יתרון קל. אלא שכל מי שמכיר את רוקט רוני יודע שברגע שהוא מרים את המשחק שלו לכדי מלוא הפוטנציאל, הוא אמור להיות פייבוריט מול כל יריב, גם אם מדובר באחד איכותי כמו האוסטרלי הגבוה שממול.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. תודה רבה לכולם
    ההישג בבריכה פנומנלי
    מישהו יודע על עוד אירועים מרכזיים בבריכה עד סוף האליפות מבחינת הישראלים
    הכוונה תחרות שיכולה להניב מדליה ושווה לצפות בה ?
    היום כיאה ליום ראשון יום עשיר בכדורגל וגם קצת בסל

    אצלנו יושלם סיבוב 1/16 בגביע
    מחר תהיה הגרלת שמינית הגמר ושם אנסה להתייחס יותר בפירוט ( ספק אם יהיה לי זמן)
    היום כאמור ב 20.00 יושלם הסיבוב עם 3 מדחקים במקביל
    בית"ר ירושלים תארח את עפולה מהלאומית
    המחזיקה מכבי תל אביב תארח את מרמורק (א)
    והמוליכה ב"ש תתארח אצל בית"ר תל אביב (לאומית)
    עד כה 13 קבוצות הבטיחו מקומם בשלב הבא
    עם 4 הפתעות עד כה
    בשישי מכבי יפו מליגה א דרום גוברת 0-1 על מוליכת הלאומית כפר קאסם משער ניצחון נהדר בבעיטה חופשית של מי עם לא ערן לוי בתוספת הזמן לאחר שיפו הייתה בחסרון מספרי
    באותו היום מוחקת שעריים אף היא מליגה א דרום פיגור והופכת בהארכה מול הפועל ראשון מהלאומית
    לקינוח אום אל פאחם מהאלומית שהדיחה לפני שנתיים עד מכבי תל אביב עשתה זאת גם לאשדוד עם 1-0 חוץ כאשר בסביבות דקה 75 במצב של 0-0 אשדוד קיבלה פנדל אך קנת סייף פספס והאורחת כבשה דק 85
    אתמול במוצאי שבת בני יהודה מהלאומית הכתה בחוץ 3-1 את הפועל תל אביב הפינליסטית מאשתקד

    1. יש היום גמר של גורבנקו ב-100 מעורב עם סיכוי (הייתה ראשונה במוקדמות ורביעית בחצי גמר), יש גם את ה-100 חזה שבו היא העפילה הבוקר לחצי הגמר מהמקום ה-9 (אולי יש סיכוי לגמר), יש מחר את ה-200 מעורב שנחשב המשחה הכי חזק של נסטיה (לקחה בו את הזהב האולימפי לנוער, את אליפות אירופה גם בבריכות ארוכות וגם בבריכות קצרות וסיימה בו עשירית בטוקיו. זהו בגדול עד כמה שידוע לי.

  2. אין לתאר את גודל ההישגים של גורבנקו וביצור מעמדה כספורטאית הישראלית הגדולה בכל הזמנים.
    ווינרית אמיתית

      1. אהרון, אני עוקב אחריה כבר לא מעט זמן.. אלופת אירופה בבריכות ארוכות להזכירך, גמר אולימפי, אלופת עולם כפולה בבריכות קצרות.. שוברת תקרות זכוכית אחת אחרי השנייה.. מה אתה עוד רוצה?
        כתבתי 'ווינרית' עוד לפני הגמר שהיה היום, כי אני יודע ממה היא קורצה, והיא מוכיחה את זה פעם אחר פעם אחר פעם.

  3. טוב זה היה באוויר וזה קרה
    הוא פוטר
    הוא הגיע לפני כמה שנים
    הצליח קצת לשקם את האמפריה התל אביבית שהייתה במשבר
    זכה בקרדיט לא קטן
    למרות שנכשל בשנה שעברה
    השנה הוא התחיל מצוין את העונה אך נקלע פתאום לשרשרת הפסדים ללא מענה
    כולל הפסד בית כואב במיוחד במשחקו האחרון בדיעבד
    הוא פוטר למרות הערכה הרבה לה זכה מצד מנהליו
    ניר קלינגר סיים תפקידו כמאמן הפועל תל אביב.

  4. 4-4 בסיום הסשן הראשון בין אוסליבן לרוברטסון, עם פריים אחרון מטורף לחלוטין שבו רוקט רוני מצליח לזכות לאחר שהיה בפיגור בו נזקק לשני סנוקרים כדי לחזור. הסנוקרים היו מעשה אמנות מבית המדרש של סלבי, מה שאנחנו לא רואים אף פעם מרוני. רוברטסון ירצה לבעוט בעצמו במהלך הערב – הוא היה בבירור השחקן הטוב מבין השניים, כשלמעשה כל שמונת הפריימים היו אמורים להיות שלו, ורק טעויות קטנות ולא מחייבות הותירו את חציים אצל רוני. סשן הערב יהיה פסיכי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט