דוראנט ממשיך בקמפיין הMVP, דני הצטיין בהפסד, נצחון לניקס ועוד בסיקור משחקי חמישי/ אורי הדר ושקד יעקבי

אינדיאנה פייסרס (18-13) – דטרויט פיסטונס (23-4): 113-122

בצל חרושת השמועות על זעזוע בסגל באינדיאנה, אירחה הקבוצה את הפיסטונס האומללים. הפייסרס נאלצו להגיע למשחק וכנראה גם לקרובים ללא המאמן ריק קרלייל, שנמצא חיובי לנגיף. גם בלעדיו הסתדרו אינדיאנה מול הקבוצה הגרועה בליגה, במשחק שלא כלל הרבה הגנות. לברט הוביל את אינדי עם שיא עונתי לנצחון חשוב, כאשר הוא סוף סוף נראה כמו השחקן שהיה לפני הפציעה: "בשבועות האחרונים הגוף שלי משתפר" אמר לברט בסיום המשחק.

המחצית הראשונה הסייתה צמוד- 70-66 למאחרת. בכללי, שתי הקבוצות סיימו עם אחוזים מצוינים מהקו, ודטרויט מחצה את אינדי בנקודות במתפרצת 28-6, אך זה עדיין לא עזר לה. הרבע השלישי היה במרחק נגיע לפיסטונס, אך קראת סוף הרבע הפייסרס פתחו מבערים וסיימו אותו ביתרון 12. הרבע הרביעי המשיך בשליטת המאחרת, שרק שמרה על היתרון שלה עד הסיום.

קלעים בולטים:

אינדיאנה פייסרס: לברט 31 נק', הולידיי 17 נק', מיילס טרנר 16 נק' 7 ריב', סאבוניס 12 נק' 9 ריב', דוארטה 15 נק 9 ריב'.

דטוריט פיסטונס: סאדיק ביי 28 נק' 10 ריב' 5 אס', קייד קנינגהאם 19 נק' 6 ריב' 4 אס', פראנק ג'קסון 18 נק'.

ברקולין נטס (8-21) – פילדלפיה 76רס (15-15): 105-114

המחלה הארורה הכתה חזק בברוקלין שהגיעו למשחק עם 8 שחקנים בלבד, אך שיש לך את קווין דוראנט כנראה שזה לא ממש משנה. קיידי הצטיין שוב עם משחקו הרביעי ברציפות עם 30 נקודות ומעלה, ועזר לנטס להתבסס בפסגת המזרח הסבוך. ברוקלין פתחה את המשחק מצוין, וסיימה את הרבע הראשוןבפער 14 נקודות- 39-25 למארחת. הדומינטטיות נמשכה לכל אורך המחצית הראשונה, שהסתיימה בהפרש 18 לברקולין- 66-48.

לאחר ההפסקה ה76רס חזרו למשחק בהנהגת אמביד. הסנטר הקמרוני גרר את פילי יחד עם סת' קרי- השניים היו אחראים על 22 נקודות משותפות מתוך ה31 של הקבוצה ברבע השלישי, אותו סיימו 31-19 ובפיגור 6, 85-79 בירידה לרבע האחרון. הרבע הרביעי הגיע לנקודת שיא 1:50 לסיום, שאמביד השווה את התוצאה מהפוסט- שוויון 103. דוראנט חזר מהצד השני וקבר שלשה ועבירה בתוך הפנים של טוביאס האריס האומלל, והעלה את הנטס ליתרון 107-103. הנטס עצרו את פילי, וברוקלין חזרו להתקפה. פיל בצעו בליץ על דוראנט בפיקאנד רול, שבקור רוח מצא את גריפין פנוי לחלוטין על קו ה3, והפורוורד הוותיק שכבר יצא מהרוטציה בתחילת העונה, קבר את השלשה וקבע 110-103 למארחים. משם פילדלפיה לא הצליחה לחזור עד לסיום.

קלעים בולטים:

ברקולין נטס: קווין דורנאט 34 נק'11 ריב' ו8 אס', גריפין 17 נק' ו9 ריב', ניק קלקסטון 17 נק', פאטי מילס 14 נק' 5 ריב', קאם תומאס 11 נק' 4 אס'.

פילדלפיה 76רס: ג'ואל אמביד 32 נק' 9 ריב', סת' קרי 29 נק' ו4 אס', שייק מילטון 13 נק', טוביאס האריס 11 נק'.

פיניקס סאנס(5:23) 118 – וושינגטון וויזארדס(15:15) 98

סוף סוף הגיע הרגע בו אוכל להגיד שסיקרתי משחק טוב של דני עם 14 נק' (⅚ מהשדה). חוץ מדני, היה כמובן גם משחק, ובמשחק שיחקה הקבוצה החמה בליגה שנמצאת במקום השני עם אותו מאזן כמו הראשונה גולדן סטייט.

ללא דווין בוקר אירחו הלילה פיניקס את וושינגטון למשחק מצויין בו כל שחקני החמישיה של הסאנס קולעים בספרות כפולות בנוסף לכך שכל שחקני הסגל שנרשמו למשחק קלעו גם כן. המשחק נפתח עם המון החטאות ורק דקה מהפתיחה ארון הולידיי עלה את הוויזארס על לוח התוצאות עם שלשה מאסיסט של ביל ועוד חדירה לסל. מהצד השני אייטון הראה שהוא יודע גם למסור לחלק אסיסטים שהחזירו את הסאנס למשחק ו-5 נק' של מקגיי(17 נק') נתנו יתרון 31-23 לסאנס בסוף הרבע הראשון.

את הרבע השני פתח מקגיי עם 6 נק' רצופות אל מול התחממות של ראול נטו(11 נק') ודני. למרות רבע מצויין של ביל, הנוכחות בצבע העונה של אייטון(15 נק' 10 ריב') היא פשוט ברמה אחרת, הגבוהה ידע ספק נקודות וריבאונד בדקות של שהמומנטום היה בצד של וושינגטון ודאג שהסאנס ירדו למחצית בתוצאה 62-50. המחצית השניה הייתה משחק פחות צמוד. ג'אמפ-שופ של ברידג'ס 6 דק' מפתיחת הרבע העלה את הסאנס ל-20 נק' הפרש ולמרות כל הניסיונות של הארל וביל לחזור למשחק הרבע השלישי נגמר 89-71 סאנס. הרבע הרביעי היה כולו גארבג'-טיים כאשר המחליפים משני הקבוצות משחקים. דני המשיך לקלוע אך המחליפים של הסאנס היו מספיק טובים לסגור את המשחק.

תוצאת סיום:

118-98 פיניקס סאנס

קלעים:

פיניקס סאנס: ג'אבל מקגיי 17 נק' 8 ריב', לאנדרי שאמט 16 נק'(4-8 ל-3), דיאנדרה אייטון 15 נק' 4 אס' 10 ריב', קאם ג'ונסון 13 נק' 5 ריב', כריס פול 12 נק' 6 אס' 5 ריב', מיקל ברידג'ס 11 נק' 2 אס' 4 ריב', קמרון פיין 11 נק' 5 אס', ג'יי קראודר 10 נק' 4 ריב'.

וושינגטון וויזארדס: בראדלי ביל 26 נק' 5 אס', דני אבדיה 14 נק' 4 אס' 4 ריב', מונטרז הארל 12 נק' 7 ריב', ארון הולידיי 11 נק', ראול נטו 11 נק' 3 אס'.

יוסטון רוקטס(20-9) 103 – ניו יורק ניקס(13-16) 116

נצחון שני העונה של הניקס העונה על הרוקטס החלשים, שלמרות כמה משחקים לא רעים לאחרונה רצים אל עבר בחירות הלוטורי.

למרות הבדלי הרמות הפתיחה הייתה צמודה, כאשר 6 נק' רצופות של ג'יישון טייט בלמו ריצה של הניקס. 4 דק' לסיום הרבע הרוקטס כבר עלו ליתרון עם חדירה של גורדון מאסיסט של טייט 21-20, אך היתרון לא החזיר הרבה זמן ונק' של קוויקלי סגרו רבע ראשון 39-30.

ברבע השני הפער כבר עמד בשיאו על 17 נק' הרבה בזכות אלק בורק ורנדל, אך טייט ותייס צמצמו את הפער ל-57-51 בירידה למחצית. 5 דק' בלבד מפתיחת המחצית השניה והרוקטס כבר סגרו את הפער לנקודה אחת בלבד 66-65. הרוקטס לא נתנו לניקס לרוץ ונשארו הכי קרובים שיש בירידה לרבע המכריע.

את הרבע הרביעי פתח רובינסון(17 נק') עם דאנק ו2 נק' מריבאונד התקפה, אך השחקן העיקרי הלילה של הניקס היה לא ספק עמנואל קוויקלי(24 נק' 7-10 ל-3). המחליפים של הניקס פתחו פער משמעותי 5 דק' לתוך הרבע הרביעי שממנו הרוקטס כבר לא יכלו לחזור וסגרו את המשחק.

תוצאת סיום:

116-103 ניקס

קלעים:

ניו-יורק ניקס: עמנואל קוויקלי 24 נק' 4 אס' 4 ריב', אוון פורניה 23 נק', ג'וליוס רנדל 21 נק' 6 אס' 6 ריב', מיטשל רובינסון 17 נק' 9 ריב' 3 חס', מיילס מקברידג' 15 נק' 9 אס' 3 ריב' 4 חט'.

יוסטון רוקטס: דניאל תייס 22 נק' 10 ריב', ג'יישון טייט 20 נק' 6 אס' 3 ריב', גרייסון מטיוס 17 נק' 7 ריב', קיינון מרטין 15 נק' 5 אס' 5 ריב', ג'וש כריסטופר 14 נק'.

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. תודה אורי ושקד. דוראנט לגמרי על קמפיין MVP.
    מדהים לראות איך האיש חזר משנה בחוץ בגיל 30+ ,
    בעיניי המכונה ההתקפית הכי מושלמת בליגה .

    1. שחקן אדיר שרק הולך ומשתבח.
      אם הנטס ראשונים במזרח (מה שאומר שדוראנט בריא וכשיר),
      אני לא רואה איך הוא לא זוכה ב-mvp.
      .
      (מעבר לעניין הפעוט שהוא מציג יכולת ששווה mvp,
      יש גם את הפסיכולוגיה של המצביעים –
      לא יתנו לקרי או ליאניס mvp שלישי לפני השני שלו.
      לא יתנו ליוקיץ' mvp בעונה בה קבוצתו מדורגת נמוך כל כך)

  2. גם בלילה בו השלשות לא נפלט (30 וקצת אחוזים עצובים),
    העומק, הקבוצתית וההגנה של הסאנס הספיקו לניצחון קליל (כמה עומק? רק שאמט שיחק יותר מ-30 דקות).
    .
    הכנסתי את הקישור בבלוג החי,
    והוא שווה אזכור נוסף –
    .
    אייטון ותרומתו בהסבר רהוט מבית רינגר:
    .
    https://youtu.be/SEg7r1GPaus
    .
    תודה, חברים.
    שבת שלום.

    1. התרומה שלו הרבה יותר משמעותית. יש לו כח משיכה של שחקני הגנה בלי כדור ביד מהחזקים בליגה. ההגנות שבאות מול הסאנס כמעט קבוע מתעדפות לסגור לכיוונו על חשבון כל מי שאינו בוקר.

  3. דוראנט פשוט לא יאמן, אבל השאלה אם הוא צריך להתאבד על העונה הרגילה. MVP זה נהדר, אבל שישמור כוח, ובריאות, לפלייאוף.
    תודה רבה על הסיקור

    1. הוא לא נראה לי כמו אחד שמתאבד אלא כמו אחד שפשוט נהנה. לא רוצה להתחיל בהשוואות, אבל הוא קצת מזכיר לי איזה גואט באופן שברגע שהוא בקבוצה הם לא מפסידים, והוא במוד הזה מהקיץ בנבחרת

  4. תודה רבה על הסיקור. זכיתי לראות את דני בדקות זבל, והיה נחמד לראות את ווש משתמשים בו הרבה, אם כי מן הסתם אי אפשר לקחת מזה יותר מדי.

  5. תודה על הסיקור.
    דני היה מצוין.
    איזיאה תומאס חתם בלייקרס, זה רק ל 10 ימים, לא?
    מקווה שהגמד יצליח לחזור לליגה.

  6. נו, מה חדש?
    אבדיה (או אבידה כמו שהשדר קרא לו) עם עוד משחק אולאראונד סולידי ועם הפלוס/מינוס הכי גבוה בקבוצה.
    המאמן זוועה, ממש עיוור. כאילו מוציא ומחליף על פי רשימה מהבית ולא על פי מהלך המשחק.
    בוושינגטון מי שעם הכדור יזרוק, כדורסל פרימיטיבי ומשעמם. הסאנס בדיוק ההפך..

    1. תחילת מחצית שניה, כריס פול עושה בית ספר לוושינגטון.
      הוויזארדס עם החמישיה הנרפית שלהם ותוך 5 דקות 20 הפרש. הסאנס נהדרים, אשמח מאוד לראות אותם בשלבים המתקדמים של הפלייאוף.
      הוויזארדס מדכאים, קבוצה נוראית.

  7. איזה כיף זה כשג'אבל מפציץ ונראה שהשילוב שלו עם אייטון עובד היטב.
    *
    ודוראנט… שלשת קלאץ' בסגנון אלו שקליבלנד התרגלו לחטוף במשחקי 3 בגמר.
    בלי גינונים מיוחדים… הטעיות? סטפ בק? כל זה לחלשים.

  8. מדברים על דוראנט, אז מזכיר לכם את השותפות שלו בשיא של סטף – דוראנט הוא השני אחרי גרין באסיסטים לשלשות של סטף. איזה כיף לשחק עם כזה שחקן בקבוצה שלך!

  9. הסתכלתי עכשיו על הסטטיסטיקות והמספרים. אז בין השאר על PER. אז שימו לב, ליוקיץ יש 35! ליאניס 31. לkd אמנם הוא כרגע מלך הסלים אבל PER כ26 וקרי כ24. ליגה של פנומנים. שחקנים אדירים שגם מובילים קבוצות לנצחונות בתנאים לא פשוטים, עם חוסרים לפעמים של הרבה שחקנים מסביב, וביעילות אדירה.

    1. לא ראיתי את יוקיץ" משחק (השבוע ישחק מול הנטס אז אראה אותו) אבל יעילות סטטיסטית ו-per כמו שלו זה ממש היסטוריה.
      דוראנט מורי וראשמורי אכן ירד בדצמבר ב-per שלו ביחס לנובמבר, למרות שבמבחן העין ובמבחן התוצאה הוא העלה הילוך באופן שמאפשר לנטס לייצר רצף נצחונות עם חצי סגל (ומרביתו החצי התחתון…).
      ההסבר לירידה ב-per נעוצה לדעתי בעלייה המשמעותית בדקות המשחק, בנובמבר דוראנט שיחק 36.6 דקות למשחק ובדצמבר מדובר כבר ב-41.5 דקות למשחק.
      העלייה בדקות גורמת לירידה ב-per בשני אופנים:
      1. ירידה ב-%FG – מ-52% לכ-48.5%. גם במכונה כמו דוראנט העייפות עושה שמות, והרבה (יחסית) מהזריקות שלו קצרות.
      2. מנוחה על המגרש – לפרקים גדולים מהרגיל דוראנט "נח" על המגרש מושך הגנה ומחלק הוראות. הוא לא מתקדם סטטיסטית בדקות הללו אבל הנוכחות שלו קריטית.
      לשאלת ה-mvp לדעתי אין שאלה, נכון להיום הוא ה-mvp.

      1. גם לטעמי דוראנט הוא המוביל במירוץ ל-mvp,
        ולאחר העונה שיוקית' נותן זה אומר על יכולתו האדירה המון.
        .
        מילה על יוקיץ' –
        הוא הפך לאחד מ-3 שחקני ההתקפה הטובים בליגה.
        היכולת שלו לייצר נקודות מול כל קבוצה וכל הגנה מזכירה את מה שדוראנט יודע לעשות.
        אנחנו מדברים על שילוב בלתי עציר של שלשות, מיד ריינג', פוסט אפ ויכולת ניהול משחק. הסיבה היחידה שלנאגטס מאזן של 50% היא שהשחקנים מס' 2 ו-3 בקבוצה פצועים (עם עוד פציעות שקיצרו עוד יותר סגל שגם ככה היה קצר).
        ללא כל קשר לדיון על mvp,
        יוקיץ' מיצב את עצמו כאחד מ-4 השחקנים הטובים בליגה (לצד דוראנט, קרי ויאניס),
        מדרגה אחת לפחות מעל שאר שחקני הליגה.

          1. אז איפה הוא?
            הוא שחקן מטורף איך הוא לא שם? לא בן ה 4 הטובים ביותר?
            דוראנט קרי יאניס ויוקיץ זה בהחלט הרביעיה המובילה היום בליגה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט