דיון על המשבר של מכבי כפריוויו ובלוג חי למשחק הבית נגד אנדולו אפס / צוות הופס כדורסל אירופי

אתר היורוליג

עוד שבוע כפול יש לנו ביורוליג, בפעם הרביעית כבר העונה, והערב מכבי תארח את אנדולו אפס בשעה 21:05 בתקווה לעצור את המשבר ואת רצף 5 ההפסדים ביורוליג. בינתיים, התכנסנו כאן בהרכב מורחב במיוחד לדיון בהול על המצב, ואני (כלומר, עמיחי) מודה לכל מי שענה על השאלות ומאחל לכולנו דיון פורה בתגובות.

איתנו היום בדיון (סידרתי את זה לפי הסדר ששלחו לי) – אהרון שדה, AD, דרור פישר, איתי לוי (etayle), יהב מאירי, שחר צ'קוטאי ועמיחי קטן.

שאלה 1: לפני רגע מכבי ניצחו 5 משחקים רצופים, ועכשיו הם עם 5 הפסדים רצופים. איזו ריצה לדעתך יותר משקפת את מה שמכבי של העונה שווה ביחס ליתר היורוליג?

אהרון: מבחינת האמת, רצף הניצחונות, אבל בשביל לשחזר את היכולת מאז מכבי צריכים כמה שינויים בסגל ובצוות המקצועי.

AD: אני חושב שהריצה הראשונה משקפת יותר את מכבי של העונה, בגלל ששם הם הראו את היכולות האמיתיות שלהם. גם במשחקים שבהם הקבוצה הפסידה והראתה חוסר יציבות, עדיין ניתן לראות ברגעים מסוימים שזה שונה מהעונות האחרונות ושיש משהו אמיתי שקורה במכבי השנה.

דרור: הריצה האחרונה. הלו"ז הקל של מכבי תרם לה רבות בריצה ההתחלתית, ואפילו ההתפרקות מול הכוכב האדום בהיכל הספיקה להישכח. הריצה הנוכחית היא שילוב של לו"ז קשה וחוסר יציבות ברוטציה שמבוססת על 8 זרים וחצי ישראלי.

איתי: לדעתי רצף ההפסדים, משום שבהפסדים האחרונים, בעיקר במשחקים מול קאזאן ופנר וקצת נגד אלבה ברלין, החולשות של מכבי באו לידי ביטוי – בצד ההתקפי עם היעדר רכז ואיום משמעותי מהשלוש, ובהצד ההגנתי או אם לדייק החוסר הגנתי.

יהב: אף אחד מהם, מכיוון שהמשחק של מכבי לא בנוי על כדורסל נכון, אלא על אנרגיות. מכבי משחקת כדורסל שמתבסס על עולמות האנרגיה, המוטיבציה והמלחמה ולא כדורסל נכון וחכם. לצערי, עם סגנון כזה לא עושים שמינייה ראשונה.

שחר: רצף ההפסדים. הכדורסל של מכבי לא משהו העונה וגם בליגה היא מתקשה הרבה יותר מהרגיל.

עמיחי: התשובה נמצאת במקום מסוים באמצע. מכבי לא אמורה לפרק את הקבוצה הטובה באירופה, ברצלונה, מצד אחד, אך גם שווה יותר מההפסד לאלבה ברלין (לכאורה גם קאזאן, אבל אחרי מה שהם עשו אתמול לצסק"א כנראה שאנחנו לא מעריכים אותם מספיק). התשובה הכוללת היא בערך המקום הנוכחי של מכבי בטבלה – מאבק צמוד על המקומות האחרונים בשמינייה.

שאלה 2: מה לדעתך הבעיה העיקרית של מכבי בחלק ההתקפי כרגע?

אהרון: שתי בעיות עיקריות. הראשונה היא שאין למכבי מספיק שחקנים יוצרים והשנייה היא שאין למכבי אקס פקטורים, כמו שפניני ובלו היו בעבר. בקיצור, קשה למכבי לנצח בלי יום קליעה טוב של השלישייה המובילה – ווילבקין, נאנלי וויליאמס.

AD: הבעיה העיקרית היא שלא מבצעים כמעט תרגילים והולכים בעיקר לפיקנרול ועל יכולות אישיות, בעיקר של ווילבקין. ברגע שוולבקין ביום לא טוב קשה מאד למכבי לייצר נקודות.

דרור: קשה להצביע על בעיה מסוימת, כי יש הרבה. אם צריך להביא בעיה עיקרית היא שסקוטי ווילבקין נמצא במגמת ירידה מבחינת הדברים שהוא מסוגל לעשות על המגרש, ושאר הקבוצה מוגבלת מדי כדי לנסות איכשהו לעזור לו בטווח הארוך.

איתי: לדעתי הבעיה העיקרית זה חוסר רכז וריווח. ההתקפה מתנהלת רוב הזמן כשיש שני שחקנים בפינות, שחקן בפיק-אנד-רול וגבוה שחוסם ומתגלגל, או פוסט-אפ, מה שמאפשר לקבוצות לצופף את הצבע ולצאת לקלעים הסטטיים שמחכים בפינות. כתוצאה מכך, המשחק של מכבי מסתמך יותר מדי על יכולת אישית, וזה מוציא את היתר ממשחק ההתקפה.

יהב: הבעיה העיקרית היא שאין סיסטם התקפי, תרגילים ופואנטות. לא ראיתי שום הוצאה לפועל של תרגיל מעמדת הרכז. יש לך כישרון? קח את הכדור תתחיל לכדרר ונראה מה יצא מזה. נאנלי לא אמור לכדרר, אלא לקבל כדורים בעמדות קליעה, ווילבקין בשיאו כשהוא מכדרר פחות ומי שפחות טוב בכדרור בכלל לא חלק ממשחק ההתקפה.

שחר: התלות בסקוטי וחוסר הגיוון בסגנון המשחק. חסרה למכבי חמישייה מהירה שרצה בהתקפה, וזה קריטי להצלחה של הקבוצה.

עמיחי: ההתקפה של מכבי מדורגת כרגע שמינית ביורוליג, כאשר הפעם הקודמת שלה בטופ 8 הייתה ב-2014, ככה שהמצב פחות נורא ממה שהוא נראה. עם זאת, מכבי בנו סגל התקפי יותר מאשר בעבר, כשהמחיר ההגנתי אכן משולם ביחס לשנים הקודמות של ספרופולוס, כך שמה שחסר למכבי זה מניה בטוחה חוץ מווילבקין וזיזיץ' ורוטציה עמוקה שאפשר "לדוג" ממנה את מי שיבלוט הפעם. אחד מהשניים אמור להספיק.

שאלה 3: האם ואיך לדעתך ספרופולוס צריך לשנות את חלוקת הדקות ואת הרוטציה?

אהרון: בוודאי. ההוכחה לכך היא העובדה שמכבי התפרקה כבר ב-10 רבעים מתוך 60 ששוחקו ביורוליג העונה עד כה, כלומר 10 רבעים שבהם מכבי הפסידה ביותר מ-10 נקודות.

AD: בהחלט. צריך לתת יותר זמן לג'ונדי, לבלייזר שבתקופה נהדרת ולזיו שלא מקבל כמעט קרדיט. 

דרור: בכושר הנוכחי קשה להצביע על שחקן ספציפי כבעיה, כי התחליף לא ראוי. אולי הייתי נותן פחות דקות לנאנלי ומנסה לשלב אותו יותר כמספר 2 לצד שחקן שיודע למסור. החיים קשים בלי איזה פניני שיודע למצוא כל אחד בכל מקום.

איתי: אני מצפה מיאניס קודם כל לשפר את משחק ההגנה שנראית רע מאוד במשחקים האחרונים, בעיקר על סמך התיוג שלו כמאמן הגנתי. בנוסף, הייתי מנסה לשחק עם המחליפים בהרכב של סמול בול, בגלל החולשה ההגנתית של ריינולדס והחולשה ההתקפית של המחליפים, כשדריק וויליאמס משחק כסנטר. זה יאפשר הגנה קצת יותר נשכנית ואולי גם משחק ריצה, כי המשחק העומד של מכבי לא מספיק טוב. 

יהב: קבוצה שרוצה לעשות פליאוף לא יכולה לשחק עם 4 שחקנים+בלם, כלומר קלויארו או טיילור שלא ממש קולעים והטיקט שלהם הוא רק הגנתי, ונראה שיאניס התאהב ברעיון הזה. ווילבקין צריך לקבל דקות אך ורק בעמדה 2 ולא כרכז, מה שאומר שכדאי כן לתת לזיו דקות מדי פעם.

שחר: לתת יותר דקות לזיו שמכניסבלאגן, לרוב חיובי, ויודע להריץ את הכדור מצד לצד. כדאי לשים לצידו את ג'ון די ונאנלי לצד ווילאמס וריינולדס, כלומר הרבע שיכול לרוץ באופן שיטתי.

עמיחי: מכבי חייבים יותר עומק ויותר דקות למחליפים. החשש של ספרופולוס מהרחבת הרוטציה הוכיח את עצמו לא אחת העונה, אבל לא יקרה כלום אם יהיו הרכבים של 3-4 שחקנים בכירים עם מחליף או שניים, גם מקצה הרוטציה. אפשר לשקול גם חמישיית מחליפים קבועה, שתרוץ ביחד לאורך זמן ותלמד את היתרונות של כולם שם של שניים מבין זיו, דיברתולומאו וטיילור, נאנלי, סורקין/בלייזר וריינולדס. באופן כללי, יש בסגל 12 שחקנים, ואני מאמין שכל אחד שווה את ההזדמנות רק בשביל הסיכוי שאולי הפעם זה היום שלו.

שאלה 4: האם מכבי צריכה לעשות שינוי בסגל, ואם כן איזה?

אהרון: בוודאי. דבר ראשון, להביא עוד שחקן יוצר שיודע לעלו מהספסל ולייצר נקודות. דבר שני, ייתכן לשקול את נאנלי במישהו קצת פחות נפוח, אבל זה לא פשוט בשלב הזה של העונה וצריך קודם להבין את המצב בחדר ההלבשה יותר לעומק.

AD: אני לא רואה כרגע שום צורך בשינוי הסגל. לדעתי, יש לנו סגל מצוין וצריך לדעת להשתמש בו נכון.

דרור: מכבי חייבת לעשות שינוי בסגל, רק שקשה לראות איפה אפשר לשים את האצבע. היא צריכה שחקן בעמדה 2 בדחיפות, כשגם עמדה 3 לא נראית יציבה במיוחד. לגבי עמדה 4, אני מאמין בסורקין שידע לתת את הדקות שלו שם, ורואים כמה החיסרון שלו משפיע.

איתי: כן. תחת ההנחה שהכסף מועט ורכזים גדולים לא ינחתו פה, הייתי מנחית קודם כל גבוה הגנתי טוב, כמו לסור למשל, גם במחיר של ויתור על ריינולדס. בעבר, מכבי הרבו לשחק סנטר אחד הגנתי ואחד התקפי, מה שאפשר גיוון, כלומר בדרך כלל משחק פנימה עם הגבוה ההתקפי בתחילת משחקים ובסיום משחק הגבוה ההגנתי משחק. בנוסף הייתי מחפש קלעים יציבים מחוץ לקשת, מה שמאוד חסר למכבי.
במבט כללי, ניקולה וויצ'יץ' בונה קבוצות בצורה לא טובה כבר כמה שנים, וזה הזמן לשים מישהו אחר בתפקיד המנהל המקצועי.

יהב: מכבי צריכים להביא שחקן בעמדות 3-4 שייתן תרומה גם הגנתית וגם התקפית. כריס ג׳ונסון מהפועל חולון הוא דוגמה טובה לסוג השחקן, כמו גם קווינסי אייסי ששיחק במכבי בסך הכל לפני שנתיים.

שחר: כמובן. להביא מנהל משחק שייקח את הכדור וינהל את ההתקפה בצורה מסודרת.

עמיחי: הרבה מהחוסרים של מכבי נמצאים בתוך הסגל, אבל פתחו את העונה בכושר רע ואיבדו את מעמדם כתוצאה מכך. דיברתולומאו הוא הגארד הגאנר שיודע לשמור על גארדים נמוכים, אבל איבד צעד מאז הפציעות ב-2020 והפך לשומר בינוני במקרה הטוב, בלייזר הוא שחקן 3&D, אבל הוא מתקשה בהגנה על שחקנים אתלטיים ולא קולע מספיק, ג'ייק כהן הוא הגבוה עם היד הרכה מבחוץ, אבל ההגנה שלו גורמת לכך שהוא לא מקבל דקות, וזיו הוא הרכז שמחליף את אוונס, אבל הוא חסר ביטחון כרגע. מבחינת חיזוק, הכי דחוף למכבי זה שחקן שיכול ליצור לעצמו.

שאלה 5: מה לדעתך צריך להיות מעמדו של ספרופולוס כרגע במכבי, והאם היית שוקל לבצע שינוי בעמדת המאמן בזמן הקרוב?

אהרון: הייתי מחליף אותו כבר עכשיו. יאניס הוא בעל מקצוע טוב אבל עם מגבלות לא קטנות, והעיקרית שבהן היא העובדה שהוא מאבד משחקים בכמה דקות רעות שבהן הוא לא מגיב טוב, למרות שהוא הגיע מוכן למשחק. בהשוואה למאמני עבר של מכבי, דוגמת פיני גרשון, מכבי היו מצליחים לנצח גם ימים רעים עם התעלות, בדיוק הפוך ממכבי הנוכחית. עוד סיבה להחלפת המאמן היא העובדה שיאניס לא ממש מאמין בספסל שלו, ולראייה, הרוטציה הקצרה.

AD: לכל אחד יש את הזמן שלו ללכת, ומבחינתי, ככל שלא יהיה שיפור משמעותי בהקדם, זה הזמן של יאניס לפנות את עמדת המאמן.

דרור: אני חושב שאם הלו"ז היה בסדר הפוך, כלומר קודם המשחקים הקשים יותר, אז המצב של מכבי היה יותר טוב, כי יש למכבי בעיה של לו"ז בשילוב עם עייפות ושחיקה. יאניס צריך להישאר בתפקידו, אבל הוא חייב לגרום להתקפה להיות מגוונת יותר ולא רק פיק-אנד-רול שמתחיל ומסתיים בווילבקין, או לבנות שיטה שלא מתבססת על ריינולדס וז'יז'יץ' בצבע, כי זה לא פתרון לטווח הארוך.

איתי: יאניס לא נראה כל כך טוב לאחרונה, ופעמים רבות התחושה היא שהמאמן גובר עליו בזירה הזאת. למרות זאת, עדיין לא הייתי מחליף אותו, בעיקר כי אני לא רואה חלופה טובה יותר, ולא רואה מאמן אחר מצליח יותר מידי עם הסגל הזה. 

יהב: במידה ולא מתייחסים לפן הפיננסי, אין ספק בכלל שעמדת המאמן צריכה שינוי, כי יאניס לא מצליח להוציא מהקבוצה המוכשרת הזאת את מה שהיא יכולה. על אף הזיכרון הטראומתי של מכבי מתחלופת מאמנים והחשש מפני חזרה לאותו לופ, מכבי צריכים להיפרד מיאניס ולמצוא מאמן שידע להוציא יותר מהסגל הטוב יחסית שיש למכבי השנה.

שחר: כבדוהו וחשדהו, הוא עשה דברים טובים בעבר, וגם עכשיו הוא בסך הכל סביר. השאלה העיקרית היא – מה יש בשוק שיותר טוב ממנו. אם האפשרויות האחרות הן לא מניות בטוחות אז אין מה להחליף כעת, אלא לחשוב על כך לקראת הקיץ.

עמיחי: באופן כללי, פיטורי מאמן באמצע עונה זה דבר שבדרך כלל לא עובד. יש ליאניס המון זכויות, ובצדק, במכבי, וצריך לתת לו לנסות לתקן בעצמו את הבעיות. ספרופולוס הוא מאמן בטופ האירופי, ולא בכדי הוא היחיד חוץ מאוברדוביץ' שהגיע ל-100 משחקי יורוליג ב-2 קבוצות שונות, ומכבי במצב סביר בסך הכל בטבלה, ככה שספרופולוס יכול לתקן וזאת אפשרות טובה יותר ממחליף שלא ברור איך הוא יתאים.
בדרך אגב – רק 2 מאמני מכבי במילניום הנוכחי לא הפסידו אף אליפות בארץ – ספאחיה (2 אליפויות) וספרופולוס (3 אליפויות).

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 89 תגובות

  1. תודה רבה, דיון מעולה.
    לדעתי סורקין שווה הרבה יותר דקות ממה שהוא מקבל בגלל האנרגיות שהוא מביא למגרש.
    למכבי יש בעיה שאין לה אף שחקן שטוב גם בהגנה וגם בהתקפה, לכן מכבי צריכה שחקניd&3 טובים שיפתרו את בעיית קלויארו וטיילור מינוס בהתקפה.
    אם יאניס היה מנסה לגוון במשחק ההתקפה המצב היה הרבה יותר טוב, ההתקפות של מכבי מאוד שבלוניות ורואים שהקבוצות היריבות יודעות בדיוק איך להתכונן למכבי.

      1. תגובה שלי
        מכבי הצליחה הרבה לפני פנאן בתקופת שמוליק מחרובסקי ז"ל והצליחה גם לאחר פנאן
        ז"ל שהיה לפני יותר מעשור
        אחריו מכבי הגיעה לגמר 11 וזכתה בגביע 14

  2. עוד נקודה מעניינת שראוי לציין בתקופה הזאת במכבי, שפחות נוגעים בה, זה האם יש קשר בין הקריסה של מכבי לפרשה הבנק של מוני פאנן, היו בזמנו דיבורים שמכבי השתמשה בזה בסוג של תמריץ עוקף למשוך שחקנים.
    אני לא יודע מה נכון או לא, אבל מה שכן תחקיר לא היה פה. נראה שהבעלים של מכבי שהם עם כח מאוד חזק, טיפלו בזה.

  3. אם שחקן מסוים לא פוגע, הוא הבעיה. כאשר כל השחקנים לא פוגעים, הבעיה במי שהביא אותם או במאמן.
    הצעות לפתרון: להיפרד יפה מווייצ׳יץ׳ ומספורופולוס. אין צורך במנהל מקצועי, בתור מאמן מציע לפדות את פיני גרשון מהאיגוד תמורת סכום מוסכם; או להביא את צביק׳ה שרף, פעם אחרונה שהיה במכבי, הובא באמצע העונה לקבוצה מפורקת והביא אותם לגמר גביע אירופה – הקבוצה השנייה בטיבה.

      1. קטש וגודס כבר היו במכבי, זה לא שלא ניסו איתם.
        אם מכבי רוצה להביא מאמן ישראלי זה בשביל להיכנס לתהליך של החזרת השחקן הישראלי(מה שיש) למכבי, לא שיש מי יודע מה שחקנים בשוק.
        דן שמיר האמת אופציה מעניינת, לדעתי הוא לא יחזור למכבי מסיבתויו.

        1. קטש וגודס נכשלו. דן שמיר האמת אופציה מעניינת (״אמרו את זה קודם לפני, לא משנה״ – אריק אינשטיין). כמובן שאפשר גם מאמן זר, אבל במידה והוא תותח.

        2. עברו 14 שנים מאז שקטש אימן את מכבי, ומאז הוא לקח תארים כמאמן, מה שלא היה לו לפני זה, ואפילו יש לו קצת ניסיון ביורוליג. לגבי גודס אני מסכים בעיקרון, ואני מאמין שיש כמה מאמנים ישראלים טובים שאפשר לתת להם הזדמנות אם וכאשר עוברים הלאה.

          1. הערות מעניינות, כאשר קטש אימן ביוון השחקנים שיבחו את היכולת המקצועית שלו. אני לא זוכר את סיבת הפסקת ההתקשרות של המועדון היווני איתו, אבל בזמנו זה נראה לי לא ראוי.

            1. אני מעריך שמראש הם תכננו להביא אותו רק לחצי עונה ולחפש שמות "גדולים" יותר בתקשורת היוונית

          1. אדלשטיין הצליח רק בקבוצה אחת. זה לא דומה לדן שמיר שהוא מאמן עם שם גם באירופה (להיות עוזר של מסינה זה מעיד על מעמד). לא בטוח שמשתלם לשמיר להגיע למכבי, ואין לי מושג מה הוא רוצה, אבל כבר לפני 10 שנים הוא היה נראה לי מועמד עתידי ראוי, ומהצד של מכבי הוא מועמד מעולה גם היום. על הצד שלו רק הוא יודע לענות.

            1. היוונים התנהגו בצורה אנוכית עם קטש. הוא וויתר בשבילם על מקום עבודה מצויין (הפ׳ י-ם), עשה יופי של עבודה, ואז אמרו לו: ״אתה יודה מה, לא משנה…״.

            2. קטש עשה עבודה טובה בפאו, אבל לקחת דאבל יווני כשאולימפיאקוס בליגה השנייה זה לא כזה קשה

            3. אני מדבר איתך על קבוצה שכיף לצפות בה ושחקנים עם שמחת חיים, עזוב את הכישלון של דאבל בלי אולימפיאקוס.

            4. זה היה שיפור משמעותי על מה שהיה לפניו, אבל יכול להיות שהיו להם סיבות ללכת על מאמן אחר

    1. לדעתי יהיה משחק חד צדדי בהחלט יכול ללכת נגד מכבי אבל לתחושתי מכבי מתפוצצת היום לניצחון מרשים 20+

  4. תודה לכל המשתתפים בדיון. יופי של שאלות ותשובות.
    בעיניי השאלה על שתי הריצות באמת נמצאת באמצע איפשהו ובעיקר קשורה ללו"ז הלא שתחיל נוח והחריף.
    ספארפולוס חייב לגוון את ספר התרגילים ההתקפי שלו, המשחק מאוד שבלוני , אין מספיק ניצול של ז'יזיץ' וריינולדס ולרוב עוד עונה קמים ונופלים על קבלת ההחלטות של ווילבקין. למכבי אין סיכוי לשרוד עונת יורוליג עם 8.5 שחקנים

    1. דווקא לגבי זיזיץ' אני חושב שהוא מנוצל לא רע באופן יחסי (למעט המשחק שבו הוא חזר מהפציעה וקיבל משהו כמו 9 דקות, הוא קלע 9 או יותר בכל אחד מהמשחקים). את ריינולדס ילמדו להפעיל תוך כדי תנועה.

  5. תגידו מה שתרצו עליו, אבל ווילבקין עובד קשה בשביל כל נק' שלו. כמות המכות שהוא חוטף בכל צעד לתוך היער, ותמיד יש יער, פשוט לא תאמן

  6. בכמה מפגשים בין הקבוצות בשנים האחרונות, מכבי פתחו טוב ואחרי זה אנדולו עשו את ההתאמות. זה כולל את הניצחון היחיד של מכבי על אנדולו מאז שהם נהיו טובים (2019) וזה כולל גם כמה הפסדים.

  7. למכבי יש הגנה מאוזנת להפליא, גרועה גם מבחוץ וגם מבפנים. ריינולדס אווירבהגנה, זיזיץ' לפחות אוויר שקולע כמו שצריך בצד השני.

  8. ספרופולוס לא מאמין בהגנה שלו והולך על שמירות כפולות על כולם בערך. זה עבד בהתחלה כשהצוות המסייע של אנדולו לא פגע מבחוץ, אבל מאז הם פשוט מניעים את הכדור עוד קצת עד שלארקין יהיה פנוי

  9. אני ממש לא אוהב את הרעיוןשל לצאת גבוה על חסימות, רמי הדר בזמנו ניסה לעשות את זה במכבי, לא עבד, ואין סיבה שזה יעבוד. במיוחד מול קובצה עם גארדים מגוונים כמו אפס.

  10. אם הייתי מבודד את המשחק הזה, היה מדובר בהפסד ראוי לקבוצה שמכבי הנוכחית לא שואפת להיות ברמה שלה. בהינתן הסיטואציה הנוכחית, נקודת המבט היא בעיקר ביחס להתאמות שנעשו על ידי ספרופולוס, ומה הסיכוי של זה להצליח נגד יריבות פחות חזקות. מהבחינה הזאת – אוונס ונאנלי היו טובים מאוד השבוע, יחד עם זיזיץ' שנתן משחק מעולה. טיילור וג'ונדי נתנו דקות טובות, וספרופולוס הצליח להוריד את הדקות של ווילבקין. המשחק הזה לא ישנה את דעתו של אף אחד על השאלות בדיון כאן, מכיוון שפער האיכות קיים בכל מקרה, ומכבי יצטרכו לחשוב איך אפשר לתקן הלאה.

    1. מה ראוי בהפסד בית שבו אין תרגילים בהתקפה, שהכל מקרי, שאין שחקנים ישראלים?
      אין ראוי.
      טול קורה מבין עינייך

    2. אין הפסד דו ספרתי רופס ראוי
      לא בבית ספרנו
      מכבי גם שהייתה בינונית מאד למשל שנות ה 90 ידעה לנצח כאן לרוב את אלופות היבשת ( למשל פאו כאלופת 96 הפסידה כאן לאחר מכן )
      אפילו מכבי העלובה של 92-3 ניצחה את אלופת אירופה הנכנסת ( לימוז) ועוד קבוצת פיינל פור ( פאוק) בבית
      בקיצור לא מתקבל בטח לא דו ספרתי קל

  11. על הבעיות של מכבי אפשר לעשות עבודת גמר בטכניון.
    2 צריכים לכת :
    ספרופולוס : מכבי בתקופתו לא הראתה שום משחק התקפי, הכל מקרי

    וויציץ …לא צריך להסביר

  12. אני רוצה להעלות כאן שאלה שמטרידה אותי כבר כמה שנים, ואני אשמח לשמוע את דעתכם – האם לדעתכם הסיבה שמכבי לא מצליחה כבר כמה שנים טובות היא רק קבלת החלטות רעה של הגורמים המעורבים (כלומר, הנהלה, מאמן, שחקנים וכו'), או שגם בתרחיש האופטימי ביותר מכבי כבר לא יכולה להיות קבוצה בטופ האירופי, בגלל מחסור בתקציב ביחס לגדולות?

    אני אחדד – ברור שנעשו טעויות במהלך השנים, אבל השאלה שלי היא מה מכבי "נכונה" שווה.

    1. התשובה שלי היא כן.
      תביא תקציב יותר גבוה, יגיעו שחקנים יותר מוכשרים, זה ברור ואולי הגיע הזמן לעניין את רומן אברמוביץ, ההוא מגזפרום…., לרכוש חלק מהספינה הטובעת ולהפוך אותה ל Great again
      כמובן שיצטרך לקבל אישור מפוטין.

    2. כבר כתבתי לך אתמול עמיחי.
      מכבי תא התרחקה מעקרונות וערכים של קבוצה/עסק מצליח.
      היא הפנתה עורף למצוינות, כבוד, ועוד דברים שהיו לה פעם, וכרגע חיה על אדי הדלק שנשארו מהעבר.
      לא עניין של מאמן, לא של שחקנים, לא של צוות מקצועי.
      עניין של גישה יסודית.
      ולכן היא בבעיה קשה ביותר.

    3. מכבי תמיד הייתה עם תקציב נמוך ביחס ליריבות
      זה לא התחיל היום .
      בעבר מכבי הצליחה והיום נכשלת
      נכון שהשיטה השתנתה והמשמעות של התקציב גדולה יותר ובכל זאת ראינו לא מעט קבוצות שעשו דברים נהדרים גם בתקציב מוגבל בפורמט הנוכחי
      כמו קובנה או מינכן
      למכבי יש עדיין כמה נכסים שאין לכל קבוצה
      כמו הקהל ומסורת.
      אז מה הבעיה ?
      יש הרבה בעיות
      אבל בשורשה הבעיה היא בהנהלת מכבי ואנסה להסביר בקצרה
      מכבי במשך יותר מ 30 שנה הייתה למעשה קבוצה של איש אחד שמעון מזרחי
      שעשה עבודה יוצאת מן הכלל ובשיאו היה ממנהלי הספורט הבכירים בעולם
      בשלב כלשהו הוא התחלק בנטל עם שותפים שונים שכבר אז הגבילו אותו לא מעט פעמיים והיו פחות איכותיים ממנו
      ולבסוף כל ראשי המועדון לא ילדים הם מבוגרים מאד הגיע הזמן להרפות אבל הבעיה שהדור השני חסר הבנה.

      עוד 2 דברים

      1. בעבר כאשר שמעון החליט הכל לבד היה קל לבצע שינויים ( שלא קרו לעיתים קרובות )
      והמערכת יכולה הייתה להגיב מהר יחסית לכל סיטואציה כיום זה לא המצב ולא רק שזה לא המצב לעיתים ישנם מינויים עם חילוקי דעות פנימיים קשים במועדון ואז זה מתפוצץ בפנים ( אדלשטיין למשל כאשר התחושה הייתה שהיו גורמים ששמחו בכישלונו לאחר שהוא מונה נגד דעתם)

      2. דובר קודם לכן על פנאן בהקשר של תמריצים כספיים
      אמרתי שמכבי ידעה להצליח בלעדיו
      אבל בשורה התחתונה פנאן ולפניו מחרובסקי ז"ל
      היו קודם כל אוהדים כאלו
      שהאגדות מספרות שהיו מחליפים נורה ב 2.00 בלילה
      אבל לא עוד את ההחלפה האחרונה בשעה הזו הם עשו בליל הושענה רבא עם ארז אדלשטיין .
      מאז זה הפך למועדון ככל המועדונים כזה שעובר לסדר היום בכל הפסד.

      אז נכון נגמרו העונות בהם אפשר לא להפסיד
      ובמשך עונה חייבים שיהיו הפסדים
      אבל כעיקרון הם מתקבלים יותר מדי בקלות
      בייחוד הפסדי בית רופסים ביורוליג שנה אחרי שנה

      בקיצור המכביזים מת וצריך להחיות אותו .

    4. שאלה מצוינת עמיחי. אני חושב שהתשובה היא גם וגם. הבנייה בשנים האחרונות מאוד לא מוצלחת ומנגד באמת נעשית במגבלות תקציביות. מכבי קבוצת דרג שני ביורוליג בפוטנציאל הגבוה ואולי שלישי בפחות טוב מה שאומר שלצפות פיינלפור כל עונה לא ריאלי בעליל מחד אבל לא להיות בהצלבה ברצף 6 עונות זה כבר בעייתי. בקיצור מקומות 6-12 זה בערך המצב ככה שקשה להגדיר את העונה איזה כשלון קולסיאלי.
      אהרון זה יפה שאתה זוכר למזרחי ושות' רק את הדברים הכביכול יפים שנובעים מהרצון תמיד לנצח ושוכח את ההשלכות שלא אחת היו לדורסנות הזו כמו למשל הבאת ישראלים וייבוש שלהם רק כדי שלא ישחקו בקבוצות אחרות, פגישות עם שחקני יריבות תוך כדי מאבקי אליפות מולם (ראדיסב,מוני והפיצה) ,אזרוח שחקנים באמתלות סבתות שלא קיימות (אהלן רוצסט'י , אלישע בן אבהרם) ,חילוץ שחקנים מבעיות פליליות (אולסי והסמים, ביינום והדריסה) ואפילו היחס למוני פנאן לפני וגם אחרי מותו שנבעט החוצה בבושת פנים והעמדת פני העגל שלא ידענו כלום. דווקא בשנים האחרונות שזה מעט נרגע בעיניי מסמנות שפיות…

  13. ושיר הלילה מגיע לקבוצה שלא יודעת איך לצאת מזה….
    תני לי מחסה באדיבות אריאל הגדול זילברטו
    שן סמיך את עיני מכסה
    מחפש אותך, אבל לא מוצא
    ולא יודע איך לצאת מזה.
    .
    תני לי מחסה – עוד פעם
    תני לי מחסה – עוד פעם
    תני לי מחסה.
    .
    מטוס מנמיך – אני מתחבא
    שלשה לילות לך אני מחכה
    קורא בשמך – אף אחד לא עונה
    רק בחלום אותך אני רואה
    מחפש אותך אבל לא מוצא.
    .
    תני לי מחסה – עוד פעם
    תני לי מחסה – עוד פעם
    תני לי מחסה.
    וכו'

כתיבת תגובה

סגירת תפריט