אירועי דיומא 14.12.21 – שחמט

שחמט – אליפות ישראל הפתוחה בצפת/שחר אלוני

אתמול בסיבוב 6:
נבאתי מנצח את קובו, גורשטיין את סמירין ופוסטני את לוין – כולם בשחור!

בסיום סיבוב 6 המובילים הם:
5 נקודות – אלון גרינפלד ,מיכלבסקי ,פוסטני ,נבאתי ,גורשטיין ,ומרסל אפרויימסקי
4.5 נקודות – שישה שחקנים

מחר בסיבוב 7:
נבאתי – גרינפלד
פוסטני – מיכלבסקי
גורשטיין – סוקולובסקי

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. רשמים ממסיבת העיתונאים אחרי המשחק האחרון של דו קרב אליפות העולם בשח:
    .
    1. קרלסן מאוד שמח, הוא לא ציפה למה שקרה.
    2. אתה יכול לחדד? כן, התחיל שקול ואז אחרי משחק 6 הכל התחבר לי וכן, אתה לא מצפה שזה יקרה באליפות העולם (מילים יפות לזה שנפו אחושילינג בדו קרב)
    3. נפו נשאל קודם על מה תחושותיו לגבי הדו קרב? וענה שהוא שמח על הניסיון, שלמרות כל ההכנות תמיד יש גורם של מזל, כנראה יותר ממה שהוא ציפה לו, והוא פשוט לא בדק דברים שלא בודקים במשחקי בליץ והוא צריך לבדוק את עצמו בנוגע לזה איפה הוא טעה. (תשובה מוזרה או שלא הבנתי אותה עד הסוף, אולי סתם תירוץ ראשוני בראש אחרי הפסד)
    4. הוא חידד ואמר שהבלאנדרים שלו ברמות הכי נמוכות שיש והוא צריך לבדוק את עצמו ולעשות שיעורי בית.
    5. מה אתה מרגיש לגבי הנסיון שצברת? הממ כן נסיון זה אחלה אבל התמודדתי מול נסיון ברמה אחרת. אולי אני צריך לעשות יותר פאזלים כדי שפעם הבאה אני אשחק יותר טוב (ממשיך להאשים את עצמו על בלינדורים לטקטיקות שפאזלים עוזרים לחדד בעין)
    6. לקראת המומעדים הבא? אני קודם צריך לנוח ולהבין איך עשיתי כאלה טעויות גדולות.
    7. מגנס: שוב, מה אני יכול להגיד, הוא פשוט נתקע בסיטואציה בעייתית שגם ההכנות לא עוזרות
    8. מגנס נשאל, האם אתה מאוכזב שלא קיבלת נקודות סטייל? וענה לא ממש לא. האסטרטגיה הכי טובה כנראה זה להמשיך לשחק סולידי מרגע שיש לך הובלה, ולהיות מרוכז.
    9. בהתחלה עם לבן לא שיחקתי קונסרבטיבי
    10. מגנס האם שיחקת הרבה בולט וראפיד לפני בשביל הכיף או בשביל ההכנות? יותר בשביל הביטחון שקיבלתי מלנצח יריבים חזקים.
    11. מגנס, האם אתה מרגיש שתעזוב את פידה בתנאים שלך או בזה שמישהו ינצח אותך? שאלה מצויינת, אני לא יכול לענות עליה (מאוד מעניין)
    12. עכשיו שינו את הפורמט מ12 ל14 משחקים בחלק הקלאסי, איזה פורמטים אחרים מבחינת 960 ראפיד בליץ מעניינים אתכם מבחינת האליפות? (מאחר וזה אחד הדברים המעניינים יותר לדעתי וגם עלו בפורום בדיומא אשתדל לתרגם במדיוק את התשובות לשאלה הזו:)
    נפו: אני חושב שאסור שנשכח שכאן אנחנו באליפות העולם של השחמט הקלאסי וזה פחות או יותר מה שזה (and it is pretty much it) תמיד יש מקום לסקולציות והתנסויות שונות אבל למה לא פשוט לשחק בנפרד אליפויות שונות.
    קרלסן: זה תמיד שאלה קשה, זה תלוי מה אתה רוצה שהאליפות תהיה, איך אתה מגדיר את השחקן הכי טוב בעולם, מה זה בדיוק אומר, ואיך אתה מוצא את האיזון המתאים לספורט הזה מבחינת ההתלהבות של קהל הצופים, בכנות, אני לא יודע מה התשובה הנכונה, לא נראה לי שאנחנו שם כגרכע ואני לחלוטין פתוח לאעיונות.
    13. יאן, ראיתי אותך בעבר מאוד בטוח בעצמך, כמה אתה בטוח בעצמך לקראת טורניר המומעדים? נפו ענה שהוא מאוד בטוח, ושהנסיון שצבר מהדו קרב ישרת לטובתו במיוחד אם יעלה על מה שגרם לו לעשות טעויות גרועות שהוא לא עושה אפילו בבליץ.
    14. יאן, כל הטעויות שלך ב-3 ההפסדים האחרונים שלך היו במצב של פוזיציה מאוזנת ובכולם עשית מהלך עם רגלי, האם יש קורלציה מיוחדת לכך הוא שהמדגם קטן מידי להסיק משהו? וובכן, ברור שיכול להיות שזה צירוף מקרים 3 ברצף, זו שאלה גדולה, עדיף לא לענות עליה ישר אחרי המשחק.
    15. קרלסן נשאל על אלירזה מה מחשבותיו אולי גמתמודד הבא? אני מאוד התרשמתי מהביצועים האחרונים שלו, ואומר שזה נותן לי הרבה מוטיסציה (מגנס ממש פוליטקאי בתשובות שלו)
    16. מגנס בביטויים טהורים של שח מה לדעתף האלמנטים שעזרו לך לשלוט בדו קרב? קשה לומר, אני חושב שבמצבים פשוטים אני עושב מעט טעויות, ופעמים שהמצבים היו מסובכים שנינו טעינו אבל הוא תמיד טעה אחרון, אסור לשכוח שהמשחק ממש קיבל תפנית אחרי המשחק ה-6, וזה מראה שהרבה דו קרב בעבר היו יכולים לקבל תפנית שונה באות בקלות.
    17. איך אתה מדרג את הדו קרב הזה? ההתחלה היתה קשה לחוצה, אחרי זה היה ממש קל
    18. התחלת לענות לאחורנה על שאלות שהן ממש מעניינות, האם אתה מתכוון לזה או מטריל? לא מטריל, קונה זמן לחשוב על התשובה, והאימרה הזו כנה
    19. צייצת תמונה של קובי, גם לו יש 5 אליפויות, הם זו היה קשור? אה, לא ידעתי את זה, אבל הוא אגדה ופירגנתי לו
    20. בעבר אמרת 2 דאון 5 טו גו, האם זה עדיין מטרתך? וענה, נראה..
    21. שאלה לשניהם, תוכלו לחלוק איזה שימוש עשיתם במנועים כדי להתכונן?
    נפו: כן ברור, השתמשתי בסטוקפיש, …, גימגום, עוד שם (נראה לי שיש לו משהו בשושו) אבל בסופו של דבר משחק אנושי שונה ממנועים אז לא משנה בדיוק במי משתמשים
    קרלסן: אתה יכול לשאול אותי אבל אני לא יודע, עדיף שתשאל את פיטר במקום אבל אני בספק שהוא יענה בפתיחות.
    22. שניהם מודים לצוותים שלהם
    23. מגנס איך תחגוג ? הממ לא יודע עדיין, אני מתכוון ולהשתתף באליפות העולם בראפיד ובליץ
    24. מגנס האם אתה חושב שעקפת את קספרוב? זה לא מקומי לענות. איך אתה חושב שאחרים יענו, אני חושב שיגידו שיש לי עוד דרך לעשות ואני לא מתכוון לסיים את קריירת השח שלי בקרוב.
    25. (מוריס אשלי מראיין נהדר חייב להגיד)

    1. תודה שרת!
      דברים מעניינים, מחפשים פורמט לאליפות העולם, לדעתי יישאר דומה, אולי ירחיבו קצת את הטורניר

      1. בקשר למגנס, לדעתי הוא ינסה לזכות עוד פעמיים בפידה, יעבור רישמית את כולם ובמקביל ימשיך לקדם מפעלים אחרים דוגמת chess24 שאני חושב שהוא שותף בו ורק אחרי שיזכה ב-6 או ב-7 הוא יעשה מהלכים להחליש את פידה

  2. תודה שחר. רק שאלה – האליפות הבאה אמורה להיות ב2022 או ב2023?
    לפי מה שהבנתי בעיקרון זה שנתיים, אבל האליפות הנוכחית היתה אמורה להיות ב2020…

    1. נכון, שאלה טובה, לדעתי פיד"ה מאד מנסים לעשות את תחרות המועמדים בתחילת הקיץ ואת הדו-קרב הבא בסוף 2022, אבל זה מאתגר. מקסימום ידחו לתחילת 2023, אבל אחר כך יעשו בסוף 2024, שזו הזנה שבה חוגגים 100 שנה לשחמט המאורגן (היווצרות פיד"ה)

    1. בכיף אליאב, זה בגלל ההרחקה של כל הספורטאים הרוסים לאחר שהתגלתה תכנית סימום אתלטים ממשלתית ברוסיה. גם באולימפיאדת טוקיו הם התחרו תחת הדגל של הועד האולימפי הרוסי ולא דגל רוסיה, ולא כולם יכלו להגיע לשם, למשל לא היו כמעט אתלטיות רוסיות רציניות בצמרת המרוצים אם אני זוכר נכון

כתיבת תגובה

סגירת תפריט