אנטוני דייויס – "הדבר הבא" ב-NBA כבר נמצא כאן / מנחם לס

Anthony Davis

 

*****************

 הפוסט הזה ניכתב ברובו לפני משחק אמש. חבל שאנטוני דייויס נפצע בכתפו אחרי 10 דקות  ויצא מהמשחק. ב-10 או 12 דקות היו לו כבר 9 ריבאונדים, ובוודאי הוא היה בדרך לאיזה 30. אני מקווה שהפציעה לא חמורה.

****************

כולם מדברים כבר שנתיים על "הדבר הבא" ב-NBA:  אנדרו וויגינס. יכול להיות שהוא יהפוך לשלקן מצויין, אבל היום הוא אפילו לא בחירת הדראפט הראשונה.

ובכן, יש לי חדשה עבור K-700: הדבר הבא כבר נמצא ב-NBA. זוהי כבר שנתו השנייה בליגה, ושמו אנטוני דייויס.

אז היום אני רוצה להציג לא רק בפני K-700, אלא בפני כולם, את שחקן ה-NBA הטוב ביותר משנת 2017 עד 2025: שמו אנטוני דייויס, ואין לו רווח בין הגבות.

לא שאני מגלה איזה מכרה זהב בנגב. כולם מכירים אותו, כולם יודעים שהוא הוביל את קנטקי לאליפות המכללות, וכולם יודעים שהוא ניבחר מס' 1 בדראפט, ושמייק ששבסקי החליט לקחת אותו עם נבחרת החלום לאליפות העולם בכדורסל.

אבל אף אחד עדיין לא דיבר עליו כעל אחד מהשחקנים שעלולים להתפתח להיות בין הטובים אי-פעם. אף אחד לא הזכיר אפילו בלחישה שהוא שחקן המסוגל לעלות להר רשמור ולתפוס שם מקום כבוד ליד מייקל, לארי, ומג'יק.

במילים אחרות, גדולתו – באנגלית זה נשמע טוב יותר – HAS NOT SUNK IN. אולי בגלל שעד עתה הוא גדל עלינו בהדרגה, ולא בא כפצצה כדמיאן לילארד למשל. הוא פשוט נעשה שחקן טוב יותר ויותר ממשחק למשחק, ומי יודע עד היכן הוא יגיע. שהוא יגיע להרבה יותר רחוק משהוא נמצא עכשיו – אני מבטיח לכם בהן צדקי, בכבודי, ובכבוד האתר הזה.

והדבר ההמצחיק ביותר שהוא לא יוכל לחגוג את ה-"MARDI GRAS נשיהיה השבוע בניו אורלינס עם שמפניה בבאר ב-FRENCH QUARTER (או בכל באר אחר בארה"ב!) כי עוד לא מלאו לו 21 (ב-11 למרץ הוא בן 21). הוא צעיר בשנתיים מדמיאן לילארד, וצעיר בשנה מזה שיהיה "שחקן השנה" במכללות, דאג מקדרמוט מקרייטון.

הנה עובדה פשוטה לגבי "הגבה המאוחדת": בכל מה שעשה, והיכן שהיה, הוא היה טוב יותר מאלה שהיו ועשו לפניו: רק הוא וקווין דוראנט זכו בשני פרסי הכדורסל הגדולים ביותר במכללות, "גביע נייסמית'" ו-"גביע וודן" כשהיו פרשמנים, אבל רק הוא וכרמלו אנטוני זכו בתואר "שחקן המכללות הטוב ביותר ב-70 השנים האחרונות" של SI. ז"א שיש לו מה שלדוראנט וכרמלו אין, ולאף שחקן אחר אין.

למרות שהיה פצוע חלק גדול מעונת הרוקי שלו, הוא בעל ה-PER הגבוה ביותר שהושג אי פעם ע"י שחקן מתחת לגיל 19 (BASKETBALL-REFERENCE.COM), וה-PER הגבוה ביותר שהושג אי פעם ע"י שחקן מתחת גיל 20, והוא כבר (בחודשיים האחרונים) בעל ה-PER הגבוה ביותר לשחקן מתחת גיל 21 (ולהזכירכם, בארה"ב אתה "בן 21" עד יום אחד לפני שאתה בן 22).

 

The young and most successful PER

Players with best PER age 21 or younger.

Player Year Exp Age PER
Shaquille O'Neal 1993 1 21.1 28.5
LeBron James 2006 3 21.3 28.1
Anthony Davis 2014 2 20.9 26.4
Kevin Durant 2010 3 21.6 26.2
Michael Jordan 1985 1 22.2 25.8
LeBron James 2005 2 20.3 25.7
Magic Johnson 1981 2 21.7 25.7
John Drew 1976 2 21.6 25.3

 

הבעייה הגדולה של אנטוני דייויס? גדולתו לא מתורגמת עד עתה להצלחת הפליקנס. לדבר ישנן סיבות רבות שלא קשורות למשחקו, ואין ברצוני להיכנס אליהן עכשיו.

 

מה צופה העתיד?

אנטוני דייויס צעיר בארבע וחצי שנים מקווין דוראנט. קווין הוא השחקן הטוב ביותר העונה. הגראף הבא מלמד שבעוד שנים ספורות (4.2 שנים) אנטוני דייויס יהיה טוב יותר מלברון, אם כ בקשר לדוראנט הנבואה היא שאנטוני דייויס מתקדם מהר מאשר דוראנט התקדם, אבל העונה התקדמותו של דוראנט עדיין לא הגיעה לשיאה והגראף יכול רק לנבא בהסתמך על זוויות העלייה של השניים שדייויס יעלה על דוראנט תוך 7 שנים.

 

הגראף והנבואות (PREDICTIONS) המבוססות על העקומות שלו מראה שההתקדמות של אנטוני דייויס משנת הרוקי שלו עולה על דוראנט, קווין גארנט, קווין לאב, כשרק שאקיל או'ניל עשה קפיצחה גבוהה ממנו משנת הרוקי לשנת הסופומור שלו.

 


 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 29 תגובות

      1. על סמך 2 נקודות הוא מתכוון.

        וזה תלוי מה אתה מנסה לנבא.

        בהחלט יש המון חישובים ופרמטרים בתעשייה למשל שמשתמשים ב-2 נקודות לניבוי הצלחה או תפוקה של משהו.

        בספורט זה כבר הכל יותר פנטזיונרי אבל זה לא אומר שזה לא יהיה נכון.

  1. גם אני חושב שהוא הולך להיות אחד מהחשקנים הטובים ביותר בליגה בשנים הקרובות כי פשוט יש לו עליונות כל כך גבוהה ויעילות לתפקיד שהוא משחק.

    בשביל להיות הטוב בליגה הוא קודם כל צריך קבוצה שתאפשר לו להיות כזה.
    משום מה ניו אורלינס לא נראית לי כזאת.
    אני עד היום לא מבין למה הם היו צריכים את החוזה המעיק הזה לטייריק.
    בכלל נראית לי קבוצה תקועה עם לא מעט אוברייטדים ושחקנים שהםוטנציאל שלהם להתפתח למשהו גדול ממה שהם מציגים עכשיו כמעט ולא קיים.

    אגב, נחמד שאתה בוחר להציג לי את אנטוני דייוויס, זה שנבחר מס' 1 בדראפט ואתה עד ליום לפני הדראפט חשבת שיש איזה "מאבק" אמיתי על הבחירה הראשונה בינו לבין תומאס רובינסון(שנתן אומנם עונה טובה מאוד בקנזס אבל ברור לגמרי עוד לפני הטורניר שדיוויס זו בחירה ראשונה)…..
    ככה שבאמת לא גילית את אמריקה, היית אפילו רחוק מזה.

  2. אני אמנם לא מבין בכדורסל מכללות ולא צופה הזה אבל גם אני ידעתי שהוא בחירה ראשונה בודאות,דיברו על כך שהוא הולך להיות מלך החסימות ואחד משחקני ההגנה הטובים ביותר,אני זוכר שהשוו אותו לביל ראסל ובהחלט אמרו שהוא מהשחקנים שישנו פני מועדון.מה שכן עונת הרוקי שלו הייתה קצת מאכזבת לנוכח הציפיות(בעיקר בגלל פציעות)והוענה הוא פשוט עונה על הציפיות

    1. סהכ לדעתי הם מנסים להקים קבוצה תחרותית,אני חושב שהטרייד עלהוליידי היה אמור להיות טוב,מסכים שההחתמה של טייריק תמוהה אבל אי אפשר לומר שהם לא מנסים להתחזק ולהעמיד קבוצה טובה

  3. חבל שבחירת הדראפט שלהם בדרך לפילדלפיה
    יכלו לבנות משהו טוב יותר לדעתי
    דיוויס יכול להיות סופר סטאר משמעותי בליגה
    לא נראה לי שישאר בניו אורלינס

  4. אני מת עליו, למרות שמודה שחשבתי שיקח לו הרבה יותר זמן עד שיממש את הפוטנציאל שלו בליגה, בקטע הזה ניו אורלינס מצויינת לו. נותנת לו להנהיג ולקבל את הקול שהיה חסר לו.
    מה שהוא אומר שהשנה הוא מתחיל ללמוד הוא להיות יותר קולני, יותר יוזם. הוא אמר שהדבר שהוא הכי מצטער שלא עשה במכללות זה להיות יותר קולני, כי ליד ששבסקי אף אחד לא יכול לקבוע כלום ולהוציא מילה.

  5. החד גבה מבחינתי השחקן הכי טוב בליגה כבר עכשיו וכולם יראו את זה סופית שנה הבאה .. כשרון מטורף בשני חלקי המגרש , יש בו הכל לגבי העונה של ניו אורלס כבר רשמתי כמה פעמים שהיה פה ניסיון לקפוץ 4 כיתות בשנה מצד הבעלים וישר להביא סביבו שחקנים מוכנים(קראתי ביאו איך דאמפ חיפש שחקנים משלימים בגילי 24 -25 שהם צעירים עם ניסיון ככה הוא אמר ונמצאים במקום של להוכיח בגלל זה הביא את הולדי אנדרסון ןטייריק .. ) ניו אורלנס היו צריכים לחכות שנה עפ ההחתמות כבר קדמי של דיוויס ונואל מפחיד מבחינה הגנתית זה גם היה נותן עוד שנה לדיויס להתפתח בלי לחץ של להגיע לפליאוץ

  6. דיוויס שחקן מס' 3 בליגה כבר עכשיו אחרי לברון ודוראנט, ולדעתי הוא כן ישאר בניו אורלינס. הם בחיים לא יתנו לפנינה כזאת לברוח.

  7. הוא לא 3 בפנטאזי,
    הוא 11 או 12.

    בפנטאזי זה הולך ככה:
    לאב ראשון,
    דוראנט שני, קרי שלישי.
    לאב עם ממוצע של 64.6 למשחק, דוראנט ממוצע 63 וקרי ממוצע 57.9(לברון ג'יימס רביעי).

    הסיבה העיקרית היא שבפנטאזי(ברובם לפחות) מקבלים 6 נק' על כל שלשה שנכנסת.

    אבל הוא כאמור עלה מאוד משנה שעברה.
    הערך שלו הוא 47.8 ממש קצת אחרי הארדן, גריפין, אולדריג'.

    אגב קאזינס בפנטאזי מקדים את הארדן, גריפין, אולדריג'.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט