מי יהיה מאמן הנבחרת הבא?/צוות כתבי הופס

מיטב המוחות של הופס התחבטו בשאלה מיהו הנבחר לאמן את נבחרת ישראל ?
לא היה קרב כזה מאז הרויאל ראמבל של 94 אותו ניצחו בצוותא ברט "היטמן" הארט ולקס "הנרקסיסט" לוגר.
אז בסדר רנדומלי וללא הקדמה-MBK בתפקיד HBK שון מייק'לס,רועי "1,2,3 קיד "ויינברג, ,יאיר זעפרני הוא האנדרטייקר,מנחם "האלק" לס, אורי "בם בם " לנדאו, וכמובן מומי " מאצ'ו מן " החציל. נערות הזירה דבי ועזית!! את מי צריך להעיף מהזירה ? מי הווינר הגדול ? ולמי אתם הייתם נותנים את הנבחרת ? רק בלי מכות !!!

ערך: רועי ויינברג
כותב ההקדמה: MBK
***

מנחם לס: לארי בראון

מאמן הנבחרת הבא צריך להיות…לארי בראון. שמעתם נכון. לארי בראון. התאחדות הכדורסל חייבת לפנות אליו שיעשה "מצווה". מצווה לעמו ישראל ולדתו. סבו היה רב בלונג ביץ', לונג איילנד, והוא גדל בבית יהודי טוב. הוא אפילו שיחק בהולי לנד במכביה של 1960.

הנבחרת חייבת מאמן אמריקאי. עם עמרי כספי ומקל, חייבים מאמן עם אוטוריטה. GODFATHER כזה. אחד שהשחקנים יודעים שהוא עשה וראה הכל בכדורסל: אול אמריקן כשחקן בצפון קרולינה תחת דין סמית'. מדליית זהב בנבחרת באולימפיאדת טוקיו. 7 שנים שחקן ABA. מאמן ב-ABA, UCLA, NBA, קנזס (אליפות NCAA ב-1988), וחזרה ל-5 קבוצות NBA כולל אליפות עם דטרויט פיסטונס ב-2004. ארבע פעמים "מאמן השנה" במכללות וב-NBA. מאמן שיקבל יראת כבוד שעדיין לא היתה לאף מאמן אחר בהסטוריה של הכדורסל הישראלי.

אימן צעירים במכללה, ואימן את הסופרסטרים הגדולים ביותר ב-NBA. מכיר כל רמה, כל שיטה, ומעורה מאד בכדורסל העולמי.

חייבים להציע לו את המשרה כמין מחווה שעושים לו כאחד מארבעת המאמנים היהודים הגדולים בהסטוריה (יחד עם נייט הולמן, רד אורבך, רד הולצמן, ולארי בראון), ומציעים לו את הג'וב כמחווה גדול שהוא עצמו יעשה לעם ישראל.

לארי בראון בן ה-73 הוא היום מאמן SMU, אחת האוניברסיטאות הפרטיות הגדולות בדרום ארה"ב. אפילו אם הקבוצה תלך רחוק בטורניר ה-NCAA הוא חופשי לחלוטין מה-4 לאפריל, והוא כבר הודיע שכנראה לא יחזור לאמן שם כי זאת הקבוצה האחרונה שהוא יאמן.

מלבד…מחווה חד פעמי למדינת היהודים.

גם עוזרי מאמן יש לו: ברוס פירל היהודי, שהיה מאמן אונ' טנסי ופוטר בגלל ענייני רקרוטינג לא כשרים, שאימן את ארה"ב לזהב במכבייה הקודמת, וכן לנסברג, לשים יד על הדופק של לארי בראון בקשר לכל הישראלים. אם צריך שלושה עוזרים, הייתי מצרף את בלאט.

***

מומי החציל: פיני גרשון

מומי החציל: הד"ר התקשר למומי וביקש ממומי להשתתף בבחירת מאמן לנבחרת
מומי ילך על פיני גרשון

הנה התשובה של מומי

באורגינל מומי אוהב NBA את הלייקרס ואת בית"ר ירושלים נבחרת ישראל בכדורסל זכורה למומי לטוב בשנת 79 אז רוב המאזינים היו עוד לא בתכנון

מי שהיה המאמן אז היה קלף קליין ז"ל מאמן עם פרסונל לא כמו שיבק שיש לו כריזמה של צנון במדף הירקות בסופרשל
מומי אומר חד וחלק רק פיני יכול להוביל את הנבחרת רחוק פיני יעשה סדר בנבחרת פיני זה מאמן עם קבלות לקח 3 פעמיים גביע אירופה והיה 5 פעמים בפיינל

פיני גם הצליח להגיע לאליפות אירופה עם נבחרת בולגריה תאמינו למומי חוץ מקזינוים ,גבינה, נערוט ליווי וחריסטו סטויצקוב אין כלום בבולגריה

אם פיני לקח נבחרת של מלווים בריבית ,סרסורים ,מוכרים בדוכן גבינות ודלירים לאליפות אירופה הוא יצליח גם עם 2 שחקני NBA יורליג ויורופח או יול"ב פח + סילבן לנדסברג או אלכס טיוס

פיני זה הישראלי במיטבו אחד שיתן בראש לכל אירופה עם שיטות אימון ברמה גבוהה מומי ראה את אליפות אירופה
האחרונה והקיא על העציצים במרפסת אפילו נבחרת כמו אוקראינה נתנה בראש לכולם

פיני מנהל משחק מספר אחד באירופה עם הפה הכי גדול באירופה

מומי אומר רק פיני יכול להציל את הלבן כחול ובגדול

***

רועי ויינברג: דן שמיר

כרגע, מה שיציל את הכדורסל הישראלי זה לא מאמן על, בהנחה שאין תקציב למישהו בסדר גודל של מייק פורטאלו, מאמן אוקראינה עם עבר בנבא. צריך לשכור מנג'ר, רצוי עם ניסיון בין לאומי, ולתת לו לקבוע מאמנים שיאמנו שנתונים וישארו איתם מגיל 10 עד גיל 21, הגיל שבו הם עוברים לבוגרת. צריך לקבוע שיטת משחק אחידה לכל הנבחרות, כדי שיגיעו לבוגרות קבוצות מגובשות עם שיטת משחק אחידה, ובנוסף לכישרון הישראלי זה יכול לקדם אותנו לכיוון מקומות 6-12 בכל אליפות אירופה נתונה.

אם צריך לבחור מאמן נבחרת, אני הולך על דן שמיר. עובד צמוד למאמן הטוב באירופה, מכיר את הליגה על בוריה, ומחזיק קבלות כמאמן ראשי. אחד המועמדים הטובים ביותר לתפקיד.

***

MBK:גם לג'יניג'ים מגיע !!!

לדעתי מאמן כארז אדלשטיין חייב להיות המאמן הבא של נבחרת ישראל בכדורסל

לאדלשטיין רקורד מוכח ואופי ג'ינג'י אמיתי שמנוגד ב 100% או 180 מעלות מקודמו לתפקיד אריק שיבק

בעליבות אירופה האחרונה, שברה הנחרת הישראלית שיאים של חוסר אסטטיות והישגיות עם כדורסל מזעזע והפסדים לאריות היבשת בריטניה ללא 5 שחקני הרכב , גרמניה ג' , אוקראינה א את הבלגים האכלנו שוקלד מריר אבל זה לא הספיק, מהצרפתים חטפנו באגט.

מה שמזעזע לא פחות היא ההתנהלות של שיבק שלא שם את המפתחות על השולחן ונפרד לשלום

לג'ינג'י מעפולה יש רקורד מוכח הוא הוביל את גליל עליון להישגים תרם לפיתוחם של בורשטיין , גרין ויצחקי בבני השרון בשנות ה – 90

את מכבי רמת גן הוא הוליך לגמר הליגה כמו גם הפועל ירושלים והפועל תל אביב אותן אף הוליך לחצי גמר במפעלים האירופים

.מבחינת הקריירה של שולנדנברד הוא ממש מחייה מתים כמו גם מתן נאור , בר טימור , יואב ספר ועוד רבים וטובים

ארז הוא פריק של כדורסל ושולט בקבוצותיו ביד רמה הוא אחד שהכדורסל הישראלי חשוב לליבו אכפתי ומצליח להוציא את המקסימום מקבוצות סופר בינוניות.

הוא למד הרבה מפיני גרשון עת שימש עוזרו בהפועל ירושלים ובאולימפאקוס פיראוס.

החומר של ארז מצויין כספי ,אליהו , הלפרין , טיוס , מקל ,רוט , טימור ואוחיון שווים לפחות מקום 10 באירופה.

צריך גם עוזרים ? ליובין ופרנקו . אגב ליובין הוא המאמן הצעיר הטוב והמבטיח בארץ

אדלשטיין שיחגוג 53 בקיץ הקרוב ,בשל לתפקיד ואין ראוי ממנו

ארז מסוגל להעיר את הכדורסל הישראלי מהקומה בה הוא שרוי ( בלאט ופיני מחוץ למשוואה כמובן )

יאללה לעבודה ! כי הוא בחור כארז !

***

אורי לנדאו: דיוויד בלאט

אני אתחיל בלציין את הברור מאליו, אין לנו הרבה כשרון בנבחרת הלאומית לא באתלטיות, לא בקליעה, ולא במנהל משחק גאון סטייל דימאנטידיס או סטיב נאש שהופכים כל חבורת נגרים מסביבם לכוכבים בצבע, ולכן הפתרון המתבקש הוא משחק של הגנה לחץ והמון זיעה על הפרקט, דיוויד בלאט עושה את זה כבר שנים במכבי מול אריות אירופה (למכבי כבר שנים אין שחקן בטופ 3 בעמדה שלו באירופה), בקיץ זה היה ברור לכולם שהשחקנים בנבחרת האמינו יותר מדי לרושם הכללי שהם גיבורי על (קמפיין מגוחך מאין כמוהו) מה שהנבחרת צריכה זה drill officer שיחזיר אותם לאדמה, כספי שחקן משלים בNBA , יוגב ופניני הם לא כוכבי על ביורוליג ואליהו כשרון כל כך גדול שהוא לא מצא קבוצה באירופה, ולכן רק מאמן workaholic כמו בלאט יחדיר בהם את הלך הרוח הנכון לנצח, דרך הרגליים ועם הרבה זיעה.

וכמובן שאני אציין את הברור מאליו השני בסיפור, אין מאמן נבחרות מעטור ממנו (אלא אם מייק שישבסקי מחליט לעשות עלייה), אלוף אירופה עם ניצחון מופתי על ספרד המצוינת, אלוף אולימפי עם ניצחונות על נבחרת מוכשרות מרוסיה, אז נכון שמאגר הכישרון ברוסיה גדול מזה של ישראל אבל עם בלאט העתיד יראה יותר וורוד, אבל פה חשוב לציין שכל דברי הם חלומות באספמיה כי כבר ב2005 בלאט קיבל את המשרוקית לנבחרת ובגלל עסקנים ופוליטיקה הוא נאלץ להתפטר אחרי חודשיים בגלל הטיעון המגוחך\הזוי\מבזה שאין לו תעודה של מאמן ישראלי מווינגייט (אם אני לא טועה הוא מרצה בווינגייט), אז אני אסיים בזה שהתפקיד באמת הוצע לו לפני כולם אבל הג'נטלמן מפרינסטון הוא לא סמרטוט והוא סירב בנימוס, במקרה הזה אנחנו לא ראויים למאמן המצוין הזה ולא ההיפך.

***

יאיר זעפרני: ננו גינזבורג

אז מי יהיה מאמן הנבחרת הבא? ועדת האיתור תתכנס בקרוב ותכריע. אבל לפני שמקבלים החלטה, אני רק המלצה – הגיע הזמן לחשוב מחוץ לקופסה. הרי גם ככה המועמדים הקיימים לא משהו – דיויד בלאט, היחיד שבאמת מגיע לו לא רוצה לקבל עליו את הנטל הזה (ובצדק), פיני גרשון ראוי מבחינת כדורסל אבל לא מבחינת האישיות שאמורה להיות הפנים המייצגות של הכדורסל הישראלי. ארז אדלשטיין הוא פרובלמטי ומסתבך עם כל מה שזז. בירנבוים איבד את זה (תסתכלו על המשחקים של הרצליה, תבינו על מה אני מדבר), דני פרנקו עוד לא צבר מספיק קילומטראז' ועודד קטש אמנם מצטלם טוב אבל מה לעשות שאימון נבחרת דורש גם לעבוד קשה. את דרוקר ודן שמיר הייתי מעדיף לא לכלול בין המועמדים, בכל זאת הנבחרת כוללת אנשים ולא רובוטים.

אז מי נשאר? הנבחרת צריכה מישהו מקצועי, שלא בא מפנים, שאינו מושפע מהפוליטיקות הפנימיות של האיגוד הרקוב, שלא מזלזל ביריבות כי הוא מבין שאנחנו מזמן לא יותר טובים מאף אחד. מאמן יסודי שעובד קשה ומכבד שחקנים כמוהו, שיכול להוביל יחידה מלוכדת, שתלחם על כל משחק, היא צריכה מאמן שיודע ומבין מה זה להיות אנדרדוג. ומכיוון שמאמן זר (שעונה על רוב הדרישות האלו) הוא לא אופציה כי קופת האיגוד ריקה (וזה בלשון המעטה), אז יש רק אחד שעונה לכל הקריטריונים הללו – ננו גינזבורג.

(ולמי שלא יודע במי מדובר: גינזבורג הוא מאמן ישראלי, צנוע, רציני, שמלבד קריירה בבית"ר ת"א ורמה"ש כשחקן, אימן כמה שנים בליגה וב-8 שנים האחרונות הוא מאמן בצ'כיה, בהתחלה כעוזר ואחר-כך כמאמן בנימבורק, קבוצת הפאר של הכדורסל הצ'כי וכזו שבשנים האחרונות הפכה להיות שם דבר בדרג השני באירופה. ועל הדרך פיתח כמה שחקנים צ'כים נהדרים. וכן, הוא גם מאמן כיום את נבחרת צ'כיה אבל אני לא בטוח שהצעה מישראל לא תגרום לו לחזור הביתה).

***
עדכון טרי מהשטח: הרמטכ"ל בדימוס ויו"ר איגוד הכדורסל, דני חלוץ, הציע את התפקיד לצביקה שרף. שרף הסכים לקבלו, בתנאי שיחזור לתפקידו הבכיר באיגוד הכדורסל. המועמד שאף אחד מאיתנו לא הזכיר.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. +1 ליאיר זעפרני: ננו גינזבורג.

    הברקה יאיר.

    גם את מנחם עם לארי בראון אהבתי- ברור שזה לא ראלי.

    לדעתי,צביקה מכובס לגמרא ואיך שהוא מתנהג הוא לא ראוי, די צריך שינוי.

  2. דן חלוץ, צביקה שרף…שמור לי ואשמור לך. אם אתה לא בחונטה השלטת אז אתה אבוד במדינת היהודים. בגלל זה עזבתי את הארץ.
    לגופו של עניין,
    צביקה שרף כבר עבד עם הנבחרת 500 פעמים. צריך לעשות שינוי.
    מקום ראשון: הצעת מנחם – לארי בראון. למרות שבארץ במקום לברך אותו יקללו אותו בהפסד הראשון.
    מקום שני: מומי עם פיני. זה עוד לא היה.
    מקום שלישי: אורי ודיוויד בלאט – בגלל שהוא מוכשר. הוא לא יסכים כיבניגוד ללארי בראון, הוא אמריקאי שיודע שמדובר במשרת פח זבל.

  3. לארי בראון נכשל כשלון חרוץ עם הנבחרת האמריקאית באולפיאדת אתונה .
    הוא היה זחוח ויהיר ולא נזהר משארס שתפר שלשות ללא רחמים

    שמיר אופציה טובה וו קא
    צביקה שרף ? אוי אברוך

  4. צביקה שרף על דן חלוץ, לפני חודש בראיון למעריב: "דן חלוץ לא מבין שום דבר בכדורסל".
    היום הסתבר שצביקה צדק.

  5. יופי של רעיון רועי.
    אם אני צריך לדרג את המאמן האידיאלי הייתי מדרג כך:
    1. בלאט – המאמן הישראלי הטוב ביותר בשוק עם קבלות ברמת נבחרות שאין לאף מאמן ישראלי אחר.
    2. פיני גרשון – מה שהוא שכח רבים אחרים לא ילמדו לעולם מנהל משחק מבריק.
    3. דן שמיר – אחד המוחות המבריקים בארץ, לקח בארץ שני גביעים והיה קרוב מרחק שריקה של סמי בכר מדאבל.
    4. ננו גינצבורג – מאמן מצוין אבל לא מספיק מוכר ומוערך בארץ
    5. ארז אדלשטיין – פרפקציוניסט, מסור, עם נסיון רב.
    6. אפי בירנבוים – מנוסה, עם קבלות, מאמן של שחקנים, יכניס המון התלהבות לנבחרת.

    1. הרעיון הוא של אורי לנדאו
      תודה לרועי על הריכוז ועריכה
      גם אתה ואהרון הוזמנתם לחגיגה , אני מניח שאהרון היה הולך על אפי , לפחות זה מה שהוא יצג
      ביינתים עולה בי הרעיון לתת לאנצלוטי , איזה הצגה של ריאל מדריד !

        1. צודק !
          הייתי בטוח שאתה ואהרון הייתם בתפוצת האימייל
          עמכם הסליחה

          ברויאל ראמבל הבא אתה ואהרון תהיו ראשונים – מבטיח

          1. רועי זה בסדר, סתם חוש ההומור הציני שלי היכה שוב. אני פשוט לא יודע איך מכניסים סמיילים להודעות והמסר עובר לפעמים לא טוב.
            טוב לדעת שעוד כמה משוגעים כמוני וכמו אהרון מתעניינים בביצה המקומית. אני מקווה שמכל הדיון המוצלח תצא בסוף בחירה ראויה ולא פוליטית כפי שמסתמן כרגע עם צביקה שכבודו במקומו מונח אבל הגיע הזמן לתת מקום לאחרים.

  6. הסיפור עם צביקה שרף זה פשוט בזיון. אבל לצורך הדיון המעניין שהעלו טובי כתבינו:

    לגמרי פיני גרשון. הייתי אומר דייויד בלאט, אבל אין מצב שהוא יגיע (יותר הגיוני כבר שלארי בראון יבוא). למה פיני? בנבחרת אין זמן להנחיל שיטה, צריך שועל ותיק, ערמומי ומנהל משחק בחסד. פיני זה הכל ויותר, ואם שכחנו הוא גם הבנאדם שהעמיד את אחת הקבוצות הכי טובות בתולדות הכדורסל האירופאי (ולא, בניגוד לאגדה זה לא היה בלאט שבנה את הקבוצה הזו. מספיק להסתכל על הקבוצות שבלאט בנה לאורך השנים בשביל להבין את זה). אצל פיני היום זו בעיקר שאלה של פוקוס וחשק, ולדעתי אחרי כמה שנים בחוץ, ובמסגרת לא יומיומית כמו הנבחרת, זה יכול לעבוד.

    לגבי האחרים (מלבד לארי בראון), הרבה מועמדים ראויים אבל בואו נזכיר – חוץ מדיויד בלאט כל השאר זו פשוט ליגה אחת מתחת.
    לגבי לארי בראון, הצעה פיקנטית ומעניינת אבל קצת הזויה אם לומר את האמת. הכדורסל האירופאי זה לא מה שמשחקים שם באמריקה. גם מה שהנבחרת שלנו משחקת נטול כל קשר למה שמשחקים מעבר לים – קבוצה נטולת גבוהים, מלאת פורוורדים חד-גוניים וחוץ מהלפרין ולאחרונה קצת אליהו – מורכבת מרול פליירים. בעיקר ברמת הנבחרות שאין זמן להשתפשף יותר מידי, לארי היהודי היקר פשוט לא יצליח. תגידו "בראד גרינברג" ואני אגיד לכם: "צודקים במידה מסויימת", אבל אל תשכחו שתמיד יש יוצאים מהכלל, ולגרינברג גם היה מספיק זמן להשתפשף (ומי זוכר היום שההתחלה שלו לא היתה קלה בכלל).

  7. אה, ושכחתי לומר: אחלה רעיון לראות את כולכם מתנצחים כך, כן ירבו. באתר וואלה עשו את די הרבה בזמנו (ועוד עושים את זה היום, לא יודע, הפסקתי לבדוק מאז שעברו שם למוד צהובון).

  8. גם אני לא הוזמנתי לחגיגה ודווקא הייתי שמח להשתתף בה בכל מקרה רעיון יפה. בגדול זה שאלה של כמה מוכנים להשקיע ואיזה כושר שיכוני יש. אני משוכנע שיו״ר טוב באמת היה עושה הכל בשביל להנחית את בלאט או גרשון . אני מאד מחזיק מגרשון וחושב שהוא המאמן היצירתי בארץ ובכל זאת הייתי הולך על בלאט. היות והוא הוכיח עצמו מאד בכדורסל הנבחרות . בכל זאת אם האופציה של הבכירים לא רלוונטית אז יש לקבוע אסטרטגיה ברורה . אפשרות אחת סוג של המאמנים הוותיקים והמנוסים מן העבר . בלבל הזה יש את מאמני העבר צביקה וקוצרין וכן את שרף , דרוקר , אגלשטיין ואפי . לחליפין ניתן ללכת על סוג של מאמן עם פיו

  9. לחליפין אפשר ללכת על מאמן שמביא פחות קלימוטרז אך הרבה חדשנות והתלהבות דוגמת קטש , שמיר , פרנקו ואפילו זילברשטיין . בגדול כל השמות ראויים ( ויש עוד ). בכל זאת אם הייתי צריך לבחור אז מתוך הוותיקים הייתי הולך על אפי היות וצביקה וקוצרין כבר קיבלו צ׳ אנס וצריך לתת גם למישהו אחר.דרוקר לא מוצא עצמו כבר כמה שנים . נותרנו עם אפי וארז . שניהם ראויים ושניהם חושקים בתפקיד . ארז בתקופה מקצועית טובה יותר אך לאפי יותר מגיע .( זכויות עבר גדולות יותר). בלבל השני המעומדים הבכירים הם פרנקו קוטש לשניהם הייתי שמח . אך לפרנקו קצת יותר עקב עבודתו הרבה עם הנוער . שורה תחתונה :אם אופציית

  10. סליחה על התגובה הקטועה ( אני מגיב מהאייפון). שורה תחתונה במידה ואופציית בלאט יורדת הייתי מחתים ל 4 שנים את אפי ופרנקו . שנתיים ראשונות אפי המאמן ופרנקו עוזרו . אח״כ אפי הופך להיות מנהל מקצועי ופרנקו מאמן ראשי .

  11. ארז בעיניי המיתמודד הראוי ביותר לתפקיד.
    הוא מומחה בהוצאת מים מהסלע[הפועל משחקת עם סגל מאוד מאוד מוגבל,וכרגע במקום הרביעי והמכובד]
    מומחה בהרכבי סמול בל,ויסלח לי עידו קוזיקרו [הפועל מחשקת כבר שלוש שנים בלי ביג מן אמיתי בצבע]
    הקבוצות שלו משחקות כדורסל יפה וקבוצתי,כמו שהייתי רוצה ליראות מהניבחרת.
    ואגב,פיני גרשון הוא גיזען ולכן לא ראוי להיות המאמן הלאומי

  12. עם כל ההערכה לצביקה שרף, באמת מיצינו והגיע הזמן לחדש.
    הייתי הולך על בלאט . לדעתי המועמד הכי מתאים ועם הכי הרבה קבלות.
    עדיפות 2 זה אפי או ארז
    הרעיון שנזרק פה של אפי עם פרנקו כעוזר נשמע די מעניין.

    פיני לא רלוונטי. הוא גם לא מתאים ולדעתי הוא גם לא רוצה בכלל.
    הוא לא מעריך את השחקן הישראלי ולא מאמין בו. מספיק היה לשמוע אותו מפרשן באליפות אירופה האחרונה.

  13. פיני גרשון לא גזען ולא בטיח . הייתה לו בדיחה מאד לא מוצלחת והוא התנצל עליה פעמים רבות . רואים שהכל זה בדיחה גרועה . גרשון היה בקשר מצויין עם שחורים למשל עם מקדולנד ובעיקר פארקר כל אחד מכיר את הערכתו הגדולה לפארקר. לכן יש גבול לכל תעלול . עונש כן בוודאי אך לפסול אותו על בדיחה גרועה לפני 12 שנה זו כבר הגזמה . לדעתי אגב פיני לא מעוניין באימון הנבחרת ולכן הוא לא יהיה .

  14. נכון אהרון.
    כשפנחס גרשון אמר "הוא חכם יחסית לשחורים. אני לא צוחק[השימוש במילים "לא צוחק",מדגיש את זה שהכל בצחוק], גם בין השחורים יש צבעים – יש שחור כהה, יש מוקה … יש ביניהם מוקה שהם יותר חכמים, ובדרך כלל השחורים הכהים מהרחוב. … השחורים האחרים הם באמת טמבלים, מה שתגיד להם הם כמו עבדים",הוא התבדח.
    גם כשהוא קילל כול שחקן באליפות אירופה האחרונה פחות או יותר[גם כשקרה לשחקן אלמוני בשם טוני פארקר,אידיוט ומטומטם] הוא התבדח.
    אתה רוצה שהאדם הזה יהיה המאמן של מכבי בישביל שאתה ודומייך תוכלו ליתמוך בו כל יום חמישי? בבקשה.
    את המדינה שלי הוא לא ראוי לייצג.

    1. חום אתה משתמש גם בירוק ?
      פה שם פיני זרק בדיחה
      פיני יש לו חוש הומור לא כמו שיבק או שרף עם הומור אלקיטפוס יכולים לייבש ביצות
      קח כוס שוקו או מוקה ותרגע תאמין למומי קח את החיים בסבבה

    2. חום פיני גרשון הוא איש שהפה שלו מהיר לפחות כמו זה של מומי החציל. הבדיחות שלו סרות טעם והוא אחד השולפים המהירים במזרח, וזה בא לידי ביטוי לטוב וגם לרע. האמירות שלו היו מגעילות מטופשות ופוגעות, אבל זה לא הופך אותו לגזען, לכל היותר הוא איש וולגרי וחסר רגישות ! אפשר להתווכח על ההתאמה שלו לאימון הנבחרת, אבל גם צביקה שרף איש מחוספס וולגרי לא פחות , איש מדון ומריבות, ועדיין אף אחד לא חשב שהוא לאראוי לאמן את הנבחרת. אני אישית עוסק בחינוך והריע לי והכעיס אותי לשמוע את אותו ראיון שטוב היה לולא נאמר, אבל צריך לשים דברים בפרופורציות הנכונות. בכל מקרה זה לא רלוונטי כי הוא כלל לא מועמד לתפקיד.

      1. השאלה מה העיקר.
        האם הוולגריות או הישרות.
        צביקה קודם כל אדם ישר מכיוון שהוא ישר הוא נהג לפעמים בוולגריות.הוא נאלץ לעשות זאת כי הוא חווה שקרים ,רמיות ,קומבינות ושאר מרעין בישין.
        נראה לי שאתה קצת שופט אותו בחומרה רבה כשאתה קורא לו איש מדון ומריבות.
        למעשה כל אידאולוג שרוצה לשנות חייב לריב ולהלחם על השינוי.
        אם לזה אתה קורא איש מריבות איך תבצע שינוי בכל תחום שהוא.
        צביקה הוא איש מתלהב שנתן את נשמתו במקצועו .הוא זכה לביקורת וללגלוג ברמות על שלא נראהלי שמישהו התקרב אליו בביקורות אלו.
        נהנו ללגלג עליו שהוא ראש בקיר ללא יצירתיות.
        אגב גם אני מסכים בהחלט עם חלק מהטענות.צביקה הוא מאמן שיטתי ורציני אך אין אצלו אילתורים ושינויים לטוב ולרע.
        וזה גרם להרבה בדיחות אליו (גרטל לפיני זה קרב מוחות …פיני מי המח השני ? " )

    3. להגיד שבסה"כ מדובר בבדיחה זו היתממות… אולי בתוך תוכו פיני הוא לא גזען אבל מה שהוא כן עשה זה לנהוג בגזענות דה פקטו. כך שזה לא ממש משנה מה הוא חושב בפנים אלא מה הוא עושה כלפי חוץ ושם מה לעשות הוא גילה גזענות ממדרגה נחותה ביותר.

      1. יאיר אני לא מצדיק את האמירות הללו הן דוחות ומגעילות וראויות להוקעה חד וחלק !
        לא טענתי שהאמירות ההלו נגד שחורים היו בדיחה כי גם אותי הן לא הצחיקו. אמרתי שבאופן כללי הבדיחות שלו סרות טעם.
        אבל השאלה האם פיני ראוי עקב כך להיות מאמן או לא היא שאלה ערכית, ואני בהחלט מבין את מי שלא רוצה שהוא ייצג אותו. מצד שני אם זכרוני אינו מטעני האיש הבין שהגזים והתנצל על כך.
        בואו לא ניתמם האלימות נמצאת בכל תחום בחיינו למרבה הצער, ורובנו (כחברה) צורכים אותה לוורידים מגיל ינקות. אם רוצים לעשות תיקון לא הייתי מתחיל דווקא שם. האמירות הללו של פיני הן שיקוף של מציאות ולא יוצרות אותה. אי מינויו (התיאורטי) למאמן עדיין לא יפתור דבר, והוא יעיל ככוסות רוח למת.

    4. חום אני מוכן להישאר גם עם בלאט…כבן אדם אני אוהב הרבה יותר את בלאט ופיני הוא לא כוס התה שלי.אך יש גבול בין להתחבר לבן אדם לבין לפסול אותו על אוטומט.
      כנ,ל אגב לגבי גוטמן הוא ממש לא כוס התה שלי אך כשמונה למאמן הנבחרת אני כאוהד עומד מאחוריו מאה אחוז ורוצה בהצלחתו .

  15. יש לי עוד רעיון יצירתי קורי , ששיחק פה כמעט בכל קבוצה כזר והיום הוא מאמן הנשים של פיניקם ועוזר מאמ בסאנס

    ושיביא איתו את חברה שלו האישה הכי יפה בנבא, קייטי כריסטיאנסן שדרת הקווים היפה וחמודה של הקינגס.

  16. בכל מקרה בשורה התחתונה היח"צ המוגזם הצליח.
    ארז אדלשטיין מונה למאמן הנבחרת.
    לאחר שהעניין הוכרע אני מאחל לארז הצלחה מכל לב.
    הלוואי ויצליח כמה שיותר כי הצלחתו הצלחתנו.
    ארז ברכות על המנוי ובהצלחה רבה אל אל ישראל.

  17. לאחר שארז מונה הוא המאמן של כולנו ויש חומר עליו כמה מילים טובות.
    1. הוא לויאלי ברמות : בזמנו כשמונה בלאט לתפקיד שימש ארז עוזרו.אגב ארז הגיע במעמד בכיר ביותר לאחר שאימן את הפועל ת"א 2004 והצעיד אותה לגמר הפליאוף ולניצחון מטורף על מכבי שהייתה אז כזכור אלופת היבשת. (70-94 הניצחון הושג כחודשיים לפני שמכבי תשחט את בולוניה בגמר היורוליג).
    למרות מעמדו הבכיר הוא לא ראה פחיתות כבוד להיות עוזרו של בלאט שהיה אז במעמד הרבה פחות בכיר מהיום .(לפני ההצלחות עם נסחרת רוסיה והגמר יורוליג עם מכבי במאמן ראשי ).
    לאחר שבלאט התפטר עקב פרשצ התעודה ארז התפטר יחד איתו למרות שלטענתו הציעו לו את תפקיד המאמן הראשי…והנה איך שגלגל מסתובב גם לצביקה הוצע עכשיו התפקיד והוא סרב.

    2. הוא אוהב מאד כדורסל : אי אפשר לטעות בכך .
    הוא לא ראה גם פחיתות כבוד לרדת לליגה השנייה לאמן את קבוצת האוהדים שנקראה אז הפועל אוישיסקין.
    והוא המשיך עד שהחזיר אותה לימיה היפים מפעם.
    הוא זכה לאמן בליגה במספר קבוצות כולל בירושלים ,בגליל בהרצליה וברמת גן.
    ברובם הגיע להשגים יפים ורבים.
    הוא גם השתלם אצל פיני גרשון כעוזר מאמן (בירושלים השיגו גביע היסטורי ) ובאולימפיקוס.

    3."כדורסל עושים באהבה או שלא עושים בלבד"
    כשפוטר מירושלים ולא מצא אתגר מקצועי לא היסס להישאר בצד יותר משלוש שנים .הוא נשאר בצד ולא לקח סתם קבוצה בשביל הכסף .

    המלצה לסיום :
    יותר תפילה שלי כאוהד נבחרת ישראל .אל תעשה חשבון ותנהל פנקסנות.
    עקרונית אני בעד שמאמן נבחרת יאמן קבוצה.אך זה שהמאמן מאמן את הפועל ת,א גורם לחשש שלא הכל יהיה מקצועי.
    קחו למשל את פניני אין ספק שבכושרו הנוכחי ובאופן מקצועי נטו הוא חייב להיות פקטור משמעוי בנבחרת…לא מתפקידו של המאמן להיות איש מוסר זה תםקידו של איגוד הכדורסל.אך אם הוחלט שפניני יכול ללבוש את מדי הנבחרת לא ארז אמור למנוע זאת.
    אני מקווה שארז ידע להיות מאמן נבחרת ישראל ולא מאמן הפועל ת"א כאשר הוא מאמן את נבחרת ישראל . אני מאמין שכך יהיה .
    בהצלחה לג'ינג'י ולכולנו.

    הוא גם שימש

  18. אמנם זה באיחור, ולאחר שאדלשטיין נבחר, אבל המועמד שלי הוא: מארבעה יוצא אחד!
    בתכל'ס, זה לא ממש משנה מי מהארבעה ייבחר (אדלשטיין, בלאט, ננו, שמיר, ג'רי בית הלוי, העיקר ששרף לא נמנה עליהם). הרעות החולות בכדורסל שלנו עמוקות הרבה יותר, ולצערי גם מנג'ר לא יספיק רועי ("פה לא צריך צבע, פה צריך רמונט" כמו שאמרו במציצים).
    כל מאמן, ויהיה הטוב ביותר, זקוק גם לשחקנים. ואת אלו, ידידיי, כבר מזמן שכחנו איך מייצרים.
    הירידה ברמת הכדורסל ביבשת, והעובדה שמספר המשתתפות עולה מטורניר לטורניר, קצת מרמה וגורמת לנו לחשוב שאנחנו עוד צפים מעל המים, אבל הקרש בו אנחנו אוחזים עשוי מבטון מזויין, ואנחנו צוללים עמוק.

    ודרך אגב, מי שלא רוצה את גרשון בגלל ההתבטאות ההיא, יכול לפסול אותו עקב ההתפרצות במשחק הראווה נגד הניקס. זה מה שיפה בפיני, לא משנה מה תחשוב עליו, הוא כבר יתן לך מספיק סיבות להחזיק בדעתך…

  19. דבר אחרון כל הכבוד לצביקה שרף.
    אני וידידי אלעד אייל חלוקים על היחס הנכון לצביקה.
    מבחינה מקצועית שנינו חושבים עלי ודומה.
    ברמת ההתנהלות אלעד רואה בעיקר את הוולגריות שבו.
    אני רואה בצביקה קודם כל אדם ישר דרך שמאמין בדרכו.
    צביקה הוא פטריוט אמיתי שאוהב מאד את מלאכת האימון בטח בנבחרת ישראל קיבל הצעה אמר כן אוטומטי .
    אח"כ נמלך בדעתו והבין את הפוליטיקה שמאחורי זה וידע לסרב.הוא עמד כאן בניסיון לא קל שלא כל אדם יכול היה לעמוד באותו ניסיון.

    1. גם אדם ישר יכול להיות וולגרי, מחוספס ודוחה בהתנהגותו ולרמוס את כל מי שעומד בדרכו. תוך כדי.
      אני מכיר מנהלי בית ספר רבים ערכיים וטובים שדורסים בדרכם מורים בדרך אל הערכים שאליהם הם מחנכים והכל בשם היושר והאמת. יושר הוא רק תכונה אחת מני רבות והוא אינו מצדיק להשאיר בדרך אל היעד אנשים פגועים. מבחינתי דרך ארץ קדמה לתורה ואם יש מאמנים שמייצגים זאת היטב אלו מאמנים כפרנקו, ויורם חרוש.

      האווי לאסוף, אני מקווה שעדיין לא מאוחר לסובב את ההגה. אנחנו עדים בעונה הנוכחית לפריחה מחודשת בענף ואני מייחל שזה יחלחל גם לרמת שחקני העתיד.

      1. אני איתך, גם בקשר לתקוות שלך (ולבטח של כולנו) ובעיקר בקשר לשרף.
        אין חולק על התרומה שלו בעבר, אבל האמונה העיקשת שלו בכך שרק הוא צודק, מובילה אותו למקומות גרועים.
        זו ,לדעתי, הסיבה בגללה הוא חבר לשאול "אני רק גרסה לא מוצלחת של הדון שמעון" אייזנברג. זו הסיבה שבגללה הוא נכנס לפוליטיקה וזה ההסבר לכך שהוא יושב כל יום במושבי הליצים של ערוץ הספורט ברדיו וטלוויזיה, ורב עם אנשים שאינם ראוים למשמע אדם.
        בנוגע לכדורסל שלנו, הפחד הגדול שלי הוא שבאמת הפסקנו לייצר שחקנים כמו פעם, עם בסיס נכון, עם קליעה והבנת משחק. בלי גבוהים אפשר לשחק סמול בול, בלי כאלה שיודעים לקלוע אפשר רק להפסיד.

  20. מומי,איזה ירוק ואיזה נעליים..בתקופת יובש כזאת..
    הרבה בהצלחה לארז.גם המאמן וגם האדם הראוי ביותר לתפקיד.
    מקווה שיעמוד במילה שלו ולא יזמין את פניני לניבחרת.לא מגיע לנו שפושטק כזה ייצג אותנו.
    [ואהרון,כשארז היתמנה למאמן שלנו בעונה השנייה בליגה הלאומית,השם כבר חזר להיות הפועל תל אביב.]

  21. לחום.לארז אין שום זכות תא לזמן את פניני.פניני קיבל עונש והוא ריצה אותו. אם ארז יעמוד במילתו אם בכלל נתן אותה לאוהדי הפועל.
    אני אישית יעשה הכל כל מה שאני יכול בכדי שהוא יפוטר לאלתר! ויותר מזה שמנויו ידחה בבוז ע"י ההנהלה.מהיום אני יוצר קשר עם חברי הנהלת האיגוד בכדי לערוך בירור האם אכן ארז הבטיח למישהו פעם הבטחה כזו.אם זה נכון הוא מינוי לא ראוי בעליל והוא לא יכול לקבל את התפקיד.
    אם אתה מדבר על גזענות זאת גזענות והפרדת רשויות.
    ארז לא התמנה להיות שופט או איש מוסר.
    יש לך בעיה עם פניני תגיש תלונה לאיגוד (אגב עשו זאת והאיגוד קבע את עונשו אתה יכול להתווכח ולמחות אך את עונשו הוא קיבל).
    לארז אין כל סמכות אלא סמכות מקצועית.
    ארז צריך לבחור את השחקנים שהכי מקצועיים והכי רוצים לתרום לנבחרת.
    אין כל עילה לא לזמן את פניני ואגב גם אם ארז הבטיח לכם הבטחה הזויה זו הוא לא יהיה מסוגל לעמוד בה.אך כאמור אם אכן כך קרה מינויו ידחה בשבוע הבא.

  22. אהרון,קח אוויר,הכל בסדר
    ארז לא "הבטיח" אלה אמר שגיא פניני לא ראוי לילבוש את המדים המכובדים שלניבחרת ישראל.
    האם למאמן אין זכות ליקבוע מי רשאי או לא רשאי לשחק בניבחרת שלו?
    האם הוא לא יכול להגיד שפושטק כמו גיא פניני[ואני לא מדבר רק אל תקרית יונתן שלודבראנד,יש הרבה דוגמאות] לא ראוי לקבל מקום בהרכב?
    גם מיבחינה מיקצועית,הוא רחוק מלהיות חובה
    בהנחה שטיוס יהיה הסנטר הפותח,
    בעמדה 4 – יש את אליהו, כדיר וכספי, שיכול לשחק גם בעמדה 3.
    בעמדה 3 יש כאמור את כספי וגם את בן רייס, וכמובן, חלק מהגארדים יכולים לשחק בעמדה הזאת.
    אין שום סיבה לזמן את פניני.
    אני מקווה מאוד שהערכים והעקרונות של ארז יוקיעו שחקן כמו פניני מהניבחרת.

    1. פושטק או לא, אם השיקולים הם מקצועיים בלבד וההחלטה על זימונים הם היום, פניני צריך להיות בנבחרת.
      אבל אנחנו רחוקים עדיין מתחילת האימונים אז זה לא רלוונטי.

  23. חום מזה חששתי שמאמן ינסה לתרץ את אי זימון פניני מבחינה מקצועית.אם פניני היה סוג של סציומט שלא אהוב על שחקניו הגיוני לא לזמן אותו. (אגב הסציומט היחיד בשנים האחרונות לא מהמתאזרחים היה לימונד בתקופת בורשטיין).
    אך מכיוון שפניני מבתדר היטב עם יתר חבריו הרי שהתירוץ הזה מתייתר.
    עכשיו לנסות לתרץ אי זימון של פניני מקצועית זו בדיחה.
    הרי איפה יש לנו 12 שחקנים ברמתו בארץ ?
    1. מתאזרח נניח טיוס .
    2. כספי.
    3. אליהו
    4. הלפרין.
    5. אוחיון .
    פנני עם כל נסיונו לא רואה ממטר את רייס כיום .
    פניני בטח אם בלו לא בנבחרת יכול לתרום הרבה כם ב 4 וגם בקליעה מבחוץ וגם כשחקן שיודע לתפעל גבוה.
    בקיצור פניני הוא כיום הצבר היחיד יחד עם אוחיון שנותן תפוקת יורוליג משמעותית.
    אתה לא רוצה אותו לגיטימי אך אל תתרץ זאת מקצועית.

    1. לדעתי, למאמן מותר לפסול שחקן רק על סיבה מקצועית (והתאמה חברתית היא עניין מקצועי פר אקסלנס). פסילה גורפת של שחקן בגין אישיות, התנהגות בעבר או בהווה, או משהו בסגנון- זו צריכה להיות החלטה של מוסדות האיגוד. נושאים ערכיים ראוי שיקבעו בצורה גלויה. (וזה בלי קשר לדעתי בנושא הספציפי הזה)

      1. בדיוק ! מאה אחוז.
        ולכן איני מאמין שארז היה כזה טיפש "להבטיח זאת לאוהדי הפועל "
        יחד עם זאת אם מאמן הוא דיפלומט הוא תמיד יוכל לטעון שהוא לא זימן שחקן מסיבות מקצועיות ולך תוכיח.
        יחד עם זאת במקרה פניני ככל שהוא ימשיך בכושרו העכשווי לא תהיה לארז ברירה אלא לזמנו כי הוא לא יוכל לטעון לשום דבר מקצועי .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט