יוטה מנגבת בבירה + ראיון ראשון עם שחקן / יניר רובינשטיין

יוטה מנגבת בבירה + ראיון ראשון עם שחקן / יניר רובינשטיין

יוטה מתארחת בבירה פעם בשנה. זאת פעם שלישית שאני צופה ביוטה כאן. בפעמיים הקודמות גורדון הייוורד ניגב את המכשפים. הערב?

כביכול, שתי קבוצות חזקות. וושינגטון במקום 5-4 במזרח (לא עוד המזפח!), ומנגד יוטה מס' 3 במערב הפרוע. זה, כאמור, על הנייר.

אבל מי שעוקב מקרוב אחרי וושינגטון יודע שהקבוצה עוברת תקופה לא טובה. כביכול, הליגה התאימה את הציפיות והקבוצות כבר באות מוכנות שזאת לא קבוצת הטנקינג של העונות הקודמות. ובלי שנרגיש, וושינגטון מתקרבת בצעדי ענק להיות קבוצה של סביב (או אפילו מתחת) ל- 0.500.

כמובן, שהמנכל"ים גזרו קופון וקיבלו הארכות חוזה יפות כבר לפני חודש כשהמועדון היה באופוריה. נראה שהצעד המינהלי הזה השליך לא טוב על כל המועדון. שכן האווירה מאז אותה ידיעה היא של קבוצה שביעה ולא תחרותית.

א. החדשה המרכזית לפני המשחק היתה שדני אבדיה פותח בחמישיה עקב העובדה שקייל קוזמה פצוע (קורונה). החמישיה: דני, ביל, דינווידי, גאפורד, קיי-סי-פי. מנגד הג'אז עם החמישיה הקבועה שלהם: קונלי, בוגדנוביץ', מיצ'ל, גוברט, ואוניל. הג'אז באים לבירה לאחר שישה נצחונות רצופים עם מאזן מדהים של 3-9 בחוץ בעוד המכשפים עם 3-8 מכובד בבית. התחושה שלי היא שיהיה משחק סמי-תחרותי שכן יוטה במשחק שלישי ב-96 שעות בעוד וושינגטון מגיעה לאחר יומיים מנוחה מאז המשחק ברביעי נגד דטרויט בחוץ.

ב. מזג האוויר בבירה מאוד תזזיתי. היום למשל מד-החום נשק ל-20 מעלות. בעוד רק אתמול הראה על קרוב ל-0. בדומה מאוד למכשפים אשר מראים חוסר יציבות לאחרונה. אך בעיקר, חוסר יכולת ניהול משחק. גם זה דומה לעיר הזאת (מבחינה פוליטית).

ג. חבר שואל אותי מה התחזית שלי לפני המשחק. אני פולט מפסידים ב-10. הרגשתי אופטימי.

ד. אין מה לומר, המשחק מתחיל תחרותי. נמשך צמוד למדי. המכשפים נראים כמו בערך שווים לג'אז. ואז מה שפרופסור לס כתב במעורב של היום (!) פתאום מקבל תוקף: הקבוצות הרציניות פתאום מעלות הילוך בחצי השני. וכך בתוצאה 63-63 apiece, דני יורד לספסל, ואני אומר לחבר שיושב לידי, 'תזכור מה התוצאה'. כשדני חוזר לאחר בערך 7 דקות התוצאה היא כבר 77-67 לטובת האורחים.

ה.1. בקטעים רבים של המשחק הרמה היתה מתחת למשחק ליגה בארץ. ביל לא מחובר לכדור הארץ (אפילו שרשם שורה סטטיסטית נאה של 21-5-5). עולה לזריקות עם 17 שניות על שעון הזריקות בלי שאף אחד אחר נוגע בכדור. נרדם בהגנה. מוסר כדורים לשום מקום. כל הכנל גם לגבי דינווידי רק שהוא רשם שורה סטטיסטית קצת פחות נאה של 12-2-4. דינווידי אף נראה גרוע יותר–מזכיר לי קצת את ג'ון וול לפני ההודעה הרשמית שהוא פצוע בברך. כלומר, נראה לי (ואולי אני טועה בגדול) שדינווידי משחק לא לגמרי בריא ולא החלים במלוא מאת האחוזים מהפציעה בברך. למועדון הזה יש היסטוריה של לתת לשחקנים לשחק כשהם לא במאה אחוז. מקווה מאוד שאני טועה במקרה הזה.

ה.2. קיי-סי-פי עם רגע שבטוח יגיע לשאקטין עם הטבעה שפוגעת בצד של הקרש (כן, כן, זה אפשרי). ודינווידי עם שתי מסירות ליציע. אה, וגם אחד השופטים (מיודענו, סקוט פוסטר) נפצע בחצי הראשון של המשחק. נראה שנתפס לו הגב. המשחק המשיך עם 2 שופטים על הקווים בלבד. השחקנים עדיין התלוננו לא מעט.

ו. גאפורד נותן משחק סביר. אבל משום מה הוא מקבל רק 23 דקות כאשר ברור שמונטרז הראל לא מסוגל לשמור על גוברט ועוד פחות על חסאן וייטסייד. הראל עצמו על המגרש ל-22 דקות אבל במץ'-אפ הזה עם יוטה הוא היה צריך לשחק הרבה פחות.

ז. דני פותח בחמישיה אבל מקבל דקות של מחליף: 23 דקות. לא משחק מזהיר אבל גם 0 איבודים וכמה מסירות טובות שכמעט הסתיימו באסיסטים ולפחות שתי חדירות שכמעט הסתיימו בהטבעה. בקונסטלציה הנוכחית שבה הכדור לא זז והקבוצה משחקת ל א ט ולא רצה כמעט במעבר, קשה לדני למצות את יכולתו.

ח. ובכן מאותו רגע של שוויון 63-63 והירידה של דני לספסל (ווס אנספלד נראה שהפך למאמן נ.ב.א. סטנדרטי עם החילופים הקבועים מראש לפני המשחק), התחיל הגרבג' טיים והמשחק נגמר ב-123-98 לאורחים. הינה הבוקס.

ט. לאחר המשחק הצלחתי להשתחל בקרבת כמה שחקנים. ג'ו אינגלס המוכר במחוזותינו שאל את גלן קונסור (כתבתי עליו פעם, למי שזוכר) משהו, אבל אז הבין שהלה בשידור חי… הוא בא אלי בצחוקים – "oh, is he live?", צחקתי בחזרה, ואז הוא שאל אותי "who are we playing next? I have no idea" אמרתי לו שגם לי אין מושג. הוא נראה במצב רוח טוב לשחקן ששיחק 22 דקות וסיים עם 1/6 מהשדה ו-4 נקודות. מישהו במסדרון פלט "Clippers". ג'ו ענה עם "really?" אין על האוסטרלים האלה. ככה זה ביוטה, יש משחק קבוצתי וכולם נוגעים בכדור. וכשכולם נוגעים, כולם מחייכים.

י. אני לא ממציא, אבל חסאן וייטסייד עבר לידי תוך כדי שיחה עם אחד מאנשי הקבוצה, ואמר את המשפט הבא בשיא הרצינות:

".I really like barbecue chicken"

יא. מונטרז הראל ידידינו הפעם הגיע ליציע שלי, אבל בינתיים כבר חמקתי משם לתעלות, פיספוס אדיר לראיון ראשון! מתי נזכה לראיון ראשון העונה עבור הופס של שחקן נ.ב.א.?

יב. בוגדנוביץ' עובר לידי. נראה כמו פרופסור להנדסה בדרך להרצאה. רציני. חשבתי לפטפט איתו אבל אז הוא בדיוק מתחיל שיחה בנייד. לא נעים.

יג. עובר רודי גוברט ביחד עם עוזר המאמן הטורקי החדש של יוטה, ארדם קאן. ארדם בילה 9 שנים על ספסל פנרבחצ'ה, ממש עד לעונה האחרונה. ארדם מתרגש לדבר עם כתב מישראל. מאוד לבבי. מתאר את הקשר שלו עם יוטה על פני השנים האחרונות. ואז ממהר לאוטובוס שכבר יוצא לשדה התעופה.

יד. כבר עברה יותר משעה מסוף המשחק. אני מרים ידיים. עוד חודש בלי ראיון… יוצא החוצה. ואז בחדר המדרגות את מי אני רואה? כן, כן, את אנת'וני גיל, שחקן חימקי עד 2020, ועתה שנה שנייה בוושינגטון. והוא מסכים לדבר עם הופס! ויש אפילו הופעת אורח של דאוויס ברטאנס. עד הפעם הבאה חברים, עבדכם הנאמן מוושינגטון הקרירה.

קישור לוידאו של הראיון: קישור

שלהבת

יניר רובינשטיין (שלהבת) הוא כתב הופס בוושינגטון הבירה. לשאר כתבותיי נא ללחוץ על תמונת הכדור מימין.

לפוסט הזה יש 41 תגובות

  1. נהדר יניר. הבעיה הגדולה של ווש לדעתי זה השקיעה ביכולת של דינווידי שזרח בתחילת העונה ובלי עוד סקורר קשה ודק המשחק שמקבל בארטנס. זה הורג אותם. אגב אני מוכן לטרייד על דינווידי להוקס. מי אמר דלון רייט ולא קיבל יתן לכם הגנה ואני גם מצטרף אליו את ביטר לו.

    קיי-סי-פי עם רגע שבטוח יגיע לשאקטין עם הטבעה שפוגעת בצד של הקרש (כן, כן, זה אפשרי). – אתה לא יכול לזרוק משפט כזה שאפילו ראס לא יכול לבצע ולא להביא לינק. אני לא מאמין לזה עד שאני לא רואה.

      1. דבר אחד טוב עיקרי אנסלד עשה – הבין שאבדיה הוא האיש המרכזי שלהם בהגנה. פרגנתי לו על זה שהוא הוריד את הדקות של ברטנס, אז הוא עושה בדיוק הפוך. חוץ מזה, הוא תוקע את ביל יותר מדי בדקות בלי רכז שיאזן אותו ומוותר לאחרונה על שיתוף הפעולה המצוין בין אבדיה להארל, מה שפוגע בתפוד של הארל.

  2. תודה יניר פוסט מעולה כיף לקרוא. הדאנק של קלדוול פופ – מצאו מחליף לראס! חחחחחח
    .
    לפני שבוע שאלתי את הטמיר מה וושינגטון יעשו בעשרת המשחקים הקרובים. הוא אמר ינצחו ארבעה.
    הפסידו לאינדי וליוטה וניצחו את טייק הים טו דטרוייט בחוץ. 2:1
    יוצאים כעת ל-7 משחקי חוץ קשים ועוד פילי בבית. ינצחו שלושה מתוכם? איי זונט סינק סו – הלוואי אבל באמת קשה להאמין

      1. יאפ,
        ד"א אתה יודע למה אינגלס מבסוט? תראה את החוזה שלו 🙂
        תכתוב לנו יותר מקאפיטל וואן, לך תראה קצת הוקי, זול וכיף ויש מכות חחחחח

          1. נכון באמת משעמם אבל במגרש רואים את הדיסקית – בטלוויזיה לא – אז זה סביר. יניר יילך לראות וייתן לנו ריפורט. צודק לגבי אינגלס – בימינו החוזה שלו כבר לא כזה ברינקס

    1. תודה רבה! הוקי זה ברשימה שלי… אינגלס אפילו ביום רע מושך אליו שומר ומפנה אחרים. אגב ה-13 מיליון שלו זה נחשב מחיר טוב. והוא סוכן חופשי בקיץ, אז הוא צריך לעבוד השנה ולשים מספרים. אבל הוא מבסוט.

  3. תודה רבה על הסיקור. ביל עסוק כרגע בלספר שאכפת לו מזה שהקבוצה תתחזק ובגלל זה הוא לא חותם, כשבתכלס הוא רוצה לחכות שנה כדי לקבל 235 ל-5 שנים במקום 181 ל-4. וושינגטון לא יכולה לוותר עליו ולא יכולה לבנות קבוצה תחרותית איתו, אז היא תמשיך להתנחם בכניסה לפלייאוף בדירוגים תוך כדי השנה ואולי מדי פעם הפסד בסיבוב הראשון

  4. הזכרת לי נשכחות. גלן קונסור. איזה שחקן נפלא ועוד יותר איזה אדם נפלא. פגשתי אותו לפני כמה שנים בוושינגטון והוא נשאר אותו אדם מקסים וחביב בעת ששיחק במכבי חיפה. הצרה איתו הייתה שהוא שיחק לפני הכנסת קשת 3 הנקודות למשחק בארץ. רוב הקליעות שלו היו הרבה מעבר לקשת.

  5. כיף וכבוד גדול לאתר. ראיון מצויין עם גיל, שמע, כשג'ו אינגלס פולט משפט, הוא יודע שאתה ישראלי? מעניין מה יש לו לומר על התקופה במכבי.
    תודה יניר. אני מרגיש גאווה שאנחנו היחידים באולמות!

    1. תודה רבה, מנחם!
      לפני כמה שנים שאלתי את אינגלס אם הוא רוצה להגיד משהו לאוהדים בישראל והוא פשוט אמר "לא", אז לא ניסיתי לדובב אותו על ישראל עוד פעם…

  6. סיקור מצוין וראיון ממש מעניין עם אנתוני גיל. אהבתי מאוד את מה שאמר לגבי הכדורסל הקבוצתי — שבNBA יש flashes של כדורסל כזה שמזכיר את האירופאי. השאלה היא למה לא תמיד? למה לא לשחק חכם וקבוצתי תמיד במקום להרוס פוזשנים? יש דברים שפשוט אין להם הסבר ורק שחקנים אירופאים או אמריקאים ששיחקו באירופה אשכרה מבינים את זה.
    תודה רבה יניר!

  7. תודה רבה.
    לדעתי הם צריכים להטריד את ביל עכשיו תמורת ההצעה הכי טובה.
    יש להם בסיס טוב וחבל שסתם יבזבזו שנים עד שיטרידו אותו לבסוף.
    שיביאו שחקנים מועילים בפרופיל נמוך או בחירות גבוהות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט