קרבות קצוות ותחתית – פריוויו למשחקי יום ראשון / עמיחי קטן

6 משחקים לפנינו הערב, הראשון שבהם מוקדם מאוד, והוא גם המשחק המעניין ביותר, כאשר בכל יתר המשחקים אם מחברים את מאזני שתי הקבוצות יוצא מאזן שלילי. כלומר, יש לנו 2 קרבות קצוות ועוד 3 קרבות תחתית, מעבר למשחק שיפתח את הערב בין הניקס לבאקס.

19:00 ניו-יורק ניקס (12- 14) – מילווקי באקס (17- 10):

כבר תקופה ארוכה שמדברים על משבר בניקס, מה שהוביל אותם עכשיו למאזן שלילי ומקום מחוץ לפלייאוף, אבל אולי נכון להעלות את השאלה האם בכלל זה משבר או שזו היכולת האמיתית של הניקס, והעונה שעברה היא זו שחרגה מהצפוי. מדובר כמובן בשאלה תיאורטית בלבד, אז השאלה המעשית הרלוונטית במקרה של הניקס היא איך אפשר לחזק את החמישייה בלי לפגוע בספסל שדווקא נראה טוב.

אצל מילווקי, הכל רגוע. האלופה נמצאת בעמדה טובה לשוב ולהסתער ברגעים החשובים לה, התאוששה יפה מהפציעות של מידלטון והולידיי והביאה את קאזינס שינסה לחפות קצת על הפציעה של ברוק לופז. המטרה היא להגיע לפלייאוף בריאים ובעמדה טובה להסתערות מחודשת על התואר, ועכשיו עם ניסיון של אלופים יהיה קשה יותר להמר נגד הבאקס.

המפתח של המשחק הוא במשחק ההגנה של הניקס שנחלש מאז העונה שעברה, והפעם הם נגד יריבה שתנצל את זה היטב.

רמת עניין של משחק: B+ – הניקס זקוקים לניצחונות בדחיפות, והשעה מאוד נוחה.

הימור: העובדה שרק לאחת מהן מדובר במשחק משמעותי לא תמיד מספיקה. מילווקי ב-11.

1:00 דטרויט פיסטונס (4- 21) – ברוקלין נטס (18- 8):

אני אנצל את הבמה הזאת כדי לכתוב על ג'רמי גרנט. כשדטרויט החתימו אותו הוא קיבל כאן FAR של 1 בדירוג של עומר מזיג, ואילו אני כתבתי בפריוויו על הפיסטונס בעונה שעברה ש:"בזמן אמת לא כל כך אהבתי את המהלך מבחינת דטרויט, אבל בדיעבד נדמה לי שזה דווקא מהלך לא רע בכלל של דטרויט". עם זאת, גם אני לא חזיתי שיפור ביכולת כמו שהוא הראה והערך שלו בטרייד עתידי הוא לא רע בכלל. חשוב לציין שגרנט כעת פצוע וייעדר ל"כמות לא ידועה של זמן".

בצד של ברוקלין ההווה מספיק מעניין בפני עצמו, ובעיקר השינוי ביחס לעונה שעברה. ב-2021 ההתקפה של הנטס הייתה הטובה ביותר בליגה בזמן שההגנה דורגה 22, ואילו העונה ההתקפה מדורגת 13 בלבד, אך ההגנה מרשימה ומדורגת 6 בליגה. בזמן שאין לנטס את קיירי והארדן נכנס לעניינים לאט, סטיב נאש בנה לקבוצה זהות קצת שונה, ונגד הקבוצות הפחות חזקות זה מוכיח את עצמו היטב, אך לא נגד קבוצות הצמרת בינתיים.

המפתח של המשחק הוא דוראנט. התרחיש הסביר הוא ש-KD יעשה מה שבא לו ויסדר לנטס ניצחון נוח.

רמת עניין של משחק: D – אם בטעות אתם ערים, אז תאכלו משהו לפני הצום ביום שלישי ואז לכו לצפות בבריידי נגד הבילס (פוטבול למי שלא מזהה…).

הימור: ברוקלין ב-19.

2:00 אוקלהומה סיטי ת'אנדר (8- 17) – דאלאס מאבריקס (12- 13):

אוקלהומה זאת קבוצה שלא לגמרי ברור לאן היא הולכת. יש שם את הכישרון הצעיר של שג"א, גידי ודורט בקו האחורי, כך שמצד אחד זו קבוצה שכבר צריכה להתחיל לחשוב מעבר לדראפט, אבל מצד שני לא ברור כמה רחוק יכול שג"א להוביל אותם, ואולי בכל זאת כדאי לחכות דראפט או 2 (או 7 במקרה של פרסטי).

אצל דאלאס ברור לאן הם צריכים לשאוף, אבל לא ברור איך התכנית הזאת מתקדמת, ולמה הסגל מסביב ללוקה נשאר כל כך בינוני עוד פעם. גם הלוקה עצמו פתח את העונה פחות טוב, אבל לו יש קצת קבלות אישיות מהשנים הקודמות ולצוות המסייע שלו פחות.

המפתח של המשחק הוא המאצ'-אפ בקו האחורי – מצד אחד דורט שישמור על לוקה ובצד השני שג"א כשלא ברור מי ישמור עליו.

רמת עניין של משחק: B- – דאלאס זקוקים לניצחונות ונגד אוקלהומה זו אמורה להיות הזדמנות טובה.

הימור: זה יהיה קשה יותר מהצפוי, אבל המאבס יצליחו לחזור למאזן חצוי. דאלאס ב-6.

2:00 סאן-אנטוניו ספרס (9- 16) – ניו-אורלינס פליקנס (8- 20):

הספרס הצליחו לייצר בטעות מומנטום חיובי לאחרונה, כולל אפילו ניצחון על גולדן סטייט בצ'ייס סנטר, ובאופן יותר מפתיע, יש לספרס נט רייטינג רק של מינוס חצי, מה שמעיד על כך שהם משחקים טוב יותר מהמאזן שלהם ומפסידים משחקים צמודים. הספרס נראים טוב יותר בהגנה מאשר ב-2 העונות הקודמות, והם בונים על זה שחוסר הכישרון ההתקפי יאפשר בנייה מחדש.

במקרה של הפליקנס, ההתקפה מדורגת 25 בליגה, ההגנה 26 והנט רייטינג בסך הכל מציב אותם גם כן במקום ה-26. ככה זה כשמי שאמור להיות הכוכב שלך עוד לא עלה לפרקט העונה, וגם כנראה לא יעשה זאת בקרוב, כשגם הכוכב השני החמיץ רבע ממשחקי הקבוצה עד כה. קשה להיות אופטימי שם…

המפתח של המשחק הוא בשאלת הקצב. באופן מעט מפתיע, הספרס משחקים מהר יחסית (מקום 7), ואילו הפליקנס מעדיפים לשחק לאט יותר (מקום 21). אולי ההבדל הוא בין קבוצה שמבוססת על רכז כמו דז'ונטה מארי ובין קבוצה שמבוססת על יונאס ולנצ'יונאס.

רמת עניין של משחק: C – אלא אם אתה אוהד של אחת הקבוצות, אף אחת מהן לא מביאה משהו מעניין במיוחד העונה, למעט המרדף של פופ אחרי שיא הניצחונות.

הימור: הקבוצה הביתית בכושר טוב יותר לאחרונה. הספרס ב-12.

4:00 פורטלנד טרייל בלייזרס (11- 15) – מינסוטה טימברוולבס (11- 15):

ההתקפה של פורטלנד נראית הרבה פחות טוב משנים קודמות, אבל עדיין מדורגת 14, כך שהבעיה, כמו תמיד אצל הבלייזרס, היא ההגנה שמדורגת 28 בליגה. במיוחד כשלילארד ומקולום פצועים, הבלייזרס צריכים לשפר משמעותית את ההגנה, פשוט כי כוח האש ההתקפי שלהם הרבה פחות חזק כרגע.

אצל מינסוטה המצב הפוך, ההתקפה מדורגת 24 בלבד, אבל דווקא ההגנה מפתיעה לטובה ומדורגת 11 בליגה, ועל זה יש לתת את הקרדיט למאמן ולמי שהביא כמה שחקני הגנה טובים לצד טאונס, אדוארדס וראסל. עם זאת, מינסוטה כעת ברצף של 5 הפסדים, ושוב המאניה-דיפרסיה חוזרת למשכנות מיניאפוליס, כשבכל פעם מחדש נדמה שיש אופטימיות שנכבית אחרי שבוע-שבועיים.

המפתח של המשחק הוא המאצ'-אפ של טאונס נגד נורקיץ'. הבוסני יצטרך לעבוד קשה כדי להתמודד עם טאונס, מאצ'-אפ לא פשוט בכלל לסנטרים שאוהבים להישאר בצבע.

רמת עניין של משחק: B – שתי הקבוצות זקוקות בדחיפות לניצחונות כדי לשכנע אותנו שהן חלק מהמאבק על הפליי-אין והפלייאוף.

הימור: בסגל הנוכחי, אין לפורטלנד הרבה מה למכור. מינסוטה ב-11.

4:30 לוס אנג'לס לייקרס (14- 13) – אורלנדו מג'יק (5- 22):

הלייקרס נראים קצת יותר טוב לאחרונה, בין אם זה החזרה של לברון, שיפור בכושר של ווסטברוק, ניהול רוטציה מדויק יותר של ווגל או כל סיבה אחרת. ההגנה כבר נראית טוב יותר וטיפסה לחצי העליון של טבלת הליגה, והלייקרס ירצו לנצל את ההזדמנות כשמדובר במשחק קל יחסית כדי לשמור על מאזן חיובי.

אורלנדו נמצאים בלילה השני ברציפות בו הם משחקים באל איי, אחרי ההפסד המינימלי במשחק המוקדם אמש נגד הקליפרס, והקבוצה השנייה מהסוף בטבלת המזרח והליגה כולה רוצה בעיקר להראות את הכישרונות הצעירים ומלאי הפוטנציאל שלה. אין הרבה קשר ישיר בין זה ובין התוצאה הסופית במשחק הספציפי הזה.

המפתח של המשחק הוא האינטנסיביות ההגנתית של הלייקרס שלא רוצים להסתבך במשחק שאמור להיות די פשוט על הנייר.

רמת עניין של משחק: C – הלייקרס של העונה מסקרנים כל הזמן, ולא בהכרח בהיבט החיובי, למרות מגמת השיפור.

הימור: הלייקרס ב-24.

ולסיום, החידה השבועית הפעם עוסקת במפגש בין הפיסטונס לנטס, והשאלה היא מתי הפעם האחרונה שהקבוצות נפגשו בסדרת פלייאוף?

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 99 תגובות

  1. תודה עמיחי
    בגזרת הלייקרס, הם קבוצה לא יציבה עם הגנה בעייתית ומוליך כדור שמוביל את כל הליגה באיבודים, אז גם מול אורלנדו לא יהיה להם קל במיוחד, אלא אם כמה שחקנים יתפסו יום לשלוש

  2. הפעם האחרונה בה הפיסטונסמוהנטס נפגשו בפלייאוף?
    זה היה משחק 7 של חצי גמר המזרח.
    הפיסטונס בהופעה פיסטונסית טיפוסית חנקו את הנטס כאשר הם שולטים על כל כדור אבוד וגורמים לאיבודי כדור שחיסלו את הנטס.
    רגע השיא מבחינתי היה של המצטיין במשחק, בן וואלאס. בצד ההגנתי הוא לקח ריבאונד הגנה ישירות מתוך ידיו של קניון מרטין (אתלט על) ואז טס לצד ההתקפי שם שניות אחר כך הוא לקח ריבאונד התקפה שהסתיים בדאנק מהדהד.
    איזו קבוצה אדירה זו הייתה!
    .
    תודה, עמיחי.

  3. איזה צעמוםםםם מי הרכיב לוז כזה? למה העונש בתחילת השבוע?
    היום הזקן של הלייקרס בדרך לשאוג על מו במבה קול אנתוני ופרנץ וויט בוי ואגנר וישמח את שחר ועגל עם שאגות ושרירים. יהיה טיול קליל הסרו דאגה מליבכם, זה לא רק שהמגיק פח על יש להם את את המאמן הגרוע בליגה מתוך כל 30 המאמנים ועוזרי המאמנים. הוא בטח ישתחווה לשיקצה בהצגת השחקנים כבר.

    באקס ניקס זה אחד המשחקים משעממים שאפשר לקבל.

    עמיחי הסר דאגה לוקה יקרצף את אוק לבד הרבה מעל 6. מש/הו בכוון ה26-16 הפרש תלוי מתי יתחיל להיווצר הגארבג.

    אבל לא ברור איך התכנית הזאת מתקדמת, ולמה הסגל מסביב ללוקה נשאר כל כך בינוני עוד פעם.-זה דווקא ברור כשמש אין למאבס חוץ מהארדווי מה לתת ועליו לא תקבל כוכב. כל השאר שם זה פחונים ונגרים ואין לכם גם יכולת להחתים אף כוכב בחינם כי פורזי סותם את התקרה לכן אם לא תמצאו איזה בילי קינג שיביא את דוראנט תמורת פיני סמית המצב ישאר כך עד סיום החוזה של פורזי

  4. אוף, בארט נכנס לפרוטוקול קורונה.
    אולי כדאי להוציא את הליגה לשבועיים הפסקה?
    שיקגו תיפול חזק עכשיו, ועם התפרצות נוספת בניקס ובשארלוט המצב יהיה גרוע יותר ויותר.

  5. תודה רבה על הפריוויו. ללייקרס יש הלוז השני הכי קשה עד לסוף שנה לפי tankathon (מקום ראשון הקליפרס), אבל היום הם יכולים להירגע מול אורלנדו. אני מעריך שנראה את לברון עם 30+ וניצחון של הוותיק בקרב בין ה C. Anthony's.

    ס"א גם לא יכולים לוותר על המשחק הזה אם הם רוצים להיפטר מפופ. כרגע הם רק קצת מעל קצב של 26 נצחונות לעונה, מה שאומר שמשחקים מול קבוצות בקאדר של נ"א הם מאסט ווין.

    לאוק' יש 15 שחקנים עם ממוצע דו ספרתי (במשחקים שהם שיחקו). מעניין מי תהיה הקבוצת נ.ב.א של הקבוצת הזו, ומתי הם יתחילו להעביר שחקנים – יש להם עוד 3 בחירות סיבוב ראשון בוסף השנה + 5 בחירות סיבוב ראשון בסוף שנה הבאה. אם פרסטי לא פועל הקיץ, הוא הולך להישאר עם שוקת סדוקה

  6. לא קשור לאף משחק פה בפריוויו אבל מישהו יכול להסביר לי איך לא דוחים את המשחקים של שיקגו?
    לאבין, דרוזאן, קובי ווייט, ג׳בונטה גרין, דריק ג׳ונס, טרוי בראון, איו דוסומו, מאט תומאס וסטנלי ג׳ונסון כולם בפרוטוקולים של הקורונה. איזה ערך יש למשחקים ככה? לא חושבים שזה מסכן גם את הצד השני כשכל יום נכנסים עוד שניים לבידוד?
    החלטה פשוט מגוחכת להשאיר את המשחקים כמו שהם ולהכריח קבוצה טובה לעלות ולהפסיד אוטומטית.

    1. יש לבולס 9 שחקנים בריאים.
      לפי כללי ה-nba זה סגל מספק לקיום משחק (ע"ע פילדלפיה העונה). אין משמעות לפי הכללים הקיימים לזהות השחקנים החסרים.
      אם 2 שחקנים נוספים יפצעו/ישלחו לפרוטוקול קורונה אז יבוטל המשחק.

      1. ואיך יכול להיות שכולם באמת חיוביים ומחוסנים שלוש פעמים?
        איך יכול להיות שאף אחד (בליגה) לא עשה שתי בדיקות שליליות וחזר חוץ ממר לברון ג׳יימס?

        1. אם אני לא טועה אכן יש עוד שחקנים שחזרו במהרה אחרי שתי בדיקות שליליות. (פשוט לא זוכר מי ואין לי כח לדוג את זה)

    2. עוד לא הבנת שזה הכל חרטא? נראה לך שאם זה באמת היה מסוכן היתה מתקיימת ליגה? מתי פעם אחרונה שפגשת אדם שהודה שהוא מטומטם? כל ממשיכים עם הטימטום הזה כי הם מפחדים להגיד שעד עכשיו הם היו אהבלים גמורים. זה כמו עם הטיטולי פנים, זה חרטא ועדיין כולם ממשיכים עם ההצגה בקום להודות שהם יצאו טבמלים גדולים.

  7. בקשה מהחבר'ה שיודעים לדוג נתונים:
    האם מישהו יכול להוציא לי את הטופ 10 בהיסטוריה של מאזן אסיסטים/איבודים?תודה מראש😃

        1. בגדול, מתוך הטופ-25 באסיסטים, רק שניים בסביבות היחס של 1-4 באס'-איב' —
          כריס פול – 1-3.929
          .
          ובמקום הראשון, הקטן מכולם – מגסי בוגס (!!!!!), עם
          1-4.693.
          .
          אחריהם רק סטוקטון עובר את ה-1-3.5, עם 1-3.667.

  8. תודה רבה עמיחי, אחלה פריוויו
    .
    הפציעה של גרנט משפרת משמעותית את סיכוייה, הגבוהים ממילא, של דטרויט להשיג בחירת צמרת בדראפט. להערכתי יהיה קרב קשה מול אורלנדו, ואולי גם נ"א אם ציון לא חוזר ו/או מטרידים את יונאס, אבל בגדול, זו תהיה השלישייה המובילה, וחבל כי גם ככה יש להם הרבה בחירות גבוהות ברוסטר.
    .
    אז אמנם אנחנו בבק-טו-בק, אבל נתקשה להפסיד לנ"א, ופופ יוסיף עוד נצחון לאוסף.
    .
    מסכים עם TA למעלה – בעת הזו צריך פשוט לשנות את החוק ל10-11 שחקנים כשירים כי שיקגו פשוט אוכלים אותה.
    .
    להערכתי הבאקס ינצחו את הניקס 112-97.

    1. וואלה צדקת בתוצאה אחד לאחד.😄
      חוץ מזה, הגעתי למסקנה (לקח לי קצת זמן) בעקבות שלל הגולשים החשובים שהעירו לי בצדק על 2 חורים בנוסחתי.
      בדקתי באמת אם צריך והבנתי לבסוף שאני חייב לעשות צדק עם 2 דברים עיקריים:
      1.עשיתי חיים קלים לשחקני התקפה, ולעומת זאת שחקני הגנה לא קיבלו ניקוד על יכולתם ההגנתית וההאסל שהם נותנים למשחק(בעיקר שחקני פנים אבל לא רק).
      אני ישנה את רמת הניקוד הנדרשת בעקבות כך.
      2.חוק דוראנט-קרי- על פניו זה נראה שצריך להתייחס אליהם אחרת מעל השאר, אבל זה לא הסופרטים היחידה שנוצרה(גם אם באופן לא שגרתי כלל) ואני אתייחס אליה רגיל עם פקטור האלפא הרגיל ורמת הניקוד שעושים את העבודה.

      1. קודם כל שאפו על היוזמה. אני לא בא בטענות אבל יש בעיה מובנית גם בפיתוח המודל שלך וגם אצל המגיבים אליך שכולם מנסים לתקן לפי המציאות וה-bias שיש להם כלפי שחקן מסוים כאשר זה אמור להיות "אובייקטיבי" ומספרי לגמרי (ורק בסוף בודקים איך יצא).

  9. וואלה קמתי בטעות אמרתי נציץ בקטנה על הנטס וראיתי את הפיסטונס רצים 13-0 ברבע השני, חשכו עיניי.
    באמת, אם הנטס נשארים ראשונים במזרח, דוראנט כל כך mvp.

        1. מה אתה אמיתי?
          מול הפיסטונס כשגרנט לא משחק היית מצפה שהם יהיו בסדר גם בלי דוראנט
          ואני לא בטוח, למשל, שסטף קרי יושב אז הווריורס לא מצליחים לקלוע סל מול דטרויט או אורלנדו למשל

          1. 10 דקות במשחק עונה רגילה לא משנות כלום ובטח לא עושה מדוראנט mvp
            כל קבוצה פחות טובה כשהסופרסואר שלה על הספסל ולא משנה נגד מי הם משחקים

            1. זה ברור שהmvp זה בין קרי לדוראנט. השאר לא במשחק בכלל רחוק רחוק

            2. חחח מה יוקיץ הוא עם מאזן 50 אחוז 🤣🤣🤣 עוד מעט עם מאזן שלילי

            3. נו הרבה סחבו ככה מה זה קשור ועזוב פורטר גוניור אוברייטד רציני עשו ממנו פה איזה סטאר. החסרון היחיד זה מורי.

  10. הלייקרס מזכירים לי את החברה של שמעון בשכונה בלי אימון בלי הגנה או התקפה שכל אחד חושב שהוא כוכב, מפתיע אותי שאין מכונת אקמו ללברון בחוץ הוא בקושי סוחב

  11. זה הרגע שלברון יתחיל להעיף אשמה לכל הכיוונים כדי שזה לא ידבק בו וישחרר קיטור בכל השופרות על חבריו לקבוצה, המאמנים, ההנהלה, ומשבר האקלים שגורמים למצב בלייקרס.
    אבל הוא המנהיג אז הוא ימצא את הדרך לשפר את חבריו הנדכאים והכושלים ולהוציא אותם לדרך חדשה.
    כי הוא כבר היה שם ויודע מה צריך כדי לקחת אליפות.
    משהו בסגנון.

  12. דמיאן כזה אפס, חור שחור, הוא וצ'ונסי זה שמן ומים, לא אתפלא אם צ'ונסי כבר נואש ממנו ויהיה בעד טרייד.
    לא ניתן להפוך אגואיסט בדם לשחקן קבוצתי שמשחק עבור הקבוצה במקום בשביל הסטט' שלו.

  13. השיקצה נהנה, מצליח להוביל על אורלנדו בבית. חוגג ומרים את הקהל.
    עד עכשיו כל פעם שראיתי אותם הם היו או מול נמושות, או בבית, או גם וגם.
    הלוז הכי קל שראיתי בחיי ועדיין הסריחו את הפארקט.
    זה לא יכול להימשך לעד, בקרוב הלוז יתהפך להם על הראש.

    1. אבל היום לא מסריחים בינתיים. כבר ריצת 20-0 ברבע השלישי לברון עם מלא נקודות ב70% מהשדה אסיסטים וחסימות בלי AD.
      ככה זה נראה כשמתחילים להעיף אשמה לכל הכיוונים?
      בכלל עוד לא התחלנו עם הקונספירציה הזאת שנותנים ללברון 15 דקות לנוח במחצית, תאגיד.

        1. אני לא חושב שהלייקרס כל כך טובים אבל גם לא גרועים כמו שאתה ואשך מנסים לצייר.
          רק כמה תגובות למעלה כתבת שהשיקצה חזר ואורלנדו בורחים, אז מה עכשיו? פתאום הם גרועים יותר מקודם יופי טופי.

          1. זה באמת קרה מה לעשות חזר הם ברחו. אבל היה צפוי שהוא יעשה עליהם שרירים ראה תגובה 3 שום דבר במשחק הזה לא היה מפתיע. ועם כל שחקני הליגה 2 של המגיק הם עדיין מאומנים נורא ואם היו מתייחסים ברצינות גם להקשות עליו הרבה יותר. קיבל קליר פאת אבל בדיוק בשביל זה יש את מגיק דטרויט אוק סקרמנטו מיני נא וכל החבורה הזאת שיעשו עליהם מספרים.
            גם דוראנט נהנה מול דטרויט לא ראית?

            1. תודה

    1. בטח… כשהולכים לטאנקינג השחקן הראשון שמביאים זה חתול בשק עם חוזה מנופח. לא חסרות קבוצות שיכולות לתת הצעה יותר טובה עבור לילארד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט