הלייקרס יגיעו לממפיס והג'אז יתארחו בפילי בליל חמישי/ רותם אלרן

מנת השף

2:00 – פילדלפיה סיקסרס (11-14) VS יוטה ג'אז (7-17)

המשחק המומלץ והמוקדם ביותר של הלילה יתרחש בפילדלפיה, שם הסיקסרס המתחממים יארחו את הג'אז הלוהטים שיגיעו בעיצומו של רצף נצחונות.

פילי קיבלו בחזרה את ג'ואל אמביד לפני 6 משחקים לאחר שהסנטר ישב בחוץ למשך 9 משחקים שבהם הקבוצה קטפה 2 נצחונות בלבד ואיבדה מעט מהמומנטום המצוין שהתחילה לצבור טרם ההיעדרות. מאז החזרה אמביד קולע 29 נקודות למשחק לצד 13.3 ריבאונדים, ובנוסף הוא גם מוביל את הליגה בזריקות עונשין עם 10.6 (13.7 ב-6 המשחקים האחרונים). בזכות היכולת המצוינת של אמביד הסיקסרס מחזיקים כרגע ב-3 נצחונות רצופים ומאזן של 4 נצחונות ושני הפסדים בלבד בששת המשחקים האחרונים, ואמנם הלילה הקבוצה תפגוש את הג'אז, אחת מהקבוצות ההגנתיות הבולטות בליגה, בעיקר בזכות שחקן ההגנה המכהן רודי גובר שהצליח להאט את אמביד, ונקודה לבחון במשחק היא עד כמה יצליח להגביל אותו בצבע הלילה.

יוטה גם היא נמצאת בתקופה נהדרת כשהיא מחזיקה ברצף הנצחונות השני באורכו בליגה, כשיוסטון בלבד נמצאת לפניה, ומדורגת כרגע כקבוצה ההתקפית הטובה בליגה על פי מדד הרייטינג ההתקפי, ובפער גדול של 3.7 נקודות ל-100 פוזשנים מגולדן סטייט במקום השני (לשם השוואה, הווריורס נמצאים במרחק 4.1 נקודות מהראפטורס במקום ה-16). הקבוצה ממשיכה את יכולת העונה הסדירה המצוינת שהראתה ביציבות גם בעונות הקודמות, והתפקוד ההתקפי ממשיך לעבוד כמו מכונה משומנת תחת קווין סניידר כשמיצ'ל מספק את עונת הסקורינג היעילה בקריירה עד כה ולצידו קונלי, גובר, בוגדנוביץ', אינגלס וקלארקסון ממשיכים למלא את תפקידיהם בצורה מיטבית, וכשמוסיפים להתקפה הטובה בליגה גם הגנה מצוינת ניתן לראות כיצד יוטה נמצאת בבטחה במקום השלישי במערב. כפי שציינתי קודם, גובר הוא שחקן שמסוגל להגביל את אמביד לעיתים כך שזהו מצ'אפ טוב עבור האורחים, אך גם הסיקסרס לא חלשים באף אחד מצידיו של המגרש וייתנו פייט קשה הלילה, כך שצפו לראות משחק מעניין כאן.

ההימור שלי הוא על ניצחון שישי ברציפות של הג'אז.

שאר המשחקים

3:00 – ממפיס גריזליס (11-14) VS לוס אנג'לס לייקרס (12-13)

במפגש השני של הלילה הקצרצר ממפיס ללא ג'ה מוראנט ישחקו מול הלייקרס המתקשים להראות יציבות.

שיחקו ללא שחקנם המוביל מוראנט בששת משחקיהם האחרונים, שלא יוכל לעודד את חבריו מהספסל הלילה לאור כך שהוא נכנס לבידוד עקב פרוטוקול הקורונה בליגה, אך למרות חסרונו הם השיגו 5 נצחונות במשחקים האלו, ניצחו את אוקלהומה בהפרש הגבוה בהיסטוריה של הליגה וטיפסו למקום הרביעי במערב. אמש הקבוצה הפסידה לדאלאס בממפיס, שהיה הראשון מ-4 משחקי בית רצופים, והמשחק היום יהיה השני מהארבעה, ולמרות שעל הנייר הלייקרס אמורים להיות יריבה קשה מאוד עבור קבוצה ללא הכוכב שלה ישנו סיכוי שהיא תהווה מכשול קטן בהרבה מקבוצה כמו דאלאס – כרגע הלייקרס מראים קשיים התקפיים משמעותיים שככל הנראה יכבידו עליהם גם הלילה, במיוחד לאור יכולת הגנתית פנטסטית שג'ארן ג'קסון ג'וניור מציג לאחרונה – הפורוורד/סנטר הצעיר חוסם העונה 2 זריקות בממוצע למשחק ומציג שיפור כולל ביכולת ההגנתית שלו, ובכללי נראה שהמשחק שלו מתחיל להבשיל כשהוא מבצע כמות נמוכה בהרבה של עבירות ביחס לעונות קודמות, והוא יכול להיות פקטור משמעותי בהגנה על דיוויס הלילה.

מנגד, הלייקרס יגיעו לאחר שניצחו את הסלטיקס בזכות משחק טוב של ווסטברוק ולברון, אך גם בזכות 6/22 משותף של סמארט, הורפורד ושרודר, שלושה שחקני חמישייה משמעותיים בבוסטון. המצ'אפ מול הגריזליס נראה כקל יחסית עבורם על הנייר, אך לאור הקשיים שראינו מהם לאורך העונה, כשגם במשחקים האחרונים הם לא מצליחים להעלות את רמת המשחק שלהם משמעותית וחלק לא קטן מהנצחונות שלהם מגיע מול נמושות הליגה דוגמת דטרויט וסקרמנטו. ההגנה של הקבוצה עדיין טובה תחת פרנק ווגל, אך היא גם מתקשה מאוד התקפית והגריזליס עשויים לנצל את זה הלילה, כך שהמשחק עשוי להיות צמוד למרות העובדה שהלייקרס מחזיקים בשניים או שלושת השחקנים הטובים ביותר על הפארקט.

ההימור שלי הוא על ניצחון קשה של לוס אנג'לס.

3:30 – סן אנטוניו ספרס (15-8) VS דנבר נאגטס (12-12)

במשחק המאוחר מהשלושה הספרס יארחו את דנבר הפצועים שישחקו ללא אוסטין ריברס ופי ג'יי דוזייר, בנוסף לג'מאל מארי ומייקל פורטר ג'וניור שלא צפויים לחזור בזמן הקרוב.

הספרס יבואו למשחק כששני שחקני רוטציה חשובים, קלדון ג'ונסון ודווין וואסל, נמצאים בספק אליו, ואמנם זו לא סיטואציית פציעות קשה כמו זו של דנבר, ששלושה שחקנים חשובים בה, כולל שניים משלושת הטובים ביותר בקבוצה, סיימו את העונה (דוזייר וככל הנראה פורטר) או צפויים לחזור בשלב מאוחר בה (מארי). למרות שהיא נמצאת במקום ה-12 במערב הקבוצה ניצחה 4 מששת משחקיה האחרונים, ואלו כללו ניצחונות חוץ בסן פרנסיסקו מול הווריורס ובאורגון מול הבלייזרס, לצד נצחונות בית מול וושינגטון ובוסטון, שתי קבוצות לא רעות בפני עצמן. הקבוצה קיבלה אמש מנוחה בעוד הנאגטס שיחקו בניו אורלינס, שם הצליחו לנצח בהארכה, וכשהם מחזיקים ביתרון ביתיות ומציגים סימני שיפור בהובלת דג'ונטה מארי, הספרס מגיעים כקבוצה מעט פחות טובה אך מחזיקים בסיכוי לא מבוטל להשיג ניצחון במשחק.

כפי שציינתי, אצל הנאגטס ימשיכו להיעדר מספר שחקנים משמעותיים, ובקבוצה קצרה מלכתחילה זו סיטואציה בעייתית, אך למרות שכרגע יש בקבוצה 4 שחקנים שמחזיקים בממוצע נקודות בעל שתי ספרות היא מצליחה להחזיק במאזן חצוי, ועל מנת להחזיק במאזן חיובי לאורך זמן היא תצטרך לראות יכולת טובה יותר משאר הסגל – בינתיים יוקיץ' מחזיק את הקבוצה עם הראש מעל המים, אך הוא עושה זאת בקושי ולא בטוח בכלל כמה הוא יצליח לעשות זאת לאורך זמן עם סגל ברמת איכות כזו ירודה. הספרס יכולים להעמיד מול יוקיץ' בצבע את יאקוב פלטל, מגן טוב בפני עצמו אך לא אחד שיעצור את הסרבי, כך שסביר להניח שנראה משחק גדול מהנפיל של הנאגטס, וייתכן שמול הספרס זה יספיק על מנת לגרד ניצחון.

ההימור שלי הוא על ניצחון חוץ של דנבר במשחק צמוד.

לפוסט הזה יש 80 תגובות

    1. בדיוק נתקלתי היום בכתבה לגבי למה אוהדי הספרס לא צריכים לחשוש מנצחונות. משהו לגבי זה שתרבות של נצחונות יותר חשובה מהימור על בחירת דראפט גבוהה… 🤷‍♀️

  1. כנראה שלא ראיתי את דארמונד הרבה זמן.
    הוא ממש במשקל עודף
    הייתי בטוח מרחוק שפרקינס חזר לשחק…
    פילי נראים טוב

  2. ריברס עוד פעם הורס את המשחק עם הרוטציות שלו והכבוד המוגזם לותיקים.
    טייבול היה מצוין ברבע הראשון בשני צידי המגרש אבל הוא מייבש אותו על הספסל בשביל דני גרין שלא עושה כלום
    נמאס כבר

    1. בול. לא ראיתי תתגובה שלך שרשמתי לא יודע עם זה כבוד לתיקים אבל הוא מוציא שחקני מומנטום ופילי מאבדת את זה.

      1. זה תמיד כבוד לותיקים
        הוא יתן לטייבול , אייזיה ג'ו וצ'ארלס באסי למות על הספסל לפני שהיא ייתן להם לשחק .
        באסי כבר עכשיו הוא סנטר יותר טוב מדראמונד ולא רואה דקה
        שנה שעברה הוא לא נתן למקסי לשחק וגם לא היה ניתן לו השנה אם סימונס היה בקבוצה

  3. הגאזמשחקים כדורסל יפיפה
    משהו ברוטציות ובקצב של ריברס הערב קצת חורק,
    הוא הוציא את אמביד במומנטום ואיבד המון
    דארמונד רע ולא מתאים כרגע לרמה.

  4. אלינגטון פעם ראשונה ב4 משחקים זרק מה שלא שלושה נבהל, הוא החטיא לייאף שאני לא צריך את המקל הליכה שלי כדי לקלוע

      1. אין לו מושג
        בחצי הראשון הוא נתן דקות לקורקמאז שהיה סביר ובחצי השני לא משחק
        פתאום הוא החליט לעבור להרכב נמוך עם טוביאס בסנטר ויוטה לוקחים ריבאונד התקפה כל פעם
        שיצא כבר לפנסיה

  5. איזה בכיין היוקיץ הזה.
    כל הזמן מרים ידים ובוכה לשופטים. לא שורקים עבירה בוכה, שורקים לו עבירה, בוכה. כמו תרה והדונקיץ

        1. הצטרפתי ל LLL אבל אני לא הארד קור כמוך.
          אתה השונא מספר 1 בישראל של השיקצה. לא מחמיץ משחק של הלייקרס מרוב שנאה.
          עברת לברוניניזציה ברמה גבוהה מדיי וזו מחלה כרונית.
          גם אחרי שיתלה את הכפכפים אתה תתעורר כל בוקר עם זיעה קרה על כל גופך ותסתכל ימינה ושמאלה בחשש שהשיקוץ נמצא אצלך בארון או מתחת למיטה.

  6. פופ מוביל ב 10 והולך לריב עם השופטים. אייי, הלוואי שהיה מגיע לבוסטון ליישר שם כמה מטומטמים.

      1. פופ ממש מבאס לי את העונה. עד שיש עונה בלי ציפיות, רק לבוא וליהנות ולתת לשחקנים להתפתח, הוא פשוט מייבש אותם למוות.
        עד שיש סנטר מסקרן עם מגוון כלים התקפיים, הוא נרקב על הספסל ולא מקבל דקה מושתנת (גם כשפולטל היה פצוע!).
        עד שיש מומחה שלשות, הוא לא מקבל שום צ'אנס להראות משהו.
        עד שיש רכז שבאמת כשרוני בכדורסל, ולא סתם מביא נתונים אתלטיים, הוא בקושי מקבל כמה דקות זבל.
        ועד שיש כישרון צעיר מבטיח שצעיר לפתח, הוא מפתח שורשים על הספסל.
        דיכאון

        1. מעניין. התחושה שלי הייתה שפופ דווקא מחלק יפה את הדקות – לא נותן יותר מדי לפורבס ויאנג למשל, אבל הסתכלתי עכשיו על 2022 מול 2021 ונראה שהגרף ב-2022 תלול יותר.
          .
          2022 – https://imgur.com/N08r136
          2021 – https://imgur.com/oHgHJSF
          .
          נראה מה יהיה בהמשך העונה, אם נטריד שחקנים קרוב לוודאי שהצעירים יקבלו יותר דקות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט